Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 17:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 cze 2013, o 12:41 

Dołączył(a): 7 cze 2013, o 12:37
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przepisy obowiązujące w Polsce od niedawna nie nakładają na amatorów wypoczynku i/lub rekreacji z użyciem sprzętu pływającego poważnych rygorów formalnych. Wymagają jedynie od zainteresowanych posiadania odpowiedniej wiedzy i umiejętności, oraz przestrzegania zasad bezpieczeństwa przy uprawianiu „turystyki wodnej”(tak to nazywa Ustawa). Na początek nie przewiduje ona procedur sprawdzających. Widocznie zakłada „dojrzałość” osób „pełnoletnich”.

Ta żegluga przewiduje ograniczenie pory dnia do dziennej – od wschodu do zachodu słońca (co do minuty),oraz ograniczenia „hydrometeorologiczne”, dotyczące tylko żeglugi przybrzeżnej (na morzu), są to:
- okres zalodzenia, czyli występowania zjawisk lodowych,
- marna widzialność, poniżej 2 Mm,
- siła wiatru powyżej 4 B, ale to nie dotyczy jednostek niezatapialnych (czyli prawie wszystkich nas interesujących).

Dotyczy to jednostek do 7,5 m długości i mocy silnika do 10 kW (to nie są Konie Wodne!!).

Tak potraktowany Obywatel(ka) skazany jest na samoocenę. I, stosownie do jej wyniku, naukę. Można zacząć znaną od zawsze metodą „prób i błędów” - próbujcie, w końcu tak mniej więcej nauczyliście się kiedyś chodzić.
Ale wtedy pomagali Wam życzliwi ludzie. Teraz też mogą. Jeżeli potrzebny będzie nauczyciel trzeba go sobie znaleźć. Ale nie jest on obowiązkowy. Kursów, szkółek jest bardzo dużo. Można wybrać sobie optymalną. I pamiętać, że na rynku rządzi klient.
W podjęciu decyzji pomoże niniejszy poradnik. Może się też przydać (również umotywować) do zdobycia uprawnień wyższych – stopnia „żeglarza”. Tu też szkolenie nie jest obowiązkowe – wystarczy umieć. Ale i zdać egzamin.
Jak sobie z tym poradzić traktuje przedmiotowy podręcznik.

Polecam moją książkę - Pożeglować(pod nowymi przepisami)


Załączniki:
żeglować.jpg
żeglować.jpg [ 15.96 KiB | Przeglądane 7506 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2013, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Jeżeli to są "nowe" przepisy, to książka jest spóźniona o około 5lat.... ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2013, o 14:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
To co napisałeś w widocznym wyżej "wstępniaku" ma bardzo niewiele wspólnego z obowiązującymi obecnie przepisami.
Jeżeli i reszta książki jat tak "aktualna" jak to co tu czytamy - to właśnie dałeś jej świetna antyreklamę.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2013, o 15:05 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
:rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2013, o 15:14 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
"- siła wiatru powyżej 4 B, ale to nie dotyczy jednostek niezatapialnych (czyli prawie wszystkich nas interesujących)."
Czuję się wstrząśnięty, ale nie zmieszany.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2013, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Gienek napisał(a):
nie dotyczy jednostek niezatapialnych


A jakie to są jednostki poza drewnianą omegą i Bezem wypakowanym pianką po sufit ?
:rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2013, o 18:02 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
To nie ja wymyśliłem, ja tylko cytowałem... :)
Przecież dodałem, że jestem wstrząśnięty....
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2013, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
No i jeżeli jasność wypowiedzi w książce jest taka jak piewrszego postu jej autora, to ja już nic nie rozumiem i chyba nawet nie będę próbował zrozumieć :roll:

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2013, o 06:59 

Dołączył(a): 7 cze 2013, o 12:37
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Każdemu pragnącemu żeglować polskie przepisy w tym nie przeszkadzają. Powszechna niegdyś opinia, że jest inaczej, wynikająca z potocznego przeświadczenia „że nic nie wolno” od bardzo dawna nie odpowiada prawdzie, choć wywodząca się z tego „teoria spiskowa”, że ONI złośliwie i bezczelnie szkodzą żeglarstwu ma się dalej nieźle.
Dlatego zaczynamy od najważniejszych przepisów, po zapoznaniu się z którymi, część zainteresowanych odłoży niniejszy podręcznik i zacznie żeglować. Jest to znana od zawsze metoda „prób i błędów” - próbujcie, w końcu tak mniej więcej nauczyliście się kiedyś chodzić.

Jeżeli decydujecie się na tą metodę polecam jednostki raczej małe, oczywiście stosownie do wagi. Prawie wszystko, co się na nich nauczycie, przyda się na pewno na większych. Odwrotnie, o czym można się przekonać na niektórych kursach, raczej niekoniecznie. W skrajnym przypadku – doświadczenia nawet z najwyższej rei „Pogorii”, to umiejętności żeglarskie z zupełnie innej bajki.

Dorosły obywatel, bez względu na to, czy umie czy nie umie pływać może prowadzić łódź, również żaglową, o długości do 7,5 m. Prowadzić to również wozić innych, w tym niepełnoletnich. Na jakich warunkach, o tym będzie dalej.

Co to jest „7,5 m”. To jest ok. ¾ obecnych na naszych wodach żaglówek, motorówek i innych pływadeł, w tym oczywiście deski żaglowe, kajaki, rowery wodne i wszystkie żeglarskie klasy olimpijskie. Powierzchnia żagli nie ma znaczenia, ograniczenie natomiast dotyczy mocy silnika do 10 kW (to nie są konie Wodne!!).
Na jakich akwenach? Wszystkich śródlądowych
i przybrzeżnych morskich – do 2 mil morskich (Mm) od brzegu. Po lądowemu mówiąc, jest to 2 x 1852m, czyli 3704 m. Daleko.

Skoro już to wiecie, dalej czytać nie musicie – ale większość informacji zawartych w podręczniku przyda się każdemu przy prowadzeniu dla przyjemności (sport to podobno też przyjemność) lub celów reprezentacyjnych (szpanu) jednostki pływającej. A to jest właśnie definicja jachtingu – i nic w niej nie ma o napędzie.

Dla tych co jednak już dalej nie chcą tego czytać polecam, ja ale też i Royal Yachting Association, książkę „Nauka żeglowania w weekend”, autor J. Driscoll, wydaną dość dawno przez „Wiedza i Życie”. Co prawda, w weekend to oni się żeglować na pewno nie nauczą, ale co zdolniejsi, w parę, na pewno tak. Mam tu na myśli oczywiście tylko słabo zdefiniowane podstawy – całe szczęście dotyczące małej żaglóweczki.
Myślę, że podobnych „samouczków” można znaleźć więcej.

Może to niektórych, zwłaszcza tych wielce biegłych (od dziecka) w grach komputerowych, trochę podłamać, ale średnia wieku medalistów olimpijskich w żeglarstwie to około „trzydziestki” - i chyba wszystko jasne.

Podręcznik który właśnie zaczynamy, jest przeznaczony dla początkujących żeglarzy, w tym również amatorów zdobycia patentu żeglarza, czyli tych, których 7,5 m nie zadowala, ale też takich, co zdali kiedyś jakiś egzamin, ale nie pamiętają jaki i w którym roku. W większości przypadków taki „papier” jest do odtworzenia i zachowuje ważność. Wiedzę i umiejętności, jeżeli jakieś były, trzeba jednak zregenerować.

Zakres wiedzy powinien wystarczyć do 12 m długości (jachtu). Po pierwsze – bo tyle prowadzić może „żeglarz” po przybrzeżnych wodach morskich, po drugie – bo więcej wymagało by bardzo poważnej rozbudowy podręcznika, po trzecie – bo na większym właściciel ze stopniem żeglarza i tak będzie musiał, być może dorywczo, zatrudniać jakichś „zawodowców”.

Kolejność rozdziałów, trudna do logicznego uporządkowania, zmuszać będzie czasem do cofnięcia się po treści już „zaliczone”, również po to, aby do końca je zrozumieć w świetle i kontekście kolejnych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2013, o 07:15 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
kapitan napisał(a):
Skoro już to wiecie, dalej czytać nie musicie – ale większość informacji zawartych w podręczniku przyda się każdemu przy prowadzeniu dla przyjemności (sport to podobno też przyjemność) lub celów reprezentacyjnych (szpanu) jednostki pływającej. A to jest właśnie definicja jachtingu – i nic w niej nie ma o napędzie.


Zapewne masz rację ale czy informacja:

"Ta żegluga przewiduje ograniczenie pory dnia do dziennej – od wschodu do zachodu słońca (co do minuty),oraz ograniczenia „hydrometeorologiczne”, dotyczące tylko żeglugi przybrzeżnej (na morzu), są to:
- okres zalodzenia, czyli występowania zjawisk lodowych,
- marna widzialność, poniżej 2 Mm,
- siła wiatru powyżej 4 B, ale to nie dotyczy jednostek niezatapialnych (czyli prawie wszystkich nas interesujących).

ma "nastraszyć" czy zachęcić do kupienia książki bo o tym skąd czerpiesz takie rewelacje pewnie nie powiesz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2013, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 883
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
kapitan napisał(a):
Powierzchnia żagli nie ma znaczenia, ograniczenie natomiast dotyczy mocy silnika do 10 kW (to nie są konie Wodne!!).
Na jakich akwenach? Wszystkich śródlądowych
i przybrzeżnych morskich – do 2 mil morskich (Mm) od brzegu. Po lądowemu mówiąc, jest to 2 x 1852m, czyli 3704 m. Daleko.

Zachęcając do czytania czegoś co nosi podtytuł "pod nowymi przepisami" należałoby obowiązujące przepisy znać... Tymczasem:
1. Ograniczenie - dla bezpatentowców - mocy silnika jachtów żaglowych do 10kW nie jest prawdą,
2. Ograniczenie - dla bezpatentowców - akwenów do 2Mm od brzegu nie jest prawdą,
3. Ograniczenie mocy wynosi 75kW (i - bynajmniej - nie są to konie wodne) dla jachtów motorowych do 15km/h i długości do 13m.
Moje twierdzenia wynikają z Art. 37a. ust 2-4 ustawy o żegludze śródlądowej (http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20061230857). Jeśli upierasz się, że jest inaczej - podaj proszę podstawę prawną. :szukaj:

Proszę też o podstawę dla poniższych twierdzeń:
kapitan napisał(a):
Ta żegluga przewiduje ograniczenie pory dnia do dziennej – od wschodu do zachodu słońca (co do minuty),oraz ograniczenia „hydrometeorologiczne”, dotyczące tylko żeglugi przybrzeżnej (na morzu), są to:
- okres zalodzenia, czyli występowania zjawisk lodowych,
- marna widzialność, poniżej 2 Mm,
- siła wiatru powyżej 4 B, ale to nie dotyczy jednostek niezatapialnych (czyli prawie wszystkich nas interesujących).


Wygląda, że Twoja książka... dezinformuje... :-(

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2013, o 08:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
bury_kocur napisał(a):
Gienek napisał(a):
nie dotyczy jednostek niezatapialnych


A jakie to są jednostki poza drewnianą omegą i Bezem wypakowanym pianką po sufit ?
:rotfl:
Pzdr
Kocur

Przesadzasz Włodku :) mojego starego MIKIego widziałeś? No to jeśli widziałeś, to widziałeś niezatapialny jacht morski( no jachcik, bo to tylko 7m) :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

kapitan napisał(a):
Każdemu pragnącemu żeglować polskie przepisy w tym nie przeszkadzają. Powszechna niegdyś opinia, że jest inaczej, wynikająca z potocznego przeświadczenia „że nic nie wolno” od bardzo dawna nie odpowiada prawdzie, choć wywodząca się z tego „teoria spiskowa”, że ONI złośliwie i bezczelnie szkodzą żeglarstwu ma się dalej nieźle.

Dużo w tym manipulacji. ONI nadal szkodzą jak mogą, a mało mogą tylko dzieki temu, że Ci co wywalczyli obecne przepisy trzymają rękę na pulsie. Ale o tych co na przekór ONYM owe zmiany wywalczyli jest jedynie sugestia, że utrzymują "teorię spiskową" o ONYCH. Taka sobie zgrabna manipulacyjka, bo ani Ci co zmiany wywalczyli żadnej "teorii" nie utrzymują, ani ONI nie przestali działać. Niestety ONI nadal mają się zadziwiająco dobrze, i nadal usiłują żeglarstwo wziąć na powrót w swoją łapę.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2013, o 12:53 

Dołączył(a): 5 cze 2013, o 20:27
Posty: 16
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nieistotne
kapitan napisał(a):
– bo na większym właściciel ze stopniem żeglarza i tak będzie musiał, być może dorywczo, zatrudniać jakichś „zawodowców”.
:rotfl:
Pół prawdy --> całe KŁAMSTWO.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2013, o 00:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
Niestety ONI nadal mają się zadziwiająco dobrze, i nadal usiłują żeglarstwo wziąć na powrót w swoją łapę.


"ONI" Maćku jak wiesz musi po prostu wymrzeć ...
"ONI" mają ten sposób myslenia zakodowany w mózgu i NIC tego nie zmieni.
I wiesz Maćku o tym równie dobrze jak pozostali...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2013, o 01:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
kapitan napisał(a):
Każdemu pragnącemu żeglować polskie przepisy w tym nie przeszkadzają.

A ci polscy żeglarze, którzy podnieśli na swoich jachtach banderę Szwecji, Danii, Niemiec, Holandii czy Wielkiej Brytanii, zrobili to z obrzydzenia dla nadmiernej liberalizacji polskich przepisów...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2013, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
bury_kocur napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Niestety ONI nadal mają się zadziwiająco dobrze, i nadal usiłują żeglarstwo wziąć na powrót w swoją łapę.


"ONI" Maćku jak wiesz musi po prostu wymrzeć ...
"ONI" mają ten sposób myslenia zakodowany w mózgu i NIC tego nie zmieni.
I wiesz Maćku o tym równie dobrze jak pozostali...
Pzdr
Kocur


No przecież to własnie napisałem :)
ale trzeba brać pod uwagę, że ONI hodują sobie następców :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2013, o 05:35 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Biznes rodzinny...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2013, o 11:28 

Dołączył(a): 7 cze 2013, o 12:37
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
http://www.ebooki123.pl/pozeglowac-pod- ... isami_p245


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2013, o 11:51 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
No a jak do tego co wcześniej publikacji wytknięto ma się to?:
Autor skupił się na zaakcentowaniu aktualnych (z kwietnia 2013) wymagań formalnych dotyczących jej uprawiania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2013, o 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4282
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jak dobrze, ze nie ma obowiązku czytania książek. :mrgreen: :-P :twisted:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2013, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 883
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
kapitan napisał(a):
http://www.ebooki123.pl/pozeglowac-pod- ... isami_p245

w darmowym fragmencie więcej "rewelacji", np:
kapitan w swojej książce napisał(a):
Żeglarz [jachtowy] może również pełnić funkcję wykwalifikowanego zastępcy kapitana na małych jachtach pełnomorskich.

To oczywiście taka sama prawda jak stwierdzenie:
"Posiadacz biletu miesięcznego może pełnić funkcję zastępcy kuka na jachtach o kadłubie stalowym, pomalowanych na biało lub niebiesko."

Ciekawym po co ta książka została napisana? Czy tylko dla tego fragmentu:
Załącznik:
Pożeglować_autoreklama.JPG
Pożeglować_autoreklama.JPG [ 67.6 KiB | Przeglądane 5274 razy ]
?

I jeszcze:
Załącznik:
Skromność.JPG
Skromność.JPG [ 23.4 KiB | Przeglądane 5263 razy ]

:rotfl:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Kurcze, nie wytrzymałem. To i ja polecam moją książkę.
Jak pożeglować, to pożeglować. Tam przynajmniej jest o żeglowaniu :-)


Załączniki:
Poradnik_zeglarski2.jpg
Poradnik_zeglarski2.jpg [ 562.87 KiB | Przeglądane 5036 razy ]

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Mariusz Główka napisał(a):
Kurcze, nie wytrzymałem. To i ja polecam moją książkę.
Jak pożeglować, to pożeglować. Tam przynajmniej jest o żeglowaniu :-)


Jest to jedna z moich ulubionych książek. Ma jasno zdefiniowany target, co jest bardzo ważne: osoby żeglujące na śródlądziu z patentem, początkujący, czarterobiorcy. I w tej kategorii zdecydowanie najlepsza książka od 1000 lat.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2013, o 08:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kuracent napisał(a):
(...). I w tej kategorii zdecydowanie najlepsza książka od 1000 lat.

(...)


Hihihi :rotfl:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2013, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Szaman3 napisał(a):
Kurcze, nie wytrzymałem. To i ja polecam moją książkę.
Jak pożeglować, to pożeglować. Tam przynajmniej jest o żeglowaniu :-)


I ja polecam!
Pozdrawiam
Piotrek

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL