Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 9 gru 2019, o 00:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 223 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lis 2019, o 00:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1249
Podziękował : 130
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
baart napisał(a):
Jedna rzecz jeszcze probuje zrozumiec, moze ktos mi to wyjasni - jezeli mieszkajac w Anglii, nie majac zadnego patentu czy ICC, poplyne swoja lodka pod angielska bandera np. do Polski to czy wtedy lamie polskie prawo czy nie?

Niestety teoretycznie tak.
Zgodnie z zaleceniami większości cywilizowanych krajów (w niecywilizowanych tym bardziej) powinieneś posiadać dokument potwierdzający własne umiejętności. Ale za brak odpowiednich dokumentów tak u nas jak i wspomnianej Holandii czy Niemczech nikt nie będzie do ciebie strzelał. Jednakże można sobie wyobrazić wiele sytuacji w których nie posiadając chociażby certyfikatu ICC możesz co najmniej poczuć się niekomfortowo. Poczytaj sobie informacje zawarte na oficjalnej stronie RYA, niestety praktyczne porady w odniesieniu do konkretnego kraju są dostępne tylko członkom stowarzyszenia.
https://www.rya.org.uk/knowledge-advice ... broad.aspx

Jednocześnie przestrzegam przed informacją uzyskaną z niepewnych źródeł jak nie przymierzając nasze forum. Traktuj z duża ostrożnością zamieszczane tu wszelkie interpretacje prawne, przynajmniej do czasu gdy nie zorientujesz się jaką wartość mają wypowiedzi niektórych użytkowników. Nasze forum nawet w wątkach o prawie rządzi się własnymi regułami.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2019, o 00:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10236
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 864
Otrzymał podziękowań: 1638
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Bo to 3xB jest jaskrawo bez zwiazku z nami i rzeczywistoscia.
Zanim cos zacytujesz, postaraj sie zrozumiec tresc cytatu.
PS - oczywiscie to do ins

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2019, o 01:33 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 5816
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 621
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Catz napisał(a):
Bo to 3xB jest jaskrawo bez zwiazku z nami i rzeczywistoscia.
Zanim cos zacytujesz, postaraj sie zrozumiec tresc cytatu.
PS - oczywiscie to do ins


Masz dziwną, nie zawaham się nazwać chorobliwą przypadłość doszukiwania się jakiś podtekstów.
Przecież nic drażliwego nie zamieściłem, to tylko biuletyn rządowy informujący od jakiej mocy motorówka musi być prowadzona przez posiadacza kwitka.
W Polsce od 10 kW

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2019, o 01:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12457
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 228
Otrzymał podziękowań: 1943
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
W Polsce od 10 kW


A jak jednostka ma długość do 13 metrów i rozwija prędkość konstrukcyjną nie większą niż 15 km/h to od 75 kW.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2019, o 01:39 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 5816
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 621
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
W Polsce od 10 kW


A jak jednostka ma długość do 13 metrów i rozwija prędkość konstrukcyjną nie większą niż 15 km/h to od 75 kW.


U nich podobnie, inaczej nie mieli by biznesu na zwiedzaniu Loary.
................................................................................................................................
Może przesadziłem z Loarą, może są tam jakieś dodatkowe wymagania, ale przeciętne cieki francuskie, na barce z silnikiem o mocy ponad 10 kW bezpatentowiec zaliczy.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2019, o 03:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10236
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 864
Otrzymał podziękowań: 1638
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
ins napisał(a):
to tylko biuletyn rządowy informujący od jakiej mocy motorówka musi być prowadzona przez posiadacza kwitka.

Czyli zgoda, ze zaglowka/zaglowiec/jacht kwitu nie wymaga?
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2019, o 04:13 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 5816
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 621
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Catz napisał(a):
Czyli zgoda, ze zaglowka/zaglowiec/jacht kwitu nie wymaga?


Nie znam się na przepisach francuskich, mogę się tylko opowiedzieć o paru deliverkach i czarterach pod banderą francuską, jachtów żaglowych.

Zarówno papier jak i CV żeglarskie było pożądane.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2019, o 11:32 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 99
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Pozwolę sobie dołożyć swój głos w tej dyskusji - myślę, że dosyć obiektywny bo nie jestem związany z PZŻ, PZMiNW, czy nawet ministerstwem z jakiejkolwiek strony barykady. Na początku swojej przygody żeglarskiej/wodniackiej spotkałem się z opiniami że patenty są potrzebne tylko dlatego bo to taki typowo komunistyczno-polski wymysł... Mając duszę niedowiarka dotarłem do przepisów i odkryłem 'lukę' dająca prawo kierowania jednostkami osobom posiadającym uprawnienia innego kraju. Pomyślałem, że znajdę kraj w którym łatwiej (szybciej/taniej/online) można uzyskać patentopodobny dokument. Są takie kraje np:USA, Kanada - kurs i egzamin można zrobić online, za darmo lub za kilkanaście $ poświęcając 1-2 dni. Jednak przeszukiwania systemów prawnym w innych krajach poszerzyły moją wiedzę w tym temacie. Krótko pisząc: na świecie jest różnie, ale przeważnie są jakieś kwalifikacje wymagane. Progiem może być długość, masa jednostki, akwen, moc silnika lub prędkość, wiek kierownika a prawie zawsze komercja. Czy Polska na tle innych państw wypada źle? Moim zdaniem nie. Nie mamy obowiązkowych szkoleń, nie mamy monopolu jednostki egzaminującej (a to prowadzi w warunkach konkurencji rynkowej do spadku wymagań). Egzamin na najłatwiejszy patent SM można uzyskać po 1-2 dniach a uprawnienia daje duże. Do tego spore bezpatencie *** (7.5m,10kW+'barki') Czym się różnimy? Tym, że:
- bardziej strzeżemy morza niż śródlądzia - na świecie jest odwrotnie
- liberalnie uznajemy wymagane (bo RYA nie) papiery dowolnego kraju (wspomniana wyżej 'luka') - inne kraje jeśli już to publikują zamkniętą listę uznanych dokumentów
- na minus - mamy patenty niespotykane nigdzie indziej: na holowanie czy mechanika
Na świecie jest tendencja do zaostrzania przepisów: w USA już większość stanów wymaga ichniej karty, w Norwegii wymagają licencji na łodzie motorowe, w Danii już osobne papiery wymyślili na skutery itd.
Nie zapominamy także o uprawnieniach radiowych zasadniczo wymaganych na całym świecie.
Sam mam naturę wolnościowca, ale wolałbym walczyć w innych sprawach w których nasz kraj faktycznie odbiega od świata (np.karta wędkarska, czy rowerowa). W naszych sprawach warto powalczyć o to by np. zaświadczenie o zdaniu egzaminu byłoby dokumentem pozwalającym prowadzić jednostki przez np. 3 miesiące oraz by obecne bezpatencie*** obejmowało bezdyskusyjnie morze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2019, o 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3814
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 206
Otrzymał podziękowań: 377
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Pozwolę sobie dodać uwagę. Papiery na radio to "wymysł" jeśli dobrze pamiętam COLREG, jakby co Jaromir nie omieszka mnie wyprostować i dotyczy wszystkich użytkowników morskich sieci radiowych. Pracujemy tak samo jak marynarka handlowa, SAR-y śmary i inne morskie - śródlądowe twory. Stąd te same wymagania dla wszystkich.

Czy nasz system jest restrykcyjny czy nie to kwestia indywidualnych ocen. Ot takie zbójeckie prawo :mrgreen: Warto jednak przypomnieć skąd się wziął, pamiętajmy co było a co jest. Jednak nadal nie mamy oficjalnego stanowiska czy uzasadnienia tych 7,5m. Tłumaczenie się, że inni mają jest wymówką. Czy ktoś uznałby np. ograniczenie prędkości na autostradzie do 70 km/h tym, że inni też ograniczają?

Jest też jeden dość ciekawy aspekt przyjętych ograniczeń. Skoro Państwo uznało, że pływanie na łódkach dłuższych niż 7,5m jest niebezpieczne i wymaga urzędowego potwierdzenia:
Art. 35. 1. Statek musi mieć załogę w składzie i o kwalifikacjach zapewniających bezpieczeństwo żeglugi.
dlaczego dopuszcza aby po naszych niebezpiecznych wodach mogli, żeglować jacyś bezpatentowcy czy posiadacze kwita z pralni... z jakiejś prywatnej organizacji czy firmy? Czy bilet ISSA, RYA czy innego Svenska chroni przed słowiańskimi wodnikami i topielicami? A co nami? Biednymi Polakami co to im niepotrzebne morze bo pole orze. Wpłynie se taki nienaumiany Brytol na Mazury... i kto za to odpowie? ;)

_________________
Pozdrawiam Jacek
http://www.klubhorn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2019, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 7960
Podziękował : 1723
Otrzymał podziękowań: 2227
Uprawnienia żeglarskie: -
A wicie, Panocki, wy tak w kółko, aż się zaplątacie - ale wątkoautor Baart był jednak zadał proste pytanie:
baart napisał(a):
mieszkam w UK i chce zaczac plywac po morzu tutaj (z zalozeniem, ze docelowo kupie kiedys lodke) i pewnie tez czarter na Srodziemnym i na Baltyku. Poczatkowo myslalem, zeby zrobic w Polsce patent sternika, ale w sumie teraz nie wiem.
A zatem coby coś człek wiedział, konkretniej, w tem skomplikowanym skądinąd biurokratycznym świecie jakichsi unij i brexitów :mrgreen:
W świecie realnem, a nie wirtualnych idei wspaniałych nowego wspaniałego świata lepszego - mamy do czynienia z tem co mamy.
Zawrócę zatem do początku.
"The United Kingdom accepts Resolution No. 40 and its annexes."
"The Polish Government states that the National Physical Culture and Sports Committee issues international cards in conformity with Resolution No. 14, revised".


https://www.rya.org.uk/knowledge-advice ... e-icc.aspx
https://en.wikipedia.org/wiki/Internati ... Competence
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 11-12e.pdf
https://www.rya.org.uk/knowledge-advice ... state.aspx
viewtopic.php?p=222895#p222895

A teraz ciekawe ile podyskutuja na temat tego co rzeczywiste ;)

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2019, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 13529
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 559
Otrzymał podziękowań: 4616
Jacek Woźniak napisał(a):
Papiery na radio to "wymysł" jeśli dobrze pamiętam COLREG,
Nienienie. To "wymysł" ITU (International Telecommunication Union - Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny).

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2019, o 09:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7703
Podziękował : 3406
Otrzymał podziękowań: 1586
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak przy okazji, gdyby komus sie spieszylo zostac zawodowcem :)
https://www.irishoffshoresailing.com/pr ... QUQAvD_BwE


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2019, o 22:09 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 99
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Jako ciekawostkę mogę autorowi wątku podać informację, że gdyby przenosił się w przyszłości do Niemiec to ten kraj honoruje nasz patent i jako jedyny zagraniczny wymienia na krajowy!

https://www.sportbootfuehrerscheine.org ... erscheine/

Ich habe meinen Führerschein im Ausland erworben. Kann ich mir dafür einen deutschen Führerschein ausstellen lassen?

Eine Umschreibung ausländischer Sportbootführerscheine ist grundsätzlich nicht möglich. Ausnahme: Sie haben einen polnischen Sportbootführerschein für Binnengewässer und hatten Ihren Wohnsitz zum Zeitpunkt des Erwerbs in Polen. In diesem Fall kann ein Sportbootführerschein Binnen ausgestellt werden.



Za ten post autor adzik otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 223 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | haluksy operacja | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL