Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 09:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 maja 2018, o 00:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Dlatego zastanawiam się jak w praktyce taka procedura wygląda?

Wołają na dwa sposoby. Jeżeli znają nazwę jachtu, to wołają podając nazwę, czyli zupełnie zwyczajnie.
Jak nie wiedzą, kogo wołają (bo widzą na radarze), to wołają tak:
Jednostka na pozycji... tutaj szerokość i długość geograficzna... tu straż graniczna

SIRK napisał(a):
Nie rozumiem także dlaczego byłeś wołany na kanale 12.

Wołają na kanale 16 albo na kanale roboczym portu najbliższego - może to być kanał 12.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 06:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Odpowiadając na post można zmienić tytuł.

Dwie strony watku offtopiczne - czy ten watek jest o meldowaniu się do VTS?
Później jakiś orzeł przeczyta i będzie molestował radiowo bogu-ducha-winne VTSy w Najjaśniejszej i innych krajach świata :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 07:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maar napisał(a):
Później jakiś orzeł przeczyta i będzie molestował radiowo bogu-ducha-winne VTSy w Najjaśniejszej i innych krajach świata


I tak Marku molestuje :-(

Od czasu do czasu jakiś nadgorliwiec zgłasza na Zatoce na kanale 71 przejście jachtem toru podejściowego do portu północnego.

Ale po co ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
Maar napisał(a):
Później jakiś orzeł przeczyta i będzie molestował radiowo bogu-ducha-winne VTSy w Najjaśniejszej i innych krajach świata


I tak Marku molestuje :-(

Od czasu do czasu jakiś nadgorliwiec zgłasza na Zatoce na kanale 71 przejście jachtem toru podejściowego do portu północnego.

Ale po co ?

Marku i Kocurze..
Myślę, że odpowiedź na pytanie "po co". Ona brzmi - "bo zna przepisy - i ich przestrzega"!

Bo całkiem niezależnie od tego jak są oderwane od życia i jak bardzo idiotycznie pomijają istnienie jednostek "przyjemnościowych" - przepisy wymagają dokładnie takiego zachowania, z którego ty Marku się nabijasz i które ty Kocurze nazywasz nadgorliwością...

Dokładniej - myślę, że opisana osoba przestrzega tych dokładnie przepisów:
http://www.umgdy.gov.pl/wp-content/uplo ... 4-2008.rtf
§ 43.
...
6. Wszystkie statki nie awizowane* wyposażone w urządzenia łączności VHF zamierzające przeciąć tor kierunkowy lub wejść na tor kierunkowy Systemów Rozgraniczenia Ruchu, zobowiązane są do uzyskania zgody od operatora VTS na wykonanie takiego manewru.
(*Statek awizowany - wszystkie statki pasażerskie, wszystkie statki zajęte holowaniem oraz statki towarowe o pojemności brutto 150 i więcej)


Widzisz Kocurze - może ten, jak go nazwałeś "nadgorliwiec" - jest jedynie bardziej świadom od Ciebie..?
Może po prostu doczytał, że jeśli płynąc jednostką wyposażoną radiotelefon VHF nie dopełni obowiązku uzyskania zgody na przejście jachtem toru podejściowego do portu północnego - to tylko lenistwo albo brak znajomości przepisów po stronie operatora VTS mogą go uchronić przed karą pieniężną - do wysokości nieprzekraczającej dwudziestokrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za rok poprzedzający. To ostatnie to cytat art 56 pkt 9 stąd:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 9910320131

PS. Tak, to ciekawy kraj, już chyba o tym wspominałem...
PPS. Gdybyśmy tak wszyscy jednocześnie zaczęli zgłaszać, uzyskiwać zgody, meldować, etc - zgodnie z przepisami - to przynajmniej te najbardziej idiotyczne przepisy zmieniono by w ciągu kilku tygodni. Gdybyśmy...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 25 maja 2018, o 12:39 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jaromir napisał(a):
Wszystkie statki nie awizowane* wyposażone w urządzenia łączności VHF zamierzające przeciąć tor kierunkowy lub wejść na tor kierunkowy Systemów Rozgraniczenia Ruchu, zobowiązane są do uzyskania zgody od operatora VTS na wykonanie takiego manewru.


Jaromirze Przemiły...

Ja te przepisy doskonale znam tylko powiedz PO CO wykonywać owo zgłoszenie ?

Płynę do naszej zatokowej mekki czyli na Hel...

Podpływam do granicy toru i już z daleka na AiS widzę, że NIKT - ale to NIKT nie płynie owym torem w żadną stronę ...

Tor ma może ze 50 - 80 metrów szerokości i przechodzę go w poprzek w minut dwie i po kiego grzyba mam robić swoją skromną osobą tłok w eterze ? :rotfl:

To nie jest brak znajomości przepisów tylko wyznawanie zasady - NO PROBLEM - NO CALL.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
Tor ma może ze 50 - 80 metrów szerokości


??? :rotfl: :rotfl:
Sugerujesz, że ten statek który teraz u nas jest to szedł po łyżce do butów torem podejściowym? :rotfl: :rotfl:

https://www.vesselfinder.com/pl/vessels ... -247283400

Zwróć uwagę na jego szerokość - 45 m :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 16:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jurmak napisał(a):
Zwróć uwagę na jego szerokość - 45 m :rotfl:


Aleś Ty pedant ...

10 metrów szerzej czy węziej ...

Jaka to różnica Jureczku ? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
10 metrów szerzej czy węziej ...


Zgubiłeś zero :rotfl: :rotfl: i nie tylko:-)

"Obecnie szerokość toru w dnie wynosi 350 m a głębokość techniczna 17,5 m. Po modernizacji parametry mają wynosić odpowiednio: 600 m i 18 m. "

Zwróć uwagę "w dnie" stawy i pławy rozstawione są szerzej...

http://www.gospodarkamorska.pl/Porty,Tr ... kowy-.html

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jurmak napisał(a):
"Obecnie szerokość toru w dnie wynosi 350 m


No patrzaj Pan ...

A jak się płynie to taki wąski ten tor się wydaje :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
A jak się płynie to taki wąski ten tor się wydaje :rotfl:
Szczególnie tym, co płyną wzdłuż. I dlatego będzie poszerzony. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: sailhorse
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
te przepisy doskonale znam tylko powiedz PO CO wykonywać owo zgłoszenie ?

Co do znajomości - odniosłem inne wrażenie.
Co do pytania "po co" - pytałeś po co "nadgorliwiec" zgłasza.
No to odpowiedziałem.
bury_kocur napisał(a):
To nie jest brak znajomości przepisów tylko wyznawanie zasady - NO PROBLEM - NO CALL.

Zauważ jednak, że w każdej chwili może okazać się, że obszarze VTS Zatoka wyznawanie takiej zasady "podlega karze pieniężnej do wysokości nieprzekraczającej dwudziestokrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za rok poprzedzający...
Nie nazywaj tedy proszę "nadgorliwcem" osoby, która tyko przestrzega przepisu, jakby ów przepis nieżyciowy i durny nie był...

Wiecej - uważam, że tego typu bzdury można pokonać metodą "strajku włoskiego" - czyli ściśle wykonując wszystko to, czego napisane wysiłkiem płaskich biurokratycznych czół przepisy żądają. Gdyby tylko znacząca część jachtów na Zatoce zaczęła na okrągło, co kilkadziesiąt sekund zgłaszać, meldować i "uzyskiwać zgodę" na wszystko, czego żądają przepisy (od przecięcia toru kierunkowego do wejść i wyjść, zmian miejsca postoju, prób silnika, cumowania burta w burtę, spłukiwania pokładu wodą, etc, etc)- to przepisy.... musiałyby zostać zmienione ;).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: burbon, Ejdzej
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Wołają na dwa sposoby. Jeżeli znają nazwę jachtu, to wołają podając nazwę, czyli zupełnie zwyczajnie.
Jak nie wiedzą, kogo wołają (bo widzą na radarze), to wołają tak:
Jednostka na pozycji... tutaj szerokość i długość geograficzna... tu straż graniczna

Dziękuje za szczegółowe wyjaśnienia ale weź pod uwagę, że nasz kolega mówił o wywołaniu na DSC.
Osobiście nigdy nie spotkałem się z indywidualnym wywołaniem DSC/VHF przez SG lub inne służby i dlatego też tak zainteresowałem się tym zdarzeniem.

waliant napisał(a):
Wołają na kanale 16 albo na kanale roboczym portu najbliższego - może to być kanał 12.


To że w SG pracują inteligentni ludzie, próbujący na wszelkie sposoby skontaktować się z roztargnionym żeglarzem, to ja wiem. Nie wiem natomiast dlaczego kapitanat portu Władysławowo wywoływał naszego kolegę na kanale 12 VHF.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2018, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Nie raz jak nudziło mi się totalnie zgłaszałem przecięcie toru, tak dla czystego sumienia, bo wiem jakie są ewentualne konsekwencje za brak dopełnienia tej formalności.
W sumie warto było by zorganizować coś w stylu wspomnianego "strajku włoskiego" przez Jaromira w celu zmiany tego idiotycznego przepisu.
Nie mam pod ręką locji, ale na pewno w "Portach Bałtyku" wydanych przez Almapress jest zalecenie by takie przecięcie toru zgłaszać, jak jest w innych tego typu publikacjach nie pamiętam.
Kto wie, czy za chwilę w trosce o fundusze na różne dodatki socjalne, różne instytucje nie zaczną tropić "kryminalistów", którzy przecinają różne kreski na wodzie, bez odpowiednich zgód/zgłoszeń, w celu zebrania dodatkowych środków.
Parę lat temu już zaczęto karać, tych co wpłyną w strefy zamknięte dość skutecznie. Znam przykład, gdzie jacht wypłynął ze Świnoujścia, wpłynął w 6-tki, a komitet powitalny czekał w następnym porcie jakim były Górki Zachodnie...
Także środki do kasowania za takie "wykroczenie" służby już mają i pytanie, czy a znając obecną władzę, bardziej należy zapytać kiedy zaczną je wykorzystywać do tego celu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2018, o 14:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ejdzej napisał(a):
W sumie warto było by zorganizować


po co ? pytam bardzo poważnie?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2018, o 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
W celu eliminacji durnych przepisów z obiegu prawnego.
To że obecnie istnieje przepis(od lat), do którego praktycznie nikt się nie stosuje i administracja udaje, że go nie ma nie oznacza, że za jakiś czas nie zacznie się wyciąganie konsekwencji niestosowania się do durnego prawa.
Mamy już przykład zmian w rejestracjach, który jest niczym innym jak przykręcaniem śruby, bo jedyne co zmieni to potencjalnie zwiększy grupę osób, którą będzie można obciążyć opłatami/karami za niestosowanie się do przepisów.
Przyczyny, dla których tak uważam to już polityka, więc nie rozwijam tego tematu w tym wątku. Odpowiadając Tobie w skrócie: przepis jest durny i można zmusić odpowiednie organy do jego zmiany.



Za ten post autor Ejdzej otrzymał podziękowania - 2: burbon, Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2018, o 16:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
To może po prostu spróbować zmienić prawa.?Strajkiem włoskim który uderzy w szarego pracownika Tego raczej nie osiągniesz?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2018, o 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
To może po prostu spróbować zmienić prawa.?


Przy tej opcji przy władzy? Zapomnij... i przypomnij sobie co było nie tak dawno...

piotr6 napisał(a):
Strajkiem włoskim który uderzy w szarego pracownika


??? ale jak uderzy? To właśnie chodzi o to, żeby ten "szary pracownik" miał argumenty, że dziesiątki zgłoszeń utrudniają pracę...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2018, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
To może po prostu spróbować zmienić prawa.?

Hmmm, odnoszę wrażenia, że z góry założyłeś, że nikt nigdy potrzeby zmiany tych przepisów prawa metodą "po prostu" nie próbował?
Oraz że propozycja wykazania jak durne bywają przepisy, w drodze ścisłego ich przestrzegania, padła ot tak, bez przemyślenia, sobie a muzom?
Eeech...

PS. Liczba mnoga "przepisy" jest uzasadniona, bo bezsensów podobnych do bezwzględnego zobowiązania do "uzyskania zgody na przecięcie toru kierunkowego" - jest więcej. Przykłady pierwsze z brzegu:
Ustawa o obszarach morskich Rzeczpospolitej i administracji morskiej
w wersji aktualnej tu:
http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 131&type=3

[b]Art. 60a.[/b]Kto na obszarze morskich wód wewnętrznych i morza terytorialnego:
...
2) przeprowadza próby statecznościowe lub testuje urządzenia napędowe statku bez zgody kapitana portu,
...
5) bez zgody kapitana portu spłukuje nadbudówki i pokłady statku,
...
– podlega karze grzywny.

Art. 60b. Kto na obszarze portu morskiego lub przystani morskiej, a także kotwicowisk położonych poza obszarem portów oraz torów wodnych łączących te kotwicowiska z wodami portowymi:
...
3) zacumował jednostkę burta w burtę bez zgody kapitana portu,
...
6) opuszcza na wodę łodzie ze statku bez zgody kapitana portu,
...
– podlega karze grzywny.


Więcej przykładów polskiej formalne "meldowaniomanii" - tu:
viewtopic.php?p=471869#p471869

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: burbon
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2018, o 17:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
Hmmm, odnoszę wrażenia, że z góry założyłeś


złe odniosłeś wrażenie, proponuję żebyś złotą myśl ze swojej stopki wdrażał w życie a przynajmniej się jej nauczył na pamięć. :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2018, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Hmmm, odnoszę wrażenia, że z góry założyłeś


złe odniosłeś wrażenie, proponuję żebyś złotą myśl ze swojej stopki wdrażał w życie a przynajmniej się jej nauczył na pamięć. :D

Wiesz - bardzo, bardzo się cieszę, że odniosłem złe wrażenie!
Serio - cieszę się, że Twoje, nie pierwszy raz przecież tu wyrażane, wątpliwości w sprawie wymuszania zmiany idiotycznych przepisów poprzez ich ścisłe przestrzeganie - nie są wcale wyrazem Twoich poglądów. A co i dlaczego przez ich ogłaszanie wyrażasz - mniejsza z tym...

Zatem - jaką proponujesz metodę aby "po prostu spróbować zmienić prawa"- zamiast próby wymuszenia ich zmiany, poprzez ich ścisłe przestrzeganie, aż do uniemożliwienia normalnej pracy tych, którzy mają przepisy prawa realizować?
Zauważ, że przez grzeczność nie pytam, czy i co dotąd w tej sprawie po prostu zrobiłeś...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2018, o 18:38 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dobrze że się cieszysz,serio. Wiesz Jaromir, szkoda mi czasu na rozmowę z Tobą.
Nie jestem tematem tego wątku, przepytywac możesz sobie kumpli z podwórka. Twój protekcjonalny ton jest dość komiczny.
Zastanawiam się kiedy Ty to wreszcie zrozumiesz :D .
Naprawdę nie przeszkadza mi, że poplyniesz kajakiem z radiem w ręku i będziesz protestował.
Daj znać kiedy to się posmiejemy .

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2018, o 20:13 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
że jeśli płynąc jednostką wyposażoną radiotelefon VHF nie dopełni obowiązku


Uff. Jak się cieszę, że nie mam na wyposażeniu VHF.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2018, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
cors napisał(a):
Uff. Jak się cieszę, że nie mam na wyposażeniu VHF.


Dzisiaj jest pierdolnik na kanale 14,:-) jachty wracają z regat...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2018, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jurmak napisał(a):
Dzisiaj jest pierdolnik na kanale 14,:-) jachty wracają z regat...

I to chyba nikogo nie przekonuje.
A jak słucham kanału 14 ostatnio, to wydaje mi się, że kapitanat lubi pokazać się jako ważny...

Ja też wracałem, ale do Gdańska nie wchodziliśmy, a do Górek się nie meldujemy z zasady.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
Dobrze że się cieszysz,serio. Wiesz Jaromir, szkoda mi czasu na rozmowę z Tobą.
Nie jestem tematem tego wątku, przepytywac możesz sobie kumpli z podwórka. Twój protekcjonalny ton jest dość komiczny.
Zastanawiam się kiedy Ty to wreszcie zrozumiesz :D .
Naprawdę nie przeszkadza mi, że poplyniesz kajakiem z radiem w ręku i będziesz protestował.
Daj znać kiedy to się posmiejemy .

Nie, to Ty jesteś komiczny. Żałosny wręcz.
Nie Jaromir, który akurat trochę w tym kierunku zrobił... ale po co to zauważyć?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 16:34 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
I się wypowiedziała :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 23:26 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Czy ktoś obeznany w anglosaskim sznycie mógłby wyjaśnić o co chodzi Wielce Szanownej Pani Monice Matis?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2018, o 00:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
o co chodzi Wielce Szanownej Pani Monice Matis?


A nie możesz spytać Moniki ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2018, o 01:04 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
o co chodzi Wielce Szanownej Pani Monice Matis?


A nie możesz spytać Moniki ?

Nie śmiem.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2018, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
o co chodzi Wielce Szanownej Pani Monice Matis?


A nie możesz spytać Moniki ?


A o co ma mnie pytać? Nagle czytać zanieumiał? (Szcześliwie nie widzę postów niektórych...)

Ps. Widzę, że odnalazł słownik i doszukał się form grzecznościowych - to już postęp...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL