Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 23:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 sie 2010, o 12:53 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
skipbulba napisał(a):
pytania :
2,3,5,9,16,24,25,26,32,35,36,37,39,40 są absolutnie zbędne.
Wiesz, program szkolenia (jaki jest każdy widzi) przewiduje taką wiedzę i jest ona sprawdzana na egzaminie.

skipbulba napisał(a):
w pytaniu 29 dalibóg ja nie wiem co to jest "baken". Nie można jakoś po polsku? :D
Proszę: :)
http://www.slownik-online.pl/kopalinski ... 4C9B02.php

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2010, o 12:57 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Maar napisał(a):
Cytuj:
Jeśli już, to która z z jednostek powinna ustąpić?
Myślę, że mądro brzmiącymi zwrotami nie nadrobi się idiotyzmu obowiązkowości :-(


I rozumiem że to samo zdanie powiedziałeś Panu Klimczakowi gdy popełnił wklejone przez Ciebie pytania egzaminacyjne.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2010, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17566
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
ins napisał(a):
I rozumiem że to samo zdanie powiedziałeś Panu Klimczakowi gdy popełnił wklejone przez Ciebie pytania egzaminacyjne.
A w kontekście, którego z wymądrzeń miałbym je wypowiedzieć?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2010, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
ins napisał(a):
takie sformułowanie nie oddaje stanu faktycznego.
Podobnie jak obowiązkowy patent nie oddaje stanu faktycznego.


Maar napisał(a):
Cytuj:
Jeśli już, to która z z jednostek powinna ustąpić?
Myślę, że mądro brzmiącymi zwrotami nie nadrobi się idiotyzmu obowiązkowości :-(


Co nie zmienia faktu, że (pomijając wytknięty kolokwializm) w pytaniu 6 nie podano żadnej prawidłowej odpowiedzi...
Kilka (jeśli nie kilkanaście...) innych pytań z podanego zestawu zadano mocno nieprecyzyjnie. Niektóre pytania zmuszają do wybrania odpowiedzi mocno wątpliwej, w zestawie są pytania wielokrotnego wyboru (więcej niż jedna jest prawdziwa) lub pytania na które brak w ogóle podanej prawidłowej odpowiedzi.

ponadto sens zadawania niektórych z ww pytań znany jest chyba tylko ich autorowi.
W zasadzie zgadzam się tu z Maćkiem "Skipbulbą".

Wiem z doświadczenia, że komisje "patentowe" potrafią wymyślać pytania sformułowane w strasznym "pidżin polish" oraz pytania zdecydowanie... mądre inaczej.
Nie zmienia to faktu, że podany zestaw jest również wysoce niedoskonały...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2010, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
skipbulba napisał(a):
pytania :
2,3,5,9,16,24,25,26,32,35,36,37,39,40 są absolutnie zbędne.
przy czym pytanie 16 jest głupie, co ma znajomość ożaglowania Omegi do uzyskania uprawnień żeglarza jachtowego? Pomaga to jakoś w poziomie bezpieczeństwa?

w pytaniu 29 dalibóg ja nie wiem co to jest "baken". Nie można jakoś po polsku? :D

Drogi Maćku,
jak zawsze mogę na Ciebie liczyć! Alergia na moje nazwisko przysłania Ci takie drobne fakty jak to, że pytania ( niestety) wynikają absolutnie z programu szkolenia GkSz PZŻ i wytycznych egzaminacyjnych. Zadaniem instruktora jest doprowadzenie kursanta do pomyślnego zdania egzaminu a nie wymądrzania się na temat tego programu. Co o nim myślę nie ukrywałem przez ostatnie kilkanaście lat. Ale program jest faktem i KE też.
Podręcznik był pisany dawno temu, kiedy egzaminy odbywały się na Omegach ale chyba wystarczy Ci inteligencji aby zrozumieć, że chodzi o znajomość ożaglowania slupa. To mieli na myśli twórcy programu PZŻ. Dzięki temu podręcznikowi egzamin zdało pomyśnie masę kursantów. Tam gdzie uczyłem, uczyłem i innych potrzebnych rzeczy, poza programem. W podręczniku jest cały rozdział "Zdobyłes patent ...i co dalej".
Tam zawarłem wszystko co moim zdaniem brak w tym programie. Zacytuję Twoje słowa, nic nie robisz tylko piszesz! Właśnie, tak pojmuję swoją rolę. Po dwóch wydaniach Bezdroża wycofały się, ponieważ ich profil to przewodniki. Ale właśnie wyszły moje drugie, kolorowe wydania o Polsce i Chorwacji, więc kupcie, poczytajcie i krytykujcie. Są dużo grubsze. Wracając do podręcznika, kilka szkół używających tego podręcznika jako skryptu dla kursantów prosi o wznowienie. Załatwiam druk na 2011 r. Więc zdaje egzamin jednak!
Twoja krytyka jakości programu jest zbieżna z moimi poglądami, jak doprowadzisz do zmiany programu na poprawny, ja napiszę z przyjemnością nowy podręcznik. Zawiadom mnie na priv.
Na koniec dodam, ze ten podręcznik po raz pierwszy poprawnie ujął problem stateczności jachtu i rozprawił się z tezami głoszonymi w majestacie poparcia PZŻ, o jachtach wywracalnych ale niezatapialny i vice versa. Na moją interwencję następne wydanie kultowego podręcznika ten opis zmieniło - po mnie.
Powtarzam, masz rację z krytyką ( i inni)programu a więc i pytań, ale nie do mnie te pretensje.
I jeszcze o infantylności! Nie ja wymyśliłem, że 12. latek może zdawać egzamin ale ja musiałem brać pod uwagę percepcję 12. latka. Znany żeglarz i opiniodawca mojej książki po przeczytaniu powiedział OK, ale teraz daj to do poczytania nastolatkowi. Jak zrozumie to dopiero będzie dobrze. Uczyniłem to. To byli nastolatkowie a nie starzy teoretycy, ktorych prostota sformułowań razi.Podręcznik nie był dla Was, nie śmiałbym nawet marzyć o konkurowaniu z prof. Marchajem.
Marek wykorzystał stary materiał aby odpowiedzieć na pytania początkujących ( i tylko początkujących) a tym czasem otworzył pole do....no wlaśnie, do czego, bo sam nie wiem.
Na jakiś czas wylogowałem się z forum ale nie mogłem pominąc okazji aby zgodzić się z Maćkiem czy Jaromirem. Program a więc i pytania ( na znanych mi egzaminach były jeszcze głupsze) jest do dupy, ale jak długo jest jaki jest, nauczyciel musi go przestrzegać. Jesteście młodsi i mądrzejsi, zróbcie coś! A może nowy podręcznik?
Młodzi czekają.
pozdrawiam serdecznie
w imieniu GKSz PZŻ serdecznie dziękuję za krytykę
i Marku - odmeldowuję się do lepszych czasów
Zbigniew Klimczak
ps: baken ( znak pływający) w tym czasie w oznakowaniu szlaków śródlądowych takie pojęcie figurowało i tak pytano na egzaminie.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2010, o 16:33 

Dołączył(a): 4 sie 2010, o 22:07
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Już po sprawie. :D
Zdałem i nawet było lepiej niż myślałem że będzie. :P
Pozdrawiam i życzę powodzenia w żeglowaniu ,wszystkim żeglarzom, którzy mają lub będą mieli patent.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2010, o 17:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Batiar napisał(a):
Drogi Maćku,
jak zawsze mogę na Ciebie liczyć! Alergia na moje nazwisko przysłania ...


Drogi Zbyszku,
jak zawsze mogę liczyć na Twą manię wielkości.
Nie pisałem ani słowa na Twój temat, na temat Twojego nazwiska, jak również na temat zgodności tych pytań z jakimś mniej lub bardziej idiotycznym programem szkoleniowym.
Wyraziłem jedynie swoja opinię na temat zamieszczonych przez Marka pytań. Gdyby je ułożył ktokolwiek inny, mój komentarz byłby taki sam.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2010, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Drogi Zbigniewie,

- Żaden program nie usprawiedliwia tworzenia w zestawie pytań typu "pytanie - wybór odpowiedzi jednokrotnego wyboru", pułapek w postaci pytań, na które nie podano odpowiedzi prawidłowej. W stworzonym przez Ciebie zestawie takie zestawy można znaleźć. To jest błąd merytoryczny - niezależnie od systemu szkolenia i poziomu głupawki w komisjach egzaminacyjnych. A konkretnie to np. pytanie nr 6...
Pytasz ile jest 2+2 i dajesz do wyboru odpowiedzi "3", "7", "2" lub "0"...

- Nie wynikają też "absolutnie z programu GKSz" pytania testu jednej prawidłowej odpowiedzi, gdzie wśród podanych odpowiedzi podaje się więcej niż jedną odpowiedź poprawną. Tymczasem a takie w stworzonym przez Ciebie zestawie można znaleźć wcale licznie. Konkretnie np. nr 41, 40, 19, 21, etc...
Ponownie - pytasz ile jest 2+2 i twierdzisz że tylko jedna odpowiedź jest właściwa, kiedy wśród nich umieszczasz zarówno "4" jak "√16".

- Niewiele usprawiedliwiać może wprowadzające w błąd uproszczenia, które Ci wytknął "ins". Zwłaszcza gdy użycie tych uproszczeń wypacza podstawy prawa drogi. Bo prawo drogi nie polega na ustalaniu "pierwszeństwa", ale na znajomość sytuacji, jakie rodzą obowiązek ustępowania drogi, nieprawdaż? Konkretnie to nr 6, 7 i 8...

- Ponadto liczne błędy gramatyczne czy nieporadności językowe w krótkim, prostym zestawie pytań można było chyba wyeliminować - choćby poddając je porządnej korekcie przed kolejnymi wydaniami. Konkretnie nr 9, 30, 36, etc...
Oszczędzę przykładów - koń jaki jest każdy widzi...

Zauważ - wymienione wyżej zastrzeżenia nie mają nic niemal wspólnego z programem szkolenia takim czy innym - za to obciążają (jak sądzę) autora omawianych pytań - czyli Ciebie...
Zaręczam przy tym, że w moich zastrzeżeniach do Twoich pytań nie ma nic osobistego.
Tak samo krytykowałbym podobne błędy popełnione przez każdego innego autora.
Zapewne nie każdego autora stać jednak na zastanowienie się nad krytyką. Ciekawym jak będzie z Tobą...

Na koniec - piszesz Drogi Zbigniewie:
Jesteście młodsi i mądrzejsi, zróbcie coś! A może nowy podręcznik?
Otóż śpieszę z wyjaśnieniem, że coś się robi...
Na razie zrobione jest to co trzeba do 7.5 metra długości, nieprawdaż?
Przyjdzie pora - będzie więcej, jak w "wolnym świecie"...
Możesz zatem zacząć pisać podręcznik, o którym wspominasz.
Ale napisz go całkiem od nowa... I napisz go dopiero wtedy, kiedy wyzwolisz się z egzaminacyjno - szkoleniowego obrazu nabywania umiejętności w żeglowaniu.
Napisz Batiarze nowy podręcznik żeglowania - ale tylko jeżeli potrafisz dokonać tej ostatniej najistotniejszej chyba przemiany...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2010, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
skipbulba napisał(a):
Batiar napisał(a):
Drogi Maćku,
jak zawsze mogę na Ciebie liczyć! Alergia na moje nazwisko przysłania ...


Drogi Zbyszku,
jak zawsze mogę liczyć na Twą manię wielkości.
Nie pisałem ani słowa na Twój temat, na temat Twojego nazwiska, jak również na temat zgodności tych pytań z jakimś mniej lub bardziej idiotycznym programem szkoleniowym.
Wyraziłem jedynie swoja opinię na temat zamieszczonych przez Marka pytań. Gdyby je ułożył ktokolwiek inny, mój komentarz byłby taki sam.

a ja na Twoją .....nie wiem czy czytaleś ale napisałem iż zgadzam się z tym, że wiele pytań jest zbędnych. I tyle.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2010, o 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Ależ Drogi Zbyszku,
insynuowałeś że mam alergię na Twoje nazwisko.
Zapewnia Cię, że to nie prawda. Nie mam alergii na Twoje nazwisko. Wręcz przeciwnie, szanuję Cię i cenię, a że czasem się nie zgadzam, no to cóż... taka jest wada demokracji i wolności słowa.
napiszę jeszcze raz, nie odnosiłem się do Twego nazwiska, pisałem o zestawie pytań. I to pisałem nie w sensie " Ten głupi Batiar nawymyślał głupie pytania", tylko w sensie "większość z tych zagadnień jest zbędna żeglarzowi jachtowemu" i zdecydowanie miała to być krytyka systemu szkolenia, a nie Batiara vel Zbyszka Klimczaka. A Ty uparłeś się, żeby wmówić mnie i innym, że ja mam alergię na Twoje nazwisko lub też knuję przeciw Tobie jakieś niecne sprawy :)
Zbyszku, nie każdy, kto dyskutuje z Tobą lub ma inne zdanie jest Twoim wrogiem :) więcej dystansu :)

pozdrawiam

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2010, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
skipbulba napisał(a):
Ależ Drogi Zbyszku,
insynuowałeś że mam alergię na Twoje nazwisko.
Zapewnia Cię, że to nie prawda. Nie mam alergii na Twoje nazwisko. Wręcz przeciwnie, szanuję Cię i cenię, a że czasem się nie zgadzam, no to cóż... taka jest wada demokracji i wolności słowa.
napiszę jeszcze raz, nie odnosiłem się do Twego nazwiska, pisałem o zestawie pytań. I to pisałem nie w sensie " Ten głupi Batiar nawymyślał głupie pytania", tylko w sensie "większość z tych zagadnień jest zbędna żeglarzowi jachtowemu" i zdecydowanie miała to być krytyka systemu szkolenia, a nie Batiara vel Zbyszka Klimczaka. A Ty uparłeś się, żeby wmówić mnie i innym, że ja mam alergię na Twoje nazwisko lub też knuję przeciw Tobie jakieś niecne sprawy :)
Zbyszku, nie każdy, kto dyskutuje z Tobą lub ma inne zdanie jest Twoim wrogiem :) więcej dystansu :)

w porządku - odwołuję alergię.
zgadzam się, że program wymaga zmian ale z teorii wyrzuciłbym tylko budowę, rozbudował meteo i bezpieczne zeglowanie. Natomiast główne wady leżą w manewrówce. Małe zmiany w 1997 roku nic nie dały a przyczyny leżą w zamierzchłych latach, kiedy żeglarz jachtowy był w zasadzie wykwalifikowaną załogą. Minęły "wieki" z tu nic nie drgnęło.
Wkurzyłem się, bo to jest materiał umożliwiający zdanie egzaminu na ż.j wg programu i wytycznych PZŻ.
Ksiązka ukazała się w okresie kiedy byłem szczególnie aktywny w wojnie z Chocimską. powiedziałem "sprawdzam" i posłałem do GKSz. 9.12.2002 GKSz PZŻ wydała opinię o zgodności podręcznika z programem. Mam opinie ludzi liczących się w żeglarskiej publicystyce a Dominik Życki w Żaglach napisał bardzo pozytywną opinię "30 lat praktyki na 100 stronach"
Test, poza jednym błędem z prawa drogi, gdzie de facto dwie odpowiedzi są poprawne, moja wina, jest poprawny. Chciałbym miec tyle forsy ile KE stosowało go w postaci szablonu na egzaminach. Nie rozumiem tej krytyki testu. Jak myślicie, że łatwo wymyśleć 3 błędne odpowiedzi do jednej dobrej, to spróbujcie napisać jakiś prosty test.
Mój jest czysto amatorski ale jest. Nie stać mnie bylo na zamówienie profesjonalnego.
I to by było za tyle
pozdrawiam i dziękuję za wyrazy uznania


pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Ostatnio edytowano 24 sie 2010, o 12:36 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2010, o 00:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Batiar napisał(a):
Test, poza jednym błędem z prawa drogi, gdzie de facto dwie odpowiedzi są poprawne, moja wina, jest poprawny.

Test nie jest poprawny, jest pełen błędów.
- Pytanie nr 6 nie posiada w ogóle prawidłowej odpowiedzi...
- Pytania 6, 7 i 8 rozważają kwestię "pierwszeństwa", tymczasem powinny bezapelacyjnie roztrząsać kwestię kto ustępuje drogi. Uczenie i odpytywanie z "pierwszeństwa" w kwestiach prawa drogi to błąd zasadniczy.
- Pytanie 19 ma dwie odpowiedzi poprawne - inną w przypadku żeglowania z załogą a inną w przypadku żeglowania jednoosobowego.
- Pytanie 21 - jeżeli tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa, to rozumiem, że wtłaczasz kursantom, iż nie wolno opuszczać jednostki, jeżeli grozi im śmierć z przegrzania? A gdy ratunek i brzeg są 10 metrów od tonącego jachtu, to sztywno utrzymujesz, że trzeba się go nadal trzymać kurczowo? A gdy już zdecydujemy się opuścić tonącą jednostkę - to błędem będzie użycie kamizelek ratunkowych?
- Pytanie 40 - są dwie prawidłowe odpowiedzi - jednostką prędkości wiatru nie są ani mile morskie, ani stopnie Beauforta.
- Pytanie 41 - dwie prawidłowe odpowiedzi - bo to jaką cumulus ma podstawę zależy od pozycji wzajemnej obserwatora, chmury i słońca. Poza tym cumulus może być (na przykład Cu con) nieźle "wypiętrzony"
- Pytanie 9 - nieporadność gramatyczna na poziomie szkoły podstawowej
- Pytanie 30 -j.w. przypadki w języku polskim należy stosować mniej losowo...
- Pytanie 31 - nieporadność gramatyczna lub gruby błąd korektorski

Powiadasz "Test jest poprawny"?
Mamy chyba inne kryteria poprawności, w moich kryteriach 10 błędnych, mylących lub wadliwie zadanych pytań na 42 pytania w teście to bardzo dalekie od poprawności...

Batiar napisał(a):
Chciałbym miec tyle forsy ile KE stosowało go w postaci szablonu na egzaminach. Nie rozumiem tej krytyki testu.

Jeżeli rzeczywiście stosowano dokładnie te pytania z dokładnie tymi błędami - to "egzaminowanie na patenty" jest w Polsce jeszcze większą groteską niż dotąd sądziłem...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2010, o 07:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Zbyszku,
po prostu ja uważam cały ten system szkoleń za zbędny i szkodliwy.
Dopóki patenty w Polsce są obowiązkowe, dopóty będę stał na stanowisku, że program egzaminowania może zawierać jedynie absolutne minimum niezbędnej wiedzy.
Nie każdy jest pasjonatem i chce uczyć się całej masy niepotrzebnych rzeczy, tylko dlatego, że ktoś sobie tak wymyślił. Sporą część wiedzy zawartej w programie szkolenia na żeglarza jachtowego czy sternika uważam za niekonieczną, a co za tym idzie również pytania z tej wiedzy uważam za zbędne.
W moim poście zaznaczyłem jedynie te pytania, które uważam za zbędne. Nie wypowiadałem się co do ich merytorycznej wartości po za "omegą" :D

Moim zdaniem do żeglowania po jeziorach nie trzeba umieć w zasadzie nic i ewentualne szkolenia powinny dotyczyć etykiety i zachowania na jachcie i niewiele ponadto.
W przypadku żeglowania po morzu niewiele więcej.

W Szwecji czy Uk nie potrzeba nic żeby żeglować, a dopóki w Polsce niezbędnym do żeglowania jest zezwolenie w postaci patentu, egzamin powinien być skrajnie łatwy.
jak wdrożymy system bezpatentowy i szkolenia oraz egzaminy będą dobrowolne dopiero wtedy będzie czas na rewię pomysłów szkoleniowych i egzaminacyjnych.

*****

Maar napisał(a):
skipbulba napisał(a):
pytania: [...] są absolutnie zbędne.
Światełka i sygnały to w/g Ciebie zbędna wiedza?! Hmmm...

Cytuj:
przy czym pytanie 16 jest głupie, co ma znajomość ożaglowania Omegi
Nie jestem pewien, ale przypuszczam, że zwrot "ożaglowanie Omegi" pozwolił uniknąć robienia rysunków. Zbyszek te pytania robił pierwotnie dla swoich uczniów, pewnie łatwiej było mu na maszynie do pisania niż piórkiem i węglem :-)


Tak znajomość światełek i sygnałów dla żeglarza w rozumieniu wymogów na uzyskanie zezwolenia na żeglowanie o nazwie patent żeglarza jachtowego jest zbędna moim zdaniem

co do omegi, są to przykłady pytań egzaminacyjnych na patent żeglarza, prawda? Uważam, że egzamin ma prawo zdawać osoba, która Omegi nie widziała i nie zobaczy w życiu na oczy.
A nie wypowiadam się co do genezy tych pytań tylko treści tego jednego pytania.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2010, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
skipbulba napisał(a):
Moim zdaniem do żeglowania po jeziorach nie trzeba umieć w zasadzie nic i ewentualne szkolenia powinny dotyczyć etykiety i zachowania na jachcie i niewiele ponadto.
W przypadku żeglowania po morzu niewiele więcej.


Również po tych jeziorach, gdzie są wytyczone szlaki żeglowne?
Odnoszę wrażenie, że Twój radykalizm przekroczyl granicę... rozsądku?
--
pozdrawiam
AIKI

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2010, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AIKI napisał(a):
Również po tych jeziorach, gdzie są wytyczone szlaki żeglowne?

Również, bo te szlaki żeglowne nie są obowiązujace dla jachtów. Na morzu też zresztą nie są.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2010, o 09:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
AIKI napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Moim zdaniem do żeglowania po jeziorach nie trzeba umieć w zasadzie nic i ewentualne szkolenia powinny dotyczyć etykiety i zachowania na jachcie i niewiele ponadto.
W przypadku żeglowania po morzu niewiele więcej.


Również po tych jeziorach, gdzie są wytyczone szlaki żeglowne?
Odnoszę wrażenie, że Twój radykalizm przekroczyl granicę... rozsądku?


AIKI przechodzisz na stronę obrońców patentów? :D
To przypomne Ci, że całe rzesze np. Szwedów, Brytoli nie jest szkolonych, egzaminowanych z pływania po "szlakach żeglownych" i jakoś dają radę.

Być może wyraziłem się nieco nieprecyzyjnie. Chodziło mi oczywiście o kontekst egzaminacyjno-szkoleniowy na OBOWIAZKOWE patenty. Nie mniej nadal podtrzymuję, że do bezpiecznego żeglowania (w sensie stwarzania zagrożenia dla osób trzecich, bo sobie samemu to niech każdy tworzy zagrożenia na jakie ma ochotę) nie trzeba wiedzieć nieomalże nic na śródlądziu i niewiele więcej na morzu.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2010, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
skipbulba napisał(a):
AIKI napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Moim zdaniem do żeglowania po jeziorach _nie_trzeba_umieć_ w zasadzie _nic_ <cut>.
W przypadku żeglowania po morzu niewiele więcej.


Również po tych jeziorach, gdzie są wytyczone szlaki żeglowne?
Odnoszę wrażenie, że Twój radykalizm przekroczyl granicę... rozsądku?


AIKI przechodzisz na stronę obrońców patentów? To przypomne Ci, że całe rzesze np. Szwedów, Brytoli nie jest szkolonych, egzaminowanych z pływania po "szlakach żeglownych" i jakoś dają radę.:D


W calej powyższej wymianie zdań nie ma ani slowa o patentach ani o szkoleniu czy egzaminowaniu - za wyjątkiem tego co napisaleś w odpowiedzi. Napisaleś, że do _żeglowania_ nie trzeba nic umieć. Uważam to stwierdzenie za nieprawdziwe - cośkolwiek jednak umieć i wiedzieć trzeba, bez wdawania się w szczególy co owo "cośkolwiek" obejmuje.
pozdrawiam

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2010, o 09:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
skipbulba napisał(a):

Tak znajomość światełek i sygnałów dla żeglarza w rozumieniu wymogów na uzyskanie zezwolenia na żeglowanie o nazwie patent żeglarza jachtowego jest zbędna moim zdaniem

co do omegi, są to przykłady pytań egzaminacyjnych na patent żeglarza, prawda? Uważam, że egzamin ma prawo zdawać osoba, która Omegi nie widziała i nie zobaczy w życiu na oczy.
A nie wypowiadam się co do genezy tych pytań tylko treści tego jednego pytania.

wszystkim wątpiącym w przydatność znajomości oznakowania dedykuję!
WJM – Urząd Żeglugi Śródlądowej w Giżycku, w dniu 1 marca 2006 r wydał zarządzenie.
Przepisy dotyczące jachtów do uprawiania sportu i rekreacji.
Statkom uprawiającym sport i rekreację zabrania się uprawiania żeglugi z postawionymi masztami na kanałach, rzekach, pod mostami łączącymi brzegi jezior.
Inne oznakowanie to zakaz pływania na silniku.
Inny przykład to czerwona boja na j. Bocznym ( oznakowanie jednostronne) Boja bardzo daleko od brzegu wschodniego wskazuje rozciągająca się mieliznę. Aby ją „odczytać” trzeba znać zasady oznakowania szlaków, żeby wiedzieć gdzie jest prawa a gdzie lewa jeśli spotkamy oznakowanie jednostronne.
Mazurscy żeglarze wiedzą jakie żenujące widoki mam na myśli
Morze! Proszę bardzo. Zbliżając się od północy do wyspy Murter jest też mielizna, oznakowana w systemie kardynalnym.
W lipcu, sierpniu, kiedy pływają mniej doświadczeni ale i później widzimy jak jachty pakują się na ta mieliznę.
Nieznajomość „choinek” większośc żeglarzy nadrabia uciekaniem od wszystkiego co się świeci w nocy.
Przykładów mogę mnożyć, ale szkoda naszego czasu.
Pamiętajmy, że czytają nas początkujący. Nie róbmy im krzywdy.
z Omegą dajcie już sobie spokój, nie uchodzi. Omega użyta jako przyklad ożaglowania typu slup, czego wymagają wytyczne. W tych czasach nikomu się nie śniło i hotelowcach i o tym, że to na nich (słusznie) trzeba zdawać egzamin. Tak, że Maćku, nie tylko zaliczka może nie znać Omegi ale na pewno nie wolno na niej egzaminować.
pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2010, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
AIKI napisał(a):
W calej powyższej wymianie zdań nie ma ani slowa o patentach ani o szkoleniu czy egzaminowaniu - za wyjątkiem tego co napisaleś w odpowiedzi. Napisaleś, że do _żeglowania_ nie trzeba nic umieć. Uważam to stwierdzenie za nieprawdziwe - cośkolwiek jednak umieć i wiedzieć trzeba, bez wdawania się w szczególy co owo "cośkolwiek" obejmuje.
pozdrawiam


AIKI, bardzo cie, pardwa jego nać, proszę, przeczytaj tytuł tego tematu :D jak w pysk jest o egzaminowaniu na patent żeglarza :D

Z tego co pamiętam popierałeś bezpatencie, sam walczyłeś o bezpatencie do 7,5m. Czyli zakładasz możliwość, że będą zeglować osoby nie mające tej wiedzy o tym "cośkolwiek". Ja moje przekonanie o bezpieczeństwu bezpatencia motywuję tym, że tak naprawdę, żeglarstwo nie jest fizyką kwantową, ani lotem w kosmos i żadna specjalna wiedza potrzebna nie jest. Nawet nie znając światełek czy sygnałów, tudzież przepisów w zasadzie bardzo trudno jest zrobić komuś krzywdę.
Bo jeśli uznamy, że do bezpiecznego żeglowania jakaś wiedza jest NIEZBĘDNA to musimy też zgodzic się, że konieczne jest egzekwowanie tej wiedzy w postaci patentów i egzaminów na nie :D

Wydaje mi się, ze mylisz kwestię "warto wiedzieć" z kwestią " ta wiedza jest niezbędna".
Warto szkolić się, warto mieć jak najwięcej wiedzy, ale do poszlajania się po jeziorkach wiedza ta niezbędna nie jest. A to co indywidualnie każdy żeglarz uzna za konieczne to sobie sam przyswoi.

Nadal uważam, że nie trzeba nic umieć, najwyżej będzie się stało przy brzegu z braku umiejętności obsłużenia łódki.

Jeśli uważasz, ze jest inaczej to podaj mi przykłady wiedzy niezbędnej do tego, żeby móc bezpiecznie żeglować (bezpiecznie w rozumieniu nie szkodzenia w istotnym zakresie osobom trzecim)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2010, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Batiar napisał(a):
Morze! Proszę bardzo. Zbliżając się od północy do wyspy Murter jest też mielizna, oznakowana w systemie kardynalnym

A ja znam jeszcze jedno miejsce na morzu oznaczone kardynalką, ale nie powiem gdzie. :roll:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2010, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17566
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Dalszą - gorącą, dotyczącą ilości wiedzy potrzebnej do żeglowania - dyskusję przeniosłem do wątku:"Ile wiedzy potrzeba żeby żeglować?" w dziale "Przepisy i szkolenia"

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL