Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 lip 2020, o 03:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 15:31
Posty: 56
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: jsm
666 napisał(a):
Mało? To teraz wyobraź sobie, że ten kuter, któremu chcesz nie ustąpić, oświadczył Ci przez radio, że jest radziecką latarnią morską


wydaje się, że takie oświadczenie nie wiele zmienia w technicznych możliwościach jachtu jakie przedstawiłem :) Zauważ, że pytam o prawo do noszenia świateł przy danych założeniach.

666 napisał(a):
Jesteś bardzo bogaty z domu, czy masz tak dobrze płatną pracę (spytać, czy nie Polska 100)?


A tu wybacz, ale nie za bardzo rozumiem

_________________
Pzdr
Artur Malec



Za ten post autor kolorama otrzymał podziękowanie od: andrz9j
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 15:31
Posty: 56
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: jsm
pough napisał(a):
Prawidło 2 jednak nakłada na prowadzącego podjęcie wszelkich działań, by nie znaleźć się w rejonie ruchliwej ruty w pogodę wymagającą sztormowania w sposób niepozwalający na kontrolowanie jednostki - jako zaniedbanie zachowania środków ostrożności, których może wymagać zwykła praktyka morska.


Jasne, masz rację, ale zakładamy, że się stało i szukamy odpowiedzi jak możemy się oznaczyć żeby było bezpieczniej

pough napisał(a):
W sytuacji 2 jesteś statkiem w ruchu...


czy masz na myśli: w drodze ale NIE posuwający się?

_________________
Pzdr
Artur Malec


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 20:34 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 22:18
Posty: 1686
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Tak w sytuacji 2 jesteś statkiem w drodze.
Elektronika lub namiary pozwolą innym ocenić Twoją prędkość i kurs i odpowiednio reagować.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16230
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 3050
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
kolorama napisał(a):
szukamy odpowiedzi jak możemy się oznaczyć żeby było bezpieczniej

A powinniśmy szukać odpowiedzi jak z tamtego miejsca spieprzać jak najszybciej. :-)


W tak nieprawdopodobnej sytuacji, jak opisana przez ciebie dryfkotwa w obszarze rozgraniczenia, gdy szansy na wykrycie przez radar nie ma żadnej, a jakiekolwiek światło, gdy nie zasłaniają go fale 'zasuwa po horyzoncie' jak mały samochodzik, to naprawdę nie robi żadnej różnicy co będziesz nosił.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 20:56 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4191
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 661
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
pough napisał(a):
Elektronika lub namiary pozwolą innym ocenić Twoją prędkość i odpowiednio reagować.

Doprawdy? Zakładając posiadanie Echomaxa lub AIS owszem. W warunkach sztormowych zwykłe echo z jachtu, z reflektora jest kiepskie, jak dołożymy deszcz, niekiedy niewidoczne.

W przypadku jachtu w warunkach sztormowych na dryfkotwie przy uczęszczanym szlaku obok środków elektronicznych zadbałbym o zauważenie mnie.
Wszak zupełnie inaczej będzie widać 8-9 metrowy jacht a inaczej 15-20 metrowy
Światła nawigacyjne na wysokości burty, lub latające na wszystkie strony umieszczone na maszcie, takie sobie są.
Szedłbym w stronę jakiegoś stroboskopowego białego na maszcie, lub silnego światła oświetlającego mnie kiedy zbliża się inna jednostka oraz oświetlania miejsca skąd wychodzi lina drykotwy - poziome przesuwanie żródła swiatła.

Prawidło drugie daje mi prawo do użycia takich świateł , razem z tymi wymienionymi w MPDM

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 15:31
Posty: 56
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
A powinniśmy szukać odpowiedzi jak z tamtego miejsca spieprzać jak najszybciej.


Jasne, to oczywista oczywistość, ale zanim to nastąpi dobrze mieć w tyle głowy co przepisy na to i w tę stronę staram się skierować dyskusję :)

Maar napisał(a):
W tak nieprawdopodobnej sytuacji


Powiem z własnego doświadczenia, że doświadczyłem już awarii silnika i totalnej flauty na Bałtyku, jeżeli dorzucimy do tego porę nocną, to sytuacja 2, którą opisałem wydaje się całkiem prawdopodobna :)

_________________
Pzdr
Artur Malec


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 21:16 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 22:18
Posty: 1686
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
ins napisał(a):
pough napisał(a):
Elektronika lub namiary pozwolą innym ocenić Twoją prędkość i odpowiednio reagować.

Doprawdy? Zakładając posiadanie Echomaxa lub AIS owszem. W warunkach sztormowych zwykłe echo z jachtu, z reflektora jest kiepskie, jak dołożymy deszcz, niekiedy niewidoczne.

W przypadku jachtu w warunkach sztormowych na dryfkotwie przy uczęszczanym szlaku obok środków elektronicznych zadbałbym o zauważenie mnie.
Wszak zupełnie inaczej będzie widać 8-9 metrowy jacht a inaczej 15-20 metrowy
Światła nawigacyjne na wysokości burty, lub latające na wszystkie strony umieszczone na maszcie, takie sobie są.
Szedłbym w stronę jakiegoś stroboskopowego białego na maszcie, lub silnego światła oświetlającego mnie kiedy zbliża się inna jednostka oraz oświetlania miejsca skąd wychodzi lina drykotwy - poziome przesuwanie żródła swiatła.

Prawidło drugie daje mi prawo do użycia takich świateł , razem z tymi wymienionymi w MPDM

Piotr Siedlewski

Nie błaźnij się, bo widzę, że przez nieodpartą chęć "złapania mnie" na czym kolwiek i za wszelką cenę, zaślepia Cię do reszty... :-P

Nawet nie zauważyłeś w tym zaślepieniu, że odnosiłem się do sytuacji nr 2, która nie dotyczyła sztormu, a flauty...

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 21:19 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4191
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 661
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
pough napisał(a):
Nawet nie zauważyłeś w tym zaślepieniu, że odnosiłem się do sytuacji nr 2, która nie dotyczyła sztormu, a flauty.

I w związku z tym?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 15:31
Posty: 56
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: jsm
pough napisał(a):
Tak w sytuacji 2 jesteś statkiem w drodze.

Tak, to wiadomo ale wg mnie dodatkowo NIE POSUWAM się (brak napędu-żagli) po wodzie, stąd zgodnie z przepisami niosę dwa czerwone ale już bez nawigacyjnych, czyli bez burtowych i rufowych zgodnie z zastrzeżeniem prawidła 27 a III
gdy posuwa się po wodzie - światła burtowe i światło rufowe, oprócz świateł przewidzianych w niniejszym ustępie.

_________________
Pzdr
Artur Malec


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 21:30 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 22:18
Posty: 1686
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
kolorama napisał(a):
pough napisał(a):
Tak w sytuacji 2 jesteś statkiem w drodze.

Tak, to wiadomo ale wg mnie dodatkowo NIE POSUWAM się (brak napędu-żagli) po wodzie, stąd zgodnie z przepisami niosę dwa czerwone ale już bez nawigacyjnych, czyli bez burtowych i rufowych zgodnie z zastrzeżeniem prawidła 27 a III
gdy posuwa się po wodzie - światła burtowe i światło rufowe, oprócz świateł przewidzianych w niniejszym ustępie.

Ale czy nie poruszanie się jest tym samym co nie odpowiadanie za swoje ruchy? IMHO nie więc nie wpadasz w prawidło 27
A więc pokazując 2x czerwone IMHO wprowadzasz innych w błąd.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 15:31
Posty: 56
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: jsm
pough napisał(a):
Ale czy nie poruszanie się jest tym samym co nie odpowiadanie za swoje ruchy? IMHO nie więc nie wpadasz w prawidło 27
A więc pokazując 2x czerwone IMHO wprowadzasz innych w błąd.


ja myślę tak, nie mam silnika, nie ma wiatru, nie mam jak się ruszyć by ustąpić drogi czyli wypełniam przesłanki definicji

STATEK NIE ODPOWIADAJĄCY ZA SWOJE RUCHY – „oznacza statek, który wskutek wyjątkowych okoliczności nie jest w stanie manewrować zgodnie z wymaganiami prawideł i dlatego nie może ustąpić z drogi innemu statkowi”

Jeżeli płynie w moją stronę statek zajęty połowem, któremu normalnie powinienem ustąpić, to dobrze poinformować światłami, że nie mogę tego zrobić IMHO

_________________
Pzdr
Artur Malec



Za ten post autor kolorama otrzymał podziękowanie od: andrz9j
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16230
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 3050
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
kolorama napisał(a):
niosę dwa czerwone
Abstrahując od przepisów.
A skąd wziąłbyś dwa czerwone? Na ilu jachtach - o długości mniejszej niż 18m - widziałeś zestaw do takiej prezentacji?

kolorama napisał(a):
Flauta totalna więc żagle zrzucone, silnik pomocniczy niesprawny
Chyba łatwiej zostałbyś zauważony z postawionymi i SILNIE OŚWIETLONYMI żaglami.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

kolorama napisał(a):
Jeżeli płynie w moją stronę statek zajęty połowem, któremu normalnie powinienem ustąpić, to dobrze poinformować światłami, że nie mogę tego zrobić IMHO
Lepiej poinformować radiem, ale na potrzeby tego watku i w sytuacji, że tuż obok odbywa się podobne bicie piany napiszę: Tak, super by było gdybyś pokazał dwa czerwone*.


[*] W jaki sposób zmieni to Twoją lichą sytuację nie potrafię określić :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 21:57 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 22:18
Posty: 1686
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
A gdybyś poruszał się po wodzie z prędkością minimalną do uzyskania przepływu wody na sterze, to czym od stania w miejscu, by się różniło Twoje ustępowanie dużemu statkowi przecinającemu wodę z prędkością 20kt. Też byś pokazywał 2x czerwone?

Przczeczytaj też definicję statku w drodze... To może Ci wiele wyjaśni...

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 15:31
Posty: 56
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
A skąd wziąłbyś dwa czerwone? Na ilu jachtach - o długości mniejszej niż 18m - widziałeś zestaw do takiej prezentacji?


Do tej pory NIE widziałem takiego zestawu świateł na jachtach żaglowych, choć nigdy wcześniej o tym nie myślałem więc może nie zauważyłem. Ciekawy jestem czy np. Zawisza Czarny jest na to przygotowany?

Rozważanie co zrobić, gdy nie masz takiej możliwości, to inna sprawa.

Gdyby na jachcie były na maszcie dwa czerwone to razem z żaglami (jak piszesz) efekt zauważenia byłby jeszcze lepszy

Teraz np. myślę, że instalacja takich świateł np. na własnym jachcie mógłby mieć sens

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pough napisał(a):
A gdybyś poruszał się po wodzie z prędkością minimalną do uzyskania przepływu wody na sterze, to czym od stania w miejscu, by się różniło Twoje ustępowanie dużemu statkowi przecinającemu wodę z prędkością 20kt. Też byś pokazywał 2x czerwone?

Przczeczytaj też definicję statku w drodze... To może Ci wiele wyjaśni...


Właśnie czytam te definicje.
Posuwanie oznacza świadome przemieszczanie się w wybranym kierunku, możesz nie posuwać się ale przemieszczać np. na rzece, prądzie morskim czy siłami wiatru, ale to nie oznacza, że możesz świadomie poruszać się w wybranym kierunku. Do posuwania potrzebny jest napęd czyli żagle albo silnik.
Prędkość statku płynącego nie ma tu chyba znaczenia. Chodzi o to, że skoro nie mogę ustąpić, to mam prawo to pokazać zgodnie z przepisami i tyle, tak mi się wydaje po prostu

_________________
Pzdr
Artur Malec


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 22:12 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4191
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 661
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
kolorama napisał(a):
Maar napisał(a):
A skąd wziąłbyś dwa czerwone? Na ilu jachtach - o długości mniejszej niż 18m - widziałeś zestaw do takiej prezentacji?


Do tej pory NIE widziałem takiego zestawu świateł na jachtach żaglowych, choć nigdy wcześniej o tym nie myślałem więc może nie zauważyłem.

A ja widziałem. Wciągane na jakimś fale lub flaglince, zasilane kablem podłączonym do zapalniczkowego wejścia na panelu przy stoliku nawigacyjnym lub przy sterze. Żywotność w sztormie na oko 5 ', słownie pięć minut.
Proszę zwrócić uwagę na brzmienie prawidła 27 i punktu g.


Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: kolorama
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13726
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 570
Otrzymał podziękowań: 4802
kolorama napisał(a):
Ciekawy jestem czy np. Zawisza Czarny jest na to przygotowany?
Owszem, jest. Raz nawet (parę lat temu, pod Bergen) użyłem tego wynalazku.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: kolorama
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 05:47
Posty: 11651
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2293
Otrzymał podziękowań: 1709
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
A skąd wziąłbyś dwa czerwone? Na ilu jachtach - o długości mniejszej niż 18m - widziałeś zestaw do takiej prezentacji?
Jak dotąd na prawie wszystkich, na których pływałem. Tylko zwykle głęboko schowany w zakamarkach stołu nawigacyjnego.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: kolorama
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 23:23 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4191
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 661
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
Maar napisał(a):
A skąd wziąłbyś dwa czerwone? Na ilu jachtach - o długości mniejszej niż 18m - widziałeś zestaw do takiej prezentacji?
Jak dotąd na prawie wszystkich, na których pływałem. Tylko zwykle głęboko schowany w zakamarkach stołu nawigacyjnego.


Jak jacht ma ponad 12 metrów to powinny być te światła na wyposażeniu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2018, o 07:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16230
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 3050
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Stara Zientara napisał(a):
Tylko zwykle głęboko schowany w zakamarkach stołu nawigacyjnego.

ins napisał(a):
powinny być te światła na wyposażeniu

Obawiam się, że te "zestawy choinkowe" to razem z WWR'kami przestały działać.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2018, o 10:05 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 22:18
Posty: 1686
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Maar napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Tylko zwykle głęboko schowany w zakamarkach stołu nawigacyjnego.

ins napisał(a):
powinny być te światła na wyposażeniu

Obawiam się, że te "zestawy choinkowe" to razem z WWR'kami przestały działać.

Co nie zwalnia skippera od stosowania MPDM...

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2018, o 10:46 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 11:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
kolorama napisał(a):
Chodzi o to, że skoro nie mogę ustąpić, to mam prawo to pokazać zgodnie z przepisami i tyle, tak mi się wydaje po prostu
Prawo pokazania to jedno, ale czy ktoś dostrzeże, zrozumie i zareaguje to drugie. A już szczególnie w sztormie :oops:.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2018, o 11:14 

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 15:27
Posty: 141
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 19
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Witam
Ciekaw jestem, czy na takich statkach http://www.gospodarkamorska.pl/Stocznie ... wych-.html będzie jakiś system rozpoznawania świateł?

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Wasilewski
http://wasyl.gda.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2018, o 12:46 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 11:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
wsl85 napisał(a):
Ciekaw jestem, czy na takich statkach http://www.gospodarkamorska.pl/Stocznie ... wych-.html będzie jakiś system rozpoznawania świateł?
Interesujące też, jaki jest morski odpowiednik "wal po osobówce" :twisted:.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2018, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16230
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 3050
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
wsl85 napisał(a):
będzie jakiś system rozpoznawania świateł?
Pierwszy statek bezzałogowy na oceanie będzie końcem swobodnej żeglugi.

Pewnie AIS to będzie absolutne minimum.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2018, o 23:38 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 15:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 39
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
kolorama napisał(a):
Powiem z własnego doświadczenia, że doświadczyłem już awarii silnika i totalnej flauty na Bałtyku, jeżeli dorzucimy do tego porę nocną, to sytuacja 2, którą opisałem wydaje się całkiem prawdopodobna


Zadaj sobie pytanie komu musisz ustępować drogi i dlaczeg ....
99% twoich zmartwień czyli statek o napędzie motorowym i tak Ci musi ustąpić drogi...
Inne jachty żaglowe hmmm też stoją w flaucie....
Statek nie odpowiadający za swoje ruchy hmmm on już drogi nie zmieni

Pytanie o dryfkotwę jest bardziej zasadne gdyż z przyczyn od siebie niezależnych nie jesteś w stanie poruszać się w założonym kierunku.
Nadal jesteś w statkiem w drodze i nie odpowiadasz za swoje ruchy.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2018, o 00:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13726
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 570
Otrzymał podziękowań: 4802
No, jeszcze tylko drobiazg: ten syf, w którym się znalazłeś, musi Ci się przydarzyć na morzu, które jest bardzo głębokie i na którym jest całkowity zakaz łowienia ryb, holowania większych obiektów etc. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2018, o 17:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9992
Podziękował : 2977
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
kolorama napisał(a):
niosę dwa czerwone
Abstrahując od przepisów.
A skąd wziąłbyś dwa czerwone? Na ilu jachtach - o długości mniejszej niż 18m - widziałeś zestaw do takiej prezentacji?

Od wszystkich przepisów abstrahować nie sposób...
Wymóg posiadania odpowiednich "dwu czerwonych" dotyczy bez wątpienia każdego polskiego jachtu o długości kadłuba ponad 15m.
Na podstawie przepisu, który brzmi:
"Jacht powinien posiadać latarnie, znaki dzienne, sprzęt sygnałowy, zgodny z wymaganiami Konwencji o zapobieganiu zderzeniom".

Bardziej ogólny przepis art 11 ustawy o bezp. morskim mówi, że żaden statek nie może być używany, jeżeli m.inn. nie jest wyposażony zgodnie z konwencją...czyli dotyczy to również mniejszych jachtów.
BTW - nie zauważyłem, by w innych państwach przepisy zwalniały jachty z posiadania przewidzianych konwencją świateł...

Światła czerwone widoczne dookoła widnokręgu to wg prawidła 22 przywołanej konwencji - światła o natężeniu zgodnym z ust. 8 załącznika I konwencji, które powinny być widzialne z odległości co najmniej 2Mm (statki o długości poniżej 50m).

Widziałem "dwa czerwone" na kilku polskich jachtach. Widziałem je też na kilku jachtach zagranicznych. W obu przypadkach były to światła "ruchome", czyli podnoszone na fale w razie "kuku". W kilku przypadkach zastosowane rozwiązania budziły niepokój co do trwałości i odporności na warunki atmosferyczne - ale światła były.
Fakt - ich obecności na żadnym jachcie przed żeglowaniem nie sprawdzałem...
No, z wyjątkiem swojego, bo przecież wiem, gdzie je zasztauowałem. ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2018, o 18:03 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4191
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 661
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
Wymóg posiadania odpowiednich "dwu czerwonych" dotyczy bez wątpienia każdego polskiego jachtu o długości kadłuba ponad 15m. Na podstawie przepisu, który brzmi:
"Jacht powinien posiadać latarnie, znaki dzienne, sprzęt sygnałowy, zgodny z wymaganiami Konwencji o zapobieganiu zderzeniom".


Ta Konwencja mówi o 12 metrach, chyba że nastąpiła jakaś zmiana w niej.
http://www.collisionregs.com/MSN1781.pdf

Cytuj:

Rule 27
Vessels not under command or restricted in
their ability to manoeuvre
(a) A vessel not under command shall exhibit:
(i) two all-round red lights in a vertical line where they can best be seen;
(ii) two balls or similar shapes in a vertical line where they can best be seen;
(iii) when making way through the water, in addition to the lights prescribed in this
paragraph, sidelights and a stern light.

.......

(g) Vessels of less than 12 metres in length, except those engaged in diving operations, shall not be
required to exhibit the lights and shapes prescribed in this Rule.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2018, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9992
Podziękował : 2977
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Bardziej ogólny przepis art 11 ustawy o bezp. morskim mówi, że żaden statek nie może być używany, jeżeli m.inn. nie jest wyposażony zgodnie z konwencją...czyli formalnie wymóg posiadania świateł opisanych w konwencji dotyczy to również mniejszych polskich jachtów.
Nie zauważyłem, by w innych państwach przepisy zwalniały jachty z posiadania przewidzianych konwencją świateł... Co najwyżej nie wymagają wprost, całkiem jak u nas.

Z drugiej strony - pomysł doprowadzenia się do sytuacji w której niezbędne jest zapalenie świateł NUC na jachcie jest na tyle egzotyczny, że nigdy dotąd osobno obecności takich lampek na żadnym jachcie przed żeglowaniem nie sprawdzałem...

BTW - na dokładnie obejrzanym osiemnastometrowym keczu holenderskim (właściciel dojrzał do sprzedaży, ja marzyłem o kupnie...) była na maszcie "choinka" świateł stałych (znaczy - można je było zapalić jednym pstryknięciem ).
Właściciel twierdził, że będzie to ułatwienie w razie chęci prowadzenia biznesu czarterowego przy pozostawieniu bandery holenderskiej (cóż... taka kombinacja chodziła mi po głowie), bo jakieś techniczne przepisy holenderskie dla "pleasure crafts in commecial use" tej wielkości wymagają m.inn. stałych świateł NUC (Not Under Command).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2018, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16230
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 3050
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
To mam w takim razie prośbę do forumowiczów.
Sezon wkrótce, zerkajcie na łódkach w przedziale 39-52 stóp czy jest kabel z dwoma czerwonymi.

IMHO w Polsce wynik będzie wynosił 45% łódek posiada, na ciepłych wodach Grecji 1%.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Święty i 116 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL