Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 19:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 mar 2015, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Jaromir napisał(a):
Bo przecież ani ustawa, która jako jedyna ustala regulacje dotyczące prowadzenia prawem przypisanych dzienników na polskich statkach morskich ani jej rozporządzenie wykonawcze, które nie dotyczy statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji ani słowem nie wspominają o czymś takim, jak "jacht rekreacyjny" czy "jacht komercyjny", prawda?
Tak, oczywiście. Skrót myslowy sobie zastosowałem :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jaromir napisał(a):
Jeżeli - z pogwałceniem językowej, systemowej i logicznej metody wykładni prawa - odpowiesz na którekolwiek z dwu powyższych pytań "tak"... to powiedz mi jeszcze - dlaczego MI forsuje od niemal roku zmianę tej definicji?
Zmianę z pozoru bardzo niedużą, ale jakże znaczącą. Urzędnicy chcą by nowa definicja brzmiała:
"statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, w tym używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na:...."

Mając na uwadze wyjaśnienia ministerstwa to chodzi bardziej o doprecyzowanie definicji „jachtu komercyjnego” w sytuacji gdy będzie on odpłatnie udostępniony bez załogi, dlatego tez dodano;
Cytuj:
- z tym, że w przypadku, gdy jacht odpłatnie udostępniony bez załogi jest używany do działalności wymienionej w lit. a-e, to stosuje się do niego przepisy, jak do jachtu odpłatnie udostępnianego wraz z załogą;

Ale jak zwykle, Ty wiesz na pewno a mi się tylko wydaje.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
W dawniejszych czasach mówiło się, że w razie wypadku pierwszy oficer zabezpiecza dziennik i oddaje go kapitanowi... Tak niezręcznie, aby się przy tym utopił.

Czy można prości o jakiś przykład takiego zachowania, powiedzmy sygnaturę orzecznictwa IM gdzie mówi się o utracie dziennika okrętowego a my możemy domniemywać celowe zagubienie. Przyznam się, że jestem trochę zaskoczony przytaczaniem takich „urban legends” przez zacnych kapitanów na jak by nie było opiniotwórczym forum

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
SIRK napisał(a):
Czy można prości o jakiś przykład takiego zachowania
Przez 10 lat pływania jako pierwszy oficer byłem tak wielokrotnie instruowany przez kapitanów.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Stara Zientara napisał(a):
SIRK napisał(a):
Czy można prości o jakiś przykład takiego zachowania
Przez 10 lat pływania jako pierwszy oficer byłem tak wielokrotnie instruowany przez kapitanów.

I przez 25 lat tak szkolisz swoje załogi?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 06:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
SIRK napisał(a):
I przez 25 lat tak szkolisz swoje załogi?
A co widzisz w tym złego? Ja szczerze mówiąc nigdy nie prowadziłem dziennika, mam w nosie co mówią o tym przepisy i o szanowna pani dziwo nigdy mi, żaden jacht nie zatonął. Bo jachty nie pływają na dziennikach tylko na wodzie.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 06:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Nie pamiętasz o kotwicach i hamowaniu? Sirk nie dopuszcza do sytuacji niemania dziennika. W szczególności na statku idącym z prędkością manewrową 8-10 węzłów.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 07:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
I przez 25 lat


Wojtek jako kpt pływa 25 lat.
Ostatnie 8 lat dzienników nie trzeba prowadzić.
Znaczy powinieneś się dopytywać co najwyżej o 17 lat Wojtkowego Kapitanowania :rotfl:
ja dzienników na swoim jachcie tez nie prowadzę bo ... po co ?
To strasznie upierdliwa czynność nikomu do niczego nie potrzebna :lol:

skipbulba napisał(a):
Bo jachty nie pływają na dziennikach tylko na wodzie.


Oooooooo - bo tu jest problem :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 07:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Sirk raczej o to pyta

Stara Zientara napisał(a):
W dawniejszych czasach mówiło się, że w razie wypadku pierwszy oficer zabezpiecza dziennik i oddaje go kapitanowi... Tak niezręcznie, aby się przy tym utopił. :)

Stara Zientara napisał(a):
10 lat pływania jako pierwszy oficer byłem tak wielokrotnie instruowany przez kapitanów.


Szczerze to mnie też trochę to zdziwiło bo jakby to jednak przestępstwem pachnie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 07:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
Sirk raczej o to pyta

Stara Zientara napisał(a):
W dawniejszych czasach mówiło się, że w razie wypadku pierwszy oficer zabezpiecza dziennik i oddaje go kapitanowi... Tak niezręcznie, aby się przy tym utopił. :)
(...)

10 lat pływania jako pierwszy oficer byłem tak wielokrotnie instruowany przez kapitanów.


Szczerze to mnie też trochę to zdziwiło bo jakby to jednak przestępstwem pachnie


A konkretnie, to jakim?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 07:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
Szczerze to mnie też trochę to zdziwiło bo jakby to jednak przestępstwem pachnie


Raczej dostosowaniem się do chorej rzeczywistości...

Niektórzy mają prawo nie pamietać, ale kiedyś, za wejście jachtem na mieliznę (bez strat w ludziach i sprzęcie) stawało się przed Izbą Morską

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
To może ktoś wyjaśni nam dlaczego taki niedościgły wzorzec wolności ale i rozsądku jakim niewątpliwie jest RYA zaleca prowadzenie dziennika generalnie w każdym wypadku.
Natomiast MCA nakłada prawny obowiązek dla wszystkich jednostek w podroży międzynarodowej zwalniając jedynie „pleasure vessels of less than 150 gt”, chyba nie trzeba przypominać definicji „pleasure vessels”.
bury_kocur napisał(a):
Wojtek jako kpt pływa 25 lat.
Ostatnie 8 lat dzienników nie trzeba prowadzić.
Znaczy powinieneś się dopytywać co najwyżej o 17 lat Wojtkowego Kapitanowania
ja dzienników na swoim jachcie tez nie prowadzę bo ... po co ?
To strasznie upierdliwa czynność nikomu do niczego nie potrzebna

A tym wypadku nie chodzi o obowiązek prowadzenia dziennika tylko o „procedurę niszczenia dokumentów” a poza tym to na Zawiszy także nie prowadzi się dziennika?
Dla „czytających inaczej” obojętne jest mi czy ktoś prywatnie pływa na wodzie czy na dzienniku, nie jest mi natomiast obojętne jeżeli pisze się nieprawdę lub nawołuje do co najmniej dziwnego zachowania.
Yigael napisał(a):
Nie pamiętasz o kotwicach i hamowaniu? Sirk nie dopuszcza do sytuacji niemania dziennika. W szczególności na statku idącym z prędkością manewrową 8-10 węzłów

Wybiórcza pamięć posiadasz ale tak się składa, że właśnie odkopałem ten watek i możesz sobie przypomnieć.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
SIRK napisał(a):
nawołuje do co najmniej dziwnego zachowania.
Chyba nie zauważyłeś, że pisałem o latach 80-tych. Może nie pamiętasz, ale czasy były trochę inne.



A może uważasz, że Kuroń, Michnik, Wałęsa i inni też "nawoływali do co najmniej dziwnego zachowania"? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 10:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
SIRK napisał(a):
właśnie odkopałem ten watek


Doskonale pamiętam ten wątek i to, że nie odpowiedziałeś na zadane w nim, konkretnie tobie, pytania. W tym moje. O to jak zapobiegasz sytuacjom awaryjnym.

Pamiętam też, że rozpocząłeś ten wątek od napisania bzdury. Statystycznej bzdury. Takiej mianowicie:

SIRK napisał(a):
Oczywiście prawie każdy z nas słyszał o włóczeniu czy awaryjnym użyciu kotwicy ale ilu tak naprawdę wie coś więcej o takich manewrach?
Zapewne, jeszcze mniej ćwiczyło taki manewr a statystycznie rzecz ujmując nikt z nas takich manewrów nie wykonywał.


A tylko w rzeczonym wątku naliczyliśmy siedmiu uczestników i wykonawcę takiego manewru na pewnej wypasionej, trzymasztowej sasance.

Pamiętam też że wytknięto ci tam wybiórcze cytowanie pewnej pozycji, skoro już o wybiórczości mowa, która to pamięć znalazła odbicie w wytłuszczonych fragmentach mojeje wypowiedzi

Yigael napisał(a):
W szczególności na statku idącym z prędkością manewrową 8-10 węzłów.


Więc z całym szacunkiem twoje uwagi na temat szkolenia traktuję z taką samą statystyczną powagą jak twoje wynurzenia o kotwicach Aktywny Kapitanie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

SIRK napisał(a):
A tym wypadku nie chodzi o obowiązek prowadzenia dziennika tylko o „procedurę niszczenia dokumentów” a poza tym to na Zawiszy także nie prowadzi się dziennika?


A wskażesz w niniejszym wątku najmniejszą sugestię, że na Zawiszy nie prowadzi się dziennika?

Czy może jesteś jednym spośród

SIRK napisał(a):
„czytających inaczej”


:mrgreen: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Moniia napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Sirk raczej o to pyta

Stara Zientara napisał(a):
W dawniejszych czasach mówiło się, że w razie wypadku pierwszy oficer zabezpiecza dziennik i oddaje go kapitanowi... Tak niezręcznie, aby się przy tym utopił. :)
(...)

10 lat pływania jako pierwszy oficer byłem tak wielokrotnie instruowany przez kapitanów.


Szczerze to mnie też trochę to zdziwiło bo jakby to jednak przestępstwem pachnie


A konkretnie, to jakim?

Takim absolutnie "nie-do-udowodnienia". :rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
Przez 10 lat pływania jako pierwszy oficer byłem tak wielokrotnie instruowany przez kapitanów.

Ja tylko dwa razy w Trzebieży pływałem jako pierwszy i też miałem takie instrukcje.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cape napisał(a):
dwa razy w Trzebieży
nie tylko w Trzebieży, w Gdyni też.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 20:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Cape napisał(a):
też miałem takie instrukcje.


a w jakim celu się niszczyło taki dziennik? pytam poważnie

Bo mnie dokumentacja którą piszę w pracy parę razy dupę uratowała

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
I po to jest Forum. Ja nie jestem po szkołach i nigdy nie pływałem jako pierwszy :D A swoje notatki prowadzę. Dzieki za info, jak by co bede sie nimi ostrożnie chwalił :-P

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
a w jakim celu się niszczyło taki dziennik?
Stara Zientara napisał(a):
Lektura orzeczeń Izb Morskich nieodparcie nasuwa wniosek, że najmniejszy błąd popełniony w zapisach w dzienniku nawet parę dni wcześniej jest zawsze interpretowany przez IM jako okoliczność obciążająca.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a możesz dać jakiś przykład?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Nie chce mi się grzebać w orzecznictwie (mam tego prawie całą półkę).

Wolę uzupełniać spis jachtów. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
rozumiem

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2842
Podziękował : 440
Otrzymał podziękowań: 729
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Może tu coś znajdziesz:
http://www.prim-it.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=56



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:38 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dzięki

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 08:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Spotkałem się kiedyś z "pretensją" Izby Morskiej, że dziennik podczas passatowego przelotu oceanicznego był wypełniany na koniec dwugodzinnych, jednoosobowych wacht,a nie co godzinę "jak w rubrykach".

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Piotr6, też konkretnego przykładu nie podam, bo nie mam pod ręką, ale zdarzało się, że ponieważ do działań załogi nie można było się przyczepić, to czepiano się kolorków atramentu w dzienniku... Niestety, nie pomnę, przy jakiej okazji, ale pamiętam co najmniej jedno orzeczenie w którym wytknięto prowadzącemu kolor atramentu...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 16:27 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
czepiano się kolorków atramentu w dzienniku


czy to skutkowało restrykcjami? czy tylko tak pitolili?

Ciekawa ta sprawa z tym dziennikiem, że tak powiem pierwsze słyszę. Choć dziennika nie prowadzę to mam nadzieję,że dzisiaj jest inaczej

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Na tzw. "codzień" uzywam pióra wiecznego i atramentu w kolorze sepii. Uwierz mi, że wiecznie ktos sie o to czepia. Ludzie są po prostu porąbani.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17566
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
uzywam pióra wiecznego i atramentu w kolorze sepii
Naprawdę? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
Naprawdę?
Naprawdę,a co?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL