Przesyl z SE:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Sjo ... ritidsbat/Tłumaczymy:
Uprawnienia dla przyjemności
Statki turystyczne z pomiarów zarówno w ramach 12 metrów długości i 4 metry szerokości nazywa się przyjemnością. Aby umożliwić działanie takich łodzi potrzeba kontroler nie posiada formalnej władzy lub kwalifikacji, o ile statek jest szwedzki, czy jest on przedstawiany do wód szwedzkich i międzynarodowych.
Jeśli łodzi rekreacyjnych większej niż 12 metrów długości i 4 m szerokości (dwa wymiary) kwota, o której mowa to zamiast łodzi rekreacyjnych. Wymaga to odpowiedniej Izby posiada co najmniej przybrzeżnej kapitan statku. Górna granica wielkości nie jest określona, ale z prawem, każdy statek był obsadzony w bezpieczny sposób. Może on obejmować drugiego i wyższych wymagań w zależności od wielkości i zakresu.
Nie potrzebne są dodatkowe uprawnienia na statku, muszą być prowadzone w kanałach Europy. Jeżeli łódź powinny być stosowane w systemach kanałów, takich jak Niemcy, Belgia i Francja, wymagane tak zwane świadectwo kanału. Kanał Certyfikat uprawniający do prowadzenia łodzi na rzekach i kanałach na kontynencie. W przypadku kanałów w Szwecji, nie ma takich przepisów.
Armator "Odpowiedzialność
Zgodnie z prawem, właściciel właścicieli łodzi rekreacyjnych w tak szybko, jak on ma najmniejszej przyjemności. prawa morskiego wymaga właściciela i kapitana, a także na "statku realizacji zadań istotnych dla bezpieczeństwa na morze" - to prawie wszyscy na pokładzie. Jeśli zdarzy się wypadek jest właścicielem łodzi (właściciel) odpowiada za szkody. W niektórych przypadkach, nie ma ograniczenia odpowiedzialności armatorów. Należy zatem zapewnić, że jednostka ma zobowiązania, które mają zastosowanie.
Kto jest mistrzem?
Dla statków wycieczkowych, nie ma jasnej definicji, kto jest mistrzem. Jednakże, to jest naturalne rozważyć właściciel, najemca lub lånaren jednostki, które są odpowiedzialne dowódca, jeśli on lub ona jest na pokładzie. W przeciwnym wypadku, kierowca uważa się za mistrzów. Dowódca odpowiedzialny za jacht jest zdatny do żeglugi i że jest ona wykonywana w sposób zgodny z zasadami dobrej praktyki morskiej
Pasażerowie w łodzi
Statek może potrwać do 12 pasażerów. To nie mogą być sponsorowane. W niektórych przypadkach pasażerowie mają do udziału wydatków (kosztów), ale dlatego, że nie ma w działalności handlowej, do którego może być uzasadnione i relacje istniejące między pasażerów i załogi.
statków handlowych i statków wycieczkowych
Statek uważa się za statek handlowy lub rekreacyjnych.
•Gdy statek używany do celów rekreacyjnych, czyli tzw. nie w celach komercyjnych lub w działalności handlowej, liczy się jako jednostki rekreacyjne. W praktyce oznacza to na przykład, że nie można przyjąć lub otrzymania zapłaty za działalność lub część działalności.
•Kiedy statek używany do transportu towarów lub pasażerów w celach zarobkowych, to uznaje się za kupca.
To niekoniecznie oznacza, że wszelkie rekompensaty finansowe za usługi w chwili jest ona wykonywana, ale pewnego rodzaju działalności gospodarczej powinny być podstawą do wysyłki oraz statku musi mieć swoją pozycję w biznesie za to liczyć jako żeglugi handlowej.
Pzdr
Kocur spod bandery SE
*****
Sorka za idiotyczne tłumaczenie.
Właściwie to nie idiotyczne ale BOSKIE
Pretensje za logikę tlumaceznia do tlumacza made by translator

))
Pzdr
Kocur - nadal z bandery SE
*****
Tekst w oryginale dla wielbicieli języka Wikingów:
Behörigheter för fritidsbåt
Fritidsfartyg med mått både under 12 meters längd och 4 meters bredd benämns fritidsbåt. För att framföra en sådan båt behöver den ansvarige ombord inte ha någon formell behörighet eller kvalifikation så länge båten är svensk, oavsett om den framförs på svenskt eller internationellt vatten.
Om fritidsfartyget är större än 12 meter långt och 4 meter brett (båda måtten inräknade) benämns det istället fritidsskepp. Då krävs att den ansvariga ombord innehar lägst kustskepparintyg. Någon övre storleksgräns anges inte, men enligt lagen ska varje fartyg vara bemannat på ett betryggande sätt. Det kan innebära andra och högre krav beroende på fartygets storlek och verksamhetsområde.
Det finns ytterligare behörigheter som krävs om båten ska framföras i Europas kanaler. Om båten ska framföras i kanalsystemen, till exempel Tyskland, Belgien och Frankrike, krävs ett så kallat kanalintyg. Kanalintyg ger dig behörighet att köra fritidsbåt på floder och kanaler på kontinenten. När det gäller kanalerna i Sverige finns inga sådana regler.
Redaransvar
Juridiskt sett är ägaren av en fritidsbåt faktiskt redare så snart han eller hon äger den minsta lilla fritidsbåt. Sjölagen ställer krav på redaren och befälhavare och även på "den som på fartyg fullgör uppgift av väsentlig betydelse för säkerheten till sjöss" – alltså nästan vem som helst ombord. Om det händer en olycka är båtägaren (redaren) ansvarig för eventuella skadestånd. I vissa fall gäller ingen begränsning av redaransvaret. Se därför till att fritidsbåten har en ansvarsförsäkring som gäller.
Vem är befälhavare?
För fritidsbåtar finns det ingen klar definition på vem som är befälhavare. Det är dock naturligt att betrakta ägaren, hyresmannen eller lånaren av fritidsbåten som ansvarig befälhavare om han eller hon är ombord. I annat fall är föraren att betrakta som befälhavare. Befälhavaren ansvarar för att båten är sjövärdig och att den framförs på ett sätt som är förenligt med gott sjömanskap
Passagerare i fritidsbåt
Fartyget får ta högst 12 passagerare. Dessa får inte vara betalande. I vissa fall kan passagerarna vara med och dela på omkostnader (självkostnad), men för att det inte ska uppfattas som affärsmässig verksamhet ska kostnaden vara rimlig och en relation finnas mellan passageraren och besättningen.
Handelsfartyg eller fritidsfartyg
Ett fartyg betraktas som handels- eller fritidsfartyg.
•När fartyget används för fritidsändamål, dvs. varken med kommersiellt syfte eller i affärsmässig verksamhet, räknas det som fritidsfartyg. I praktiken innebär det till exempel att man inte kan ta eller få betalt för verksamheten eller del av verksamheten.
•Då fartyget används till att transportera gods eller passagerare för annans räkning, anses det vara ett handelsfartyg.
Det betyder inte nödvändigtvis att någon ekonomisk ersättning utgår för den aktuella tjänsten i det ögonblick den utförs, men någon sorts affärsidé ska ligga till grund för transporten och fartyget måste ha en egen position i verksamheten för att den ska räknas som handelssjöfart
Ha en trevlig översättning
Och en trevlig kväll
Kocur Båten med en flagga SE