Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 cze 2018, o 18:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 cze 2018, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 788
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jurmak napisał(a):
czy sorry za dosadny język - rżniesz głupa???

Nie bardziej niż osoba sugerująca administracyjne kary pieniężne za niezgłoszenie i nieuzyskanie zgody na przykładowe wodowania pontonu. O innych wcześniej wymienianych czynnościach eksploatacyjnych już nie wspomnę.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 1582
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 329
Otrzymał podziękowań: 423
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SIRK napisał(a):
Jurmak napisał(a):
czy sorry za dosadny język - rżniesz głupa???

Nie bardziej niż osoba sugerująca administracyjne kary pieniężne za niezgłoszenie i nieuzyskanie zgody na przykładowe wodowania pontonu. O innych wcześniej wymienianych czynnościach eksploatacyjnych już nie wspomnę.

To nie "osoba" a obowiązujące prawo i nie "sugeruje" a przewiduje! Dura lex, sed lex...
To, że nie jest egzekwowane - to zupełnie inna para kaloszy. I - generalnie - nie jest to sytuacja w "demokratycznym państwie prawnym" nawet "urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej" normalna!

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:44
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław (żądamy dostępu do morza)
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: voditelj brodice, j.s.m
junak73 napisał(a):
gwozdu napisał(a):
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Ponadto wiecie może jak te sprawy mają się z portami takimi ja Kopenhaga, Ryga czy Ystad?

W kilku portach Europy spotkałem się z dużym napisem na główce,
lub tablicą Call 12 lub 10 lub inne cyferki. Kilka razy wołałem i się zgłaszałem. Ale IMHO wynikało to z troski o znalezienie odpowiedniego miejsca postojowego nie zarezerwowanego przez rezydenta.
pozwolę sobie rozszerzyc pytanie i podzielić się doświadczeniami z Las Palmas - otóż dostaliśmy tam lekcję jak należy się zgłaszać: po zacumowaniu do odprawy w wyznaczonym do tego miejscu w marinie miły pan w mundurze kazał nam odcumować, odpłynąć i zgłosić się na odpowiednim kanale. Po zgłoszeniu i udzieleniu kilku odpowiedzi kim jesteśmy i jakie są nasze intencje czekaliśmy 15 min na pozwolenie wpłynięcia z powrotem. Dalsza odprawa minęła w przyjacielskiej atmosferze. Zdziwienie obserwujących nasze manewry na AIS było spore...

Czarek s/y "Seaway" Kamień Pomorski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 19:42 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4677
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 499
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
CzarekZ napisał(a):
Po zgłoszeniu i udzieleniu kilku odpowiedzi kim jesteśmy i jakie są nasze intencje czekaliśmy 15 min na pozwolenie wpłynięcia z powrotem.


Trzeba być tam w tygodniu poprzedzającym start do ARC, wtedy ta procedura jest w pełni zrozumiała.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 08:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:44
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław (żądamy dostępu do morza)
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: voditelj brodice, j.s.m
ins napisał(a):
Trzeba być tam w tygodniu poprzedzającym start do ARC, wtedy ta procedura jest w pełni zrozumiała.

Piotr Siedlewski


Procedura i jej zasadność to jedno, sposób egzekwowania to drugie. W sumie to jak na hiszpańską tradycję i tak łagodnie nas potraktowali. Mogli ostrzelać albo wychłostać. ;)



Czarek s/y "Seaway" Kamień Pomorski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 23:35 

Dołączył(a): 8 sie 2012, o 00:23
Posty: 29
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jak te sprawy mają się z portami takimi ja Kopenhaga, Ryga czy Ystad?

Byłem we wszystkich wielokrotnie.
Kopenhaga-tak, jak koledzy, nie spotkałem się z wołaniem nigdy. W żadnej z marin-od Dragoru do Syrenki.
Ystad-jak wyżej. Przy okazji - bardzo polecam Ystad, szczególnie miłośnikom kryminałów Mankela. Historia Walandera odbywa się właśnie w Ystad.
Z Rygą sprawa nie jest taka oczywista, szczególnie jeżeli chce się tam wejść do mariny na starym mieście i do tego w nocy. Łotysze tego nie żądają, ale to kilka mil do pokonania na dość ruchliwym torze. Kiedy tam byłem ostatni raz, właśnie w nocy, zawołałem, mimo że nie jestem z tych gorliwych. I miało to sens. Trzy statki szły jeden po drugim, a miły pan z port control mnie o tym poinformował.
W Falsterbo w zeszłym roku spóźniłem się na ostatnie otwarcie mostu, a na stanowiskach cumowniczych od strony południowej nie było żadnych wolnych miejsc. Próbowałem pytać przez radio, czy mogę zatrzymać się już w kanale (też słabo z przyjaznymi miejscami) i mimo, że było dosłownie 10 minut po ostatnim otwarciu w odpowiedzi usłyszałem ciszę.
Stanąłem, nic się nie stało. Następnego dnia jako pierwszy byłem przy moście, żadnego komentarza.
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9313
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 1409
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Kaszuba56 napisał(a):
W Falsterbo w zeszłym roku spóźniłem się na ostatnie otwarcie mostu, a na stanowiskach cumowniczych od strony południowej nie było żadnych wolnych miejsc. Próbowałem pytać przez radio


A na jakim kanale wołałeś ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 572
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kaszuba56 napisał(a):
W Falsterbo w zeszłym roku spóźniłem się na ostatnie otwarcie mostu, a na stanowiskach cumowniczych od strony południowej nie było żadnych wolnych miejsc. Próbowałem pytać przez radio, czy mogę zatrzymać się już w kanale (też słabo z przyjaznymi miejscami) i mimo, że było dosłownie 10 minut po ostatnim otwarciu w odpowiedzi usłyszałem ciszę.
Stanąłem, nic się nie stało. Następnego dnia jako pierwszy byłem przy moście, żadnego komentarza.

Jeśli masz na myśli y-bomy rozmieszczone w 4 miejscach w kanale, to przeznaczone są one wyłącznie dla małych łódek — nie większych niż otwartopokładowe motorówki, które tam stoją. Większe jednostki nie powinny w nich stawać, bo w kanale może występować dość silny prąd, a ustawione prostopadle do kanału y-bomy są zbyt delikatne. Można natomiast cumować przy pomoście Lotsbryggan po zachodniej stronie południowego wejścia w kanał (jak nazwa wskazuje — kiedyś tu pilot stacjonował) oraz do dalb w kanale.

y-bomami oraz wspomnianym pomostem zarządza klub żeglarski prowadzący marinę po północnej stronie mostu (Falsterbokanalens Båtklubb).

Może faktycznie wołałeś most na złym kanale? Kanał 11 bodajże obowiązuje.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
Albin Vega V1958 Lotta
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Druk 3D Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL