Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 10:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lis 2011, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Zdopingowany przygotowaniami do wykładu zrobiłem nową wersję Vademecum MPZZM, która uwzględnia ostatnie zmiany w przepisach. Do pobrania z mojej strony (zakładka Hobby).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 10: Były user, Colonel, Eryk, Jaromir, maciek.k, Małgosia, Moniia, morka, peppino, ZygZag
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 08:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dziękuję. Teoretycznie powinienem to wszystko wiedzieć (i na ogół tak jest) ale dobrze mieć coś takiego pod ręką.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 11:17 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Również dziękuję.
Ze światełkami okrętów wojennych, SG i statków specjalnej służby państwowej bym sobie nie poradził. Okręt wojenny w zespole, w drodze, widziany od dziobu to już mnie załamał. :-(
Pozdrawiam
Roman

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 13:54 

Dołączył(a): 30 lis 2009, o 11:52
Posty: 288
Podziękował : 81
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
To przy okazji..widziałem w Cieśninie Gibraltarskiej statek z następującymi światłami:masztowe przednie białe zdublowane (2 światła obok siebie),to samo masztowe tylne-czyli zdublowane obok siebie,burtowe normalne,pod masztowym przednim niebieskie dookolne.Nadbudówka z boku podświetlona na niebiesko.Szedł torem kierunkowym.Czy ktoś się z tym spotkał?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
To są drobiazgi :)

Kto (tak z ręką na sercu) wiedział, że światła holowania mogą być zamiast tylnego masztowego? Albo, że ekranoplan ma czerwone migające?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 15:08 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Stara Zientara napisał(a):
To są drobiazgi :)

Statek zajęty połowem, inny niż trałujący i okręt prowadzący strzelanie, w drodze (jak chodzi o ich możliwe prędkości), to rzeczywiście jest drobiazg :lol:
Pozdrawiam
Roman
p.s. jak się ma na łódce czerwone nad zielonym to zawsze raźniej, niż jak się je ma tylko obok siebie. :D

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Roman K napisał(a):
okręt prowadzący strzelanie

Ile razy widziałeś? I czy było to poza akwenem zamkniętym/niebezpiecznym dla żeglugi?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 16:23 

Dołączył(a): 23 sie 2008, o 09:15
Posty: 408
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Przepraszam, za może głupie pytanie, ale jakie światła nosi jacht w dryfie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Oks napisał(a):
Przepraszam, za może głupie pytanie, ale jakie światła nosi jacht w dryfie?

Statku nie odpowiadającego za swoje ruchy.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cape napisał(a):
Oks napisał(a):
Przepraszam, za może głupie pytanie, ale jakie światła nosi jacht w dryfie?

Statku nie odpowiadającego za swoje ruchy.

To chyba bez załogi :)

Jacht w dryfie może w dowolnym momencie podjąć żeglugę, więc nie:
Cytuj:
statek nie odpowiadający za swoje ruchu oznacza statek, który wskutek wyjątkowych okoliczności nie jest w stanie manewrować zgodnie z wymaganiami niniejszych prawideł i dlatego nie może ustąpić z drogi innemu statkowi

czyli jest po prostu statkiem żaglowym w drodze.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
To chyba bez załogi

Moi znajomi stracili ster, byli statkiem w dryfie nie odpowiadającym za swoje ruchy. Tak rozumiem dryf. A jeżeli ktoś bez żagli (mimo że jest wiatr) sobie płynie (dryfuje), lub we flaucie wyłączył silnik, to w pełni się zgadzam, że taki jacht jest w drodze.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cape napisał(a):
Moi znajomi stracili ster, byli statkiem w dryfie nie odpowiadającym za swoje ruchy.

Byli statkiem nie odpowiadającym za swoje ruchy nie posuwającym się po wodzie (jeśli bez żagli).
Cape napisał(a):
Tak rozumiem dryf. A jeżeli ktoś bez żagli (mimo że jest wiatr) sobie płynie (dryfuje)

Statek żaglowy w dryfie niesie żagle, lecz przemieszcza się bokiem. A w drodze jest każdy statek nie połączony z lądem (w tym także z dnem).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 18:14 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Wojtku.
Dotychczas mi się wydawało że z moim wzrokiem i wyobraźnią przestrzenną jestem w stanie poprawnie zinterpretować to co widzę na morzu. Niestety moje założenia opierały się na znajomości MPZZM sprzed wielu lat i dopiero Ty mi uświadomiłeś jak to "wygląda" dzisiaj i jakie błędy mógłbym popełnić, za co Ci jestem niezmiernie wdzięczny.
Nie dziw się więc, że byłem lekko przerażony brakiem możliwości rozróżnienia świateł kutra rybackiego i okrętu wojennego.
Rozważ proszę propozycję wydania tego co opublikowałeś na Swojej stronie w formie np.broszury. Myślę że będzie wiele osób nie tylko z tego Forum które wesprą finansowo to zamierzenie na etapie realizacji.
Pozdrawiam
Roman

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Roman K napisał(a):
uświadomiłeś jak to "wygląda" dzisiaj

Na morzu obowiązuje nadal MPZZM. Dodatkowe światła, znaki i sygnały określone przez Urząd Morski obowiązują tylko w rejonie odpowiedzialności UM. Dodałem je do książki, bo można na nie często trafić w polskich portach i ich okolicy, ale specjalnie są oznaczone w opisie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 19:15 

Dołączył(a): 23 sie 2008, o 09:15
Posty: 408
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Chodziło mi o dryf bez żagli, ale odpowiedziałeś już na moje pytanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
obowiązują tylko w rejonie odpowiedzialności UM.


Wojtku - ale tutaj pływamy najczęściej.
Też byłbym ZA wydaniem takiej broszury i też byłbym nią zainteresowany w kilku egz.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2011, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Wojtku - ale tutaj pływamy najczęściej

Ja akurat nie

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2018, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 14:31
Posty: 72
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: kj
Stara Zientara napisał(a):
To chyba bez załogi

Jacht w dryfie może w dowolnym momencie podjąć żeglugę, więc nie:
Cytuj:
statek nie odpowiadający za swoje ruchu oznacza statek, który wskutek wyjątkowych okoliczności nie jest w stanie manewrować zgodnie z wymaganiami niniejszych prawideł i dlatego nie może ustąpić z drogi innemu statkowi

czyli jest po prostu statkiem żaglowym w drodze.



Zastanawiam się czy to założenie o możliwości podjęcia żeglugi w dowolnym momencie na jachcie w dryfie coś zmienia.
W danym momencie jacht żaglowy jednak nie odpowiada za ruchy choć się przemieszcza (posuwa) bokiem.
czy nie powinno się jednak nieść świateł nawigacyjnych i 2 x czerwone 360?

Kwestia czy te okoliczności były wyjątkowe, to potem pewnie trzeba wyjaśnić ale dla bezpieczeństwa chyba lepiej postawić światła nie odpowiadania za ruchy.


A inny przypadek, gdy sztormujemy np. bez żagli z dryfkotwą, to wtedy rozumiem, że nie odpowiadamy za ruchy i się nie posuwamy czyli niesiemy na maszcie tylko 2 x czerwone bez nawigacyjnych?

_________________
Pzdr
Artur Malec



Za ten post autor kolorama otrzymał podziękowanie od: andrz9j
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 08:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
kolorama napisał(a):
Kwestia czy te okoliczności były wyjątkowe, to potem pewnie trzeba wyjaśnić ale dla bezpieczeństwa chyba lepiej postawić światła nie odpowiadania za ruchy.
Dla bezpieczeństwa należy pokazywać takie światła, jakie wynikają z MPZZM.

A w opisanym przypadku (a w zasadzie przypadkach) jacht jest statkiem żaglowym w drodze.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 14:31
Posty: 72
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: kj
Maar napisał(a):
Dla bezpieczeństwa należy pokazywać takie światła, jakie wynikają z MPZZM


...no tak, ale gdy nie jestem przekonany co do własnej interpretacji przepisów, to szukam pomocy :)

Maar napisał(a):
A w opisanym przypadku (a w zasadzie przypadkach) jacht jest statkiem żaglowym w drodze.


Czy aby na pewno?
zawężę rozważania do sztormowania jachtem bez postawionych żagli na dryfkotwie.

Prawidło 3c stanowi
Określenie "statek żaglowy" oznacza każdy statek pod żaglami ...

Skoro nie mamy żagli to wydaje się, że Prawidło 25. Statki żaglowe w drodze i statki wiosłowe nie ma zastosowania.

W takiej sytuacji jesteśmy zwykłym statkiem w drodze nie odpowiadającym za swoje ruchy z wyłączonym napędem, czyli nie posuwającym się po wodzie więc wydaje się, że zastosować należy
Prawidło 27 a I i II

Gdzie popełniam błąd jeżeli to błędna interpretacja?

_________________
Pzdr
Artur Malec


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
kolorama napisał(a):
Gdzie popełniam błąd
Statek stojący na dryfkotwie to nie jest to samo, co statek w dryfie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 13:04 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
kolorama napisał(a):
Gdzie popełniam błąd jeżeli to błędna interpretacja?
Mam łezkę w oku, jacy młodzi byliśmy w listopadzie 2011 r. :cool:.
Co do nieodpowiadania za swoje ruchy wziąłbym pod uwagę, czy stan w jakim jest jednostka jest świadomy i zamierzony, czy niezamierzony i nawet nieusuwalny. Czy to miałby być dryf czy dryfkotwa, czy np. motorówka pędząca całą naprzód po wypadnięciu sternika (no tu dość trudno światła zapalić czy kule podnieść).
Jeżeli możesz z tego dryfu wyjść i podjąć żeglugę taką czy inną, to IMHO nie powinieneś być nieodpowiadającym za swoje ruchy. Zresztą nawet w dryfie masz jakąś możliwość sterowania i np. szybszego lub wolniejszego opadania, żeby komuś ustąpić z drogi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 13:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 14:31
Posty: 72
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: kj
...dzięki, ale tak jak prosiłem sprowadźmy sytuację tylko do sztormowania na dryfkotwie.

wydaje się, że jakikolwiek manewr ustępowania z drogi jest mało realny w takiej sytuacji

Czy postawienie świateł nieodpowiadania za ruchy bez nawigacyjnych jest właściwe i zgodne z przepisami?

_________________
Pzdr
Artur Malec


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 13:42 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Czy nie jest to, aby dzielenie włosa na czworo.
Jak mamy dylematy i MPDM nie odpowiada jasno na pytanie czy jacht w sztormie na dryfkotwie - w dodatku z dryfkotwą z dziobu lub przedniej ćwiartki - jest takim czy owakim statkiem to mamy prawidło drugie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
kolorama napisał(a):
...dzięki, ale tak jak prosiłem sprowadźmy sytuację tylko do sztormowania na dryfkotwie.

wydaje się, że jakikolwiek manewr ustępowania z drogi jest mało realny w takiej sytuacji

A bez dryfkotwy w sztormie manewr ustępowania jest bardzo realny? W szczególności, gdy sztormujesz z wiatrem? Możesz wtedy ustąpić? A jakie światła powinieneś wówczas pokazywać?

Z dryfkotwą jest podobnie jak z wleczoną kotwicą - jesteś statkiem w drodze i już.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 14:19 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Maar napisał(a):
Z dryfkotwą jest podobnie jak z wleczoną kotwicą - jesteś statkiem w drodze i już.

To że jest statkiem w drodze wiadomo, pytanie czy jest statkiem odpowiadającym za swoje ruchy i czy jest posuwającym się po wodzie.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: kolorama
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
ins napisał(a):
To że jest statkiem w drodze wiadomo, pytanie czy jest statkiem odpowiadającym za swoje ruchy i czy jest posuwającym się po wodzie.

Tak, jest statkiem poruszającym się po wodzie i odpowiadającym za swoje ruchy.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 14:31
Posty: 72
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: kj
Maar napisał(a):
Tak, jest statkiem poruszającym się po wodzie i odpowiadającym za swoje ruchy.


szczerze powiem, że dalej nie wiem dlaczego i mam nadzieję, że nie irytuję swoją zbytnią dociekliwością. W końcu gdzie jak nie tu możemy sobie na sucho porozważać :)

Sytuacja 1
Jest sztorm, za silny by nieść żagle, silnik pomocniczy w tych warunkach nie przydatny, stawiam dryfkotwę by przynajmniej dziób bezpiecznie trzymać do fali, niestety jestem nocą w rejonie ruchliwej ruty. Nie mam możliwości ustępowania z drogi więc decyduję że są to wyjątkowe okoliczności, które upoważniają mnie dla bezpieczeństwa jachtu i załogi do uznania się jako statku nieodpowiadającego za swoje ruchy i NIE posuwającego się po wodzie.
Ustawiam odpowiednie światła i nadaję przez radio o mojej sytuacji.

Sytuacja 2
Flauta totalna więc żagle zrzucone, silnik pomocniczy niesprawny, jestem nocą na rucie.
Nie mam możliwości ustępowania z drogi ... itd to samo co wyżej


Ma to sens?

_________________
Pzdr
Artur Malec


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 16:19 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Cytuj:
manewr ustępowania z drogi jest mało realny w takiej sytuacji
Mało? To teraz wyobraź sobie, że ten kuter, któremu chcesz nie ustąpić, oświadczył Ci przez radio, że jest radziecką latarnią morską.

Cytuj:
Flauta totalna więc żagle zrzucone, silnik pomocniczy niesprawny, jestem nocą na rucie. Nie mam możliwości ustępowania z drogi
Jesteś bardzo bogaty z domu, czy masz tak dobrze płatną pracę (spytać, czy nie Polska 100)?


Ostatnio edytowano 3 kwi 2018, o 17:09 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Zmieniłem wielkość lit. w cytacie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 16:32 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
IMHO do sytuacji 1 gdy przestałeś panować nad jednostką można zastosować łącznie:
Prawidło 3 f
Prawidło 18 d
Prawidło 27 a

dodatkowo w zależności od widzialności
Prawidło 35 c, a dla statków poniżej 12 m alternatywnie Prawidło 35 i

Prawidło 2 jednak nakłada na prowadzącego podjęcie wszelkich działań, by nie znaleźć się w rejonie ruchliwej ruty w pogodę wymagającą sztormowania w sposób niepozwalający na kontrolowanie jednostki - jako zaniedbanie zachowania środków ostrożności, których może wymagać zwykła praktyka morska.

W sytuacji 2 jesteś statkiem w ruchu...

PS: Poprawiłem literki w prawidłach...

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Ostatnio edytowano 3 kwi 2018, o 17:00 przez pough, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor pough otrzymał podziękowanie od: kolorama
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL