Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 10:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: staż pływowy
PostNapisane: 26 mar 2011, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2010, o 17:10
Posty: 100
Lokalizacja: Lubuskie lub morza i oceany
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: kpt,instr.żeglarstwa
w czerwcu płyniemy ze Szczecina na południe Norwegii.
Chcemy odwiedzic pływy ,ale wolelibyśmy płynąc górą - czyli przez Kopenhagę a nie kanał Kiloński .Czy ktoś się orientuje , które z najbliższych portów od Stavanger
są bez problemów uznawane przez PZŻ jako porty pływowe?

_________________
Na morzu być


Ostatnio edytowano 29 mar 2011, o 19:56 przez jstm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2011, o 15:59 

Dołączył(a): 13 cze 2010, o 22:37
Posty: 57
Lokalizacja: Za Tobą!
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
Poniżej zamieszczam link do strony Admiralty EasyTide. Poszukaj sobie takiego, ktorego skok pływu przekracza 1.5m, choć w Cieśninach Duńskich może być to kłopotliwe.

Admiralty Easy Tide

P.S.
Nie przejmowałbym się zbytnio liczeniem, czy akurat 'średni skok' przekracza 1.5m. Jak to już zostało na tym forum wspomniane, doktoraty z tego pisano.

_________________
Radek
"Badacze ocenili, że twierdzenie o nieskończonej liczbie małp nie odnosi się do rzeczywistych małp." - znalezione na wikipedii



Za ten post autor fly otrzymał podziękowanie od: jstm
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2010, o 17:10
Posty: 100
Lokalizacja: Lubuskie lub morza i oceany
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: kpt,instr.żeglarstwa
dzięki bardzo,
próbowałem przebrnąc przez te wielokrotne forumowe dyskusje o pływach i powiem ,ze temat jest niezmiernie ciekawy i muszę przyznac ,zę nawet starożytni Grecy dzieląc się na frakcje mogliby dyskutowac w nieskończonośc na ten nader ważki temat.
najlepsze jest to ,ze nie ważne jakie te pływy były jak był kursant na nich tylko jakie są one średnie:)
wiec idąc na skróty ,czekałem info: tak w tych portach byliśmy i zostały uznane lecz skoro wiążące jest co Admiralicja napisze o pływach ( chociaż gdzieś były takie wątki że nie koniecznie) to zaraz sobie poszukam

_________________
Na morzu być


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 15:39 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie ma nic wiążącego, są niezbyt wiążące mniemania biura PZŻ. Dziś takie, a jutro inne.

Spora część osób pływa tam, gdzie brak definicji nie stanowi problemu, bo warunki i tak będą spełnione. Znakomita większość tych, którzy według pani z biura nie spełnili warunków jest zbyt leniwa, żeby dyskutować. Następnym razem płyną na rejsy typu Cuxhaven - Helgoland, bo najbliżej i wiadomo, że nie będzie problemu.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 19:09 

Dołączył(a): 13 cze 2010, o 22:37
Posty: 57
Lokalizacja: Za Tobą!
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
Dokładnie te same przesłanki
gf napisał(a):
płyną na rejsy typu Cuxhaven - Helgoland, bo najbliżej i wiadomo, że nie będzie problemu

powodują, że w rejsie, który organizujemy na prawie takiej samej trasie jak jstm (do Stavanger) mamy dwie trasy do wyboru. Jedna przez Cieśniny Duńskie (moim zdaniem nawigacyjnie ciekawa), druga przez Kanał Kiloński. A wychodząc z Kanału mamy Brunsbüttel, Cuxhaven, Helgoland czy Busum do wyboru. Wszystkie spełniają warunki stażowe.

_________________
Radek
"Badacze ocenili, że twierdzenie o nieskończonej liczbie małp nie odnosi się do rzeczywistych małp." - znalezione na wikipedii


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
fly napisał(a):
Wszystkie spełniają warunki stażowe.
Boshhhh, to chore jest, żeby trasę rejsu ustawiać pod wymogi stażowe :-(

jstm napisał(a):
najlepsze jest to ,ze nie ważne jakie te pływy były jak był kursant na nich tylko jakie są one średnie:)
A bo to jest jeden z elementów wymagań stażowych - umiejętność zrozumienia co autor stanowionego w Najjaśniejszej prawa miał na myśli.
Jestem przekonany, że jeżeli wartości pływów w porcie spełniają wzór ((MHWS+MHWN)-(MLWS+MLWN))/2>1,5m to na Chocimskiej nie będzie problemów.

ps. Tak, wiem, że w sieci ciężko znaleźć, ale... ATT w dłoń i liczymy :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Ostatnio edytowano 27 mar 2011, o 19:54 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Nawiasy!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 19:49 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Minusa zgubiłeś :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
gf napisał(a):
Minusa zgubiłeś
...lub nawiasy :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 20:13 

Dołączył(a): 13 cze 2010, o 22:37
Posty: 57
Lokalizacja: Za Tobą!
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
Maar napisał(a):
Boshhhh, to chore jest, żeby trasę rejsu ustawiać pod wymogi stażowe. :-(

To akurat zależyod tego, do kogo ofertę takiego rejsu adresujesz. Na tą chwilę rzeczywistość jest jaka jest, a to pociąga za sobą całą resztę.

_________________
Radek
"Badacze ocenili, że twierdzenie o nieskończonej liczbie małp nie odnosi się do rzeczywistych małp." - znalezione na wikipedii


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 20:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Eee tam może Maar za połowę ceny rejsu podrobi opinię i jsm też będzie ;D, taniej i męczyć się nie trzeba. :lol:

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Leszczyna napisał(a):
może Maar za połowę ceny rejsu podrobi opinię
Poruszasz się niebezpiecznie blisko linii bezpieczeństwa. Już weszłaś w obszar 'ignore'.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 20:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Masz już "wszystkie" patenty, to Ci tylko przypominam, że kilka rejsów pod wymogi do tych patentów zrobiłeś.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2011, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2010, o 17:10
Posty: 100
Lokalizacja: Lubuskie lub morza i oceany
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: kpt,instr.żeglarstwa
Leszczyna napisał(a):
Eee tam może Maar za połowę ceny rejsu podrobi opinię i jsm też będzie ;D, taniej i męczyć się nie trzeba. :lol:

Niestety jestem starej daty i jakoś ten pomysł chyba nie przejdzie.
Zrobię za to tak :
znajdę sobie dwa porciki najbliżej Stavanger spełniające warunki ( czyli zgodne ze wzorem)
postaram się tam dojśc a jak nie zostaną one zaakceptowane mimo matematyki to będziemy mieli nowy wątek . A co nam tam popiszemy sobie przez smutek jesieni.

_________________
Na morzu być


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2011, o 20:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Zadzwoń do PZŻtu i się spytaj :).

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2011, o 23:40 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
jstm napisał(a):
Zrobię za to tak :
znajdę sobie dwa porciki najbliżej Stavanger spełniające warunki ( czyli zgodne ze wzorem)
postaram się tam dojśc a jak nie zostaną one zaakceptowane mimo matematyki to będziemy mieli nowy wątek . A co nam tam popiszemy sobie przez smutek jesieni.

Musze Cię rozczarować Standard Port to Bergen, a w nim skok syzygijny nie przekracza 1,5 metra. Licz na to że PZZ nie będzie ortodoksyjny.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 13:19 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Mam pytanie które może dotyczy problemu "badaczy pisma świętego" ale jak przyjdzie się
wystawiać opinię to nie chcę żeby PZŻ jej nie uznał.
Płyniemy z Polski przez NOK do Norwegii.Stajemy w Cuxhaven i na Helgolandzie, a dalej
ciurkiem do Stavanger. Czy "staż pływowy" liczy się od wyjścia z kanału do Stawanger?.
Czy gdybyśmy nie zachodzili do żadnego portu po drodze, to przepłynięte godziny
należy zaliczyć do stażu na wodach pływowych?.

Pozdrawiam Roman

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
IMHO staż jak najbardziej pływowy. Tyle, że w nieszczęsnych przepisach jest jeszcze ta kwestia wejścia do 2 portów o średnim skoku pływu 1,5 m. Tak więc o ile godzinki Wam się policzą, to jeśli tych dwóch portów nie odwiedzicie, to i tak jeszcze trzeba będzie kiedyś jakieś odwiedzić coby wysłać papiery, bo bez tego nie ma wymaganego stażu (porty też są wymogiem stażowym).

Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Roman K napisał(a):
Stajemy w Cuxhaven i na Helgolandzie

Moniia napisał(a):
wejścia do 2 portów o średnim skoku pływu 1,5 m

wystarczy wykonać plan

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 14:50 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Roman K napisał(a):
Czy gdybyśmy nie zachodzili do żadnego portu po drodze, to przepłynięte godziny
należy zaliczyć do stażu na wodach pływowych?.

Ale to właśnie godziny spędzone na wodach przybrzeżnych, w przesmykach i na podejściach do portów, kotwicowisk są najbardziej efektywne z punktu nauki pływania na pływach.
Powinno być ich najwięcej o ile staż ma być stażem.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Tak jak napisał Wojtek - wystarczy wykonać plan, a plan jest prosty DWA PORTY o średnim skoku pływu pow. 1,5 m.

Innymi słowy, mógłbyś wyjść z Gdyni, pójść do Kemi, odwiedzisz Tallin i Helsinki i po dwóch miesiącach wyskoczyć kanałem na Północne, zaliczyć Cuxhaven i Helgoland, i... będziesz miał dwumiesięczny rejs stażowy po wodach pływowych.

W drugą stronę to też działa. Wychodzisz z Gdyni, opływasz świat bez zawijania do portów i... dupablada, PZŻ nie uzna tego rejsu jako rejs stażowy po wodach pływowych :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Kiedyś się nad tym zastanawiałem i wyszło mi, że najbliżej Stavanger to... Trondheim. Mało praktycznie. Na staż poleciałem do Gibraltaru :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 17:51
Posty: 1188
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 187
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
Okolice Gibraltaru bardzo miłe do pływania. Niedawno robiłem tam rejsik, na którym koledzy zrobili tak zwane pływy. Zrobiliśmy trasę z Gibraltaru na Ceutę, a potem Kadyks, Rota, powrót przez Tarifę do Gibraltaru. Pływy i prądy zapewnione, słoneczko również. :cool:

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
Roman K napisał(a):
Czy gdybyśmy nie zachodzili do żadnego portu po drodze, to przepłynięte godziny
należy zaliczyć do stażu na wodach pływowych?.

Ale to właśnie godziny spędzone na wodach przybrzeżnych, w przesmykach i na podejściach do portów, kotwicowisk są najbardziej efektywne z punktu nauki pływania na pływach.
Powinno być ich najwięcej o ile staż ma być stażem.


Ale tu juz od bardzo dawna nie chodzi o naukę, rzeczywisty staż w żeglowaniu i inne takie. Tu chodzi o interpretację wymagań określonego przepisu!

Przepis wymaga "powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych". I nawet jeżeli zjawiska pływowe mają po parę centymetrów to pomiędzy każdymi dwoma punktami w ktorych występują zjawiska pływowe - rejs ma miejsce po wodach pływowych...
Co do drugiego wymogu to Pan Minister Lipiec (dzisiaj już tylko "L") nie był łaskaw określić co dokładnie rozumiał podpisując się pod podsuniętym mu sformułowaniem "średni skok pływu". Trudno uznać, że ma to za niego interpretować instytucja, której powierzono wystawianie kwitów. Jeśli już miałaby interpretować - to instytucja ta powinna tłumaczyć wszelkie wątpliwości na korzyść obywatela. Zwłaszcza, że podejmując się zadań z dziedziny administracji publicznej podjęła się wobec tego obywatela spełniać rolę służebną.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2011, o 15:41 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Dziękuję Wojtkowi, Piotrkowi, Markowi i Jaromirowi za odpowiedź.Zgadzam się całkowicie z Jaromirem, że staż ma być stażem, a nie zaliczeniem kojodupogodzin. Tylko chyba minęły już czasy kiedy koledzy mówili: idź i zdaj w końcu ten egzamin, bo przecież z "silników" do cholery cię nie obleją.
Jak myślicie, dlaczego taką popularnością cieszą się rejsy trasą, którą opisałem w swoim pytaniu?. Koronnym dla mnie przykładem jest czerwcowy rejs "Gedanii"(z całym szacunkiem dla tego pięknego i zasłużonego jachtu oraz jego ś.p. jego wieloletniego Kapitana) Gdynia-Bornholm- Kristiansand- Stavanger 100h na jachcie 24m pływy-2 porty norweskie.Ten ostatni nieszczęsny myślnik, mógł spowodować, że niektórzy nie mając przed oczami lub w pamięci tabel pływów, uznali Stavanger i Kristiansand za porty pływowe zaliczane do stażu. Spotkałem się również z takim ogłoszeniem: "brakuje ci godzin samodzielnego prowadzenia, nie ma problemu, możesz to zrobić pod opieką doświadczonego kapitana".
Żeby było jasne, nie mam pretensji do organizatorów rejsów, bo oni muszą działać zgodnie z prawami rynku, tylko do PZŻ-u, ale to już jest temat na inną zakładkę.
Mam nadzieję, że żagle lub światła jachtu/statku które zobaczę na morzu, będą należały do jednostki dowodzonej przez Was, lub Waszych kolegów, a nie do tych z "błyskawicznym stażem".

Z żeglarskim pozdrowieniem, stopy wody i silnych wiatrów.
ROMAN

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Roman K napisał(a):
Mam nadzieję, że żagle lub światła jachtu/statku które zobaczę na morzu, będą należały do jednostki dowodzonej przez Was, lub Waszych kolegów, a nie do tych z "błyskawicznym stażem".

Wiesz - może zastanów się nad tym, że światła jachtu, które zobaczysz na morzu tylko w jednym na kilka tysięcy przypadków będą należały do jednostki dowodzonej przez kogoś z polskim kwitem...
Zastanów się na tym, że w większości przypadków światła te będą należały do jednostki, dowodzonej przez kogoś, kto nie ma żadnego kwita.
I niemal zawsze światła te należeć będą do jednostki dowodzonej przez kogoś, kto żadnych "wymagań stażowych" czy innych sztucznych, biurokratycznych wymogów dla otrzymania kwita nie musiała spełniać. :cool:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2011, o 09:24 

Dołączył(a): 28 lip 2011, o 09:10
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Mam pytanie - czy można sumować staż pływowy z kilku rejsów. W przepisach napisane jest "jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych ...".
Ja mam za sobą jeden rejs w całości po wodach pływowych (91 godz. żeglugi i kilka portów) oraz drugi rejs częściowo po wodach pływowych (ok. 70 godz.) z jednym portem pływowym - Kadyks. Czy taki staż wystarczy na sternika morskiego ? Oczywiście po spełnieniu wymogu 600 godzin.

Pomyślnych wiatrów,
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2011, o 09:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Przeczytaj uważniej lipcowo czerwcowe rozporządzenie!
De facto, choć lipiec (wielkość liter zamierzona) napisał o żegludze po wodach pływowych, to nie chodzi o to ile godzin żeglowałeś po wodach na których występują pływy, tylko o to, żebyś żeglując odwiedził minimum dwa porty o średnim skoku pływu > 1,5m.

Ten rejs IMHO powinien mieć więcej niż 100 godz.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2011, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Maar napisał(a):
Ten rejs IMHO powinien mieć więcej niż 100 godz.


Moim też.

Hmmm moje ostatnie rejsy się do żadnego polskiego stażu nie liczą i nieszczególnie się tym martwię ;) ważne że do doświadczenia i miło spędzonego czasu się liczą :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL