Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=10271 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Były_User 934585 [ 7 gru 2011, o 13:34 ] |
Tytuł: | Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
Czołgiem Bracia i Siostry! Chodzi mi po głowie pomysł wspólnej akcji mailowej polegającej na tym aby zwrócić się, w trybie udostępnienia informacji publicznej, do pani dyrektor Magdaleny Jabłonowskiej o wyjaśnienie kilku spraw. 1. Dlaczego wbrew zapewnieniom nie tylko żeglarzy ale i parlamentarzystów (projekt i uzasadnienie do ustawy o bezpieczeństwie morskim), w ustawie nie zwolniono jednostek rekreacyjnych do 15 m z przeglądów a zwolnienie znalazło się dopiero w rozporządzeniu; 2. Czy w ministerstwie lub jednostkach podległych opracowano zestawienie wymogów formalnych jakie poszczególne administracje morskie nakładają na żeglarzy rekreacyjnych i komercyjnych? Chcę wiedzieć czy Polska nie jest wyjątkiem no i jak nasza administracja chce kontrolować jachty innych bander (inspekcja państwa portu) jeśli nie wie jakie w innych krajach jest prawo; 3. Czy min ministerstwo prowadziło jakieś szacunki odnośnie liczby potencjalnie zainteresowanych zdobyciem uprawnień zawodowych. Na spotkaniu w Korsarzu pani Magdalena powiedział, że uprawnienia zawodowe to generalnie dla skipperów megajachtów. No to ilu ich będzie? Według danych ministerstwa w Polsce mamy ok 4000 jachtów rekreacyjnych i 250 komercyjnych. Dla ilu zainteresowanych pisze się w Polsce ustawy? Interes 250 stawia się wyżej niż 4 tysięcy? 4. Czy przy opracowaniu projektów ustaw i rozporządzeń są zatrudniani ekonomiści? Jeśli tak to jak wyliczyli, że wprowadzenie wymogu zdobycia dodatkowych uprawnień, obowiązkowych płatnych przeglądów, atestacji sprzętu, wykupienie obowiązkowych ubezpieczeń ma poprawić konkurencyjność pływających pod polską banderą jachtów komercyjnych? 5. Jakie jest stanowisko ministerstwa w sprawie kwalifikacji załóg jachtów morskich. Obecnie obowiązujące przepisy są czasowe i niedługo stracą moc prawną. Ustawa o bezpieczeństwie morskim w Art. 62. stanowi: 3. Dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej stanowią potwierdzenie kwalifikacji niezbędnych do prowadzenia jachtów rekreacyjnych oraz jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnianych bez załogi na wodach morskich. Zawarta w ustawie o żegludze śródlądowej delegacja dla ministra sportu do wydania odpowiedniego rozporządzenia z uwagi na zakres działania tej ustawy może dotyczyć tylko i wyłącznie uprawnień obowiązujących na wodach śródlądowych. Mamy więc sytuację absurdalną z jednej strony w imię bezpieczeństwa narzuca się płatne przeglądy a z drugie strony stwierdza, że żeglarz to przepisów morskich znać nie musi. 6. Jak, według ministerstwa, należy odbierać wyrażoną w expose Premiera Donalda Tuska wolę i potrzebę znoszenia niepotrzebnych barier administracyjnych oraz ograniczenia zawodów regulowanych w odniesieniu do rygorów jakie narzuca na żeglarzy amatorów i „zawodowców” ustawa o bezpieczeństwie morskim? Listy podobnej lub tej treści wysłalibyśmy w jednym czasie do ministerstwa. Czy są chętni do wzięcia udziału w akcji? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? |
Autor: | Wojciech [ 7 gru 2011, o 14:55 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
Jacek Woźniak napisał(a): Listy podobnej lub tej treści wysłalibyśmy w jednym czasie do ministerstwa. Z tego co jest mi wiadomo , Andrzej zwany Kuracent wie gdzie jest Ministerstwo . ![]() |
Autor: | Były_User 934585 [ 7 gru 2011, o 15:46 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
Jednak wolałbym aby było poważniej. |
Autor: | robhosailor [ 7 gru 2011, o 19:04 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
Jacek Woźniak napisał(a): Listy podobnej lub tej treści wysłalibyśmy w jednym czasie do ministerstwa. Czy są chętni do wzięcia udziału w akcji? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? /.../Jednak wolałbym aby było poważniej. Tak się robi w cywilizowanych krajach i nawet jest szansa, żeby gazem pieprzowym po oczach nie zarobić. Jestem za, ale poproszę o wzór takiego listu, bo ja przepisów nie znam i dostaję wysypki na widok paragrafów. |
Autor: | Były_User 934585 [ 7 gru 2011, o 19:30 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
Pisze się, znaczy się ja piszę. Gdyby ktoś chciał coś dodać lub znalazł błąd niech się nie wstydzi i pisze. Jak będzie gotowe chętnie "oddam w dobre ręce". |
Autor: | Carlo [ 8 gru 2011, o 13:13 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
Jacek Woźniak napisał(a): Zawarta w ustawie o żegludze śródlądowej delegacja dla ministra sportu do wydania odpowiedniego rozporządzenia z uwagi na zakres działania tej ustawy może dotyczyć tylko i wyłącznie uprawnień obowiązujących na wodach śródlądowych. Ależ to jest przepis odsyłający, który właśnie naprawił poprzedni błąd legislacyjny. |
Autor: | Były_User 934585 [ 8 gru 2011, o 14:10 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
No to się przyjrzyjmy temu odesłaniu: Ustawa o bezpieczeństwie morskim stanowi, że dożeglowania wystarczają 3 . Dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej stanowią potwierdzenie kwalifikacji niezbędnych do prowadzenia jachtów rekreacyjnych oraz jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnianych bez załogi na wodach morskich. Ustawa o żegludze śródlądowej stanowi: 15. Minister właściwy do spraw kultury fizycznej określi, w drodze rozporządzenia: 1) wymagania niezbędne do uzyskania dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień, w szczególności dotyczące wiedzy i umiejętnościz zakresu żeglarstwa, oraz odpowiadający im zakres uprawnień do prowadzenia jachtów żaglowych albo motorowych, 2) sposób i tryb przeprowadzania egzaminu, o którym mowa w ust. 8, 3) wzór zaświadczenia ze zdania egzaminu, 4) wzory dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień, 5) wysokość opłat za przeprowadzenie egzaminu, o którym mowa w ust. 8, oraz za czynności związane z wydaniem dokumentu, o którym mowa w ust. 3, – biorąc pod uwagę bezpieczeństwo żeglugi, konieczność zapewnienia jednolitego sposobu prowadzenia egzaminu, zakres uprawnień uzyskiwanych po zdaniu egzaminu, koszty poniesione przez właściwy polski związek sportowy lub podmiot upoważniony oraz warunki wskazane w ust. 11. Jaka będzie preambuła do rozporządzenia ministra sportu? W mojej ocenie brak jest odpowiedniej delegacji dla ministra sportu odnośnie wydania przepisów dotyczących morza. W ustaw. o bzep. mors. jest tylko stwierdzenie, że za wystarczające uważa się uprawnienia dotyczące wód śródlądowych. |
Autor: | Carlo [ 8 gru 2011, o 14:33 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
Jacek Woźniak napisał(a): W mojej ocenie brak jest odpowiedniej delegacji dla ministra sportu odnośnie wydania przepisów dotyczących morza. no to po kolei, mam mało czasu więc skrótowo Jacek Woźniak napisał(a): Ustawa o żegludze śródlądowej stanowi: 15. Minister właściwy do spraw kultury fizycznej określi, w drodze rozporządzenia: 1) wymagania niezbędne do uzyskania dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień, w szczególności dotyczące wiedzy i umiejętnościz zakresu żeglarstwa, oraz odpowiadający im zakres uprawnień do prowadzenia jachtów żaglowych albo motorowych, Wprowadzone ustawą.....? Ustawa ta ........ zastąpiła ustawę ...... i ta zastępowana regulowała żeglarstwo w zakresie ........ Obecne odesłanie z ustawy ...... do ustawy o żegludze śródlądowej nie precyzuje zakresu,...... można więc tylko wnioskować po treści bądź to ustawy....... wprowadzającej zmiany do ustawy o żegludze śródlądowej,...bądź na podstawie zakresu ustawy o żegludze śródlądowej,.....zakres ustawy o żegludze śródlądowej ( w swoich zapisach) generalnie nie dotyczy morza,.... ale ustawa o bezpieczeństwie morskim ten zakres poszerza. i teraz przypomnienie z 1 roku: co jest aktem wyższego rzędu rozporządzenie czy ustawa? jeżeli dwie ustawy są w kolizji - która ma pierwszeństwo? I tak sobie możemy akademicko podyskutować i wybijać pianę, a prawda jest taka, że nic z tego nie będzie, natomiast kilka osób poczuje satysfakcje że we własnym oczywiście mniemaniu dokopało ministrowi. |
Autor: | Były_User 934585 [ 8 gru 2011, o 17:20 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
Też skrótowo Dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej Uprawnienia na wodach śródlądowych stanowią potwierdzenie kwalifikacji niezbędnych do prowadzenia jachtów rekreacyjnych oraz jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnianych bez załogi na wodach morskich To nie jest delegacja dla ministra do wydania rozporządzenia. To tylko uznanie innych uprawnień. Tak samo jak ustawa uznaje za adekwatne do uprawnień amatorskich zawodowe. Carlo napisał(a): co jest aktem wyższego rzędu rozporządzenie czy ustawa? jeżeli dwie ustawy są w kolizji - która ma pierwszeństwo? A która ustawę masz na myśli? Śródlądową, zmieniającą ustawę o sporcie i żegludze śródlądowej czy o bezpieczeństwie morskim? No i które kolizje? Dla mnie wszystko jest jasne. Ustawodawca stwierdził: umiesz żeglować po rzekach i jeziorach to umiesz żeglować po morzu. A może ustawodawca doszedł do wniosku, że podział na morze i śródlądzie jest zły i potrzeba "podzielić" uprawnienia według długości? np. do 12m żeglarz powyżej 12m szyper... Carlo napisał(a): I tak sobie możemy akademicko podyskutować i wybijać pianę, a prawda jest taka, że nic z tego nie będzie, natomiast kilka osób poczuje satysfakcje że we własnym oczywiście mniemaniu dokopało ministrowi. Możesz myśleć co chcesz i mnie oceniać. Można przymykać oko i nie reagować na przekraczanie uprawnień. A następne już czekają. W rozporządzeniu, projekcie, w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie, minister chce regulować żeglugę jachtów śródlądowych po wodach morskich. Nawet pani Magdalena stwierdziła, że w paragrafie 1 trzeba dopisać jachty śródlądowe ale nie zająknęła się, że ustawowa delegacja dotyczy tylko jachtów morskich. Ba! ustawa określenie tych uprawnień nakazała dyrektorom urzędów morskich. Jeśli wytknę te błędy to tylko po to aby połechtać swoje ego? |
Autor: | bury_kocur [ 8 gru 2011, o 18:46 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
Jacek Woźniak napisał(a): Jak będzie gotowe chętnie "oddam w dobre ręce". Pisze się, znaczy się ja piszę. Gdyby ktoś chciał coś dodać lub znalazł błąd niech się nie wstydzi i pisze. Jak będzie gotowe chętnie "oddam w dobre ręce". Witaj Jacku Nie wiem, czy moje ręce są dobre ale mogę przejąć taki pismo i przepilotować je przez ministerstwo. Z Magdą na temat Rozporządzenia rozmawialem ostatnio w Gnieździe Piratów na koncercie Kowala we wtorek po moich silnikach. Także podeślim mi na priv: burykocur małpa onet.eu takie pismo. Pzdr Kocur |
Autor: | adaswa [ 17 gru 2011, o 21:38 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
Ad 1 1. Dlaczego wbrew zapewnieniom nie tylko żeglarzy ale i parlamentarzystów (projekt i uzasadnienie do ustawy o bezpieczeństwie morskim), w ustawie nie zwolniono jednostek rekreacyjnych do 15 m z przeglądów a zwolnienie znalazło się dopiero w rozporządzeniu; - Gdyz w Polsce mamy wladze ustawodawcza i prawodawcza a prawo stanowia rozporzadzenia a nie ustawy (czyli musimy przestrzegac tych drugich) Ad 2 i 3 Co do uprawnien komercyjnych jest to kopia zalozen do STCW przyjetych we Francji, UK, Woszech itd... rownamy poziom do wymogow miedzynarodowych, administracja morska nie czepia sie tu zeglarstwa rekreacyjnego ( w kwestji uprawien, a co do wyposazenia i papierkologi to inna kwestja) Ad 4 ni jak , juz dawno chodzil pomysl zalozenia drugiego rejestru ( taniej polskiej bandery) pomysl jednak upadl - niestety Co do uprawnien zawodowych to jest grupa ludzi nimi zaintresowana, wiadomo iz lobbing ze strony osrodkow szkoleniowych laczy sie tylko i wylacznie z kozysciami wymiernymi w PLN , lecz pamietajmy tez ilu to ludzi prowadzacych jachty dzieki stopnim uzyskanym w szanownym PZZ nie ma zielonego pojecia o tym co robi , chyba nawet pewnemu kapitanowi prowadzacemu swego czasu Pogorie po malej stluczce nakazano odswiezenie wiedzy na temat ruchu wzglednego i rzeczywistego na radarze ![]() Ps. ostatnio w urzedzie morskim stwierdzili iz dyplomy morskie moga wydawac na starych zasadach do 2017 a czesc ustawy dot . zeglarzy zawodowych i tak wchodzi w zycie po 18miesiecy od daty opublikowania wiec moze sie jeszcze cos pozmienia. Pozdrawiam i pomyslnej walki. |
Autor: | Zbieraj [ 17 gru 2011, o 22:22 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
adaswa napisał(a): Gdyz w Polsce mamy wladze ustawodawcza i prawodawcza a prawo stanowia rozporzadzenia a nie ustawy (czyli musimy przestrzegac tych drugich) Jacek, Carlo i inni: Proponuję umieścić to w sygnaturkach ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Były_User 934585 [ 18 gru 2011, o 09:44 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
Ja tam nie lubię się znęcać ![]() |
Autor: | Zbieraj [ 18 gru 2011, o 10:48 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
Jacek Woźniak napisał(a): Ja tam nie lubię się znęcać Fakt! Zawsze miałeś dobre serduszko ![]() |
Autor: | robhosailor [ 18 gru 2011, o 10:51 ] |
Tytuł: | Re: Wspólna akcja - mailowy "napad" na ministerstwo |
Zbieraj napisał(a): adaswa napisał(a): Gdyz w Polsce mamy wladze ustawodawcza i prawodawcza a prawo stanowia rozporzadzenia a nie ustawy (czyli musimy przestrzegac tych drugich) Jacek, Carlo i inni: Proponuję umieścić to w sygnaturkach ![]() ![]() ![]() Czepiasz się. Od dawna wiemy, że ten rządzi, kto wcześniej wstaje, a prawo dyktuje silniejszy. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |