Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 13 sty 2025, o 01:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 gru 2024, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4758
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 1819
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Pani dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni była łaskawa wydać zarządzenie nowelizujące "Przepisy Portowe" https://edziennik.gdansk.uw.gov.pl/WDU_ ... 28/akt.pdf

W punkcie 13 tego zarządzenia (nowelizacja § 104) Pani dyrektor wprowadza nowe obowiązkowe wyposażenie dla "statków turystycznych, sportowo-rekreacyjnych" (czymkolwiek by były)
w postaci:
- radiotelefonu VHF dla wszystkich
- urządzenie AIS dla "jednostek komercyjnych"
Niezależnie od ich wielkości i faktu poddania się lub nie inspekcji.

Dotyczyć to ma wszystkich poruszających się na na terenie portu Gdańsk (spory akwen)

Jacht posiadający przepisowe wyposażenie (przewidziane w rozporządzeniu https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 0160001557 wydanym na podstawie ustawy o bezpieczeństwie morskim) nie będzie mógł żeglować po tym akwenie.

To tak jakby Prezydent Gdyni wydał przepisy miejscowe obligujące samochody osobowe jadące przez Gdynię do posiadania jakiegoś dodatkowego niewymaganego ustawowo wyposażenia (światła błyskającego pomarańczowego, tachografu, ADR... czegokolwiek)

Ujednolicone przepisy można pobrać z mojej strony: https://wojtekbartoszynski.pl/inne.html


Załączniki:
gdansk_port_granice.png
gdansk_port_granice.png [ 1.98 MiB | Przeglądane 3604 razy ]

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************

Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 3: Marian Strzelecki, Rafał Czyż, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2024, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13082
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3047
Otrzymał podziękowań: 2654
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Udało się z zatrzymaniem, to ograniczają dalej... :twisted:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2024, o 20:19 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1439
Podziękował : 535
Otrzymał podziękowań: 653
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czytam:"Jacht powinien posiadać latarnię"
Zastanawiam się czy podobną do Rozewskiej czy bardziej do Stilo :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2024, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1466
Podziękował : 838
Otrzymał podziękowań: 627
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Co jest złego w tym, że jednostki poruszające się w dużym portowym basenie powinny mieć VHF? . Tak tylko pytam.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain



Za ten post autor piotras otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2024, o 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13082
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3047
Otrzymał podziękowań: 2654
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Od stanowienia prawa są odpowiednie organy państwa. Chcesz,żeby każdy urzędas zmieniał sobie dowolnie sejmowe ustawy i ministerialne rozporządzenia?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2024, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4758
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 1819
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotras napisał(a):
Co jest złego w tym, że jednostki poruszające się w dużym portowym basenie powinny mieć VHF?

Nikt nie napisał, że to ZŁO...

Sprawa ma dwa aspekty:

PIERWSZY: LEGALNOŚĆ regulacji.
Gdyby taka regulacja została wprowadzona "normalnie" ustawą czy wydanym do niej rozporządzeniem wymagałaby konsultacji resortowych, społecznych, oceny skutków regulacji... itd. itp. to szereg ludzi którzy mogą zapobiec uchwaleniu głupiego bądź niepotrzebnego prawa (bez gwarancji, ale poprawia prawdopodobieństwo). Natomiast nakładanie na obywateli obowiązków (pociągających także konsekwencje finansowe) w wyniku decyzji de facto jednej osoby wydaje się być mocno wątpliwe. Być może jutro jakiś rybak wkurzy panią dyrektor - a pojutrze przepisy portowe będą wymagały aby kutry rybackie były malowane na żółto-czarno (bo to zwiększa bezpieczeństwo)... :evil:

DRUGI: SŁUSZNOŚĆ.
Cały Świat jakoś sobie radzi bez takich regulacji (Patrz: konwencje międzynarodowe).

Weź też pod uwagę niechlujność regulacji. Biorąc pod uwagę definicję jednostki pływającej obowiązek dotyczy jednostek tylu Optimist, rower wodny, kajak, SUP... :cool:

Przy okazji: skąd obcokrajowcowi (który wpadnie na szalony pomysł odwiedzenia Gdańska) miałoby przyjść do głowy, że bez AIS nie może tu wejść? :roll:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2024, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13082
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3047
Otrzymał podziękowań: 2654
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
AIS nie jest normalnie wymagany dla jachtów, a to koszt paru tysięcy złotych

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2024, o 15:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1466
Podziękował : 838
Otrzymał podziękowań: 627
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Stara Zientara napisał(a):
AIS nie jest normalnie wymagany dla jachtów, a to koszt paru tysięcy złotych
Ale ja pytałem o VHF.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2024, o 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13082
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3047
Otrzymał podziękowań: 2654
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotras napisał(a):
pytałem o VHF.
Też nie jest obowiązkowe gdzie indziej.

Koszt radia, licencji, świadectwa operatora... I to wszystko na kajak abo skuter?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2024, o 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12217
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1718
Otrzymał podziękowań: 4137
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotras napisał(a):
Co jest złego w tym, że jednostki poruszające się w dużym portowym basenie powinny mieć VHF? . Tak tylko pytam.

Bardzo dużo. To zbędny obowiązek, narzucony bezprawnie i jak napisał Wojtek: niechlujnie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2024, o 18:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1466
Podziękował : 838
Otrzymał podziękowań: 627
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
waliant napisał(a):
piotras napisał(a):
Co jest złego w tym, że jednostki poruszające się w dużym portowym basenie powinny mieć VHF? . Tak tylko pytam.

Bardzo dużo. To zbędny obowiązek, narzucony bezprawnie i jak napisał Wojtek: niechlujnie.
Przekonałeś mnie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2024, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10707
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1288
Otrzymał podziękowań: 2531
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Stara Zientara napisał(a):
Koszt radia, licencji, świadectwa operatora...

Troche OT, ale są kraje w ktorych zwolniono posiadaczy "reczniakow" ze wszystkich upierdliwosci, bo uznano, ze jest to srodek bezpieczenstwa i, przy ograniczonym zasiegu, mający znikomą szkodliwosc spoleczną.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 4: M@rek, piotras, robhosailor, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2024, o 20:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8984
Podziękował : 4077
Otrzymał podziękowań: 1960
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
U nas raczej zaczna sprawdzac Karty Pływackie :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Maar, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2024, o 22:28 

Dołączył(a): 27 lip 2024, o 20:22
Posty: 9
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Pani dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni była łaskawa wydać zarządzenie nowelizujące "Przepisy Portowe" https://edziennik.gdansk.uw.gov.pl/WDU_ ... 28/akt.pdf
l


To co następne??? Będzie KLAUZULA NA ZATOKĘ... :oops: dla "statków turystycznych"?



Za ten post autor Rafał Czyż otrzymał podziękowanie od: Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 00:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1466
Podziękował : 838
Otrzymał podziękowań: 627
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Czyli nieważne, że to zwiększa bezpieczeństwo i usprawnia ruch statków w basenie portów. Chodzi o to, że ktoś śmiał bez konsultacji społecznej wprost wprowadzić taki zapis. Zadałem sobie trud przeczytania oryginału i tzw. skróconej wersji. Pewnie kwestie tam się rozjeżdżają. Polecam lekturę obu wersji ze zrozumieniem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 02:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13082
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3047
Otrzymał podziękowań: 2654
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Homo sovieticus?

Urzędas ma zawsze rację, bo to dla twojego dobra?
I chuj z tym, że niezgodnie z prawem... ale dla BEZPIECZEŃSTWA!!!

Nie wiem, czy :rotfl: , czy :twisted:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Skier
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4758
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 1819
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotras napisał(a):
Zadałem sobie trud przeczytania oryginału i tzw. skróconej wersji.
Co nazywasz "oryginałem" i "skróconą wersją"?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4758
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 1819
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotras napisał(a):
Czyli nieważne, że to zwiększa bezpieczeństwo i usprawnia ruch statków w basenie portów. Chodzi o to, że ktoś śmiał bez konsultacji społecznej wprost wprowadzić taki zapis.
Można też nakazać posiadanie i używanie radaru. To także "zwiększa bezpieczeństwo". Oraz nakazać posiadanie AIS każdemu kajakowi. Albo - prościej - zdelegalizować żeglarstwo przyjemnościowe: wtedy żaden z wypadków jachtów by się nie zdarzył. I ofiar by nie było... :evil:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 5: Dlugi, M@rek, robhosailor, Senator, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 12:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8984
Podziękował : 4077
Otrzymał podziękowań: 1960
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak z czystej ciekawosci wszedlem na strone UM zeby dowiedziec sie kto tak dba o nasze bezpieczenstwo ? Moze kogos zainteresuje ? Mnie to nieco wyjasnia.

https://www.umgdy.gov.pl/dyrekcja-urzed ... gdyni/dum/

I mam taki pomysl zeby Pani Dyrektor pod choinke podarowac takie powiekszone zdjecie do powieszenia w gabinecie :)

https://zaglowce.info/najwiekszy-zlot-z ... 2025-roku/



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 4: Senator, Stara Zientara, waliant, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12217
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1718
Otrzymał podziękowań: 4137
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotras napisał(a):
Czyli nieważne, że to zwiększa bezpieczeństwo i usprawnia ruch statków w basenie portów.

Dokładnie tak: to nieważne.
Pływam tam „od zawsze” i nigdy nie odczułem potrzeby kontaktu z kapitanatem. Wyobraź sobie, że nie tęsknię za nimi i do niczego nie są mi potrzebni. Rozmowy z kapitanatem w ogóle też nie mają wpływu na bezpieczeństwo czy moje czy innych.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: M@rek, Rafał Czyż, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1466
Podziękował : 838
Otrzymał podziękowań: 627
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
waliant napisał(a):
piotras napisał(a):
Czyli nieważne, że to zwiększa bezpieczeństwo i usprawnia ruch statków w basenie portów.

Dokładnie tak: to nieważne.
Pływam tam „od zawsze” i nigdy nie odczułem potrzeby kontaktu z kapitanatem. Wyobraź sobie, że nie tęsknię za nimi i do niczego nie są mi potrzebni. Rozmowy z kapitanatem w ogóle też nie mają wpływu na bezpieczeństwo czy moje czy innych.
Ponownie mnie przekonałeś.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain



Za ten post autor piotras otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12217
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1718
Otrzymał podziękowań: 4137
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotras napisał(a):
Ponownie mnie przekonałeś.

Nie sądzę. Ale może innych przekonałem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 16:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8984
Podziękował : 4077
Otrzymał podziękowań: 1960
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wielu innych przekonywac nie musisz, szczegolnie tych ktorzy dluzej i wiecej plywali po roznych wodach :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12217
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1718
Otrzymał podziękowań: 4137
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Wielu innych przekonywac nie musisz

Myślę, że jednak bardzo wielu. Co mnie dziwi, ale tak właśnie jest.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 16:40 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 204
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Catz napisał(a):
Troche OT, ale są kraje w ktorych zwolniono posiadaczy "reczniakow" ze wszystkich upierdliwosci, bo uznano, ze jest to srodek bezpieczenstwa i, przy ograniczonym zasiegu, mający znikomą szkodliwosc spoleczną.
Catz

Możesz konkretniej? Które państwa (należące do ITU?), jakie ręczniaki? W morskim paśmie VHF ??? Do jakiej mocy? Czy z rejestracji radia czy z obowiązku posiadania świadectwa operatora?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10707
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1288
Otrzymał podziękowań: 2531
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
adzik napisał(a):
Które państwa (należące do ITU?)

Nie wiem co to ITU
adzik napisał(a):
jakie ręczniaki?

Wszystkie.
adzik napisał(a):
W morskim paśmie VHF ???

Bo sa jakies inne?
adzik napisał(a):
Czy z rejestracji radia czy z obowiązku posiadania świadectwa operatora?

Ze wszystkiego.
Dodam, ze nie ma tez zadnego obowiazku ich posiadania.
"Bezpieczenstwo" dotyczylo takze ( jesli nie glownie ) prognoz meteo. Podawane sa regularnie co kilka ( 2-3 ) godzin, a w przypadku avurnav (Avis urgents aux navigateurs - pilne ostrzezenia dla... ) chyba co pol godziny.
Z tego nawet korzystalem o ile moj "reczniak" gdzies sie znowu nie zapodzial.
Na Srodziemnym w lipcu i sierpniu bywalo takich avurnav'ow ze 40. Sa ponumerowane.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 22:07 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 204
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Możesz nie wiedzieć co to ITU, ale:
-możesz odpowiedzieć jakie znasz kraje/państwa skoro się tym pochwaliłeś
-wujek google duuużo Ci wyjaśni, w skrócie ITU to Międzynarodowa Unia Telekomunikacyjna (tak, założona w Twoim Paryżu) Państwa przystępujące do niej wiążą umowy międzynarowodowe, dzięki temu np.dokumenty SRC uzyskane w dowolnym kraju są w pozostałych uznawane.

Są inne ręczniaki np. PMR446 czy CB (legalne bez ceregieli)
Są też radia z możliwością odbioru i nadawania poza pasmem morskim VHF np. lotniczym.

Czy w krajach (które masz na myśli) jest przyzwolenie na nadawanie w pasmie VHF bez żadnych obowiązków lub dodatkowych warunkow czy tylko do odbioru?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10707
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1288
Otrzymał podziękowań: 2531
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
adzik napisał(a):
-możesz odpowiedzieć jakie znasz kraje/państwa skoro się tym pochwaliłeś

Bo jest sie czym chwalic? Z pewnoscia Francja ( Stolica jest Paryz - ten od tej konwencji )
We Wloszech, Grecji, Tunezji i Hiszpanii nie mialem zadnego problemu z posiadaniam reczniaka.
adzik napisał(a):
wujek google duuużo Ci wyjaśni

Po co? Mnie to nie dotyczy. I nie obchodzi.
adzik napisał(a):
Są inne ręczniaki np. PMR446 czy CB (legalne bez ceregieli)
Są też radia z możliwością odbioru i nadawania poza pasmem morskim VHF np. lotniczym.

Wierze na slowo, ale wystarczy mi reczniak do meteo, komunikacji z portem i z supertankowcami ktorych spotykam mnostwo w Golfe de Fos minimum dwa razy w roku.
adzik napisał(a):
Czy w krajach (które masz na myśli) jest przyzwolenie na nadawanie w pasmie VHF bez żadnych obowiązków czy tylko do odbioru?

Trudne pytanie, bo czysto abstrakcyjne. Zdarzalo mi sie podziekowac za komplementy mijanych statkow i zawracac glowe kapitanatom i nikt mnie za to na nic nie skazal, wiec wolno i z blogoslawienstwem.
Jest przyzwolenie na swobodna komunikacje na morzu przy pomocy tego urzadzenia, bez zadnych papierow, pozwolen, swiadectw i certyfikatow.
Do mocy 6Watt.
Ciekawy jestem do czego zmierzasz...
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 22:50 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 204
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Tu nie chodzi o chwalenie tylko o dzielenie się wiedzą, najlepiej rzetelną wiedzą - i o to mi chodzi. Niestety to że pływałeś i używałeś nie jest żadnym dowodem na legalność. Znane są przypadki kierowców jeżdżących latami bez prawa jazdy. Pobieżne szukanie w necie (nie znam francuskiego) częściowo potwierdza Francję, ale wskazuje na konieczność posiadania CRR (SRC?) przy pływaniu zagranicą, powyżej 6NM lub gdy ręczniak ma DSC albo >6W.
https://www.mer.gouv.fr/sites/default/f ... EF_Web.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2024, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10707
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1288
Otrzymał podziękowań: 2531
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Czy pisalem cos innego?
adzik napisał(a):
Niestety to że pływałeś i używałeś nie jest żadnym dowodem na legalność.

Czy cos dowodze? Pisze jak jest.
Twoj ukochany Wujek przetlumaczy:
Aucune qualification n'est demandée pour utiliser une VHF portable. Tout plaisancier peut acheter son poste et l'utiliser comme bon lui semble. Pour éviter les impairs et pouvoir communiquer, nous ne saurions que trop recommander d'au moins lire le cours du CRR disponible sur le site de l'ANFR.
https://www.bateaux.com/article/22712/r ... ttre-regle
Przypomne, ze watek jest o nakazie na ograniczonym, nieduzym akwenie.
Ja pisze o braku jakiegokolwiek nakazu i zakazu.
Kupujesz sobie reczniaka, albo nie, i robisz z nim co chcesz i jak chcesz.
Wyrecze Wujka:
Zadne kwalifikacje nie sa wymagane do utylizacji recznego VHF. Kazdy zeglarz moze kupic swoj sprzet i uzywac go jak sobie chce [...].
To wszystko i wystarczy mi do szczescia.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL