Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 31 lip 2025, o 21:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 cze 2014, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
bury_kocur napisał(a):
A powiedz Tomku - CZEMU złym ?
Ja tam sobie chwalę ten pomysł.
Daje mozliwość korzystania z toalety na jachcie stojąc w zatłoczonym porcie bez zanieczyszczana wód portowych fekaliami - a mówiąc dosadnie - bez zrzucania wlasnego goowna sąsiadowi pod burtę ...
Pzdr
Kocur


Taaa a potem wypływasz i wywalasz ten syf ze zbiorników do wody. Ja tam w portach cierpię tę niewygodę i chodzę do toalety.

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12598
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
A powiedz Tomku - CZEMU złym ?
Ja tam sobie chwalę ten pomysł.


Bo masz duży jacht. Naprawdę, są mniejsze jachty, cały czas używane.
Zbiornik fekaliów oznacza zajęte miejsce, którego na jachcie zawsze mało, ciężar, który pogarsza stateczność, dodatkowa instalacja, która bywa awaryjna (wiem coś o tym, na klubowym jachcie był poważny problem ze zbiornikiem).

Do tego całe instalacje odbioru ścieków musiały powstać (ile to zanieczyszczeń!) i są obsługiwane (ile to zanieczyszczeń!).

Tak się zastanawiam, gdzie u siebie bym mógł taki zbiornik umieścić...
A znam mniejsze jachty.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
waliant napisał(a):
Bo może są już tak wytresowani, że to co każe władza przyjmują jako świętość?
A może rozumieją problem, bo mieszkają w krajach, gdzie w jednej marinie stoi więcej łódek niż w jest w pliku Zientary? :-)

Problem sranka do wody jest, nie mów, że nie spotkałeś się ze zmiętolonym papierem toaletowym pływającym obok jachtów stojących obok twojego. Jakoś trzeba ten smrodliwy problem rozwiązać, bo łódek będzie coraz więcej a nie coraz mniej :-( Wymyślili Szwedzi tak jak wymyślili i... problemu to dużego dla nich nie stanowi.

A to, że pomimo tego, że wiedząc o planowanym wprowadzeniu takich obostrzeń kupiłeś łódkę w której nie ma możliwości dobudowania zbiornika, to... problem do działu "Logika" ;-)

_jp_ napisał(a):
1) jeżeli na jachcie jest WC - to od kwietnia przyszłego roku to WC musi mieć zbiornik
A czy ktoś "od Głowackiego" chociaż pomyślał o problemie, czy jedyne działanie to podjęcie męskiej decyzji o niepływaniu do Szwecji w przyszłym sezonie?
Polski pragmatyzm, mać.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12598
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
Problem sranka do wody jest, nie mów, że nie spotkałeś się ze zmiętolonym papierem toaletowym pływającym obok jachtów stojących obok twojego. Jakoś trzeba ten smrodliwy problem rozwiązać, bo łódek będzie coraz więcej a nie coraz mniej :-( Wymyślili Szwedzi tak jak wymyślili i... problemu to dużego dla nich nie stanowi.


Wystarczy zakazać korzystania w porcie. Zresztą wiele osób w porcie nie korzysta, ze zwykłej przyzwoitości.
A czy problemu to nie stanowi, to się jeszcze okaże. Faktycznie ceny na małe jachty mogą w SE spaść.

Maar napisał(a):
A to, że pomimo tego, że wiedząc o planowanym wprowadzeniu takich obostrzeń kupiłeś łódkę w której nie ma możliwości dobudowania zbiornika, to... problem do działu "Logika" ;-)


Możliwość jest zawsze, tylko nie jest to proste. A jacht kupiłem dwa lata temu, jakoś wtedy o tym nie słyszałem. Inna sprawa, że kibelek to jest tylko jedno z wielu kryteriów przy wyborze jachtu :-P

Maar napisał(a):
A czy ktoś "od Głowackiego" chociaż pomyślał o problemie, czy jedyne działanie to podjęcie męskiej decyzji o nie pływaniu do Szwecji w przyszłym sezonie?
Polski pragmatyzm, mać.


No tak, bo głównym zajęciem każdego człeka powinno być śledzenie aktów prawnych, także w krajach ościennych. Żeby nie dać się zaskoczyć.
Nie uważasz, że to jakby na głowie jest postawione?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
śledzenie aktów prawnych, także w krajach ościennych. Żeby nie dać się zaskoczyć.


No to bardzo proszę cd żeby nie było, że nikt nie mówił:

"łodzie rekreacyjne od maja 2015 r., mają zakaz zrzutu ścieków w ramach
szwedzkich wód terytorialnych i wyłącznej strefy ekonomicznej.
W Morzu Bałtyckim, będzie zabronione dla statków pasażerskich zrzut ścieków, nawet na wodach międzynarodowych.
Jest to przyjęte przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO, Międzynarodowej Morskiej
Organizacja).
Zakaz wejdzie w życie w 2016 dla nowych statków i 2018 dla istniejących statków"

Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 12:13 
bury_kocur napisał(a):
Wniosek z powyższego jest dość prosty - należy w ciągu najbliższego roku spodziewać się w SE spadku cen na jednostki nie posiadajace systemu szamb zintegrowanych z mozliwością ich odsysania z zewnątrz.

waliant napisał(a):
Faktycznie ceny na małe jachty mogą w SE spaść.


Hmm, nie wiem czemu robicie miny zaskoczonych..
W związku z planowanym od pewnego czasu wprowadzeniem tego przepisy ceny jachtów w Szwecji JUŻ SPADŁY, tak jak to obserwuję.
Przykład bliski sercu Burego Kocura - np. Albin czy Karskrona Viggen w dobrym stanie 3-4 lata temu był wart w przeliczeniu około 10 tys. pln, obecnie ładne i zadbane łódki można znaleźć za 5-6 tysięcy. I wiszą dość długo na blocket, bo większym wzięciem cieszą się jachty większe, które przecież też staniały - bo też wymagają przeróbki, ale jest ona łatwiejsza technicznie.
IMHO rozwiązaniem jest proponowane swego czasu "Porta-Potti" z trójnikiem w miejscu WC morskiego, tylko instalację trójnika i zaworu należy tak skonstruować, żeby na wodach Szwecji była odłączalna i ..nie rzucała się w oczy kontrolerów.

Łyżeczką dziegciu w tym wszystkim jest świadomość szkodliwości chemikaliów z toalet chemicznych, których resztki będą trafiać jednak do wody.

Ktoś chętny do zaprojektowania układu? zwłaszcza systemu połączenia.. :-D


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 12:53 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
bury_kocur napisał(a):
waliant napisał(a):
śledzenie aktów prawnych, także w krajach ościennych. Żeby nie dać się zaskoczyć.


No to bardzo proszę cd żeby nie było, że nikt nie mówił:

"łodzie rekreacyjne od maja 2015 r., mają zakaz zrzutu ścieków w ramach
szwedzkich wód terytorialnych i wyłącznej strefy ekonomicznej.
W Morzu Bałtyckim, będzie zabronione dla statków pasażerskich zrzut ścieków, nawet na wodach międzynarodowych.
Jest to przyjęte przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO, Międzynarodowej Morskiej
Organizacja).
Zakaz wejdzie w życie w 2016 dla nowych statków i 2018 dla istniejących statków"

Pzdr
Kocur
Co jasno pokazuje, że szwedzcy biurokraci wyszli przed orkiestrę przyjnajmniej w kwestii terminu.
A czy ktoś wie, gdzie jest aktualna wersja tej regulacji IMO? Bo, może, są tam wyłączenia dla pleasure crafts lub historical ships of primitive built, tak jak w wielu morskich konwencjach?
Jeszcze się okaże, że za 4 lata nie tylko do SE, ale w ogóle po Bałtyku nie popływamy :-(

******************
ps. Kocurze, a co robią dobrowolne i nieobowiązkowe szwedzkie organizacje żeglarskie? Bronią jakoś swoich członków przed koniecznością kosztownej przebudowy jachtów, czy przytakują urzędnikom?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 13:45 

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 08:38
Posty: 102
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 179
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
_jp_ napisał(a):
A czy ktoś wie, gdzie jest aktualna wersja tej regulacji IMO? Bo, może, są tam wyłączenia dla pleasure crafts lub historical ships of primitive built, tak jak w wielu morskich konwencjach?


Na stronie IMO na ten przykład? :)
http://www.imo.org/OurWork/Environment/PollutionPrevention/Sewage/Documents/200(62).pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 13:47 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jeżeli z tymi regulacjami IMO chodzi o Aneks IV konwencji MARPOL, to (o ile udało mi się znaleźć _aktualny_ tekst, bo wredna IMO swoje wypociny udostępnia odpłatnie :evil: ) http://library.arcticportal.org/1699/1/marpol.pdf, to jest tam coś takiego
Cytuj:
Regulation 2
Application

The provisions of this Annex shall apply to:
(a) (i) new ships of 200 tons gross tonnage and above;
(ii) new ships of less than 200 tons gross tonnage which are certified to carry more than 10 persons;
(iii) new ships which do not have a measured gross tonnage and are certified to carry more than 10 persons; and
(b) (i) existing ships of 200 tons gross tonnage and above, 10 years after the date of entry into force of this Annex;
(ii) existing ships of less than 200 tons gross tonnage which are certified to carry more than 10 persons, 10 years after the date of entry into force of this Annex; and
(iii) existing ships which do not have a measured gross tonnage and are certified to carry more than 10 persons, 10 years after the date of entry into force of this Annex.
Zatem dla jachtów/statków z miejscami dla nie więcej niż 10 osób te regulacje IMO nie obowiązują?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 13:56 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Aż mi się nie chce wierzyć, na moje oko wszystkie łódki szwedzkie starszego typy do przerobienia

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Jeżeli z tymi regulacjami IMO chodzi o Aneks IV konwencji MARPOL

Nie chodzi.
Tu chodzi raczej o urzędniczą interpretację protokołów HELCOM...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 15:36 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Szwedzki komentarz do przepisów, który przytoczył Bury Kocur powołuje się jednak na IMO, a nie HELCOM. "Ścieki", "statki pasażerskie" - to wskazywałoby właśnie na Aneks IV do MARPOL-u. Czy masz może pod ręką zaktualizowany tekst jednolity tego Aneksu, bo na stronach IMO są bezpłatnie tylko kolejne poprawki. Jeśli cytowana przeze mnie Regulation 2 nie została zmieniona, to mielibyśmy pewność, że małych jachtów ten aneks nie dotyczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Szwedzki komentarz do przepisów, który przytoczył Bury Kocur powołuje się jednak na IMO, a nie HELCOM.

Heh...
bury_kocur tłumacząc ze szwedzkiego napisał(a):
jako państwo członkowskie HELCOM zgodzilismy się zakazać zrzutu ścieków ze statków na Morzu Bałtyckim.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 17:07 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
bury_kocur napisał(a):
waliant napisał(a):
śledzenie aktów prawnych, także w krajach ościennych. Żeby nie dać się zaskoczyć.


No to bardzo proszę cd żeby nie było, że nikt nie mówił:

"łodzie rekreacyjne od maja 2015 r., mają zakaz zrzutu ścieków w ramach
szwedzkich wód terytorialnych i wyłącznej strefy ekonomicznej.
W Morzu Bałtyckim, będzie zabronione dla statków pasażerskich zrzut ścieków, nawet na wodach międzynarodowych.
Jest to przyjęte przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO, Międzynarodowej Morskiej Organizacja).
Zakaz wejdzie w życie w 2016 dla nowych statków i 2018 dla istniejących statków"

Pzdr
Kocur
cytat z Kocura, podkreślenie moje specjalnie dla Jaromira


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 17:14 

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 13:35
Posty: 400
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 62
Otrzymał podziękowań: 87
bury_kocur napisał(a):
Skier napisał(a):
wc morskie. Od maja u Szwedów podobno nie wolno
z takich korzystać na ich wodach terytorialnych.


Jakieś kompletne niezrozumienie temtu...

To już trzecia strona, a pytań przybywa :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 18:17 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Znalazłem omówienie analogicznych przepisów niemieckich (ale nie wiadomo, na ile to aktualne choć wisi na urzędowej stronie?) http://www.bsh.de/en/Marine_data/Environmental_protection/MARPOL_Convention/Discharge_regulations_in_Annex_IV.pdf
Cytuj:
(...)B) Mandatory equipment under Art. 6b, para. 1, Schiffssicherheitsverordnung:
(Schiffssicherheitsverordnung (Ship Safety Ordinance), BGBl I, p. 3013, 3023, last amended by Art. 2 of the second ordinance to amend environmental regulations in shipping, 9 April 2008 BGBl. I p. 701)
- German ships including pleasure craft
- ships of other Baltic Sea states
which navigate the German Baltic Sea waters (territorial sea and EEZ) have to be equipped with toilet holding tanks if they have toilets on board (ships not referred to in Regulation 2, Annex IV, MARPOL = ships of less than 400 gross tonnage which are not certified to carry more than 15 persons).
The required shipboard facilities are subject to HELCOM’s Guidelines for Installation of Toilet Retention Systems and Standard Connections for Sewage on Board Existing Fishing Vessels, Working Vessels and Pleasure Craft, HELCOM Recommendation 22/1 of 21 March 2001 (Verkehrsblatt, p. 122, issue 5 – 2008, notification no. 33).
As an alternative to fixed retention systems on board, portable toilets or portable retention systems may be used provided that they are emptied into shoreside reception facilities.

Exemptions from the carriage requirement under Art. 6b, para. 3, Schiffssicherheitsverordnung (Ship Safety Ordinance):
- ships built prior to 1 Jan. 1980
- ships built between 1 Jan. 1980 and 1 Jan. 2003
a) whose hull length and beam is less than 11.50 m and 3.80 m, respectively, or
b) which have been issued by Bundesamt für Seeschifffahrt und Hydrographie with a
certificate of exemption from the carriage requirement.(...)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
waliant napisał(a):
śledzenie aktów prawnych, także w krajach ościennych. Żeby nie dać się zaskoczyć.


No to bardzo proszę cd żeby nie było, że nikt nie mówił:

"łodzie rekreacyjne od maja 2015 r., mają zakaz zrzutu ścieków w ramach
szwedzkich wód terytorialnych i wyłącznej strefy ekonomicznej.
W Morzu Bałtyckim, będzie zabronione dla statków pasażerskich zrzut ścieków, nawet na wodach międzynarodowych.
Jest to przyjęte przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO, Międzynarodowej Morskiej Organizacja).
Zakaz wejdzie w życie w 2016 dla nowych statków i 2018 dla istniejących statków"

Pzdr
Kocur
cytat z Kocura, podkreślenie moje specjalnie dla Jaromira

Rozumiem, że chcesz sobie jeszcze trochę pogadać o twórczości IMO, która, jak sam skonkludowałeś, zdecydowanej większości jachtów nie dotyczy...?

Ale uznajesz że nie warto szukać przyczyn wprowadzania regulacji "jachtowo-ściekowych" w zdecydowane bardziej restrykcyjnych i podatnych na niekorzystne, urzędnicze interpretacje protokołach konferencji HELCOM..? Ciekawe - bo to właśnie tam znajduje się źródło objęcia regulacjami wszystkich jachtów -również tych, które korzystać mogły z IMO-wskiego wyjątku dla jednostek poniżej 10 pasażerów...

Fajnie - to dyskutuj sobie dalej...
Jak skończysz - spójrz tu:
http://helcom.fi/Recommendations/Rec%2022-1.pdf
http://helcom.fi/Recommendations/Rec%2019-9.pdf

INSTALLATION OF TOILET RETENTION SYSTEMS AND STANDARD CONNECTIONS FOR SEWAGE ON BOARD EXISTING FISHING VESSELS, WORKING VESSELS AND PLEASURE
CRAFT napisał(a):
Existing craft means: All ships including fishing vessels, working vessels or pleasure craft built before 1.1.2000 and:
a) less than 200 tons gross tonnage;
b) less than 200 tons gross tonnage and certified to carry not more than 10 persons;
c) with no measured gross tonnage and certified to carry not more than 10 persons.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
_jp_ napisał(a):
cytat z Kocura,


To nie moja cytata :lol: tylko ze szwedzkiej strony Agencji Transportu...
Ja tylko wyszukalem stosowne kawalki i przetłumaczyłem ...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie wiem co macie za problem. Przepis jest prosty: na wodach terytorialnych nie wolno "zrzucać ścieków". Nie zakazano siusiania. Nikt nie widzi różnicy między jednym, czy dwoma sikami, a opróżnieniem zbiornika? Nikt nie widzi teź różnicy w możliwości egzekwowania? Czy jak w Polsce brakowało oczyszczalni ścieków, a w Szwecji były, to też ten kraj był "policyjny"? Korwinizm się rzuca...? Co mnie obchodzi helcom czy sitcom, ja chcę czysyej wody w szkierach.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 3: Moniia, Stara Zientara, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Colonel napisał(a):
Nie wiem co macie za problem. Przepis jest prosty: na wodach terytorialnych nie wolno "zrzucać ścieków"


Widzisz Andrzej - Przepis wbrew pozorom wcale nie jest to taki oczywisty i jednoznaczny, a przynajmniej ja nie znalazłem doprecyzowania go :-(
Przegrzebałem setki stron Agencji Transportu SE (część zacytowalem z tlumaczeniem) i nie znalazłem nigdzie np. definicji "ścieków".
Jest więc pytanie - co jest ściekiem ?
Czy ściekiem są nieczystości z WC (czyli tzw "wody czarne") czy także tzw "wody szare" czyli to co odprowadzamy za burtę ze zlewu, umywalki czy też prysznica ?
A jak myję się na rufie prysznicem rufowym to odprowadzam "ścieki" czy nie ?
Chemii przeciez wtedy do wody nie pakuję ....
I o ile sporo jachtów ma zbiorniki fekalne to naprawdę niewiele znam ze zbiornikami "wody szarej".
Wiemy także już, że skorzystanie z nocnika lub wiaderka i wylanie owej zawartości za burtę jest - zgodnie z treścią cytowanych przepisów - dozwolone.
Ale wiemy także, żę niedozwolone jest siusianie do kibelka nie posiadajacego zbiornika fekalnego i odprowadzanie tych samych nieczystości za burtę przez kibelek...
A powiedz Jędrek - jaka to różnica czy zrobisz siku do wiaderka i wylejesz czy zrobisz do muszli sedesowej i spuścisz ?
A to właśnie zakazano...

To jedno.
Drugie to mnie także rzucajaca sie w oczy niedoskonałość w określeniu we wszelkich ulotkach czy tez przeglądanych stronach Agencji Transportu co będzie obiektem ewentualnej kontroli ?
Czy będzie to rzeczywisty fakt zrzucenia do wody jednego malego "siusiu" czy tez fakt posiadania na jachcie toalety BEZ zbiornika fekalnego czyli urządzenia umożliwiajacego owe siusianie...
Bo przecież takie WC może na jachcie być - byle nie bylo uzywane - prawda ?
A jeżeli interpretować będziemy inaczej to już na "dzień dobry" należy wsadzić wszelkich facetów do pierdla za mozliwość popełnienie gwałtu.
Bo "instrument" przecież masz - a że go nie używasz ... :rotfl:

Colonel napisał(a):
ja chcę czysyej wody w szkierach.


Tego chcą chyba wszyscy ale próbujemy także sprecyzować interpretację przepisów.

Tu akurat zgadzam sie z Tomkiem bo sam lubię precyzyjność w życiu.
Stąd powyższe wątpliwości - a im dlużej czytam te przepisy SE tym mam ich wiecej...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12598
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Korwinizm się rzuca...?


Jakaś obsesja? Dwie osoby przywołały w tym wątku JKM - pogięło was, czy to wam się wszystko kojarzy?

A Kocur ładnie podsumował moje wcześniej a teraz i swoje wątpliwości. Przepisy są niejasne i nielogiczne. I próbujemy dojść (i słabo nam to idzie) jak to jest tam, oraz jak to jest u nas (albo może być u nas).

P.S. Na Tequili jest zbiornik fekaliów? A może wody szarej jest? Jak to ze zmywaniem naczyń, robicie to bez chemii?
Jeżeli na powyższe pytania odp. brzmi "tak", to masz prawo pisać o czystej wodzie w szkierach. Jeżeli nie - to Twoje pisanie to czysta demagogia.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
A Kocur ładnie podsumował moje wcześniej a teraz i swoje wątpliwości. Przepisy są niejasne i nielogiczne


Puściłem maila do rodziny w SE o pomoc - zobaczymy co pomogą.
Agnieszka jest tez żeglarka a dodatkowo ma spore doświadczenie w przeszukiwaniu przepisów - zobaczymy co znajdzie.
Będę wiedzial coś więcej to napiszę chyba , że ktoś jeszcze pomoże...
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Jak to ze zmywaniem naczyń, robicie to bez chemii?


Tomek
Każdy robi to z chemią tylko na jednej butelce jest napisane,że zawartość podlega biodegradacji a na innej nie jest napisane.
Ja na wszelki wypadek świadomie używam na jachcie (i mam zawsze taka butelke z napisem) tej pierwszej.
Ot tak, na wszelki wypadek - jakby komuś sie moja piana ze zlewu nie spodobala.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7477
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3740
Otrzymał podziękowań: 2061
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Colonelu ja myślę że oni tę róznicę widzą, ale czemu by mieli sobie odpuścić taki wdzięczny temat o Qpie :rotfl:
nie mogą być gorsi od Micusia

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12598
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Każdy robi to z chemią tylko na jednej butelce jest napisane,że zawartość podlega biodegradacji a na innej nie jest napisane.


Moje pytanie było do Colonela generalnie.
Sam używam chemii, ale bardzo oszczędnie.
Może dlatego, że na jachcie prawie nie gotujemy ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zielony Tygrys napisał(a):
ja myślę że tę róznicę widzę,


Zielony Tygrysie - to wytłumacz mi proszę wyłożone przeze mnie powyżej wątpliwości.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12598
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zielony Tygrys napisał(a):
Colonelu ja myślę że oni tę róznicę widzą,


My rozważamy problem, czy ustawodawca w SE widzi tę różnicę. Wychodzi na razie, że niekoniecznie...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7477
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3740
Otrzymał podziękowań: 2061
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
bury_kocur napisał(a):
Zielony Tygrys napisał(a):
ja myślę że tę róznicę widzę,

Zielony Tygrysie - to wytłumacz mi proszę wyłożone przeze mnie powyżej wątpliwości.
Pzdr
Kocur

Kocurze wybacz, ale nie czytam tych zawiłych wyłożeń. szczęśliwie jeszcze Habra nie mam, za nic nie odpowiadam i wiedzieć nie muszę. troluję trochę dla rozluźnienia przed nocką. ok?
a zanim będę Habra mieć to przepisy sie zmienią albo zdążymy się do nich przyzwyczaić i wiedzieć co i jak.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2014, o 07:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12598
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zielony Tygrys napisał(a):
za nic nie odpowiadam i wiedzieć nie muszę. troluję trochę dla rozluźnienia przed nocką. ok?


Heh, ale ja tak nie mogę, skoro zbiornika nie mam, a zastanawiam się nad regatami do Szwecji. Jak żyć? ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2014, o 07:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Naczynia myję w portach. Zbiornik mam, nie używam. W przelotach morskich jest kosz rufowy, w przybrzeżnych porty.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2014, o 07:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Jak żyć?


Tak na powaznie - trochę się wyjaśnilo.
W rozporządzeniu wyraznie chodzi o scieki fekalne.
Na stronie Agencji jest tez taki krótki filmik i tam tez wyraźnie o tym mówią.
Chodzi tylko o goowna z jachtu wyrzucane do wody ze zbiorników.
I nie chodzi o jedno sikniecie z relingu do morza tylko o zbiorniki fekalne i ich opróżnianie.
Także póki co wydaje się, ze problem tzw wody szarej sie rozwiązal.
Co nie znaczy, że jak kogoś "przyprze" to w majestacie prawa -plynąc wnętrzem archipelagu Karlskrony - staje na burcie i sika do wody.
Wtedy ustawodawca przewidzial sikanie do wiaderka lub nocnika.
Pzdr
Kocur
ps. choc nadal nie rozumiem, czemu (w teorii przynajmniej) nie można w momencie tego sikania skorzystac z kibelka i wywalić tego do wody zamiast improwizować z nocnikiem ?
Ale pewnie nie wszyscy będą ŚWIĘCI i co bardziej normalni tak będa robić :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Colonel napisał(a):
Naczynia myję w portach. Zbiornik mam, nie używam. W przelotach morskich jest kosz rufowy, w przybrzeżnych porty.


Jędrek - jak Cie lubię - czemu tak sobie - na własne życzenie - utrudniasz życie ?
Ja tam nie po to mam takie dobrodziejstwa aby z nich nie korzystać.
Czemu majac wodę (nawet ciepłą z bojlera) w kambuzie mam ganiać z brudnymi garami gdzieś po zlewach w porcie ???
A juz kompletnie nie rozumiem czemu majac zbiornik fekalny nie korzystasz z niego ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL