Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 lip 2025, o 11:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lis 2013, o 01:29 

Dołączył(a): 3 lis 2013, o 21:36
Posty: 26
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam.Potrzebuję pomocy w przerejestrowaniu łódki , kupiona została na umowę kupna-sprzedaży ,zarejestrowana jest w Poznaniu w PZMWiNW .
Znalazłem to:
Do wniosku o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze i wydanie nowego dokumentu rejestracyjnego należy dołączyć.

• wniosek o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze,

• dokument potwierdzający zmianę danych,( co to za dokument, umowa ?)

• oryginał poprzednio wydanego dokumentu rejestracyjnego,

• potwierdzenie wpłaty za dokonanie wpisu w rejestrze i wydanie nowego dokumentu rejestracyjnego w wysokości 30PLN (Nr konta: 23 1030 1582 0000 0008 0753 5005 Citibank Handlowy w Warszawie).

Mieszkam w mazowieckim ,więc muszę się udać tu:
ul. Wał Miedzeszyński 379
03-980 Warszawa, Polska , i czy jest możliwość załatwienia tego poprzez pocztę ?

Chodzi mi o potwierdzenie czy to wystarczy bo wiadomo jak jest u nas z urzędami a nie chciałbym tam 2-3 razy się wybierać.
Niestety jest jeszcze pewien problem , w dowodzie rejestracyjnym jest wpisany silnik , który już dawno został wymieniony na inny co zrobić z tym fantem aby to wyprostować zgodnie z przepisami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 08:01 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Ja trochę od drugiej strony zapytam. Jakie można mieć nieprzyjemności pływając na nieprzerejestrowanej łódce?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 08:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
artur_k napisał(a):
Ja trochę od drugiej strony zapytam. Jakie można mieć nieprzyjemności pływając na nieprzerejestrowanej łódce?

Obowiązkowi wpisu do rejestru podlegają statki używane wyłącznie do uprawiania sportu i rekreacji o długości kadłuba powyżej 12m albo o napędzie mechanicznym o mocy silników większej niż 15kW.
http://www.pzmwinw.pl/rejestracja_lodzi.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 08:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mwb napisał(a):
• dokument potwierdzający zmianę danych,( co to za dokument, umowa ?)

Tak, umowa.
mwb napisał(a):
czy jest możliwość załatwienia tego poprzez pocztę ?

Tak.
mwb napisał(a):
Niestety jest jeszcze pewien problem , w dowodzie rejestracyjnym jest wpisany silnik , który już dawno został wymieniony na inny co zrobić z tym fantem aby to wyprostować zgodnie z przepisami.

Na stronie PZMiNW pobierasz Wniosek o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze, masz... Dane podlegające zmianom:
I tu wpisujesz wszelkie zmiany, w tym rodzaj silnika.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 08:51 

Dołączył(a): 3 lis 2013, o 21:36
Posty: 26
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tylko czy do tego silnika muszę mieć jakiś papier bo na umowie nic nie napisaliśmy?
Tylko typ , nazwa , numery łódki .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mwb napisał(a):
Tylko czy do tego silnika muszę mieć jakiś papier bo na umowie nic nie napisaliśmy?

Znasz wcześniejsze jego pochodzenie, masz pewność, że nie był skradziony?
Sprzedający łódź nie miał obowiązku rejestrowania łodzi, zatem użytkował łódź z silnikiem, który nie był przypisany tej łodzi. Miał takie prawo.
Zwróć się do sprzedającego o aneks do umowy, albo zmieńcie zapis w umowie kupna-sprzedaży wpisując dane silnika.

Ps. Jaki to typ łodzi i jaki silnik wisi zabudowany, jakiej mocy?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 09:26 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Wojciech1968 napisał(a):
artur_k napisał(a):
Ja trochę od drugiej strony zapytam. Jakie można mieć nieprzyjemności pływając na nieprzerejestrowanej łódce?

Obowiązkowi wpisu do rejestru podlegają statki używane wyłącznie do uprawiania sportu i rekreacji o długooci kadłuba powyżej 12m albo o napędzie mechanicznym o mocy silników większej niż 15kW.
http://www.pzmwinw.pl/rejestracja_lodzi.html


W moim przypadku (silnik ok 70kW) wymagana jest rejestracja, łódź posiada dokument i numery rejestracyjne tylko, że na poprzedniego właściciela. Zastanawiam się, czy zawracać sobie głowę przerejestrowywaniem.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojciech1968 napisał(a):
mwb napisał(a):
• dokument potwierdzający zmianę danych,( co to za dokument, umowa ?)

Tak, umowa.
.

A czemu? Moze oświadczenie własne o nabyciu tej łódki (bo umowa była ustna?). Tez dokument, tez potwierdza. Póki łódka nie była wpisana do rejestru jachtów morskich wystarczy (bo wtedy to notariusz...).

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Moniia napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
mwb napisał(a):
• dokument potwierdzający zmianę danych,( co to za dokument, umowa ?)

Tak, umowa.
.

A czemu? Moze oświadczenie własne o nabyciu tej łódki (bo umowa była ustna?). Tez dokument, tez potwierdza. Póki łódka nie była wpisana do rejestru jachtów morskich wystarczy (bo wtedy to notariusz...).

Chyba tylko dlatego, że tu jest Polska ;)
Aczkolwiek nie mam precyzyjnej wiedzy (jeszcze), czy oświadczenie własne wystarczy PZMiNW do wpisania łodzi do rejestru.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojciech1968 napisał(a):
Moniia napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
mwb napisał(a):
• dokument potwierdzający zmianę danych,( co to za dokument, umowa ?)

Tak, umowa.
.

A czemu? Moze oświadczenie własne o nabyciu tej łódki (bo umowa była ustna?). Tez dokument, tez potwierdza. Póki łódka nie była wpisana do rejestru jachtów morskich wystarczy (bo wtedy to notariusz...).

Chyba tylko dlatego, że tu jest Polska ;)
Aczkolwiek nie mam precyzyjnej wiedzy (jeszcze), czy oświadczenie własne wystarczy PZMiNW do wpisania łodzi do rejestru.

To moze odwrócić myślenie? Oświadczenie własne jest tak samo ważnym dokumentem. Niech oni udowodnią, ze nie. Bedzie im cieżko, bo tylko w przypadku własności hipotecznej wymagana jest forma umowy notarialnej. Nikt mi natomiast nie zabroni kupić łódki na podstawie umowy ustnej.

I niech mnie jakiś prawnik poprawi, jeśli sie mylę. Ale raczej nie.
To nie tylko kwestia ze to Polska, ale ze sie zgadzamy aby traktowano nasze słowo jak nic niewarte i ganiano po nieistotne papiery, aby tylko udowodnić, że dowolny urzędnik jest ważniejszy. Nie jest!

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Moniia napisał(a):
Póki łódka nie była wpisana do rejestru jachtów morskich wystarczy (bo wtedy to notariusz...).

Mylisz się - notariusz nie jest niezbędny do wpisania jednostki do polskiego rejestru jachtów.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 10:47 

Dołączył(a): 3 lis 2013, o 21:36
Posty: 26
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Otwartopokładowa ,silnik 35KM poprzednio był 21 ale chyba KV dokładnie nie pamiętam nie mam teraz dokumentów przy sobie.
To super jak jest możliwość załatwienia przez pocztę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Moniia napisał(a):
Bedzie im cieżko, bo tylko w przypadku własności hipotecznej wymagana jest forma umowy notarialnej.
Oj, jest więcej takich przypadków, niż myślisz.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Moniia napisał(a):
Oświadczenie własne jest tak samo ważnym dokumentem.

To może należałoby zacząć od znalezienia w tej ustawie http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0000860959 zapisu o uznaniu oświadczenia własnego jako dokumentu do dokonania czynności cywilno prawnych.

Moniia, nie wydaje się Tobie, że np. można było by posłużyć się bezprawnie oświadczeniem własnym w celu nabycia chociażby Twojego jachtu i zarejestrowania go na inną osobę?

Moniia napisał(a):
Nikt mi natomiast nie zabroni kupić łódki na podstawie umowy ustnej.

Czy wiesz o tym, że kupiłem Twój jacht? ;)
Żartowałem, ja nie, ale ktoś mógłby wykorzystać to bez Twojej zgody.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojtku, a wiesz, jak kupiłam swój jacht? :)

Nie bez powodu dokument rejestracji w SSR nie jest poswiadczeniem własności.

Aha, Jaromirze, nie chodziło mi o to, że jest potrzebne do rejestracji. Mówiłam o umowie notarialnej jako logicznie potrzebnej do kupna jachtu tam wpisanego. Konkretnie, posiadającego Certyfikat Okrętowy - bo to czyni go statkiem i co ważne, nadaje hipotekę. Nie znam zaś wyjątku dla statkow (moze jest?) w prawie, pozwalającego na skuteczne przeniesienie tytułu własności bez umowy notarialnej, jak przy każdej własności hipotecznej.

Z tego samego względu kupno jachtu wpisanego do part I rejestru statkow w UK wymaga zachowania formy pisemnej i o ile nie ma jednego konkretnego wzoru, umowa musi zawierać pewne elementy (jak na przykład oświadczenie sprzedającego o braku obciążeń hipoteki).

Natomiast nikt nie wpadł na to, ze można traktować każdego jak oszusta i złodzieja. I dlatego mogłam przerejestrować jacht online bez żadnego kombinowania z umowami, dowodami etc. Dokument rejestracyjny dostaję na swój adres, wiec jestem jakoś umiejscowiona, jacht muszę sama przemieścić, wiec jakby były jakies wątpliwości to poprzednia właścicielka w tym czasie zdążyłaby rabanu narobić...

Juz pomijam, ze podobny mechanizm działa jakoś przy samochodach, w życiu nie widziałam umowy na sprzedaż samochodu... Wpisuje dane kupującego do dowodu rejestracyjnego w dwóch miejscach, jeden fragment (z tytułem "new keeper") wyrywam i daję kupującemu a resztę wysyłam do DVLA... po otrzymaniu tego wysyłają nabywcy nowy papier....

Całość zaś ma wielki podtytuł : traktowanie petenta jako oszusta, póki nie udowodni, ze jest inaczej, lub traktowanie go jako prawdomownego, chyba, ze mamy poważne podejrzenia i udowodnimy, ze jest oszustem. Tyle, ze ciężar dowodu spoczywa na urzędzie.

Ot, taka praktyczna lekcja zasady innocent until proven guilty (niewinny póki wina nie jest udowodniona) lub łacińskiej Ei incumbit probatio qui dicit, non qui negat (w wolnym tłumaczeniu: dowód spoczywa na oskarżającym a nie oskarżonym) - czyli prostego domniemania niewinności w działaniu.

Ja wiem, ze w Polsce cieżko jest nam sie przestawić na to, że WSZELKIE prawo, nie tylko postępowanie karne, powinno opierać sie na tej zasadzie, ale póki pozwalamy urzędnikom stosować zasadę odwrotną to sie nie zmieni. Wiec przestańmy pozwalać, zwłaszcza, że w prawie są narzędzia na to pozwalające...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojtku, poza moim oświadczeniem jest tez fakt, że posiadam w ręku dokumenty rejestracyjne jednostki. Czy na podstawie tego faktu łatwiej jest domniemywać, ze otrzymałam je w sposob legalny czy nielegalny?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojciech1968 napisał(a):
Moniia napisał(a):
Oświadczenie własne jest tak samo ważnym dokumentem.

To może należałoby zacząć od znalezienia w tej ustawie http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0000860959 zapisu o uznaniu oświadczenia własnego jako dokumentu do dokonania czynności cywilno prawnych.(...).

Nie, bo nie ma tam tez innych zdefiniowanych. Jest na ten przykład wymieniona umowa sprzedaży jako przykład czynności cywilnoprawnej od której jest pobierany podatek - ale nie jest określone, że umowa sprzedaży musi być w formie pisemnej. I z innych przepisów wiadomo, że umowa ustna jest tak samo wiążąca. Oczywiście, ze względów dowodowych lepiej, aby była pisemna - ale to nie zmienia stopnia jej ważności. Umowa ustna w polskim prawie jest tak samo ważna, chyba, że istnieją dodatkowe przepisy dotyczące danej czynności cywilnoprawnej wymgające specjalnego typu umowy - jak choćby aby skutecznie nabyć własność nieruchomosci, umowa nie tylko musi być pisemna ale i zawarta w obecności notariusza. O ile mi wiadomo, nie istnieje żaden dodatkowy wymóg w stosunku do jachtu nie będącego statkiem morskim - tak wiec umowa moze być pisemna, moze być ustna. Rozsądne byłoby, aby przy mieniu takiej wartości mieć umowę potwierdzającą przeniesienie własności, ale nie jest to wymagane.
A oświadczenie własne jest tez dokumentem. Czy zapis przywołany w pierwszym poście precyzuje, jaki dokument jest wymagany? Zapewne nie, bo nie byłoby pytania... :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Moniia napisał(a):
Wojtku, poza moim oświadczeniem jest tez fakt, że posiadam w ręku dokumenty rejestracyjne jednostki. Czy na podstawie tego faktu łatwiej jest domniemywać, ze otrzymałam je w sposob legalny czy nielegalny?

Miniia, nie mam żadnych wątpliwości co do sposobu nabycia przez Ciebie jachtu, z tym, że tu (w Polsce) nikt z urzędników na to jeszcze nie wpadł ( nie słyszałem o tym ) aby można było zarejestrować jacht przedkładając oświadczenie własne o nabyciu jachtu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
mwb napisał(a):
(...)
Znalazłem to:
Do wniosku o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze i wydanie nowego dokumentu rejestracyjnego należy dołączyć.

• wniosek o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze,

• dokument potwierdzający zmianę danych,( co to za dokument, umowa ?)

• oryginał poprzednio wydanego dokumentu rejestracyjnego,

• potwierdzenie wpłaty za dokonanie wpisu w rejestrze i wydanie nowego dokumentu rejestracyjnego w wysokości 30PLN (Nr konta: 23 1030 1582 0000 0008 0753 5005 Citibank Handlowy w Warszawie).

(...).

Wojtku, to nie było o moim jachcie a założyciela wątku. Mozesz mi podać przepis, ktory wymaga ode mnie do dokonania tej czynności przedstawienia umowy?
Bo ja twierdze, że mogę napisać oświadczenie o nabyciu jednostki i złożyć wraz z innymi dokumentami wyżej wymienionymi i odmowa dokonania rejestracji bedzie niezgodna z prawem.

I chodzi mi o to, że należy zacząć urzędników do tego przyzwyczajać. Bo sami z siebie nie ma obawy, nie wpadną na to. A nasze oświadczenie własne jest tak samo ważne, jak jakikolwiek inny dokument

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojciech1968 napisał(a):
(.. ) aby można było zarejestrować jacht przedkładając oświadczenie własne o nabyciu jachtu.

Domyślne oświadczenie, nie zapomnij o tym :D bo robiłam to online ... (Btw, ja akurat umowę mam. Choć zaliczkę płacilam na podstawie rozmowy telefonicznej i maila ;) )

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Moniia napisał(a):
I chodzi mi o to, że należy zacząć urzędników do tego przyzwyczajać. Bo sami z siebie nie ma obawy, nie wpadną na to. A nasze oświadczenie własne jest tak samo ważne, jak jakikolwiek inny dokument

Zapewne wygodniej jest dla urzędnika wprowadzić do akt kopię umowy kupna-sprzedaży i innych n/w jak oświadczenie własne.
Dokładnie to widać w zapisie na stronie PZMIiNW...

Do wniosku o wpis do rejestru należy dołączyć następujące dokumenty:

• wypełniony „Wniosek o wpis do rejestru”;

kopia dokumentu stwierdzająca nabycie własności lub współwłasności statku (np.: faktura VAT, umowa kupna - sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności) potwierdzona za zgodność z oryginałem przez uprawnioną do tego osobę;

• dokument potwierdzający tytuł prawny do władania statkiem we własnym imieniu, jeżeli armator nie jest właścicielem lub współwłaścicielem;

• dla statku budowanego systemem gospodarczym – pisemne oświadczenie budowniczego.

• dowód wpłaty za rejestrację statku w wysokooci 60PLN

Nr konta: 23 1030 1582 0000 0008 0753 5005 Citibank Handlowy w Warszawie


Czego nie znajduję w przywołanej ustawie i rozporządzeniu ...
Podstawa Prawna

• ustawa z dnia 21.12.2000 r. o żegludze śródlądowej (tekst ujednolicony Dz.U. z 2006 r. Nr 123 poz. 857 z późn.zm.);

• rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu rejestracji statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji. (Dz.U. z 2013 r. poz. 749);


http://www.pzmwinw.pl/rejestracja_lodzi.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojciech1968 napisał(a):
(..)
Zapewne wygodniej jest dla urzędnika wprowadzić do akt kopię umowy kupna-sprzedaży i innych n/w jak oświadczenie własne.
(..)

Czego nie znajduję w przywołanej ustawie i rozporządzeniu ...
(...)

No wlasnie o to mi chodzi :) komu niby ma być wygodniej? Bo urzędnicy wszelkiej maści to zdaje sie mają płacone za prace DLA NAS? ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Moniia napisał(a):
Aha, Jaromirze, nie chodziło mi o to, że jest potrzebne do rejestracji. Mówiłam o umowie notarialnej jako logicznie potrzebnej do kupna jachtu tam wpisanego. Konkretnie, posiadającego Certyfikat Okrętowy - bo to czyni go statkiem i co ważne, nadaje hipotekę. Nie znam zaś wyjątku dla statkow (moze jest?) w prawie, pozwalającego na skuteczne przeniesienie tytułu własności bez umowy notarialnej, jak przy każdej własności hipotecznej.

Moniko - napisałaś, że rejestracja jednostki w polskim rejestrze jachtów wymaga udziału notariusza. To nieprawda.

- Nie jest również prawdą, że jacht zarejestrowany w polskim rejestrze jachtów musi być zakupiony w drodze zawarcia aktu notarialnego czy choćby w drodze zawarcia umowy notarialnie potwierdzonej.
- Jacht zarejestrowany w polskim rejestrze jachtów nie otrzymuje Certyfikatu Okrętowego. Otrzymuje Certyfikat Jachtowy.
- W Polsce pojęcie zastawu na statku, zwanego też hipoteką morską zarezerwowane jest wyłącznie dla Rejestru Okrętowego, który prowadzony jest przez Izby Morskie.
- Polski rejestr jachtów nie jest Rejestrem Okrętowym, nie jest prowadzony przez Izby Morskie, nie można też wobec zarejestrowanych w polskim rejestrze jachtów jednostek ustanowić zastawu na statku (hipoteki morskiej).
- Umowa notarialna dla przeniesienia własności statku jest w Polsce wymagana wyłącznie wobec jednostek, które są zarejestrowane lub zamierzają korzystać z rejestracji w Rejestrze Okrętowym, prowadzonym przez Izby Morskie. W tym rejestrze pozostają nieliczne jachty - te, które rejestrowano w nim przed 2005 rokiem i te, których właściciele wydeptali sobie taka możliwość, ze względu na chęć ustanowienia zastawu na jednostce (kredyty hipoteczne).
- Polski rejestr jachtów nie gwarantuje rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych - która jest cechą Rejestru Okrętowego. Nic dziwnego - jego prowadzenie powierzono jakiemuś stowarzyszeniu...
------------------
W Polsce sprawy rejestracji statków morskich, które używane są wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 24 m - reguluje art.23&3 Kodeksu morskiego:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0011381545
Szczegóły prowadzenia polskiego rejestru jachtów reguluje rozporządzenie, określające sposób i tryb prowadzenia tego rejestru, wzór dokumentu rejestracyjnego i wysokość opłat rejestrowych - wydane na podstawie delegacji art.26 &2 KM:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0043&min=1

Ani w samym Kodeksie Morskim ani w rozporządzeniu dotyczącym prowadzenia polskiego rejestru jachtów nie znajdziemy żadnej wzmianki o "umowie notarialnej jako logicznie potrzebnej do kupna jachtu tam wpisanego".

BTW - od czasu nowelizacji KM wprowadzającej istnienie polskiego rejestru jachtów uczestniczyłem w skutecznym zarejestrowaniu w nim trzech jachtów. Jeden był rodzinnie sprzedawany i pomagałem zarejestrować go po wyrejestrowaniu z Rejestru Okrętowego, drugi został przeniesiony z rejestru administracyjnego dyrektora UM do polskiego rejestru jachtów, trzeci nie był formalnie zarejestrowany (nie licząc bezpodstawnej "rejestracji" za którą PZŻ skasował sprzedającego w latach 90-tych).
W żadnym z tych przypadków kupujący/właściciel nie dysponował umową w formie aktu notarialnego. Raz tylko miałem do czynienia z umową, na której notariusz potwierdził prawdziwość podpisów i numery dokumentów, jakimi posługiwały się strony - bo taka forma umowy była wynikiem mojej własnej decyzji (sprzedaż przez upoważnionego).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2013, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ok, Jaromirze, dziękuje za sprostowanie odnośnie stanu obecnego. Moja wiedza pochodziła z czasów gdy nie było możliwe zarejestrowanie jachtu morskiego gdzie indziej niż przez Izbę Morską*. I tylko takich jednostek się czepiałam odnośnie konieczności umów notarialnych.

Dziękuje za poprawienie i zaktualizowanie :)
*i wcale taka stara nie jestem ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2013, o 20:20 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
pierdupierdu napisał(a):
- Umowa notarialna dla przeniesienia własności statku jest w Polsce wymagana wyłącznie wobec jednostek, które są zarejestrowane lub zamierzają korzystać z rejestracji w Rejestrze Okrętowym, prowadzonym przez Izby Morskie. W tym rejestrze pozostają nieliczne jachty - te, które rejestrowano w nim przed 2005 rokiem i te, których właściciele wydeptali sobie taka możliwość, ze względu na chęć ustanowienia zastawu na jednostce (kredyty hipoteczne).


Gwoli ścisłości: umowa z notarialnie potwierdzonymi podpisami. Recz regulowana jest przez art. 74 Kodeku Morskiego.
Co do nieliczności: z mojej strony wygląda to nieco inaczej - połowę jachtów mam zarejestrowanych w Rejestrach Okrętowych :-(

pierdupierdu napisał(a):
BTW - od czasu nowelizacji KM wprowadzającej istnienie polskiego rejestru jachtów uczestniczyłem w skutecznym zarejestrowaniu w nim trzech jachtów. Jeden był rodzinnie sprzedawany i pomagałem zarejestrować go po wyrejestrowaniu z Rejestru Okrętowego, drugi został przeniesiony z rejestru administracyjnego dyrektora UM do polskiego rejestru jachtów, trzeci nie był formalnie zarejestrowany (nie licząc bezpodstawnej "rejestracji" za którą PZŻ skasował sprzedającego w latach 90-tych).


Pytanie z ciekawości: na jakiej podstawie udało Ci się wykreślić jacht z Rejestru Okrętowego? Rozumiem, że został przeniesiony do polskiego rejestru jachtów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2013, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gregor39 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
- Umowa notarialna dla przeniesienia własności statku jest w Polsce wymagana wyłącznie wobec jednostek, które są zarejestrowane lub zamierzają korzystać z rejestracji w Rejestrze Okrętowym, prowadzonym przez Izby Morskie. W tym rejestrze pozostają nieliczne jachty - te, które rejestrowano w nim przed 2005 rokiem i te, których właściciele wydeptali sobie taka możliwość, ze względu na chęć ustanowienia zastawu na jednostce (kredyty hipoteczne).


Gwoli ścisłości: umowa z notarialnie potwierdzonymi podpisami. Recz regulowana jest przez art. 74 Kodeku Morskiego.

Fakt, ale wiem, że IM potrafiła żądać aktu notarialnego - co wiązało się z niemałymi kosztami...
Gregor39 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
BTW - od czasu nowelizacji KM wprowadzającej istnienie polskiego rejestru jachtów uczestniczyłem w skutecznym zarejestrowaniu w nim trzech jachtów. Jeden był rodzinnie sprzedawany i pomagałem zarejestrować go po wyrejestrowaniu z Rejestru Okrętowego, drugi został przeniesiony z rejestru administracyjnego dyrektora UM do polskiego rejestru jachtów, trzeci nie był formalnie zarejestrowany (nie licząc bezpodstawnej "rejestracji" za którą PZŻ skasował sprzedającego w latach 90-tych).


Pytanie z ciekawości: na jakiej podstawie udało Ci się wykreślić jacht z Rejestru Okrętowego? Rozumiem, że został przeniesiony do polskiego rejestru jachtów.

Sprawa dotyczyła banalnego Nefryta. Łódka po zakupie w latach 90-tych utknęła na lądzie w wieloletnim remoncie, pływała tylko sezon czy dwa po Zatoce, chyba na jakims etapie zarejestrowana w ówczesnym "rejestrze" PZŻ też OZŻ (prowadzonym wówczas bez podstawy prawnej dowody rejestracyjne ze zdjęciem...). Potem (chyba 2004) została sprzedana kolejnemu żeglarzowi.
Wyrejestrowywano ją z RO na podstawie wniosku o wykreślenie, zgodnego z rozporządzeniem o prowadzeniu RO -tym z 2003. Do wniosku dołaczono dwie umowy - jedną zakupu jachtu od instytucji (na jej podstawie odmówiono mu rejestracji w RO pod koniec lat 90-tych - bo umowa nie miała charakteru aktu notarialnego...) i drugą, kolejnej sprzedaży. Do wniosku dołączony był Certyfikat Okrętowy, wystawiony na pierwotnego właściciela (instytucję....) oraz oświadczenie ostatniego kupującego, o zamiarze umieszczenia jednostki w rej. administracyjnym dyrektora UM - bo nie miał zamiaru prowadzić "żeglugi międzynarodowej".
Potem nowy właściciel przebudowywał łódkę z rok czy dwa. Jak zgłosił się do UM żeby zarejestrować ją w rej. administracyjnym dyrektora UM, to mu odmówili, bo już rozpoczął funkcjonowanie polski rejestr jachtów (PZŻ) i w UM "nowych" jachtów już nie rejestrowano.
Moja pomoc ograniczyła się do wyjaśnienia w polskim rej. jachtów, czemu mają zarejestrować łódkę, która posiada co prawda "zaświadczenie o wykreśleniu jednostki z poprzedniego rejestru" (RO), ale w tym dokumencie jako "rejestrowy" właściciel widniała inna osoba niż sprzedający i kupujący na załączonej umowie przeniesienia własności.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Gregor39
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2013, o 17:08 

Dołączył(a): 3 lis 2013, o 21:36
Posty: 26
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Muszę wpisać dane silnika a nie potrafię odkodować nr. J35BACND ,który rok i jaka poj.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2013, o 19:31 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
To nie wpisuj, jeśli to co podałeś to numer silnika wpisz tylko to.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2013, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mwb napisał(a):
Muszę wpisać dane silnika a nie potrafię odkodować nr. J35BACND ,który rok i jaka poj.

Szukaj w rocznikach silnika 35 HP http://www.boats.net/parts/search/BRP/J ... parts.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2013, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mwb napisał(a):
Muszę wpisać dane silnika a nie potrafię odkodować nr. J35BACND ,który rok i jaka poj.

W polskim rejestrze jachtów wystarczy napisać "dane nieznane".
Jak się uparłeś na tzw. "rejestracje śródlądową" - to się męcz.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL