Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 12:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lut 2018, o 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
brodaty napisał(a):
Jak on to znalazł /Sąsiad/ ?

Użył mocy :D http://lmgtfy.com/?q=jacht+dewajtis+sprzeda%C5%BC+olx


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 14:53 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Zatorscy odkupili Dewajtisa póżniej więc nie jest precyzyjne podanie w ogloszeniu że posiadają go od nowości. Budowniczy po wybudowaniu Dewajtisa od razu go nie oblaminował.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 17:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dewajtis był projektowany od razu jako sklejka.Bardzo ale to bardzo solidna konstrukcja i dość skomplikowana w budowie lub inaczej bardzo tradycyjna.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 18:22 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Z tą komplikacją budowy to tak nie do końca . Dewajtis ma zupełnie płaskie dno i tylko dwa załamania na burtach. Coś jak w Setce Maderskiego. To płaskie dno raczej upraszcza budowę niż ją komplikuje . Ponadto płaty burt były stosunkowo wąskie co ułatwiało mocowanie i gięcie na szkielecie grubej sklejki. Cołczyński martwił się że tak płaskie dno będzie wadą w jachcie morskim bo nie będzie "prawdziwej" zęzy na bryzgi wody która dostanie się do kabiny. Chyba jedyną trudnością budowy to jednak chyba tylko wielkość jachtu .Jacht jest sklejkowy na dębowym szkielecie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 19:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
No własnie ten dębowy szkielet :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Szaman3 napisał(a):
współczesna skorupa (Płynący Obłok jest na Janmorze, bodajże 31)

Nie J 31 a Reja 35

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

JanekL napisał(a):
jak na warunki mazurskie niecodzienny żaglowiec.

Trochę o Smudze
http://www.diuna.mazury.pl/smuga/pl/smugahistoria.html

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 11:35 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Waldi_L_N napisał(a):
W czasach kiedy morze dla większości były czymś nierealnym.
A dlaczego morze miałoby być dla większości czymś nierealnym?
Nawet, jak komuś złośliwie nie dawali klauzuli (jednostkowe przypadki, choć każdego żal), to była Zatoka.
No chyba, żeby choroba morska... :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 11:42 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jak nie byłeś zrzeszony w klubie który organizował rejsy morskie to w Lublinie mogłeś sobie co najwyżej pofantazjować.
Liga Morska, w której w tym czasie byłem nie udzielała się morsko, a rejsy Roztoczem były obsadzone zanim zaczęto zapisy :mrgreen:
I to był jedyny realny jacht morski nie licząc Cariny na Zalewie.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 14:10 

Dołączył(a): 28 maja 2014, o 14:54
Posty: 19
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Witam!
Drugi Dewajtis o nazwie Guliwer został zbudowany w firmie Stenga w Strzemieszycach, pływał w rejsach bałtyckich w latach 2002-2005. Następnie sprzedany do Szwecji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2018, o 18:51 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Waldi_L_N napisał(a):
Jak nie byłeś zrzeszony w klubie który organizował rejsy morskie to w Lublinie mogłeś sobie co najwyżej pofantazjować.
Na rejsy trzebieskie mógł się zapisywać każdy. Były droższe niż klubowe, ale za to nie odpracowywałeś godzin.
Do tego rejsy wielu klubów na początku i na końcu sezonu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2018, o 18:56 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A w jakich latach tak łatwo było porejsowac że Trzebiezy?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2018, o 19:42 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
A skąd miałem to wiedzieć w 90 latach. Z netu?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2018, o 19:56 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Waldi_L_N napisał(a):
A skąd miałem to wiedzieć w 90 latach. Z netu?
Np. z czasopism żeglarskich (Żagle, Jachting czy co tam jeszcze było)? Z wizyty w Twoim OZŻ? Z wizyty u miejscowych harcerzy? Z książki telefonicznej / Panoramy Firm? Od kolegów?



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL