Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 12 lip 2025, o 21:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
To rozstrzygnę to inaczej :lol: :lol:
Szef ma zawsze rację :P
Jeśli nie ma racji, patrz punkt wyżej :lol:

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13163
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Najlepiej zapytaj wykładowcy, co myśli o takiej interpretacji Prawidła 26,c),ii), która rozszerza je na inne statki. Może w takim razie jacht, który ciągnie dryfkotwę na linie dłuższej niż 150 m, też musi takie dodatkowe światło zapalać :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Z kompem nie podyskutuję, a test jest na nim. :lol:

Aby się odbić od tych światełek, właśnie się dowiedziałem, że Prawo Morskie tez zaliczyłem :D

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13163
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
doktor napisał(a):
Prawo Morskie tez zaliczyłem

Gratulacje.

doktor napisał(a):
Z kompem nie podyskutuję, a test jest na nim.

Aaaa.... to taką anegdotę przytoczę (podobno autentyczną):

- Obywatelu pułkowniku, czy ten wzór na promień rażenia wybuchu jądrowego, który Pan nam podał, jest empiryczny czy racjonalny?
- Obywatelu podchorąży, wzór nie jest ani empiryczny, ani racjonalny, tylko zatwierdzony rozkazem Ministra Obrony Narodowej nr. xxx z dnia yyy :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Może ten test zatwierdził jeden ze studentów Rymarza , który na statek się nie nadawał :lol:

A w kwestii prawa, czy nasi armatorzy zamorskich łódek wiedzą, że na ich własnym jachcie nie paszport a bandera decyduje kto ma nad nimi jurysdykcję.
Jak coś się stanie to szwedzkich albo niemieckich czy duńskich prawników będą musieli zatrudniać i wtedy wszystko co zaoszczędzili mogą oddać z nawiązką.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13163
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
doktor napisał(a):
czy nasi armatorzy zamorskich łódek wiedzą, że na ich własnym jachcie nie paszport a bandera decyduje kto ma nad nimi jurysdykcję.

Właśnie dlatego rejestrują je poza Polską. W Szwecji prywatnej łódki nawet rejestrować nie trzeba. Dopiero zarobkowanie na takim jachcie może sprowadzić problemy.

IMHO tamtejsze systemy prawne są jednak w sumie przyjaźniejsze - u nas odszkodowania dają zwykle dopiero po bankructwie :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
prof. dr hab. j.k.ż.w.

W kwestii formalnej - sprawdź...
Ja pamiętam "dr inż. kpt.ż.w., prof. nadzw. AM"

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
doktor napisał(a):
Jak coś się stanie to szwedzkich albo niemieckich czy duńskich prawników będą musieli zatrudniać

Hmmm, potrafisz wymyślić co to jest "coś" ?
Czy tak tylko teoretyzujesz...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 21:48 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jaromir napisał(a):
Hmmm, potrafisz wymyślić co to jest "coś" ?


Np. śmierć załoganta przez zatrucie.
Zgubienie człowieka za burtą (i nie podjęcie).
Upadek z masztu i złamanie kręgosłupa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
jakby coś się stało, to pytanie brzmi, gdzie ten jacht się znajduje. Jak w morzu, to prawo kraju bandery, jak w porcie, to prawo kraju w którym stoi. Oczywiście ponieważ nie wiem, co masz na myśli pisząc "coś", więc tak sobie zakładam czyn zabroniony przez prawo lub wypadek...

I jakby co, nie mądrzę się tylko tak sobie przypominam co RYA pisze na temat pływania w innych krajach. I czemu sugeruje intensywnie zabieranie do Hiszpanii tłumaczenia certyfikatu... I już siedzę cicho, coby nie podsuwać różnych dziwnych pomysłów tym, którym nie trzeba. Za dużo szwedzkich jachtów w Polsce stoi

*****

RYA na temat "Cruising abroad" napisał(a):
(...)
and under the United Nations Convention on the Law of the Sea, you have a right of passage through the waters of another country (these usually extend 12 nautical miles offshore). This is on the proviso you are abiding by the laws of the UK and international conventions such as SOLAS and the COLREGS you are free to navigate through territorial waters.

Things change when you start to cruise; if you are not on a ‘continuous and expeditious passage’ you fall under the jurisdiction of the Coastal State and that is where things can start to get tricky.
(...)


"(...) i na podstawie Konwencji ONZ o prawie morskim (nie wiem, jak się dokładnie nazywa, niech ktoś podpowie to poprawię - przyp. Moniia) masz prawo do przepływu przez wody innego państwa (zwykle do 12 mil morskich od brzegu). Przy założeniu, że przestrzegasz praw UK i międzynarodowych konwencji takich jak SOLAS i COLREGS - możesz swobodnie przepływać poprzez wody terytorialne.

Sytuacja się zmienia jeśli wchodzisz do portów; jeśli nie jesteś w "nieprzerwanym i sprawnym przepływie" (nie mam pojęcia jakie jest dokładnie sformułowanie przepisów - formalnym tłumaczeniem wg Chambersa jest sprawny - w sensie szybki i efektywny - przyp. Moniia) podpadasz pod jurysdykcję państwa nadbrzeżnego i to jest moment, gdy sprawy zaczynają się komplikować.(...)"

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Moniia napisał(a):
Jak w morzu, to prawo kraju bandery, jak w porcie, to prawo kraju w którym stoi.


hymm, ostatnio prowadziłem dyskusję na ten właśnie temat. Kiedy się zmienia prawo bandery na prawo kraju :?:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2352
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kolos napisał(a):
ostatnio prowadziłem dyskusję na ten właśnie temat. Kiedy się zmienia prawo bandery na prawo kraju
I do jakich wniosków doszedłeś?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
W momencie, gdy wchodzisz do portu. Przestaje być to nieszkodliwy przepływ, a wchodząc do portu poddajesz się jurysdykcji państwa które odwiedzasz.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2352
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
W momencie, gdy wchodzisz do portu. Przestaje być to nieszkodliwy przepływ, a wchodząc do portu poddajesz się jurysdykcji państwa które odwiedzasz.
Ciekawa interpretacja terytorium państwa nadbrzeżnego :-)
Zniknęłaś wody wewnętrzne, archipelagowe i oczywiście wody terytorialne :-)

Ale bez względu na interpretację tego, czym jest terytorium państwa to i tak dyskusja Kolosa (przypuszczam, że prowadzona przy udziale kogoś z uczelni) może być ciekawa.

W międzyczasie proponuję Kodeks Morski, końcóweczke samą, przepisy kolizyjne.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kolos napisał(a):
Moniia napisał(a):
Jak w morzu, to prawo kraju bandery, jak w porcie, to prawo kraju w którym stoi.


hymm, ostatnio prowadziłem dyskusję na ten właśnie temat. Kiedy się zmienia prawo bandery na prawo kraju :?:


Karne? Cywilne? W stosunku do statku? Załogi? Kapitana?
Lubisz komplikacje...
To rozważyłeś?
http://lex.pl/serwis/du/2002/0543.htm

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 02:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13163
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
prof. dr hab. j.k.ż.w.

W kwestii formalnej - sprawdź...
Ja pamiętam "dr inż. kpt.ż.w., prof. nadzw. AM"

Masz rację rozpędziłem się z tym "jachtowym" - pewnie dlatego, ze czytałem na przemian dwa wątki. A profesor to profesor - zwyczajny czy nadzwyczajny to wsio ryba.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Mimo zdanego egzaminu z Prawa Morskiego, nie czuję się na siłach oby rozstrzygać jakieś kwestie prawne za co przed kim i kto odpowiada, na naszych zajęciach zapoznawani byliśmy jedynie z podstawowymi aspektami tego prawa, (nie był to egzamin na wydziale prawa jakiejkolwiek uczelni) np o prawie nie zakłócającego przepływu, jak to jest w praktyce, kiedy możemy poddać się kontroli a kiedy nie, właśnie pod czyja jurysdykcje należymy, a znając zdolności kolegów do komplikowania życia w zadawanych pytaniach wole nie brnąc w ta dyskusję.
Dzisiaj zdaje nawigacje, a o tym zawsze chętnie podyskutuje :lol:

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Już po egzaminie z nawigacji, wyniki jutro, a poniżej aby wywiązać się z zadania jakie mi wyznaczyła admin :lol:


Załączniki:
15.041.jpg
15.041.jpg [ 119.12 KiB | Przeglądane 4364 razy ]
15.04.jpg
15.04.jpg [ 112.79 KiB | Przeglądane 4364 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Darek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2352
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Myślałem, że bardzie w kierunku "globalności" pytań pójdą.


Przy okazji zadanie na jsm z czasów, gdy minister Lipiec jeszcze nie był ministrem :-)

Zad. 1
Na jachcie płynącym KK=000 z prędkością zmierzoną względem wody 5 w (dryf w bajdewindzie oszacowano na 4) o godz. 0700 GMT zmierzono kąt pionowy alfa=8' na konstrukcję LM Iles St Marcouf i wzięto namiar na latarnię NK=270. W tych samych warunkach żeglowano do godz. 1200.
O godz. 1200 podjęto żeglugę wg KDd prowadzącego na założoną pozycję podejściową do Cherbourga o współrzędnych dł=001 30' W szer=49 45' N

1) Sporządzić nakresy drogi jachtu w godz. 0700-1400 GMT (PZ na każdą pełną godzinę)
2) Obliczyć KK dla odcinka drogi w godzinach 1300-1400

Uwagi:
1) Nawigować w czasie GMT
2) Pominąć prądy o prędkościach mniejszych niż 1 w
3) kąty zaokrąglać do pełnych stopni.

Zad. 2

Gdyby jacht z zadania 1 zamierzał przez noc z 25/26 czerwca pozostać na kotwicowisku obok Barfleur - w miejscu, w którym głębokość odczytana z mapy wynosi 2m, jakich głębokości wody w tym miejscu może się spodziewać w godzinach 2200 - 0600 GMT. Naszkicować krzywą zmian głębokości z zaznaczeniem ww. przedziału czasowego, obliczyć wszystkie skrajne (ekstremalne) głębokości, które w tym czasie wystąpią.

Wskazówka: obliczenia wykonać w czasie strefowym, zamieniając żądane
momenty początku i końca postoju z GMT na TS.

Zad. 3
1) Odszukaj w spisie światło wschodniego podejścia do Cherbourga: Fort I'le Pelee. Opisz wszystkie podane tam cechy tego światła (opisz konstrukcję, narysuj charakterystykę i sektory). Z jakiej odległości będzie widoczne białe światło tej latarni przy widzialności meteorologicznej ocenionej na 5 Mm.

2) Napisz współrzędne punktu, w którym trzeba na mapie nr 2613 nanieść
pozycję tak odczytaną z GPS: dł=001,5500W szer=49,5000N.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Fajne, tyle,ze my z pływów mieliśmy oddzielny egzamin z 13 pytaniami, ale ten egzamin był przed zadaniem jakie mi wyznaczyłeś więc się nie postarałem o skan pytań :lol:
Światła mam na myśli nawigacyjne na ladzie, zdawaliśmy podczas rejsu na symulatorze w kanale angielskim w okolicach, Dover, Dunkierki i Calle, przepływając po 10 do 7 Nm w czasie rzeczywistym, mieliśmy do dyspozycji mapy papierowe spis świateł GPS bez mapy elektronicznej, (pisałem o tym wcześniej).

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 19:17 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
"Makeup" !? Sugerujesz, że pierwsze podejście się nie udało?

Serdecznie,
M.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
doktor napisał(a):
Z pływów, teoria, jak powstają, naszkicować czym się różni syzygijny od sprigowego, podać definicje kilkunastu pojęć, podać źródła z których czerpiemy informacje o prądach i pływach, zadanie z mostem, z mieliznami, ile ma wskazywać echosonda jeśli o określonej godzinie staniemy na kotwicy, aby przy kolejnej niskiej wodzie mieć podany zapas pod kilem, policzyć poziom wody o określonym czasie na trzy sposoby, oczywiście porty był przeważnie dołączane, tylko jeden był główny, chyba niczego nie pominąłem.
Z MPZZm oczywiście test ze światełkami i prawidła.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Milo napisał(a):
"Makeup" !? Sugerujesz, że pierwsze podejście się nie udało?

Serdecznie,
M.


Nic podobnego, czy się udało dowiem się jutro, a skąd egzaminator brał zadania nie mam pojęcia, może przed wydrukiem powinien usunąć ten "meykap", a może są to jakieś poprawione wersje wcześniejszych zadań, nie mam pojęcia i nie pytałem o to, ba nawet tego nie zauważyłem, jak mogłeś przeczytać czasu mieliśmy mało po 9 min na zadanie.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Ostatnio edytowano 15 kwi 2011, o 19:29 przez Doktor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 19:26 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
doktor napisał(a):
Nic podobnego, czy się udało dowiem się jutro, a skąd egzaminator brał zadania nie mam pojęcia, może przed wydrukiem powinien usunąć ten "meykap".


:) Bo wiesz, może i US wymaga 90%, ale my tutaj na 100% liczymy... :).

Powodzenia!
M.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Pytanie 1
Odp. Prawidłowa dewiacja jest możliwie najmniejsza, możliwie stała (znaczy brak dewiacji przechyłowej) i koniecznie dobrze znana.
Szkoda, że nie zapytano o dewiację prawdziwą czy też aktualną....:lol: :lol: :lol:

Pytanie 8
Odp. Pomiędzy dwoma pozycjami można określić kierunek... ew. były kąt drogi nad dnem...
Jak jacht przebył już drogę, to jego prędkość na tej trasie nie "jest" tylko "była".

(pytania też trzeba umieć sformułować...)

Bardziej serio - generalnie poziom zadań jakby taki przedszkolny...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 15 kwi 2011, o 19:48 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2352
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
doktor napisał(a):
Fajne, tyle,ze my z pływów mieliśmy oddzielny egzamin z 13 pytaniami,
To co wrzuciłem pochodzi z "rozbójnika" i myślałem, że ostatni egzamin też taki "wielozagadnieniowy" będziecie mieli.

*****

I jeszcze jedno. Te zadania z odległością pomiędzy współrzędnymi (np. 8 i 9) to na mapie robiliście czy na kartce?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Rozbójnik ma być jutro ustny przed Jasserem, który ze stanów się pofatygował :lol:
A zadanie było z mapy.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Jaromir napisał(a):
Bardziej serio - generalnie poziom zadań jakby taki przedszkolny...

Bez astro cała nawigacja jest jakby przedszkolna, co możesz wymyślić, jak z założenia masz kompas i mapę, bo liczenie jednej trasy z kolejnymi zmianami kursu to dalej ta sama bajka. Zadania są banalne i może dlatego tak mało czasu było na ich rozwiązanie.

Astro będę zdawał jesienią, bo na Ocean'a nie można zdawać z marszu, a dopiero po Ofshore zaliczyć staż i potem kurs oraz egzamin z astro i planowania rejsu oceanicznego.

Po egzaminie wybrałem się do S@il ho! po sekstant, ale jak wziąłem go do ręki, pierwsze co zrobiłem, to zadzwoniłem do Janusza, czy plastikowy to sekstant czy zabawka, zgadnijcie co odpowiedział :lol:

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2011, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Wszystkie egzaminy teoretyczne zaliczone, nawigacja 96/100 :lol:
Rozbójnik OK.
Żagle zaliczone, jutro motorek.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Na czym zdawaliście żagle :?:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL