Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 22:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 456 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lut 2013, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
AIKI napisał(a):
Miałbym 2 typy..

Zostaw...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:01 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Wojciech1968 napisał(a):
Popieram w całości.
Jak zobaczą, że żeglarze nie ingerują w motorowodniaków, to odwrotnie mogą się odwzajemnić.

Dopóki milczysz możesz uchodzić za mędrca ;) Po co się wymądrzać skoro nie zna się dobrze problemu?
Choć osobiście uważam, że osobny patent skuterowy byłby wskazany.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
panwac napisał(a):
Ja przedstawiłem postulat zapisu paragrafu rozp. dot. egzaminu:

§ 17 Egzamin na poszczególne patenty albo licencję przeprowadza się w oparciu o listę pytań (część teoretyczna) i zadań (część praktyczna), opracowanych zgodnie z zakresem wymagań egzaminacyjnych (określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia), zatwierdzonych przez ministra właściwego do spraw kultury fizycznej i opublikowanych w BIP podmiotu upoważnionego do przeprowadzenia egzaminu.

...z uzasadnieniem


Nie uważam tego za niezbędne, stanowisko SAJ nie formalizuje tak egzaminów. uważam (ale osobiście, a nie służbowo), ze nie jest to najlepszy pomysł ze wzgledu na trudnośc dostosowywania egzaminów do realiów, raz zatwierdzona lista pytań się "spetryfikuje".
Publikacja listy pytan na BIPie jest do przyjecia. Ale listy "podmiotu",anie "ministerstwa". Ale to moje osobiste zdanie!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 420
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel napisał(a):
panwac napisał(a):
Ja przedstawiłem postulat zapisu paragrafu rozp. dot. egzaminu:

§ 17 Egzamin na poszczególne patenty albo licencję przeprowadza się w oparciu o listę pytań (część teoretyczna) i zadań (część praktyczna), opracowanych zgodnie z zakresem wymagań egzaminacyjnych (określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia), zatwierdzonych przez ministra właściwego do spraw kultury fizycznej i opublikowanych w BIP podmiotu upoważnionego do przeprowadzenia egzaminu.

...z uzasadnieniem


Nie uważam tego za niezbędne, stanowisko SAJ nie formalizuje tak egzaminów. uważam (ale osobiście, a nie służbowo), ze nie jest to najlepszy pomysł ze wzgledu na trudnośc dostosowywania egzaminów do realiów, raz zatwierdzona lista pytań się "spetryfikuje".
Publikacja listy pytan na BIPie jest do przyjecia. Ale listy "podmiotu",anie "ministerstwa". Ale to moje osobiste zdanie!


Uzasadniłem kwestią ujednolicenia wymogów oraz zapobieganiem wymyślania przez egzaminatorów pytań "pod grupę" (inne dla "swoich", inne dla nielubianych).

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...



Za ten post autor panwac otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jestem zwolennikiem wiary w uczciwość ludzi ale to WY TAM WSPÓLNIE decydujecie o zachowaniach. Przedstawiciel SAJ ma prawo oceny sytuacji in situ.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
zachodzi obawa,że osoby po kursach mogą być forowani.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
piotr6 napisał(a):
zachodzi obawa,że osoby po kursach mogą być forowani.

Możliwość forowania zawsze będzie. Nie jest na to sposobem dokładanie formalnych wymogów i ograniczeń.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
nie ja nie nie mówię o dokładaniu. Raczej myślę a tzw banku pytań

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):
Oszołomy są w zmowie z ministerstwem


Prawnik MSiT powiedział przed chwilą, że rozszerzenie uprawnień nie spowodowało wzrostu wypadków i idą dalej tą drogą. Obalił w ten sposób wywód Chochalaka.

Ja nie mam tu nic do dodania. Chyba jesteśmy w zmowie. ;-)

pzdr,
Andrzej Kurowski



Za ten post autor Kuracent otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 420
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Z poziomu propozycji zmian zał. 4 przeszliśmy na ogólny poziom - czy da się, czy nie zamieścić w np. zakresie wiedzy jednego stopnia (mors) wszystko, co wydaje się być istotne na morzu; z drugiej strony czy dawać, czy nie możliwość wyboru poziomu trudności (stopnia nie połączonego z innymi drabinką).

Swoje stanowisko zmiękczyłem - przedstawiłem 4 stopnie żeglarskie (3 do wyboru + kapitan), jako opcję, gdyby nie udało się znaleźć minimów, które nie zawyżając wymagań wypełnią zał. 4 zadowolą legislatora.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Awantura o pływy w stażu...

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Walczyć. Staż pływowy dziś nie ma sensu!!!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 420
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Właśnie to powiedziałem - nie tylko ja. Głosów za utrzymaniem pływów podobna liczba.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
panwac napisał(a):
czy da się, czy nie zamieścić w np. zakresie wiedzy jednego stopnia (mors) wszystko, co wydaje się być istotne na morzu


Nie dokładajmy stopni.
Da się wszystko zmieścić w jednym stopniu morskim!
Konstrukcja morsa z projektu rozporządzenia jest dobra!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
Walczyć. Staż pływowy dziś nie ma sensu!!!

Dlaczego? pytam z ciekowości i bez podtekstów

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Specyfika polskiego wybrzeża i generalnie Bałtyku jest tak, że jakiś "daily skipper"z limitem np. 20Mm "do" zwiększa niebezpieczeństwo a nie zmniejsza. A umieć musi de facto to samo co skipper na oceanie.
Brońcie propozycji ministestwa, nie dajcie szans jej obalać!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
piotr6 napisał(a):
Colonel napisał(a):
Walczyć. Staż pływowy dziś nie ma sensu!!!

Dlaczego? pytam z ciekowości i bez podtekstów

To jest OT. Odpowiem więc bardzo krótko:
- Kiedyś, przy braku technologii GPS i mapy elektronicznej,była to rzeczywiście odrobinę wyższa szkoła jazdy nawigacyjnej. Jeszcze wyższą była astronawigacja. Dziś jest to prymitywnie proste.
- Kiedyś rozbudowana drabinka stopni, wraz z rosnącym "zaawansowaniem i wtajemniczeniem" służyła jako alibi wobec partyjno-państwowych urzędników POZWALAJĄCYCH żeglować na państwowym (uspołecznionym) sprzęcie. Dziś urzędnik nie jest od POZWALANIA. Ma zadbać o bezpieczeństwo publiczne i interes publiczny. Nie musimy mu dawać takiego dupochronu,tak samo jak nie musimy dawać mu obowiązkowych szkoleń albo zaświadczeń lekarskich..

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 5: Były user, junak73, Moniia, morka, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 420
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Staramy się bronić.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...



Za ten post autor panwac otrzymał podziękowania - 2: Były user, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Colonel napisał(a):
Walczyć. Staż pływowy dziś nie ma sensu!!!

Dlaczego? pytam z ciekowości i bez podtekstów

To jest OT. Odpowiem więc bardzo krótko:
- Kiedyś, przy braku technologii GPS i mapy elektronicznej,była to rzeczywiście odrobinę wyższa szkoła jazdy nawigacyjnej. Jeszcze wyższą była astronawigacja. Dziś jest to prymitywnie proste.
- Kiedyś rozbudowana drabinka stopni, wraz z rosnącym "zaawansowaniem i wtajemniczeniem" służyła jako alibi wobec partyjno-państwowych urzędników POZWALAJĄCYCH żeglować na państwowym (uspołecznionym) sprzęcie. Dziś urzędnik nie jest od POZWALANIA. Ma zadbać o bezpieczeństwo publiczne i interes publiczny. Nie musimy mu dawać takiego dupochronu,tak samo jak nie musimy dawać mu obowiązkowych szkoleń albo zaświadczeń lekarskich..


jasne

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
panwac napisał(a):
Staramy się bronić.

Kto i o co atakuje?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 420
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Staramy się obronić brak pływu.
Teraz jest kwestia samych stopni - jakie mają być i jakie wymogi stażowo-egzaminacyjne.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Rafał Krauze - PZŻ - za utrzymaniem braku egzaminu na kapitana.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Rafał Krauze reprezentuje najstarszy klub z Gdańska PKM!

Pilnujcie, żeby nie skomplikować stażów! Stanowisko SAJ jeporządkowało, moim zdaniem dobrze i poprawnie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
panwac napisał(a):
Staramy się bronić.


Podałem argument kosztowy. Podwyższa znacznie koszty zdobycia patentu a może 5% żeglarzy polskich żegluje na pływach. Powiedziałem, że pływy to nie czarna magia, jak się wmawia nam. I na egzaminie mogą być pływy jako teoria. Ale nie więcej.

Piotr dodał, że jako załogant nie nauczył się wiele o pływach, poza tym, że są pory, gdy można lub nie można wejść do portu.

A potem nauczył się sam, gdy miał poprowadzić własne rejsy na pływach.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 420
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Propozycja Chocholaka:
- sternik (drugi stopień): 200h stażu + 16 lat + egzamin => uprawnienia do 24 metrów na morza zamknięte.

- mors i kapitan połączone. Staż jak dla starego kapitana, brak egzaminu => bez ograniczeń wielkości jachtu i akwenu.

Sporo osób się z nim zgadza.

Nie ma zgody na odebranie uprawnień 2 Mm żeglarzom

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kolejna propozycja (nie widziałem, kogo): żeglarz 2 Mm + wody wewnętrzne

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Czyli de facto utrudnienie dostępu do świata szerokiego /mors/ za cenę zachowania rynku "rejsów stażowych na pływach" motywują to jakoś inaczej niż rynkiem do zarabiania kasy starymi, tanimi jachtami?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
2 mm +wody wewnętrzne to pomysł do przyjecia!
Propozycja Chocholaka nie do przyjecia!!! Twardo: utrzymać projekt ministerstwa!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Kompromis.
Drugi stopień morski będzie nazywał się s.j. do 24m. na morzach zamkniętych i do 200Nm.

Do ustalenia, czy ż.j. ma pływać do 2Nm i czy do 8,5 czy 12Nm ale w porze dziennej.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Jest ktoś z Tsunami? Oni zaproponowali, "najgorszy" projekt i jestem ciekaw czy go bronią.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3238
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 969
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Strasznie miesza Tsunami. Nomen omen.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Żeglarz wody wewnętrzne + 2 Nm (pora dzienna)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kuracent napisał(a):
Kompromis.
Drugi stopień morski będzie nazywał się s.j. do 24m. na morzach zamkniętych i do 200Nm.

Do ustalenia, czy ż.j. ma pływać do 2Nm i czy do 8,5 czy 12Nm ale w porze dziennej.

To nie jest kompromis, to próba ograniczenia dobrego układu ministerstwa. I próba powrotu do morskiej 'drabinki' z dwoma stopniami, co zaprzecza idei całego projektu.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kuracent napisał(a):
Kompromis.
Drugi stopień morski będzie nazywał się s.j. do 24m. na morzach zamkniętych i do 200Nm.

To nie jest kompromis! To oceniam jako porażkę. Jeśli rzeczywiście cos powszechnie uzgodniono, to trudno ale jeśli nie to wróćcie raz jeszcze do tematu!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 456 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL