Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 paź 2018, o 02:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 cze 2018, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 879
Podziękował : 123
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jurmak napisał(a):
czy sorry za dosadny język - rżniesz głupa???

Nie bardziej niż osoba sugerująca administracyjne kary pieniężne za niezgłoszenie i nieuzyskanie zgody na przykładowe wodowania pontonu. O innych wcześniej wymienianych czynnościach eksploatacyjnych już nie wspomnę.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 1751
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 368
Otrzymał podziękowań: 465
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SIRK napisał(a):
Jurmak napisał(a):
czy sorry za dosadny język - rżniesz głupa???

Nie bardziej niż osoba sugerująca administracyjne kary pieniężne za niezgłoszenie i nieuzyskanie zgody na przykładowe wodowania pontonu. O innych wcześniej wymienianych czynnościach eksploatacyjnych już nie wspomnę.

To nie "osoba" a obowiązujące prawo i nie "sugeruje" a przewiduje! Dura lex, sed lex...
To, że nie jest egzekwowane - to zupełnie inna para kaloszy. I - generalnie - nie jest to sytuacja w "demokratycznym państwie prawnym" nawet "urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej" normalna!

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:44
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław (żądamy dostępu do morza)
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: voditelj brodice, j.s.m
junak73 napisał(a):
gwozdu napisał(a):
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Ponadto wiecie może jak te sprawy mają się z portami takimi ja Kopenhaga, Ryga czy Ystad?

W kilku portach Europy spotkałem się z dużym napisem na główce,
lub tablicą Call 12 lub 10 lub inne cyferki. Kilka razy wołałem i się zgłaszałem. Ale IMHO wynikało to z troski o znalezienie odpowiedniego miejsca postojowego nie zarezerwowanego przez rezydenta.
pozwolę sobie rozszerzyc pytanie i podzielić się doświadczeniami z Las Palmas - otóż dostaliśmy tam lekcję jak należy się zgłaszać: po zacumowaniu do odprawy w wyznaczonym do tego miejscu w marinie miły pan w mundurze kazał nam odcumować, odpłynąć i zgłosić się na odpowiednim kanale. Po zgłoszeniu i udzieleniu kilku odpowiedzi kim jesteśmy i jakie są nasze intencje czekaliśmy 15 min na pozwolenie wpłynięcia z powrotem. Dalsza odprawa minęła w przyjacielskiej atmosferze. Zdziwienie obserwujących nasze manewry na AIS było spore...

Czarek s/y "Seaway" Kamień Pomorski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 19:42 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4810
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 517
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
CzarekZ napisał(a):
Po zgłoszeniu i udzieleniu kilku odpowiedzi kim jesteśmy i jakie są nasze intencje czekaliśmy 15 min na pozwolenie wpłynięcia z powrotem.


Trzeba być tam w tygodniu poprzedzającym start do ARC, wtedy ta procedura jest w pełni zrozumiała.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 08:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:44
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław (żądamy dostępu do morza)
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: voditelj brodice, j.s.m
ins napisał(a):
Trzeba być tam w tygodniu poprzedzającym start do ARC, wtedy ta procedura jest w pełni zrozumiała.

Piotr Siedlewski


Procedura i jej zasadność to jedno, sposób egzekwowania to drugie. W sumie to jak na hiszpańską tradycję i tak łagodnie nas potraktowali. Mogli ostrzelać albo wychłostać. ;)



Czarek s/y "Seaway" Kamień Pomorski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 23:35 

Dołączył(a): 8 sie 2012, o 00:23
Posty: 29
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jak te sprawy mają się z portami takimi ja Kopenhaga, Ryga czy Ystad?

Byłem we wszystkich wielokrotnie.
Kopenhaga-tak, jak koledzy, nie spotkałem się z wołaniem nigdy. W żadnej z marin-od Dragoru do Syrenki.
Ystad-jak wyżej. Przy okazji - bardzo polecam Ystad, szczególnie miłośnikom kryminałów Mankela. Historia Walandera odbywa się właśnie w Ystad.
Z Rygą sprawa nie jest taka oczywista, szczególnie jeżeli chce się tam wejść do mariny na starym mieście i do tego w nocy. Łotysze tego nie żądają, ale to kilka mil do pokonania na dość ruchliwym torze. Kiedy tam byłem ostatni raz, właśnie w nocy, zawołałem, mimo że nie jestem z tych gorliwych. I miało to sens. Trzy statki szły jeden po drugim, a miły pan z port control mnie o tym poinformował.
W Falsterbo w zeszłym roku spóźniłem się na ostatnie otwarcie mostu, a na stanowiskach cumowniczych od strony południowej nie było żadnych wolnych miejsc. Próbowałem pytać przez radio, czy mogę zatrzymać się już w kanale (też słabo z przyjaznymi miejscami) i mimo, że było dosłownie 10 minut po ostatnim otwarciu w odpowiedzi usłyszałem ciszę.
Stanąłem, nic się nie stało. Następnego dnia jako pierwszy byłem przy moście, żadnego komentarza.
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9820
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 1492
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Kaszuba56 napisał(a):
W Falsterbo w zeszłym roku spóźniłem się na ostatnie otwarcie mostu, a na stanowiskach cumowniczych od strony południowej nie było żadnych wolnych miejsc. Próbowałem pytać przez radio


A na jakim kanale wołałeś ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 629
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 260
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kaszuba56 napisał(a):
W Falsterbo w zeszłym roku spóźniłem się na ostatnie otwarcie mostu, a na stanowiskach cumowniczych od strony południowej nie było żadnych wolnych miejsc. Próbowałem pytać przez radio, czy mogę zatrzymać się już w kanale (też słabo z przyjaznymi miejscami) i mimo, że było dosłownie 10 minut po ostatnim otwarciu w odpowiedzi usłyszałem ciszę.
Stanąłem, nic się nie stało. Następnego dnia jako pierwszy byłem przy moście, żadnego komentarza.

Jeśli masz na myśli y-bomy rozmieszczone w 4 miejscach w kanale, to przeznaczone są one wyłącznie dla małych łódek — nie większych niż otwartopokładowe motorówki, które tam stoją. Większe jednostki nie powinny w nich stawać, bo w kanale może występować dość silny prąd, a ustawione prostopadle do kanału y-bomy są zbyt delikatne. Można natomiast cumować przy pomoście Lotsbryggan po zachodniej stronie południowego wejścia w kanał (jak nazwa wskazuje — kiedyś tu pilot stacjonował) oraz do dalb w kanale.

y-bomami oraz wspomnianym pomostem zarządza klub żeglarski prowadzący marinę po północnej stronie mostu (Falsterbokanalens Båtklubb).

Może faktycznie wołałeś most na złym kanale? Kanał 11 bodajże obowiązuje.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
Albin Vega V1958 Lotta
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2018, o 01:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 11:29
Posty: 195
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 83
Uprawnienia żeglarskie:
Tak sobie czytam i takie wnioski mi się nasuwają.
Że co kraj to obyczaj.
Ale generalnie im dany kraj był bardziej demoludowy, tym więcej zostało w mentalności mieszkańców, z jednej strony, prób podtrzymania wszelkiego rodzaju pozwoleń, zezwoleń, meldowań, itp. A z drugiej prób omijania powyższych.
I, jak zwykle, i jedni i drudzy mają swoje racje.

A mnie się wydaje, że korona mi z głowy nie spadnie kiedy przyjdzie mi się zgłosić do przykładowego Świnoujście Traffic. Bo czy zgłaszając się jednostką mniejszą od 20m naruszam jakieś przepisy? Robię coś zabronionego?

Jeżeli trafię na przewrażliwionego oficera dyżurnego, to najwyżej dostanę "OPRkę". I co z tego? Popłaczę się bo mi "straszny" pan nagadał przez radio?

A jeżeli, nie daj Boże, coś się stanie a ja się wcześniej nie zgłoszę? A pojadę czymś co ma np. 17m i formalnie nie trzeba było. Jak to mówią - "cmentarze są pełne kierowców, którzy mieli pierwszeństwo przejazdu". To ja wolę powiedzieć te 10 słów.

Przecież tam także pracują ludzie. A wszystkim nam zależy na tym, aby żeglowało się bezpiecznie.

Może mam szczęście, ale zwykle przez radio słyszę z z drugiej strony "dziękuję", "proszę".

I tyle.
I aż tyle.

pozdrawiam

_________________
Żegluj i pozwól żeglować innym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2018, o 01:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 05:47
Posty: 11969
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1999
Otrzymał podziękowań: 1474
Uprawnienia żeglarskie: ...
Fazi napisał(a):
Jak to mówią - "cmentarze są pełne kierowców, którzy mieli pierwszeństwo przejazdu"
To złe porównanie.

Poprawnie byłoby "cmentarze są pełne pieszych, którzy nie używali kierunkowskazów".
:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2018, o 07:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 1751
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 368
Otrzymał podziękowań: 465
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Fazi napisał(a):
A mnie się wydaje, że korona mi z głowy nie spadnie kiedy przyjdzie mi się zgłosić do przykładowego Świnoujście Traffic. Bo czy zgłaszając się jednostką mniejszą od 20m naruszam jakieś przepisy? Robię coś zabronionego?
Nie sądzę aby coś się stało gdy zgłoszę kontroli ruchu lotniczego, że będę puszczał papierowy samolocik*). Bo czy zgłaszając taki statek powietrzny*) łamię jakieś przepisy? Robię coś zabronionego? :cool:
Załącznik:
samolocik.png
samolocik.png [ 153.48 KiB | Przeglądane 830 razy ]
Przecież tam pracują ludzie. A wszystkim nam zależy na tym, aby latanie było bezpieczne.
-----
*) papierowy samolocik to de iure statek powietrzny...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2018, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 3475
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 362
Otrzymał podziękowań: 805
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
*) papierowy samolocik to de iure statek powietrzny...


Sprawdź czy nie dron :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2018, o 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9820
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 1492
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
marcin_palacz napisał(a):
Można natomiast cumować przy pomoście Lotsbryggan po zachodniej stronie południowego wejścia w kanał (jak nazwa wskazuje — kiedyś tu pilot stacjonował)


Można, tyle, że są tu 2 (słownie dwa) miejsca do zacumowania z czego jedno zajęte jest przez saunę a jej właściciel nie jest szczęśliwy z cumowania do sauny.

Stałem tam 3 tygodnie temu a na wieczór dokleili mi się do burty Niemcy bo nie mieli już ze sobą co zrobić.

Miejsce fajne - ciche, spokojne i bez opłat.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2018, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 11:29
Posty: 195
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 83
Uprawnienia żeglarskie:
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Nie sądzę aby coś się stało gdy zgłoszę kontroli ruchu lotniczego, że będę puszczał papierowy samolocik*). Bo czy zgłaszając taki statek powietrzny*) łamię jakieś przepisy? Robię coś zabronionego? :cool:Przecież tam pracują ludzie. A wszystkim nam zależy na tym, aby latanie było bezpieczne.
-----
*) papierowy samolocik to de iure statek powietrzny...


Safety first.
Cała reszta z tego wynika.

Ja tam wole żeby wiedzieli, że wchodzę/wychodzę - gdzieś, szczególnie jeżeli mogę spotkać duże jednostki, jeżeli warunki średnie, itp. Płynę z ludźmi.

Co chcesz osiągnąć sprowadzając tematu do absurdalnego przykładu z papierowym samolocikiem? Czy ja napisałem, że zgłaszam wejście puszczaną na wiatr łódeczką z kory?


pozdrawiam

_________________
Żegluj i pozwól żeglować innym.



Za ten post autor Fazi otrzymał podziękowanie od: Vela III
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2018, o 20:39 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9485
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3859
Otrzymał podziękowań: 1768
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jasne. I 120 małych łódek tak zagada eter ze w międzyczasie uderzą sie dwa tankowce. A kilkaset tysięcy żeglarzy w Europie poumiera ze śmiechu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2018, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 3475
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 362
Otrzymał podziękowań: 805
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
Fazi napisał(a):
Ja tam wole żeby wiedzieli, że wchodzę/wychodzę - gdzieś, szczególnie jeżeli mogę spotkać duże jednostki,


Ja też, dlatego mam UKF na nasłuchu... Ale nie demonizujmy nawet jak wprowadzają platformę wiertniczą do remontówki to mała łódka da radę przycupnąć przy brzegu...




_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2018, o 23:08 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9485
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3859
Otrzymał podziękowań: 1768
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Racja Jurmaku. A bez zbędnej ironii: nie melduję się tylko informuję że wchodzę do polskich portów. Np. w Łebie dostaję info o głebokosciach w wejściu.
A na Zachodzie, poczynając od Świnoujścia, nie bredzę zakłócając spokój pracy zawodowców. Gadam tylko w razie jakiegoś problemu albo jeśli przepis tego wyraźnie wymaga.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2018, o 08:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2781
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Fazi napisał(a):
Tak sobie czytam i takie wnioski mi się nasuwają.
Że co kraj to obyczaj.
Ale generalnie im dany kraj był bardziej demoludowy, tym więcej zostało w mentalności mieszkańców, z jednej strony, prób podtrzymania wszelkiego rodzaju pozwoleń, zezwoleń, meldowań, itp. A z drugiej prób omijania powyższych.
I, jak zwykle, i jedni i drudzy mają swoje racje.

A mnie się wydaje, że korona mi z głowy nie spadnie kiedy przyjdzie mi się zgłosić do przykładowego Świnoujście Traffic. Bo czy zgłaszając się jednostką mniejszą od 20m naruszam jakieś przepisy? Robię coś zabronionego?

Jeżeli trafię na przewrażliwionego oficera dyżurnego, to najwyżej dostanę "OPRkę". I co z tego? Popłaczę się bo mi "straszny" pan nagadał przez radio?

A jeżeli, nie daj Boże, coś się stanie a ja się wcześniej nie zgłoszę? A pojadę czymś co ma np. 17m i formalnie nie trzeba było. Jak to mówią - "cmentarze są pełne kierowców, którzy mieli pierwszeństwo przejazdu". To ja wolę powiedzieć te 10 słów.

Przecież tam także pracują ludzie. A wszystkim nam zależy na tym, aby żeglowało się bezpiecznie.

Może mam szczęście, ale zwykle przez radio słyszę z z drugiej strony "dziękuję", "proszę".

I tyle.
I aż tyle.

pozdrawiam


No i w sumie piszesz to co każdy inny w tej dyskusji: wolisz się zgłaszać - zglaszasz. Wolisz się nie zgłaszać - nie zglaszasz.

Rozróżniamy dwie sytuacje: zatrzymanie się przy radiowozie w celu zapytania o drogę na Kraków i obowiązkowy meldunek wyjazdu do Krakowa na posterunku policji.

_________________
Maxus Racing Team



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, Stara Zientara, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2018, o 11:25 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 18:28
Posty: 58
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Konkretna sytuacja: czy kierując się na Motławę np. do przystani Żabi Skok z Martwej Wisły np. Błotnika powinno się zgłaszać do kapitanatu Portu Gdańsk? Jeśli tak to kiedy? Jak praktykujecie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2018, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 3475
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 362
Otrzymał podziękowań: 805
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
adzik napisał(a):
Konkretna sytuacja: czy kierując się na Motławę np. do przystani Żabi Skok z Martwej Wisły np. Błotnika


Chyba Żabi Kruk?:-)))

adzik napisał(a):
powinno się zgłaszać do kapitanatu Portu Gdańsk?


Niech mnie poprawią bardziej biegli w przepisach:-) ale granica morskich wód wewnętrznych na Martwej Wiśle przebiega między Górkami Wschodnimi a Płonia Wielka...


adzik napisał(a):
Jeśli tak to kiedy? Jak praktykujecie?


Ja tam osobiście praktykuje:-) zgłaszanie się gdy płynąć Martwą Wisła skręcam przy Polskim Haku w prawo, gdy płynę na Motławę nie zgłaszam...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2018, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 629
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 260
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jurmak napisał(a):
Niech mnie poprawią bardziej biegli w przepisach:-) ale granica morskich wód wewnętrznych na Martwej Wiśle przebiega między Górkami Wschodnimi a Płonia Wielka...


Ja tę granicę widzę tak jak na załączonym obrazku (linia czerwonych krop), czyli właściwie tak jak mówisz.

Marcin


Załączniki:
granica-martwa-wisla.jpg
granica-martwa-wisla.jpg [ 87.21 KiB | Przeglądane 534 razy ]

_________________
Marcin Palacz
Albin Vega V1958 Lotta
http://marcinpalacz.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2018, o 16:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 3475
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 362
Otrzymał podziękowań: 805
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
marcin_palacz napisał(a):
Ja tę granicę widzę tak jak na załączonym obrazku (linia czerwonych krop), czyli właściwie tak jak mówisz.


Czyli zgodnie z przepisami przekraczając ją trzeba się meldować, Jest to też granica Morskiego Portu Gdańsk...
Oczywiście dotyczy to również łódek wypływających z wszystkich tam zlokalizowanych przystani...
Paranoja...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2018, o 16:33 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 18:28
Posty: 58
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
W tym miejscu to wywołanie na ch.14 odbierze raczej bosmanat w Górkach Zachodnich niż w Nowym Porcie.
Czy tramwaje wodne z/do Sobieszewa wielokrotnie przecinające morskie wody się zgłaszają za każdym razem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2018, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 3475
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 362
Otrzymał podziękowań: 805
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
adzik napisał(a):
Czy tramwaje wodne z/do Sobieszewa wielokrotnie przecinające morskie wody się zgłaszają za każdym razem?


Nie słyszałem...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2018, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9758
Podziękował : 2792
Otrzymał podziękowań: 3210
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jurmak napisał(a):
ale granica morskich wód wewnętrznych na Martwej Wiśle przebiega między Górkami Wschodnimi a Płonia Wielka...

Ale pytanie było o przystań na Żabim Kruku i wpłynięcie na teren portu MOtławą.
Tu granica morskich wód wewnętrznych (oraz wód portu) przebiega na moście Zielonym oraz Moście Stągiewnym ;)
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 0120000650

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2018, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 3475
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 362
Otrzymał podziękowań: 805
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
Jaromir napisał(a):
Ale pytanie było o przystań na Żabim Kruku i wpłynięcie na teren portu MOtławą.


Jaromir:-))) z całym szacunkiem, ale... pytanie było o płynięcie z BŁOTNIKA :rotfl: :rotfl: :rotfl: O tu... tu: "czy kierując się na Motławę np. do przystani Żabi Skok z Martwej Wisły np. Błotnika"

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2018, o 23:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9820
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 1492
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Jurmak napisał(a):
Nie słyszałem...


Szczerze mówiąc to będąc na jachcie w Neptunie prawie zawsze mam włączony 14 kanał i nigdy nie słyszałem, aby jakiś tramwaj a nawet jakaś Małgorzata czy inna Magdalena idąca od Sobieszewa meldowała się do kapitanatu....

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2018, o 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 16:03
Posty: 364
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jake napisał(a):
Ale po 15 w Gdynii jeszcze nigdy nikt mi nie odpowiedzial.
Chyba dawno nie parkowałeś w Gdyni w marinie, Jakubie. Odpowiadają, nie zawsze, ale też nie rzadko.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2018, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2018, o 13:22
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: do 60 wszystko mi wolno
Przypomina mi się historia sprzed kilku lat, kiedy znajomy wyuczony na Bałtyku zgłaszać się przed każdym wejściem, pojechał na pierwszy rejs do Chorwacji. I będąc przekonanym, że takie zwyczaje panują nie tylko u nas starał się zgłosić wejście Bavarii 38 do (chyba) Trogiru.

Po wywołaniu bosmanatu i zgłoszeniu chęci wejścia, po drugiej stronie nastąpiła odpowiedź poprzedzona chwilą konsternacji: "What is your cargo"? :D

_________________
Pozdrawiam,

Marcin Kasperek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2018, o 14:00 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4810
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 517
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
LasekBielański napisał(a):
że takie zwyczaje panują nie tylko u nas starał się zgłosić wejście Bavarii 38 do (chyba) Trogiru.


Takie zwyczaje panują. Chcąc zaparkować w marinach chorwackich wywołuje się je na odpowiednim kanale, zazwyczaj na 17. Naprawdę ułatwia życie skippera, załogi i pracownika mariny informacja o nazwie, banderze i długości jachtu, zanurzeniu i ilości dni postoju.

Warto zainwestować w "ręczniaka" VHF by konwersacja z staffem mariny nie wymagała schodzenia skippera do wnętrza jachtu tuż przed "główkami ".

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL