Forum Żeglarskie
Wydawnictwo Nautica

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 11 gru 2018, o 06:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 394 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 maja 2018, o 02:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2017, o 21:40
Posty: 60
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Tak. Mam.
To ja może trochę z innej beczki ale dla uściślenia. Chciałbym dowiedzieć się czy w świetle nowych przepisów jacht zarejestrowany jako śródlądowy będzie mógł wypłynąć również na wody Morskie. Nie mam na myśli tutaj wykonania rejsu do Szwecji albo innych krajów zamorskich , tylko inne rejsy w granicach posiadanego przeze mnie patentu czyli granicach dwóch mil morskich od brzegu, zatiki lub zalewu..

_________________
--
JamesB0T
Wstrząśnięty i Zmieszany


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2018, o 05:42 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9687
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3961
Otrzymał podziękowań: 1788
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nic się nie zmieniło... narazie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2018, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9864
Podziękował : 2844
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: różne....
JamesB0T napisał(a):
To ja może trochę z innej beczki ale dla uściślenia. Chciałbym dowiedzieć się czy w świetle nowych przepisów jacht zarejestrowany jako śródlądowy będzie mógł wypłynąć również na wody Morskie. Nie mam na myśli tutaj wykonania rejsu do Szwecji albo innych krajów zamorskich , tylko inne rejsy w granicach posiadanego przeze mnie patentu czyli granicach dwóch mil morskich od brzegu, zatiki lub zalewu..


Może po prostu przeczytać ustawę?
http://orka.sejm.gov.pl/opinie8.nsf/naz ... 2261_u.pdf

Jej założeniem był jeden wspólny rejestr i wspólne procedury rejestracyjne - od łódek wędkarskich, do Selmy czy Ocean-A.
Zrealizowane to jednak zostało tak kaducznie, że w momencie zgłaszania do rejestru, właściciel będzie zobowiązany złożyć wniosek, w którym musi poinformować:
o zamiarze eksploatowania jednostki pływającej na wodach: morskich albo śródlądowych, albo morskich i śródlądowych,
Wg projektu rozporządzenia wykonawczego regulującego m.inn. wzory dokumentów rejestracyjnych, taka informacja będzie na nich umieszczana...
Czyli - rejestr, ku wygodzie biurokratów - jeden.
Ale rejestracja, ku utrapieniu właścicieli jachtów - na trzy sposoby.

Dodatkowo, wejście przepisów zaplanowano tak, że w ciągu pierwszych 12 miesięcy działania systemu będzie musiało spełnić obowiązek rejestracji (pod groźbą mandatu...) kilkadziesiąt tysięcy właścicieli śródlądowych jachtów o długości od 7,5 do 12m, dotychczas z obowiązku rejestracji zwolnionych. Do tego należałoby założyć, że od 01.01.2020r. będzie działał jakiś system rejestracji jachtów - unifikujący kilkaset podmiotów rejestracyjnych i istniejącą jak dotąd wyłącznie w formie luźnej idei centralną bazę rejestracyjną... Prywatnie - mam zbyt wiele lat, by zakładać aż tak optymistyczny scenariusz..

Tyle, wiadomo dziś - ale przepisy ustawy napisano tak, że minister w rozporządzeniu (które zwykle wydaje nie wcześniej, niż "za pięć dwunasta", czyli zapewne w grudniu 2019r..) - może wprowadzić całkiem sporo dodatkowych, formalnych upierdliwości...
.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2018, o 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2017, o 21:40
Posty: 60
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Tak. Mam.
Jaromir napisał(a):
Może po prostu przeczytać ustawę?
http://orka.sejm.gov.pl/opinie8.nsf/naz ... 2261_u.pdf
Czytałem. Problem z naszym (i nie tylko) prawem jest taki że ustawy i przepisy to system naczyń połączonych. Nie ma prostego sposobu żeby to określić, bo może okazać się że np w jakiejś ustawie dot. badań lekarskich pojawia się ograniczenie odległości od brzegu gdzie mogę prowadzić jacht itp.. To oczywiście pewne przerysowanie, ale chyba pokazuje o co mi chodzi - czy nie przegapiłem jakiejś ustawy o "warunkach dopuszczenia do żeglugi morskiej" czy czegoś w tym stylu. Zwłaszcza że podczas dyskusji nad punktem 11 porządku obrad w senacie, minister argumentował że złe było to ,że jachty były rejestrowane jako śródlądowe, aby pływać po wodach morskich, unikając rejestracji morskiej...
Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk: napisał(a):
https://www.senat.gov.pl/prace/senat/posiedzenia/przebieg,506,1.html

Otóż dzisiaj mamy podział na jednostki śródlądowe i morskie. Jednostki śródlądowe mogą być rejestrowane… Muszą być rejestrowane te powyżej 12 m, a morskie – te od 5 m. W związku z tym, że chcemy to zunifikować – i był to jedyny cel naszego działania – to podnosimy do 7,5 m wymaganą długość jednostki morskiej, a obniżamy w przypadku jednostki śródlądowej do 7,5 m, tworząc jak gdyby jedną barierę. Czyli jest to długość 7,5 m oraz moc 15 kW w przypadku jednostek, które podlegają rejestracji. Wynika to z prostej logiki. Jednostka o długości 7,5 m, która wychodzi w morze, jest już poważną jednostką i w związku z tym musi podlegać rygorom bezpieczeństwa. Mogłoby dochodzić do zafałszowania relacji, jeśli śródlądowo zarejestrowałby się ktoś… A tak było. Wprowadzono to śródlądowo, żeby ominąć zapis o 5 m dla jednostek morskich.

Te decyzje były pewnym kompromisem. Były one podyktowane również względami bezpieczeństwa, które określiły urzędy morskie – jednostka mająca 7,5 m to jest już duża jednostka. Zmiana nie spowoduje, że wszyscy będą musieli iść się rejestrować, a jednocześnie pozwoli na to, by wychodzące w morze jednostki mające powyżej 7,5 m były pod kontrolą.

_________________
--
JamesB0T
Wstrząśnięty i Zmieszany


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2018, o 00:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 11422
Podziękował : 340
Otrzymał podziękowań: 1139
A po co ta kontrola jednostek pow.7.5 wychodzących w morze? Wyjaśnił minister moze

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2018, o 06:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9864
Podziękował : 2844
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Co tu wyjaśniać - pan minister kłamał i tyle.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2018, o 06:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10317
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1562
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
JamesB0T napisał(a):
Muszą być rejestrowane (...) a morskie – te od 5 m


JamesB0T napisał(a):
by wychodzące w morze jednostki mające powyżej 7,5 m były pod kontrolą.


Porównanie obu powyższych wypowiedzi skłania mnie do stwierdzenia, że pan minister nie wie co mówi ... :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2018, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3563
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 182
Otrzymał podziękowań: 342
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
Porównanie obu powyższych wypowiedzi skłania mnie do stwierdzenia, że pan minister nie wie co mówi ... :rotfl:
A ja się boję, że zorientuje się, że nie rejestruje się rowerów i dziecięcych wózków ... :twisted:

_________________
Pozdrawiam Jacek
http://www.klubhorn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2018, o 09:00 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4566
Lokalizacja: ES
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 671
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jacek Woźniak napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Porównanie obu powyższych wypowiedzi skłania mnie do stwierdzenia, że pan minister nie wie co mówi ... :rotfl:
A ja się boję, że zorientuje się, że nie rejestruje się rowerów i dziecięcych wózków ... :twisted:

Ty aby szybko spluń trzy razy przez lewe ramię. Bo minister przeczyta i jeszcze dojdzie do wniosku że można wprowadzić obowiązek rejestracji.....wrotek :evil:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2018, o 09:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3563
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 182
Otrzymał podziękowań: 342
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Bombel napisał(a):
Ty aby szybko spluń trzy razy przez lewe ramię. Bo minister przeczyta i jeszcze dojdzie do wniosku że można wprowadzić obowiązek rejestracji.....wrotek :evil:
Tylko czy moje lewe ramie jest zgodne z ustawą o określeniu lewej i prawej strony?

_________________
Pozdrawiam Jacek
http://www.klubhorn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2018, o 17:45 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9687
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3961
Otrzymał podziękowań: 1788
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Na stronie SAJ informacja o projektach rozporządzeń wykonawczych i opinii SAJ:
http://saj.org.pl/aktualnosci/312-opinia-saj-do-projektow-ropzporzadzen-wykonawczych-do-ustawy-o-rejestracji-jachtow.html

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 12:36 

Dołączył(a): 6 gru 2018, o 10:19
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Z dniem 1 stycznia 2020 r. do polskiego porządku prawnego wejdą w życie nowe regulacje dotyczące rejestracji jachtów morskich, które uporządkują, a zarazem uproszczą dotychczasowe zasady. Wszystko za sprawą nowej ustawy przyjętej w dniu 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2018 r. poz. 1137).
W tej chwili sprawy związane z uprawianiem żeglugi morskiej, w tym kwestie związane z rejestrowaniem jednostek pływających, reguluje Kodeks morski, a także liczne rozporządzenia wykonawcze do tej ustawy, w tym m.in. rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie polskiego rejestru jachtów. Wskazane regulacje przewidują obecnie 5 różnych rejestrów, w których mogą zostać zarejestrowane jachty morskie oraz śródlądowe:
1. rejestrze morskim i rejestrze śródlądowym, prowadzonych przez Polski Związek Żeglarski,
2. rejestrze prowadzonym przez Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego,
3. rejestrze prowadzonym przez starostów,
4. rejestrze prowadzonym przez izby morskie przy sądach okręgowych w Gdańsku i Szczecinie,
5. rejestrze prowadzonym przez urzędy morskie w Gdyni, Słupsku i Szczecinie.

Na mocy nowej ustawy wprowadzony zostanie jeden rejestr dla wszystkich jachtów i innych jednostek pływających do 24 m. Rejestr obejmować będzie zarówno jednostki śródlądowe i morskie, jak też żaglowe i motorowe, w tym przeznaczone do połowu ryb. Ustawodawca pozostawił jednak możliwość rejestracji w polskim rejestrze okrętowym prowadzonym przez izby morskie, co uzasadnione jest możliwością ustanowienia hipoteki morskiej.
Obowiązkowi rejestracji podlegać mają jachty oraz jednostki pływające używane do amatorskiego połowu ryb, o długości co najmniej 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy co najmniej 15 kW, jednostki pływającej używanej do połowów rybackich oraz jednostki pływające uprawiające żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o ile nie posiadają innej niż polska przynależności. Natomiast mniejsze jednostki będą mogły być zarejestrowane na odpowiedni wniosek właściciela.
Od 1 stycznia 2020 r. aby zarejestrować jacht należy złożyć wniosek w dowolnym starostwie, Polskim Związku Żeglarskim bądź Polskim Związku Motorowodnym i Narciarstwa Wodnego. Wniosek można będzie złożyć w tradycyjnej papierowej formie, ale również drogą elektroniczną, za pośrednictwem profilu e-PUAP.
Zmianie ulegnie również forma dokumentu rejestracyjnego jachtu (plastikowa karta), który od daty wejścia w życie nowej ustawy będzie miała jeden wzór. Dokument ten będzie nie tylko potwierdzeniem przynależności polskiej jachtu, ale także dowodem własności. Jeżeli chodzi natomiast o jego zawartość, to będą w nim przedstawione przede wszystkim parametry jednostki, a także wszelkie niezbędne informacje wymagane do uprawiania bezpiecznej żeglugi na konkretnej jednostce (w szczególności maksymalną liczbę osób, która może znajdywać się na pokładzie oraz maksymalną siłę wiatru i wysokość fali). Z kolei inne dodatkowe dane, takie jak numer telefonu w sytuacjach alarmowych, numer silnika zaburtowego, dostępne będą w elektronicznej bazie danych, a dane te będą mogły być aktualizowane na wniosek właściciela za pośrednictwem platformy e-PUAP.
Rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego podlega opłacie, która nie może przekroczyć 10% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego i ogłoszonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Konkretna wysokość opłat zostanie jednak jeszcze, na podstawie delegacji ustawowej, określona w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw żeglugi śródlądowej i ministrem właściwym do spraw rybołówstwa.
Rejestr jachtów i innych jednostek pływających do 24 m będzie rejestrem jawnym. Oznacza to, że każda zainteresowana osoba, która posiada np. numer rejestracyjny, będzie mogła poprzez przeglądarkę internetową zapoznać się z podstawowymi informacjami zawartymi w bazie danych rejestru na temat danej jednostki i dane te zweryfikować.
Ponadto, nowe przepisy wprowadzają pewną swobodę i samodzielność dla właścicieli jachtów i innych jednostek pływających do 24 m. Zniesiono bowiem dotychczasowy obowiązek zatwierdzania przez organ rejestracyjny nazwy jednostki. Co więcej, nowe regulacje przewidują możliwość samodzielnego wykonywania pomiaru jachtu do 14 m, bez jednoczesnej konieczności potwierdzenia wykonanych wymiarów przez upoważniony do tego podmiot lub rzeczoznawcę.
Nowa ustawa wprowadziła także zmiany w zakresie samej eksploatacji jachtów, która możliwa będzie na wodach śródlądowych i morskich.
Wskazać także wypada, że nowa ustawa przewiduje etapową wymianę dotychczasowych dokumentów rejestracyjnych na nowe, w ciągu 30 miesięcy od daty wejścia w życie ustawy. Wpisy do rejestrów oraz dokumenty rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność w przypadku:
1. wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2000 r. - przez okres 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy;
2. wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2006 r. - przez okres 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy;
3. wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych po dniu 1 stycznia 2006 r. - przez okres 30 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.
Co istotne, z perspektywy właściciela jednostki pływającej zarejestrowanej na dotychczasowych przepisach, pamiętać należy, że ustawodawca włożył na niego obowiązek zarejestrowania na nowych zasadach przed upływem terminu ważności dokumentu rejestracyjnego, o którym mowa wyżej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 1820
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 374
Otrzymał podziękowań: 486
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
HercbergYachtLaw napisał(a):
Zniesiono bowiem dotychczasowy obowiązek zatwierdzania przez organ rejestracyjny nazwy jednostki.
Czy to oznacza, że będę mógł nazwać swój statek dowolnie, także nazwą którą nosi już inny? Z jednej strony - podanie nazwy która już w rejestrze figuruje nie jest podstawą do odmowy rejestracji:
Cytuj:
Art. 9. 4. Decyzję o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru wydaje organ rejestrujący, w przypadku gdy:
1) do jednostki pływającej nie stosuje się przepisów ustawy lub
2) dane zawarte we wniosku o rejestrację nie są zgodne ze stanem faktycznym.
- czyli mogę nazwać swoją utkę "Basia" jak szwagier. Z drugiej strony po cholerę rezerwować nazwę
Cytuj:
Art. 8. Właściciel może złożyć wniosek o przydzielenie i rezerwację numeru rejestracyjnego dla jednostki pływającej w budowie, a w przypadku jachtu morskiego – również o rezerwację nazwy. Numer rejestracyjny lub nazwa dla jednostki pływającej w budowie rezerwowana jest na okres nieprzekraczający 7 miesięcy, licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku.
jeśli ona nie musi być unikalna?

-----------------------------------------------------------------------

Morski / śródlądowy - nie rozumiem tego podziału. W momencie rejestracji mam zamiar eksploatować jednostkę jako śródlądową. I tak ją rejestruję. Czy mogę nią pływać po wodach morskich? Moim zdaniem nie ma to podstawy do zgłoszenia (Art. 10) bo stan faktyczny się nie zmienił...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 15:13 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9687
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3961
Otrzymał podziękowań: 1788
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wojtek, o tym wszystkim była już mowa. Zniesienie obowiązku unikalności nazw to oczywistość ale trzeba było dopiero Senatu, by to przepchnąć bo pan minister się zaparł. Ta rezerwacja pozostała jako relikt, bo biuro legislacyjne nie zauważyło albo nie umiało senatorów oświecić. Nie ma co kruszyć kopii.

maja, wpis fajnie że się pojawił, tyle że ma dość ograniczona wartość,. Nie dość, że to jeszcze rok (przez ten czas wpis zostanie zapomniany), to po za tym projekty rozporządzeń dopiero powstają, gdybyś się do nich ustosunkowała to byłoby przydatne.
Zapraszam na stronę http://www.saj.org.pl a prywatnie i na moją osobistą.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 15:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10317
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1562
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
HercbergYachtLaw napisał(a):
Dokument ten będzie nie tylko potwierdzeniem przynależności polskiej jachtu, ale także dowodem własności. Jeżeli chodzi natomiast o jego zawartość, to będą w nim przedstawione przede wszystkim parametry jednostki, a także wszelkie niezbędne informacje wymagane do uprawiania bezpiecznej żeglugi na konkretnej jednostce (w szczególności maksymalną liczbę osób, która może znajdywać się na pokładzie oraz maksymalną siłę wiatru i wysokość fali


Na pewno ?

Pan minister twierdził na ostatnim spotkaniu w sejmie, iż powyższe - wyboldowane - dane będą zamieszczane dobrowolnie.

PS - a w którym akcie prawnym była mowa o utrzymaniu posiadanego obecnie numeru rejestracyjnego ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 15:30 

Dołączył(a): 6 gru 2018, o 10:19
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Wojtek, o tym wszystkim była już mowa. Zniesienie obowiązku unikalności nazw to oczywistość ale trzeba było dopiero Senatu, by to przepchnąć bo pan minister się zaparł. Ta rezerwacja pozostała jako relikt, bo biuro legislacyjne nie zauważyło albo nie umiało senatorów oświecić. Nie ma co kruszyć kopii.

maja, wpis fajnie że się pojawił, tyle że ma dość ograniczona wartość,. Nie dość, że to jeszcze rok (przez ten czas wpis zostanie zapomniany), to po za tym projekty rozporządzeń dopiero powstają, gdybyś się do nich ustosunkowała to byłoby przydatne.
Zapraszam na stronę http://www.saj.org.pl a prywatnie i na moją osobistą.


Biorąc pod uwagę szybkość zmieniających się przepisów w naszym kraju, to do tych przepisów bym się nie przywiązywała. Dzisiaj znalazłam taką informację, szukając informacji rejestracji jachtów w Polsce. Chętnie będę śledziła ciąg dalszy tych przepisów i będę dawać znać :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 00:06
Posty: 67
Lokalizacja: QTH: JO73MI
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: pełne ;) KJ
Mam nową nazwę na jacht "Dar Pomorza" i wysyłam wniosek z chwilą uruchomienia procedur rejestracji hipotetycznie - już to widzę zgłaszając się w główkach różnych portów.
A miało być tak łatwo i normalniej jak za SAJ oraz tanio ;), a tu Skok Stewczyka bis lub nasze pieniądze JeZUS.
Abstrahując od powyższego - ciekawe jak mnie wyceni właściwy związek żeglarski gdzie mam POL i komplet dokumentów z opłatami dopiero, co poniesionymi w 2014 roku oraz jak te zmiany PANTENIUS przyjmie (za ile i w jakiej formie odniesie się do zmian w umowie - nowa fotorelacja) i tabliczkę z 1986 roku Stoczni Kire na nity odrywać, ani WIN ani INI ani C.....,..., zamienić na jakieś grawerki u kolejnego lobbysty krulika dziergane i rufę szpecące ?, takie tam koszty (dobra. doba zmiana) orzeczenie Inspektora traci moc?.
MMSI nadane bo zmieniam radio, też mam im wysłać jak urząd tego samego państwa wystawił. A z bezpieczeństwem ma to tyle wspólnego, co chemia na raka zamiast THC, by spustoszenia nie było i chorobę wyleczyć.
Na rufie NASAU się prosi.
Duma z noszenia Polskiej "Bandery" też ma swoją cenę, zwłaszcza, że o tym ani słowa w powyższym rejestracyjnym bublu, a bananowe państwo rośnie. Ustawę w zakresie flag ma prawo sankcjonować jak zostawię Banderę, a paragraf zostaje.
Było prościej.. jest dla podatnika i obywatela gorzej i drożej w tym bałaganie funkcjonować, złodzieje czasu prywatnego nie szanują, a ja nie wiem komu rachunek wystawić za moje roboczogodziny skradzione, bo tego się nie da wycenić w tej relacji.
Czas wypłynąć na dobre, "czas ma dobrze bo ma czas" by Łysiak, Ja go mam coraz mniej :)

_________________
Wszystko płynie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10317
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1562
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Tomecki napisał(a):
ciekawe jak mnie wyceni właściwy związek żeglarski gdzie mam POL i komplet dokumentów z opłatami dopiero, co poniesionymi w 2014 roku


Jeżeli owa ponowna rejestracja dokonana zostanie w miejscu, w którym jednostka jest obecnie zarejestrowana to wymiana obecnego druku rejestracyjnego - czytaj ponowna rejestracja - ma być ponoć możliwa z opłatą 50 % czyli 30 zeta - ponoć - bo cuda w naszym kraju zdarzają się duże i człek niczego nie może być pewien :-( ...

Ma to się wówczas odbywać bez ponownego dostarczania wszelkich niezbędnych dokumentów ze względu na fakt ich posiadania przez dotychczasowy organ rejestracyjny.

Nie będziesz wówczas musiał Kol. Tomecki nic zmieniać - nie będziesz musiał dokonywać ponownego zgłoszenia do UKE, zmieniać MMSI oraz Call Signal, zmieniać danych ubezpieczenia, numerów na żaglu i burtach - nic ...

Pozostaje Ci po prostu dotychczasowy numer POL i dotychczasowa nazwa.

Takie są plany ogłaszane przez ministerstwa Gróbarczyka ale jak to będzie w 2020 to Bóg jeden wie...

Do tego czasu może się jeszcze duuuuuuuużo zmienić.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Tomecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 17:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 00:06
Posty: 67
Lokalizacja: QTH: JO73MI
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: pełne ;) KJ
bury_kocur napisał(a):
Do tego czasu może się jeszcze duuuuuuuużo zmienić.

Liczę też na wybory :). ? :(. Czy tylko zmiana będzie zmianą, już po tylu zmianach wiara w prawo i logikę zawodzi, rządzi entropia i grabież bez hamulców przyzwoitości.
Pozdrawiam

_________________
Wszystko płynie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 501
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
HercbergYachtLaw napisał(a):
„ Dokument ten będzie nie tylko potwierdzeniem przynależności polskiej jachtu, ale także dowodem własności. Jeżeli chodzi natomiast o jego zawartość, to będą w nim przedstawione przede wszystkim parametry jednostki, a także wszelkie niezbędne informacje wymagane do uprawiania bezpiecznej żeglugi na konkretnej jednostce”

„Rejestr jachtów i innych jednostek pływających do 24 m będzie rejestrem jawnym. Oznacza to, że każda zainteresowana osoba, która posiada np. numer rejestracyjny, będzie mogła poprzez przeglądarkę internetową zapoznać się z podstawowymi informacjami zawartymi w bazie danych rejestru na temat danej jednostki i dane te zweryfikować.


Znaczy jak ktoś zechce to sprawdzi kto jest właścicielem jednostki, gdzie mieszka i może jeszcze nr telefonu mu podsuną?

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
http://www.saillavie.pl
facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 20:32 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 00:01
Posty: 717
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Ustawa ustawą ale co w tym przypadku z...RODO
Mam tylko cichą nadzieję że w razie sporu ,to pani mecenas która się w tym wątku pojawiła zgodzi się nas reprezentować i radą służyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10317
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1562
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Gregs napisał(a):
Znaczy jak ktoś zechce to sprawdzi kto jest właścicielem jednostki, gdzie mieszka i może jeszcze nr telefonu mu podsuną?


Propozycja możliwości sprawdzenia kto jest właścicielem danego jachtu (ale też w okrojonym zakresie danych) mówiona była w kontekście np. kupna-sprzedaży danej jednostki w sytuacji posiadania zarówno jej numeru rejestracyjnego jak i numeru HIN.

Tak było to mówione ze strony rządowej na spotkaniu w sejmie.

Jak wyglądać będzie zabezpieczenie tych danych tego nikt Ci teraz nie odpowie, gdyż to jest związane z programem obsługującym dany system rejestracyjny.

Obecnie jak chcesz kupić samochód i np. sprawdzić jego przebieg to też musisz mieć jego VIN - co nie znaczy, że wraz z szukanym przebiegiem znajdziesz też dane właściciela.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 1820
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 374
Otrzymał podziękowań: 486
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Jeżeli owa ponowna rejestracja dokonana zostanie w miejscu, w którym jednostka jest obecnie zarejestrowana to wymiana obecnego druku rejestracyjnego - czytaj ponowna rejestracja - ma być ponoć możliwa z opłatą 50 % czyli 30 zeta - ponoć - bo cuda w naszym kraju zdarzają się duże i człek niczego nie może być pewien :-( ...

Ma to się wówczas odbywać bez ponownego dostarczania wszelkich niezbędnych dokumentów ze względu na fakt ich posiadania przez dotychczasowy organ rejestracyjny.

A to wynika z jakiegoś przepisu? :/

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9864
Podziękował : 2844
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
maja, wpis fajnie że się pojawił, tyle że ma dość ograniczona wartość

Wiesz... sama świadomość, że pani Maja najpierw przeczytała samochwalstwo ministerialne, a następnie postanowiła nam je tu przedstawić, za pomocą techniki Ctr+C / Ctr+V - ma całkiem istotną wartość. :roll:

Swoją drogą - ciekawe czy wg pani Mai obwarowany przepisem karnym nakaz dokonania obowiązkowej rejestracji kilkudziesięciu tysięcy jachtów żaglowych, których rejestracja nie była dotąd obowiązkowa - również "uprości dotychczasowe zasady"...?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 1820
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 374
Otrzymał podziękowań: 486
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
HercbergYachtLaw napisał(a):
Wpisy do rejestrów oraz dokumenty rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność w przypadku:
1. wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2000 r. - przez okres 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy;
2. wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2006 r. - przez okres 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy;
3. wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych po dniu 1 stycznia 2006 r. - przez okres 30 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.

Hmmm... ciekawe. Jacht wpisany do rejestru - dajmy na to w grudniu 1999 "łapie się" na dwa punkty, bo przecież grudzień 1999 jest zarówno przed 1 stycznia 2000, jak i przed 1 stycznia 2006... :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10317
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1562
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A to wynika z jakiegoś przepisu? :/


Było to zapisane zdaje się w jakiejś kolejnej wersji rozporządzenia do tej ustawy.

Propozycji oczywiście ...

Bo z wiarą w obiecanki Gróbarczyka czy też dyrektora jego gabinetu mówione w tej materii w sejmie jest słabo...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 6 gru 2018, o 21:24 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9864
Podziękował : 2844
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A to wynika z jakiegoś przepisu? :/

Ma wynikać, z tego:
https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/1 ... 6#12543816

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czy to oznacza, że będę mógł nazwać swój statek dowolnie, także nazwą którą nosi już inny?

Warunek niepowtarzania się nazwy w ustawy zniknął, ale jak będzie w szczegółach - zdecydują ministrowie... W ustawie czytamy wszak:
Art. 13. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw żeglugi śródlądowej i ministrem właściwym do spraw rybołówstwa określi, w drodze rozporządzenia:
...
...
4) sposób ustalania nazwy nadawanej jednostce pływającej,

Chwilowo wiadomo jedynie, że:
Art. 7. 1. Nazwa nadana jednostce pływającej powinna być zwięzła oraz nie może naruszać dobrych obyczajów.

Czyli mamy dwie niejasne kategorie, które oceniać będą urzędnicy...
Jak dotąd padła propozycja, by w ocenie urzędników "zwięzłość" oznaczała ma nie więcej niż 33 znaki a "nienaruszanie dobrych obyczajów" oznaczało zakaz użycia słów lub zwrotów obscenicznych lub obraźliwych.
Tu:
https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/1 ... 3#12543773

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 21:38 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 00:01
Posty: 717
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Na chłopski rozum i bolka oko to zagmatwane to i enigmatyczne ale jedno jest wiadomo i to jest pewne......
chodzi o kasę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9864
Podziękował : 2844
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: różne....
HercbergYachtLaw napisał(a):
Z dniem 1 stycznia 2020 r. do polskiego porządku prawnego wejdą w życie nowe regulacje.../cut/...

Pani Maju, mam takie pytania...
Jak z punktu widzenia prawnika ocenia Pani jakość rozporządzenia wykonawczego, które wymaga dokumentowania oświadczeniami zmian.... zamiarów zainteresowanego - uznając każdą zmianę zamiarów, za "zmianę stanu faktycznego"?

Na tle znanej już studentom pierwszego roku prawa ogólnej zasady, że "za zamiar się nie karze" - jak ocenia Pani zapis ustawy, który grozi sankcją karną za brak powiadomienia o... zmianie swojego zamiaru? ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 22:07 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 00:01
Posty: 717
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Oj coś zacichła nam pani mecenas,no chyba że nie czyta.
Miałem nadzieję że co podpowie,podsunie jakie pomysły jak skutecznie się bronić przed zakusami a tu cisza ze strony pani mecenas.
Mam nadzieję że co podpowie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 394 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL