Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 16:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 cze 2010, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
QXX napisał(a):
Batiar napisał(a):
kilka istotnych w zakresie żeglugi Dyrektyw unijnych wyłącza z regulacji jachty i załogi rekreacyjne.

czy może kto zna numery albo daty albo nazwy dyrektyw o których wspomniał Batiar? Chętnie bym je sobie przestudiował.
Zaskarżanie w UE jest dość powszechne, ale nie jest takie proste, w szczególności jeśli robi to osoba fizyczna (co innego jeśli Komisja Europejska), no ale i tak musiałbym zapytać jakich znajomych co to się wyznają na prawie europejskim,

Grzegorz
ps. najważniejsze to ducha nie tracić :D

Wywołany do tablicy odpowiadam na Twój post.
Oto w skrócie co się działo. Pytanie do naszego Sejmu:
pytanie ( brzmiało, co może zrobić obywatel bezsilny wobec posłów , jeśli się mylą) skierowane do Kancelarii Sejmu zostało rozpatrzone „bardzo wnikliwie” bo skierowano moje materiały do....oczywiście Komisji Kultury Fizycznej i Sportu. Kandydat na Prezydenta, szef klubu sejmowego „Lewica” też polecił skierować materiały do tej Komisji. To już coś, może posłowie-hamulcowi się pohamują?! Odebrałem pozytywnie, tym bardziej, że pozostałe kluby zachowały się jak zwykle arogancko i ani mee ani bee! (Marzy mi się ordynacja jednomandatowa!)
Ręce opadły i poszedłem wyżej.

To odpowiedź organu UE na moje pytanie i ponieważ zawiera odpowiedzi na pytanie na Forum, zamieszczam w całości. Zgadzam się z Tobą ( po przestudiowaniu kwestionariusza), że to zadanie dla dobrego prawnika. Szukam.
Batiar

Sugerujemy Panu skontaktować się bezpośrednio z serwisem odpowiedzialnym za poruszoną przez Pana kwestie, Dyrekcja Generalna (DG) ds. Mobilności i Transportu Komisji Europejskiej, używając niżej wskazanego formularz:
http://ec.europa.eu/transport/contact/index_en.htm
W dalszej kolejności pragniemy poinformować Pana, iż każdy może zakwestionować działanie państwa członkowskiego, przedkładając Komisji Europejskiej skargę dotyczącą środka (legislacyjnego, wykonawczego lub administracyjnego) lub praktyki rzekomo stosowanych przez państwo członkowskie, jeśli uzna je za sprzeczne z określonym przepisem lub zasadą prawa UE. Dalsze informacje na temat procedury złożenia skargi w sprawie naruszenia prawa UE można skonsultować na poniższej stronie internetowej Sekretariatu Generalnego Komisji Europejskiej:
http://ec.europa.eu/community_law/your_ ... hts_pl.htm
Formularz skargi i dane kontaktowe znajdzie Pan na poniższej stronie internetowej:
http://ec.europa.eu/community_law/your_ ... rms_pl.htm
Mamy nadzieję, że informacja ta będzie dla Pana przydatna.
Z poważaniem,
Centrum Kontaktowe EUROPE DIRECT

poniżej Dyrektywy w jakich pojawia się wyłączenie jachtów Rekreacyjnych. Dotyczą morza, statków i kwalifikacji ale intencje są jasne. Moim zdaniem.

Dyrektywy dotyczą różnych obszarów regulacji, ale jacht rekreacyjny pozostanie zawsze jachtem rekreacyjnym, czyli nie prowadzącym działalności handlowej, dlatego zapisy tych aktów prawnych możemy absolutnie zgodnie z ich intencjami przełożyć na jachty rekreacyjne na wodach śródlądowych.
1.Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/15/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie wspólnych reguł i norm dotyczących organizacji dokonujących inspekcji i przeglądów na statkach oraz odpowiednich działań administracji morskich.
Dyrektywa ta, co prawda nie wyłącza jachtów rekreacyjnych bezpośrednio, ale odwołuje się do statków morskich podlegających konwencjom SOLAS, MARPOL. Te konwencje wyraźnie wyłączają spod regulacji jachty rekreacyjne nie uprawiające żeglugi handlowej.
2. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/16/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r w sprawie kontroli przeprowadzanej przez państwo. Dyrektywa 16/2009/WE zawiera już bezpośrednie wyłączenie jachtów rekreacyjnych nie zajmujących się handlem w zrozumieniu art. 3 pkt 4.
3. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/21/WE w sprawie zgodności z wymaganiami dotyczącymi państwa bandery. W tej dyrektywy nie istnieje co prawda wyłączenie wprost jachtu rekreacyjnego, ale z definicji statku zawartej w art.3 a wynika, że regulacja ta odnosi się do statków handlowych.
4. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/106/WE. w sprawie minimalnego poziomu wyszkolenia marynarzy
W tej dyrektywie w art.2c. wyłączone są spod regulacji jachty rekreacyjne niezaangażowane w handel.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl



Za ten post autor Batiar otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL