Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 kwi 2024, o 03:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 maja 2007, o 17:18 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 16:59
Posty: 2
Lokalizacja: K-K
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Gdzieś mi się obiło o uszy, że łódka, na której odbywa się staż na sternika jachtowego musi spełniać jakieś tam wymagania. Nigdzie tego nie umiem znaleźć, wiec być może chodziło o s.j.m. No więc mam do Was pytania:

1) Czy istnieją takie wymagania dla jachtu, z którego rejs ma sie liczyc na staż na s.j.?
2) Czy poprawnie rozumiem sformulowanie "rejs pełnomorski" (z rozporządzenia Ministra Sportu z 9 czerwca 2006) jako rejs tylko na wodach morskich, bez pływania po wodach śródlądowych, czy jest w tym jeszcze jakiś haczyk?

Z góry thx za odpowiedź :smile:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2007, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2007, o 11:38
Posty: 61
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Więc tak.
Musisz wyrobić sobie 200 godzin na morzu w co najmniej 2 rejsach, mieć ukończone 18 lat i zdać egzamin teoretyczny i praktyczny.
Nic więcej na ten temat w rozporządzeniu ministra sportu nie pisze.
Czyli nie ma chyba wymogu co do wielkości jachtu choć wiem że kiedyś egzaminy na patent sternika jachtowego były głównie na DZ.
Ale jest jedno ograniczenie mając ten patent:
można prowadzić jacht żaglowy bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym o długości całkowitej do 12m po wodach morza Bałtyckiego i innych mórz zamkniętych oraz innych wodach morskich w strefie do 20 MM od brzegu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2007, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
1. Nowy st.j. ma uprawnienia do prowadzenia jachtow zaglowych bez lub z pomocniczym napedem mechanicznym o dlugosci kadluba do 12m po:
- ... srodlądzie
- [b]wodach Morza Bałtyckiego i innych mórz zamkniętych[/b]
- innych wodach morskich w strefie do 20 Nm od brzegu



Jest wymóg co do jachtów jeżeli chodzi o kurs i egzamin na st.j. - co najmniej 8m długości kadłuba, jeżeli chodzi o staże nie spotkałem się z żadną instrukcją PZŻ - jedno jest pewne, żeby staż Ci zaliczyli musisz mieć przynajmniej jedno wejście na rejsie do portu otwartego morza ( generalnie poza zatoką) - czyli, Helu jeszcze nie uznają, ale Władysławowo już tak.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2007, o 10:01 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 16:59
Posty: 2
Lokalizacja: K-K
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Dzieki Wam obu za odpowiedź.
Carlo: skąd wziąłeś informację o tym, jakie wymagania musi mieć staż (wejście do portu otwartego morza)? Mi nigdzie się żadnych kryteriów nie udało wygooglować ani znaleźć na stronie PZŻ, więc jakbyś podał mi stronkę czy cokolwiek, byłabym wdzięczna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2007, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
PZŻ traktuje wejście do portu otwartego morza jako potwierdzenie, że rejs był pełnomorski. Swoją drogą, wchodzenie do takiego portu jest cenną nauką, niezależnie od humorów PZŻ-tu

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2007, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Generalnie tak informacji nigdzie nie znajdziesz, bo PZŻ traktuje staże wg. własnego widzi-mi-się, rozmawiaj z ludzmi, którzy pływają i wymieniają patenty, oni są najlepiej zorientowani w tym jak PZŻ uznaje godziny!!

Dla przykładu na "morsa" musisz mieć 200 godzin na jachtach od 12 do 18 m. dlugosci oraz 100 godzin na plywach, ale jak zrobisz 200 godzin na plywach jachtem np. 13 m to policza Ci tylko 100 godzin na jachcie 12-18m, bo twierdza, ze nie mozna doliczyc 100 g z plywow (zaliczanych do rejsu plywowego), chociaz plywalas na jachcie 12-18m, troche pokrecona logika ale trudno, ;/

Raczej w necie takich informacji nie znajdziesz (strony PZŻ lub inne) pytaj na forum ludzi, ktorzy juz mieli ta watpliwa przyjemnosc użerania sie ze "zwiazuniem"!!
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2009, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2009, o 12:05
Posty: 323
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: sj
troche z innej beczki...
czy jesli podczas rejsu zdarzy się że pewna ilosc godzin wypływa sie na silniku a nie na żaglach, to bedzie można te godziny wliczyc go stażu wymaganego na stopien starszego sternika motorowodnego? Pytałem juz wczesniej na forum motorowodnym jednak nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi... Jedni twierdzili że tak, inni ze nie, kolejni ze mozna ale to wstyd i hańba dla motorowodniaka jeszcze inni ze najlepiej samemu wypisac sobie takie potwierdzenie :/
to jak to z tym jest?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwi 2009, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 975
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
czopekz napisał(a):
czy jesli podczas rejsu zdarzy się że pewna ilosc godzin wypływa sie na silniku a nie na żaglach, to bedzie można te godziny wliczyc go stażu wymaganego na stopien starszego sternika motorowodnego?


Oto zapis z obowiązującego rozporządzenia z czerwca 2006 w sprawie uprawiania żeglarstwa:

§ 4. Do uprawiania żeglarstwa motorowego w stopniu:
2) starszego sternika motorowodnego – jest uprawniona osoba, która:
a) ukończyła 18 rok życia,
b) odbyła co najmniej dwa rejsy pełnomorskie w czasie co najmniej 200 godzin żeglugi,
c) ukończyła szkolenie na stopień starszego sternika motorowodnego,
d) zdała egzamin na stopień starszego sternika motorowodnego;

Nie ma tu nic o tym, jak staż ma być zdobyty i związek czy ktokolwiek inny nie ma prawa dopisać czegokolwiek, co narzucałoby dodatkowe wymagania dla kandydata. Zatem zgodnie z literą prawa, kazdy "rejs pełnomorski" bez wzgledu na czym został odbyty, bez względu na rodzaj napędu, musi zostać uznany jako wymagany staż.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 07:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 09:37
Posty: 240
Lokalizacja: Warszawa/Toruń
Podziękował : 197
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
A rejs promem z Gdyni do Szwecji? :DD

_________________
Rafał Natzke-Kruszyński

http://www.nazagle.pl/s2


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 975
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Rafał napisał(a):
A rejs promem z Gdyni do Szwecji? :DD


O ile przekonasz kapitana promu, żeby Ci napisał opinię :DD :DD

Cytat ze wspomianego wcześniej rozporządzenia:

§ 2.

5. Osoba ubiegająca się o wydanie patentu składa następujące dokumenty:
1) wniosek o wydanie patentu;
2) dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych:
a) opinie z odbytych rejsów lub,
b) osobiste oświadczenia potwierdzone przez armatora statku, w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie;
3) pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych na uprawianie żeglarstwa, jeżeli osoba nie ukończyła 18 roku życia;
4) zaświadczenie zawierające orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uprawiania żeglarstwa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 08:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Cytuj:
O ile przekonasz kapitana promu, żeby Ci napisał opinię


A wlasnie, jest jakis wzor na te opinie? Bo mnie to co prawda niepotrzebne, tu nikt takich wesolych rzeczy nie wymyslil, ale jesli ludzie lubia... To kto moze wydac taka opinie i jak powinna wygladac?

Przyjmijmy sytuacje:
Jestem wlascicielem jednostki.
Uprawnienia mam zgodne z bandera (zadne).
Umiem w miare poprawnie pisac i czytac, umiem postawic znaczek ze to ja pisalem :)

Czy jesli pressgangne jakiegos chetnego na wycieczke w ramach zaloganta i jemu potrzeba taka opinia, to moge mu wystawic?

Znaczy ze moge to ja wiem, moge sobie napisac co mi sie podoba, czy to jest wiazaca dla tych co od czlowieka wymagaja tych swistkow?

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2009, o 12:05
Posty: 323
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: sj
http://www.pyaszkolenie.org.pl/upload/d ... a_rejs.pdf

pewnie nieuzupełniałoby sie rubryki ZAGLE GODZ w tabeli;)

_________________
"Racja jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 975
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
czopekz napisał(a):
http://www.pyaszkolenie.org.pl/upload/docs/szkolenie_zegl/10_opinia_rejs.pdf

pewnie nieuzupełniałoby sie rubryki ZAGLE GODZ w tabeli;)


Oto ów wzór opinii z linku który podałeś. Jest niezmieniany chyba od dziesięcioleci :DD

Zawiera mnóstwo niepotrzebnych rubryk w świetle obowiązującego prawa. Przede wszystkim rodzaj napędu, silnik czy zagle, nikogo to nie interesuje. Masz mieć zaliczone ileś godzi n w morzu. Dalej ocena wywiazywanie się z obowiązków. Można wpisać niedostateczny a i tak staz musi byc zaliczony. Kolejny punkt, odporność w trudnych warunkach. To co tam będzie wpisane nie ma żadnego znaczenia. No i najlepsze, zdanie kapitana czy nadaje się do dalszego szkolenia. Również nikogo te zdanie nie interesuje. podobnie jak ilość godzin przy wietrze powyżej 6B.
Zatem nie ważne co będzie wpisane w rubryczce żagle czy silnik, staż musi być zaliczony liczy się tylko globalna ilość godzin w morzu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Dziekuje :grin:

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 272 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL