Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 kwi 2024, o 17:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 883 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 maja 2013, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Zaczęło się od tego, że PZŻ zwęszył kasę i zaczął takie kutry wędkarskie rejestrować jako jachty. Potem dobrały się to tego UM-y.

Eee, to "jachty" motorowe są... więc to chyba ten drugi "polski związek sportowy"?
Eeee, chyba nie wiesz o czym piszesz... jaki "ten drugi" związek?
Rejestr jachtów morskich jest w Polsce jeden, prowadzony jest przez PZŻ.
Podobny rejestr, jaki teoretycznie mógłby prowadzić PZMiNW nie działa (mimo, że w zasadzie istnieje taka prawna możliwość, stworzona przez kodeks morski)

_jp_ napisał(a):
A swoją drogą, to jak myślicie - jak to teraz będzie w tej słynnej pływającej knajpo-smażalni POL-ileś?

"Słynna knajpo-smażalnia" posiada liczne swoje kopie i mutacje.
Wszystkie one zarejestrowane zostały w rejestrze jachtów morskich, który prowadzony jest przez PZŻ.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2013, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
SIRK napisał(a):
Najważniejsza sprawa , to wyjaśnienie zamieszania z załogą jachtu czarterowego i zdefiniowanie minimalnej/stałej/zawodowej załogi
O tym właśnie pisałem wcześniej.
SIRK napisał(a):
A może wreszcie ktoś napisze jak powinien, jego zdaniem, wyglądać polski system uprawnień zawodowych dla żeglarzy?
Może i ktoś mógłby spróbować, tylko po co? To przewrotne pytanie, wiem. Otóż nikt tutaj nie dysponuje wystarczającym aparatem administracyjnym do dokonania chociażby uzgodnień dot. prawidłowości poszczególnych rozwiązań w odniesieniu do pozostałych regulacji prawnych.
Ponadto obawiam się (ale to tylko przeczucie), że nie da się wypracować rozsądnego rozporządzenia w oparciu o niezbyt rozsądną ustawę, zaś próba takiego łatania prawa na ogół kończy się wyprodukowaniem kolejnego gniota.

Jeśli zauważyłeś, niektórzy, np. ja, są zainteresowani wyłącznie merytoryczną dyskusją, ale nawet to nie jest takie proste - wymaga ona choćby podstawowej wiedzy prawniczej bądź merytorycznej. O ile z tą ostatnią na forum nie jest chyba najgorzej, to prawników wyspecjalizowanym w PA nie mamy tu zbyt wielu...

Ale spróbować warto - przynajmniej będziemy wiedzieć gdzie chcemy dotrzeć. Podejmie się ktoś napisać merytorycznie? Później możemy to wałkować od strony prawnej...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com



Za ten post autor el Szaman otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2013, o 07:51 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
_jp_ napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Proponuję zapoznać się z działem II Kodeksu morskiego Przewóz pasażerów. Nie ma potrzeby tworzyć nowych definicji i umieszczać ich w rozporządzeniu.

Właśnie, zapoznaj się. Tam nie ma prawnej definicji pasażera, tylko co się pasażerowi należy od przewoźnika. Zresztą, gdyby nawet w kodeksie morskim była definicja pasażera, to jest on odrębną ustawą i nigdzie nie jest napisane, że ustawa o bezpieczeństwie morskim posługuje się taką samą prawną definicją pasażera.
Racja więc o ile się nie mylę pozostaje wykładnia logiczna i językowa. Na podstawie praw i obowiązków pasażera można wywnioskować, że pasażerem jest osoba odbywająca podróż morską (ciekawa czy jest tego definicja?) nie biorąca udziału w prowadzeniu statku, której wydano bilet.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2013, o 08:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Czyli aby móc popłynąć jako pasażer musiałbyś wypełniać dwa warunki: odbywać podróż morską i posiadać wydany bilet. Nie bardzo widzę związek omawianym tematem - nie rozumiem, co zastosowanie tego zapisu miałoby wnieść. Możesz rozwinąć?

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2013, o 08:13 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Nie tylko dwa, zapomniałeś np. o zapłacie ;)
Bilet jest formą potwierdzenia zawarcia umowy o przewóz. Czy kiedykolwiek spotkałeś się z tym aby komukolwiek na polskim jachcie wydano bilet? Dodatkowo pasażer nie może uczestniczyć w czynnościach związanych z prowadzeniem statku. A po co o tym piszę ? Bo raz sprawa dotyczy potrzeby wprowadzenia definicji pasażera do rozporządzenia a dwa to problem "stażystów".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2013, o 08:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Jacek Woźniak napisał(a):
Nie tylko dwa, zapomniałeś np. o zapłacie
Oparłem się na Twoim cytacie :D. A jeśli wydam komuś bilet bezpłatny? (Oczywiście zakładam, że taka osoba natychmiast wpisze ten fakt do swojej deklaracji podatkowej wykazując dochód w wysokości wartości biletu!!!)
Problem polega na tym m.in., ze nie możesz wprowadzić do rozporządzenia nic, czego nie ma w ustawie...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2013, o 12:38 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
pierdupierdu napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Zaczęło się od tego, że PZŻ zwęszył kasę i zaczął takie kutry wędkarskie rejestrować jako jachty. Potem dobrały się to tego UM-y.

Eee, to "jachty" motorowe są... więc to chyba ten drugi "polski związek sportowy"?
Eeee, chyba nie wiesz o czym piszesz... jaki "ten drugi" związek?
Rejestr jachtów morskich jest w Polsce jeden, prowadzony jest przez PZŻ.
Podobny rejestr, jaki teoretycznie mógłby prowadzić PZMiNW nie działa (mimo, że w zasadzie istnieje taka prawna możliwość, stworzona przez kodeks morski)

Chodziło mi o to, że to motorowodny związek pobierał opłaty za wystawianie patentów dla obsługujących te "jachty". W KB były wpisane pewnie co najmniej 2-3 osoby "załogi". Nikt nie jest w stanie pracować na okrągło, bez zmienników więc na każdy taki "jacht" trzeba było odpłatnie wyrobić patenty dla 2-3 razy tyle osób, co wpisane w KB.
Dobra, oba związki na tym zarobiły.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
_jp_ napisał(a):
umożliwia tylko prowadzenie, czyli kapitanowanie
To będziemy się we czterech zmieniać co kilka godzin na funkcji kapitana (znaczy, prowadzącego). :rotfl:
tylko, że wtedy każdy z oficerów musiałby mieć patent taki jak kapitan - uprawniający do prowadzenia tego jachtu :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2013, o 13:48 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
No właśnie... jak to teraz będzie... czy na stanowisku oficera wachtowego jachtu morskiego o długości do 18 m będzie można postawić osobę z patentem żeglarza jachtowego, czy jachtowego sternika morskiego? Ten pierwszy może prawie nic o żegludze morskiej nie wiedzieć (patrz - zakres wymagań egzaminacyjnych w rozporządzeniu), ten drugi mógłby samodzielnie poprowadzić ten jacht (to po co ma pływać jako oficer?).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2013, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2169
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
_jp_ napisał(a):
No właśnie... jak to teraz będzie...
A ja się zastanawiam, jak to teraz jest... u np. Anglików.

Na kilku (cztery sprawdziłem - więcej mi się nie chciało) angielskich rejowcach, płacąc, można popłynąć jako pasażer albo jako załoga a dokładniej jako załoga szkolna (Trainee Crew).

Dlaczego w polskim prawodawstwie nie miałoby istnieć pojęcie "załogi szkolnej". Rozwiązałoby to wiele problemów.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2013, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
_jp_ napisał(a):
czy na stanowisku oficera wachtowego jachtu morskiego o długości do 18 m będzie można postawić osobę z patentem żeglarza jachtowego, czy jachtowego sternika morskiego


Ja tam stawiam za sterem każdego kto chce w danym momencie posterować a jak mu nie idzie to siadam z człowiekiem, pomagam i tłumaczę.
Ale jak już mu idzie, płynie po kursie i ogarnia sąsiedztwo innych jednostek to czemu mam go nie zostawić za sterem ?
Niech się uczy i nabiera wprawy a stopień jego jest mi całkowicie bez znaczenia ...
:D
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 08:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
No właśnie... jak to teraz będzie... czy na stanowisku oficera wachtowego jachtu morskiego o długości do 18 m będzie można postawić osobę ....

Na 99% jachtów na świecie nie znają pojęcia "oficer wachtowy", ba - nieznane są "stanowiska".
I myślę, że teraz... będzie tak samo :rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 09:54 

Dołączył(a): 24 sie 2012, o 11:25
Posty: 44
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: Kpt. J.
Powoli popadacie w skrajność. Jak się uprawia jachting to organizacja nie jest niezbędna, jak się żegluje to jest potrzebna, a oficer to porostu ktoś kto potrafi samodzielnie pełnić wachtę nawigacyjna. Stawianie kogoś za sterem nie ma z tym nic wspólnego, oficer z założenia nie powinien stać za sterem (podobnie zresztą jak kapitan manewrując w porcie co wydaje się ulubionym zajęciem większości polskich kapitanów jachtowych niezależnie od wielkości jachtu), tylko powinien pilnować bezpiecznej żeglugi. Kapitan dobiera sobie oficerów wg uznania, a głównym kryterium powinny być ich umiejętności a nie jakiś papier, jak coś schrzania to i tak kapitan będzie odpowiadał. Jestem za liberalizacja, ale i za dobrowolna rzetelna certyfikacja, projektu rozporządzenia dotyczącego załóg jachtów komercyjnych nie rozumiem, po co to tak komplikować, wyznaczyć certyfikaty które zdobywa się okazując patent żeglarski i szkolenia dodatkowe związane z bezpieczeństwem (itr, medical care itd...) i który ważny jest tyle ile ważne są szkolenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
stoik_dn napisał(a):
oficer z założenia nie powinien stać za sterem

Masz rację: u mnie steruje Szwagier, a un ni mo żadnego patenta. (Szwagier = Raymarine ST2000+).

AUDYCJA ZAWIERAŁA LOKOWANIE PRODUKTU.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
stoik_dn napisał(a):
(...) (podobnie zresztą jak kapitan manewrując w porcie co wydaje się ulubionym zajęciem większości polskich kapitanów jachtowych niezależnie od wielkości jachtu), tylko powinien pilnować bezpiecznej żeglugi. (...).


Po pierwsze, co ma jedno do drugiego?
A po drugie, na wiekszosci tych jachtów właśnie oni manewrują, bo primo umieją, a secundo - w razie czego odpowiadają za całość jachtu a to jest ten moment kiedy da sie ją naruszyć. A tertio - to ich decyzja i akurat w tym wypadku nikomu nic do tego.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 3: Były user, M@rek, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 12:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2169
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A po czwarte, to pływanie po szerokiej wodzie jest nudne i całe to żeglarstwo morskie mnie kręci ze względu na cieśniny, przesmyki, wąskie przejścia i porty :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Szaman3
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
A po czwarte, to pływanie po szerokiej wodzie jest nudne i całe to żeglarstwo morskie mnie kręci ze względu na cieśniny, przesmyki, wąskie przejścia i porty :-)

to albo quatro albo po trzecie, ja tam zagnieździłam wyliczenie w wyliczeniu :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 14:28 

Dołączył(a): 24 sie 2012, o 11:25
Posty: 44
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: Kpt. J.
Moniia napisał(a):
stoik_dn napisał(a):
(...) (podobnie zresztą jak kapitan manewrując w porcie co wydaje się ulubionym zajęciem większości polskich kapitanów jachtowych niezależnie od wielkości jachtu), tylko powinien pilnować bezpiecznej żeglugi. (...).


Po pierwsze, co ma jedno do drugiego?
A po drugie, na wiekszosci tych jachtów właśnie oni manewrują, bo primo umieją, a secundo - w razie czego odpowiadają za całość jachtu a to jest ten moment kiedy da sie ją naruszyć. A tertio - to ich decyzja i akurat w tym wypadku nikomu nic do tego.

ad pierwsze - kolega _jp_ pyta o to jakie kwalifikacje ma mieć oficer a kolega bury_kocur mu odpowiada kogo stawia za sterem - stąd ośmielam się wyjaśnić że sternik to nie oficer
ad po drugie - moje wtrącenie ujęte w nawias dotyczy dużych jachtów gdzie z uporem maniaka widzę kapitanów za sterem primo umieją (oczywiście co w tym dziwnego), secundo odpowiadają (bezdyskusyjnie) tertio - ich decyzja (truizm wszystkie decyzje są ich) to kwarto - ja wolę stać tam gdzie widzę a sternik niech steruje wg moich poleceń, nie potrzebuję ściskać koła to nie samochód, ale oczywiście obowiązuje tertio więc mogą ściskać tylko dlatego czasem parkują w wielkim hukiem (jak ostatnio w Gd na otwarcie sezonu Bryza) a kilka dni później taki cuś 36 stopowe (o zgrozo panie nic nie był tylko się musło, no tak moja stalowa falsburta ma to w d... jego laminat był muśnięty na całość). Kwinto rozwiązanie kolegi Colonela bardzo mi się podoba (poza portem oczywiście).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
stoik_dn napisał(a):
(...) kwarto - ja wolę stać tam gdzie widzę a sternik niech steruje wg moich poleceń, nie potrzebuję ściskać koła to nie samochód,(...) kilka dni później taki cuś 36 stopowe (...).

hm. Prowadzac samochôd w UK muszę być w stanie przeczytać tablice rejestracyjne z odległości 20 m, niewazne z okularami czy nie.
Numery maja wymiar 8x5 cm.
36 stop to jakby nieco ponad połowa tego dystansu. Chcesz mi powiedzieć, że istnieją w otoczeniu obiekty, ktorych stojąc przy sterze takiego jachtu nie jestem w stanie dostrzec a są w stanie mi zagrozić (lub ja im)?
To ja przepraszam... Ja sie chyba nie znam. Albo taka niezwykła jestem, bo stanie za sterem '3x'-stopowej jednostki nie powoduje u mnie problemów ze wzrokiem...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 16:40 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Maar napisał(a):
A po czwarte, to pływanie po szerokiej wodzie jest nudne i całe to żeglarstwo morskie mnie kręci ze względu na cieśniny, przesmyki, wąskie przejścia i porty :-)


Proponuje, w czasie pelni Texelstroom.

Ale dla Twojego bezpieczenstwa, musisz Noorderhaaks mijac od N.

Bedziesz tez mial, niezapomniane przezycia, wchodzac do Ferrol, przy wiaterku z S.


Pzdr



Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12946
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
AJKC napisał(a):
niezapomniane przezycia
Szwedzkie szkiery nocą, najlepiej dużym jachtem (3 m zanurzenia). :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2169
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
Szwedzkie szkiery nocą, najlepiej dużym jachtem (3 m zanurzenia).
Zdecydowanie dowolna (Primera lub Segunda) Angostura robi większe wrażenie :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Stara Zientara napisał(a):
AJKC napisał(a):
niezapomniane przezycia
Szwedzkie szkiery nocą, najlepiej dużym jachtem (3 m zanurzenia). :lol:

Wejście do Thyboron od Limfjordu takim jachtem w nocy. Spora frajda :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 17:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12946
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Moniia napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Szwedzkie szkiery nocą, najlepiej dużym jachtem (3 m zanurzenia). :lol:

Wejście do Thyboron od Limfjordu takim jachtem w nocy. Spora frajda :)[/quote]Jurandem byłem i tu, i tu, ale do Thyboron wchodziłem w dzień. W szkierach pływałem też na Lady B.

Największą zabawę miałem, gdy okazało się, że jedna sektorówka nie pali. Do tej pory pamiętam to miejsce. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wchodzilismy tam właśnie Lady B, w nocy. Po przytarciu o krawędź toru staraliśmy sie juz wiecej nie ścinać zakrętów... ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ps. Tam pali co druga czy nawet co trzecia plawa. I to zwykle nie te na zakrętach, a bezpośrednio za torem jest 1 m :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
Szwedzkie szkiery nocą, najlepiej dużym jachtem (3 m zanurzenia).


Polecam szczególnie takie klimaty na noc jak na fotkach :lol: :lol: :lol:
W dzień tam bywa momentami gorąco a w nocy ....
Pzdr
Kocur


Załączniki:
Blekinge Szkiery_NOC0003.jpg
Blekinge Szkiery_NOC0003.jpg [ 44.57 KiB | Przeglądane 6152 razy ]
Blekinge Szkiery_NOC0002.jpg
Blekinge Szkiery_NOC0002.jpg [ 45.49 KiB | Przeglądane 6152 razy ]
Blekinge Szkiery_NOC0001.jpg
Blekinge Szkiery_NOC0001.jpg [ 43.05 KiB | Przeglądane 6152 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 21:54 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Jednak, nasz Baltyk, jest nawigacyjnie, bardzo, bardzo atrakcyjny. Dobry i spokojny kapitan oraz nienerwowa zaloga, dadza rade.

Dowodem na to, sa Twoje zdjecia.

Pzdr

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 21:56 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
pierdupierdu napisał(a):
_jp_ napisał(a):
No właśnie... jak to teraz będzie... czy na stanowisku oficera wachtowego jachtu morskiego o długości do 18 m będzie można postawić osobę ....

Na 99% jachtów na świecie nie znają pojęcia "oficer wachtowy", ba - nieznane są "stanowiska".
I myślę, że teraz... będzie tak samo :rotfl:

Ale dyrektorzy UM-ów takowe stanowiska w KB wpisywali...
się więc zastanawiam, co wpiszą dla jachtów <18m dł. (żeglarza?) i czym uzasadnią, że właśnie (żeglarza?).

Z życia wzięte: tydzień przed rejsem "majówkowym" sprawdzałem KB Głowackiego: była ta sama, co w zeszłym roku z wpisem "oficerowie pokładowi: sternik jachtowy". Kiedy przyjechałem z załogą na rejs okazało się, że trzy dni przed naszym rejsem pomysłowy dyr. UM-a wystawił nową KB z wpisem "oficerowie pokładowi: jachtowy sternik morski". Fajnie... :evil: zwłaszcza, że w umowie czarterowej miałem wstawiony rygorystyczny warunek, że gdy jacht nie będzie obsadzony załogą zgodnie z KB, to armator rozwiązuje umowę itd.
Nam się udało, bo dość przypadkowo (wcześniej tego nie planowaliśmy) w załodze znalazło się 4 "ochotników" na stanowiska oficerów: 3 kj i 1 jstm :-P . Ale inni mogą mieć problemy, dopóki sobie ludzie nie wymienią starych patentów stj na nowe jstm.

Może ktoś z Was wie, Kto i Co zmusza dyr.UM-ów do wpisywania w KB wymagań patentowych dla stanowisk oficerskich? Ja nie potrafię znaleźć do tego podstawy prawnej. Nie znalazłem też podstawy prawnej do wymogu pływania w systemie wachtowym... to chyba można i pływać w systemie bezwachtowym (i bez oficerów?).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
_jp_ napisał(a):
No właśnie... jak to teraz będzie... czy na stanowisku oficera wachtowego jachtu morskiego o długości do 18 m będzie można postawić osobę ....

Na 99% jachtów na świecie nie znają pojęcia "oficer wachtowy", ba - nieznane są "stanowiska".
I myślę, że teraz... będzie tak samo :rotfl:

Ale dyrektorzy UM-ów takowe stanowiska w KB wpisywali...

Ale jachty z jakąś tam "KB" nie stanowią nawet 1% jachtów morskich.
Ba - one nie stanowią nawet 0.1% jachtów spotykanych tylko na malutkim Bałtyku ;)

Cytuj:
Z życia wzięte: tydzień przed rejsem "majówkowym" sprawdzałem KB Głowackiego: była ta sama, co w zeszłym roku z wpisem "oficerowie pokładowi: sternik jachtowy". Kiedy przyjechałem z załogą na rejs okazało się, że trzy dni przed naszym rejsem pomysłowy dyr. UM-a wystawił nową KB z wpisem "oficerowie pokładowi: jachtowy sternik morski".

Przede wszystkim - to pomysłowy pan dyrektor UM wystawiając KB po dniu 27 listopada 2012 roku działał całkowicie bez podstawy prawnej. Jeżeli chcesz, to możesz o spytać Pomysłowego Pana Dyrektora na jakiej podstawie dokonano inspekcji i wydano nową KB. Możesz też o powiadomić prokuraturę o wystawianiu dokumentów nieznanych obowiązującym przepisom....
Tu czas na wyjaśnienie - raz kolejny:
---------------------------------
Od 27 listopada zeszłego roku nie funkcjonuje w obiegu prawnym żaden akt prawny, który określałoby terminy, zakres i tryb przeprowadzania inspekcji bezpieczeństwa na polskich jachtach morskich. Nie istnieje również żaden aktualny i określony obowiązującymi obecnie przepisami wzór Karty Bezpieczeństwa dla jachtu morskiego.
Uchylony jest bowiem ten akt:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 2412&min=1
Uchylenie nastąpiło w dniu ogłoszenia zastępującego go, nowego rozporządzenia, w którym czytamy:
" § 2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do jachtów morskich."
A także:
"Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 czerwca 2011 r. w sprawie inspekcji i dokumentów bezpieczeństwa statku morskiego (Dz. U. Nr 119, poz. 688), które zgodnie z art. 149 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368 oraz z 2012 r. poz. 1068) traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia."
Można sprawdzić samemu:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 1313&min=1

Tymczasem panowie inspektorzy Urzędów Morskich wciąż dziarsko przeprowadzają inspekcje, a urzędy morskie pobierają za nie opłaty... Wszystko wg. rozporządzenia... uchylonego pół roku temu.
Pomysłowi Dyrektorzy Urzędów Morskich wystawiają na podstawie tych pozbawionych podstawy prawnej inspekcji równie pozbawione podstawy prawnej dokumenty - Karty Bezpieczeństwa. Wystawiają je według wzoru z aktu prawnego, który utracił moc w listopadzie zeszłego roku.
I wszyscy zainteresowani taka sytuację łykają bez zmrużenia okiem. I to jest Polska właśnie...
-----------------------

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Może ktoś z Was wie, Kto i Co zmusza dyr.UM-ów do wpisywania w KB wymagań patentowych dla stanowisk oficerskich? Ja nie potrafię znaleźć do tego podstawy prawnej. Nie znalazłem też podstawy prawnej do wymogu pływania w systemie wachtowym... to chyba można i pływać w systemie bezwachtowym (i bez oficerów?).

Jak możesz sprawdzić powyżej - obecnie nie obowiązuje żadne rozporządzenie określające jak dokonywać inspekcji jachtów morskich oraz jakich wpisów, na jakim wzorze KB, urząd może dokonywać...

W poprzednim rozporządzeniu, którego mimo jego uchylenia ponad pół roku temu nadal "używają" urzędy morskie, nie było nigdzie mowy wprost o określaniu wymagań dot. formalnych kwalifikacji członków załóg jachtów. Sprawdź sam:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 2412&min=1

W tym nieaktualnym rozporządzeniu jedyny ślad zainteresowania kwalifikacjami załogi jachtu można napotkać w.. załączniku - dokładnie we wzorze dokumentu zwanego Kartą Bezpieczeństwa. Znajdujemy w nim rubryczki "Załoga - liczba/dyplomy" (w "dużej" KB) albo "Załoga" (w karcie typu "Ł").
Warto przy tym zauważyć, że to co w w/w rubryczki we wzorze KB wpisywali (i jak się okazuje nadal wpisują...) urzędnicy UM było całkowicie uznaniowe, pozbawione formalnych podstaw, instrukcji czy norm. Słowem - to jakie wymagania stawiano załogom jachtów uszczęśliwionych "KB" - zależało wyłącznie od urzędniczego widzimisię.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 23:10 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
_jp_ napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Na 99% jachtów na świecie nie znają pojęcia "oficer wachtowy", ba - nieznane są "stanowiska".
I myślę, że teraz... będzie tak samo :rotfl:

Może ktoś z Was wie, Kto i Co zmusza dyr.UM-ów do wpisywania w KB wymagań patentowych dla stanowisk oficerskich? Nie znalazłem też podstawy prawnej do wymogu pływania w systemie wachtowym... to chyba można i pływać w systemie bezwachtowym (i bez oficerów?).

Może ktos z was wie co zmusza do użerania się z naszymi urzędnikami armatorów dużych jednostek? Ileż można?
Ja nie potrafię znaleźć do tego podstawy prawnej. A tem bardziej zdroworozsądkowej :mrgreen:
Owszem, sam zarejestrowan żem w Polsce, lecz to tak z sentymentu, a nie muszę się przejmować UM bo nigdy do kraju nie zawinę...
Ale czemu ktos rejestruje poważny żaglowiec pod naszą banderą :shock:
Zagłosujcież w końcu nogami, może się kto opamięta...
A nie opamięta się to pies z nim.

Zdaje mię się że np. PŻM jak by nie było państwowe ma banderę Vanuatu, Bahamas, Liberia, Malta, Marshal Islands... na pewno nie polską :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 883 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 30  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL