Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 05:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 cze 2014, o 00:31 

Dołączył(a): 28 gru 2006, o 03:00
Posty: 20
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Rozpoczęliśmy kompletowanie II grupy maszoperii do zakupu jachtu Dufour Gib Sea 51 ( 5 kabinowy ). Najmniejszy udział za 5 tys. Euro ( cena bez Vat) to 1/18 wartości jachtu. Dlaczego 18 udziałów ? - wynika to z trzyletniego doświadczenia przy eksploatacji jachtu Dufour Gib Sea 43 w I grupie maszoperi - właśnie takie rozwiązanie jest najbardziej optymalne. Dużo żeglowania za niewielkie pieniądze. Przy 1/18 udziału masz minimum 20 dni żeglowania a max. nawet 40 dni rocznie. Koszty utrzymania jachtu też rozkładają się na 18 udziałów. W praktyce koszty łączne wynoszą ok. 1000 pln/ rok / na jeden udział. Oczywiście ci udziałowcy którzy mają bardzo dużo czasu i trochę więcej kasy mogą kupić dwa a nawet trzy udziały.
Łatwo wyliczyć że przy czarterach wydatki są dwa razy większe. Jest to więc ze wszech miar opłacalna inwestycja. Za połowę kwoty najmniejszego jachtu kabinowego, śródlądowego np: Sasanka 660 masz piękny super komfortowy jacht i piękne rejony m. Śródziemnego i w. Kanaryjskich przez cały rok. A przede wszystkim brak komarów.
Po szczegółowe informacje i jeżeli chcesz przystąpić do zakupu udziałów dzwoń na 728801779 lub pisz na maila :swieja949@gmail.com
Zapraszam bo naprawdę warto - sprawdzone w I grupie maszoperii.


Załączniki:
DU-GI-SE-51-4.jpg
DU-GI-SE-51-4.jpg [ 33.2 KiB | Przeglądane 10578 razy ]


Ostatnio edytowano 22 cze 2014, o 05:47 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Zmiana koloru czcionki. Kolor czerwony oraz zielony dla moderacji.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2014, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek1949 napisał(a):
Koszty utrzymania jachtu też rozkładają się na 18 udziałów. W praktyce koszty łączne wynoszą ok. 1000 pln/ rok / na jeden udział.

Hmm, utrzymujecie pięćdziesięciostopowy jacht za 18 tys. PLN rocznie?
Trudno w to uwierzyć....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2014, o 08:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
pierdupierdu napisał(a):
Hmm, utrzymujecie pięćdziesięciostopowy jacht za 18 tys. PLN rocznie?

Na pierwszy rzut oka faktycznie dużo to nie jest. Ale jak się zastanowiłem, to może to być całkiem trafiona kwota, przy założeniu, że jacht jest stosunkowo nowy i nie zbieramy na przyszłe grubsze remonty.
Z mojego doświadczenia wynika, że jacht kosztuje mnie najwięcej gdy nie pływam. Poważnym wydatkiem jest zawsze pozostawienie jachtu w marinie, gdy wracam na ląd, żeby jednak trochę jeszcze popracować.
Zależność jest taka, że czym droższa marina, tym mniej opłaca mi się wracać do pracy ;)

Ale wracając do wyliczanki. 18 000 zł, to 4 500 euro.
Slipowanie jachtu raz na 18 m-cy plus wymiana anod i położenie antyfuligu, to wydatek około 1000 euro. Zostaje więc jeszcze prawie 4 000, więc starczy jeszcze na ubezpieczenie (tu można wydać mało i dużo), i jakieś drobiazgi.

Jeżeli jacht w maszoperii jest zawsze pod czyjąś opieką (a taka jest idea) to nie generuje wspólnych kosztów za postoje, więc kwota wydaje się realna.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2014, o 18:32 

Dołączył(a): 28 gru 2006, o 03:00
Posty: 20
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Odpowiedź pierdu
Ja pisałem o Dufourze Gib Sea 43' że koszt ubezpieczenia, nowych części itd.. wynosi mniej więcej tyle na podstawie doświadczenia I grupy. Napewno 51' będzie kosztował więcej, ale to nawet jeżeli będzie 2 tys. to chyba nie tragedia. Zakup Dufoura 51' to tylko propozycja . Stworzona grupa sama decyduje co zakupi i jak będzie eksploatować jacht.
43' uzytkowana była praktycznie na okrągło. W zimie na w. Kanaryjskich , a reszta roku na m. Śródziemnym.
Ja podaję realne kwoty, a jak chcesz znać szczegóły to skontaktuj sie ze mną to odpowiem na każde pytanie związane z eksploatacją dotychczasową 43'.
Po rozmowach z kandydatami do II grupy już zorientowałem się że większość jednak nie chce tak dużego jachtu i skłania się raczej za 4 kabinowym ok. 12 - 13 m max.
Grupa po skompletowaniu sama wybiera, zakupuje i zarządza jachtem. Sama też wszystko finansuje i w przypadkach szczególnych może złożyć sie na większy jakiś wydatek np: nagła awaria silnika itp., ale na razie nie było potrzeby uruchamiania większych składek. starczało kasy na nowy silnik do pontonu, nowy fok, nową tratwę, wymianę niektórych części potrzebnych do nawigacji.
W każdym razie gdyby każdy indywidualnie posiadał taki jacht to ruina , a tak każdy udiałowiec nażegluje się właściwie ile chce przy małych kosztach ok. połowy mniejszych niż w przypadku czarteru. Teoretycznie wypada na 1/18 20 dni w roku , ale łączenie terminów przez udziałowców, rejsy przeprowadzające dają możliwości naprawdę duże. Pozdrowienia
Jacek

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Dlaczego 18 udziałów ?
To wynika też z doświadczenia zdobytego w I grupie. Tak jak pisze kolega wyżej największe koszty generuje jacht który stoi . Aby obłożyć wszystkie dni w roku potrzeba naprawdę dużo ludzi. A ile dni ludzie pracujący mogą żeglować rocznie ? Średnio ok 20 dni.
Emeryci i inne zawody mają więcej czasu i mogą więcej żeglować, ale wówczas mają możliwość zakupu dwóch czy trzech udziałów. Zauważyliśmy że udziałowcy mający trzy udziały - 3/18 tj. 1/6 mający 60 dni żeglugi rocznie mieli juz problemy z wypływaniem tak dużej ilości dni.
Koszt utrzymania jachtu lepiej jeżeli się rozkłada na wiekszą ilość udziałowców. I znowu tu liczba 18 wypada optymalnie. No i wreszcie rok ma 365 dni czyli 360 mozna żeglować a te 5 zostawić na właśnie jakiś mały remont , czy malowanie i przegląd części podwodnej jachtu.
Być może dla jachtu 51' optymalnie byłoby więcej udziałów , wiecej udziałowców np: 24 bo na tak dużym jachcie dwóch udziałowców mogloby żeglować w jednym terminie - sprawa do dyskusji i ustalenia. Rozpatrując cyfry 12, 18, 24, przyjęliśmy za najbardziej optymalne rozwiązanie 18 udziałów . Udział 1/18 jest niedrogi , a zapewnia dość dużo żeglowania rocznie. A gdy się to uda połączyć z drugim udziałowcem to wychodzi już ogromna ilość 40 dni żeglowania na rok.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2014, o 02:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jeanneau napisał(a):
Jeżeli jacht w maszoperii jest zawsze pod czyjąś opieką (a taka jest idea) to nie generuje wspólnych kosztów za postoje, więc kwota wydaje się realna.

Fakt - o tym nie pomyślałem, znaczy - koszty postojów nadal występują, ale to już nie wspólne "koszty utrzymania" już, ale po prostu koszty rejsów...
Za bardzo zafokusowałem się na tym, że sam koszt postoju "rezydenckiego" za 12 m-cy zeżreć mógłby spokojnie ponad połowę z 18 tysięcy. I to nie w ciepłych krajach ale w Polsce...
Jeanneau napisał(a):
przy założeniu, że jacht jest stosunkowo nowy i nie zbieramy na przyszłe grubsze remonty.
To też - właśnie rozmawiałem z majstrem, który za remont silnika i wymianę rozwalonej przekładni zażądał 15 tys... Trza zacząć odkładać na nową maszynę - tyle że nowy silnik na dwudziestoletniej 30-stopówce oznacza kwotę większą chyba niż połowa wartości jachtu. :-(

Jacek1949 napisał(a):
starczało kasy na nowy silnik do pontonu, nowy fok, nową tratwę, wymianę niektórych części potrzebnych do nawigacji.

Nie będę się kłócił z realnym doświadczeniem :oops:
Powodzenia!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2014, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Jacek1949 napisał(a):
Rozpoczęliśmy kompletowanie II grupy maszoperii


Poruszyłeś niezwykle ciekawy temat. A że jestem żywotnie zainteresowany, chętnie będe się tu wypowiadał.
Wielu Czytelników Forum wie, że jestem jednym z Maszopów jachtu mieczowego. Jestem też pomysłodawcą pierwszej wersji Preambuły Maszoperii, Zasad Maszoperii oraz załączników do Zasad na poszczególne sezony. Oczywiście podlegały one potem głosowaniom i modyfikacjom.

Nie wszyscy znają moją tajemnicę, że nie pozbywając się udziałów w pierwszej Maszoperii przymierzam się do udziału w Maszoperii morskiej w ciepłych krajach.

Jestem więc wyczulony na wszelkie drobne niuanse i ciekaw, jak rozwiązujecie różne problemy?

Zacznijmy od tego, o czym już kiedyś pisałem:

Kuracent napisał(a):
Tradycyjna Maszoperia na Kaszubach polegała na tym, że wszyscy mieli równe udziały w kutrze. To bardzo ważne - bo każdy czuje się współodpowiedzialny.
U nas w preambule jest nawet napisane
Cytuj:
Wszyscy za jednego - jeden za wszystkich
Podkreślam raz jeszcze - to ważne!

Dobrze jest, jak jest nieparzysta ilosć osób + obowiązek głosowania. Wtedy nie będzie remisów.


U Was ta reguła nie działa. Czy nie boicie się problemów, że mniejszościowi udziałowcy nie będą czuli się zbytnio odpowiedzialni za jacht? Po drugie, jak rozwiązujecie problem remisów w głosowaniu?
W pierwszej Maszoperii, jak pisałeś było 18 udziałów, ale niektórzy mieli do 3 udziałów. Ile było fizycznie osób?

No i najciekawszy problem: jaką macie technikę zapisów na rejsy w sezonie 2015? Kto pierwszy ten lepszy? A co, gdy wszyscy chcą z żoną/mężem i dziećmi żeglować w lipcu i sierpniu?

To na początek najbarbardziej nurtujące mi pytania. Ale mam Ich więcej.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2014, o 19:03 

Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 11:39
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Witam
Dolacze sie do tej dyskusji
Mam pare pytan / uwag ,uwazam ze temat jest interesujacy i warty przemyslen.

1 Co robimy jak mamy termin na plywanie np. od 27.06 do 5.07 przyjezdzam do portu X a tam jachtu nie ma , jest w porcie oddalonym o 500 km. Jestem z rodzina itd.

2 Odbieram jacht i okazuje sie ze potrzena naprawa np. silnika , mechanik nie ma teraz czasu , dopiero za tydzien. My stoimy zamiast plywac. W jaki sposob zozliczacie to ze wspolnota ? Dostaje inne terminy ? na ktore nie mam czasu......

Takich pytan , co prawda sceptycznych mam wiecej, nie chce nikomu psuc zabawy a moze nawet samemu sie dolaczyc.


Pzdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2014, o 11:56 

Dołączył(a): 22 lip 2014, o 11:54
Posty: 21
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam - również jestem zainteresowany zasadami takiej formy zakupu jachtu. Czy temat ma kontynuację.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2014, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Temat może mieć kontynuacją na "Alledrogo": ostatnio pokazują się tam ogłoszenia/aukcje typu:
Kup od nas jacht,(12-15m) a my będziemy go od Ciebie czarterować dla obopólnych korzyści.

Ciekaw jestem jak tam haczyk jest wymyślony? (ominięcie jakichś podatków?)

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2014, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Kiel napisał(a):
1 Co robimy jak mamy termin na plywanie np. od 27.06 do 5.07 przyjezdzam do portu X a tam jachtu nie ma , jest w porcie oddalonym o 500 km. Jestem z rodzina itd.


Z założenia maszoperia ma mieć mniejsze koszty. Jednej osobie trudno byłoby udźwignąć, ale dla 18 osób to pikuś. Ponadto historycznie maszopi na Kaszubach pomagali sobie. To nie był tylko czysto biznesowy układ, ale koleżeński. W pierwszej maszoperii, w jakiej biorę udział, wpisaliśmy do preambuły, że jeden za wszystkich - wszyscy za jednego. I po latach to się sprawdza. Staliśmy się jeszcze lepszymi znajomymi. I nie ma w tym nic dziwnego. Jachty opiewane są w szantach. Wielu żeglarzy porównuje Je do kochanki. Poświęcasz Jej dużo czasu i uwagi, dbasz o Nią. Kochasz Ją. Skoro maszopi dbają wspólnie o tak cenne wspólne dobro, tworzy się pomiędzy nimi silniejsza więź.

Wracając do Twojego pytania.
1. Skoro koszty użytkowania jachtu są znacznie mniejsze to i ryzyko przypadków, o jakich mówisz, rośnie. Może jednak zdarzyć się to też w przypadku małych firm czarterowych.
2. Można uznać, że raz na 15 lat może Ci się to przydarzyć. I idziesz z rodziną do pobliskiego hotelu. Choć jestem przeciwny takiemu podejściu.
3. Można pomóc maszopowi, z którym tak wiele nas łączy:
a) gdyby było takie ubezpieczenie, że podstawiają auto (tzn. chciałem powiedzieć: jacht) zastępcze, to będę głosować za tym, aby wykupić je.
b) w przeciwnym wypadku maszoperia powinna wykupić dla poszkodowanego czarter w pobliskim porcie.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2014, o 09:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kuracent napisał(a):
. Wielu żeglarzy porównuje Je do kochanki. Poświęcasz Jej dużo czasu i uwagi, dbasz o Nią. Kochasz Ją. Skoro maszopi dbają wspólnie o tak cenne wspólne dobro, tworzy się pomiędzy nimi silniejsza więź.


Jakies swingers party tu opisujesz :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2014, o 13:18 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Hmm ja mam inny pomysl (opinie) - maszoperie sie nie sprawdzaja; wszystkie ze znanych mi osob, ktore w nich uczestniczyly, chca sie wycofac po roku, max po 2. Dochadza koszty utrzymania, zbieznosci interesow itd. Zreszta tak samo jak firmy, ktore sprzedadza ci jacht, a pozniej obiecuja go wyczarterowac, jakims dziwnym trafem ilosc czarterow pozniej maleje, wiec dokladasz do kredytu, az dostajesz mozliwosc odsprzedania tych udzialow z powrotem za 30 procent wartosci, ale pozbywasz sie klopotu... I rzeczywiscie interes zloty, tylko nie dla szczesliwego posiadacza jachtu.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2014, o 17:33 

Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 11:39
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Do Jacka 1949
To pewnie jakas sciema, skoro nie potrafisz odpowiedziec na te wszystkie pytania.
Moze po prostu niewygodne pytania ? Na ktore brak odpowiedzi......... hmmmmmm
W kazdym badz razie mnie ( jako potencjalnego klienta) straciles

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2014, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13368
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1521
Otrzymał podziękowań: 2212
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kiel napisał(a):
Do Jacka 1949
To pewnie jakas sciema, skoro nie potrafisz odpowiedziec na te wszystkie pytania.
Moze po prostu niewygodne pytania ? Na ktore brak odpowiedzi......... hmmmmmm
W kazdym badz razie mnie ( jako potencjalnego klienta) straciles

Mimo wszystko powstrzymałbym się z tego typu oceną do czasu gdy Jacek1949 ponownie zawita na Forum.
Ostatnia Jego wizyta (Ostatnia wizyta: 4 lip 2014, o 20:22) widoczna jest w profilu memberlist.php?mode=viewprofile&u=1190

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2014, o 20:49 

Dołączył(a): 22 wrz 2013, o 18:45
Posty: 97
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Koszty utrzymania 40 stopowego jachtu w Grecji to 2500€ za zimowanie ok 7 miesięcy i 1700€ ubezpieczenie. Koszty serwisu przy nowym jachcie to silnik ok 150€ i SD ok 100€ i 2 x 5€ uszczelki w toaletach elektrycznych wymieniam przed sezonem profilaktycznie, farba antyporostowa 300€ raz na 2 lata. Poza tymi kosztami w Delphi 40 NIC więcej, trochę pracy po sezonie - 1 dzień przygotowanie do zimy i przed sezonem 2 dni z odświeżeniem antyporostówki. Znam maszoperię 3 szwedów i są bardzo zadowoleni, ale kupili nowy jacht.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2014, o 02:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
D40 napisał(a):
kupili nowy jacht.
Też delphię?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2014, o 08:25 

Dołączył(a): 22 wrz 2013, o 18:45
Posty: 97
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Nie Delphię, ale podobny HR ( Hallberg Rassy) :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2014, o 09:35 

Dołączył(a): 22 lip 2014, o 11:54
Posty: 21
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pisałem do jacek1949 mailowo i dość szybko dostałem konkretne odpowiedzi na pytania (np. kwestie jak losują dostępność poszczególnych terminów i z tego co zrozumiałem to nie jest działalność komercyjna, tylko koleżeńska) i całkiem poważnie myślę nad dołączeniem do tego "projektu", ale dopiero w przyszłym roku.

Moim zdaniem podstawowym błędem jest myślenie, że w tak dużym syndykacie jesteś "właścicielem" jachtu - ja bardziej to traktuje jako wykupienie czasu do żeglowania, jako alternatywa (lub uzupełnienie czarteru) - przykładowo jak wydajesz rocznie na czartery 3-5 tys euro - to po max dwóch sezonach wykupienie tego udziału powinno się zwrócić i zostaje Ci jeszcze dostępny czas go żeglowania na kolejne 3 lata - ja to sobie założyłem jako termin 5 letni - ale z tego co zrozumiałem po pięciu latach ten jacht może zostać sprzedany i wtedy część kasy wraca lub jest inwestowana w kolejną jednostkę.

Natomiast czego chciałbym się dowiedzieć, to na pewno opinii uczestników już uczestniczących w tym projekcie. Myśl , że bardzo byłoby to ważne do podjęcia decyzji także dla innych potencjalnie zainteresowanych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2014, o 00:12 

Dołączył(a): 28 gru 2006, o 03:00
Posty: 20
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam wszystkich na forum !
Wiadomość z ostatniej chwili ; mamy obecnie 14 udziałów zgłoszonych (12 udziałowców). Chcę, aby jednak było 18 udziałów. Natomiast nie wykluczam zamknięcia II grupy na 15 udziałach, gdyby wszyscy się zgodzili, ponieważ różnica w cenie takiego udziału nie jest duża. Jeżeli weźmiemy pod uwagę jacht w cenie 90 tys. Euro to 1/18 wyniesie 5 tys. E , a 1/15 to 6 tys. E.
Z aktualnych ofert jachtów mamy Bavarię 46 z roczników 2007 , 2008 oraz 2 większe jachty 50' w nieco wyższych cenach do 6,8 tys E za 1/18 . Większość jednak udziałowców skłania się za 4 kabinowymi 44' - 46' jachtami.
Mam nadzieję że do końca roku zakupimy drugi jacht - dla drugiej grupy.
Zapraszamy jeszcze chętnych udziałowców do przystąpienia do naszego przedsięwzięcia. W maszoperii nie musisz brać skipera jak nie masz uprawnień. Połączysz sobie terminy z kolegą który ma odpowiednie doświadczenie i szybko podszkolisz swoje umiejętności. Zyskujesz wówczas i podwajasz swoje okresy żeglugi łącząc terminy z drugim udziałowcem.
Na tak dużym jachcie mieszczą się dwie rodziny bez problemu , jeżeli oczywiście będą się umiały zachować. Jeszcze raz zapewniam że nie jest to żadna "ściema" jak pisze kolega powyżej. Nikt tu nikogo nie oszukuje i nie naciąga. Udziałowcy sami kupują swój jacht po jego wybraniu i sami cały czas nim zarządzają. Terminy żeglowania są rozdzielane matematycznie tak że ten sam termin żeglowania powtarza się co kilka lat. Termin ten jest już znany na koniec roku i pozwala rezerwować bilety lotnicze z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.
Pozdrawiam - Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2014, o 00:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
adaswa napisał(a):
maszoperie sie nie sprawdzaja

D40 napisał(a):
Znam maszoperię 3 szwedów i są bardzo zadowoleni, ale kupili nowy jacht.

Poznałem kiedyś w Grecji maszopa zadowolonego. Kupili nowy jacht i przez dwadzieścia lat nie było najmniejszego problemu. Jacht był w idealnym stanie. A wspólnicy nigdy nie poznali się osobiście. Jacht pływa cały czas po Grecji (taka byłą umowa).

Poznałem też w ubiegłym roku maszopa, który prawie płakał po przyjeździe do mariny. Nie wiedział, czy zaczynać urlop, czy brać się za remont. Jacht był w okropnym stanie po trzech latach użytkowania.

Marian Strzelecki napisał(a):
Kup od nas jacht,(12-15m) a my będziemy go od Ciebie czarterować dla obopólnych korzyści.
Ciekaw jestem jak tam haczyk jest wymyślony? (ominięcie jakichś podatków?)

Myślę, że napisali: "będziemy go od Ciebie czarterować" a w umowie będzie: będziemy go dla Ciebie czarterować.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Ostatnio edytowano 21 paź 2014, o 07:06 przez Zbieraj, łącznie edytowano 2 razy
Poprawiłem słownictwo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2014, o 06:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jeanneau napisał(a):
Poznałem kiedyś w Grecji maszopa zadowolonego. Kupili nowy jacht i przez dwadzieścia lat nie było najmniejszego problemu. Jacht był w idealnym stanie. A wspólnicy nigdy nie poznali się osobiście.


Może to był sekret? :lol:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Ostatnio edytowano 21 paź 2014, o 07:07 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem słownictwo w cytacie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2014, o 07:57 

Dołączył(a): 22 lip 2014, o 11:54
Posty: 21
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
@Jacek1949

A możesz napisać coś więcej o:
1. "matematycznym sposobie rozdzielania terminów" - czy można sobie wybrać termin pływania, czy jest przydzielany losowo?
2. Na jakim akwenie będzie trzymany ten jacht
3. co w sytuacji kiedy przyjeżdżam z załogą na mój termin, a poprzedni maszop miał awarię i jacht nie nadaje się do żeglugi - czy jest jakiś system "funduszu awaryjnego" na zastępczy jacht, hotel lub pilne naprawy?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

i jeszcze

4. jaka jest forma prawna całego przedsięwzięcia - przelewam komuś na konto 5 tys. euro i co formalno-prawnie za to nabywam (1/18 udziału w spółce która jest właścicielem łódki), czy jakoś inaczej jest to zorganizowane?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2014, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Navigare napisał(a):
4. jaka jest forma prawna całego przedsięwzięcia - przelewam komuś na konto 5 tys. euro i co formalno-prawnie za to nabywam (1/18 udziału w spółce która jest właścicielem łódki), czy jakoś inaczej jest to zorganizowane?

Nabywasz 1/18 udziału we własności jachtu. Jesteś współwłaścicielem. Udział możesz sprzedać zawsze i bez konieczności uzyskania zgody pozostałych współwłaścicieli. Swoim udziałem dysponujesz bez żadnych ograniczeń. Zgadzasz się na zasady określone przez współwłaścicieli co do odbioru i przekazywania jachtu. Masz obowiązek partycypowania w kosztach utrzymania jachtu proporcjonalnie do posiadanego udziału.
To tak z pamięci.
Podstawą prawną są przepisy k.c. artykuły około 200

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2014, o 16:09 

Dołączył(a): 22 lip 2014, o 11:54
Posty: 21
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
@Jeanneau

No właśnie tak jest najsensowniej, ale z mojej korespondencji mailowej z organizatorem maszoperii wynikało, że jest to jakoś inaczej zorganizowane niż spółka (mniej formalnie) i to chciałem właśnie uściślić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2014, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Navigare napisał(a):
jest to jakoś inaczej zorganizowane niż spółka (mniej formalnie) i to chciałem właśnie uściślić.

Poproś o projekt umowy i wszystko stanie się jasne.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 07:44 

Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 11:39
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Witam do Navigare
mysle ze na tym skoncza sie odpowiedzi tzn. bedzie brak odpowiedzi.
Tez zadalem takie pytania i ......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 09:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
hymm, chyba nie chcą kupować jachtu bez żadnej umowy :?: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Magister napisał(a):
hymm, chyba nie chcą kupować jachtu bez żadnej umowy

Myślę, że jest gorzej. Nie chcą kupić jachtu nie mając pieniędzy.
Czyli maszop ma zapłacić a potem zobaczy co kupił.

Przy zakupie nowego jachtu ok. Ale używany już nie.

Niedługo będę sprzedawał mój jacht. Jeżeli się okaże, że trudno będzie mi znaleźć nabywcę, to nie wykluczam maszoperii. Ale każdy przed zakupem udziału będzie miał możliwość obejrzenia jachtu i popływania, żeby wiedział co kupuje.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 10:12 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Jeanneau.

Jak 'Niedługo" przemieni się w "Teraz", i pójdzie w maszoperię, to miej mnie na uwadze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
emeryt napisał(a):
to miej mnie na uwadze

Zanotowałem :)

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 117 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL