Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 23:46




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 mar 2015, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17566
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
Naprawdę,a co?
Nic, ale w 100% zgadzam się z Tobą, że "Ludzie są po prostu porąbani". :-)

A tak na poważnie, to mam poważne pytanie - co może obecnie Izba Morska wobec żeglarza?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Moniia napisał(a):
czepiano się kolorków atramentu w dzienniku


czy to skutkowało restrykcjami? czy tylko tak pitolili?

Pitolili, ale służyło to do udowodnienia nagannego stosunku do zasad <baczność> Dobrej Praktyki Morskiej <spocznij> oraz do obowiązków wynikających z <baczność> Regulaminu Jachtowej Służby Morskiej <spocznij>...
piotr6 napisał(a):
Ciekawa ta sprawa z tym dziennikiem, że tak powiem pierwsze słyszę. Choć dziennika nie prowadzę to mam nadzieję,że dzisiaj jest inaczej

Jest. Kto nie che - nie prowadzi dziennika. Bo dzisiaj prowadzenie dziennika na jachtach nie jest prawem przewidziane.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Maar napisał(a):
co może obecnie Izba Morska wobec żeglarza?

To, co zapisano w ustawie o izbach morskich.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Maar napisał(a):
co może obecnie Izba Morska wobec żeglarza?
Art. 35.
1. Jeżeli zainteresowany członek załogi statku lub pilot morski, posiadający dokument określający jego uprawnienia w żegludze morskiej wydany przez właściwy organ polski, wykazał brak koniecznych umiejętności niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi morskiej lub przez rażące zaniedbania spowodował wypadek morski lub przyczynił się do jego powstania, izba morska może, w orzeczeniu, pozbawić go prawa wykonywania tych uprawnień w częściowym lub pełnym zakresie na okres od 1 roku do 5 lat.
2. Izba morska może w orzeczeniu uzależnić przywrócenie prawa wykonywania uprawnień w żegludze morskiej od spełnienia przez zainteresowanego co naj-mniej jednego z następujących warunków:
1) wykonywania określonych niższych uprawnień w żegludze morskiej przez czas oznaczony;
2) wykazania koniecznych umiejętności w trybie przewidzianym przepisami o kwalifikacjach w żegludze morskiej;
3) odbycia w częściowym lub pełnym zakresie praktyki, która była wymagana do uzyskania dotychczasowych uprawnień.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 20:53 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Kluczowe słowa
Zbieraj napisał(a):
(...) posiadający dokument określający jego uprawnienia w żegludze morskiej wydany przez właściwy organ polski (...)

Posiadacze np. brytyjskiego SRC mogą spać spokojnie, IM nie może ich "odsunąć od radia" :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ale SRC nie jest dokumentem określającym uprawnienia w żegludze morskiej

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2015, o 01:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Zbieraj napisał(a):
posiadający dokument określający jego uprawnienia w żegludze morskiej
Bezpatencie rulez
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2015, o 10:25 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jaromir napisał(a):
Ale SRC nie jest dokumentem określającym uprawnienia w żegludze morskiej
Uprawnia do używania morskiej radiostacji UKF, czyż nie? Jeżeli IM dojdzie do wniosku, że przyczyną wypadku było niewłaściwe użycie radiostacji, to wedle Ciebie nie może nic z tym zrobić?. Analogicznie "kwit radarowy" uprawnia do obsługi morskich radarów. Przypuszczam, że znasz jachtowy (żaglowcowy) przypadek odebrania przez IM tych uprawnień.
"Uprawnienia w żegludze" to nie tylko prawo jazdy na określonej kategorii statek. Ale jak chcesz, to mogę zmienić to zdanie:

Posiadacze np. certyfikatu RYA z "commercial endorsement" mogą spać spokojnie, IM nie może ich "pozbawić prawa wykonywania brytyjskich uprawnień".

Taaaaa...... tylko jak to jest z uznawaniem przez polskich urzędników zagranicznych "kwitów" jachtowych :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2015, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 21:11
Posty: 32
Lokalizacja: Smoczogród
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Pływam, bo lubię.
_jp_ napisał(a):
Uprawnia do używania morskiej radiostacji UKF, czyż nie? Jeżeli IM dojdzie do wniosku, że przyczyną wypadku było niewłaściwe użycie radiostacji, to wedle Ciebie nie może nic z tym zrobić?.

A czy przypadkiem SRC nie jest "świadectwem kompetencji", a nie "licencją na gadanie"? Jeśli to pierwsze, to trudno będzie odebrać "uprawnienia".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2015, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Ale SRC nie jest dokumentem określającym uprawnienia w żegludze morskiej
Uprawnia do używania morskiej radiostacji UKF, czyż nie? Jeżeli IM dojdzie do wniosku, że przyczyną wypadku było niewłaściwe użycie radiostacji, to wedle Ciebie nie może nic z tym zrobić?.

Izba może zrobić to, na co Izbie pozwala prawo.
_jp_ napisał(a):
"Uprawnienia w żegludze" to nie tylko prawo jazdy na określonej kategorii statek.

I dlatego powiadasz, że formalne zaświadczenie o posiadaniu kwalifikacji:
zgodnych z z wymaganiami uchwały 343 Regulaminu Telekomunikacyjnego stanowiącej dokument uzupełniający Konstytucję i Konwencją Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego do wykonywania obowiązków radiowych w obszarze morza A1 na statku nie podlegającym Konwencji SOLAS, wyposażonym w urządzenia GMDSS
jest dokumentem określającym "uprawnienia w żegludze morskiej" ?
Odważna teza ;)


Załączniki:
src.JPG
src.JPG [ 54.07 KiB | Przeglądane 6153 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2015, o 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
_jp_ napisał(a):
Posiadacze np. brytyjskiego SRC mogą spać spokojnie, IM nie może ich "odsunąć od radia" :-P


Podobnie posiadacze jednostek pod banderą niekoniecznie PL :rotfl:
Im tez IM może (tu wstawić właściwy czasownik :lol: )
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

_jp_ napisał(a):
jak to jest z uznawaniem przez polskich urzędników zagranicznych "kwitów" jachtowych :-?



A jak do prowadzenia jachtu "obcego ideologicznie" kwitu żadnego nie trzeba ?
Bo jacht za mały nawet na konieczność posiadania dokumentów pod swoją banderą to co ?
Co może IM ? :rotfl:
Może im naskoczyć :rotfl: :rotfl: :rotfl: ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2015, o 15:14 

Dołączył(a): 24 sie 2012, o 11:25
Posty: 44
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: Kpt. J.
Ja bym to podsumował:
1. Dziennik zgodnie z kodeksem morskim należy prowadzić
2. Forma prowadzenia dziennika na jachcie nie jest ściśle określona
3. To że forma nie jest określona nie znaczy że można go prowadzić na papierze toaletowym, ustawodawca liczy (jakże rzadko-trzeba docenić) na rozsądek żeglarzy. Wyznacznikiem dla formy dziennika morskiego powinna być tzw. dobra praktyka morska jak zawsze na morzu gdy coś nie jest ściśle uregulowane i tu dostępne popularne wzory wydają się być logiczne. Można uważać że wpis pozycji raz na tydzień na papierze toaletowym jest wypełnieniem obowiązku, jednakże należy oczekiwać że Izba Morska nie podzieli takiego zdania i wytknie to w przypadku zdarzenia jako okoliczność obciążająca.

Osobiście zawsze prowadzę dziennik jachtowy w formie tradycyjnej bo uważam to za objaw dobrej praktyki, tak samo jak zawsze wiem na morzu kto w tej chwili prowadzi jacht (zazwyczaj poprzez system wachtowy), co nie przeszkadza luzowi jak i liberalnemu idź Mareczku spać ja posiedzę bo wiedzę że jesteś zmęczony, byleby było jasne kto w tej chwili ma baczenie na nasze życie.
Czasem mam wrażenie że wiele osób zacietrzewia się niepotrzebnie szukając dziury w całym.



Za ten post autor stoik_dn otrzymał podziękowanie od: el Szaman
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2015, o 15:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
stoik_dn napisał(a):
Czasem mam wrażenie że wiele osób zacietrzewia się niepotrzebnie szukając dziury w całym.


Jakże słuszna uwaga

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: el Szaman
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2015, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
stoik_dn napisał(a):
Czasem mam wrażenie że wiele osób zacietrzewia się niepotrzebnie szukając dziury w całym.


To chyba nie jest tak drogi Kolego o wdzięcznym imieniu "stolik_dn" :)
Nie wiem jak inni ale ja nie lubię narzucania mi bowiem w życiu czegokolwiek...
Jakże pięknie wyglądałoby bowiem nasze życie, gdybyśmy mogli robić to samo ale ... bez tej obowiązkowości... :)
Przeciwstawianie się urzędowym przepisom mamy bowiem w genach od carów... :rotfl:
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

_jp_ napisał(a):
Analogicznie "kwit radarowy" uprawnia do obsługi morskich radarów.


Właśnie zgłębiłem ten problem w SE.
Tam dla jednostek rekreacyjnych tego kwita nie trzeba.
Chyba nie prędko przerejestruję jacht :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2015, o 18:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
stoik_dn napisał(a):
1. Dziennik zgodnie z kodeksem morskim należy prowadzić
Nie trzeba. Wymóg nie dotyczy jednostek używanych wyłącznie do rekreacji.
stoik_dn napisał(a):
2. Forma prowadzenia dziennika na jachcie nie jest ściśle określona
stoik_dn napisał(a):
Można uważać że wpis pozycji raz na tydzień na papierze toaletowym jest wypełnieniem obowiązku, jednakże należy oczekiwać że Izba Morska nie podzieli takiego zdania i wytknie to w przypadku zdarzenia jako okoliczność obciążająca.
Izba Morska nie kieruje się "wydajemisiem" tylko prawem, a skoro prawo nie przewiduje formy prowadzenia dziennika to mój rozsądek podpowiada mi, że moge sobie ten nieobowiązkowy dziennik prowadzić w pamięci. Dalibóg nigdy mi do nieczego dziennik nie był potrzebny ani przydatny.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowania - 2: noone, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2015, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Analogicznie "kwit radarowy" uprawnia do obsługi morskich radarów.


Właśnie zgłębiłem ten problem w SE.
Tam dla jednostek rekreacyjnych tego kwita nie trzeba.

Zgłęb może jeszcze problem w Polsce.
Ciekawe czy byłbyś w stanie wskazać przepis, który operatorowi radaru na jachcie nakazywałby posiadanie jakiegokolwiek formalnego "kwita", który "uprawnia do obsługi morskich radarów".

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

_jp_ napisał(a):
Analogicznie "kwit radarowy" uprawnia do obsługi morskich radarów

Doprawdy - powiadasz, że "uprawnia do obsługi"?
A pokażesz może, w którym miejscu jest mowa o jakiś "uprawnieniach"? :
Załącznik:
operrad.JPG
operrad.JPG [ 54.22 KiB | Przeglądane 5805 razy ]

:-P

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

skipbulba napisał(a):
stoik_dn napisał(a):
1. Dziennik zgodnie z kodeksem morskim należy prowadzić
Nie trzeba. Wymóg nie dotyczy jednostek używanych wyłącznie do rekreacji.

Wymóg jest, ale dotyczy prowadzenia takich tylko dzienników, które są "prawem przewidziane".
A żaden przepis prawa nie przewiduje prowadzenia żadnych dzienników na jachtach.
Warto zauważyć, że żaden przepis nie przewiduje prowadzenia dzienników na żadnych jachtach - a nie tylko na tych jachtach, które używane są wyłącznie do czegoś tam...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Były user, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2015, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Jaromir napisał(a):
Wymóg jest, ale dotyczy prowadzenia takich tylko dzienników, które są "prawem przewidziane".
A żaden przepis prawa nie przewiduje prowadzenia żadnych dzienników na jachtach.
A czy to na jedno nie wychodzi? :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2015, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jaromir napisał(a):
Ciekawe czy byłbyś w stanie wskazać przepis, który operatorowi radaru na jachcie nakazywałby posiadanie jakiegokolwiek formalnego "kwita", który "uprawnia do obsługi morskich radarów".


Być może nie ma ale nie pisałem, że jest :lol:
Natomiast jest obowiązek rejestracji.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2015, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
_jp_ napisał(a):
(...) Analogicznie "kwit radarowy" uprawnia do obsługi morskich radarów. (...)


A co to za dziwo? Serio pytam...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2015, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Moniia napisał(a):
A co to za dziwo? Serio pytam...
A takie cóś:
Załącznik:
Radar+ARPA 1.jpg
Radar+ARPA 1.jpg [ 705.38 KiB | Przeglądane 5620 razy ]

Załącznik:
Radar+ARPA 2.jpg
Radar+ARPA 2.jpg [ 535.21 KiB | Przeglądane 5620 razy ]

Konwencji STCW nie czytała?
Na temat sensowności posiadania takiego kwita na nefrycie czy inszym albinie nie będę się wypowiadał. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2015, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ja tam jestem nieco mniejszymi jednostkami zainteresowana. I nikt tak poważnie wyglądającego dokumentu ode mnie nie wymaga...

Btw, wygląda na to, że będzie trzeba porządną obudowę do iPada kupić, a wywalić ekran Raytheona z kokpitu... Furuno właśnie wpadło na to, że w sumie nie trzeba ekranu z radarem sprzedawać :D
http://www.furuno.com/special/en/wireless/radar/

(Serio - kabel i tak trzeba poprowadzić, do zasilania... Więc z decyzją poczekam, aż wpadną na dodanie "Watchman mode" z ich innych małych radarów, jak nie to kupię 1715. Ale to przyszły rok najmarniej...)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 04:22 

Dołączył(a): 15 cze 2011, o 15:24
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak na marginesie :
W Dzienniku Jachtowym wzór PZŻ , używanym na POGORII
na stronie lewej brakuje rybryki godzinowej 0000 .
To powoduje , że przy obliczaniu PRZEBIEGU pomijana
jest droga z ostatniej godziny .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 08:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
star napisał(a):
przy obliczaniu PRZEBIEGU pomijana
jest droga z ostatniej godziny


Tak z ciekawości spytam - w erze kilku co najmniej urządzeń nawigacyjnych pokazujących pozycję 24/7 z dokładnością kilkudziesięciu metrów - na co komu "obliczanie PRZEBIEGU"?
Inaczej - po co w ogóle zajmować się PRZEBIEGIEM?

A jeżeli już są po temu jakieś przyczyny (hmmmm... widzimisię armatora na przykład) - to czemu obliczać PRZEBIEG na podstawie zapisków godzinnych czynionych przez wiele różnych osób, w niedoskonałym, jak sam piszesz, dokumencie? Przecież nawet dziecko powinno zrozumieć, że takie obliczanie jest z natury rzeczy obarczone ogromnym prawdopodobieństwem błędu...
Jak już ktoś po coś ten PRZEBIEG na prawdę musi znać, to czy nie prościej byłoby zapisywać stan logu o wybranej godzinie doby (północy?) i odejmować to co zapisano od zapisu stanu logu uczynionego o tej samej godzinie dnia poprzedniego? Prawdopodobieństwo pomyłki będzie wtedy wielokroć niższe...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Colonel napisał(a):
Uważam, że posiadanie na jachcie swego rodzaju "pamiętnika" ma sens. Z pewnością mały sens ma odnotowywanie kursu, prędkości i ilości ćwiartek zachmurzenia ale już na przykład coś w rodzaju "dziennika maszyn" - czas pracy, wymiany oleju - może znakomicie wspomóc pamięć. Nie widzę powodu, by na armatorskim jachcie rodzinnym nie mogło to być w komputerze.
MA albo nie ma, to zależy. Pływając po Zatoce z Gdańska na Heli i nazad jest sens prowadzić dziennik? Moim zdaniem nie. Notatki o wymianach oleju w silniku... no można, ale jest wiele innych form "zapamiatania" terminów. Zbyt wiele zależy od okoliczności, dlatego powinno to być tylko i wyłącznie kwestią armatora czy sobie chce prowadzić czy nie. Czy W JEGO PRZYPADKU ma to sens czy nie.
Od bardzo wielu lat nie prowadzę dzienników w żadnej formie po za własną, jakże ulotna, pamięcią. I nigdy nie zdarzyło mi się, żebym znalazł się w sytuacji, w której stwierdziłbym, że prowadzenia dziennika, "pamiętnika" czy posiadania jakichś zapisów po za własną pamiecią byłoby pomocne. Więc po co miałbym marnować lasy na dziennik? :D

Teraz mam łódkę, którą będę pływał 99% po sródlądziu, ale czasem pewnie będe chciał wyskoczyć na Hel, do Jastarni czy może Władka. Powiedzmy raz czy dwa razy w roku. Prowadzenie jakiejkolwiek formy dziennika miałoby sens? Nie wydaje mi się :) no chyba, że pod pojęciem dziennika - "pamietnika" będziemy rozumieć spis telefonów do Panów Śluzowych i tabelkę godzin otwarcia ściągnietą od Piotrka Saleckiego :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Skipciu, po kupnie Tequili zrobiłem sobie własny wzór takiego pamiętnika. Przez te wszystkie lata wypełniłem tylko jedna stronę, pierwszego dnia.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 06:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Colonel napisał(a):
Skipciu, po kupnie Tequili zrobiłem sobie własny wzór takiego pamiętnika. Przez te wszystkie lata wypełniłem tylko jedna stronę, pierwszego dnia.
no właśnie :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 06:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ale są tacy,którym sie to przydaje. A inni uzywają "Notatnika skippera" wydanego przez SAJ

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 06:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12608
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja wypełniam dziennik. W zakresie dość skromnym, ale jednak. Właśnie kończy się pierwszy dziennik jachtowy Czarodziejki, czas kupić drugi. Zapłacę i kupię :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 08:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Colonel napisał(a):
Ale są tacy,którym sie to przydaje. A inni uzywają "Notatnika skippera" wydanego przez SAJ
A przecież ja nie piszę, że nie :) znam takich co sobie prowadzą rejestr wymian olejów, filtrów w samochodzie. Znam takich co notuja wszystkie wydatki na auto, wyliczają srednie miesięczne koszty paliwa, średnie miesięczne koszty eksploatacji w ogóle itp. No po prostu róznych rzecz ludzie potrzebują dla poprawy swojego samopoczucia. I w porządku. Tylko to nie powód do rozważania o sensowności. Sensowności w tym nie ma, a już na pewno nie ma tyle, by zalecać lub wrecz nakazywać prowadzenie dziennika. Ogólnie rzecz biorąc jest on całkowicie zbędny, w szczególnych przypadkach może być przydatny, przypadków kiedy jest konieczny nie potrafię sobie wyobrazić :)

użyję przykładu Kolegi, który chcąc zatankować wodą na jacht, najpierw zmierzył czas napełniania wiadra, potem znając pojemność wiadra, przeliczył starannie na pojemność zbiornika i wyliczył czas napełniania zbiornika na danym jachcie, w danym miejscu, przy użyciu danego węża. Stworzył procedurę. Następnie usiadł w mesie i z zegarkiem w ręku czekał, aż zbiornik się napełni. Można? Można! Tylko po co? każdy normalny człowiek wsadzi waż do wlewu i odkręci kran, od czasu do czasu wyjrzy czy się już nie przelewa, jak się przelewa to zakręci kran, zwinie węża i zadowolony z dobrze wypełnionego obowiązku napije się piwa. Czy slusznie? No wychodzi, że nie. Nalał wody bez procedury i co gorsza nie odnotował w dzienniku :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
skipbulba napisał(a):
najpierw zmierzył czas napełniania wiadra,
Skipciu, pominąłeś bardzo ważny element. On nie znał pojemności wiadra, więc najpierw napełniał butelki PET o znanej pojemności (1,5 l) i przelewał z nich wodę do wiadra. W ten sposób obliczył pojemność wiadra. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2015, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12608
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
On nie znał pojemności wiadra,


Lipa panie! Ja mam wiadra budowlane, które mają skalę w środku i wiem, jaką mają pojemność i to co do kreski mogę ustalić :D
Chcesz pan 10 litrów - proszę bardzo, 5 - też możliwe :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL