Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 paź 2019, o 09:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 cze 2012, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 01:02
Posty: 1959
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
No to od początku:)
Tak jak już pisałem wcześniej problem polega na zakwalifikowaniu jachtu jako odpad.
Jest to rzecz o tyle istotna, ponieważ aby zgodnie z naszym prawem z odpadów wytworzyć jakieś inne rodzaje odpadów w procesie odzysku i recyklingu należy uzyskać stosowne zezwolenie na wytwarzanie, ale w takim zezwoleniu musi być zawarty kod odpadu na wejściu z którego powstają "nowe" kody odpadów na wyjściu z instalacji do prowadzenia procesu odzysku i recyklingu.
Analogią do sytuacji funkcjonowania "przedsiębiorstwa prowadzącego odzysk i recykling jachtów" może być funkcjonowanie:
- stacji demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji
- zakładu przetwarzania ZSEE
- produkcji paliw alternatywnych
No właśnie niby analogią, ale jak do tej pory nie bardzo mogą sobie odpowiednie organy i instytucje zarówno polskie jak i unijne poradzić, żeby weszły w życie jakieś logiczne przepisy.
Nasz GIOŚ, NEOŚiGW nabierają wody w usta, a Ministerstwo Środowiska jak do tej pory nie bardzo potrafi znaleźć jakąś interpretację obowiązujących przepisów, którą konkretnie można odnieść do jachtu jako całości.
Sprawa komplikuje się dalej bo jak wiadomo jachty mogą być wykonane z różnych materiałów i dlatego sprawę potraktować trzeba szerzej, nie odnosząc się tylko do laminatów poliestrowo-szklanych.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Colonel napisał(a):
Ciągnij, byle temat a nie gorzałkę na przykład albo co innego.
Ja bym taki jacht przyjął jako odpad wielkogabarytowy nierozdrobniony 20 03 07 za jedyne 270 zł za tonę plus opłata marszałkowska plus VAT... Na placu wyjęłoby się metale, a potem 50-tonowym kompatorem i już. Ale to nie zakład o jakim pisał założyciel wątku.

No i to z kodem jest jak do tej pory nie do końca jasne, czekam na opinię Ministerstwa Środowiska w tej sprawie, pewnie niebawem nadejdzie to nie omieszkam przekazać :D
A co do kadłuba z laminatu to najlepiej by było żeby na wysypisku się nie znalazł, bo rozkład jest katastrofalnie długi i biodegradowalność właściwie zerowa. Tak zresztą powinno być z większością tworzyw sztucznych, których obecność na wysypisku jest krótko mówiąc bardzo nie wskazana.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Catz napisał(a):
A gdyby nawet nie bylo, to jest to powod tym wybitniejszy, by temat ciagnac! ;)
Znalazlem raptem jedna firme
http://www.aper.asso.fr/web/portal/webs ... ebsiteId=1
Z lektury ich strony wiele nie wynika: Koszt ( w przedziale trupow 6-10m) 100 euro za metr i niewiadomo dokladnie, czy operacja wyciagania z wody i transport wchodzi w cene.
Obawiam sie, ze nawet jesli, to niekoniecznie w kazdym przypadku - czyli nadal nic wspolnego z latwoscia pozbycia sie wraku pralki, lodowki, czy auta.

No ale jakaś proteza działania jest. Na pewno oddanie jachtu na "złom" do jakiegoś wyspecjalizowanego przedsiębiorstwa wiązało się będzie z kosztami. Jest to naturalny trend na rynku odpadów i nieodłączny element każdego systemu obrotu odpadami.
Dlaczego są i będą opłaty?
Po pierwsze nie istnieje spójny system dotyczący jachtów.
Po drugie stymulacja rynku odpadów oraz funkcjonowania określonego systemu nie jest w UE wieczna, typowym przykładem są kończące się dopłaty do recyklingu pojazdów, dla których przyszły rok będzie ostatnim, a systemu dla jachtów brak.
Opłaty produktowe, które płacimy i trafiają one za pośrednictwem organizacji odzysku na rynek odpadów, nawet jeśli istnieją to nie ma żadnego wypracowanego system zarządzania nimi w przypadku jachtów.
Opłaty recyklingowe dotyczące samochodów i sprzętu elektrycznego i elektronicznego, które jesteśmy zobowiązani płacić a takowe dla jachtów nie są ustalone.
Są to również opłaty za korzystanie ze środowiska np. emisje, ale te po prostu dotyczą opłat ponoszonych przez producentów na rzecz ochrony środowiska.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2012, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10429
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4459
Otrzymał podziękowań: 1936
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wasyl napisał(a):
No i to z kodem jest jak do tej pory nie do końca jasne, czekam na opinię Ministerstwa Środowiska w tej sprawie, pewnie niebawem nadejdzie to nie omieszkam przekazać
A co do kadłuba z laminatu to najlepiej by było żeby na wysypisku się nie znalazł, bo rozkład jest katastrofalnie długi i biodegradowalność właściwie zerowa. Tak zresztą powinno być z większością tworzyw sztucznych, których obecność na wysypisku jest krótko mówiąc bardzo nie wskazana.


A jasne. Powinna być "stocznia złomowa", czyli zaklad demontazu, którego produkt po z arecyklingiem byłby dopiero oddawany zakladom zagospodarowania odpadów... na końcu ew. skladowany.
Skala problemu jest u nas narazie za mala, zeby ktos chcial to rozwiązać.
Ciekawe co poradzi ministerstwo w kwestii klasyfikacji?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2012, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 01:02
Posty: 1959
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Sęk w tym że taka stocznia złomowa musi działać w oparciu o jakieś przepisy żeby mogła zgodnie z prawem wytwarzać odpady, a tych przepisów mówiąc nie ma :evil:
Sam naprawdę jestem ciekawy co odpowiedzą mi w Ministerstwie. Rozmawiając tam z fachowcami (wiele tematów z zakresu odpadów wyjaśniałem własnie z tymi urzędnikami) miałem jednak wrażenie że zadałem im zagadkę nie do rozwikłania.
Mało tego problem jest szerszy jeśli w ogóle będziemy rozpatrywać jednostki pływające.
Polecam lekturę:
http://sophico.blog.onet.pl/Recykling-s ... 29380928,n
ale o jachtach ani widu ani słychu....

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2012, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Colonel napisał(a):
Skala problemu jest u nas narazie za mala, zeby ktos chcial to rozwiązać.

U innych jest duza i coraz wieksza, bo coraz wiecej pierwszych chemicznych sie konczy, a i "nowe" okazuja sie mniej trwale.
I tez rozwiazan nie widac... Wasyl naciska na przepisy ( czyli ich brak ) - mnie martwi brak koncepcji... Twoj patent za 270 zetow/tona przy cenach francuskich ( recykling 100 euro za metr! ) jakos mnie nie przekonuje.
Jakie wymiary moze miec "kostka na amen" z jachtu 10-ciometrowego?
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2012, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 01:02
Posty: 1959
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Słuszna uwaga Catz - totalny brak koncepcji :evil:
Nawet w przypadku statków konwencja bazylejska czy z Hongkongu niczego tak naprawdę nie rozwiązują w 100 procentach ale przynajmniej wprowadzają jakieś obostrzenia w przemieszczaniu odpadów i bezpiecznym złomowaniu statków. A w Polsce no cóż nawet nie podjęto próby ratyfikacji konwencji z Hongkongu :evil: A co do konwencji bazylejskiej to z tak zwanego przymusu przyjęto rozporządzenie przepisy dotyczące przemieszczania odpadów. "Rozbawił" mnie fakt, jak toczyłem rozmowy w GIOŚ (właśnie za przemieszczanie transgraniczne odpadów odpowiadają) na temat odpadów w postaci jachtów. Ich temat nie dotyczy oni zajmują się przemieszczaniem odpadów. No to ja ciągnę dalej a co z porzuconymi jachtami lub statkami.... Nie uzyskałem żadnej odpowiedzi bo oni się tym nie zajmują. Eh.....

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Ja naciskam na przepisy bo naprawdę w dziedzinie odpadów one muszą być i do tego muszą być precyzyjne i mądre, bo inaczej to wiadomo jak jest, wszystko ląduje w lesie...

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Co do kosztów to tak jak pisałem muszą być ale mogą być zawarte w opłacie recyklingowej na przykład, która przy cenie nowego jachtu nie stanowi jakiejś znaczącej wartości.
Wracają do odzysku i ewentualnego robienia kostek z laminatu, to moim zdaniem nie ma to sensu, ponieważ przetwórstwo tworzyw sztucznych stoi już na wysokim poziomie i magazynowanie w taki sposób nic nie wnosi do sprawy. Tak jak już pisałem wcześniej akurat z technologią przetwarzania i ponownego wykorzystania laminatów nie miałem styczności, ale na przykładzie innych tworzyw w ostateczności jak już naprawdę nie da się wytworzyć jakiegoś regranulatu to na pewno po zmieleniu można każde tworzywo z wyjątkiem tych zawierających chlor (uogólniam oczywiście) wykorzystać jako składnik suchego paliwa alternatywnego. Istniejące instalacje w obecnym czasie naprawdę zapewniają minimalne emisje szkodliwych substancji do atmosfery. Odzysk energetyczny to oczywiście ostateczność ale jakieś rozwiązanie daje, a jeśli jeszcze tworzywo nadaje się do przetworzenia na paliwo płynne (np.: poliolefiny) to taki proces odzysku i recyklingu jest bardzo pożądany i jak najbardziej pro ekologiczny.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2012, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wasyl napisał(a):
Ja naciskam na przepisy bo naprawdę w dziedzinie odpadów one muszą być i do tego muszą być precyzyjne i mądre, bo inaczej to wiadomo jak jest, wszystko ląduje w lesie...

Naciskaj, naciskaj! :D
O ile w Polsce problem byc moze jest jeszcze nieduzy, to w takiej Francji zaczyna przybierac monstrualne rozmiary!
Co mnie dziwi najbardziej: wszystkie odpady podlegaja tu przepisom i prawu. Np. kupujesz lodowke - dostawca musi za darmo odebrac stara lodowe.... Na wraku auta mozna nawet zarobic kilka groszy...
A za lodke trzeba placic i to piekielnie, zaporowo, duzo.
Dzieki za wszystkie wyjasnienia!
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2012, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 01:02
Posty: 1959
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Catz trzeba płacić bo nie istnieje w UE system, który z jachtami by sobie poradził. Unijni urzędnicy potrafili sobie poradzić z samochodami i ZSEE, a o jachtach po prostu zapomnieli niestety.....

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2012, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wasyl napisał(a):
Catz trzeba płacić bo nie istnieje w UE system, który z jachtami by sobie poradził. Unijni urzędnicy potrafili sobie poradzić z samochodami i ZSEE, a o jachtach po prostu zapomnieli niestety.....

Z autami&Co poradzono sobie przed UE i jej przepisami i blogoslawienstwami.
Z lodkami, we Francji przynajmniej, cos zaczyna sie dziac, choc kosztownie, i tez bym do tego UE nie mieszal.
Moim zdaniem, problem jest nie tyle unijny, co stosunkowo nowy - wraki stalowe i drzewienne nigdy nie byly i nie beda "problemem".
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2012, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 01:02
Posty: 1959
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
He he Catz ja to nie gloryfikuje specjalnie UE, tylko znam zagrożenia bo działam w odpadach od lat :D stąd moje naciskanie na przepisy :D
A tak na marginesie z drewnianym jachtem to dopiero jest problem :lol: :lol: :lol:

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2012, o 01:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wasyl napisał(a):
A tak na marginesie z drewnianym jachtem to dopiero jest problem

Jaki? Malo tego i zwykle zadbane. A jesli juz nawet trup, to przeciez nie chemiczny. ?
Catz Naciskajacy Na Realia

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2012, o 08:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10429
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4459
Otrzymał podziękowań: 1936
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wasyl napisał(a):
Sęk w tym że taka stocznia złomowa musi działać w oparciu o jakieś przepisy żeby mogła zgodnie z prawem wytwarzać odpady, a tych przepisów mówiąc nie ma


Oj. Co nie jest zakazane....

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2012, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 01:02
Posty: 1959
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Catz napisał(a):
Wasyl napisał(a):
A tak na marginesie z drewnianym jachtem to dopiero jest problem

Jaki? Malo tego i zwykle zadbane. A jesli juz nawet trup, to przeciez nie chemiczny. ?
Catz Naciskajacy Na Realia

Otóż takie drewno jest zawsze czymś pomalowane i nasączone a to jest największa mina, bo nawet nie można porąbać i spalić w piecu podobnie jak mebli. I kłania się droga utylizacja. Wiadomo producenci peletu przychodzą czasem z pomocą, ale oczywiście nieoficjalnie ;)

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 01:02
Posty: 1959
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Sprawa przybiera ciekawy obrót. Poprzez Ministerstwo Środowiska zostało złożone oficjalne zapytanie do Komisji Europejskiej w sprawie zakwalifikowania jachtu jako odpadu do odpowiedniej grupy odpadów. Czekam na odpowiedź.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl



Za ten post autor Wasyl otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Czekajmy... Licze na Ciebie znaczy! ;)
I oby do "odpowiedniej grupy" zaliczyli bardzo rozne przeciez wraki?
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2012, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 01:02
Posty: 1959
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Catz wyprzedziłem Twoje mysli :D pytanie do KE dotyczy jachtów z różnych materiałów (stal, aluminium, laminaty, drewno, siatkobeton)
Myślę że na początku przyszłego tygodnia coś już konkretnego będę wiedział.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2012, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wasyl napisał(a):
Catz wyprzedziłem Twoje mysli

Phi, zadna to sztuka, bo mysle od kilku dni w trybie wakacyjnym, czyli jeszcze wolniej. :roll:
Wasyl napisał(a):
Myślę że na początku przyszłego tygodnia coś już konkretnego będę wiedział

Dzieki z gory!
Wynosze sie wprawdzie na morze, ale moze znajde tam jakis komp kafejkowy.
I sam sie popytam! ;)
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2012, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 01:02
Posty: 1959
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Catz udanego wypadu na morze życzę :D
Sprawę będę ciągnął bo coraz bardziej mnie ciekawi a i w pracy stanowi dodatkową rozrywkę :D

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2012, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Dzieki i gratuluje ciekawej i rozrywkowej pracy!
I pozytecznej...
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2012, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 01:02
Posty: 1959
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Trochę to trwało, ale mam po konsultacjach ostateczną odpowiedź z Ministerstwa Środowiska.
Uwaga jacht, który zawiera w sobie oleje, inne płyny i substancje niebezpieczne (czyli posiada np.: silnik stacjonarny, klimatyzację itp.) jest traktowany w sensie odpadu jako "zużyty lub nie nadający się do użytkowania pojazd" o kodzie odpadu 16 01 04*.
Ale to dopiero wierzchołek góry lodowej ;)
1. Odpad o kodzie 16 01 04* może przyjąć wyłącznie stacja demontażu pojazdów lub punkt zbierania pojazdów. Ministerstwo określiło że jacht zawierający płyny jest traktowany jako pojazd, ale nie określiło jeszcze jak ma postępować jednostka przyjmująca odpad (konkretnie czy wprowadzać do ewidencji i wystawiać zaświadczenie o demontażu tak jak w przypadku pojazdu???)
Jeszcze to będę ustalał :D
2. Pozostaje sprawa jachtów, które nie zawierają olejów, innych płynów i substancji niebezpiecznych (uwaga nie mylić z pojazdami osuszonymi, bo takie można przyjmować jedynie w uzasadnionych przypadkach, wymagających potwierdzenia przez właściwy organ)
Tu jeszcze kod odpadu jest nie określony, ale będę drążył temat dalej :D
3. Ostatnia sprawa to niestety pojęcie stacji demontażu jachtów czy coś w tym stylu w prawie ani naszym ani UE nie istnieje i nie zapowiada się żeby było inaczej. Złomowanie statków w stoczniach złomowych również prawnie jest traktowane po macoszemu, ale na razie skupmy się na jachtach. O konwencjach później.... :D

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl



Za ten post autor Wasyl otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2012, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Dzieki!
Poszukalem na "swoim" podworku i znalazlem tylko kilka ciekawostek:
Oblicza sie, ze we Francji jest rocznie ok. 20000 wrakow reprezentujacych ok 20000 ton smiecia.
Firmy recyklingowe, wprawdzie nieliczne, byly i sa, ale nie moga rozwinac skrzydel z braku... masy przerobowej! Ceny sa wysokie, bo brak subwencji, przepisow i badan (kombinowano z dodawaniem przemialu poliestrowego do betonu, odzielaniem szkla od zywicy, etc. jednak, z braku srodkow, bez jasnych rezultatow ) - kolo sie zamyka.
Wlasciciele wola oddac za darmo swoje lodki roznym zapalencom, albo wrecz podrzucic i porzucic w jakims porcie, niz placic i zawracac sobie glowe.
W rezultacie jedna z wiekszych i starszych firm z tej branzy ( w Martigues - poludnie, skupiajace 60% jednostek plywajacych, czyli potencjalnie powyzej 10000 klientow rocznie! ) kasuje w dobrym roku raptem 50 wrakow. Jest jasne, ze kasujac 5000 ceny by spadly i byloby w co inwestowac!
Daleko jeszcze...
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2013, o 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:37
Posty: 11186
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1208
Otrzymał podziękowań: 1376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wasyl napisał(a):
3. Ostatnia sprawa to niestety pojęcie stacji demontażu jachtów czy coś w tym stylu w prawie ani naszym ani UE nie istnieje i nie zapowiada się żeby było inaczej. Złomowanie statków w stoczniach złomowych również prawnie jest traktowane po macoszemu, ale na razie skupmy się na jachtach. O konwencjach później....

Publikacja PRS No. 31/I pomocą w przygotowaniu się do spełnienia nowych wymagań dotyczących recyklingu statków
http://www.prs.pl/o-nas/wiadomosci/aktu ... s:784.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 02:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 01:02
Posty: 1959
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Duże statki widać, a jachty ledwo pojazdami mogą być w obecnym czasie potraktowane ale z tego faktu i tak nic nie wynika. Mamy teraz kolejną szopkę z nową ustawą o odpadach i co tam statki i jachty, jak się w zwykłych śmieciach pogubić można.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2013, o 03:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 17:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 120
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Tak dla informacji: za zachodnią granicą jest to jednak uregulowane i funkcjonują firmy zajmujące się utylizacją jachtów. Jakiś czas temu był duży artykuł w Palsteku, jak się ktoś uprze, to przekopię półkę i wygrzebię ten właściwy numer. Nawet zdjęcia były i chyba coś pisali, co robią z poszczególnymi materiałami...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2013, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10429
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4459
Otrzymał podziękowań: 1936
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie uprę się... ale byłoby to ciekawe.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 17:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 120
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Znalazłem :)

Jeśli ktoś jeszcze chętny, to proszę o info na maila! Plik ma ponad 6 MB. Artykuł w języku niemieckim...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com



Za ten post autor el Szaman otrzymał podziękowanie od: kappe
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2014, o 11:10 

Dołączył(a): 25 lis 2014, o 10:45
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam,

Ponownie chciałabym powrócić do tematu recyklingu jachtów. Czy od czasu ostatnich postów zmieniło się coś odnośnie sklasyfikowania jachtu jako odpadu i problemu jego utylizacji? Szukam aktualnych informacji na ten temat, ponieważ jak się okazuje problem coraz większy, coraz częściej jest poruszany i jak to w moim przypadku się stało, stał się głównym problemem pracy dyplomowej ;) A nie ukrywam temat niezwykle kontrowersyjny, budzi ciekawość.

Zainteresował mnie artykuł w Palsteku o utylizacji, jeżeli sprawa aktualna i nie byłby to problem chętnie poczytałabym, co tam się dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 19:03
Posty: 4654
Podziękował : 636
Otrzymał podziękowań: 301
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Nie wiem, czyli to dobry dział?
Najwyżej Moderatorzy przeniosą.

Czy są śmietniki dla jachtów? Podobnie jak szroty dla aut?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 11:17 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1211
Podziękował : 133
Otrzymał podziękowań: 279
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Jak Myślisz o swoim jachcie to jest okazja... Może ktoś kupi dla części.
viewtopic.php?f=22&p=504878#p504878

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 11:42 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1928
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 385
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Kuracent napisał(a):
Czy są śmietniki dla jachtów? Podobnie jak szroty dla aut?


To wcale nie jest takie głupie pytanie. Kiedyś chciałem zutylizować starą skorupę. Zadzwoniłem na miejscowy punkt odbioru odpadów i cena jaką zafundowano mi za przywiezienie jako odpadu żywicy poliestrowej itp :shock:
Najłatwiejsze jest oddanie tego komuś jako szansę na nową wielką przygodę ze szkutnictwem :rotfl: A zaraz po wyjechaniu za bramę podeprzeć ją grubym kołkiem żeby przypadkiem nie wrócił jeśli się rozmyśli.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:37
Posty: 11186
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1208
Otrzymał podziękowań: 1376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kuracent napisał(a):
Nie wiem, czyli to dobry dział?
Najwyżej Moderatorzy przeniosą.

Czy są śmietniki dla jachtów? Podobnie jak szroty dla aut?

Recykling jachtów ma bardzo dużo wspólnego ze śmietnikiem dla jachtów. Kontynuuj tu Andrzeju.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: jackyel i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL