Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 21:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 paź 2021, o 10:32 

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 09:17
Posty: 71
Lokalizacja:
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: SJ
Zna ktoś pewny serwis, potrzebuje wymienić końcówki wtryskiwaczy i zregenerować pompki w VP MD2003 - gdzie nie dzwonię, to nikt tego nie robi.
Teraz te klamoty leżą w serwisie Bosch - ale leżą już drugi tydzień i obawiam się że tego nie zrobią, a chciałbym to mieć zrobione do końca miesiąca :cool:

_________________
NAJAD 320


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2021, o 15:24 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Gdzie w Odzi - nie wiem.
Ale w Policach - na Osiedlu Rzemieślniczym co najmniej jeden warsztat to robi.
Końcówki trzeba by kupić -np. w UK po ok. 40 funtów (nowe) - wyminę zrobi ktokolwiek - raczej prosta operacja.

Sprawne pompy są drogie: po ok. 500 EUR w Volvo lub regenerowane w UK po 500 funtów (sic!) (strona parts4engines).

Problem serwisu i regulacji tych pomp po serwisie to ich napęd bezpośredni - regulacja jest podkładkami montażowymi - generalnie brak urządzeń do tego gdziekolwiek (może ktoś wie gdzie to mają?).

Mam cztery sprawne pompy do MD2002 (modele 2002 i 2003 mają ten sam typ pompy - Part. No 840594; inne typy z tej linii, np 2002B, 2003B, 2003BG, mogą mieć inne, np. p. No 858189).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2021, o 16:36 

Dołączył(a): 4 lut 2018, o 18:03
Posty: 227
Podziękował : 51
Otrzymał podziękowań: 81
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co prawda daleko ale może tu
http://www.volvopentacenter.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2021, o 09:58 

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 09:17
Posty: 71
Lokalizacja:
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: SJ
Pompy są sprawne, generalnie silnik działa, ale lekko kopci na biało i ewidentnie wtryski leją, bo jak je wyjąłem to widać. Problemem jest to że w oleju jest ropa - bo poziom się podniósł - "ktoś" powiedział żę lejące wtryski, to jedno, ale mogą pompki cieknąć i tędy ropa dostaje się do oleju. Silnik pali od pierwszego więc tragedii nie ma, tylko lubię mieć wszystko sprawne jak należy.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Po temacie - znalazłem firmę na miejscu - zrobią wszystko.

Regeneracja wtryskiwacza z nową końcówką - 200zł
Regeneracja pompki - 500zł za sztukę

_________________
NAJAD 320


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2021, o 23:00 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
A uszczelka głowicy w porządku? Przy lejących wtryskach raczej kopci.

Co do ceny regeneracji pompek, to co najmniej drogo - robiłem takie w dwóch różnych warsztatach po ok. 200 PLN od sztuki.
500-600 PLN to za kompletną regenerację dużej pompy DPA do czterocylindrowego Perkinsa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2021, o 16:05 

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 09:17
Posty: 71
Lokalizacja:
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: SJ
A co ma uszczelka pod głowicą do przedostawania się ropy do oleju ??
Ja rozumiem że płyn do oleju, lub olej do cylindra, ale ropa ?

Czy drogo, czy tanio - ciężko dyskutować, tu muszą dorobić części - bo nigdzie nie ma, kupno regenerowanej za 500 funtów za sztukę wychodzi 5X drożej - więc :cool:

Najważniejsze że zrobią.

_________________
NAJAD 320


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2021, o 20:55 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Młynek napisał(a):
[…]Problemem jest to że w oleju jest ropa - bo poziom się podniósł[…]
Jak poznałeś, że masz ropę w oleju? Po wyższym poziomie oleju??
Młynek napisał(a):
A co ma uszczelka pod głowicą do przedostawania się ropy do oleju ??
A może zapytaj: co ma uszczelka pod głowicą do wyższego poziomu oleju? Ale tym razem, to już pytaj mechanika. Dla mnie EOT.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 157 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL