Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 02:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 maja 2019, o 08:07 

Dołączył(a): 11 cze 2015, o 16:03
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Witam!
Szukam kadłuba jachtu Pegaz 737. Kadłub sklejony z pokładem, elementy wnętrza, skrzynka etc... z laminatu wklejone.
Kiedyś był w ofercie stoczni Janmor, ale już nie wykonują...
Może ktoś wie, gdzie można zamówić?
Pozdrawiam,
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2019, o 09:28 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Myślę, że formy są już w stanie agonalnym lub zutylizowane. Nie sądzę, by komukolwiek opłacało się regenerować formy by zrobić jeden komplet laminatów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2019, o 11:02 

Dołączył(a): 11 cze 2015, o 16:03
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Dziękuję za odpowiedź.
...może jednak gdzieś się zachowały :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2019, o 18:20 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1274
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 334
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Dziś za cenę skorupy Kupisz cały jacht, nowego nie warto teraz takiego budować. Koszt będzie identyczny z budową nowoczesnego jachtu. Formy Pegaza 737 powstały w Wołominie u Pana Sobańskiego. Wcześniej produkował skorupy Pegaza 696 i 888. Pierwszego Pegaza 737 miałem okazję zabudowywać w 1992 roku w Skiperze. Pewnie pływa do dziś, nazwa pierwszego to Duża Whisky czy jakoś podobnie. Jacht 737 był przeróbką skorup Pegaza 696, zwiększono w stronę rufy kabinę i dodano część rufową. W latach 90tych powstało sporo luksusowo wykończonych Pegazów \jak na tamte czasy\ Trochę później powstały formy wkładek z laminatu. W kolejnych jachtach przerobiliśmy kokpit i zaczęliśmy wstawiać luki do hundkoji. Było to rozwiązanie bardzo rzadko spotykane w innych typach, ale ciekawe. Naturalnym następcą 737 był Pegaz 800 i jego skorupy są dostępne.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze



Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2019, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Michal napisał(a):
Pierwszego Pegaza 737 miałem okazję zabudowywać w 1992 roku w Skiperze.


Michal napisał(a):
Naturalnym następcą 737 był Pegaz 800 i jego skorupy są dostępne.


Jakim cudem nie poznaliśmy sie u Wilamowskiego na Kobylańskiej ?

Ja w 2000 roku robiłem u Marka Pegaza 30, który był następcą 800 ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2019, o 20:05 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1274
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 334
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
W 2000 to od kilku lat miałem już własną firmę. Następcą został Arion. Złośliwi twierdzili, że rozcięto Pegaza 800 w okolicy podwięzi i wydłużono tworząc Ariona.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2019, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Michal napisał(a):
Złośliwi twierdzili, że rozcięto Pegaza 800 w okolicy podwięzi i wydłużono tworząc Ariona.



Czegoż to nie wymyślą złośliwi ... :rotfl:

Ale fakt, że ARION był zdecydowanie wygodniejszy od 800. ...

Pomijając, że był dłuższy.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 156 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL