Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 19:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 lip 2010, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Tylko widzisz, szkolenie z tego zakresu jest jakby niezależne i na YM nikt nie uczy VHF, chcesz zdawać musisz mieć kwit. Od uczenia z tego zakresu są specjaliści. No chyba że posiadasz uprawnienia do szkolenia wydane przez UKE?

ps. a wrzucać pronozy meteo może bo ma do tego uprawnienia osoba posiadająca SRC i zdająca egzamin YM . St.j nie ma!!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 09:31 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Uczą już na Day Skippera.
• Can operate a radio telephone in an emergency and send a distress message

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
No właśnie i rozumiesz to co napisałeś??

Wezwanie pomocy przy pomocy funkcji distress i na Ch16. O tym pisałem od początku! Nie żadne odbieranie prognoz meteo. Bez SRC nie masz prawa i już! Może Ci się to nie podobać ale tak jest!

Możliwość tego co powyżej daje w naszym prawie instytucja SWK a nie patent St.j!


ps. słuszna uwaga! UCZĄ! Tam nie ma obowiązku patentowego!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 09:59 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo.
Posiadacz uprawnień radiowych może ma prawo do kręcenia pokrętłami na panelu.
ale to skiper bez względu czy posiada uprawnienia src czy nie, ma wiedzieć co oznacza tablica z napisem 12 VHF stojąca u wlotu Kanału Piastowskiego i co zrobić by podnieść bezpieczeństwo jachtu na tym akwenie. Podobnie z zapowiedzia ostrzeżeń na 16. Skiper nie musi kręcić na panelu ale ma wiedzieć co w danej sytuacji operator vhf ma robić.
Carlo. Ty mylisz prawo do obsługi radia z prawem do dowodzenia jachtem i załogą.

Piotr siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
ale to skiper bez względu czy posiada uprawnienia src czy nie, ma wiedzieć co oznacza tablica z napisem 12 VHF stojąca u wlotu Kanału Piastowskiego i co zrobić by podnieść bezpieczeństwo jachtu na tym akwenie


po czym wnosisz?

ins napisał(a):
Podobnie z zapowiedzia ostrzeżeń na 16. Skiper nie musi kręcić na panelu ale ma wiedzieć co w danej sytuacji operator vhf ma robić.


To po co ten operator? Po to był na kursie żeby się tego dowiedzieć. Po za tym wiedzieć zawsze może, ale od radia łapy precz (zgodnie z obowiązującymi przepisami)

ins napisał(a):
Carlo. Ty mylisz prawo do obsługi radia z prawem do dowodzenia jachtem i załogą.


Nie to Ty mylisz prawo do dowodzenia jachtem i załogą z obsługą urządzenia, które nie jest wymagane na jachcie!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
No cóż, O tym właśnie mówię. Ja ma nie mówić z czego wolno egzaminować? A dlaczego? uważam, że program szkolenia PZŻ jest idiotyczny i w dodatku łamie prawo. Mam prawo to komentować i żaden instruktor czy egzaminator, nawet tak nawiedzony jak Ty Piotrze, nie będzie mi tego zabraniał.
Próbujecie za wszelką cenę udowodnić nie dość, że te absurdalne patenty są w ogole potrzebne, to że jeszcze muszą sprawdzać wiedzę na każdy temat.
A gówno! egzaminowanie z zakresu obslugi VHF jest nielegalne. I w dodatku zbyteczne i nieuzasadnione. A jak ktoś myli dowodzenie radiooperatorem z wiedzą na temat VHF to nie powinien się egzaminami i szkoleniem zajmować.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 12:10 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Skipbulbo.
Jeśli uważasz że łamię prawo wymagając na egzaminie umiejętności wzywania pomocy, umiejętności odbioru komunikatów pogodowych, umiejętności interpretacji zapisów w przepisach portowych o np zgłoszeniu wejścia do portu np za pomocą VHF to nie ma nic prostszego niż zainteresować prokuraturę moją skromną osobą.
Na pewno wybitni prawnicy goszczący na tym forum, w tym zbożnym dziele wspomogą Ciebie.

Cytuj:
Próbujecie za wszelką cenę udowodnić nie dość, że te absurdalne patenty są w ogole potrzebne, to że jeszcze muszą sprawdzać wiedzę na każdy temat.


Mówisz o mnie że ja udowadniam potrzebę posiadania patentu, i że sprawdzam wiedzę na egzaminie na każdy temat ?
Masz jakiś dowód na to by postawić tak jednoznacznie brzmiące zarzuty.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ins napisał(a):
Skipbulbo.
Jeśli uważasz że łamię prawo wymagając na egzaminie umiejętności wzywania pomocy, umiejętności odbioru komunikatów pogodowych, umiejętności interpretacji zapisów w przepisach portowych o np zgłoszeniu wejścia do portu np za pomocą VHF to nie ma nic prostszego niż zainteresować prokuraturę moją skromną osobą.
Na pewno wybitni prawnicy goszczący na tym forum, w tym zbożnym dziele wspomogą Ciebie.

Cytuj:
Próbujecie za wszelką cenę udowodnić nie dość, że te absurdalne patenty są w ogole potrzebne, to że jeszcze muszą sprawdzać wiedzę na każdy temat.


Mówisz o mnie że ja udowadniam potrzebę posiadania patentu, i że sprawdzam wiedzę na egzaminie na każdy temat ?
Masz jakiś dowód na to by postawić tak jednoznacznie brzmiące zarzuty.

Piotrze, nie musze przedstawiać żadnych dowodów. Ty sam je przedstawiasz. Udowadniasz potrzebę istnienia patentów odkąd jesteś na forum:)

Co do prokuratury, to pozwolisz, że sam zdecyduję kiedy i kogo oraz o czym powiadomię. A jeśli uważasz, że pomawiam Cię, to również Ty możesz mnie podać do Sądu. Jestem spokojny o efekt:)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
panowie przestańcie toż ta dyskusja nie ma sensu.... każdy z was ma swoje racje a zaraz zapewne zaczniecie się wyzywać i tyle z tego będzie.

ja tam uważam że ins ma sporo racji w tym co pisze i pozwólcie mu mieć swoje zdanie i wykonywać swoja pracę tak jak chce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ins napisał(a):
carlo napisał(a):
Może i bym się z Tobą zgodził,.... gdyby....

Patenty w Najjaśniejszej były NIEOBOWIĄZKOWE!

Nawet RYA nie upoważnia się sama do szkolenia z radyjka tylko wymaga SRC! Trzeba znać swoje miejsce w szeregu. Jesteś instruktorem żeglarstwa a nie radiokomunikacji!


Wierz mi, że pomimo obowiązku posiadania papierka SRC przez kandydata na Yachtmastera
można nie zdać egzaminu nie umiejąc obsługiwać VHF.
Jeśli kandydat w czasie egzaminu trwającego średnio 8 - 14 h zbagatelizuje około 2 - 3 zapowiedzi ostrzeżeń lub prognoz meteo i nie wrzuci odpowiedniego kanału by je odsłuchać albo nie przygotuje wcześniej grafiku czasu odsłuchu to Twoim zdaniem zda egzamin ?

Piotr Siedlewski


Wybacz, ale to co powyżej jest czystą demagogią*

Primo: Prognozy, ostrzeżenia itp można słuchać nie posiadając papierka pod tytułem SRC. Są takie sprytne radyjka, które nawet SSB i weatherfax odbierają. I mimo że warunkiem przystąpienia do egzaminu YM jest posiadanie m.in. SRC (i first aid cert.), akurat do tego nie jest on potrzebny.

Aha, egzaminu na YM zapewne można nie zdać, wykazując się brakiem umiejętności obsługi VHF, pomimo posiadania papierka. Widzisz, problem polega na tym że egzaminator wysyła bardzo szczegółowe sprawozdanie z egzaminu i to dopiero na jego podstawie formalnie RYA przyznaje certyfikat (choć chyba się nie zdarzyło aby zmieniła decyzję egzaminatora). Natomiast w ciągu 12h źeglowania zapewne będzie parę okazji do skorzystania z tego radia - niekoniecznie w takim celu jak napisałeś - i egzaminator raczej nie uzna osoby nie potrafiącej sobie w takiej sytuacji poradzić za "kompetentną do poprowadzenia jachtu w dowolnym rejsie do 150 mil od portu" co potwierdza ten egzamin i certyfikat...

Secundo, nawet ważniejsze: To jest dobrowolny certyfikat, jednak do jego zdania jest WYMAGANE posiadanie certyfikatu SRC. Co implikuje, że umiejętność posługiwania się VHF jest KONIECZNA, aby go uzyskać. Więc jeśli ktoś nie zda egzaminu na YM tylko i wyłącznie na podstawie nieumiejętności obsługi VHF, będzie to jak najbardziej uzasadnione.

Natomiast do tego aby uzyskać patent sternika jachtowego nie jest wymagane posiadanie SRC i patent ten nie daje uprawnień SRC. I tą drobną różnicę usiłujemy Ci wytłumaczyć - choć wątpię czy zrozumiesz takie subtelne sprawy jak różnica pomiędzy obowiązkowym uprawnieniem a dobrowolnym certyfikatem kompetencji i wynikające z niej konsekwencje.

*"Demagogia (z greckiego demagogia - kierowanie ludem), sposób oddziaływania na opinię publiczną, kształtowanie postaw, odczuć czy emocji w celu osiągnięcia własnych celów.
Demagogia opiera się na umiejętności efektownego przemawiania, zachowań, które oddziałują bardziej na na sferę emocjonalną niż racjonalną oraz składaniu atrakcyjnych obietnic, najczęściej bez pokrycia.(..)"

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17566
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Katrine napisał(a):
pozwólcie mu mieć swoje zdanie i wykonywać swoja pracę tak jak chce
Widzisz Katrino, jest mały problem z tym "jak chce".
Gdyby Ins był szewcem, krawcem, ślusarzem lub nauczycielem żeglarstwa to mógłby sobie wykonywać pracę jak chce - najwyżej nie miałby klientów.

Niestety państwo Polskie, poprzez majestat swojego prawa i za Twoje (także) pieniądze, działając w interesie Związku Żeglarskiego (oraz IMHO w iluzorycznym interesie obywateli) zleciło Insowi wykonanie pewnej określonej pracy - egzaminowania obywateli w celu sprawdzenia u nich wiedzy potrzebnej do uzyskania pozwolenia na prowadzenie żaglówek po morzu.

I właśnie tę zleconą przez państwo, konkretnie określoną w przepisach pracę Ins powinien wykonywać tak, jak zadecydował zleceniodawca a nie tak, jak się Insowi wydaje.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Katrine napisał(a):
panowie przestańcie toż ta dyskusja nie ma sensu.... każdy z was ma swoje racje a zaraz zapewne zaczniecie się wyzywać i tyle z tego będzie.

ja tam uważam że ins ma sporo racji w tym co pisze i pozwólcie mu mieć swoje zdanie i wykonywać swoja pracę tak jak chce


Katrine, my naprawdę nie bronimy insowi UCZYĆ ludzi na kursie jak wezwać pomocy czy zrozumieć podstawowe komunikaty. Może nawet pełny kurs zrobić, jak chce. My tylko zwracamy uwagę że nie może tej wiedzy WYMAGAĆ do zdania egzaminu na konkretne uprawnienia...

Tylko tyle. Ins ma rację mówiąc, że ta wiedza skipperowi jest przydatna - tylko że egzamin na sternika nie jest miejscem na jej sprawdzanie. Miejscem tym jest kurs na SRC, który kończy się egzaminem i uzyskaniem uprawnień radiowych.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 14:17 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Maar napisał(a):
Katrine napisał(a):
pozwólcie mu mieć swoje zdanie i wykonywać swoja pracę tak jak chce
Widzisz Katrino, jest mały problem z tym "jak chce".
Gdyby Ins był szewcem, krawcem, ślusarzem lub nauczycielem żeglarstwa to mógłby sobie wykonywać pracę jak chce - najwyżej nie miałby klientów.

Niestety państwo Polskie, poprzez majestat swojego prawa i za Twoje (także) pieniądze, działając w interesie Związku Żeglarskiego (oraz IMHO w iluzorycznym interesie obywateli) zleciło Insowi wykonanie pewnej określonej pracy - egzaminowania obywateli w celu sprawdzenia u nich wiedzy potrzebnej do uzyskania pozwolenia na prowadzenie żaglówek po morzu.

I właśnie tę zleconą przez państwo, konkretnie określoną w przepisach pracę Ins powinien wykonywać tak, jak zadecydował zleceniodawca a nie tak, jak się Insowi wydaje.


Program szkolenia - sternik jachtowy

1. przepisy
a) Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu,
/ proszę się zapoznać z załacznikiem IV Colregs /

(d) a signal made by radiotelegraphy or by any other signalling method consisting of the group . . . - - - . . . (SOS) in the Morse Code;

(e) a signal sent by radiotelephony consisting of the spoken word "Mayday";

(l) the radiotelegraph alarm signal;

(m) the radiotelephone alarm signal;

(n) signals transmitted by emergency positioning-indicating radio beacons;

(o) approved signals transmitted by radiocommunication systems, including survival craft radar transponders.

6. meteorologia

h) komunikaty meteorologiczne: umiejętność wybrania na podstawie polskich i angielskich spisów sygnałów radiowych danych stacji nadających komunikaty pogodowe, umiejętność odbioru i zanotowania treści komunikatu, zasady działania i obsługi systemu Navtex

7. sygnalizacja łączność

c) podstawy systemu GMDSS:

- umiejętność nawiązania łączności za pomocą radiotelefonu VHF,

- łączność poprzedzona sygnałami MAYDAY, PANPAN, SECURITE,

- podstawowa umiejętność wzywania pomocy i korespondencji w niebezpieczeństwie za pomocą radiotelefonu w języku polskim i angielskim,

8. ratownictwo

k) znajomość organizacji i zadań służby ratownictwa morskiego: Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR), Morskie Ratownicze Centrum Koordynacyjne, stacje ratownictwa brzegowego, systemy komunikowania się


1.2. EGZAMIN TEORETYCZNY:

1. Egzamin teoretyczny obejmuje sprawdzenie wiadomości z następujących przedmiotów:

a) przepisy,

b) locja,

c) nawigacja,

d) wiadomości o jachtach: budowa jachtu i silnika, teoria żeglowania,

e) ratownictwo,

f) sygnalizacja, łączność,

g) meteorologia.

Program szkolenia wraz z zakresem przedmiotów egzaminacyjnych został zatwierdzony przez Ministra Sportu.

Cytuj:
powinien wykonywać tak, jak zadecydował zleceniodawca a nie tak, jak się Insowi wydaje


????

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
No i ? To już powiedziane też było. Program szkolenia PZŻ wykracza po za jego kompetencje, a także po za kompetencje Msportu, które ten program zatwierdzało!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
kto powiedział że życie jest proste? łatwe miłe i przyjemne?- ja tam już przywykłam do tego że egzaminatorzy zawsze pytają z rzeczy z których nie powinni... cóż na moich studiach to normalka, kwestia przyzwyczajenia. Jak to moja koleżanka mówi zamiast dyskutować: po co? i dlaczego? i że nie miał prawa np.na fizjo pytać z patofizjo? a na farmakologi zahaczać o internę najlepiej usiąść i się nauczyć:) a może się kiedyś przyda.

mi tam na kursie na sternika dużo nie trzeba było tłumaczyć i nie wnikałam po co. trza umieć to się siada i się uczy. co z tego że 2 raz to samo :P jakbym miała wnikać po co mi flagi MKS-u czy budowa jachtu od środka (wierzcie mi że budować jachtu nie będę) to bym chyba zgłupiała.

BTW nie wiem czy to zgodnie z prawem czy nie ale u mnie na egzaminie teoretycznym pojawiło się pytanie o schemat komunikatu nadanego w niebezpieczeństwie. więc to chyba nie tylko ins jest taki zły inni egzaminatorzy też o takie rzeczy pytają więc może nie gnębcie go tak...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Katrine napisał(a):
BTW nie wiem czy to zgodnie z prawem czy nie ale u mnie na egzaminie teoretycznym pojawiło się pytanie o schemat komunikatu nadanego w niebezpieczeństwie. więc to chyba nie tylko ins jest taki zły inni egzaminatorzy też o takie rzeczy pytają więc może nie gnębcie go tak...


O tym też już pisałem. Komunikat w niebezpieczeństwie będzie się (najczęściej) mieścił w działaniu w stanie wyższej konieczności. Odbiór prognoz meteo nie!
Nikt się nie kłóci, że st.j powinien wiedzieć na jakim kanale nadać mayday czy że trzeba nacisnąć distress w razie niebezpieczeństwa np. tonięcia jachtu.
My tylko mówimy że st.j nie może prowadzić rutynowej korespondencji statek-port, statek-statek, czy nawet odbiór meteo nie posiadając certyfikatu src.
Ins próbuje nas tu przekonać, że st.j bez src ma umieć odebrać prognozę czy zawołać port. Jak nie ma src to do prognoz ma np. zwykły odbiornik radiowy czy nawet gprs, gsm, etc. a port może sobie wydzwonić również przy pomocy gsm. Nie ma prawa (formalnie - a chyba zachowań zgodnych z prawem powinien oczekiwać państwowy egzamin) rutynowej korespondencji prowadzić na pasmach morskich VHF. Więc wiedza ta mu nie jest konieczna, co nie znaczy że samemu dla siebie taką wiedzę nie warto posiadać.

pozdrowienia


Ostatnio edytowano 27 lip 2010, o 17:21 przez Carlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:10 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
carlo napisał(a):

Nikt się nie kłóci, że st.j powinien wiedzieć na jakim kanale nadać mayday czy że trzeba nacisnąć distress w razie niebezpieczeństwa np. tonięcia jachtu.
My tylko mówimy że st.j nie może prowadzić rutynowej korespondencji statek-port, statek-statek, czy nawet odbiór meteo nie posiadając certyfikatu src.
Ins próbuje nas tu przekonać, że st.j bez src ma umieć odebrać prognozę czy zawołać port. Jak nie ma src to do prognoz ma np. zwykły odbiornik radiowy czy nawet gprs, gsm, etc. a port może sobie wydzwonić również przy pomocy gsm. Nie ma prawa (formalnie - a chyba zachowań zgodnych z prawem powinien oczekiwać państwowy egzamin) rutynowej korespondencji prowadzić na pasmach VHF. Więc wiedza ta mu nie jest konieczna,


Brnij dalej Carlo

Piotr siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
A coś ad meritum powiesz, czy będziesz mi wytłuszczał słowa które pamiętam doskonale i które w całej rozciągłości podtrzymuję?!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
carlo napisał(a):
My tylko mówimy że st.j nie może prowadzić rutynowej korespondencji statek-port, statek-statek, czy nawet odbiór meteo nie posiadając certyfikatu src

Z tym odbiorem meteo to zdrowo przesadziłeś. O ile przy nadawaniu, to zgodzę się, że trzeba mieć SRC (ale są kraje, gdzie nie trzeba ) to słuchać może sobie każdy.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
O ile mi wiadomo do obsługi radia jest potrzebny kwit, nie tylko do prowadzenia korespondencji.



"ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŁĄCZNOŚCI
z dnia 31 stycznia 1996 r.
w sprawie rodzajów oraz warunków i trybu wydawania świadectw uprawniających do obsługi urządzeń radiokomunikacyjnych oraz wysokości opłat za te świadectwa.
(Dz. U. z dnia 20 lutego 1996 r.)
Rozdział 3
Radiowa służba morska i żeglugi śródlądowej
§ 8. 1. Ustala się dwie grupy świadectw uprawniających do obsługi urządzeń radiokomunikacyjnych w radiowej służbie morskiej i żeglugi śródlądowej:"


Ostatnio edytowano 27 lip 2010, o 17:25 przez Carlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
carlo, bez przesady, czy chcesz mi wmówić, że ktoś bez src nie może sobie słuchać ? I przełączać kanały ? A np w takiej Grecji VHF jest na jachcie w czarterze obowiązkowy (EPIRB też), bo takie mają przepisy, a nikt się o SRC nie pyta, choć im ten kwit wciskałem. Patent kserują, SRC nie. Wnioskuję, że w Grecji nie jest on wymagany.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:22 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo. Ty cały czas usiłujesz wmówić czytelnikom tego wątku że egzaminowanie z wiedzy o środkach łączności na egzaminie na stopień sternika:
1. jest niezgodne z prawem
2. jest niepotrzebne

Ja Tobie na to odpowiadam
1. jest zgodne z obowiazującym prawem
2. jest potrzebne

Na poparcie
punktu 1. przytoczyłem odpowiednie punkty programu szkolenia zatwierdzonego przez MS.

punktu 2. mogę przytoczyć tyle argumentów że czytanie ich zajmie pół dnia

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
nie no SRC jest uprawnieniem do obsługi radia i chyba z punktu widzenia prawa taki zwykły sternik bez SRC nie powinien sam sobie grzebać w radiu- tak jak INS mówi powinen wiedzieć jak działa żeby nadzorować osobę która na jego jachcie ma uprawnienia radiooperatora ale nie dotykać.


hmn dobrze rozumuje? cape mi się wydaje ze to nie jest zgodne z prawem jak sternik sobie włącza radio i słucha prognoz (sternik bez src)


może ktoś potwierdzi lub zaprzeczyć bym wiedziała jak jest.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Katrine napisał(a):
hmn dobrze rozumuje? cape mi się wydaje ze to nie jest zgodne z prawem jak sternik sobie włącza radio i słucha prognoz (sternik bez src)

hmmm, to trzeba ukarać dziesiątki tysięcy żeglarzy i marynarzy zawodowych.
katrine i carlo, podajcie mi podstawe prawną zakazu słuchania ! Cała ta zabawa z kwitem ma na celu, aby poprzez nadawanie nie zrobiś komuś kuku. Słuchaniem kuku nie zrobimy nikomu.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
cape napisał(a):
carlo, bez przesady, czy chcesz mi wmówić, że


Nic Ci nie wmawiam, stwierdzam fakty, zaraz poszukam aktualnego rozporządzenia, stare wkleiłem, w tej kwestii się nic nie zmieniło.

ins napisał(a):
Carlo. Ty cały czas usiłujesz wmówić czytelnikom tego wątku że egzaminowanie z wiedzy o środkach łączności na egzaminie na stopień sternika:
1. jest niezgodne z prawem


Egzamin sam w sobie jest zgodny z program szkolenia zatwierdzonym przez Ministerstwo Sporu. Ja tego nie podważam. Podważam że Ministerstwo Sportu przekroczyło swoje uprawnienia zatwierdzając ten program.

ins napisał(a):
2. jest potrzebne


Nie jest niezbędne sternikowi jachtowemu! Podtrzymuję.

Cytuj:
Słuchaniem kuku nie zrobimy nikomu.


Wybacz ale się mylisz. Jak gamoń który radia na oczy nie widział siądzie i w ramach poznawczych naciśnie sobie distress, to narobi solidnego zamieszania, bo:

1. Nie będzie wiedział co zrobił
2. Nie będzie wiedział jak odwołać




Bardzo proszę, o to podstawa prawna:


ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1) z dnia 29 sierpnia 2005 r. w sprawie świadectw operatora urządzeń radiowych
Rozdział 2
Rodzaje i wzory świadectw operatora urządzeń radiowych
8 ) świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu — uprawniające do obsługi urządzeń radiowych wykorzystujących częstotliwości i techniki stosowane w GMDSS na statkach morskich niepodlegających przepisom Konwencji SOLAS, na obszarze morza A1;


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Na litość boską, chodzi o SŁUCHANIE a i też ten guziczek jest pod taką specjalną klapką i musi być naciśnięty przez pewien czas...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
cape ale żeby słuchać trzeba włączyć, a żeby włączyć trzeba dotknąć

wiesz jeśli Ty słuchasz tylko a ktoś inny włączy to jest ok. Ty nie dotykałeś. marynarze moga słuchać jeśli nie dotykają

ja mówię tylko że w normalnych warunkach (nie jakiś skrajnych) sternik bez SRC nie powinen dotykać radia.

a że tak robią to pewnie robią ale nie powinni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Jurmak napisał(a):
Na litość boską, chodzi o SŁUCHANIE a i też ten guziczek jest pod taką specjalną klapką i musi być naciśnięty przez pewien czas...


Ja tylko mówię co IMHO prawo stanowi. Nie musicie się z tego powodu na mnie obrażać


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
carlo i katrine. Od dzisiaj jak ktoś dotknie VHF (np przełączy kanały) to zawiadomię prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. :D
Nadal stoję na stanowisku, że osoba bez SRC np przełączając kanały, nie narusza prawa.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Pod warunkiem że robi to w obecności i pod nadzorem osoby z uprawnieniami SRC.

Co do Twoich chęci donosicielstwa. Pozostawię bez komentarza :) . Rozmawiamy o przepisach nie o praktyce.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL