Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 15:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lut 2018, o 20:12 

Dołączył(a): 8 lut 2013, o 23:51
Posty: 312
Podziękował : 146
Otrzymał podziękowań: 81
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
smirad napisał(a):
Czy jakiś szkutnik na forum może się wypowiedzieć jakie mogą być +- koszty wymiany poszycia u takiej J-80? Tzn. cena materiału i pospawania fachowcem z odpowiednimi uprawnieniami na już przygotowany i oczyszczony zład?


W innym wątku Buba napisał nt. Juranda w 2012 roku:
"PRS kazał wymienić poszycie cieńsze niż 4mm=75%blach czyli cenowo wychodzi tyle co nowy kadłub wyspawać".

_________________
Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)



Za ten post autor mkonst otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Po tych zdjęciach to 80 są w opłakanym stanie chyba jedna wygląda jako tako. Na zdjęciach Juranda nic nie widać.

Parę lat temu jak rozmawiałem z fachowcami od spawania to ceny było podawane w granicach 5-6 zł netto za kg stali. Chodzi o spawanie tak to liczyli Nie wiem jakie są teraz ceny a i pamięć może mnie zawodzić i cenne którą podałem może być zaniżona.

Cholera szkoda tych Jotek, ale płacenie za nie to jest przesada. Przyjąć je za darmo ale i tak wybrać tą najlepszą.

Jak miał bym wybierać to wziąłbym, którąś 80 może dwie i Juranda, ale za darmo bo koszty transportu wyjdą 4 razy więcej jak one są warte.

Szlak mnie trafia bo mogą pójść na żyletki a czasu mało żeby poszukać sponsorów i pogadać z PZŻ żeby na Fundację którą założyłem przekazali. Tylko teraz to nawet na transport nie uzbieram i miejsca brak gdzie można by je postawić. Bo wiedz i zapał jest do ratowania. :(

A na głowie mam jeszcze drewniaka z lat 50 na dębinie budowanego przez Chmielnickiego też uratowanego przed spaleniem.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 20:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
smirad napisał(a):
Czy jakiś szkutnik na forum może się wypowiedzieć jakie mogą być +- koszty wymiany poszycia u takiej J-80? Tzn. cena materiału i pospawania fachowcem z odpowiednimi uprawnieniami na już przygotowany i oczyszczony zład?
Blacha to najmniejsze zmartwienie, stal tania. I co zrobisz z uzyskaną tak gołą skorupą do malowania, wyposażenia i zabudowy?
Nie prościej kupić nowe? A na pewno taniej. Np. https://www.olx.pl/oferta/kadlub-jachtu ... 5jsSx.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
http://pya.org.pl/files/Inwestycje%20i% ... 180127.pdf

Poczytaj. Wyspawanie blach - to jest dopiero początek drogi. W tych jachtach wszystko trzeba wymienić na nowe od podstaw.

Remont Juranda wyceniono na prawie dwa miliony, jotek prawie milion od sztuki...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
To już lepiej odnaleść plany i zbudować na nowo. Gra nie warta. świeczki.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 11:29 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
mbober1 napisał(a):
Szlak mnie trafia bo mogą pójść na żyletki a czasu mało żeby poszukać sponsorów i pogadać z PZŻ żeby na Fundację którą założyłem przekazali.


Dla tych co nie zauważyli komuna się skończyła....

Jest to stara konstrukcja o wątpliwych walorach jeżeli mówimy o dzisiejsze potrzeby, remont ( nie tylko jego koszt ale i czasochłonność) pozbawiony jest jakiego sensu ekonomicznego i także tutaj nie mówimy jedynie o porównaniu do zakupu czy budowy innej jednostki ale tez o przyszłych korzyściach z eksploatacji.

czasy gdy na wybrzeżu było kilka jotek i to wszystko ( wszyscy je znali jako że były to jedyne większe jachty) Dziś mariny są pełne oferta czarterowa duża wiec sukcesu na horyzoncie takiego przedsięwzięcia próżno szukać.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 11:38 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 16:10
Posty: 190
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 42
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Morski
mbober1 napisał(a):
Szlak mnie trafia bo mogą pójść na żyletki a czasu mało żeby poszukać sponsorów i pogadać z PZŻ żeby na Fundację którą założyłem przekazali.


Zakładając, że udałoby sie PZŻ do tego przekonać i że sponsorów byś znalazł czyli jacht/y zostałyby wyremontowane, co miałoby się z nimi stać. Pytam jakie miałbyś pomysły na ich dalszą eksploatację (czartery, szkolenia rejsy sentymentalne....). Czy znajdzie się na tyle dużo sentymentalnych, którzy zechcą zapłacić za rejs zabytkiem.

Janek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2018, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
No co ty naprawdę a ja myślałem że wróciła :) tak patrząc się na ostatnie 2 lata.

Kurcze a takim Duńczykom to się opłaca mieć 140 ex Dar Opola

http://tara.dk/index.html

Poza tym kto mówi że układ zabudowy wnętrza ma być taki jak kiedyś. Patrz S/Y Gerlach J-80 w nowej zabudowie.

Poza tym jest pełno regat klasyków gdzie można by wystartować, rejsy na koło podbiegunowe w klasycznym jachcie odpowiednio przygotowanym na poziomie.

Nikt nie mówi o rejsach ale klubowych na 12 osób upchanych jak sardynki.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2018, o 22:07 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 16:10
Posty: 190
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 42
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Morski
s/y Gerlach faktycznie pięknie na zdjęciach się prezentuje.
miło popatrzeć.
Janek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 00:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
JanekL napisał(a):
Czy znajdzie się na tyle dużo sentymentalnych, którzy zechcą zapłacić za rejs zabytkiem.


A kto ma dziś na to czas ...?

Janek - sentyment odszedł w zapomnienie.

Podobnie jak skończyła się komuna, kiedy ludzie pracowali na etacie a poza etatem nic ich nie obchodziło.

Mieli czas na pływanie + brało się urlop bezpłatny - i na koszt sponsora płynęło w świat daleki.

Dziś ludzie zapierdzielają z klapkami na oczach, żeby ich nie wypieprzyli z roboty - urlopu mają teoretycznie 26 dni, ale tak naprawdę jak wezmą go tydzień - góra dwa to jest wszystko.

Wtedy jadą popływać do Chorwacji z rodziną lub z kumplami pożeglować na czymś porządnym i nowym a nie na jakimś złomie stalowym ze śmierdzącym ropą silnikiem i zgniłym drzewem wewnątrz.

Taka jest rzeczywistość a Tobie jakieś sentymenty w głowie ...

Bez sensu ... :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 08:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Sens to ma...

Tyle, że tylko dla pasjonata z pełnym portfelem jako jacht armatorski.
Zabudowany według własnych potrzeb.
Bo to się da zrobić, zaś silnik i przekładnię zamawiasz i masz. Do wyboru Vetusy, Pentaki, Yanmary, przebierać -wybierać. :D
Do tego współczesny takielunek z rolowanymi żaglami i masz jacht do końca żywota.
Nie do zajechania. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 09:25 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Kurczak napisał(a):
Sens to ma...

Tyle, że tylko dla pasjonata z pełnym portfelem jako jacht armatorski.
Zabudowany według własnych potrzeb.
Bo to się da zrobić, zaś silnik i przekładnię zamawiasz i masz. Do wyboru Vetusy, Pentaki, Yanmary, przebierać -wybierać. :D
Do tego współczesny takielunek z rolowanymi żaglami i masz jacht do końca żywota.
Nie do zajechania. :D



G..... prawda
Jak masz wydać tyle co na nowy jacht to po co miał byś się ograniczać co do kształtu kadłuba ? Są lepsze konstrukcje. Może ale to może zład jest ok czyli ile % konstrukcji ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jedynie Kocur myśli tu logicznie !

_________________
Adam



Za ten post autor adaswa otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ale nie zapominajmy, że w 9 przypadkach na 10 zakup jachtu niewiele ma wspólnego z logiką ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 09:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Może dla Ciebie i gówno prawda.

Ale są pasjonaci, którym ten kształt i dzielność morska odpowiada. :)

Moja Dulcia też nie wygląda zbyt "współcześnie" ale mi się podoba :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 10:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
są pasjonaci, którym ten kształt i dzielność morska odpowiada.


Piotr - w tym jednym momencie akurat się z Tobą zgadzam.

Bo jak to mawiają - brunetki / blondynki.

Niemniej także zgadzam się z Twoim przedmówcą:

adaswa napisał(a):
G..... prawda
Jak masz wydać tyle co na nowy jacht to po co miał byś się ograniczać co do kształtu kadłuba ? Są lepsze konstrukcje.


Mamy ponoć demokrację i pozwólmy ludziom wydawać swoje własne pieniądze w dowolnie przez nich wybrany sposób.

Niemniej w takich dyskusjach zawsze przywołuje mi się przykład tego jachtu:

https://pl.wikipedia.org/wiki/SY_Joseph_Conrad

Na pewno wykonał on wiele rejsów, które przeszły do annałów historii polskiego żeglarstwa i tego odmówić mu nie można.

Ale ile razy stoję w marinie w Gdańsku i przechodzę kolo tego jachtu to za każdym razem wiem, że nigdy takiego jachtu mieć bym nie chciał.

Miałem możliwość zajrzenia do jego wnętrza i pojęcie "WYGODA" jest ostatnim określeniem jakie bym użył co do tego jachtu.

Może być super dzielny ale... z zewnątrz te stałe zacieki rdzy - na całym praktycznie pokładzie i burtach - wyglądają koszmarnie - te pogięte blachy całości konstrukcji jakoś dziwnie kojarzą mi się z działaniami wojennymi (tam nie ma chyba prostej i obrzydliwie nie pogiętej blachy nigdzie), a na końcu ciasnota wnętrza i brak jakiejkolwiek wygody - znanej z obecnych jachtów - dopełniają obraz całości.

Wiem - są ludzie, którzy popłyną nim z sentymentu lub z możliwości pochwalenia się znajomym wykonania tym jachtem jakiegoś rejsu, ale naprawdę nie ma to nic, ale to nic wspólnego z wygodnym spędzaniem czasu na wodzie - jak dla mnie taki pełny HARDKOR...

Osobiście wykonałem takimi dwoma stalowymi starymi jachtami (Hoorn i Eltanin) dwa rejsy bałtyckie po 10 dni i był to moment, w którym powiedziałem sobie NEVER.

Wówczas to podjąłem decyzję o posiadaniu normalnego, laminatowego, wygodnego jachtu do normalnej - jak biali ludzie - żeglugi - z normalną toaletą z prysznicem, normalnym kambuzem, normalną dużą mesą i normalnymi zamykanymi dużymi kabinami rufowymi dla często mnie odwiedzających gości.

O wygodzie takielunku z żaglami rolowanymi nie wspominam, jak również nie wspominam o chęci posiadania normalnego silnika obecnej generacji.

Także Piotr - nie odmawiam nikomu posiadania takiego jachtu - jego cyrk i jego buraczki ale na Boga - niech nikt nie pisze o takich konstrukcjach, że są WYGODNE.

Są siermiężne i tyle a takiego "standartu" lat 60. nikt obecnie już nie szuka.

Więc nie dziwota, że jakoś chętnych do kupna tych resztek jachtów brak ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 10 lut 2018, o 11:07 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 10:57 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
JanekL napisał(a):
s/y Gerlach faktycznie pięknie na zdjęciach się prezentuje.
A jakie rejsy odbywa?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kocurku, ja napisałem o jachcie armatorskim zabudowanym na zamówienie. Taki jacht może być wygodny hotelowo, super wyposażony i jednocześnie mieć klasyczny wygląd. Możesz zamontować grota i bezana rolowane do masztu lub bomu, zmienić takielunek na slup.
Możliwości techniczne są ogromne.
Kwestia tylko w odpowiedniej ilości kaski na rachunku lub w skarpecie.

Osobiście jotki mi się nie podobają, jest to irracjonalne ale jest. Jednak "140" bym chętnie przytulił...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Stoczterdziestka jest dzielna i stosunkowo szybka. Zabudowa to rzecz indywidualna. Przy wysokości stania w całej przestrzeni mieszkalnej można sobie wymyślić dowolne wygody.

Krzywość burt wynika chyba z technologii wykonania. Nowe jachty stalowe nie są tak pokrzywione jak 140. Mieliśmy takie powiedzenie, że Jurand jest z blachy falistej i też dobrze pływa. :)


Załączniki:
jurand.jpg
jurand.jpg [ 28.26 KiB | Przeglądane 3045 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
bym chętnie przytulił...


Nie chwaliłeś się, że wygrałeś w Totka ... :lol:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak napisał(a):
ja napisałem o jachcie armatorskim zabudowanym na zamówienie. Taki jacht może być wygodny hotelowo, super wyposażony i jednocześnie mieć klasyczny wygląd. Możesz zamontować grota i bezana rolowane do masztu lub bomu, zmienić takielunek na slup.
Możliwości techniczne są ogromne.
Kwestia tylko w odpowiedniej ilości kaski na rachunku lub w skarpecie.


Oooo...

I tu jest pies pogrzebany ...

To jeszcze napisz ile wg Ciebie należy mieć owej kasy aby taki jacht wykonać wg powyższych standardów ?

Na sąsiednim forum jeden z Kolegów pochwalił się niedawno, że buduje własnoręcznie stalowe Bruceo, ale nie chciał napisać jaki jest przewidywany preliminarz wydatków...

Napisał jedynie, że na zbudowanie jachtu przeznaczył 10 lat.

Jak dla mnie to za długa perspektywa.

U mnie w Klubie kolega budował stalowego Bruce Robertsa - zeszło mu ze dwa lata z hakiem, ale tam wszelkie prace wykonywały Koledze firmy obce.

O finanse wtedy z grzeczności nie pytałem, ale Tobie mogę zadać pytanie jak na wstępie bo Ty nie budujesz a jedynie szacujesz koszty ...

Więc ile tej kasy trzeba mieć aby taki stalowy jacht wielkości owej J-ki wybudować wg obecnych standardów ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Myślę, że standardowa wygrana w lotto to za mało. Trzeba kumulację trafić :D

Odbudowę "Juranda" do stanu pełnej sprawności wyceniono bodajże na 1.7 mln zł. Jotki wyceniono dużo taniej ale jak napisałem nie jestem "zainteresowany" - bo mi się nie podobają.

Jednak raczej cena ta dotyczy prac wykonanych w stoczni. Wykonując część prac metodą gospodarczą oraz wykorzystując podwykonawców można z tej sumy co nieco uszczknąć. Głownie z kosztów robocizny i zysku stoczni. Myślę, że gdzieś około 30 % więc mając nieco ponad milion do dyspozycji można byłoby się na Juranda szarpnąć...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
666 napisał(a):
JanekL napisał(a):
s/y Gerlach faktycznie pięknie na zdjęciach się prezentuje.
A jakie rejsy odbywa?

No jakie?
Takie, jakie sobie życzy odbywać jego właściciel! ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 16:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Wykonując część prac metodą gospodarczą


Piotrek - proszę - popatrz w PESEL.

Starczy Ci życia na te prace ?

A nawet jak starczy to ile lat będziesz miał jak już skończysz te prace gospodarcze ala Adam Słodowy "zrób to sam" ?

I będzie Ci się chciało wówczas jeszcze pływać czy też ten Niemiec schowa Ci tą Twoją łódkę gdzieś ? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie patrz na to w takich kategoriach. Nie mam nawet 1 % z potrzebnej sumy a w Lotto nie gram.

To czysto akademicka dyskusja. Twierdzę tylko, że dysponując odpowiednią kasą można z Juranda w ciągu roku wybudować komfortowy, armatorski jacht zachowując wygląd i właściwości nautyczne prawdziwego oldtajmera. :)

A takie jachty mają duszę i potrafią się odwdzięczyć... :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 21:30 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
To czysto akademicka dyskusja. Twierdzę tylko, że dysponując odpowiednią kasą można z Juranda w ciągu roku wybudować komfortowy, armatorski jacht zachowując wygląd i właściwości nautyczne prawdziwego oldtajmera. :)


Pytanie "po co?". Naprawa takiego jachtu bwdzie prawdppodobnie drozsza od budowy nowego jachtu w takim samym rozmiarze. Tylko wartość odsprzedaży inna.
Osobiście nie nazywam wszystkiego co stare oldtimerami. Wg mojej własnej definicji oldtimerem jest jednostką, która może stanowić wartość kolekcjonerską lub też jest wyraźny popyt na takie jednostki. Nie kazdy stary grat jest oldtimerem tylko dlatego, ze jest stary i zuzyty. Niektóre stare zegarki osiągają zawrotną wartości, a inne się wyrzuca kiedy się psują, bo niie ma sensu naprawiać. Z jachtami imho jest tak samo.
Oczywiście sentyment osobisty to też inna sprawa i popieram takie przypadki.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Popatrz na to inaczej.

Są ludzie, których stać na to żeby zainwestować ogromne pieniądze w restaurację Mustanga z 1964 roku, który przez ostatnie 30 lat służył jako kurnik albo klatka dla królików gdzieś na amerykańskiej prowincji.

Są tacy, którzy odbudowują auto na oryginał i później trzymają w garażu pod plandeką wyjeżdżając raz w tygodniu na podjazd. I są z tego powodu szczęśliwymi ludźmi.

Są także tacy, którzy pod starą, wyremontowaną idealnie karoserią montują współczesne 500 konne HEMI, tarczowe hamulce i wspomaganie - bo chcą się cieszyć Mustangiem jeżdżąc nim codziennie. I też są szczęśliwi.

Podobnie IMHO jest lub będzie z jachtami. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2018, o 23:09 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak - wiem, że są. Rozumiem to i nawet popieram, o ile to świadoma decyzja. Ale ich istnienie nie przekreśla sensu mojego pytania: po co? Jeżeli odpowiedź jest "bo tak" - lub "bo mnie stać" - już to wystarczy. A jeżeli człowiek pakuje się w coś nieświadomie, to warto by sam sobie zadał to pytanie. Nie jedną taką "inwestycję" widzialem, nie jedne rodzinne tragedie z tym związane (nie tylko z jachtami). Warto sobie wszystko przemyslec i odpowiedziec na takie pytania, a nagle decyzje staną się bardziej oczywiste.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 08:55 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Kurczak napisał(a):
Nie patrz na to w takich kategoriach. Nie mam nawet 1 % z potrzebnej sumy a w Lotto nie gram.

To czysto akademicka dyskusja. Twierdzę tylko, że dysponując odpowiednią kasą można z Juranda w ciągu roku wybudować komfortowy, armatorski jacht zachowując wygląd i właściwości nautyczne prawdziwego oldtajmera. :)

A takie jachty mają duszę i potrafią się odwdzięczyć... :D


Mylisz się, ale po kolei
- sama konstrukcja była hmm przestarzała nawet w latach kiedy powstawała, miejsca pod pokładem jest tyle co kot napłakał a i pokład funkcjonalny nie jest . 3,6 m szerokości przy 13.5 metra długości to malutko mój staruszek ma 4,2 przy tej samej długości i robi to różnice,
- nie dalej niż 3 lata temu sprzedawana była J-tka " Miracle" zbudowana bodajże w 2005 chętnych jakoś przez dłuższy czas nie było cena spadła poniżej 200k pln a jacht był w całkiem niezłym stanie
- kto tęskni za tymi jednostkami polecam czarter z górek zachodnich http://mestwin-freya.pl/freya/ ja po 10 minutach na jachcie miałem dosyć tego wspaniałego reliktu PRL-u i wróciłem do siebie
- cały czas jest do sprzedania kadłub "horna " gdzieś w Mysłowicach przez kilka lat próbowali go sprzedać za 59 k PLN ale ponieważ się nie udał podniośli cenę do 120 k co by zachęcić kupujących - niemniej jednak konstrukcja ciekawsza niż J 80 i gotowa do zabudowy
-a na koniec otworzę konto i podam numer a każdy kto będzie chciał ratować jakiś jacht zawsze 100 będzie mógł wpłacić. Jacht ma historię, setki przebytych, francuskie pochodzenie ....

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Odróżniasz "Jotkę" od "140" ? Jurand to nie jest "Jotka".

Ma szerokość 4,08 m i jest dłuższy od niej o 4,5 m.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Adaswa poczytaj sobie:
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=3260&page=45

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adaswa napisał(a):
ja po 10 minutach na jachcie miałem dosyć tego wspaniałego reliktu PRL-u i wróciłem do siebie


Spotkałem ten jacht w którymś roku w Kłajpedzie i wprosiłem się na zwiedzanie.

Miałem po tym zwiedzaniu podobne odczucia jak Ty.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL