Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 03:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 mar 2011, o 01:07 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak!!! Wreszcie :) Taka jest różnica pomiędzy jednym, a drugim.

PATENT jest UPRAWNIENIEM, państwowym zezwoleniem, które może (i powinno) potwierdzać UMIEJĘTNOŚCI, ale nie zawsze tak jest i nie to jest jego głównym celem.

CERTYFIKAT nie daje UPRAWNIEŃ, służy wyłącznie stwierdzeniu UMIEJĘTNOŚCI.

_________________
www.samoster.org.pl



Za ten post autor gf otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2011, o 01:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
gf napisał(a):
Ech, Wojtek :) W krótkich żołnierskich słowach:

(...)
Mam to rozumieć w taki sposób, że jeżeli zainteresowany posiadać będzie wyłącznie certyfikat PZŻ, to jeszcze nie może prowadzić jachtu po morzu bo konieczny jest patent żeglarski ? :roll:

A. Nie tylko po morzu...
B. Nie tylko PZŻ
C. Dokąd istnieją obowiązkowe patenty - tak.
D. Tylko - po co one w ogóle mają istnieć? :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2011, o 01:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Wojciech1968 napisał(a):
gf napisał(a):
Ech, Wojtek :) W krótkich żołnierskich słowach:

(...)
Mam to rozumieć w taki sposób, że jeżeli zainteresowany posiadać będzie wyłącznie certyfikat PZŻ, to jeszcze nie może prowadzić jachtu po morzu bo konieczny jest patent żeglarski ? :roll:


Jeśli mówimy o morzu to mówimy o czarterach na 612km. dziwnego w skali światowej wybrzeża, gdzie wymagane są patenty. No i paru bardzo dziwnych, egzotycznych krajach.

Na dzień dzisiejszy żaden certyfikat (nawet PZŻ) nic nie zmienia. W zależności od długości jachtu i obszaru żeglugi trzeba mieć OBOWIĄZKOWY PATENT.

Wiele osób na tej grupie myśli jakby to ograniczyć/znieść.
Nie znam natomiast ŻADNEJ osoby, która miałaby cokolwiek przeciw NIEOBOWIĄZKOWYM certyfikatom kompetencji wydawanych przez dowolne państwowe czy prywatne instytucje czy osoby.

Jeśli znacie taka osobę - to powiedźcie.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/



Za ten post autor Kuracent otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2011, o 01:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
gf napisał(a):
Tak!!! Wreszcie :) Taka jest różnica pomiędzy jednym, a drugim.

PATENT jest UPRAWNIENIEM, państwowym zezwoleniem, które może (i powinno) potwierdzać UMIEJĘTNOŚCI, ale nie zawsze tak jest i nie to jest jego głównym celem.

CERTYFIKAT nie daje UPRAWNIEŃ, służy wyłącznie stwierdzeniu UMIEJĘTNOŚCI.


ISSA Poland... Inshore skipper
Jest to stopień amatorski i wystarcza, aby samodzielnie wynająć jacht morski do żeglugi rekreacyjnej. Umożliwia on pływanie praktycznie na wszystkich akwenach czarterowych. Osoba posiadająca taki certyfikat powinna posiadać wszelkie umiejętności na zadawalającym poziomie, aby samodzielnie prowadzić jacht morski w porze dziennej w strefie przybrzeżnej .(...)

Jak czytam powyższe to mam mam tak.. :roll:

Podaj adres prześlę dobrą flaszkę... :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2011, o 01:35 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dobry przykład!

ISSA Inshore Skipper jest CERTYFIKATEM UMIEJĘTNOŚCI.

Zauważ: polskie przepisy mówią, że trzeba mieć PATENT, czyli: ż.j., st.j., j.st.m., kpt.j. - te patenty są wymienione w rozporządzeniu.

Do prowadzenia jachtu 8-metrowego na WJM trzeba mieć patent - ISSA nie może być, ma być PATENT. Możesz oprócz tego mieć Inshore Skipper i pokazać, że nie tylko zdałeś żeglarza, ale jeszcze inny egzamin - czyli pewnie jesteś gość, bo masz zdane już dwa różne.

Inna sytuacja: wypożyczacie pewnie omegi na Rybniku. Żeby omegą popływać nie potrzeba mieć UPRAWNIEŃ, nie potrzeba PATENTU, bo ma mniej niż 7,5 m długości. Ale być może obawiacie się, że dacie ją komuś kto ją wywróci, coś urwie albo podrze żagiel. W jaki sposób można Wam wykazać, że ma się wiedzę? Można mieć PATENT - nie ze względu na przepisy, bo to mniej niż 7,5 m, ale dlatego że zakładasz, że ktoś zdał egzamin.

Ale w takiej sytuacji może wystarczyłby Ci ISSA Inshore Skipper? PATENT nie jest wymagany, ale Ty chcesz zweryfikować UMIEJĘTNOŚCI. Przychodzi gość, pokazuje Inshore Skippera, a Ty, jako światowy i obyty człowiek, wiesz co trzeba zrobić, żeby Inshore Skippera zdać. Czyli wiesz co gość umie i w jakim zakresie sprawdzono jego UMIEJĘTNOŚĆI. Jeśli to Ci wystarczy, dajesz mu jacht :)

Na koniec popatrz na to co sam zacytowałeś o tym CERTYFIKACIE UMIEJĘTNOŚCI (wytłuszczenia moje):

Jest to stopień amatorski i wystarcza, aby samodzielnie wynająć jacht morski do żeglugi rekreacyjnej. Umożliwia on pływanie praktycznie na wszystkich akwenach czarterowych. Osoba posiadająca taki certyfikat powinna posiadać wszelkie umiejętności na zadawalającym poziomie, aby samodzielnie prowadzić jacht morski w porze dziennej w strefie przybrzeżnej .(...)

Tam nie ma nic w rodzaju "Inshore skipper UPRAWNIA do" - tam jest napisane, że on potwierdza UMIEJĘTNOŚCI w zakresie żeglugi rekreacyjnej. Możesz sobie przejrzeć jaki jest program kursu na Inshore Skippera, poczytać jak wygląda egzamin i jeśli następnym razem przyjdzie do Ciebie ktoś z takim dokumentem, będziesz wiedział czego się po nim spodziewać :)

_________________
www.samoster.org.pl



Za ten post autor gf otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2011, o 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Ponieważ jest kilka wątków w tym temacie, trochę się gubię. Ale już gdzieś nieśmiało to zauważyłem, co dalej napiszę.
Otóż.
Wydaje się, że sprzedawca nie może odmówić sprzedaży wystawionego towaru. Czy zawsze? Nie. Może np. odmówić sprzedaży alkoholu nieletnim i będącym pod wpływem... (bez krawata nie wpuszczamy bo się awanturuje :lol: )
I teraz.
Czy ubezpieczyciel może wprowadzić sobie taki zapis: ubezpieczenie nie działa jeśli skiper nie ma tego i tego (certyfikaty, patenty). W efekcie firma czarterowa powie - nie dam ci jachtu, bo nie masz papierów wymaganych przez ubezpieczyciela.
Wniosek.
Jestem przeciwny. Niby to jest dobrowolne, sratatata, niby mam uprawnienia, mogę żeglować b.o. na śródlądziu ale może się okazać, że nie do końca.
To tak jak z konstytucją. Amerykańska jest kultowa bo krótka. Jewropejska ma pono 500 stron i stawiam wszystko przeciw orzechom, że nikt z tu obecnych w całości jej nie przeczytał.
Mnożenie ustaw i rozporządzeń, poprawek, w świetle dowolności zawierania umów, wprowadza chaos nie do ogarnięcia.

I druga sprawa.
Mamy tendencję do ciągłego poprawiania i reformowania. Taka narodowa przypadłość.
Albo zostawmy tak jak jest. Albo zlikwidujmy wszystko i nie wracajmy więcej do tematu. Jak tak dalej pójdzie, to zostanie dwa stopnie - żeglarz i kapitan. Widać się zorientowali, że odwrotu nie ma, bo prawa nabyte itd... Podejrzewam spisek :wink: polegający na tym iż się rakiem wycofują ze zbyt zliberalizowanych przepisów, wprowadzając nowe tzw. certyfikaty, aby... no właśnie. Co dalej?

Groch z kapustą, w głowie pusto... :evil:

Niepodobasie.
Jestem na nie.
A więc klikam "Lubię to" ;)

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2011, o 09:26 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SlaWasII napisał(a):
Czy zawsze? Nie. Może np. odmówić sprzedaży alkoholu nieletnim i będącym pod wpływem... (bez krawata nie wpuszczamy bo się awanturuje )
Ano, jeżeli ma ustawowe przyzwolenie: alkohol, papierosy, pornografia(?), broń itd.
SlaWasII napisał(a):
Czy ubezpieczyciel może wprowadzić sobie taki zapis: ubezpieczenie nie działa jeśli skiper nie ma tego i tego (certyfikaty, patenty). W efekcie firma czarterowa powie - nie dam ci jachtu, bo nie masz papierów wymaganych przez ubezpieczyciela.
Ależ tak jest od dawna :) W polisie można znaleźć wyłączenia odpowiedzialności gdy ubezpieczony nie posiadał wymaganych przepisami uprawnień, był nietrzeźwy itd.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 15:00 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
SlaWasII napisał(a):
Czy ubezpieczyciel może wprowadzić sobie taki zapis: ubezpieczenie nie działa jeśli skiper nie ma tego i tego (certyfikaty, patenty). W efekcie firma czarterowa powie - nie dam ci jachtu, bo nie masz papierów wymaganych przez ubezpieczyciela.

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale chyba tak jak w sklepie sprzedawca nie może powiedzieć "Panu nie sprzedajemy, bo nie". I w wypożyczalni samochodów mogą się domagać okazania prawa jazdy - bo jest wymagane na tym akwenie, ale nie karty rowerowej? Pytanie czy ubezpieczyciela też to obowiązuje?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
AndRand napisał(a):
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale chyba tak jak w sklepie sprzedawca nie może powiedzieć "Panu nie sprzedajemy, bo nie". I w wypożyczalni samochodów mogą się domagać okazania prawa jazdy - bo jest wymagane na tym akwenie, ale nie karty rowerowej? Pytanie czy ubezpieczyciela też to obowiązuje?
Ale dajesz niewłaściwy przykład.
To jest tak:
Sklep spożywczy: sprzedawca nie może Ci odmówić sprzedaży bochenka chleba, ale nie ma obowiązku sprzedaży żarówki albo wiertarki.
Zakład usługowy: Napis: naprawiamy wyłącznie telewizory firmy Panasonic. Jeśli przyniesiesz Philipsa - powiedzą Ci, mam nadzieję, że grzecznie, żebyś spadał.
Towarzystwo ubezpieczeniowe: w OWU jest napisane, że do ważności ubezpieczenia wymagane jest posiadanie aktualnej karty bezpieczeństwa, a prowadzący musi mieć patent co najmniej jstm i aktualne badania lekarskie podpisane przez ginekologa. Takie reguły gry. Nic nie zrobisz. To jest ubezpieczenie z grupy dobrowolnych. Reguły ustala ubezpieczyciel

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 15:23 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zbieraj napisał(a):
Takie reguły gry. Nic nie zrobisz. To jest ubezpieczenie z grupy dobrowolnych. Reguły ustala ubezpieczyciel

...działający na wolnym rynku. Jak chce to niech ustali sobie, że wymaga członkostwo w Stowarzyszeniu Hodowców Kanarków... Ewentualnie ktos go pozwie o dyskryminajcę lub naruszanie zasad konkurencji.

No i jeszcze kwestia prawa bandery.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
Reguły ustala ubezpieczyciel

Nie do końca, te reguły nie mogą być niezgodne w szerokim pojęciu z zasadami współżycia społecznego. Nie mogą też np zawierać klauzul dyskriminujących.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
AndRand napisał(a):
No i jeszcze kwestia prawa bandery.
Jakoś nie widzę, żeby jedno z drugim miało coś wspólnego. Jeśli np. Szwed, wg prawa szwedzkiego, nie musi mieć karty bezpieczeństwa, a polskie TU w OWU wstawi obowiązek posiadania KB - Szwed nic nie wskóra. Nie ubezpieczy i już. Chyba, że uzyska KB. :-(
Inna ewentualność: Zarząd TU podejmie decyzję o odstąpieniu (w tym konkretnym przypadku) od wymogu podanego w OWU. Ma do tego prawo, ale to jest indywidualna decyzja, nie związana z prawem bandery

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Cape napisał(a):
Nie do końca, te reguły nie mogą być niezgodne w szerokim pojęciu z zasadami współżycia społecznego. Nie mogą też np zawierać klauzul dyskriminujących.
Poważnie???? A ja myślałem, że TU może uzależnić wystawienie polisy od zgwałcenia staruszki w ciąży na pasach przy czerwonym świetle, a po obrabowaniu banku jeszcze dają dużą zniżkę składki :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Zbieraj napisał(a):
AndRand napisał(a):
No i jeszcze kwestia prawa bandery.
Jakoś nie widzę, żeby jedno z drugim miało coś wspólnego. Jeśli np. Szwed, wg prawa szwedzkiego, nie musi mieć karty bezpieczeństwa, a polskie TU w OWU wstawi obowiązek posiadania KB - Szwed nic nie wskóra. Nie ubezpieczy i już.


pomijając już zupełnie kwestię, po jaki pryszcz Szwed miałby chcieć ubezpieczać jacht w polskim TU... :D

A poważnie, to większość OWU jachtowych (polskich) zawiera klauzulę zgodności z obowiązującymi wymogami prawnymi. I wtedy prawo bandery ma zastosowanie, bo jeśli nie ma dodatkowych warunków w OWU to pod banderą szwedzką nie będzie wymagany kwit, a pod polską i owszem. Jak jacht ma KB, to będzie wymagane spełnienie wszystkich zawartych tam wymogów.

Inna sprawa, że znam co najmniej jeden przypadek gdy po przerejstrowaniu jachtu pod banderę belgijską Warta wypowiedziała umowę ubezpieczenia ze skutkiem natychmiastowym. Ubezpieczono u normalnego ubezpieczyciela :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Moniia napisał(a):
Ubezpieczono u normalnego ubezpieczyciela :)
I tego należy się 3mać :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL