Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 00:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 wrz 2010, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
skipbulba napisał(a):
U nas obowiązkowe patentowanie jest od 7,5m. Więc jest znacznie bardziej restrykcyjnie niz gdziekolwiek w Europie.
I tu się mylisz drogi Skipbulbo - na Białorusi jest pięciometrowe bezpatencie :-)

Wzorowali się na projekcie "liberalizacji" stworzonym przez wiadome osoby dla kolegów wiadomego Malarza?
Hmmm... ciekawe, czy się kto o prawa autorskie upomni...?
:lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2010, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Czep się tramwaja skipbulba.
To nie ja chciałem się babrać w Szwedzkich przepisach....
Zgadzam się z Tobą i carlo.
Już to wcześniej napisałem.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2010, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
skipbulba napisał(a):
U nas obowiązkowe patentowanie jest od 7,5m. Więc jest znacznie bardziej restrykcyjnie niz gdziekolwiek w Europie.
I tu się mylisz drogi Skipbulbo - na Białorusi jest pięciometrowe bezpatencie :-)


Pisałem o Europie, a ta chwilowo kończy się na Bugu.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2011, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
kusza napisał(a):
stawiam tezę "ile demokracji tyle bezpatencia" :)

:lol: :lol: :lol:
Sorki za wygrzebanie posta ale się nie mogłem powstrzymać...
Kusza, spoko... monitor już wytarty... :wink:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2011, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Przesyl z SE:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Sjo ... ritidsbat/

Tłumaczymy:
Uprawnienia dla przyjemności
Statki turystyczne z pomiarów zarówno w ramach 12 metrów długości i 4 metry szerokości nazywa się przyjemnością. Aby umożliwić działanie takich łodzi potrzeba kontroler nie posiada formalnej władzy lub kwalifikacji, o ile statek jest szwedzki, czy jest on przedstawiany do wód szwedzkich i międzynarodowych.
Jeśli łodzi rekreacyjnych większej niż 12 metrów długości i 4 m szerokości (dwa wymiary) kwota, o której mowa to zamiast łodzi rekreacyjnych. Wymaga to odpowiedniej Izby posiada co najmniej przybrzeżnej kapitan statku. Górna granica wielkości nie jest określona, ale z prawem, każdy statek był obsadzony w bezpieczny sposób. Może on obejmować drugiego i wyższych wymagań w zależności od wielkości i zakresu.

Nie potrzebne są dodatkowe uprawnienia na statku, muszą być prowadzone w kanałach Europy. Jeżeli łódź powinny być stosowane w systemach kanałów, takich jak Niemcy, Belgia i Francja, wymagane tak zwane świadectwo kanału. Kanał Certyfikat uprawniający do prowadzenia łodzi na rzekach i kanałach na kontynencie. W przypadku kanałów w Szwecji, nie ma takich przepisów.

Armator "Odpowiedzialność
Zgodnie z prawem, właściciel właścicieli łodzi rekreacyjnych w tak szybko, jak on ma najmniejszej przyjemności. prawa morskiego wymaga właściciela i kapitana, a także na "statku realizacji zadań istotnych dla bezpieczeństwa na morze" - to prawie wszyscy na pokładzie. Jeśli zdarzy się wypadek jest właścicielem łodzi (właściciel) odpowiada za szkody. W niektórych przypadkach, nie ma ograniczenia odpowiedzialności armatorów. Należy zatem zapewnić, że jednostka ma zobowiązania, które mają zastosowanie.

Kto jest mistrzem?
Dla statków wycieczkowych, nie ma jasnej definicji, kto jest mistrzem. Jednakże, to jest naturalne rozważyć właściciel, najemca lub lånaren jednostki, które są odpowiedzialne dowódca, jeśli on lub ona jest na pokładzie. W przeciwnym wypadku, kierowca uważa się za mistrzów. Dowódca odpowiedzialny za jacht jest zdatny do żeglugi i że jest ona wykonywana w sposób zgodny z zasadami dobrej praktyki morskiej

Pasażerowie w łodzi
Statek może potrwać do 12 pasażerów. To nie mogą być sponsorowane. W niektórych przypadkach pasażerowie mają do udziału wydatków (kosztów), ale dlatego, że nie ma w działalności handlowej, do którego może być uzasadnione i relacje istniejące między pasażerów i załogi.

statków handlowych i statków wycieczkowych
Statek uważa się za statek handlowy lub rekreacyjnych.

•Gdy statek używany do celów rekreacyjnych, czyli tzw. nie w celach komercyjnych lub w działalności handlowej, liczy się jako jednostki rekreacyjne. W praktyce oznacza to na przykład, że nie można przyjąć lub otrzymania zapłaty za działalność lub część działalności.
•Kiedy statek używany do transportu towarów lub pasażerów w celach zarobkowych, to uznaje się za kupca.
To niekoniecznie oznacza, że wszelkie rekompensaty finansowe za usługi w chwili jest ona wykonywana, ale pewnego rodzaju działalności gospodarczej powinny być podstawą do wysyłki oraz statku musi mieć swoją pozycję w biznesie za to liczyć jako żeglugi handlowej.

Pzdr
Kocur spod bandery SE

*****

Sorka za idiotyczne tłumaczenie.
Właściwie to nie idiotyczne ale BOSKIE :wink:
Pretensje za logikę tlumaceznia do tlumacza made by translator
;-)))
:evil:
Pzdr
Kocur - nadal z bandery SE

*****

Tekst w oryginale dla wielbicieli języka Wikingów:

Behörigheter för fritidsbåt
Fritidsfartyg med mått både under 12 meters längd och 4 meters bredd benämns fritidsbåt. För att framföra en sådan båt behöver den ansvarige ombord inte ha någon formell behörighet eller kvalifikation så länge båten är svensk, oavsett om den framförs på svenskt eller internationellt vatten.
Om fritidsfartyget är större än 12 meter långt och 4 meter brett (båda måtten inräknade) benämns det istället fritidsskepp. Då krävs att den ansvariga ombord innehar lägst kustskepparintyg. Någon övre storleksgräns anges inte, men enligt lagen ska varje fartyg vara bemannat på ett betryggande sätt. Det kan innebära andra och högre krav beroende på fartygets storlek och verksamhetsområde.

Det finns ytterligare behörigheter som krävs om båten ska framföras i Europas kanaler. Om båten ska framföras i kanalsystemen, till exempel Tyskland, Belgien och Frankrike, krävs ett så kallat kanalintyg. Kanalintyg ger dig behörighet att köra fritidsbåt på floder och kanaler på kontinenten. När det gäller kanalerna i Sverige finns inga sådana regler.

Redaransvar
Juridiskt sett är ägaren av en fritidsbåt faktiskt redare så snart han eller hon äger den minsta lilla fritidsbåt. Sjölagen ställer krav på redaren och befälhavare och även på "den som på fartyg fullgör uppgift av väsentlig betydelse för säkerheten till sjöss" – alltså nästan vem som helst ombord. Om det händer en olycka är båtägaren (redaren) ansvarig för eventuella skadestånd. I vissa fall gäller ingen begränsning av redaransvaret. Se därför till att fritidsbåten har en ansvarsförsäkring som gäller.

Vem är befälhavare?
För fritidsbåtar finns det ingen klar definition på vem som är befälhavare. Det är dock naturligt att betrakta ägaren, hyresmannen eller lånaren av fritidsbåten som ansvarig befälhavare om han eller hon är ombord. I annat fall är föraren att betrakta som befälhavare. Befälhavaren ansvarar för att båten är sjövärdig och att den framförs på ett sätt som är förenligt med gott sjömanskap

Passagerare i fritidsbåt
Fartyget får ta högst 12 passagerare. Dessa får inte vara betalande. I vissa fall kan passagerarna vara med och dela på omkostnader (självkostnad), men för att det inte ska uppfattas som affärsmässig verksamhet ska kostnaden vara rimlig och en relation finnas mellan passageraren och besättningen.

Handelsfartyg eller fritidsfartyg
Ett fartyg betraktas som handels- eller fritidsfartyg.

•När fartyget används för fritidsändamål, dvs. varken med kommersiellt syfte eller i affärsmässig verksamhet, räknas det som fritidsfartyg. I praktiken innebär det till exempel att man inte kan ta eller få betalt för verksamheten eller del av verksamheten.
•Då fartyget används till att transportera gods eller passagerare för annans räkning, anses det vara ett handelsfartyg.
Det betyder inte nödvändigtvis att någon ekonomisk ersättning utgår för den aktuella tjänsten i det ögonblick den utförs, men någon sorts affärsidé ska ligga till grund för transporten och fartyget måste ha en egen position i verksamheten för att den ska räknas som handelssjöfart

Ha en trevlig översättning
Och en trevlig kväll
Kocur Båten med en flagga SE

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2011, o 01:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
skipbulba napisał(a):
Zapis mówi że musi byc przekroczona długość 12m i szerokość 4m jednoczesnie, aby zaistniał obowiązek certyfikacji. Tu nie ma nad czym deliberować. Zresztą jakie to ma znacznie dla naszego tematu. U nas obowiązkowe patentowanie jest od 7,5m. Więc jest znacznie bardziej restrykcyjnie niz gdziekolwiek w Europie.


Spokojnie! W Chorwacji bezpatencie jest do 3m. Czyli zamordyzm chorwacki jest 2,5 razy większy niż u nas. ;-)

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2011, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kuracent, pisałem o Europie w rozumieniu UE. Sory za brak precyzji :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2011, o 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
skipbulba napisał(a):
Kuracent, pisałem o Europie w rozumieniu UE. Sory za brak precyzji :)


Ja się chyba zbytnio rozpędziłem. Dla mnie cywilizacyjnie Europa to UE + Schengen-landia.
Ale przekraczanie granicy lądowej z HR jest prawie tak proste jak Schengen no i te autostrady i mariny... Zaliczam HR już do Europy. :-)

No a po Twoim uściśleniu (UE) to wygląda na to, że masz rację.
Chwilowo.
Bo jak Polska przyjmie Chorwację do UE za pół roku, to znów będę miał rację. ;-)

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2011, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kuracent napisał(a):
Bo jak Polska przyjmie Chorwację do UE za pół roku, to znów będę miał rację. ;-)


a co to zmieni, że będzie jeden kraj z mniejszym limitem bezpatencia? Za to mają jeden łatwy i tani do zrobienia patent na wszystko. Mają lepiej, znacznie.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL