Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 12 paź 2024, o 14:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 wrz 2024, o 15:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12068
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1696
Otrzymał podziękowań: 4069
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W powiązaniu z debilnym obowiązkiem zgłaszania wejść i wyjść z portów.
https://kulinski.navsim.pl/art.php?id=4161&page=0

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Janna, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2024, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17107
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4261
Otrzymał podziękowań: 4055
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
To nie Bareja, tylko chyba "towarzysz Stalin w pijanym widzie" - w sumie mogli skippera zastrzelić, a nie zrobili tego.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2024, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12068
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1696
Otrzymał podziękowań: 4069
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
To nie Bareja

Bareją jest żądanie posiadania na jachcie szalupy ratunkowej z silnikiem. Ale reszta się zgadza.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2024, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12068
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1696
Otrzymał podziękowań: 4069
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacek idzie za ciosem. Petycja i propozycja strajku włoskiego:
https://www.petycjeonline.com/protest_e ... _maja_2025

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: barwil, Rafał Czyż, rawonsails
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2024, o 17:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1576
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Przepraszam ale po przeczytaniu tej kuriozalnej „skargi” jak również kilku wypowiedzi musiałem jakoś zareagować i odreagować.

Czy niektórzy inspektorzy/urzędnicy GUM mogli wydać błędne decyzje lub nadużyć swojej władzy? Nie wiem ale jest to możliwe.

Czy „święte oburzenie” części trójmiejskiego środowiska żeglarskiego cokolwiek wyjaśnia lub może przyczynić się do jakichkolwiek zmian?
Nic na to nie wskazuje a wręcz przeciwnie, manipulując faktami, pogłębia się sztucznie wywołany konflikt a nieświadome osoby wprowadza w błąd.

I nie chodzi tu tylko o skandaliczną formę złożonej skargi, czy też nielogiczną i niezrozumiałą petycje. Problem chyba nie dotyczy wyłącznie użytego języka, braku logiki czy też nieodpowiedniej argumentacji. Niestety, koledzy nie skupili się na zorganizowaniu prawnej pomocy poszkodowanemu i prawdopodobnie niezorientowanemu żeglarzowi. Nic nie starają się wyjaśnić jak również niczego nie naprawiają ale w ramach żeglarskiej jedności znowu postanowili wyjść na barykady i walczyć za wolność naszą i waszą. Nie zaprzątali sobie głowy obowiązującym prawem czy ukształtowanym zwyczajem. I jak zwykle przy takich akcjach zamiast faktów przeważyły inwektywy i … „racja mojsza niż twojsza”.

Jako, że najwyraźniej koledzy nie szanują prawa kraju w którym żyją posłużę się dwoma cytatami ze strony RYA, jakby nie było dla wielu niekwestionowany autorytet i wzór do naśladowania;

Cytuj:
Territorial waters
If you are cruising the waters of another country, under the United Nations Convention on the Law of the Sea, that country is quite within its rights to ask you to comply with its applicable legislation, rules and regulations. This may include, for example, requiring the skipper to prove his or her competence for that role; carriage of local publications or regulations is also often stipulated.
It is important that you are aware of your obligations prior entering another country's territorial waters.

https://www.rya.org.uk/knowledge/abroad

I jeszcze o braku uprawnień, ICC vs. ISSA czy jakiegoś innego patentu CoC.

Cytuj:
An International Certificate for Operators of Pleasure Craft (ICC) is required by most countries in Europe and elsewhere. The certificate, valid for 5 years, is free to qualifying members* (£55 to non-members).
*Practical test at approved Training Centre or approved RYA qualification required.

https://www.rya.org.uk/membership/membe ... competence

To tak w temacie prawa bandery, portu czy też bezprawnych(sic) inspekcji a jeżeli ktoś nadal potrzebuje więcej info to wujek Google z chęcią pomoże, sugeruje np. „red disel abroad”.

I aby była jasność nie zamierzam nikogo bronić czy tłumaczyć błędy naszej administracji ale aby zarzucać komuś bezprawne działanie wypadałoby przynajmniej znać minimum materii w której się wypowiadamy. A w tym wypadku ignorancja przerosła chyba arogancje lub odwrotnie.

I już na koniec taka mała uwaga, wydawałoby się, że skoro takie bzdury wypisują „znani z kompetencji żeglarze” to strach pomyśleć co mają w głowie ci mniej znani „turyści żeglarscy”. Okazuje się jednak, że nie jest tak źle, nowe pokolenie nie musi już z nikim i z niczym walczyć, po prostu każdy pływa tak jak lubi i tam gdzie lubi.
Chyba faktycznie ma to jakiś związek z numerem PESEL ale nie mogę się pogodzić z gradacją jakościową ludzi wyłącznie według roku urodzenia. Osobiście bliżej mi do boomers’a niż do millennials’a ale czy to ma mnie już jakoś wykluczać, przecież to egeizm w czystej postaci.

Pozdrowienia,
Krzysztof

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2024, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4643
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 792
Otrzymał podziękowań: 1674
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Krzysztofie, wypowiadasz się w dziale "Prawo", a na poparcie swych tez cytujesz wpisy ze strony internetowej jakiejś prywatnej (nawet nie krajowej a zagranicznej) organizacji, kończąc to następującą konstatacją:
SIRK napisał(a):
To tak w temacie prawa bandery, portu czy też bezprawnych(sic) inspekcji


Nie wiem czy się z tego śmiać czy płakać...
Póki co nie będę robił ani jednego, ani drugiego, a przedstawię PRAWO obowiązujące w Polsce.

PRIMO
Ustawa o bezpieczeństwie morskim stanowi, w oddziale 2 rozdziału 3 (który to na mocy art. 3 ust. 1 p 2) jest obowiązujący w stosunku do statków obcej przynależności) tak:
Oddział 2
Inspekcja państwa portu
Art. 33. 1. Przepisów niniejszego oddziału nie stosuje się do:
1) statków służby państwowej specjalnego przeznaczenia;
2) statków rybackich;
3) statków drewnianych o prostej konstrukcji;
4) jachtów rekreacyjnych;
5) jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnianych bez załogi.
(pogrubienie moje)

SECUNDO
Na dolnym marginesie drugiej strony protokołu kontroli podana jest "Podstawa prawna: rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 9 grudnia 2014 r. (Dz.U. 2015.48) w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie"
Wystarczyło do niego zajrzeć. Rzucić okiem tylko na pierwszy paragraf:
§ 1. 1. Przepisów rozporządzenia, z wyjątkiem rozdziałów 3 i 4, nie stosuje się do statków o obcej przynależności.
2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
1) jachtów morskich;
2) statków żeglugi śródlądowej uprawiających żeglugę na wodach morskich;
3) statków niepodlegających wpisowi do rejestru okrętowego lub rejestru prowadzonego przez dyrektora urzędu morskiego.
(pogrubienie moje)

TERTIO
A nie zastanowiło Cię, że nagle jacht zwolniono, mimo że jego sytuacja się nie zmieniła? Bo ja sądzę, że ktoś po prostu zadał sobie trud zajrzenia do przepisów... po miesiącu.


Więc KTO nie szanuje prawa kraju w którym żyje? Koledzy czy urzędnicy? (choć nie wiem jakich kolegów miałeś na myśli, moi szanują, nie wiem jak Twoi)
Nie pierwszy to (niestety) raz gdy UM ma prawo w głębokim poważaniu...


PS.
- w protokole nie podano podstaw prawnych wyspecyfikowanych wymagań,
- wzór protokołu kontroli przywołuje nieobowiązujący Dz. U.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 3: robhosailor, Stara Zientara, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2024, o 13:27 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4769
Lokalizacja: ES
Podziękował : 396
Otrzymał podziękowań: 978
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
przedstawię PRAWO obowiązujące w Polsce.

Ja tam się wcale nie dziwię, że złamane zostały podstawowe zasady , co zresztą słusznie wykazałeś powyzej.
Ale....
W sytuacji, gdy ci sami/ich poprzednicy/inni/urzędnicy portowi postapili ZGODNIE Z PRAWEM obowiązującym w Polsce, posypały się na nich gromy:
- casus nurkowie "hiszpańscy" - afera na całą Polskę,
- casus jachtu Andromeda i NS2 - afera międzynarodowa.
Ze sfer pozażeglarskich:
- casus żołnierzy na granicy. Za obronę granicy przed wtargnięciem obcych zamiast nagrody czy choćby pochwały, dostali kajdanki i pobyt w areszcie,
- casus migranci. Gdy migrant który wtargnął nielegalnie na teren Polski spada przy tym z granicznego płota, wyrokiem polskiego sądu, Straż Graniczna musi wypłacić nieszczęsnemu migrantu odszkodowanie za uszczerbek na zdrowiu.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Nie wiem czy się z tego śmiać czy płakać...

Ja tez nie wiem. Szczególnie w sytuacji gdy prawo jest dowolnie interpretowane, w ramach aktualnych potrzeb.

Wydawałoby się proste. Przepis prawa jest przepisem który powinien być bezwzględnie przestrzegany. Niezaleznie od tego czy jest głupi, czy też jak najbardziej poprawny. Jednak jak wskazuje szara rzeczywistość prawo sobie a życie sobie.
A szczytem jest kuriozalna wręcz opinia WSA w np ustalaniu czy i kiedy włączać lewy kierunkowskaz na skrzyzowaniu:
Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i w ramach tej "szczególnej ostrożności" być może powinien sygnalizować wjazd na rondo w taki sposób, jak to przedstawia egzaminator (skarżący). Obowiązek taki nie wynika jednak wyraźnie z przepisów prawa, jest on wynikiem interpretacji norm regulujących ruch drogowy przez doktrynę oraz prowadzących szkolenia przygotowujące do egzaminu na prawo jazdy. (cytat za http://orzeczenia.nsa.gov.pl/).
Sorry za OT.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2024, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13038
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2984
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
- casus żołnierzy na granicy. Za obronę granicy przed wtargnięciem obcych zamiast nagrody czy choćby pochwały, dostali kajdanki i pobyt w areszcie,
Złamali przepisy dotyczące użycia broni i strzelali w stronę patrolu SG, który interweniował wobec przekraczających granicę.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2024, o 16:48 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4769
Lokalizacja: ES
Podziękował : 396
Otrzymał podziękowań: 978
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Bombel napisał(a):
- casus żołnierzy na granicy. Za obronę granicy przed wtargnięciem obcych zamiast nagrody czy choćby pochwały, dostali kajdanki i pobyt w areszcie,
Złamali przepisy dotyczące użycia broni i strzelali w stronę patrolu SG, który interweniował wobec przekraczających granicę.

No popatrz. Czy chcesz powiedzieć, że Prokurator Generalny kłamie????

Takie pierwsze info z brzegu:
"Z przedstawionych dowodów, a w tym w szczególności z nagrania z kamer przekazanego przez straż graniczną wynika, że żołnierze podczas interwencji prowadzonej wobec migrantów próbujących nielegalnie przekroczyć granicę RP przekroczyli swoje uprawnienia poprzez oddanie w ich kierunku co najmniej kilku strzałów narażając tym na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia" - podała rzeczniczka PG.
SG miała z tym faktem tyle do czynienia, że przekazała żandarmerii wojskowej nagrania z kamer granicznych oraz że ( wg Szefa BBN Jacka Siewiery) dziś żołnierze mają na granicy status prawny osób „oddelegowanych do Straży Granicznej”

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2024, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13038
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2984
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Który prokurator generalny?
A Siewiera to ten od dupy?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2024, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13038
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2984
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
viewtopic.php?p=662697#p662697

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2024, o 21:24 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 196
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
SIRK napisał(a):
I jeszcze o braku uprawnień, ICC vs. ISSA czy jakiegoś innego patentu CoC.
...
jeżeli ktoś nadal potrzebuje więcej info to wujek Google z chęcią pomoże, sugeruje np. „red disel abroad”.

1. W tej akurat sprawie powoływanie się na ICC jest kuriozalne ponieważ ani Szwecja ani Polska nie wydaje takich uprawnień. Nawet RYA nie wyda ich jeśli nie mieszka się w UK.
2. Zgadzam się z UM że w świetle prawa certyfikat ISSA nie jest uprawnieniem (mimo, że jest jakimś potwierdzeniem kompetencji). Jednak podstawowym faktem jest to, że w Szwecji do 12mx4m nie są wymagane uprawnienia i zgodnie z jurysdykcją państwa bandery nie można ich wymagać w tym przypadku.
3. red diesel - przepisy dotyczące paliwa mają się nijak do kwalifikacji kapitana


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2024, o 08:54 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 196
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Pkt.2 - na skanie protokołu nie widzę adnotacji o braku dokumentów i/lub kwalifikacji kapitana. Gdzie jest adnotacja 'brak uprawnień'???


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2024, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4643
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 792
Otrzymał podziękowań: 1674
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
adzik napisał(a):
na skanie protokołu nie widzę adnotacji o braku dokumentów i/lub kwalifikacji kapitana. Gdzie jest adnotacja 'brak uprawnień'???
TU:
Załącznik:
brak_patentu_sternika_jachtowego.png
brak_patentu_sternika_jachtowego.png [ 191.75 KiB | Przeglądane 1211 razy ]
Nie dość, że jest, to jeszcze... konkretnie jakich :-) I to wybrali takie niewydawane od ponad 10 lat... :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2024, o 13:29 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 196
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Nie mogłem się doczytać. Równie dobrze mogli napisać 'brak karty pływackiej lub wędkarskiej czy EKUZ' ;-) Faktycznie można domniemywać, że chodziło im o brak uprawnień mimo, że tego nie zapisali wprost.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2024, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4643
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 792
Otrzymał podziękowań: 1674
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
adzik napisał(a):
Równie dobrze mogli napisać 'brak karty pływackiej lub wędkarskiej czy EKUZ'
Tak, zupełnie to bezładne jest i bez sensu. Jakbym takie coś dostał chyba bym wezwał policje z alkomatem. Żaden z punktów nie jest poparty jakąkolwiek podstawa prawną... Nie wiadomo skąd sobie wyczarowano poszczególne wymogi: co to są publikacje nawigacyjne nr 11, 14, 17, 19, skąd pomysł okazywania silnika łodzi ratowniczej, itd itp.

Ale - to nie ważne w sumie, ważniejsze że sama inspekcja nie miała podstaw prawnych (a przynajmniej ich nie zakomunikowano), a te które można dorozumieć z przedstawionego dokumentu - są (jak wykazałem) bezzasadne - czyli bezprawne, czyli nielegalne (organy działają w PL na podstawie prawa).

No chyba ze to była inspekcja z jakiejś innej ustawy... ale się nie chwalili

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2024, o 15:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13038
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2984
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
nielegalne
Może trzeba napisać zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2024, o 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4643
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 792
Otrzymał podziękowań: 1674
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
napisać zawiadomienie

Gdynia _______2024

Komenda Miejska Policji
ul. Portowa 15
81-350 Gdynia

Zawiadomienie o możliwości popełnienia wykroczenia
W dniu ___________ o godzinie __________ zauważyłem statek Kontroler___ zacumowany do nabrzeża _________ w porcie Gdynia. Na linach cumowniczych statku nie było założonych tarcz przeciw szczurom, co wyczerpuje znamiona wykroczenia opisanego w art. 60b, ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej. Punkt 10 tego artykułu nakłada na wszystkie statki bezwzględny obowiązek stosowania "tarcz przeciw szczurom na linach cumowniczych statku zacumowanego do nabrzeża". Zaś jego nieprzestrzeganie zagrożone jest karą grzywny. Na dowód zaistniałej sytuacji załączam fotografię statku.

Wykroczenie jest bulwersujące bowiem Urząd Morski, będący armatorem tego statku jest organem administracji morskiej, a statek niespełniający wymogów ustawy służy do kontrolowania przestrzegania obowiązujących przepisów przez inne statki!

Pozdrawiam.
Obrazek

Takie? :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 9: bury_kocur, Maar, Marian J., noone, robhosailor, Senator, Stara Zientara, waliant, wilq.bb
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2024, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14061
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 347
Otrzymał podziękowań: 2440
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Takie?


świetne Wojtku - i wysłałeś to ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2024, o 05:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4643
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 792
Otrzymał podziękowań: 1674
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
wysłałeś to

Nie. To nie moje zdjęcie. Ale jak ktoś ma ochotę - na treść udzielam copyleftu...


Ostrzegam, że policja prawdopodobnie wezwie na świadka (bo zdjęcie im pewnie nie wystarczy).

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2024, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4643
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 792
Otrzymał podziękowań: 1674
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Tak sobie pomyślałem, że część czytających może nigdy nie widziała i nie wie o czym mowa:


Załączniki:
anti-rat_shelds.png
anti-rat_shelds.png [ 1.13 MiB | Przeglądane 792 razy ]
anti-rat_51tJqwmqcxL._AC_.jpg
anti-rat_51tJqwmqcxL._AC_.jpg [ 25 KiB | Przeglądane 792 razy ]

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************

Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 2: Senator, sirapacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2024, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1576
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
adzik napisał(a):
W tej akurat sprawie powoływanie się na ICC jest kuriozalne ...

Nie będę ukrywał, że trochę zdziwiło a nawet zirytowało mnie to twoje stwierdzenie. Ale powiedzmy, że niezbyt czytelnie się wyraziłem i chyba zostałem źle zrozumiany.

Przywołałam wyjaśnienia RYA gdyż rozwiązania brytyjskie cieszą się w środowisku „żeglarzy walczących” wielka estymą. Zwróć uwagę, że tu nikt nie oczekiwał aby prowadzący jednostkę pływającą okazał się świadectwem ICC. Jednakże zgodnie z obowiązującym prawem międzynarodowym, państwo nadbrzeżne i/lub portu ma prawo wymagać dokumentów potwierdzających umiejętność kierowania daną jednostką pływającą na ich terenie. A jaki dokument będzie spełniał takie wymogi to już jest sprawą drugorzędną i będzie to zależało od państwa nadbrzeżnego/portu a nie państwa bandery. Oczywiście to tak w telegraficznym skrócie gdyż tak dla przykładu w świecie komercyjnym jest to bardzo szczegółowo ale i jednoznacznie wyjaśnione. Natomiast w świecie żeglarstwa turystycznego/prywatnego już niekoniecznie i to „niekoniecznie” robi wielką różnice. Niestety bardzo dużo zależy od interpretacji ogólnych zapisów prawnych, prawa zwyczajowego jak również od „humoru” instytucji kontrolnych.

Dlatego Wielka Brytania, jako kraj tradycyjnie morski z jednej strony a dosyć pragmatyczny z drugiej, bardzo szybko wprowadziła do swojego ustawodawstwa ICC tzw. rezolucje nr.40 (International Certificate for Operators of Pleasure Craft). Przez co uproszczono życie swoim obywatelom, jak również zadbano o bezpieczeństwo na wodach podlegających własnej jurysdykcji.

Co do „red diesel” to również nastąpiło małe nieporozumienie. W tym wypadku chodziło wyłącznie o nakierowanie zainteresowanych na historie opowiadające o różnych i niejednokrotnie bardzo dziwnych inspekcjach czy jak wolisz kontrolach prywatnych jednostek pływających. Kontrole takie mogą być i chyba co raz częściej są przeprowadzane nie tylko z powodu „piractwa i niewolnictwa” ale właśnie dokumentów, kontrabandy, wyposażenia, trzeźwości, rodzaju paliwa a nawet fekaliów. Po prostu państwo nadbrzeżne ma do tego prawo i dosyć często z tego prawa korzysta. Oczywiście powinno odbywać się to w cywilizowany sposób. Czy w tym wypadku tak było, nie wiem ale jakoś u dyskutujących nie widzę chęci wyjaśnienia tego.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2024, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2017, o 21:53
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 88
Uprawnienia żeglarskie: używane
waliant napisał(a):
W powiązaniu z debilnym obowiązkiem zgłaszania wejść i wyjść z portów.
https://kulinski.navsim.pl/art.php?id=4161&page=0

Cała ta historia jest bardzo bulwersująca i pokazuje (nie żebyśmy tego nie wiedzieli wcześniej) jak bardzo źle bywają traktowani żeglarze na polskim wybrzeżu Bałtyku.

Niemniej, jakkolwiek rozumiem źródła tego oburzenia, to mam wątpliwości, czy taka inicjatywa jak strajk włoski:
waliant napisał(a):
Jacek idzie za ciosem. Petycja i propozycja strajku włoskiego:
https://www.petycjeonline.com/protest_e ... _maja_2025

jest słuszna. Widać jest, że już pojawiają się różnego rodzaje reakcje, których SIRK może być dobrym przykładem:
SIRK napisał(a):
niczego nie naprawiają ale w ramach żeglarskiej jedności znowu postanowili wyjść na barykady i walczyć za wolność naszą i waszą.

Przy czym strajk włoski akurat, moim zdaniem naprawdę rodzi ryzyko paraliżu VTS Zatoka, co może być (krótkoterminowo) groźne dla bezpieczeństa i (długoterminowo) przeciwskuteczne.

Może takie pomysły jak donoszenie na jednostki urzędowe, za nieprzestrzeganie przepisów:
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ale jak ktoś ma ochotę - na treść udzielam copyleftu...
Ostrzegam, że policja prawdopodobnie wezwie na świadka (bo zdjęcie im pewnie nie wystarczy).

są lepszym sposobem niż włoski strajk?

Ja tak sobie marzę, że w rejonie Zatoki mogłoby być tak jak w jurysdykcji Szczecin/Świnoujście traffic, gdzie ogólnie jest sympatycznie i nikt się drobnoustrojów nie czepia za bardzo. Mam przy tym wrażenie, że wszelkie akcje agresywne wobec szeregowych pracowników UM czy SG mogą ich raczej zrazić do środowiska niż pomóc... Bo w sumie chodzi o to, żeby nie było tak jak teraz (wściekanie się na żeglarzy o byle co) ale żeby było normalniej - czyli jednak trzeba się jakoś z tymi ludźmi pracującymi w UM i SG dogadać...

_________________
pozdrawiam
Bartek
S/Y Villemo POL 14366


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2024, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13038
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2984
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
barwil napisał(a):
akcje agresywne wobec szeregowych pracowników UM czy SG mogą ich raczej zrazić do środowiska niż pomóc...
Znaczy, niech sobie spokojnie łamią prawo? :twisted:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2024, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2017, o 21:53
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 88
Uprawnienia żeglarskie: używane
Stara Zientara napisał(a):
Znaczy, niech sobie spokojnie łamią prawo?

W żadnym razie. Sam jestem zbulwersowany tą konkretną akcją urzędników i podpisałem petycję. Ale strajk włoski moim zdaniem mógłby być przesadną akcją.

Moim zdaniem trzeba pamiętać, że celem jest raczej to, żeby prawo się zmieniło, co tylko częściowo jest w gestii szeregowych pracowników UM czy SG.
Za to jak już o łamaniu prawa mówimy, to ja (pewnie jak większość tutaj) pływam pod polską banderą i w związku z tym wpływając do dowolnego portu polskiego, jakieś tam przepisy - durne, bo durne - ale łamię, i podpadam pod różnego rodzaju akcje mające na celu egzekwowanie tychże idiotycznych przepisów.

Moje doświadczenie z pływania wzdłuż całego naszego wybrzeża jest takie, ze przepisy są durne wszędzie, ale w Szczecinie i Świnoujściu da się w miarę normalnie pływać dlatego, że urzędnicy się zachowują zwykle przyzwoicie...

_________________
pozdrawiam
Bartek
S/Y Villemo POL 14366


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2024, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12068
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1696
Otrzymał podziękowań: 4069
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
barwil napisał(a):
Ale strajk włoski moim zdaniem mógłby być przesadną akcją.

A to czemu? Przez 35 lat nie zmieniło się nic w podejściu UM do żeglarzy, więc niby czemu miałoby się nagle coś zmienić bez ostrzejszej akcji?
BTW, strajk na kanałach portowych (14, 12, 10) ma się nijak do kanału VTS Zatoka. Inne kanały, inne instytucje, acz podległe też UM.
barwil napisał(a):
Za to jak już o łamaniu prawa mówimy, to ja (pewnie jak większość tutaj) pływam pod polską banderą i w związku z tym wpływając do dowolnego portu polskiego, jakieś tam przepisy - durne, bo durne - ale łamię, i podpadam pod różnego rodzaju akcje mające na celu egzekwowanie tychże idiotycznych przepisów.

No właśnie, przepisy portowe pod kątem żeglarzy są idiotyczne. i tak radośnie nikt ich nie przestrzega, ani sami portowcy na swoich statkach, ani żeglarze. Jest milczący konsensus, że oni nas opierdalają umiarkowanie jak mają zły humor, czasami kogoś zatrzymają za nic, czasami komuś wlepią mandat jak mają zły humor. A my kładziemy uszy po sobie i boimy się wszelkiego protestu, bo oni mogą nam jednak zdrowo dopieprzyć jak zechcą.
I tak jest od dziesiątków lat, tak jest od 35 lat i wszystko w sumie jest ok. Polska w pigułce.
barwil napisał(a):
co tylko częściowo jest w gestii szeregowych pracowników UM czy SG.

Jak słyszę takie stwierdzenia, to mi się już nóż w kieszeni otwiera. To nie chodzi o to, że ci szeregowi lub wcale nie tak szeregowi pracownicy nie mogą przepisów zmienić.
Chodzi o to, że oni NIE CHCĄ! Jak mówią, że chcieliby, to zwyczajnie i w żywe oczy kłamią. Im to co jest bardzo, ale to bardzo pasuje.
Przykład tego, jak jest na zachodzie Polski jest w sumie bardzo smutny. Tam ruch jest znacznie większy, jachtów z zachodu jest więcej, więc kretyństwo naszych przepisów bije po oczach. I co? Ano nic.
Znaczy, kapitanat S-S odpuszcza, bo dla nich byłoby to już uciążliwe, ale przepisy pozostają i są radośnie w innych portach egzekwowane. Opieprz za brak zgłoszenie wejścia w Dziwnowie nie jest wcale taki rzadki.
BTW, podobny mechanizm powstał w porcie Nowy Świat. Zeszłoroczne przepisy były tak głupie, nawet dla dużych, że nie były przestrzegane przez obie strony a na ten rok te przepisy zostały TROCHĘ zmienione. Dalej są głupie, ale mniej.
Kapitanat zrobił się ponoć milszy niż był a my mamy za to padać na kolana i bić pokłony, że „Stalin mógł zabić ale nie zabił”. To samo dotyczy zachodu - mamy być cicho i mamy być wdzięczni, że dany oficer komuś odpuści.

To idzie w kierunku rozwiązania siłowego, bo żadne inne metody nie skutkują i nie będą skutkowały.
Strajk włoski może będzie skuteczny. Z naciskiem na może, ale co szkodzi spróbować?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2024, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12068
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1696
Otrzymał podziękowań: 4069
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
barwil napisał(a):
Przy czym strajk włoski akurat, moim zdaniem naprawdę rodzi ryzyko paraliżu VTS Zatoka, co może być (krótkoterminowo) groźne dla bezpieczeństa i (długoterminowo) przeciwskuteczne.

Tak nawiasem, czy przemyślałeś dobrze to co napisałeś? Bo wychodzi na to, że przestrzeganie istniejących przepisów może być niebezpieczne. I tak ma zostać?
Pretensje o to, że ktoś naprawdę przestrzega przepisów?
No litości!!! To może niech się UM w końcu zastanowi jakie potworki płodzi radośnie.
A wszystko to działa tylko dlatego, że właśnie NIKT przepisów nie przestrzega. To jest dopiero paranoja.

BTW Dalej pamiętajmy, że VTS Zatoka ma inny kanał niż porty - czyżby przejaw rozsądku kogoś, kto kieruje VTS i wie, jakie to wszystko jest głupie?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Stara Zientara, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2024, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4643
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 792
Otrzymał podziękowań: 1674
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
barwil napisał(a):
Moim zdaniem trzeba pamiętać, że celem jest raczej to, żeby prawo się zmieniło, co tylko częściowo jest w gestii szeregowych pracowników UM czy SG.

Moim zdaniem wystarczy aby ci szeregowi pracownicy zwrócili uwagę swym szeregowym przełożonym, że obowiązujący przepis jest... głupi.*) Przy odpowiedniej skali i po pokonaniu kilku warstw przełożonych w końcu szefowa UM zwróci się do "swego" ministra a ten - jako przedstawiciel rządu przedstawi sejmowi uzasadnioną propozycję zmian legislacyjnych.
A gdy idzie o Zarządzenia lub Zarządzenia Porządkowe - sama je zmieni lub nie będzie wydawała głupich.

---
*) to zwrócenie uwagi może mieć przeróżne formy. np: "szefie jakby wszystkie te jachty zaczęły zgłaszać radiowo to co jest w przepisach to byłby na VHF armagedon", albo wypisanie zapotrzebowania na "tarcze przeciwszczurowe szt. 6" przez kapitanów/bosmanów jednostek pływających kapitanatu... :roll:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2024, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12068
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1696
Otrzymał podziękowań: 4069
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Przy odpowiedniej skali i po pokonaniu kilku warstw przełożonych w końcu szefowa UM zwróci się do "swego" ministra a ten - jako przedstawiciel rządu przedstawi sejmowi uzasadnioną propozycję zmian legislacyjnych.
A gdy idzie o Zarządzenia lub Zarządzenia Porządkowe - sama je zmieni lub nie będzie wydawała głupich.

Samo to, że przepis jest głupi, dla UM-u nie będzie argumentem za jego zmianą. Na to bym nie liczył, to jest absolutnie niemożliwe i wbrew interesom UM-u.
Dopiero sprawienie, że przepis stanie się dla UM-u uciążliwy, może spowodować jego zmianę.

I może ustalmy jedno i przestańmy się w końcu, po 35 latach, łudzić!
UM jest wrogiem żeglarzy i sam z siebie nie zrobi absolutnie nic, żeby cokolwiek się dla żeglarzy poprawiło.
Może coś zmienić tylko wtedy, gdy sam będzie miał z powodu przepisów kłopoty i koszty. Czyli wniosek o zakup klap przeciwszczurowych może być argumentem. I paraliż radiowy.
Nic innego nie zadziała.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2024, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4643
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 792
Otrzymał podziękowań: 1674
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
barwil napisał(a):
Ale strajk włoski moim zdaniem mógłby być przesadną akcją

Moim zdaniem - to nie wypali.
Petycję podpisała ledwo setka.
Niech jachtem z radiem na zatoce w tym terminie dysponuje 20%.
Z tego połowa zapomni, kolejne 2/3 opierdolonych i postraszonych łamaniem regulaminu ITU - zamilknie, a tych dwu co zostaną to... albo się spacyfikuje jakąś kontrolą, albo zignoruje.

Taki protest musiałby być zorganizowany (przy czym wyznaczenie terminu - to nie jast żadna organizacja). Trzeba by mieć z 10-20 pewnych uczestników, przeszkolonych dysponujących VHF i pływadłem. Muszą mieć wszystkie papiery (szczególnie radiowe) w 100% OK. Odbyć naradę - szkolenie. Zapewnić łączność poza VHF (telefony, kanał w jakimś komunikatorze). Przygotować teksty do wygłoszenia na radiu z paragrafami i artykułami na różne okazje (wejście - wyjście przemieszczenie, bunkrowanie paliwa, ładowanie prowiantu, cumowanie do burty... ). Przygotować "odpyskówki" z paragrafami na próby straszenia przez kapitanat (Przygotować ściągę). Opracować grafik godzinowy. zapewnić dyżur prawnika pod telefonem i koordynację akcji z obserwacją AIS (choćby i po to aby akcję zawiesić w razie jakiegoś zdarzenia losowego w porcie).

Wtedy może "naród" dołączy. Wiara, że się uda i że jakoś to będzie jest... no, romantyczna jest! :cry:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 2: Rafał Czyż, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: adzik, Rafał Czyż, Wojtek Bartoszyński i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL