Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 20:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 gru 2011, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Trwają w MinTranspie prace nad rozporządzeniami do ustawy o bezpieczeństwie morskim.
Dotarła na samosterową spamlistę kolejna wersja rozporządzenia w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie.

Proponuję się zapoznać i ewentualne poprawki zgłaszać w trybie pilnym do MTBiGM (lub tutaj - wielu samosterowników czyta forum).


Załączniki:
projekt_06_12_2011.pdf [244.43 KiB]
Pobrane 324 razy

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2011, o 20:24 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Nie zebym sie mylil ale projekt zostal poddany juz konsultacjom spolecznym, wiec aby czy poniewczasie troche ta inicjatywa?

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2011, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
adaswa napisał(a):
czy poniewczasie troche ta inicjatywa?

Widziałeś tytuł wątku? To jest kolejna wersja.

Jeśli masz jakieś konkretne uwagi, to tym prędzej pisz do ministerstwa.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2011, o 20:54 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
A jesli tak to czapka z glowy i przepraszam.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2011, o 09:19 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jeśli chodzi o uwagi to z tym znakiem CE jest trochę inaczej niż by pani dyrektor chciała.
Artykuł 4
Swobodny przepływ produktów określonych w art. 1
ust. 1
1. Państwa Członkowskie nie będą na swoim terytorium zabraniać, ograniczać czy utrudniać wprowadzania do obrotu i do użytkowania produktów określonych w art. 1 ust. 1, noszących oznakowanie CE określone w załączniku IV, świadczące o zgodności produktu z przepisami niniejszej dyrektywy i procedurami zgodności określonymi w rozdziale II.

Działania nadzoru powinny ograniczyć się do sprawdzenia stanu technicznego jednostki. Przyjęcie stanowiska ministerstwa spowodowałoby, przynajmniej powinno bo logika tak nakazuje, że powtórnej "normalizacji" podlegałyby też silniki i inny sprzęt oznaczony CE. Jest też pewien absurd. Producent aby nadać znak CE poddaje się kontroli instytucji, w Polsce PRS, która sprawdza czy jednostka została zbudowana (podobnie jak silnik) zgodnie z obowiązującymi normami. Następnie kupujący łódź, aby ją użytkować idzie do PRS aby sprawdził czy łódź jest zgodna z ich wymaganiami. Dwa razy klient musi zapłacić za to samo?

Tratwy ratunkowe... Robert się ucieszy będzie mógł pływać swoją sklejkowa łódeczką w tratwie.

Pasy ratunkowe... to może od razu nas rozstrzelać wyjdzie taniej.

Obowiązkowe atesty...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2011, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Jacek o ile dobrze zrozumiałem to nie dotyczy to wszystko jachtów niekomercyjnych do 15m.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2011, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Odpowiedź ministerstwa na uwagi SAJ do poprzedniej wersji:
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=1881&page=0

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2011, o 13:53 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
skipbulba napisał(a):
Jacek o ile dobrze zrozumiałem to nie dotyczy to wszystko jachtów niekomercyjnych do 15m.


Trzeba dokładnie się wczytać i rozróżnić. Nadzór techniczny przyjemniaczków nie dotyczy a wyposażenia tak. Z tym dozorem to jest taki "ból", że ci co wynajmują jachty i tak za to zapłacą. Nikt mi nie powie, że koszty przeglądów i certyfikacji wyposażenia pokryją z własnej kieszeni właściciele jachtów. No i jest problem moralny czy pozwalać na rozpasanie ministerstwa wszak zwolnienia nie ma w ustawie a jest w rozporządzeniu, które w każdej chwili może minister zmienić przez co dopitalanie się do RCD można potraktować jako działania strategiczne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2011, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
No gdzie to masz, wyraźnie jest napisane, że wymieniony zakres wyposażenia w przypadku przyjemniaczków do 15m nalezy traktowac jako zalecany. Zalecany a nie wymagany.

Roz.1 § 2 pkt 3:

§ 2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje do:
1)...
2)...
3)jachtów rekreacyjnych o długości całkowitej do 15 m, z zastrzeżeniem dobrowolnego poddania się inspekcji; w stosunku do tych jednostek przepisy rozporządzenia powinny być traktowane jako zalecenia.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2011, o 14:17 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
No i dobrze, że mi wytknąłeś mój błąd w rozumowaniu. Tak to jest jak się stara pracować we Wigilię. :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2011, o 22:34 

Dołączył(a): 9 mar 2011, o 21:44
Posty: 10
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
W stosunku do 2007 roku zmienia się tylko to, że poprzednio "liberalizację" firmowali dyrektorzy Urzędów Morskich, a teraz Pani Minister.
Coś jednak wydaje mi się, że "Pucki" na pływania po Zatoce będą musiały mieć wyposażenie jachtów komercyjnych.
Edward Zając


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2011, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Edward napisał(a):
Coś jednak wydaje mi się, że "Pucki" na pływania po Zatoce będą musiały mieć wyposażenie jachtów komercyjnych


Oby tak nie było ale jakby tak było to na RA będzie wesoło...
Tyle, że czy w tym Pucku będzie jeszcze wtedy miejsce na załogę?
:lol: :lol: :lol:
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
hmm.. jesli "Pucki" z HOMu nie mają aktualnych kwitów w PZŻ to albo do 2Mm od brzegu albo UHF-ki. Po jaką cholere ten wymóg UHF to ja za chińskiego Boga nie rozumiem. Ktoś zwęszył kaskę do zarobienia.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
Po jaką cholere ten wymóg UHF to ja za chińskiego Boga nie rozumiem. (...) albo UHF-ki. Po jaką cholere ten wymóg UHF to ja za chińskiego Boga nie rozumiem.


Maciek - ja też nie rozumiem ale może to być zabawne - pomyśl:
Jak UKF-ka to i zasilanie.
Czyli akumulator.
Stacjonarnie ma się rozumieć.
Czyli, żeby nie latał to śruby do podłogi ?
Następnie dwa kabelki do radia.
Radio oczywiście też zamocowane stacjonarnie czyli uchwyt od radia do "czegosia" drewnianego.
Oczywiście radio musi być chronione przed falą (forpik) ?
No i przewód antenowy oraz antena.
Pewnie top masztu i jakaś antena skracana czyli 5/8 z cewką.
Przewód do niej po wantach czy przy maszcie ?
Powoli zaczynamy dochodzić do wersji Nefryt z radarem - pamiętasz?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Włodku, tam jest gdzieś chyba zwolnienie dla małych łódek z obowiązku stacjonarnego, wystarczą reczniaki, ale nie chce mi się szukać :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
tam jest gdzieś chyba zwolnienie dla małych łódek z obowiązku stacjonarnego, wystarczą reczniaki, ale nie chce mi się szukać


<oże masz i rację ale coś mi sie Drogi Maćku kołacze w głowie, że mają one -znaczy te ręczniaki - mieć DSC.
A takich nie za dużo....
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2011, o 07:48 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Obowiązek radia z DSC bez obowiązku posiadania GPS świadczy o dużym optymizmie ministerstwa. :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2011, o 08:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
jest zwolnienie z DSC

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2012, o 03:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie;)
Jeśli chodzi o tą ustawę i rozporządzenie z tematu to kilka rzeczy wydaje mi się niezbyt jasnych i uważam, że osobom, szczególnie zainteresowanym pływaniem na większych jednostkach, jak żaglowce, mogłoby się przydać doprecyzowanie kilku spraw. Moje pytania są skierowane głównie do osób bardziej zorientowanych w procesie legislacyjnym i ogólnie prawie.
1. Aktualny projekt rozporządzenia nie zawiera żadnych opisów komercyjnych stopni żeglarskich, w ustawie opisanych jako "Dyplom" i "Świadectwo", trybu ich uzyskania, dawanych przez nie uprawnień i wymagań co do stażu. W takim razie jak mają być zdefiniowane?
2. Z wielu stron wynika, że ustawa mówi o akceptacji na jachtach komercyjnych stopni żeglarskich nadanych przez PZŻ + świadectwa kursów bezpieczeństwa STCW. Po przejrzeniu dokumentów, których dotyczy wątek, nie udało mi się znaleźć jednoznacznego wskazania takiej zależności. Czy ktoś zorientowany w prawie mógłby podać cytat z ustawy czy projektu rozporządzenia, z którego to wynika?
3. Ustawa mówi tylko o jachtach komercyjnych i nie komercyjnych, a nie o tym, czy dany członek załogi jest uczestnikiem wykupującym miejsce na rejsie, czy też opłacanym przez armatora. Jak w takim razie prawnie uzasadnić, że KAŻDY członek załogi np. na Zawiasie w świetle ustawy i rozporządzenia nie będzie musiał posiadać zawodowych kwalifikacji?

Pozdrawiam, Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kolorama i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL