Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 19:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 sty 2018, o 10:15 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Waldi_L_N napisał(a):
One nie mają nic chyba poza kompasem.
Już w latach 80-tych miały pająki do balastu i chyba tylko morzu wódki Cartery trzebieskie zawdzięczały niewpisanie w KB ograniczeń do 6°B (a w Gdyni np. całkiem wypasiony bo branżowy Prometeusz miał ograniczenie).
Ale generalnie Carter-30 to fajne łódki były, taki powiew Zachodu - silnik (saildrive), kingston z prysznicem (tak, tak, wyciągana wylewka umywalki i kratka w podłodze), takielunek Proctora, ostro i szybko chodziły, choć dość miękko i mokro pod falę.
W stanie wojennym YKP Warszawa ściagnął swojego na Zalew Zegrzyński :cool:.
A Bułgar (Georgi Georgijew?) na Carterze-30 z polskiej stoczni opłynął świat!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
666 napisał(a):
A Bułgar (Georgi Georgijew?) na Carterze-30 z polskiej stoczni opłynął świat!

Cudze chwalicie...
Adam Masłowiec i Piotr Strzeszewski też świat opłynęli Carterem 30 z polskiej stoczni...(finansując wyprawę z jednej skromnej polskiej emerytury i jednej, jeszcze skromniejszej polskiej renty).
I Kmitowie na "Temi" (własnoręcznie zbudowane Bonito - czyli klon Cartera 30).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: emeryt
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12951
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
Adam Masłowiec i Piotr Strzeszewski też świat opłynęli Carterem 30
I to na trzy ręce...

PS. Bywalcy Pod Dębem powinni Piotrka znać.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
Bywalcy Pod Dębem powinni Piotrka znać.


Piotrek nie był kiedyś członkiem YKP sekcji szkoleniowej ?

Nie pływał w Jadwisinie ?

Lata 70/80 ... ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

666 napisał(a):
W stanie wojennym YKP Warszawa ściagnął swojego na Zalew Zegrzyński :cool:.


O Tadeuszu mówisz ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12951
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
Piotrek nie był kiedyś członkiem YKP sekcji szkoleniowej ?
Nie pływał w Jadwisinie ?
2 x tak.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
A ten bułgarski to nawet jako pomnik stał w centrum Warny. Cor Corolli się chyba nazywał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 01:37 

Dołączył(a): 9 mar 2014, o 18:49
Posty: 134
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A jak sadzicie, jaka może być realna cena Juranda? I J80tki? wiem, remont to 4x tyle. Miałem za 15 lat kupic cos na emeryture i następne 15 lat to remontować, ale mogę zmienić terminy.
Zarty zartami, będą na to chętni wg was? Jak dla mnie przez następne kilkanaście lat wcale to nie musi plywac. Wiem ze to naiwne pytania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 02:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12951
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Z Juranda da się wykorzystać omasztowanie (bez olinowania), wręgi i być może pokład. Reszta do wymiany.

Z 10.000 PLN bym dał... głównie przez sentyment, bo 8 lat na nim pływałem.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 03:14 

Dołączył(a): 9 mar 2014, o 18:49
Posty: 134
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Z Juranda da się wykorzystać omasztowanie (bez olinowania), wręgi i być może pokład. Reszta do wymiany.

Z 10.000 PLN bym dał... głównie przez sentyment, bo 8 lat na nim pływałem.

Stara Zientara napisał(a):
Z Juranda da się wykorzystać omasztowanie (bez olinowania), wręgi i być może pokład. Reszta do wymiany.

Z 10.000 PLN bym dał... głównie przez sentyment, bo 8 lat na nim pływałem.

tak zle z nim? reszta jotek tez w takim stanie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 10:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12951
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jurand wymagał wymiany poszycia już kilka lat temu. Teraz chyba utrzymuje się na wodzie tylko dzięki farbie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 11:52 

Dołączył(a): 9 mar 2014, o 18:49
Posty: 134
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jestem po rozmowie tel. z panem Janem Drylem, który zna stan sprzedawanych jednostek (wielkie dzięki Stara Zientara). Jego zdaniem Jurand potrzebuje wymiane całej blachy wlacznie z pokładem, rufa trzyma się na dobre slowo za pomocą lat. Srodek do wywalenia. Silnik jest, 5 lat nie ruszany, wcześniej na chodzie, do remontu. Na razie okret szczelny, przy trosze szczęścia transport droga wodna możliwy ( nie wiem jak to wygląda od strony prawnej). Drewniane maszty zabezpieczone pod dachem, olinowanie jest, stan niewiadomy. Jakies zagielki sa.
J-80 to samo, tylko Ina była ostatnio na wodzie, ale bez wymiany blachy tez się nie obejdzie.



Za ten post autor smirad otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 12:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Smirad zapomnij. Piszę b.powaznie.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 13:44 

Dołączył(a): 9 mar 2014, o 18:49
Posty: 134
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
Smirad zapomnij. Piszę b.powaznie.

rozwin myśl lub usun komentarz. Zainteresowalem się bo mam sentyment do starych jednostek, może ktoś skorzysta z tych informacji. A ja sobie przynajmniej zrobie wycieczke i pojade je obejrzeć zanim skoncza w złomie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 13:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Koszt odbudowy tych jachtów przewyższa koszt budowy nowego. Jeśli ma to wartość sentymentalny to rozumiem ale to już slzdecydowanie zbudować nowe.Brutalnie mówiąc to złom.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 15:28 

Dołączył(a): 9 mar 2014, o 18:49
Posty: 134
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
Koszt odbudowy tych jachtów przewyższa koszt budowy nowego. Jeśli ma to wartość sentymentalny to rozumiem ale to już slzdecydowanie zbudować nowe.Brutalnie mówiąc to złom.

Ja się zgadzam, ale jeśli ktoś chce żelazko i umie sobie poradzić z wymagana praca to chyba może rozlozyc koszty w czasie i ma już pewna podstawe, jeżeli oddadzą ktoras z tych jednostek za 10 tys. to ja chętnie wezme i postawie w ogródku. Zawsze takielunek i silnik fajna rzecz, moim skromnym zdaniem. Zyczmy tym zlomom szczęścia i drugiego zycia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 15:43 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Koszt podróży do ogródka kilka tys pls. Bogaci mają swoje przywileje ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 16:54 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
smirad napisał(a):
Ja się zgadzam, ale jeśli ktoś chce żelazko i umie sobie poradzić z wymagana praca to chyba może rozlozyc koszty w czasie i ma już pewna podstawe, jeżeli oddadzą ktoras z tych jednostek za 10 tys. to ja chętnie wezme i postawie w ogródku. Zawsze takielunek i silnik fajna rzecz, moim skromnym zdaniem. Zyczmy tym zlomom szczęścia i drugiego zycia.



Są tacy co mówią że da sie w czasie remont rozłożyć, potem po 15 latach i wydaniu kwoty 1,5 raza przewyższającej wartość nowej jednostki decydują się na ogłoszenie sprzedam jacht w zaawansowanym stadium remontu wraz z dużą ilością części potrzebna do jego dokończenia ....

Jak toś chce mieć jacht to takin który go stać jeżeli nie masz na remont jednostki to mieć nie będziesz...


Za złomowanie się płaci bo stali na kg to tam dużo nie zostało a roboczogodziny potrzebne do rozbiórki też kosztują :)

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 17:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
smirad napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Koszt odbudowy tych jachtów przewyższa koszt budowy nowego. Jeśli ma to wartość sentymentalny to rozumiem ale to już slzdecydowanie zbudować nowe.Brutalnie mówiąc to złom.

Ja się zgadzam, ale jeśli ktoś chce żelazko i umie sobie poradzić z wymagana praca to chyba może rozlozyc koszty w czasie i ma już pewna podstawe, jeżeli oddadzą ktoras z tych jednostek za 10 tys. to ja chętnie wezme i postawie w ogródku. Zawsze takielunek i silnik fajna rzecz, moim skromnym zdaniem. Zyczmy tym zlomom szczęścia i drugiego zycia.


Silnik do remontu takielunek do wymiany maszt do remontu albo wymiany.
Jeśli do wymiany poszycie to stan operowania pewnie też.
Dobrze mieć świadomość że kupujesz po prostu złom. Oczywiście trzymam kciuki za remont ale to może być epopeja zyciowa

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 19:13 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
smirad napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Smirad zapomnij. Piszę b.powaznie.

rozwin myśl lub usun komentarz. Zainteresowalem się bo mam sentyment do starych jednostek, może ktoś skorzysta z tych informacji. A ja sobie przynajmniej zrobie wycieczke i pojade je obejrzeć zanim skoncza w złomie.
A wycieczka owszem, wzbogaca światopogląd i świata ogląd. ;)
Ekonomicznie:
Żywotność kadłuba stalowego jachtu wynosi 20-30 lat, jeśli (JEŚLI) potem zrobią kompletny remont i nowe powłoki, to jeszcze następne 20. O ile nie mówimy o stali budowlanej z PRLu.
A bo pamiętam jotki, nawet z sentymentem, lecz :roll:
Potem taniej i prościej zrobić nowy.
Żywotność masztu drewnianego - 20-40. Zależnie od konserwacji.
Takielunek nie istnieje, zapomnij. To samo reszta wyposażenia.
Wartość silnika do remontu zależy od kosztu remontu, a najlepiej jeśli silnik jest uznanego a popularnego typu, bo kilkakroć taniej wyjdzie wymienić na takiż a sprawny.
Robocizna w remoncie przekracza koszt kupna nowego produktu.
Innymi słowy mamy tu sytuację klasycznę: omalować, skrócić, i wyrzucić. No chyba że postawić w ogródku zamiast krasnala.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:17 

Dołączył(a): 9 mar 2014, o 18:49
Posty: 134
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A wycieczka owszem, wzbogaca światopogląd i świata ogląd. ;)

I tyle mam na razie w planach :D
Bardzo dziekuje za rzeczowe informacje, wariatow trzeba hamować. Choc jakbym nie pobiegl na najbliższy samolot do Szwecji to bym teraz nie miał klasycznego drewniaka :)
Jeżeli mialbym cokolwiek realizować to na pewno po oględzinach fachowca, i wiem co trzeba zrobić jak taki gościu powie nie. Info z Marina Trzebiez: prawdopodobnie szczegoly przetargu zostaną opublikowane na www PZZ pod koniec przyszłego tygodnia, oględziny jednostek w porcie mile widziane po uprzednim uzgodnieniu terminu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Smirad czego oczekujesz po ogledzinach?
Zakupy i remonty należy robić swiadomie :D możesz uznać za pewnik co pisałem powyżej. Jeśli się pomyliłem to niewiele. W razie zakupu masz bonus.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
smirad napisał(a):
to bym teraz nie miał klasycznego drewniaka :)
Drewno nie rdzewieje. A klasyka warto utrzymać, bo klasyk. Zabytek to insza inszość niż kawał bylejakiego żelastwa. :-P



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 22:22 

Dołączył(a): 9 mar 2014, o 18:49
Posty: 134
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
smirad napisał(a):
to bym teraz nie miał klasycznego drewniaka :)
Drewno nie rdzewieje. A klasyka warto utrzymać, bo klasyk. Zabytek to insza inszość niż kawał bylejakiego żelastwa. :-P

tak, ale i tak dziwi mnie brak pospolitego ruszenia, ponoc jednostka wielce zasluzona, wiele osob wyszkolila, zdaniem osoby opiekującej się nia kiedyś tam wcześniej do odratowania, może nierentownego. A polakpotrafi milczy. Zero akcji. A Glowacki to sobie chyba nawet na dnie posiedział..może macie racje ze to wraki, ale i tak zal.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 22:27 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
smirad napisał(a):
tak, ale i tak dziwi mnie brak pospolitego ruszenia, ponoc jednostka wielce zasluzona, wiele osob wyszkolila


mnie to w ogóle nie dziwi, zdecydowanie wolę łożyć na swój jacht

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 22:33 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Żebyśmy ludzi darzyli takim sentymentem jak jachty. Tych, którzy jeszcze są w stanie to zobaczyć własnymi oczami...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 22:46 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
A tak swoją drogą, czy są gdzieś dostępne plany J-140, gdybym tak chciał sobie zbudować kopię Juranda ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2018, o 09:54 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
jarek556 napisał(a):
A tak swoją drogą, czy są gdzieś dostępne plany J-140, gdybym tak chciał sobie zbudować kopię Juranda ?


Może model? Bo budowanie J mija się z celem ... konstrukcja nie powalała osiągami nawet w czasach gdy była projektowana.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 21:27 

Dołączył(a): 29 paź 2011, o 14:37
Posty: 293
Podziękował : 276
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: Jakieś tam
No i mamy konkurs ofert
http://pya.org.pl/polski-zwiazek-zeglarski/news/ogloszamy-konkurs-ofert-na-sprzedaz-jachtow-stanowiacych-wlasnosc-pzz

_________________
Alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
http://www.szkutnia.waw.pl



Za ten post autor Pierwszy otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 19:21 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
http://pya.org.pl/files/Inwestycje%20i% ... 180127.pdf

nawet mamy zdjéci a i opis stanu jachtów :) z szacowanymi kosztami naprawy :)

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 19:50 

Dołączył(a): 9 mar 2014, o 18:49
Posty: 134
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
adaswa napisał(a):
http://pya.org.pl/files/Inwestycje%20i%20przetargi/przetargi-konkursy-odsprzedaz-sprzetu/konkurs-ofert-na-sprzedaz-jachtow-stanowiacych-wlasnosc-pzz-opis-techniczny-jachtow-v20180127.pdf

nawet mamy zdjéci a i opis stanu jachtów :) z szacowanymi kosztami naprawy :)

za 5 patyków można brac, jak się jest dostatecznym wariatem. Zawsze poczciwy ursus do ciągnika się przyda.
Czy jakiś szkutnik na forum może się wypowiedzieć jakie mogą być +- koszty wymiany poszycia u takiej J-80? Tzn. cena materiału i pospawania fachowcem z odpowiednimi uprawnieniami na już przygotowany i oczyszczony zład?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL