Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 16:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 883 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lut 2018, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel, dobrze - niech tam będa jednostki pomiarowe. W każdym razie nie wyporność, ani masa... ;)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 00:08 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
adaswa napisał(a):
akurat tym żaglowcom nie zaszkodziło by posiadanie kapitanów i oficerów z kwalifikacjami innymi niż PZŻ.
Z nikim mi się tak źle nie pływało na jachtach (żaglowcach)(*) jak z kapitanami po szkołach morskich (cywilnych czy wojskowych) :oops:

(*) moje wrażenia nie dotyczą Daru Młodzieży, bo akurat trafił sie kapitan-pasjonat (co już nie dotyczyło oficerów z marynarki).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 00:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wbrew pozorom ma znaczenie, których jednostek używamy. Zupełnie inny sposób określania pojemności oraz tonażu rejestrowego (pomimo, że obie wielkości określają objętość) powoduje brak prostego przełożenia. Ze względu na nieliniową skalę pojemności różnica jest tym większa, im mniejsza jest jednostka.

1000 RT = 761,4 jedn. poj.
100 RT = 70,48 jedn. poj.
10 RT = 6,48 jedn. poj.
1 RT = 0,59 jedn. poj.

W szczególnie interesujących nas przypadkach:
200 RT = 144,4 jedn. poj.
274,14 RT = 200 jedn. poj.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 00:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
W szczególnie interesujących nas przypadkach:
200 RT = 144,4 jedn. poj.
274,14 RT = 200 jedn. poj.
Pytanie, czy PRS zrobił przeliczenie dla wszystkich naszych żaglowców? Zawiszy, przy 36 metrach długości kadłuba przypisuje się 162 jednostki, Pogorii przy 41,5 metrach kadłuba - 290,56 jednostek, Chopinowi dla 44,5 m odpowiednio 306 jednostek, a Borchardtowi... 34 metrów (niecałe) i 173? Tak przy okazji, z braku informacji w PRS zerknąłem na Wiki, a tam podają to dla Kapitana w rt... ;)

Są różnice w konstrukcji kadłubów i nadbudówek, ale aż tak duże (mam na myśli dystans między szkunerami i pozostałymi dwiema jednostkami)?

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 01:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
panwac napisał(a):
zerknąłem na Wiki
To marne źródło :)

Borchardt na pewno ma w jednostkach pojemności, bo zwróciłem na to uwagę oglądając Certyfikat Okrętowy i Świadectwo Pomiarowe.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 02:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
PRS najprawdopodobniej podaje dane wg Świadectwa Pomiarowego nie zwracając uwagi na jednostki. W rejestrze jachtów z roku 1985 Pogoria ma 290,56 BRT, a Zawisza 171,71 BRT. Natomiast w rejestrze z 1995 Pogoria ma 290,56 jednostek, a Zawisza 171,71 jednostek.

Chopin jako budowany już w trakcie obowiązywania nowych przepisów o pomierzaniu statków z pewnością ma pojemność w jednostkach niemianowanych.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Ostatnio edytowano 12 lut 2018, o 02:12 przez Stara Zientara, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 02:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
adaswa napisał(a):
Czyli od 2011 nic mądrego nie udało się wymyślić...
Colonel napisał(a):
Raczej nikt nie chciał wymyślić

panwac napisał(a):
Raczej decydenci z ostatniego rozdania nie chcą...

Raczej ciężko „na siłę” kogoś uszczęśliwiać.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SIRK napisał(a):
adaswa napisał(a):
Czyli od 2011 nic mądrego nie udało się wymyślić...
Colonel napisał(a):
Raczej nikt nie chciał wymyślić

panwac napisał(a):
Raczej decydenci z ostatniego rozdania nie chcą...

Raczej ciężko „na siłę” kogoś uszczęśliwiać.
Ale że co? Że to coś, co próbuje się wprowadzić jako rozporządzenie (tym razem z procesem konsultacji utrudniającym lub uniemożliwiającym wzięcie w nich udziału), to nie jest uszczęśliwianie na siłę?

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...



Za ten post autor panwac otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
To wszystko świadczy jedynie o dużej skuteczności zainteresowanych utrzymaniem status quo w tym naszym grajdołku.
Konia z rzędem osobie mogącej podać przykład merytorycznej dyskusji o modelu certyfikacji kompetencji w szeroko pojętym środowisku żeglarskim. Obecna wymiana poglądów jest świetnym przykładem takiej konstruktywnej dyskusji.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SIRK napisał(a):
To wszystko świadczy jedynie o dużej skuteczności zainteresowanych utrzymaniem status quo w tym naszym grajdołku.

Powiadasz, że urzędnicy ministerialni, którzy od 18 sierpnia 2011 roku (czyli w ciągu sześciu i pół roku - so far...) nie dokonali regulacji osobnego systemu kwalifikacji dla załóg jachtów komercyjnych (kryteriów wyłaniania i dokonywania audytu ośrodków szkoleniowych, ramowych programów szkoleń, wymagań dla bazy szkoleniowej, kadry, ramowych programów szkoleń, wymagań egzaminacyjnych, wzorów dokumentów, sposobu ich ewidencji etc, etc) - ponieważ są "zainteresowani utrzymaniem status quo"?
I że pat wcale nie trwa z bardziej banalnego powodu - że urzędnicy owi mają tę sprawę głęboko w dupie?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 3: panwac, Stara Zientara, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
To wszystko świadczy jedynie o dużej skuteczności zainteresowanych utrzymaniem status quo w tym naszym grajdołku.


A ja osobiście sądzę, że przyczyną faktu - jak to nazywasz - utrzymywania obecnego status quo w temacie kwalifikacji załóg jednostek komercyjnych jest prosty fakt - nikomu się nie chce tego ruszać bo .... po co ?

Powiedz Krzysztof - komu ma - i w imię czego - zależeć na zmianie obecnego stanu rzeczy ?

Popatrz po sobie i powiedz - źle Ci z tym co jest ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jemu źle, bo za mało kwitów. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: panwac
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 17:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
SIRK napisał(a):
To wszystko świadczy jedynie o dużej skuteczności zainteresowanych utrzymaniem status quo w tym naszym grajdołku.
A ja osobiście sądzę, że przyczyną faktu - jak to nazywasz - utrzymywania obecnego status quo w temacie kwalifikacji załóg jednostek komercyjnych jest prosty fakt - nikomu się nie chce tego ruszać bo .... po co ?
Ja myślę, że chce. Choćby po to, żeby być na krotkiej liście uznanych podmiotów szkoleniowych. Radzę prześledzić zmiany zawartości kilku ostatnich wersji projektu (tego obecnego i poprzedniego, anulowanego w 2015 roku), np. poniższy zapis:
Cytuj:
Rozdział 7
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 48. Dokumenty potwierdzające ukończenie szkoleń dla członków załóg jachtów komercyjnych wydane przed dniem wejścia w życie rozporządzenia przez ośrodki szkoleniowe nieuznane przez ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej przed dniem wejścia w życie rozporządzenia uznaje się za równoważne z dokumentami potwierdzającymi ukończenie szkoleń na świadectwa i dyplomy określone w rozporządzeniu, po przeprowadzeniu w trakcie audytu, o którym mowa w art. 75 ust. 1 pkt 1 ustawy, analizy programów szkoleniowych oraz procesu szkolenia w danym ośrodku szkoleniowym.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
komu ma - i w imię czego - zależeć na zmianie obecnego stanu rzeczy ?

Zauważyć przy tym należy, że mowa o rozporzadzeniu, które ma wprowadzić całkiem w polskim prawie nowy, osobny i suplementarny wobec istniejącego system kwalifikacji żeglarsko-zawodowych.
Wszelkie inne, wynikające wprost z ustawy o bezpieczeństwie morskim uprawnienia do uprawiania żeglugi na jachtach, w tym na jachtach komercyjnych - nie powinny przy tym ulegać zmianie - z tej oczywistej przyczyny, dla której rozporządzenia wykonawcze do ustawy nie mogą naruszać zapisów samej ustawy...
Jakość stanowienia prawa mamy jednak taką, że urzędnicy ministerialni zdecydowali w swoim kolejnym (piątym? szóstym?) projekcie uregulowania "kwalifikacji zawodowych" ową kardynalną zasadę kompletnie zignorować.

Dlatego uważam, że prawdziwie ciekawa byłaby odpowiedź na pytanie:
"komu zależy na tym, by w rozporządzeniu wykonawczym wydanym na podstawie art 70 ustawy o bezpieczeństwie morskim naruszać i podważać przepis wyrażony w art 69 tej samej ustawy?"

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 5: bury_kocur, Były user, Colonel, panwac, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 01:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
bury_kocur napisał(a):
Powiedz Krzysztof - komu ma - i w imię czego - zależeć na zmianie obecnego stanu rzeczy ?

Najprostsza odpowiedz to aby wzorem krajów cywilizowanych zapanował ład i porządek, abyś na przykład jako przedsiębiorca działał w prawnie uregulowanym środowisku, natomiast jako usługobiorca miał równocześnie zapewnione standardy minimum. Wielokrotnie przywoływałeś różne rozwiązania rodem ze Skandynawii to może i tym razem powiesz nam jak zweryfikowanymi umiejętnościami należy się wykazać, aby dla przykładu zabrać na żeglarską przygodę grupę szkolną kolegów twojego potencjalnego wnuczka?

Zakładam, że każda zdroworozsądkowo myśląca osoba rozumie dlaczego „tak” ale bardziej zagadkowe jest zagadnienie, dlaczego „nie”. Oczywiście można wszystko sprowadzić do lenistwa i absurdu urzędniczego tylko, że w żaden to sposób nie wyjaśnia nam prezentowanych na forum opinii dyżurnych krytykantów. No bo jak głupota urzędnicza ma się do; skoku na kasę czy konkurencji, konwencyjnego sposobu określania wielkości jednostek pływających czy też najzwyklejszych kresek na wodzie, kultury prawnej, wolności gospodarczej czy swobód obywatelskich? Już sam się gubię w jakim to ja matrixie żyje.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 02:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
SIRK, czasem pomyśl zanim napiszesz.

Z pewnością bardzo byś się ucieszył, gdyby nagle się okazało, że możesz pływać dalej.

Po potwierdzeniu tego, co robiłeś przez ostatnie 30 lat, powtórzeniem tego stażu. Oczywiście odpłatnie - Ty płacisz. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 02:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
SIRK, czasem pomyśl zanim napiszesz.
A nie lepiej, żeby nie rozumiał? Jeden krótki wpis bez sensu, samozadowolenie że napisał cokolwiek i tyle.

A rzeczywistość i tak go dopadnie, jeśli urzędnicy klepną nowe prawo. Pytanie, jakie...

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 08:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
SIRK napisał(a):
Najprostsza odpowiedz to aby wzorem krajów cywilizowanych zapanował ład i porządek, abyś na przykład jako przedsiębiorca działał w prawnie uregulowanym środowisku, natomiast jako usługobiorca miał równocześnie zapewnione standardy minimum.


Tu moja zgoda.

Problem w tym, że urzędnicza realizacja - jak właściwie wszystko w ostatnim czasie, przy czym w tym wypadku, ten ostatni czas to wiele lat wstecz - jest zaprzeczeniem Słusznej idei.
No chyba, że dobre prawo oznacza:
- odbierające prawa nabyte działanie prawa wstecz;
- zmienianie ustaw rozporządzeniami, (a kiedy decydować będą powielane i tajne okólniki?);
- chaos redakcyjny i bełkot w miejsce poprawnej prawniczej polszczyzny;
- skomplikowanie wymagające interpretacji, która oczywiście będzie uskuteczniać nie organ uprawniony, a urzędnik;
- ustawienie przepisów pod prywatnego (konkretnego lobbystę0;
- oraz pod podmioty zagraniczne, wszak repolonizujemy żeglarstwo.
Jak rozumiem, o tych problemach wszyscy tu piszą.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 08:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel w jakim ostatnim czasie?ta sprawa się ciągnie i ciągnie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Wielokrotnie przywoływałeś różne rozwiązania rodem ze Skandynawii to może i tym razem powiesz nam jak zweryfikowanymi umiejętnościami należy się wykazać, aby dla przykładu zabrać na żeglarską przygodę grupę szkolną kolegów twojego potencjalnego wnuczka?


A proszę Cię bardzo.

Jeżeli jest to wycieczka typu żeglarska przygoda dla młodych ludzi non profit i jednostka nie przekracza 12 m długości oraz 4 szerokości - a zakładam, że nie nie mówimy o pływaniu statkiem wycieczkowym - to zapraszam ową grupę młodych ludzi, zakładamy środki ratunkowe na grzbiet i wypływamy.

I to jest koniec - żadnymi zweryfikowanymi umiejętnościami wykazywać się nie muszę.

Pływałem w Szwecji z moją córką - wówczas nastoletnią i jej koleżankami - robiąc im takie wycieczki pod żaglami i formalnie nic więcej mieć nie musiałem mieć.

Nawet złamanego pół patentu ani pół rejestracji jednostki nie potrzebowałem.

Mówimy o zwykłym rejsie non profit wykonanym np. przez przysłowiowego opiekuna owego wnuczka dla jego kolegów.

Podobnie Weronika i Jej matka zapraszała wielokrotnie klasę Weroniki na wycieczki leśne do lasów w ich posiadłości - a mają tych swoich lasów tam 20 ha - , gdzie np. grasują dzikie zwierzęta i specjalnie przeszkolonego myśliwego do tego nie potrzebowały.

A jak bardzo potrzebujesz to o przepisy dotyczące pływań komercyjnych spróbuję Ci się dowiedzieć ale to chwilę potrwa.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Piotrze z Sexem ;) A "wiele lat" to nie: "ciągnie i ciągnie"?

PS. Dla cenzury obyczajowej:
Bo to było tak po kaszubsku:
- "Co to jest sex?"
- Miandzi piąci , a sedmi!"

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel napisał(a):
Problem w tym, że urzędnicza realizacja - jak właściwie wszystko w ostatnim czasie, przy czym w tym wypadku, ten ostatni czas to wiele lat wstecz - jest zaprzeczeniem Słusznej idei.
No chyba, że dobre prawo oznacza:
- odbierające prawa nabyte działanie prawa wstecz;
- zmienianie ustaw rozporządzeniami, (a kiedy decydować będą powielane i tajne okólniki?);
- chaos redakcyjny i bełkot w miejsce poprawnej prawniczej polszczyzny;
- skomplikowanie wymagające interpretacji, która oczywiście będzie uskuteczniać nie organ uprawniony, a urzędnik;
- ustawienie przepisów pod prywatnego (konkretnego lobbystę0;
- oraz pod podmioty zagraniczne, wszak repolonizujemy żeglarstwo.
Jak rozumiem, o tych problemach wszyscy tu piszą.
Doprecyzujmy: ostatnia realizacja trwa od jesieni 2015 roku (jeśli dobrze pamiętam, były trzy lub cztery wersje tego projektu). Wcześniejsza, wywalona do kosza, była procedowana od czasu projektu ustawy (znajdowała sie w pakiecie projektów rozporządzeń do ustawy). Tam etapów konsultacji było kilka i ostatecznie tuż przed wyborami projekt anulowano (ze starej wersji pozostał, co do zamysłu i idei zgodny z poprzednimi, cytowany przeze mnie wpis o uznaniu nieuznanych działań szkoleniowych; reszta, to teraz dość niedokładne i przez to nie do końca zrozumiałe tłumaczenie przepisów brytyjskich).

Co do oceny sposoby zmiany prawa, to zgadzamy się w pełni.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Colonel napisał(a):
Jak rozumiem, o tych problemach wszyscy tu piszą.

A czy my aby napewno mamy na myśli te same wypowiedzi?
O każdej z twoich uwag można by długo i dużo ale skupmy się na „prawach nabytych” bo to chyba jest clue problemu.
Po pierwsze, jest taki mechanizm jak „vacatio legis” w przeciwnym razie nie można byłoby zmienić żadnych regulacji. A po drugie to wielu (większość?) z nas stałaby się niewykfalifikowanymi bezrobotnymi gdyby poprzestała na umiejętnościach zdobytych trzydzieści lat temu.

Czy mógłbyś wyjaśnić, co masz na myśli pisząc o „repolonizacji żeglarstwa”?

bury_kocur napisał(a):
A jak bardzo potrzebujesz to o przepisy dotyczące pływań komercyjnych spróbuję Ci się dowiedzieć ale to chwilę potrwa.


A czy my rozmawiamy o rodzinnym pływaniu weekendowym czy może o kwalifikowanej turystyce żeglarskiej?
Przy okazji mógłbyś jeszcze sprawdzić jakie trzeba spełniać warunki aby organizować imprezy integracyjne na pokładzie jednostki pływającej.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SIRK napisał(a):
Po pierwsze, jest taki mechanizm jak „vacatio legis” w przeciwnym razie nie można byłoby zmienić żadnych regulacji.
Podaj proszę, jaki okres vacatio legis przewiduje legislator w tym przypadku i jak to się ma do możliwości dostosowania się do tych przepisów (w szczególności w odniesieniu do wymogów stazowych oraz skompletowania wymaganej dokumentacji taki staż potwierdzającej).
SIRK napisał(a):
A po drugie to wielu (większość?) z nas stałaby się niewykfalifikowanymi bezrobotnymi gdyby poprzestała na umiejętnościach zdobytych trzydzieści lat temu.
Ależ przecież nikt z tu obecnych (tak sądzę) nikomu nie broni zdobywania nowych doświadczeń. Jedynie (przynajmniej dla mnie) forma wymuszania odbycia kolejnej paczki szkoleń (czytaj: nabycia świadectw i dyplomów) we wskazanych, wybranych ośrodkach szkoleniowych w drodze ograniczenia, odebrania lub nie uznania uprawnień wcześniej nadanych nieco śmierdzi.
SIRK napisał(a):
czy my rozmawiamy o rodzinnym pływaniu weekendowym czy może o kwalifikowanej turystyce żeglarskiej?
Wskaż, proszę, definicję kwalifikowanej turystyki żeglarskiej i jej podstawę prawną oraz odniesienie do tytułu tego wątku.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
jak zweryfikowanymi umiejętnościami należy się wykazać, aby dla przykładu zabrać na żeglarską przygodę grupę szkolną kolegów twojego potencjalnego wnuczka?


Zadaj to pytanie powyższe w sposób zrozumiały dla laika - wysyłam to osobie, która nie ma nic wspólnego pływaniem komercyjnym a czasem spędza czas na swoim jachcie typu Albin Viggen i nie ma w związku z tym nic wspólnego z żadnym systemem ani rejestracji jachtów ani dokumentów typu patenty czy tez podobne.

Co rozumiesz przez pytanie:

SIRK napisał(a):
jak zweryfikowanymi umiejętnościami należy się wykazać,


Bo przyznam sie sam nie rozumiem o co pytasz ...

To jedno - drugie to temat podobny - sprecyzuj pytanie:

SIRK napisał(a):
jakie trzeba spełniać warunki aby organizować imprezy integracyjne na pokładzie jednostki pływającej.


Może dla Ciebie pytanie jest proste i zrozumiałe ale nie dla wszystkich a ja nie chciałbym przekłamać Twoich pytań.

Więc poproszę o pytania jak chłop krowie na granicy bo inaczej słabe szanse na odpowiedź - nikt z rodziny nie ma czasu na przekopywanie się przez stosy nieznanych im kompletnie przepisów dotyczących pływań zawodowych - nikt z nich nie pływa zawodowo.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
panwac napisał(a):
Wskaż, proszę, definicję kwalifikowanej turystyki żeglarskiej i jej podstawę prawną


Sam to chętnie przeczytam bo już termin "turystyki kwalifikowanej" śmierdzi mi masłem maślanym:

Za Wikipedią:

Turystyka kwalifikowana – to wspólne określenie rodzajów turystyki takich jak: piesza nizinna, piesza górska, narciarska, turystyka rowerowa, motorowa, kajakowa i żeglarska, nadane aby wyróżnić tę grupę spośród tradycyjnych rodzajów turystyki.

Termin "turystyka kwalifikowana" wywodzi się od:

kwalifikacji osobowych, jakie posiąść musi turysta kwalifikowany;
kwalifikowania osiągnięć turystycznych dla uzyskania coraz wyższych stopni odznak turystycznych;
wyczynu turystycznego – jest porównywana do sportu kwalifikowanego, w którym wyczyn stanowi istotę działalności sportowców wyczynowych.

Turystą kwalifikowanym jest osoba trwale zainteresowana turystyką, uprawiająca ze znawstwem i zamiłowaniem wybrane jej dyscypliny, przestrzegająca społecznych norm zachowania się na szlaku i w obiektach turystycznych, doskonaląca swoją sprawność fizyczną oraz łącząca turystyczną aktywność fizyczną z wszechstronnym poznaniem rejonu w którym uprawia turystykę.

Turystyka kwalifikowana to najwyższa forma specjalizacji turystycznej. Uprawianie jej wymaga specjalnego przygotowania psychofizycznego, zahartowania na trudy, umiejętności zachowania się w środowisku naturalnym i w obiektach turystycznych, a w niektórych przypadkach potwierdzonej przez właściwe organizacje umiejętności posługiwania się sprzętem turystycznym, (rowerem, żaglówką, nartami, sprzętem do nurkowania, sprzętem wspinaczkowym, itp.).

Turystykę kwalifikowaną uprawiać można indywidualnie i zespołowo, w grupach nieformalnych i zorganizowanych, niekiedy w połączeniu z elementami współzawodnictwa[."


No to wygląda Piotrze, że każdy z nas jest "żeglarskim turystą kwalifikowanym" choć nadal nie wiem o co chodzi :rotfl: i nie qmam czym różnić się ma "normalna turystyka żeglarska" od żeglarskiej turystyki kwalifikowanej.

Przecież to jakaś piramidalna bzdura ta turystyka kwalifikowana :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
panwac napisał(a):
Wskaż, proszę, definicję kwalifikowanej turystyki żeglarskiej i jej podstawę prawną oraz odniesienie do tytułu tego wątku.


Definicja to nie jest ale znalazłem takie cóś:

http://ttpik.pl/kurs-instruktora-turyst ... -zeglarska

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
panwac napisał(a):
Wskaż, proszę, definicję kwalifikowanej turystyki żeglarskiej i jej podstawę prawną oraz odniesienie do tytułu tego wątku.

Definicja to nie jest ale znalazłem takie cóś:
http://ttpik.pl/kurs-instruktora-turyst ... -zeglarska
...plus wcześniejsze.
Bury, ale wiesz, że niczym Stirlitz ja to wiem, że Ty wiesz i ja wiem, że my wiemy, ale nie wiem, czy Sirk wie (a śmiem twierdzić nawet że nie kuma), dlatego zapytałem Sirk... centralę... Sirka znaczy. ;)

Poza tym prosiłem o podstawę prawną, a nie o Wiki, czy inne biuro zarabiania na turystach. :)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
panwac napisał(a):
Poza tym prosiłem o podstawę prawną, a nie o Wiki


Ja tam qmam co piszesz ale nadal nie qmam o co chodzi z tą turystyka kwalifikowaną i może Ty Piotr umiesz wyjaśnić czym różnić się ma "normalna turystyka żeglarska" od "żeglarskiej turystyki kwalifikowanej" ?

Znaczy - jak płynę sam to jestem turysta normalny a jak z kumplem i jego żoną + dwójką dzieciaków to robię za turystykę kwalifikowaną ???

Nic nie rozumiem z tej kwalifikacji ale ja prosty inżynier od Diesli jestem... :-(

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

SIRK napisał(a):
Przy okazji mógłbyś jeszcze sprawdzić jakie trzeba spełniać warunki aby organizować imprezy integracyjne na pokładzie jednostki pływającej.


Wiem - oświeciło mnie ! :rotfl:

YES, YES, YES...

Warunkiem zorganizowania imprezy integracyjnej na pokładzie jednostki pływającej jest posiadanie na owej jednostce odpowiedniej ilości trunków wysoko%.

Bez tego kicha z imprezy ...

Dobra odpowiedź ? :lol:

Z mojej obserwacji to każdego weekendu na takim Helu na prawie każdym jachcie jest taka impreza integracyjna ...

Kurcze - nigdy się nie zastanawiałem nad jakimiś warunkami - zwykle bywało tak, że jeden wpadł z jedną flaszką, drugi z drugą i impreza była...

Teraz już wiem, że to się nazywa "spełnienie warunków"... :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: panwac
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
nadal nie qmam o co chodzi z tą turystyka kwalifikowaną i może Ty Piotr umiesz wyjaśnić czym różnić się ma "normalna turystyka żeglarska" od "żeglarskiej turystyki kwalifikowanej" ?
Tym, czym aktywność głównych bohaterów epizodu "Cud narodzin". W połowie sceny pojawia się pytanie i odpowiedź odnośnie kwalifikacji. https://www.sadistic.pl/monty-python-cu ... t14936.htm
bury_kocur napisał(a):
SIRK napisał(a):
Przy okazji mógłbyś jeszcze sprawdzić jakie trzeba spełniać warunki aby organizować imprezy integracyjne na pokładzie jednostki pływającej.
Wiem - oświeciło mnie ! :rotfl:

YES, YES, YES...

Warunkiem zorganizowania imprezy integracyjnej na pokładzie jednostki pływającej jest posiadanie na owej jednostce odpowiedniej ilości trunków wysoko%.
I tego się trzymajmy - a przy okazji mamy jasny przykład na to, że spełnianie warunków bywa kosztowne i wymaga wcześniejszego planowania. ;)
bury_kocur napisał(a):
panwac napisał(a):
Poza tym prosiłem o podstawę prawną, a nie o Wiki
Ja tam qmam co piszesz...
Pytanie, czy SIRK qma? :lol:

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 883 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 30  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL