Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 18:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 10:48 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
o przepraszam, znos.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 10:58 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
AndRand napisał(a):
Tytuł jest zmyłkowy - powinno być o "technikach sztormownania"
Wtedy można sobie techniki trenować i przy 3B. A dryf najczęściej przy 0B ;)


Zwał jak zwał. Zawsze można by zmienić na 'Warsztaty ze sztormowania bez sztormu'.

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mam pomysł. Można np wyjść z Górek, płynąć do Gdyni przy wietrze 8B z północy. Zabawa dość bezpieczna, krótka, a jak na małym jachcie, to i bardzo kształcąca...

To jest właśnie tym, co nazywam nie unikaniem za wszelką cenę warunków trudnych. Choćby w celach poznawczych. Moim zdaniem, warto, czasami należy.

Chyba że ktoś już sprawdzał jak to jest i umie, to faktycznie może sobie przeczekać w knajpie.

Kilka pierwszych zdjeć z tej galerii pokazuje, co mam na myśli ;)

http://www.jkmgryf.pl/index.php?option= ... &Itemid=38

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 11:29 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
waliant napisał(a):
Kilka pierwszych zdjeć z tej galerii pokazuje, co mam na myśli ;)

rolfoki i refmaszynki w ruch, fały przy masztach, krótka fala 1m :)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dokładnie tak. Ale już nalanie wrzątku do kubków zaczyna być pewnym wyzwaniem ;)
Tak nawiasem, to wtedfy akurat nie wiało jakoś bardzo mocno. Z pływań gdzie wiało już naprawdę, zdjęć chyba nie mam.
Tak czy owak, takie zajęcia można zorganizować (gdyby ktoś chciał szkolić) i poćwiczyć sobie. Albo samemu sobie zorganizować.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):

Ale nie wiem jak nauczyc sie "na sucho" sprawdzenia odporności załogi i samego siebie na naprawde trudne warunki...Kocur


Święte słowa. Ale to jest to, co najważniejsze w sztormowaniu, a tego chyba nie można się nauczyć.

bury_kocur napisał(a):
Wydaje mi się, że to niestety trzeba - tak jak sprawdzenie odporności na rzyganie - sprawdzic w praktyce...


To akurat łatwo sprawdzić w warunkach laboratoryjno - barowych.

Pozostałą wiedzę na temat sztormowania można rozszerzyć czytając relacje z przebytych sztormów. Jeżeli są na dodatek opatrzone mądrym komentarzem, to taka wiedza jest bezcenna.
Może więc opiszcie swoje sztormy, technikę sztormowania, czy się sprawdziła czy też nie.

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 00:37 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
JarekM napisał(a):
Czytam sobie ostatnio "Żeglowanie w trudnych warunkach" napisane przez Adlard'a Coles i Peter'a Bruce i zastanawia mnie czy ktoś w Polsce oferuje jakieś warsztaty, gdzie można by w praktyce spróbować różnych metod sztormowania.

Chodzi mi o:
-dryfowanie w różnych konfiguracjach (żagle, pusty maszt i silnik)
-sztormowanie pod fale i z falą ( na żaglach i bez)
-stawianie dryfkotew (spadochron i ciągnięta)
-itp

BTW: Polecam książkę, poprzez dużą ilość przykładów z praktyki oraz opowieści skipperów można sporo się nauczyć na cudzych błędach i sukcesach.

Czy macie jakieś warsztaty praktyczne, które możecie polecić w ramach doskonalenia umiejętności żeglarskich?


W tym roku lub na przyszłą jesień , planuję przeprowadzić szkolenie z pływania w ciężkich warunkach. Jednak tylko dla osób, które znam lub które wcześniej brały udział w moich szkoleniach albo z którymi już pływałem. Muszę wiedzieć jaki jest poziom wiedzy i umiejętności osób biorących udział w szkoleniu i czego mogę się po nich spodziewać.

Przeprowadzenie takiego szkolenia jest bardzo trudne, ryzykowne, kosztuje ok. 2-3 razy więcej niż normalne szkolenie i wymaga zgody armatora jachtu. Jak zapewne się domyślasz, jacht po "takich naukach" może wrócić "trochę poturbowany". Kursanci, którzy zechcą uczestniczyć w szkoleniu muszą podpisać specjalne oświadczenie, że "jadą" na własną odpowiedzialność i nie będą dochodzić odszkodowania w razie doznania jakiegokolwiek uszczerbku na zdrowiu.

Trzy lata temu robiłem szkolenie z manewru "człowiek za burtą", wiało ok. 7-8 B , jacht dwumasztowy ważący ok. 20ton. Przy podchodzeniu do główek portu , każda przechodząca fala przesuwała jacht o kilka metrów w bok. Musieliśmy walczyć o kurs, żeby nie dać się zepchnąć- aby trafić w główki portu jacht płynął na żaglach i na pełnej mocy silnika.
Takie zajęcia uczą pokory i doskonale weryfikują wiedzę i umiejętności.

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 08:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Stara Zientara napisał(a):
BTW. Wymagane są na TSR jako wyposażenie obowiązkowe.
Ale Angole wymagają dryfkotwy nie do jachtu, lecz do koła ratunkowego.
Jeśli znajdziesz na Zawiasie (powinna być, jeśli ktoś nie zap.....) dryfkotwę o średnicy mniej więcej 2 m, to to jest dryfkotwa do koła ratunkowego (hi, hi, hi), którą kupiłem w Bergen parę lat temu, jak startowałem w TSR z niewidomą załogą.

Inspektorzy TSR wymagali, a w sklepie już inne jachty wykupiły wszystkie mniejsze.
Zostały tylko dwumetrowe.
Inspekcję przeszedłem, bo Regulamin TSR mówi, że ma być dryfkotwa, nie mówi - jaka.

No i była! A że to jest bez sensu? No to co? Większość regulaminów (patrz Kuracent) jest bez sensu.

Znam tylko jeden regulamin z sensem. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zbieraj napisał(a):
Znam tylko jeden regulamin z sensem

Ten co wisi u mnie w mesie?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL