Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
usługi szkutnicze Wa-wa https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=1&t=27366 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Skorupin & Kornik [ 5 paź 2017, o 14:19 ] |
Tytuł: | usługi szkutnicze Wa-wa |
Skorupin & Kornik -> usługi szkutnicze 25 km od centrum Warszawy ( Józefów). Kompleksowe: Naprawy, renowacja, rekonstrukcja, zabudowa oraz " zimowanie " jachtów i motorówek. Zapraszam . |
Autor: | brodaty [ 5 paź 2017, o 17:27 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
A budowa od podstaw jachtu drewnianego typu Beryl , Zośka o poszyciu z desek klepkowe lub na zakładkę ? |
Autor: | przemek [ 5 paź 2017, o 18:41 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
brodaty napisał(a): A budowa od podstaw jachtu drewnianego typu Beryl , Zośka..... Przeprasxam , ze nie w temacie, ale jaki sesns ma budowa takiego jachtu? Jakos nie mogę wydedukować. Pozdrawiam Przemek |
Autor: | Kurczak [ 5 paź 2017, o 21:12 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
przemek napisał(a): brodaty napisał(a): A budowa od podstaw jachtu drewnianego typu Beryl , Zośka..... Przeprasxam , ze nie w temacie, ale jaki sesns ma budowa takiego jachtu? Jakos nie mogę wydedukować. Pozdrawiam Przemek Prześpij się z problemem, może rano coś ci przyjdzie do głowy ? ![]() |
Autor: | brodaty [ 8 paź 2017, o 11:41 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
To może przewrotne pytanie Przemku. Co Ty byś proponował do budowy ? |
Autor: | Marian Strzelecki [ 8 paź 2017, o 12:12 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
brodaty napisał(a): Co Ty byś (Przemku; przyp.MJS) proponował do budowy ? przemek napisał(a): Jakos nie mogę wydedukować. Pozdrawiam Przemek ![]() MJS |
Autor: | przemek [ 8 paź 2017, o 14:16 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
Kurczak napisał(a): Prześpij się z problemem, może rano coś ci przyjdzie do głowy ? ![]() Przespałem się i dalej nie mam pomysłu. Chyba że "bo tak". brodaty napisał(a): Co Ty byś proponował do budowy ? A jakiego jachtu potrzebujesz? Pięknego, szybkiego, pojemnego, nowoczesnego, klasycznego, taniego, lekkiego.... Może zamiast Zośki albo Beryla, zbudować El Bimbo, Pegaza 600 albo jakiegoś Nasha? Sens chyba taki sam. Utopić spore pieniądze w budowę przeciętnej łodki w drogiej technologii. Pozdrawiam Przemek |
Autor: | brodaty [ 8 paź 2017, o 16:55 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
Te plastiki które wymieniasz to raczej do remontu połączonego nieraz z całkowitą odbudową. Ja pytałem "usług szkutniczych" nie dla siebie lecz w imieniu dość zasobnego niemieckiego armatora . O prawdziwego szkutnika teraz coraz trudniej. A kto bogatemu zabroni !!! Ja osobiście mierzę znacznie niżej gdzieś na poziomie Marianowego Śmigłego czy innego prostego i taniego w budowie jachciku takiego max. 5 metrowego . Jak masz pomysł to napisz. |
Autor: | Ryś [ 8 paź 2017, o 18:31 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
przemek napisał(a): Może zamiast Zośki albo Beryla, zbudować El Bimbo ... A próbowałeś poużywać, El Bimbra z Zośką? Nieświadomość może tłomaczyć niezrozumienie ![]() |
Autor: | piotr6 [ 8 paź 2017, o 18:52 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
słomkowy Beryl całkiem przyzwoicie pływa w odróznieniu od bimbka |
Autor: | Marian Strzelecki [ 8 paź 2017, o 20:35 ] | ||
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa | ||
A może i całkiem niezle wyglądać:
|
Autor: | piotr6 [ 8 paź 2017, o 21:30 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
podwyższoną kabinę ma |
Autor: | przemek [ 8 paź 2017, o 23:42 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
Przypomnę, że pytałem o sens zlecenia szkutnikowi, budowy od podstaw Zośki albo Beryla w drewnie. brodaty napisał(a): Co Ty byś proponował do budowy ? Zależy od przyjętych założeń. 6,5 metra w tradycyjnej technologii to np Surprise II Gartsidea. Jeżeli za głęboko zanurzony to coś innego w tym stylu. Jest masa przepięknych projektów. ![]() Ryś napisał(a): A próbowałeś poużywać, El Bimbra z Zośką? Nieświadomość może tłomaczyć niezrozumienie Czyli zamówił byś Zośkę bo jest szybsza od Bimbka?? ![]() ![]() Pozdrawiam Przemek * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * brodaty napisał(a): O prawdziwego szkutnika teraz coraz trudniej. Jak śpiewała Maryla "Dziś prawdziwych szkutników już nie ma". ![]() Pozdrawiam Przemek |
Autor: | brodaty [ 9 paź 2017, o 08:21 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
Trochę to nie ten wątek bo to wątek ogłoszeniowy ale temat wracający jak mantra. Może wreszcie i ja na tym zyskam . Jachcik bardzo ale to bardzo łatwy do budowy długości od 4 do 5 metrów .Ciężar samego kadłuba tak max. do 250 kg . Kabinka i miecz obrotowy ewentualnie szyber . Gotowy z wózkiem podłodziowym nie powinien przekraczać pojęcia przyczepy lekkiej /transport/ czyli 750 kg.Dokumentacja budowy darmowa lub nie przekraczająca 350 złotych. Czas budowy powinien nie przekroczyć 350 godzin. Kto ma pomysła ? |
Autor: | przemek [ 9 paź 2017, o 10:53 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
brodaty napisał(a): Jachcik bardzo ale to bardzo łatwy do budowy długości od 4 do 5 metrów .Ciężar samego kadłuba tak max. do 250 kg . Kabinka i miecz obrotowy ewentualnie szyber . Gotowy z wózkiem podłodziowym nie powinien przekraczać pojęcia przyczepy lekkiej /transport/ czyli 750 kg.Dokumentacja budowy darmowa lub nie przekraczająca 350 złotych. Czas budowy powinien nie przekroczyć 350 godzin. Kto ma pomysła ? Na przykład to. Zawsze mi się podobał i spełnia chyba wszystkie wymagania. http://www.stevproj.com/IntroWkndrPg1.html Pozdrawiam Pzemek |
Autor: | Ryś [ 9 paź 2017, o 15:07 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
Zawsze mi się podobali miłośnicy łódek bez zęz a ze spankiem na dnie... ![]() przemek napisał(a): Czyli zamówiłbyś Zośkę bo jest szybsza od Bimbka?? Zamiast Bimba - zawsze. Zamiast Weekendera - też ![]() ![]() ![]() |
Autor: | przemek [ 9 paź 2017, o 16:38 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
Ryś napisał(a): Zawsze mi się podobali miłośnicy łódek bez zęz a ze spankiem na dnie... ![]() Prosty greting załatwia sprawę. Może lepiej zaproponuj Brodatemu coś innego, dopasowanego do jego założeń. Pozdrawiam Przemek |
Autor: | boSmann [ 9 paź 2017, o 22:37 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
brodaty napisał(a): Kto ma pomysła ? Może coś z tego? Niestety, ceny dokumentacji są wyższe. http://www.selway-fisher.com/PCup16.htm ~~~~~~~~~~~~~ dokumentację Herona mam gdzieś w archiwach ![]() |
Autor: | piotr6 [ 9 paź 2017, o 22:47 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
w tych wiekościach to raczej bez kabiny |
Autor: | Ryś [ 9 paź 2017, o 23:26 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
A przecie to nie o "te wielkości" idzie, podejrzewam, ile o przewoźność. Nie żebym wiedział co tak ludzie mierzą te łódki na metry - miast na wagę i poręczność ![]() Dla przykładu szarpiówka jaką Przemek proponuje prostsza w robocie, ale z tem kilem wpływać na przyczepkę, to średnio wygodne. Ale jak już to spełnijmy wymóg - darmochy ![]() Choć robiąc płaskodenkę wolałbym kształtniej, np: https://pl.scribd.com/document/4878231/ ... boat-Plans Gdyby nie klepką na dębie, to by zmieścił w wadze, myślę ![]() Ale jak już szarpiówki... http://nisboats.com/mainpages/26plans.html Acz jak już, to ze starych rozwiązań z antypodów bym wolał Young 6M http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=6067 Mniejsze też istniały. Sklejka szytoklejna, balast wodny, waga na pusto kole 300 kg - na wózek. No, może wygląda zbyt nowoczeście... Nie? ![]() ![]() Plany trza by zdobywać. https://www.facebook.com/jytyachts/ Nowszą zaś - choćby Core Sound 20. Z tych samych względów, też sklejeczka szyta i wodny balast, i 300 kg. Za to należycie dziwniejsza ![]() http://bandbyachtdesigns.com/20mk3/ http://capt-doug.blogspot.co.uk/2014/02 ... ction.html |
Autor: | brodaty [ 10 paź 2017, o 08:23 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
Odpowiedzi "usług szkutniczych' chyba raczej się nie doczekamy tak więc nie wiemy co to za fachury. Z dotychczasowych odpowiedzi najbardziej utrafił w moje wyobrażenie o jachciku kolega Bosmann . Bardzo podoba mi się : 4 metrowy Mini Yacht i Morning Tide 14. Są ładniutkie ale dość skomplikowane i czasochłonne w budowie. Przynajmniej tak wynika ze zdjęć i przekrojów. Natomiast warunek prostoty budowy myślę że spełniają : Firecrest 15/17 oraz Simplicity 14 . To jest chyba TO. Dziękuję Bosmann-ku. A swoją drogą to smutne że Nasi konstruktorzy stanęli w miejscu parę lat temu i nawet nie mają ochoty na publikowanie i sprzedaż swoich nawet starych dokumentacji. Choć może by znalazł się chętny do budowy. Wiem co piszę bo próbowałem coś "ugrać " u niektórych. Wręcz odniosłem wrażenie że niektórzy z nich wstydzą się swoich prac z przeszłości. Piszę o konstruktorach nie jednej no może niezbyt udanej łódki ale o takich których dorobek był dość znany.Zaraz podniosą się głosy że kto dziś buduje ze sklejki czy drewna litego , że nie opłaca się pracować nad dokumentacją której i tak nikt nie kupi. No dobrze. To nie twórzmy nowych projektów tylko poprawmy stare i dajmy potrzebującym . Może w nowszych technologiach wykonania jako wariant. Miałem w tej wypowiedzi nie brać pod uwagę Naszego kolegi Mariana który jest jakby przeciw wstawieniem do tematu. Rozprowadza i propaguje Swoje stare konstrukcje , tworzy nowe i właśnie On zacznie chyba jako pierwszy dostosowywać projekty z przeszłości do nowych technologii wykonania. Cały ten elaborat nie dotyczy nowego pokolenia konstruktorów takich jak K.Mnich , W.Kasprzak R. Werszko czy J. Maderski . Chodziło mi o pokolenie konstruktorów z czasu wielkiego bumu budownictwa jachtowego . Oni jeszcze z bardzo małymi wyjątkami żyją i mają się dobrze . Mam na myśli zdrowie. |
Autor: | Ryś [ 10 paź 2017, o 18:29 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
A hemm.. nie chcesz czegoś rozsądniejszego, żeby relaks na jeziorku, bez elementów ascezy dla eremity? ![]() Bo może, idąc za ciosem, jeszcze prościej? ![]() ![]() "Simplicity" jest myślana na morze (a było aby w założeniach?), a nie jest znowuż taka prostsza od innych. Że co, dwa szwy mniej niż większość? ![]() Bo widzisz, wyżej d.. nie przeskoczysz, a konstrukcja musi zawierać to wszystko co... hm, musi, dla sztywności i odporności. A po prawdzie to mogę sobie wyobrazić konstrukcję prostszą o niebo ![]() Spójrzmy tak: dziś najprościej szyto-klejone laminatem robić można, bo mniej szkieletu i pasowań dokłądnych. Zlaminowane solidnie naroże zastępuje wzdłużnik, i łatwiej pasować. Ale sztywności konstrukcji nie oszukasz, gdy to już ma 5 na 2. A zatem bierzesz sklejkę dość grubą, 6-8 mm na ten rozmiar i oblaminowanie to z gwarancją będzie (płaskie dno na wożenie i szorowanie po dnie zrobiłbym i z 10 atoli); wzdłużniki na dno dać trzeba (można zewnątrz, można wewnątrz) jak i na burtę - powiedzmy co pół metra trza podeprzeć te płaty sklejki, wzdłużnikiem dość wysokiem lub półką (dosłownie półką lub koją); rama wręgowa czy gródź wystarczy co 2 m (czyli dwie w kabinie, i tak potrzebne, minimum) i coś pod maszt; i rufka; i dziobnica z jaką węzłówką czy grodzią dodaną. Pokład też wymaga przemyślanego usztywnienia i wzmocnienia - najbardziej obciążona partia konstrukcji, a nie każdy pamięta - wbrew pozorom łatwiej wykorzystać tu ścianki pokładówki czy jakieś załamania do tego, niż zrobić płaski. Acz płaski bezpieczniejszy, w morzu zwłaszcza. I tak czy śmak, musisz tak: ![]() ![]() "Simplicity" (co nie?) A za darmochę masz wyżej dwa linki do starych konstrukcji, projektowanych pod klepkę wprawdzie, ale zrobisz i ze sklejki klejący; układ i kształt się liczy, technologię można zamienić, ino wedle zasad. Zasad można naumieć się z podręcznika jakiego. Co i tak warto ![]() Znajdzie takich więcej i coś by pewnie wybrał, do gustu. A choćby morsko http://polysail.com/Bonnie.htm A pod sklejki też najdzie coś śprytniej wyglądającego. Co myślisz np o: https://www.devlinboat.com/2015/12/wompus-cat/ https://www.boatdesigns.com/products.asp?dept=459 |
Autor: | Kurczak [ 10 paź 2017, o 20:02 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
Sztrandki za darmo ![]() |
Autor: | emeryt [ 10 paź 2017, o 20:10 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
O właśnie. Nie jakieś korytka. Dzięki Kurczak. |
Autor: | przemek [ 10 paź 2017, o 20:46 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
emeryt napisał(a): Nie jakieś korytka Jeden lubi ogórki drugi ogrodnika córki. Jak dla mnie w przedziale 4-5 metrów, to chyba tylko taka zabawka. ![]() ![]() Pozdrawiam Przemek |
Autor: | emeryt [ 10 paź 2017, o 20:52 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
Piękny, ale brodaty pisze: brodaty napisał(a): prostego i taniego w budowie jachciku
|
Autor: | Ryś [ 11 paź 2017, o 11:58 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
emeryt napisał(a): Szukasz daleko, a w kraju Setki, Plusy, Fafiki, Nordy, Korsarze, Szyperki, Simple, Cyraneczki. Akurat komu jak komu, ale Brodatemu nie trzeba przypominać, tak se myślę. I znowu cudze chwalicie... ![]() Ale że jak już o jakichś korytkach, toś o czemś zapomniał: ![]() download/file.php?id=14144&mode=view A precyzyjnie w wymogi. Hau! |
Autor: | emeryt [ 11 paź 2017, o 17:43 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
O niczym nie zapomniałem emeryt napisał(a): cudze chwalicie... To jest nasze, polskie koryto, nie calowe. Niejeden na tym forum się nim zachwycał. ![]() |
Autor: | brodaty [ 11 paź 2017, o 19:06 ] |
Tytuł: | Re: usługi szkutnicze Wa-wa |
Ja już o tym kiedyś pisałem i nie tylko ja . Tego samego zdania było paru kolegów z forum. Wszystkie te Setki ,Simple ,Nordy ,Sztrandki czy nawet Reks to konstrukcje typowe . Heling do budowy ,sporo wręg i grodzi ,wzdłużniki ,stępka . To niestety nie tylko sklejka lecz sporo dobrego gatunkowo drewna w najuboższym wydaniu sosny . Wzdłużniki dobrze by było aby były z jednej długości . Masa pracy ,dłubaniny i chyba nie za bardzo potrzebnej bo obecne technologie dają to samo za połowę mniej pracy. Wystarczy dać się przekonań /uwierzyć/ że połączenie prawidłowo wykonane typu szycie i klejenie jest mocniejsze i lżejsze niż tradycyjne połączenie na wzdłużniku. Panowie. W Holandii buduje się seryjnie katamarany 10 metrowe na wody Morza Północnego w tej technologii. A wystarczyłoby przeprojektować właśnie te Setki ,Simple ,Nordy ,Sztrandki czy konstrukcje Mariana pod szycie i klejenie. Będzie szybko , prosto i tanio. Wojtek Kasprzak wyraził już wstępnie chęć przeprojektować Sztrandusia pod szycie i klejenie. Oby więcej takich inicjatyw. Maderski swego czasu przekonywał mnie że dlatego nie sprzedaje dokumentacji Setki w wersji do budowy metodą szycia i klejenia bo takie połączenie mogłoby nie wytrzymać sztrandowania na plażę . Tylko czy ktoś rozsądny będzie Setką lądował na plaży gdy można cumować w porcie. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |