Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 21:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 maja 2018, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2018, o 21:42
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam

Jestem amatorem wodnym i przez pewien czas pływałem na amatorskim sprzęcie bez silnika ( tylko machanie wiosłami).
W tym roku naszła mnie ochota na coś mniej amatorskiego i kupna porządnego pontonu z jakimś silnikiem spalinowym.
Doszedłem do wniosku, że lepiej kupić coś markowego i sprawdzonego, niż noname i się rozczarować.

Znajomy ma do sprzedania pewien zestaw za cenę: 3200 i chciałbym się dowiedzieć od Was czy ta cena jest do tego sprzętu adekwatna?

- Ponton BOMBARD TROPIK 335 + kółka do przewozu ( zakupiony w 2001 roku, stan bardzo dobry, bez dziur, bez łatek, rozklejenia itp, ale bez ławki, torby i tego przedniego pokrowca czy kieszeni na dziobie)

- Silnik SUZUKI DT8C + zbiornik na paliwo YAMAHA + przewód z pompką + stojak na silnik + nowa śruba. ( nie wiem za wiele o tym silniku, ale jak na swój wiek ma go w dość dobrym stanie)

- 4x Kamizelka ratunkowa (kapok, pomarańczowy kolor)

- kotwica

Z góry dziękuje za szybkie odpowiedzi bo czas goni:)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2018, o 11:04 

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:45
Posty: 172
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam. Mam extra zestaw i zastanawiam sie czy nie sprzedać, bo juz nie ogarniam sprzętu. Jako ponton z silnikiem jest to, mozna powiedziec jednostka docelowa. Nic lepszego juz sie nie kupi. Sczególy, to: markowy XG Nautic 380 ALU (edycja na Europe zachodnią, wiec bardzo solidny, robiony pod portfel zachodniego klienta z wieksza kasą. W Polsce nigdzie tego nie kupisz, bo dominuje niskobudżetowa chinszczyzna, chyba że Honda, ta jest extra, albo używany Zodiak, Bompard, LodeStar, itp klasa), komplet z podłoga alu, wiosłami, ławkami alu, torbami podławkowymi i dziobową, kólkami transportowymi, pompka, torbami transportowymi, etc, Kolor pontonu bardzo ładny, prawie biały. Cała zimę stał napompowany, raz na miesiąc dwa, lekkie dopompowanie, wiec szczelnośc ideał, żadnych łatek. Silnik Yamaha 13,5 KM, zbiornik 25l, linia paliwowa, markowe yamaha. Ekstra silniczek, zadbany, wręcz jak nowy. ten model Yamahy, to edycja na Europę, tak skonfigurowana moc, że mozna pływac w Polsce i Europie bez uprawnien motorowodnych (oprócz Chorwacji, gdzie trzeba papiery nawet na silnik 2 KM) (ostatni przedział mocy, bez uprawnien). Do silnika mam jeszcze stojak, wózek, oraz pokrowiec na czapę silnika, ładny niebieski, oraz pokrowiec transportowy na ponton, nowy, ciemno niebieski gruby ortalion, nigdy nie uzywany, bo przyczepka do pontonu była dopiero w planie. I to na krótko tyle, reszta na priva. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2018, o 12:16 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
rygiel6 napisał(a):
Znajomy ma do sprzedania pewien zestaw
Cena wydaje się bardzo (!) atrakcyjna, z tym że zależy jak przez te 17 lat ponton z PCW (PVC, bo raczej nie hypalon) był trzymany i przechowywany, w szczególności czy na powietrzu/słońcu.
Na zdjęciach nie bardzo widać, jak jest dno ukształtowane, w szczególności czy i jak ma nadany kształt "V", aby nie tłukło o falę:
https://www.google.pl/search?q=BOMBARD+TROPIK+335&tbm=isch
Nie wiem, czy jednostki z 2001 roku były już oznaczane tabliczkami znamionowymi z liczbą załogi (np. 3+2 itp.) i klasą/rejonem żeglugi (np. B/C)?

Co do podłóg co kto lubi, na jachcie najłatwiej przechowywać wersje 'Air' (podłoga pompowana, do składania po spuszczeniu powietrza po prostu zwijana), ale tu chyba mówimy o jednostce autonomicznej. Air z kolei łatwiej uszkodzić jakimś wrzuconym do pontonu szpejem.

Do nurkowania dobrze mieć na burtach naklejone pasy do wodowania (zsuwania się) oraz przemyślane uchwyty do wciągnięcia się z wody.
Co do uchwytów generalna uwaga (szczególnie przy burtach o dużej średnicy), że jak uchwytów nie ma (IMHO najlepsze do wciągnięcia się są uchwyty od wewnątrz burt nad podłogą) to zmęczony człowiek z wody sam nie wejdzie (mówimy o kimś ubranym w taki czy inny strój np. wędkarski) :oops:.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2018, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2018, o 21:42
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Dziękuje Tobie użytkowniku: Adam7, ale obawiam się, że mój budżet tego nie wytrzyma, a poza tym w Twoim pontonie jest aluminiowa podłoga, a mi zależy na maksymalnym zbiciu wagi. No i silnik wydaje się być za duży no moje potrzeby. Może innym razem:)

666 napisał(a):
Cena wydaje się bardzo (!) atrakcyjna, z tym że zależy jak przez te 17 lat ponton z PCW (PVC, bo raczej nie hypalon) był trzymany i przechowywany, w szczególności czy na powietrzu/słońcu.


W sezonie był trzymany pod wiatą w cieniu, a na zimę albo garażował z połową powietrza, albo był składany na zaplanowane wakacje. Dodaje zdjęcie.


666 napisał(a):
Nie wiem, czy jednostki z 2001 roku były już oznaczane tabliczkami znamionowymi z liczbą załogi (np. 3+2 itp.) i klasą/rejonem żeglugi (np. B/C)?


W tym modelu jest już to opisane

666 napisał(a):
Co do podłóg co kto lubi, na jachcie najłatwiej przechowywać wersje 'Air' (podłoga pompowana, do składania po spuszczeniu powietrza po prostu zwijana), ale tu chyba mówimy o jednostce autonomicznej. Air z kolei łatwiej uszkodzić jakimś wrzuconym do pontonu szpejem.


Myślałem o dmuchanej podłodze z kielem, byłaby dla mnie super szybkim rozwiązaniem, ale wziąłem tą samą uwagę co Ty, że się szybko uszkodzi.

Mam jeszcze pytanie co do tego silnika. Wiesz coś więcej o tej konstrukcji?

a na koniec...., czy warto zainwestować takie pieniądze?


Załączniki:
s-l1600 (1)sadd.jpg
s-l1600 (1)sadd.jpg [ 199.42 KiB | Przeglądane 1424 razy ]
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg [ 226.26 KiB | Przeglądane 1425 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2018, o 23:36 

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:45
Posty: 172
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Według mnie nie warto. Znajomy bedzie szczęsliwy, że pozbył się że tak powiem szrota w dobrej cenie, a Ty bedziesz miał nieperspektywiczny i niesprzedawalny (w dobrej cenie) sprzęt. Silnik trzeba brać czterosuwowy, np super silniczek, to Mercury 5-6 KM, srednia cena uzywanego to ok. 2500 zł,. silnik w zasadzie nie psujący sie , tanii servis, świetna dostepność tanich cześci. Tu masz przykłądy takich silników, mariner to wersja mercury, drugi długa kolumna, do pontonu oczywiście krótka
http://allegro.pl/silnik-zaburtowy-mari ... 57243.html
http://allegro.pl/mercury-5-km-czterosu ... ml#thumb/1
Do tego nowy ponton chiński z polskiej dystrybucji 3 m od 1200zł , lub uzywany poniżej tysiaka i masz fajny zestawik za 3500 zł plus . Miałem kiedys taki komplet Mercury 6 KM i ponton ProMarine 3m. Byłem bardzo zadowolony, a po trzech latach sprzedałem ten zestaw bez straty i nowy właściciel tez był wniebowziety


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 103 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL