Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 19:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 cze 2013, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
Jaki obrazek? ;)
Upsss, sorry. Zapomniałem dodać, ale już wyedytowałem swój post i obrazek jest :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Maar napisał(a):
Catz, to nie chodzi o wielkomorskość, tylko o pieniądze.

W sensie, ze jak komus zrobie krzywde, to bekne ?
Watpie: to sprawa ubezpieczenia.
Zreszta napisaliby mi o tym przedpiscy, zamiast sie obrazac i unosic gniewem
Maar napisał(a):
To jest odpowiedź na pytanie o to, co Ci może grozić za dwukolorową na flagsztoku i trójkolorową w papierach :-)
.
Dzieki - tak to sobie wyobrazalem.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Catz napisał(a):
W sensie, ze jak komus zrobie krzywde, to bekne ?
Nie!
W sensie, że nie zapłacisz za pilotaż, wylejesz do morza jakieś ropopochodne syfy których zbieranie kosztuje oj, kosztuje, że nałapiesz rybek w wyłącznej strefie ekonomicznej, że fracht szlag trafi albo związkowca, etc, etc.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Maar napisał(a):
W sensie, że nie zapłacisz za pilotaż, wylejesz do morza jakieś ropopochodne syfy których zbieranie kosztuje oj, kosztuje, że nałapiesz rybek w wyłącznej strefie ekonomicznej, że fracht szlag trafi albo związkowca, etc, etc.

Za to zaplace i tak i to bez wzgledu, czy niose dobra bandre, czy niedobra?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Catz napisał(a):
Za to zaplace
Jeśli zapłacisz, to w kwestii konwencji... patrz o wsadzaniu ich w buty :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
W buty, powiadasz... Chyba jednak o wielkomorskosci i egzaltacje chodzi bardziej.
Szmal tez, ale inaczej.
I oczywiscie o wszystko, co z tych kombinacji wynika i wyniknac moze.
Jak slysze o "zgodnosci z przepisami/konwencjami ", zawsze kojarzy mi sie to ze slawnym, genialnym filmem "Pół żartem, pół serio" ;)
Catz jest scisle wedlug przepisow! :roll:
Catz
PS - o niewolnictwie juz pisalem ( o skutkach aktualnie dokonywanej pracy moze napisze ), wiec bedzie, w ramach Konwencji Waznych, o spotkaniach z okretami wojennymi..
Mam z nimi stosunki bardzo serdeczne. Jak sa w zasiegu glosu, to wzorem Slocum'a proponuje im hojnie wzajemna asekuracje.
Nie salutuje ich nigdy, bo niby i za co? Macham przyjaznie reka i matrosy sa za to bardzo i podwojnie wdzieczne: raz, ze nie musza odsalutowac ( a to ich psi, wojskowy obowiazek ), dwa, ze ktos im macha bezinteresownie i z sympatia - to rzadkie w ich fachu.
Inna cenna rada: jak spotykacie na srodku oceanu okret wojenny, to w lufy waszych jachtow powtykajcie kwiaty.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2013, o 00:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Catz, teoretyzujesz.
Przypłyń swoim jachtem do Polski i opisz wrażenia. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2013, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Stara Zientara napisał(a):
Catz, teoretyzujesz.

Praktykuje tez sporo.
W dodatku praktykuje podobnie, jak miliony innych, dla ktorych zeglarstwo jest pasja, albo hobby, albo preferowanym sposobem spedzania czasu wolnego, czyli niekoniecznie jedynym sposobem na zycie.
Stara Zientara napisał(a):
Przypłyń swoim jachtem do Polski i opisz wrażenia.

To daleko i nie po drodze, wiec nic nie napisze, ale czytam chetnie wasze wrażenia i zdanie mam podzielone - zwlaszcza, gdy po zadaniu prostego pytania otrzymalem epistoly o niewolnictwie, okretach wojennych, tankowcach i konsekwentnym niewzywaniu SAR.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2013, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maar napisał(a):
Wchodząc do portu Hel - zgodnie z Rozp. Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni - powinno uzyskać się zgodę kapitanatu portu, Kocurku


Być może Mareczku jest jakieś kretyńskie zarządzenie, w którym jest tak napisane.
Ale jak slusznie zauważył Janusz zwany Zbierajem - są to zarządzena obowiązujące pracowników UM w Gdyni.
I być może nawet (choć nie wiem po co ...) wykonywalbym takie zgloszenie, gdyby nie wypytywano mnie skąd płynę, w ile osob i KTO PROWADZI ?
To ostatnie pytanie doprowadza mnie do furii bo nie dość, że jest to bezsensowne pytanie to jeszcze niezgodne z Ustawa o Danych Osobowych.
Więc poki tak będzie to NIE BĘDĘ się zgłaszał wchodząc do polskich portow jeżeli tylko nie będzie wymagala tego sytuacja.
Robię tak Mareczku od dłuuuuugiego czasu i jakoś nikomu to nie przeszkadza.
Pozostanę więc przy swoim.
Pzdr
Kocur
ps. sanitariaty na Helu - zgodnie z przypuszczeniami - sa w kontenerach i stoją obok kas biletowych ale to i tak o NIEBO lepsze niż ten syf (!!!) w sanitariatach Jaja Burmistrza.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2013, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bury_kocur napisał(a):
Być może Mareczku
Ależ Włodeczku...
Nie chodzi mi o to, że się nie zgłaszasz, tylko o to, że Tomkowi odpisujesz (uderzając w wysokie tony), że prawa należy przestrzegać a sam masz prawo w nosie.

Tylko tyle.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2013, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
bury_kocur napisał(a):
Robię tak Mareczku od dłuuuuugiego czasu i jakoś nikomu to nie przeszkadza.

Cos bardzo, ale to bardzo podobnego napisalem bardzo niedawno.
Przypomniec replike z jej niuansami natury emocjonalnej?
Catzołamacz Prawa ;)

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2013, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Catz napisał(a):
Cos bardzo, ale to bardzo podobnego napisalem bardzo niedawno.


Mam wrażenie, że jednak mówimy o innych poziomach "łamania" prawa.
Ty łamiesz prawo międzynarodowe a ja olewan lokalne zarzadzenie porzadkowe za co chyba nie wsadzają do pierdla.
Ciebie za piractwo antyterrorysci moga wsadzić za kratki na długo a mnie zwróca delikatnie uwage w porcie.
Jakby jednak cóś innego...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2013, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
bury_kocur napisał(a):
Mam wrażenie, że jednak mówimy o innych poziomach "łamania" prawa.

Ja tez! ;)
bury_kocur napisał(a):
Ty łamiesz prawo międzynarodowe a ja olewan lokalne zarzadzenie porzadkowe za co chyba nie wsadzają do pierdla.

Yhy... Za piractwo wieszaja chyba.
bury_kocur napisał(a):
Ciebie za piractwo antyterrorysci moga wsadzić za kratki na długo a mnie zwróca delikatnie uwage w porcie.

Kpisz, oczywiscie? :roll:
bury_kocur napisał(a):
Jakby jednak cóś innego...

Chyba jednak nie.
Twoja, bardzo prywatna i osobista interpretacja gownowartego "prawa lokalnego" niczym sie nie rozni od mojej, wielkomorskiej.
Moja "zbrodnia" jest przewlekla i, jak to napisales pieknie, "od dłuuuuugiego czasu i jakoś nikomu to nie przeszkadza"
Prawa miedzynarodowe przestrzega ( postrzega? ) sie jakos inaczej, niz krajowe i lokalne? :roll:
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 07:56 

Dołączył(a): 5 paź 2010, o 15:15
Posty: 65
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
bury_kocur napisał(a):
Mam wrażenie, że jednak mówimy o innych poziomach "łamania" prawa.
Ty łamiesz prawo międzynarodowe a ja olewan lokalne zarzadzenie porzadkowe za co chyba nie wsadzają do pierdla.
Ciebie za piractwo antyterrorysci moga wsadzić za kratki na długo a mnie zwróca delikatnie uwage w porcie.
Jakby jednak cóś innego...
Cos innego? Wsadzonych za piractwo kumple spod celi przerabiaja na cweli za pomoca sztafoka a tych przasnych, lokalnie niepoprawnych za pomoca kija od motyki. Roznica niewielka :D
BTW to nie antyterorysci tylko sad wsadza do pierdla.

_________________
Stopy wody i pomyślnych wiatrów
Paweł Polak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 08:04 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bury_kocur napisał(a):
I być może nawet (choć nie wiem po co ...) wykonywalbym takie zgloszenie, gdyby nie wypytywano mnie skąd płynę, w ile osob i KTO PROWADZI ?
A może zacząć odpowiadać i przedstawiać się jako Andrzej Królikowski? ;)

Rozdział V.
Przepisy dodatkowe dla Portu Hel i Portu Jastarnia
§ 145. Statki wchodzące/wychodzące z portu Hel i z portu Jastarnia są obowiązane do uzyskania zgody Kapitana Portu. Dyżur całodobowy pełnią: bosmanat portu Hel (UKF kanał 10) i bosmanat portu Jastarnia (UKF-kanał-10).

https://www.umgdy.gov.pl/UserFiles/File/przepisy-portowe.pdf?menuId=541


Ostatnio edytowano 1 lip 2013, o 08:14 przez Były_User 934585, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 08:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
A może zacząć odpowiadać i przedstawiać się Andrzej Królikowski?


Widzisz Jacku - jakoś nie pomyślalem o takim rozwiązaniu...
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 08:21 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
O ile samo zgłoszenie wyjścia/wejścia można uzasadnić względami bezpieczeństwa ruchu statków to, jeśli sobie dobrze przypominam, te spytki miały służyć temu, że jak się zgubisz i nie dopłyniesz tam gdzie deklarowałeś to rozpoczną akcje poszukiwawcza. Chyba taka jest geneza tego zamieszania?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
że jak się zgubisz i nie dopłyniesz tam gdzie deklarowałeś to rozpoczną akcje poszukiwawcza.


Być może ale to jest bez sensu bo mogę w morzu zmienić decyzję i moje odszczekiwanie jest na plaster.
Nie, całe to zarządzenie jest o kant d...y...
Jakoś na calym świecie radza sobie bez tego i jest OK.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bury_kocur napisał(a):
Jakoś na calym świecie radza sobie bez tego i jest OK.
Włodziu, NIE NA CAŁYM świecie.
Na świecie są kraje, gdzie przed wyjściem z portu wypełniasz górę deklaracji, w które wpisujesz m.in. port docelowy i jeśli zmienisz w morzu decyzję, to masz realne (realne w przeciwieństwie do widma pierdla z Catzem w środku) problemy.

Nie twierdzę, że zgłaszanie wejść i wyjść z Helu powinno być sformalizowane do poziomu zarządzeń J.W. Pana Dyrektora UM i zawierać szczegółowe dane jachtu, prowadzącego i załogi (ideą zgłaszania się jest uniknięcie sytuacji kolizyjnej wszak a nie biurokratyczna baza danych), ale... w wielu angielskich portach też wymagają aby jacht wchodzący/wychodzący poinformował o swoich zamiarach.

Wszystko jest kwestią rozsądku a nie nakazów.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 08:56 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Dlatego też już kilka lat temu 'nabijaliśmy się" z tego pomysłu. Trzeba by wrócić pamięcią do starych wiadomości, przypomnieć co wtedy mówiono i "przepytać" decydentów z efektów pracy.

Oj to już tyle lat...
http://www.saj.org.pl/aktualnosci/27-pismo-saj-do-kapitana-portu-gdansk.html Jedna z potyczek :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
(....)... w wielu angielskich portach też wymagają aby jacht wchodzący/wychodzący poinformował o swoich zamiarach.

Wszystko jest kwestią rozsądku a nie nakazów.

Tyle, że w tych gdzie wymagają jest to bardzo prosto uzasadnione. I byłbyś idiotą nie wołając w Ramsgate, Dover czy Weymouth.
Chyba, ze lubisz bliskie spotkania trzeciego stopnia z drobiazgami typu jak poniżej:
Obrazek
Ten konkretny to z Weymouth wychodzi z prędkością w okolicach 15-20 w. Zaraz potem, jeszcze na torze praktycznie, przyspiesza... (A potrafi robić ok. 40).

W innych portach na południowym (acz nie tylko) wybrzeżu jest jest podobnie, tutaj tych promów jest trochę. Do takiego Brigthon nie musisz sie zgłaszać, to tylko marina. Ja jednak zapytalabym, czy coś nie wychodzi, bo znam wejście i wiem, że primo nic nie widać, secundo że usuwając sie z drogi komuś łatwo wpaść na splycenie obok.

Natomiast dobrze radzę rozmawiać z Harbourmasterem w Portsmouth. Widzisz, tam oprócz promów, do części marin trzeba przeciąć tor, już w porcie. Warto naprawdę zapytać, bo niby Royal Navy prowadzi dobrą obserwację ale nawet oni nie są w stanie zatrzymać sie w miejscu...

Tak więc widzisz, zgłaszanie sie w angielskich portach ma zasadniczo bardzo logiczne podstawy. Harbourmastermpo prostu jest na tyle leniwy, że nie chce mieć primo zamieszania z RNLI i Coastguardem, secundo lokalną prasą - bo jakiś idiota wpakowal sie pod prom do Calais...
To taka powiedzialabym dość istotna różnica...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 09:30 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Moniia napisał(a):
Tak więc widzisz, zgłaszanie sie w angielskich portach ma zasadniczo bardzo logiczne podstawy. Harbourmastermpo prostu jest na tyle leniwy, że nie chce mieć primo zamieszania z RNLI i Coastguardem, secundo lokalną prasą - bo jakiś idiota wpakowal sie pod prom do Calais...
To taka powiedzialabym dość istotna różnica...
Tej zasadzie nikt nie przeczy i nikt nie zaprzeczy, że "meldowanie" bywa wręcz konieczne, nawet w najbardziej dostępnym porcie mogą wystąpić trudne warunki. Najbardziej oburzające jest wypytywanie o sprawy, które urzędników nie powinny interesować. O tym, że żądają podania tych danych publicznie szkoda nawet gadać...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jacek Woźniak napisał(a):
Moniia napisał(a):
Tak więc widzisz, zgłaszanie sie w angielskich portach ma zasadniczo bardzo logiczne podstawy. Harbourmastermpo prostu jest na tyle leniwy, że nie chce mieć primo zamieszania z RNLI i Coastguardem, secundo lokalną prasą - bo jakiś idiota wpakowal sie pod prom do Calais...
To taka powiedzialabym dość istotna różnica...
Tej zasadzie nikt nie przeczy i nikt nie zaprzeczy, że "meldowanie" bywa wręcz konieczne, nawet w najbardziej dostępnym porcie mogą wystąpić trudne warunki. Najbardziej oburzające jest wypytywanie o sprawy, które urzędników nie powinny interesować. O tym, że żądają podania tych danych publicznie szkoda nawet gadać...

No i dlatego szlag mnie trafia, jak ktoś porównuje zgłaszanie sie na Helu do zgłaszania sie w Dover.

Btw, w Dover zgłaszanie sie ma jeszcze dodatkowy sens, jak sie wchodzi wschodnim wejściem. Ponieważ marina jest po przekątnej, w północno-zachodnim kącie portu - jak jest większy ruch Harbourmaster często wysyła riba do przepilotowania jachtu do wejścia do mariny. Przydatne bywa. Robione znów z lenistwa harbourmastera - nie lubi jachtów z awarią silnika w środku portu, bo blokują mu oba wyjścia...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
To taka powiedzialabym dość istotna różnica...
Akurat różnica niezbyt istotna, bo za bardzo nie robi czy wjedziesz pod prom czy pod 26-cio metrowego rybaka mającego na holu 20-to metrowe maleństwo (spotkałem kiedyś taki zestaw w Helu) tudzież pod Zawiasa czy manewrującą za pomocą pontony :-) Pogorię.

Różnicę widzę jedynie w otoczce zasłaniającej cel zgłaszania się. W Polsce wymagają (nakazują) zgłaszania się niby po to, żeby zwiększyć bezpieczeństwo a i tak wszyscy mają odczucie (ze względu na pytania, które zadają) że jest to szpiegowanie i biurwokratyczna szykana.
U Angoli też pytają o nazwę jachtu i ilość osób na burcie, ale ze względu na brak skąd-dokąd, nazwisk i innych pierdół nie ma się odczucia permanentnej inwigilacji.

Bo różnica jest w odczuciach a nie w wielkości i szybkości. Tu i tam musisz się pofatygować do radia, wywołać, zastosować się do tego co usłyszysz - niby to samo a jednak jakże różne.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 09:43 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Moniia napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
No i dlatego szlag mnie trafia, jak ktoś porównuje zgłaszanie sie na Helu do zgłaszania sie w Dover.
Bardzo celna uwaga :D


Ostatnio edytowano 1 lip 2013, o 10:13 przez Były_User 934585, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Moniia napisał(a):
Chyba, ze lubisz bliskie spotkania trzeciego stopnia z drobiazgami typu jak poniżej:
Albo takie: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Załącznik:
Bliskie spotkanie trzeciego stopnia.jpg
Bliskie spotkanie trzeciego stopnia.jpg [ 113.02 KiB | Przeglądane 7079 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
(...)) różnica niezbyt istotna, bo za bardzo nie robi czy wjedziesz pod prom czy pod 26-cio metrowego rybaka mającego na holu 20-to metrowe maleństwo (spotkałem kiedyś taki zestaw w Helu) tudzież pod (...)
U Angoli też pytają o nazwę jachtu i ilość osób na burcie, (...).

Ile razy tego rybaka spotkales? Bo w tych portach co wymienilam, w godzinach szczytu taki drobiazg w glówkach spotykasz co 15 minut, co oznacza że NIE MASZ SZANS WEJŚĆ (przy prędkości twojego jachtu) bez spotkania takowego. I o to głownie chodzi. Nie o "możliwość spotkania". Często pod tymi portali czekasz na zewnątrz parę minut, na sygnał od Harbourmastera, żeby wejść zaraz za promem co właśnie wyszedł.
Nikt nie będzie od Ciebie oczekiwał żadnego zgłaszania w takim Newhaven, bo owszem, promy tam pływają, ale są dwa na krzyż więc pewnie zauważysz... :)
O nazwę jachtu pytają, żeby wiedzieć kogo wołać jak im zacznie pakować sie w wejście przed promem. O ilośc osób w życiu mnie jeszcze nie zapytali.. Za to interesowało ich jakiej wielkości i koloru, pewnie nie mogli znaleźć nas na wodzie...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jacek Woźniak napisał(a):
Moniia napisał(a):
No i dlatego szlag mnie trafia, jak ktoś porównuje zgłaszanie sie na Helu do zgłaszania sie w Dover.
:D Bardzo celna uwaga,

Wrrrrr...
Popraw cytowanie :lol: powinno być jak powyżej....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 10:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Maar napisał(a):
To tyle tytułem wstępu, a tytułem rozwinięcia... popatrz na obrazek poniżej. Widzisz jakiego kraju flagę noszą te piraty jedne? Bezpaństwowce powinny być natychmiast aresztowane a nie są :-)


Jachty biorace udzial w regatach zdejmuja bandere narodowa. Zrodla prawa nie znam, ale tak jest w realu nawet na bardzo powaznych imprezach. Ten jacht niesie pewnie flage klasy czy grupy startowej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Maar napisał(a):
Akurat różnica niezbyt istotna, bo za bardzo nie robi czy wjedziesz pod...

I jest jeszcze taka różnica, że np. w Helu widzę co się dzieje w porcie i nawet gdyby wychodziło coś szybko albo niskie, to mam dokąd ustąpic. Za to w Łebie wpakowanie sie w kanal gdy wychodzi coś dużego może rodzić problem.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Aleście się nabzdyczyli wszyscy, Kocur piracko - więziennie, Catz anarchistoczno - wdupiemańsko, Maar udowadniacko - poprawiacko, a prawda jest taka, że świat traktuje żeglarstwo jako zabawę i nie wydziwia; tak w temacie zgłoszeń jak i w temacie bander, nikt tego nie traktuje nazbyt poważnie, chyba, że jest taka ISTOTNA koneiczność. I żaden urzednik czy wojak morski, w cywilizowanym świecie nie osmieszyłby się wsadzaniem Catza do więźnia za "piractwo". Podobnie jak w żadnym anglojęzycznym porcie nie interesuje nikogo nazwisko skippera łódeczki 8 czy 10m. Ani też nikt łódeczką takową nie sławi chwały stoczniowca, górnika, kolejarza, hydraulika, szewca czy narodu wybranego. Osobiście nie spotkałem nigdzie portu wielkości Helu w którym ktoś w ogóle zwracałby uwagę na takie drobnoustroje jak te którymi pływamy. Nie twierdze, ze takich nie ma, bo głupota zblizona do głupoty naszych Dyrektorów UM-ów (że o Dyrektorkach w Ministerstwach nie wspomnę) nie jest ani jedyna, ani największa. Nie mniej ja nie spotkalem.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL