Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 cze 2025, o 22:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sie 2010, o 00:15 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Na razie to nic nie zacytowałeś.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 00:45 

Dołączył(a): 3 lut 2009, o 14:39
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m. IŻ
Kursy żeglarskie powinny być i się odbywać, każdą personę, która chciałaby zdobyć lub poszerzyć swą wiedzę żeglarską na taki kurs zapraszam gorąco! Oczywiście jak większość użytkowników tego forum ( chyba... jestem tu świerzak) jestem zwolennikiem zdecydowanej liberalizacji, wycofać patenty!... umiesz pływać, czujesz się pewnie to silnych wiatrów i miłej zabawy, chcesz się do szkolić idź na kurs tam Cię nauczą, doszkolą, poprawią... ale pod jednym jedynym warunkiem, że trafisz do ludzi, którzy właśnie powyższe założenia są w stanie zrealizować... a z tym bywa już gdzieniegdzie problem, ba... problem coraz większy.

Wracając do sedna, biorąc na jacht wujka Staszka, ciocię Helę, szwagra, teścia i psa patent od nikogo nie powinien być wymagany. Gorzej jeśli Kazio z przyjaciółmi w życiu na wodzie nie był, a poczytał jakie to żeglarstwo jest fajne i postanowił zabrać chopaków z "kwadrata" wynajmując na mazurach jacht i sternika, człowieka, który wedle jego mniemania jest gwarancją miłego i bezpiecznego spędzenia urlopu. Szkoda tylko, że Kazio nie jest świadom, że tym jego "opiekunem" może być osoba skrajnie nie kompetentna. Niekompetentna dlatego, że w kraju pięknym naszym obowiązuje totalne rozdawalnictwo patentów...

związek mógłby się zastanowić nad likwidacją patentów rekreacyjnych, turystycznych czy jak tam je nazwiemy, a wprowadzić jakieś zawodowe ( dla chętnych się wie) i nie chodzi mi tu o patenty MIŻa czy IŻa bo szczególnie ten pierwszy również można zdobyć nie posiadając zbyt wielkiej wiedzy i umiejętności. Ale gdy nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze... na czym związek ma zarabiać?? 8)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 00:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wujku Sowa nie tylko świerzak jesteś ale i wybacz naiwniak.
Nowa ustawa nie poszerzyła zakresu bezpatencia dla żeglarzy nawet o 0,5 metra
/ właścicielom hausebootów to się udało - ciekawe ilu podpisów było na ich listach poparcia hłe, hłe/,
ale spowodowała że "wielka międzynarodowa organizacja" ISSA która nie potrafi załatwić uznawania swoich glejtów nawet w Croati, będzie wydawać polskie patenty, dzięki którym istnienie tego biznesu będzie miało sens.

Nie chodzi tu o żeglarzy, bezpatencie, wolność tylko o rynek usług czarterowych i związane z tym zapotrzebowanie na uprawnienia.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 01:01 

Dołączył(a): 3 lut 2009, o 14:39
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m. IŻ
Uważam, że rynek usług czarterowych przy współpracy z rynkiem ubezpieczeń jest sobie w stanie z tym poradzić. Popsiujesz łódeczkę to bulisz... słono


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 01:12 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wujek_Sowa napisał(a):
Uważam, że rynek usług czarterowych przy współpracy z rynkiem ubezpieczeń jest sobie w stanie z tym poradzić. Popsiujesz łódeczkę to bulisz... słono

I jak na razie firmy czarterowe, ubezpieczeniowe w krajach gdzie jachting czarterowy jest gałęzią przemysłu wychodzą z założenia że jakiś glejcik skiper ,a nieraz nawet co-skiper potrzebuje. Dziwnym trafem, jak na złość wszystkim tępicielom PZŻ-etu, już SJ PZŻ jest takim glejcikiem.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 01:27 

Dołączył(a): 3 lut 2009, o 14:39
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m. IŻ
no i persona, która taki glejcik będzie chciała posiadać, się nauczy, osiągnie pewien poziom, zda egzamin i go uzyska. Po co zmuszać wszystkich do robienia tych "glejcików"?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 01:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Też tego nie wiem. Nikt nie jest w stanie mi wytłumaczyć dlaczego hauseboot można prowadzić po rzece bez papieru, a wielkim lobbystom z SAJ, Samosteru, Bryfoko etc. nie udało się choćby zwiększenie o 0,5 metra bezpatencia , ale udało załatwić interes np dla dla ISSA.
A jacy dumni byli z tego powodu, ile alkoholu się polało na imprezach, czyż nie szanowni "liberalizatorzy"

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 07:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
ins napisał(a):
A jacy dumni byli z tego powodu, ile alkoholu się polało na imprezach, czyż nie szanowni "liberalizatorzy"


Za takie insynuacje to można dostać po [pi... pi...]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
ins napisał(a):
Też tego nie wiem. Nikt nie jest w stanie mi wytłumaczyć dlaczego hauseboot można prowadzić po rzece bez papieru, a wielkim lobbystom z SAJ, Samosteru, Bryfoko etc. nie udało się choćby zwiększenie o 0,5 metra bezpatencia , ale udało załatwić interes np dla dla ISSA.
A jacy dumni byli z tego powodu, ile alkoholu się polało na imprezach, czyż nie szanowni "liberalizatorzy"

A pamiętasz może ile czasu minęło od podwyższenia granicy bezpatencia? Chciałbyś może "co rok to prorok"?
Tak to nie ma - nawet w Erze...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 07:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Jurmak napisał(a):
ins napisał(a):
A jacy dumni byli z tego powodu, ile alkoholu się polało na imprezach, czyż nie szanowni "liberalizatorzy"
Za takie insynuacje to można dostać po [pi... pi...]

Jurek, spoko :) Pan instruktor nigdy pewnie nie kiwnął palcem w omawianych sprawach, za to wymagać umie dobrze. Ale takich jest niemało. A my? "róbmy swoje..." "c" Wojciech Młynarski

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 07:53 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jurmak napisał(a):
ins napisał(a):
A jacy dumni byli z tego powodu, ile alkoholu się polało na imprezach, czyż nie szanowni "liberalizatorzy"


Za takie insynuacje to można dostać po [pi... pi...]


Czyżbyś drogi Jurmaku uważał się za liberalizatora w cudzysłowie ?

Tekst o imprezkach nie dotyczył Ciebie , ale jest taki ciekawy wątek
viewtopic.php?f=17&t=5091&start=150

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
ins napisał(a):
I jak na razie firmy czarterowe, ubezpieczeniowe w krajach gdzie jachting czarterowy jest gałęzią przemysłu wychodzą z założenia że jakiś glejcik skiper ,a nieraz nawet co-skiper potrzebuje. Dziwnym trafem, jak na złość wszystkim tępicielom PZŻ-etu, już SJ PZŻ jest takim glejcikiem.


I znowu mijasz się z prawdą: SJ jest traktowany, jako certyfikat kompetencji (a nie jako zezwolenie na żeglowanie) przez czarterodawców w Chorwacji, kraju, gdzie system sowiecki do niedawna podobny był do naszego, albo i jeszcze gorszy. Pojedź czarterować do Francji i nikt Cie nie będzie pytał o żaden "glejcik". W Grecji też SJ jest certyfikatem kompetencji, a nie prawem jazdy i w innych krajach tak samo.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 08:10 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
robhosailor napisał(a):

I znowu mijasz się z prawdą: SJ jest traktowany, jako certyfikat kompetencji (a nie jako zezwolenie na żeglowanie) przez czarterodawców w Chorwacji, kraju, gdzie system sowiecki do niedawna podobny był do naszego, albo i jeszcze gorszy. Pojedź czarterować do Francji i nikt Cie nie będzie pytał o żaden "glejcik". W Grecji też SJ jest certyfikatem kompetencji, a nie prawem jazdy i w innych krajach tak samo.


Obojętnie jak nazywany jest patent SJ w innych krajach. to jest uznawany jako dokument uprawniający do bezproblemowego czarteru. We Francji choćby na jej terenach zamorskich są firmy czarterowe żądające okazanie jakiegoś dokumentu zaręczam Tobie że flepy PZŻ są honorowane.
Pokaż w którym miejscu mijam się z prawdą.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
ins napisał(a):
We Francji choćby na jej terenach zamorskich są firmy czarterowe żądające okazanie jakiegoś dokumentu

Nie jest to żadną regułą.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 08:23 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
robhosailor napisał(a):
ins napisał(a):
We Francji choćby na jej terenach zamorskich są firmy czarterowe żądające okazanie jakiegoś dokumentu

Nie jest to żadną regułą.


Please. Wysil się.
Nikt nie napisał że to jest regułą, a napewno nie ja.
Podobnie jak nie ja napisałem, że SJ jest traktowany jak zezwolenie na pływanie w jakimkolwiek państwie.
To sa tylko Twoje próby wciśnięcia komuś jakis twierdzeń i słów.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
ins napisał(a):
I jak na razie firmy czarterowe, ubezpieczeniowe w krajach gdzie jachting czarterowy jest gałęzią przemysłu wychodzą z założenia że jakiś glejcik skiper ,a nieraz nawet co-skiper potrzebuje. Dziwnym trafem, jak na złość wszystkim tępicielom PZŻ-etu, już SJ PZŻ jest takim glejcikiem.

I co Cię tu dziwi? Skoro nie było nic innego... Na bezrybiu i rak ryba :lol:
Ale nie martw się - na razie tylko ISSA ma zatwierdzony program szkolenia, ale jestem dziwnie spokojny, że całkiem niedługo będzie takich programów więcej.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 08:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
AIKI napisał(a):
ins napisał(a):
I jak na razie firmy czarterowe, ubezpieczeniowe w krajach gdzie jachting czarterowy jest gałęzią przemysłu wychodzą z założenia że jakiś glejcik skiper ,a nieraz nawet co-skiper potrzebuje. Dziwnym trafem, jak na złość wszystkim tępicielom PZŻ-etu, już SJ PZŻ jest takim glejcikiem.

I co Cię tu dziwi? Skoro nie było nic innego... Na bezrybiu i rak ryba :lol:
Ale nie martw się - na razie tylko ISSA ma zatwierdzony program szkolenia, ale jestem dziwnie spokojny, że całkiem niedługo będzie takich programów więcej.


Ależ mnie nic nie dziwi. co najwyżej wywołuje rozbawienie słuchanie opowieści o tym jak "liberalizatorzy" dbają o interesy dziesiątek tysięcy chętnych do żeglowania, jak oto zabiegają o to by poszerzyć im strefę bezpatentową.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 08:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
ins napisał(a):
AIKI napisał(a):
ins napisał(a):
... już SJ PZŻ jest takim glejcikiem.

I co Cię tu dziwi? Skoro nie było nic innego... Na bezrybiu i rak ryba :lol:
Ale nie martw się - na razie tylko ISSA ma zatwierdzony program szkolenia, ale jestem dziwnie spokojny, że całkiem niedługo będzie takich programów więcej.

Ależ mnie nic nie dziwi. co najwyżej wywołuje rozbawienie słuchanie opowieści o tym jak "liberalizatorzy" dbają o interesy dziesiątek tysięcy chętnych do żeglowania, jak oto zabiegają o to by poszerzyć im strefę bezpatentową.

Odpowiem cytując swój wpis sprzed niecałej godziny:
"A pamiętasz może ile czasu minęło od podwyższenia granicy bezpatencia? Chciałbyś może "co rok to prorok"?
Tak to nie ma - nawet w Erze..."

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
ins napisał(a):
Please. Wysil się.
Nikt nie napisał że to jest regułą, a napewno nie ja.
Podobnie jak nie ja napisałem, że SJ jest traktowany jak zezwolenie na pływanie w jakimkolwiek państwie.
To sa tylko Twoje próby wciśnięcia komuś jakis twierdzeń i słów.


Otóż to - SJ jest zezwoleniem na żeglowanie w Polsce (ściślej - pod polską banderą).

Ewentualność okazania go przez polskich czarterobiorców, w różnych krajach, wynika, tylko i wyłącznie, z wewnętrznych ustaleń poszczególnych firm czarterowych i nie ma nic wspólnego z systemem państwowych zezwoleń na żeglowanie - takich, jakie (jako pogrobowcy systemu sowieckiego) istnieją do tej pory w Polsce.

Jeżeli ktoś stawia znak równości pomiędzy państwowym systemem zakazów, nakazów i zezwoleń, a dobrowolnymi ustaleniami niezależnych firm, to ja już nic tu nie jestem w stanie poradzić.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 09:23 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
robhosailor napisał(a):

Jeżeli ktoś stawia znak równości pomiędzy państwowym systemem zakazów, nakazów i zezwoleń, a dobrowolnymi ustaleniami niezależnych firm, to ja już nic tu nie jestem w stanie poradzić.


A kto stawia i gdzie znak równości ?
Brniesz kompletnie w urojenia.
Non stop przypisujesz nie wypowiedziane słowa i twierdzenia. To jakiś fiksacja.



AIKI napisał(a):
Odpowiem cytując swój wpis sprzed niecałej godziny:
"A pamiętasz może ile czasu minęło od podwyższenia granicy bezpatencia? Chciałbyś może "co rok to prorok"?
Tak to nie ma - nawet w Erze..."


3. Uprawianie turystyki wodnej na jachtach żaglowych o długości kadłuba
powyżej 7,5 m lub motorowych o mocy silnika powyżej 10 kW
wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego wydanego przez właściwy
polski związek sportowy.
4. Nie wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego uprawianie turystyki
wodnej na jachtach motorowych o mocy silnika do 75 kW i o
długości kadłuba do 13 m, których prędkość maksymalna ograniczona
jest konstrukcyjnie do 15 km/h.
W przypadku jachtów przeznaczonych
do najmu, uprawianie turystyki wodnej wymaga odbycia przez prowadzącego
jacht szkolenia z zakresu bezpieczeństwa na wodzie. Wymóg
ten nie dotyczy osób posiadających kwalifikacje z zakresu żeglugi
morskiej lub śródlądowej określone w przepisach wydanych na podstawie
ust. 5.

15 km/h = 8 w. To przeciętna szybkość graniczna żaglowego jachtu turystycznego w normalnych warunkach eksploatacji.

Ciekawostka
Posiadacz jachtu motorowego 13 m długiego z załogą bodajże do 12 osób, z silnikiem 75 kw może pływać bez szkolenia i papierów po rzece / gdzie np prędkość prądu może wynosić 1,5 m/s i wówczas v max. jego jachtu wyniesie 11 w czyli v nieosiągalne dla wielu jachtów turystycznych pomijam np Majestici /, ale nie udało się nawet o milimetr przesunąć granicy dla żeglarzy ponoć dlatego że 3,5 roku temu osiągnięto 7,5 metra.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 09:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
ins napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Jeżeli ktoś stawia znak równości pomiędzy państwowym systemem zakazów, nakazów i zezwoleń, a dobrowolnymi ustaleniami niezależnych firm, to ja już nic tu nie jestem w stanie poradzić.


A kto stawia i gdzie znak równości ?
Brniesz kompletnie w urojenia.
Non stop przypisujesz nie wypowiedziane słowa i twierdzenia. To jakiś fiksacja.


Twoja fiksacja.


Cytuj:
Ciekawostka
Posiadacz jachtu motorowego 13 m długiego z załogą bodajże do 12 osób, z silnikiem 75 kw może pływać bez szkolenia i papierów po rzece / gdzie np prędkość prądu może wynosić 1,5 m/s i wówczas v max. jego jachtu wyniesie 11 w czyli v nieosiągalne dla wielu jachtów turystycznych pomijam np Majestici /, ale nie udało się nawet o milimetr przesunąć granicy dla żeglarzy ponoć dlatego że 3,5 roku temu osiągnięto 7,5 metra.


Znasz wyjaśnienie?
Ja tylko przypuszczam, że lobby pezetżetowskie nie dopuściło do zmiany przepisów odnośnie jachtów żaglowych, a posłowie, senatorowie i urzędnicy ministerialni sami są żywotnie zainteresowani pływaniem jachtami motorowymi o parametrach zawartych w ustawie.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 09:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
robhosailor napisał(a):
Jeżeli ktoś stawia znak równości pomiędzy państwowym systemem zakazów, nakazów i zezwoleń, a dobrowolnymi ustaleniami niezależnych firm, to ja już nic tu nie jestem w stanie poradzić.







Gdzie jest jakiś wpis stawiający ten znak równości.
Czyżby opisywanie faktów naruszających Twoje wyobrażenia o świecie czarterów, aż tak Ciebie boli ze posuwasz się do wypisywania nieprawdy na temat czyiś wpisów.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
ins napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Jeżeli ktoś stawia znak równości pomiędzy państwowym systemem zakazów, nakazów i zezwoleń, a dobrowolnymi ustaleniami niezależnych firm, to ja już nic tu nie jestem w stanie poradzić.


Gdzie jest jakiś wpis stawiający ten znak równości.
Czyżby opisywanie faktów naruszających Twoje wyobrażenia o świecie czarterów, aż tak Ciebie boli ze posuwasz się do wypisywania nieprawdy na temat czyiś wpisów.


Umiesz czytać, czy tylko insynuować? Widzisz w tym zdaniu na samym początku słowo: "jeżeli"?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 10:06 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
robhosailor napisał(a):
Otóż to - SJ jest zezwoleniem na żeglowanie w Polsce (ściślej - pod polską banderą).

Ewentualność okazania go przez polskich czarterobiorców, w różnych krajach, wynika, tylko i wyłącznie, z wewnętrznych ustaleń poszczególnych firm czarterowych i nie ma nic wspólnego z systemem państwowych zezwoleń na żeglowanie - takich, jakie (jako pogrobowcy systemu sowieckiego) istnieją do tej pory w Polsce.

Jeżeli ktoś stawia znak równości pomiędzy państwowym systemem zakazów, nakazów i zezwoleń, a dobrowolnymi ustaleniami niezależnych firm, to ja już nic tu nie jestem w stanie poradzić.


Wynika z tego że zdanie jakie wpisałeś / te pogrubione na niebiesko, przeze mnie / to nic innego jak bezsensowny retoryczny chwyt, ot tak obliczony na podniesienie literackiej wartości Twojej wypowiedzi.
Zdanie nie odnoszące się do niczego, ani do nikogo czyli bełkot. Czy tak?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
ins napisał(a):
Wynika z tego że zdanie jakie wpisałeś / te pogrubione przeze mnie / to nic innego jak bezsensowny retoryczny chwyt ot tak obliczony na podniesieni literackiej wartości Twojej wypowiedzi.
Zdanie nie odnoszące się do niczego, ani do nikogo. Czy tak?


Nie.

Ci, którzy potrafią czytać i mają IQ powyżej 86 zrozumieli, jak trzeba.

EOT

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
ins napisał(a):
3. Uprawianie turystyki wodnej na jachtach żaglowych o długości kadłuba
powyżej 7,5 m lub motorowych o mocy silnika powyżej 10 kW
wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego wydanego przez właściwy
polski związek sportowy.
4. Nie wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego uprawianie turystyki
wodnej na jachtach motorowych o mocy silnika do 75 kW i o
długości kadłuba do 13 m, których prędkość maksymalna ograniczona
jest konstrukcyjnie do 15 km/h.

W przypadku jachtów przeznaczonych
do najmu, uprawianie turystyki wodnej wymaga odbycia przez prowadzącego
jacht szkolenia z zakresu bezpieczeństwa na wodzie. Wymóg
ten nie dotyczy osób posiadających kwalifikacje z zakresu żeglugi
morskiej lub śródlądowej określone w przepisach wydanych na podstawie
ust. 5.

15 km/h = 8 w. To przeciętna szybkość graniczna żaglowego jachtu turystycznego w normalnych warunkach eksploatacji.

Ciekawostka
Posiadacz jachtu motorowego 13 m długiego z załogą bodajże do 12 osób, z silnikiem 75 kw może pływać bez szkolenia i papierów po rzece / gdzie np prędkość prądu może wynosić 1,5 m/s i wówczas v max. jego jachtu wyniesie 11 w czyli v nieosiągalne dla wielu jachtów turystycznych pomijam np Majestici /, ale nie udało się nawet o milimetr przesunąć granicy dla żeglarzy ponoć dlatego że 3,5 roku temu osiągnięto 7,5 metra.

Nie chce mi się wnikać w szczegóły, tzn opowiadać na czym polega chodzenie koło zmian. Powiem tylko, że od lobbujących nie zależy prawie nic, póki nie znajdzie się zainteresowany parlamentarzysta, który zechce popchnąć sprawę. W przypadku hausbotów taki ktoś się znalazł, bo był zainteresowany rozwojem turystyki wodniackiej na Warcie - Noteci.
I jeszcze o tempie zmian - po pierwsze - 7,5 m weszło od 2008 roku, więc nie 3,5 tylko 2,5 roku (dopiero co minęło).
- po drugie - od 1989 roku to była praktycznie pierwsza większa zmiana liberalizacyjna, po latach zamordyzmu. Ludzie, którzy mają wpływ na zmiany nie są mentalnie gotowi aby łyknąć tak duże (w sensie większe niż obecne - dopisane po chwili) rozszerzenie bezpatencia - a przynajmniej większość. Bo "sie potopią...". I argumenty "a bo w takiej Szwecji to drwal z Kiruny..." spływaja po nich jak woda po gęsi.
Jest mi obojętne, czy ta argumentacja przekonała kogokolwiek, ale właśnie tak to wygląda w praktyce.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 24 sie 2010, o 12:34 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Napiszę tak.
Na wstępie informuję lojalnie i uczciwie, że patentu nie posiadam.
Aczkolwiek szkolenie takowe ukończyłem na przełomie lat 70-tych i 80 -tych z praktyką szkutniczą i żaglomistrzoską włącznie - co teraz nie jest wymagane w programie szkolenia..... Między innymi w ramach szkutnictwa budowaliśmy wóczas od podstaw odkrytopokładową żaglówkę wielkości kadeta ( klasy/typu już po tylu latach nie pamiętam).
Nie przystąpiłem wówczas do egzaminu z przyczyn osobistych.
Od tego czasu pływałem przez kilka lat jako załogant , prowadząc pod nadzorem osoby uprawnionej różne łódki. Pierwsza była słomkowa omega i kabinówka , typu - rarytasu na naszych wodach "Śmieszka" . Spotkałem poźniej tylko dwie takie łódki....
Później pływałem na pierwszej polskiej laminatowej desce windsurfingowej marki Polsport (bodajże delfin), Maku, kadecie, Nash -u 20, orionie, quasi - regatowej omedze i venusce. Potem dłuuuuga przerwa i radosny powrót. I znowu orion , Mak 707 .
Nie uważam , że jestem mistrzem świata, cały czas się uczę i uczyć będę. Bo wiedzy nigdy dosyć....
Jednak po kilkunastoletniej przerwie, testowany przez doświadczonego instruktora otrzymałem "ocenę" , że potrafię więcej , niż wielu żeglaży "patentowanych" .......
Owszem rozważałem opcję ukończenia kursu i posiadania patentu, ale przekalkulowałem, że wolę te pieniądze, które kosztuje kurs i egzamin (w sumie około 1000 zł) dołożyć do własnej lódki , na którą patent nie jest wymagany.
Możecie na mnie psy powiesić - ale taka jest moja decyzja. Howgh !

Konkluzja jest taka. Nie można wszystkich ładować do jednego worka.
Jest wielu prawdziwych żeglarzy, którzy z różnych przyczyn nie zdobyli patentu (może nie było ich na to stać...) - i równie wielu "patentowanych żeglarzy" , którzy patent kupili, zdobyli na pseudokursach zakończonych pseudoegzaminami lub po zdobyciu patentu nigdy nie pływali....
Podobnie jest z prawem jazdy. Jego posiadanie nie świadczy o niczym - tylko o tym, że kierowca ukończył (przynajmniej teoretycznie) kurs i zdał egzamin. Co dalej - widać na naszych drogach.........

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Carlo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 12:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
AIKI napisał(a):
Jest mi obojętne, czy ta argumentacja przekonała kogokolwiek, ale właśnie tak to wygląda w praktyce.

Na pewno nie przekonała @insa - wszystko co robiliśmy w Samosterze według p. Instruktora PZŻ czyniliśmy dla pieniędzy.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 12:32 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Maar napisał(a):
Na pewno nie przekonała @insa - wszystko co robiliśmy w Samosterze według p. Instruktora PZŻ czyniliśmy dla pieniędzy.


I jak zwykle, zapewne przytoczysz odpowiedni fragment mojej wypowiedzi , która postawiona przez Ciebie tezę na temat moich przekonań potwierdzi.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
ins napisał(a):
Maar napisał(a):
Na pewno nie przekonała @insa - wszystko co robiliśmy w Samosterze według p. Instruktora PZŻ czyniliśmy dla pieniędzy.

I jak zwykle, zapewne przytoczysz odpowiedni fragment mojej wypowiedzi , która postawiona przez Ciebie tezę na temat moich przekonań potwierdzi.

Może wystarczy Twoje stwierdzenie, że nasze działania przyniosły pożytek ISSA? Czyli jakby w domyśle - ISSA na pewno się odwdzięczy(ła)...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL