Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=15124
Strona 17 z 30

Autor:  Maar [ 30 mar 2015, o 08:48 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

_jp_ napisał(a):
UK to jeden inny kraj, a nie inne kraje. Co z pozostałymi?
Jedyny, ale posiadający tak wysoki prestiż na żeglarskiej arenie międzynarodowej, że uznanie naszych certyfikatów przez UK zaowocuje tym, że inne administracje także je uznają.

_jp_ napisał(a):
Proponuję jednakże, abyś wpierw przestudiował sobie przepisy regulujące rządowy proces legislacyjny
A ja proponuję, żebyś zaprzestał studiowania przepisów i choć przez chwilę pokierował się zdrowym rozsądkiem.

Trochę offtopicznie.
Nie ma żadnego prawa, mówiącego, że warunkiem koniecznym, do istnienia jakiegoś państwa jest uznanie tego państwa na arenie międzynarodowej.
A jak to wygląda w praktyce?
Podobnie mogłyby wyglądać polskie kwity, gdyby ich nie przesłano do zaopiniowania przez MCA i nie uzyskano by pozytywnej opinii.

Autor:  SIRK [ 30 mar 2015, o 09:43 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Maar napisał(a):
Podobnie mogłyby wyglądać polskie kwity, gdyby ich nie przesłano do zaopiniowania przez MCA i nie uzyskano by pozytywnej opinii.

Maar tak naprawdę to nie wiemy w jakim trybie doszło do tej „konsultacji”. Nie ma czegoś takiego jak wydawanie pozytywnej opinii przez administracje drugiego kraju, strony konwencji. Jest natomiast procedura o wzajemnej wymianie informacji oraz w skrajnym przypadku zgłoszenie o nieuznawaniu dokumentów danego kraju.
Zresztą tak jak już wcześniej napisałem, dokumenty zawodowe żeglarzy wydane na podstawie STCW to zupełna nowość i zobaczymy jak to wszystko się poukłada.
Dla ciekawości podam iż ostatnio Gruzja miała problem i dokumenty tego kraju wydane zgodnie z konwencja STCW nie były uznawane przez wszystkie kraje EU ale to dotyczyło marynarzy.

Autor:  adaswa [ 17 cze 2015, o 16:05 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Stałe pytanie z mojej strony :)

Czy ktoś wie coś więcej niż wynika z biuletynu informacji publicznej.

Czyli kiedy mamy szanse on ostateczną wersje projektu i rozporządzenie ?

Pozdrawiam Adam

Autor:  bury_kocur [ 17 cze 2015, o 16:13 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

SIRK napisał(a):
dokumenty zawodowe żeglarzy wydane na podstawie STCW to zupełna nowość i zobaczymy jak to wszystko się poukłada.


Była o tym mowa na ostatniej komisji i temat nie przeszedł. Znaczy pozostała sytuacja obecna czyli jak sejm w drugim czytaniu przegłosuje całość zmian w Ustawie o Bezp. Morskim to można pływać będzie nadal tylko w oparciu o papiery sportowe.
Upadła poprawka o wprowadzeniu obowiązkowych dokumentów zawodowych.
Posłuchaj uważnie ale uważnie całej dyskusji:
http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/transm ... 600027E369
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

adaswa napisał(a):
Czyli kiedy mamy szanse on ostateczną wersje projektu i rozporządzenie ?


A czemu Panowie nie chodzicie na Komisje Sejmowe ?
Pzdr
Kocur

Autor:  Jaromir [ 17 cze 2015, o 16:59 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

bury_kocur napisał(a):

adaswa napisał(a):
Czyli kiedy mamy szanse on ostateczną wersje projektu i rozporządzenie ?


A czemu Panowie nie chodzicie na Komisje Sejmowe ?

Easy.
Komisje sejmowe nie zajmują się rozporządzeniami.
Tym zajmują się ministrowie. A w zasadzie klan urzędników ministerstw.
Tak się skutecznie tym w pocie czół swych urzędniczych zajmują, że nadal nie ma rozporządzeń do ustawy, która weszła w życia w styczniu... 2012 roku (używam liczby mnogiej zupełnie świadomie).

Autor:  bury_kocur [ 17 cze 2015, o 17:59 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Jaromir napisał(a):
Komisje sejmowe nie zajmują się rozporządzeniami.


Jarek
Ale Kolega pytał wcześniej o "wersję projektu".
A tu odniosłem wrażenie, że pytał o projekt aktualnie będącej na tapecie Ustawy o Bezp. Morskim.
Ale może się pomyliłem ...
Pzdr
Kocur

Autor:  adaswa [ 30 lis 2015, o 18:03 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

No i po wyborach, projekt rozporządzenia o uprawnieniach komercyjnych został wycofany i przeniesiony do archiwum ...

Ci co pływają na jachtach pow 200 gt mogą teraz odnawiać dyplomy z handlówki ale nie można wyrobić wyższych z racji jak to określa UM nieodpowiedniej praktyki pływania.

Teraz trzeba porostu kasę napychać do Brytyjskiego portfela słono płacąc za wszystko.

Komu przeszkadzał stan z przed Ustawy o bezpieczeństwie na morzu z 2011 to nie wiem.

Pozdrawiam

Adam

Autor:  Jaromir [ 30 lis 2015, o 18:37 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

adaswa napisał(a):
projekt rozporządzenia o uprawnieniach komercyjnych został wycofany i przeniesiony do archiwum ...

I tak i... nie.
- Na stronach MTGiGM znalazłem wykaz prac legislacyjnych zaktualizowany 30.11.2015 (bagatela - 296 stron!). Tu:
http://mir.bip.gov.pl/wykaz-prac-legisl ... jnych.html

A w nim, w pozycji nr 30, rzeczywiście, pod tytułem:
"Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg jachtów komercyjnych oraz warunki ich uzyskiwania", przeczytałem adnotację o treści:
REZYGNACJA Z PRAC NAD PROJEKTEM – w związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1320), która zmienia delegację ustawową w art. 70 ust. 4 stanowiącą podstawę do wydania rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg jachtów komercyjnych oraz warunki ich uzyskania, konieczne jest rozpoczęcie prac nad nowym rozporządzeniem uwzględniającym zmiany wprowadzone w delegacji. W związku z powyższym konieczna jest rezygnacja z aktualnie procedowanego projektu oraz wszczęcie prac nad nowym projektem rozporządzenia wydawanego na podstawie art. 70 ust. 4 ustawy o bezpieczeństwie morskim.

ALE - to nie koniec!
W ostatnim wpisie poprzedniego rządu w podlinkowanym wyżej wykazie prac legislacyjnych (poz 635) znalazłem ponownie.... "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg jachtów komercyjnych" ;)
Pozycję tą wprowadzono w ostatniej chwili, czyli... 16.11.2015, razem z wykreśleniem poz 30 (tabela zmian jest na końcu podlinkowanego wyżej wykazu prac legislacyjnych). Jako odpowiedzialni wpisani są - była już wiceminister Pyciowa i niejaki Bartosz Dziurla.
Termin wydania rozporządzenia wg wykazu - kwiecień 2016 ( :rotfl: :rotfl: :rotfl: ).
Nigdzie nie znajduję tekstu tego kolejnego, "nowego" rozporządzenia, ale najbardziej prawdopodobne jest, że to wciąż ten sam projekt co poprzednio, zapisany ponownie do prac legislacyjnych po uwzględnieniu nowej podst. prawnej oraz po dodaniu regulacji dot. wzorów dokumentów audytu ośr. szkoleniowych i ramowych programów przeszkoleń (do tego sprowadzały się zmiany art 70 w ust o bezp. morskim z 24/07/2015).

To co mnie osobiście interesuje najbardziej - to pocieszający fragment opisu dotyczący "nowego" rozporządzenia. Zacytuję i podkreślę o co chodzi:
Projekt rozporządzenia określi m.in.: szczegółowe wymagania kwalifikacyjne do zajmowania stanowisk na jachtach komercyjnych; ramowe programy szkoleń; tryb oraz szczegółowe kryteria uznawania ośrodków szkoleniowych. W zakresie kwalifikacji turystycznych (sportowych) do uprawiania żeglarstwa, kwestii przewozu pasażerów, a także innych zagadnień związanych ze specyfiką żeglarstwa zawodowego, konieczne jest wprowadzenie szczegółowych wymagań kwalifikacyjnych do zajmowania stanowisk na jachtach komercyjnych. Bowiem obecnie brak jest regulacji, w tym zakresie określone projekcie kwalifikacje zawodowe dotyczyć będą osób zatrudnianych na jachtach komercyjnych o pojemności brutto (GT) do 3000 jednostek. Zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie morskim kwalifikacje zawodowe nie będą również obligatoryjne dla załóg jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnianych bez załogi. Ponadto rozwiązania zawarte w projekcie rozporządzenia przyczynią się do podniesienia bezpieczeństwa żeglugi oraz osób przebywających na jachtach podczas rejsów komercyjnych z udziałem pasażerów. System szkoleń i kwalifikacji w tym zakresie zostanie dostosowany do Konwencji STCW.
Podkreślenie jest istotne... bo dotychczasowe pomysły bywały pod tym względem mocno niejasne.

Przy okazji - niejasne jest - już na etapie wyżej cytowanego "objaśniającego" tekstu - czego właściwie biurokraci chcą od "kwalifikacji turystycznych"?... Czyżby jakiś mistrz legislacji kolejny raz usiłował obejść lub zanegować jednoznaczny przepis art 69 pkt 1 ustawy o bezp. morskim?

Wobec "nowego" rozporządzenia zasadnicze pytanie brzmi - czy uznane zostaną dotychczasowe konsultacje społeczne i międzyresortowe? Osobiście - wątpię bardzo, nawet przy tym rządzie... Bo to jest inne rozporządzenie - o nieznacznie, ale jednak rozszerzonym zakresie regulacji. I wydane ma być na podstawie zmienionej delegacji ustawowej. Wreszcie - last but not least - wydawać je będzie całkiem inne ministerstwo...

Anyway - wszystko wskazuje, że da capo el fine, zabawa zaczyna się na nowo. Przypomnę - poprzednia zabawa, zakończona właśnie rezygnacją z prac, rozpoczęła się... w 2012 roku...
:roll: :D :mrgreen: :rotfl:

Autor:  666 [ 30 lis 2015, o 19:32 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

SIRK napisał(a):
Tak dla przypomnienia, Polska jako drugi (?) kraj na świecie zamierza wprowadzić system szkolenia i certyfikacji żeglarzy zawodowych zgodny z konwencją STCW.
[...]
W każdym razie podziękowałem i przypominam, magiczny dopisek STCW sprawę załatwi.
System amerykański jest nieco podobny do brytyjskiego:
https://www.sailonline.com/seamanship/general-seamanship/yacht-crew-certification-all-answers
http://www.iytworld.com/
http://www.confidentcaptain.com/courses/master-25-50-100-ton-captains-license

Autor:  adaswa [ 1 gru 2015, o 07:14 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Dzięki Jaromir za dogłębne zbadanie sprawy :) nadrobiłem lekturę z wykazem prac legislacyjnych z tego co pamiętam z lat poprzednich skutecznie projekt przesuwano na wykaz uprawnień niezrealizowanych i przedstawiano kolejne daty choć miejmy nadzieję tym razem będzie lepiej.


Wejście w życie nowelizacji ustawy nie przeszkodziło jednak w zatwierdzeniu nowelizacji rozporządzenia o wyszkoleniu i kwalifikacjach zawodowych marynarzy które dopiero co się ukazało.

Dla minie rozważania ministerstwa są już na tyle męczące iż idę do Brytoli od stycznia i tam kasę zostawię :(

j.666 napisał(a):
SIRK napisał(a):
Tak dla przypomnienia, Polska jako drugi (?) kraj na świecie zamierza wprowadzić system szkolenia i certyfikacji żeglarzy zawodowych zgodny z konwencją STCW.
[...]
W każdym razie podziękowałem i przypominam, magiczny dopisek STCW sprawę załatwi.


Z tym drugim krajem na świecie to bym nie przesadzał: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Belgia, USA, Chorwacja Holandia ponadto Australia pewnie jeszcze kilka pominąłem ale biorąc pod uwagę rejony pływania i udział załóg ( w kwestii narodowości ) to chyba te bardziej znaczące.

W woli jasności nie twierdzę że projekt był dobry a wręcz przeciwnie, denerwuje mnie jedynie fakt że od 2013( czyli od czasu wejścia w życie nowego rozporządzenia o wyszkoleniu i kwalifikacjach zawodowych marynarzy) osoby które pływają na większych jachtach (pow 500 grt) nie mogą szkolić się w kraju.

Adam

Autor:  _jp_ [ 2 gru 2015, o 12:59 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Adamie, a co z Twoją sprawą w NSA?

Autor:  adaswa [ 2 gru 2015, o 17:26 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Moja sprawa leży i czeka na swoją kolej, dlatego na 99 % na wiosnę zaczynam z MCA kursy.

Niestety dłuższe czekanie sensu nie ma, żałuję tak naprawdę tylko że aż tyle dawałem się zwodzić ministerstwu i UM że coś wskórają w tym temacie.

Autor:  SIRK [ 2 gru 2015, o 19:13 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

adaswa napisał(a):
Z tym drugim krajem na świecie to bym nie przesadzał: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Belgia, USA, Chorwacja Holandia ponadto Australia pewnie jeszcze kilka pominąłem ale biorąc pod uwagę rejony pływania i udział załóg ( w kwestii narodowości ) to chyba te bardziej znaczące.

W woli jasności nie twierdzę że projekt był dobry a wręcz przeciwnie, denerwuje mnie jedynie fakt że od 2013( czyli od czasu wejścia w życie nowego rozporządzenia o wyszkoleniu i kwalifikacjach zawodowych marynarzy) osoby które pływają na większych jachtach (pow 500 grt) nie mogą szkolić się w kraju.

Co do „drugiego miejsca” nie będę się upierał, zresztą dlatego użyłem znaku zapytania. Ale robiąc tą wyliczankę to masz na myśli uznane certyfikaty zgodne z konwencja STCW? Co do Holandii to raczej się mylisz, chyba że coś się zmieniło w ciągu ostatnich miesięcy.
Oczywiście, że można i należy mieć pretensje do administracji a raczej ustawodawcy ale weź pod uwagę także oddolny głos tzw. środowiska. Po prostu ustawodawca nie miał ochoty uszczęśliwiać kogoś na silę tym bardziej, że sami zainteresowani nie wiedzieli czego chcą, albo i wiedzieli. W każdym razie nie udało się oddzielić systemów certyfikacji żeglarzy i mamy to co mamy, każdy kreci własne interesy.

A moim zdanie projekt, nie był taki zły. W każdym razie gdyby nie powszechne „darcie szat” może mógłbyś szkolić się/uzyskać odpowiedni certyfikat u nas w kraju. Ale nie będziemy teraz gdybać, wygrali nasi „libertarianie”.

Życzę szczęścia w uzyskaniu brytyjskich uprawnień, jak już będzie po wszystkim to podziej się praktycznymi uwagami, może nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.

Autor:  Colonel [ 17 paź 2016, o 09:04 ]
Tytuł:  Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych REAKTYWACJA

Projekt z 12 października w konsultacjach, tylko do 4 listopada
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12290952

Autor:  666 [ 17 paź 2016, o 09:39 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych REAKTYWACJA

Cytuj:
Może niedowidzę, ale w co się klika, żeby ściągnąć ten projekt?
BTW narzekaliście na komunę :rotfl:, a komu "wkładki" rozszerzajace uprawnienia j.k.ż.w. przeszkadzały? Chyba przeróżnym nieukom :evil:

Autor:  panwac [ 17 paź 2016, o 12:17 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Pierwsze czytanie za mną. Pierwsze wrażenie...?

- sądząc po niektórych zapisach (literalnie ujętych) legislator nie zna aktualnie obowiązujących regulacji prawnych,
- widzę redundancje zapisów ustawy,
- widzę rozbieżności między teorią (zapisami) a praktyką, np. § 2 pkt. 3 i 4,
- wprowadza się wyraźne rozróżnienie terminologiczne kwalifikacji zawodowych i kwalifikacji turystycznych,
- wprowadza się uzależnienie systemu zawodowego od posiadania uprawnień turystycznych (§ 10), co prowadzi do sprzeczności,
- zmniejsza się komplikacje wynikające z zagmatwanej drabinki świadectw i dyplomów... ale wprowadza skomplikowany system przeliczania godzin na dni stażowe, podnoszący wymagane staże i zmniejszający czytelność,
- zastanawia mnie § 23 - czy w praktyce istnieją takie jachty? (może takie, które służą do szkolenia manewrowania w porcie) - Jaromir z pewnością naprowadzi mnie na właściwa drogę. ;)
- § 24 z pewnością ucieszy armatorów żaglowców oraz innych jachtów posiadających urządzenia radarowe. Tu dodatkowa wątpliwość, czy legislator myśli tylko o urządzeniach "radar+ARPA", czy też o radarach bez ARPA.
- no i §49.1, w dodatku z zapisem, że sam fakt przeprowadzenia audytu (a nie ocena dokonana na jego podstawie) będzie wystarczający do podjęcia decyzji.

Tyle pierwszych wrażeń.

Autor:  Colonel [ 17 paź 2016, o 19:39 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Przekazałem to Radzie Armatorskiej ale to w zasadzie po za zakresem zainteresowania SAJ. Tym niemniej może coś napiszemy.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  SP9GMK [ 27 lis 2016, o 22:16 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Na stronie Rządowego Centrum Legislacji pojawiły się stanowiska wyrażone w ramach konsultacji publicznych przez Akademię Marynarki Wojennej, Szkołę Morską w Gdyni oraz Stowarzyszenie Armatorów Jachtowych . Ciekawe jak się Ministerstwo do tego odniesie.

Autor:  panwac [ 28 lis 2016, o 00:17 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Mojego nie będzie - napisałem, ale się spóźniłem. :(
Przy okazji pisania wyszło, że ten nowy projekt, to prawie kalka brytyjskiego. Tyle, że zrobiona bez zrozumienia.
Tak z pamięci wrzucam: stąd np. w naszym projekcie nie wiedzieć po co kapitan 200 gt z ograniczeniami (w UK widzę dwa, limited i unlimited, bo punktem wyjścia jest Offshore lub Ocean).
Rzecz jasna u nas nie przewidziano rozszerzenia komercyjnego dla "turystycznych" (co by rozwiązało sprawę większości zainteresowanych pracą na zagranicznych jachtach - odnowie podlegałoby później tylko BST STCW i zaświadczenie lekarskie). Nie przetłumaczono też wstępu, gdzie zaznaczono, że najniższe dyplomy na 200 gt. w wielu miejscach nie są rozpoznawane, bo nie wynikają z konwencji, a w tych krajach popularne jest używanie kwitów RYA YM -> https://www.gov.uk/government/uploads/s ... sn1802.pdf, pkt. 2.4...

Właściwie, poza wskazaniem kilku błędów, swoje uwagi sprowadziłem do postulatu zmiany wzoru patentów turystycznych lub wprowadzenia rozszerzeń komercyjnych (tak, by w kwicie po zagranicznemu było, że posiadacz ma kwalifikacje na komercyjne)... tyle.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

FIGA1 napisał(a):
Ciekawe jak się Ministerstwo do tego odniesie.

Jeśli pozytywnie, to wszystkie kojoty turystyczne (włącznie z zasłużonymi, jak Zbieraj), zostaną pozbawione uprawnień na np. Pogorię i większe łódki, a na tych do 200 ton zostaną przywiązani do pasa przybrzeżnego. ;)
Tak to jest, jak zainteresowanie procesem legislacyjnym w narodzie maleje, ech. Trzeba było wysłać pismo. :/

Autor:  Jaromir [ 28 lis 2016, o 03:28 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

panwac napisał(a):
wszystkie kojoty turystyczne (włącznie z zasłużonymi, jak Zbieraj), zostaną pozbawione uprawnień na np. Pogorię i większe łódki,

Ale Art 69 ustawy o bezpieczeństwie morskim to kiedyś wreszcie przeczytasz?
Ułatwię:
http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessi ... 368&type=3
"Art. 69. 1. Potwierdzeniem posiadania kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowisk na jachtach komercyjnych, z wyjątkiem jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnianych bez załogi, są:
1) dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej albo
2) dokumenty kwalifikacyjne, o których mowa w art. 63 pkt 1, 2 i 5.
2. Oprócz dokumentów, o których mowa w ust. 1, członkowie załóg jachtów komercyjnych muszą posiadać świadectwa przeszkolenia uzyskane, w zależności
od stanowiska oraz długości i rodzaju jachtu, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 70 ust. 4."


A może wolisz jeszcze mocniej zamykać oczy by udawać, że nie ma tego zapisu - podkreślmy - nie w jakimś rozporządzeniu, tylko w ustawie? Bo przecież tak mocno i dobitnie wypada Twoje załamywanie rąk nad "pozbawieniem uprawnień", że nieważne, jak bardzo jest bezsensowne...

Autor:  panwac [ 28 lis 2016, o 07:56 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Jaromir napisał(a):
panwac napisał(a):
wszystkie kojoty turystyczne (włącznie z zasłużonymi, jak Zbieraj), zostaną pozbawione uprawnień na np. Pogorię i większe łódki,

Ale Art 69 ustawy o bezpieczeństwie morskim to kiedyś wreszcie przeczytasz? [ciach]

Jaromir, tak jak cenię Twoje analizy prawne... wypijesz poranną kawę i przeczytasz to, co napisałem ze zrozumieniem? :P ;)
Zwróć uwagę, że odpowiedziałem na wątpliwość w trybie warunkowym. Nie podałem metody! JEŚLI ministerstwo przyjmie uwagi pozytywnie i JEŚLI zechce je wprowadzić w życie, to modyfikując równolegle ustawę ograniczy prawa nabyte i już.

Pytanie, jak daleko pewna szkoła zaszła w lobbingu. Jak byłem na Zawiszy w maju 2015 roku (miałem wachtę portową), to pojawił się z wizytą człowiek powołujący się na związki ze szkołą, który na dzień dobry przywitał mnie milutko, że już niebawem wszyscy my amatorzy z tego statku zostaniemy wy... proszeni. Taki klimat...

No i wracamy do pytania, jak ministerstwo się do tego odniesie. Jestem zdania, że należy jednak zalobbować i zwrócić uwagę, że w ślad za zapisem ustawowym powinny iść zmiany w zapisach na kwitach (zmiany wzorów kwitów "turystycznych" - dodanie adnotacji "w tym komercyjnych" - albo dołożenie "potwierdzenia komercyjnego", czy jakkolwiek to nazwać). Wtedy właściwy zapis nie będzie w ustawie, tylko w kieszeni, gotowy do pokazania właścicielowi prywatnego jachtu. ;)

Autor:  Wojtek Bartoszyński [ 28 lis 2016, o 08:02 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

panwac napisał(a):
JEŚLI ministerstwo przyjmie uwagi pozytywnie i JEŚLI zechce je wprowadzić w życie, to modyfikując równolegle ustawę ograniczy prawa nabyte i już.
(boldowanie moje) To ministerstwa mogą już zmieniać ustawy?

Autor:  panwac [ 28 lis 2016, o 08:09 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
panwac napisał(a):
JEŚLI ministerstwo przyjmie uwagi pozytywnie i JEŚLI zechce je wprowadzić w życie, to modyfikując równolegle ustawę ograniczy prawa nabyte i już.
(boldowanie moje) To ministerstwa mogą już zmieniać ustawy?

To był skrót myślowy - sądzisz, że razie woli zmian u obecnej większości parlamentarnej (tej zarządzającej obecnie ministerstwem) ustawa nie zostanie zmodyfikowana? Albo że będzie to proces powolny, wieloletni? ;)

Autor:  Jaromir [ 28 lis 2016, o 09:41 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

panwac napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
panwac napisał(a):
JEŚLI ministerstwo przyjmie uwagi pozytywnie i JEŚLI zechce je wprowadzić w życie, to modyfikując równolegle ustawę ograniczy prawa nabyte i już.
(boldowanie moje) To ministerstwa mogą już zmieniać ustawy?

To był skrót myślowy - sądzisz, że razie woli zmian u obecnej większości parlamentarnej (tej zarządzającej obecnie ministerstwem) ustawa nie zostanie zmodyfikowana? Albo że będzie to proces powolny, wieloletni? ;)

A Ty sądzisz, że pewien ostrożny, wręcz słynny z niewychylania się polityk, stojący obecnie na czele pewnego niekoniecznie istotnego ministerstwa, działając na podstawie pewnej uwagi, wyrażonej (z pewną pogardą dla języka polskiego...) przez pewnego wicedyrektora pewnej prywatnej szkoły zawodowej, w trakcie konsultacji społecznych pewnego niszowego rozporządzenia - rzuci się czym prędzej zmieniać ustawy (bo przecie by "kojotów pozbawić uprawnień" trzeba by zmienić więcej niż jedną ustawę, prawda?) oraz że bez trudu polityk ów znajdzie dla takiej nowelizacji ustaw nie tylko wolę zmian u obecnej większości parlamentarnej, ale również wcześniejszą aprobatę w Kancelarii Prezesa RM, w komisjach prawniczych, w RCL, etc, etc...?
OK, możesz tak sądzić, ja mam jednak wrażenie, że widoczne powyżej zdanie jest ciutek zbyt długie... :roll:

Autor:  panwac [ 28 lis 2016, o 09:59 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Jaromir napisał(a):
panwac napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
panwac napisał(a):
JEŚLI ministerstwo przyjmie uwagi pozytywnie i JEŚLI zechce je wprowadzić w życie, to modyfikując równolegle ustawę ograniczy prawa nabyte i już.
(boldowanie moje) To ministerstwa mogą już zmieniać ustawy?

To był skrót myślowy - sądzisz, że razie woli zmian u obecnej większości parlamentarnej (tej zarządzającej obecnie ministerstwem) ustawa nie zostanie zmodyfikowana? Albo że będzie to proces powolny, wieloletni? ;)

A Ty sądzisz, że pewien ostrożny, wręcz słynny z niewychylania się [ciach]

Nie, a w każdym razie niekoniecznie z własnej woli. Ale biorę pod uwagę, że ktoś kiedyś przekona kogoś, że ten dotąd nieuregulowany "właściwie" (a może "właściwie nieuregulowany") ugór zwany "żeglarstwo komercyjne" to może być góra dodatkowych środków na różne pomysły+ i że należy tylko odpowiednio przyciąć tu i tam, a gdzie indziej ustalić "adekwatne" stawki za wydawanie czasowych kwitów na węgiel do kotłowni jachtów... i może w tym miejscu skończmy podpowiadanie, jak można uszczęśliwić ludzi. ;)

Cokolwiek się stanie, nie zmienia to mojego przekonania, że zmiana wzoru kwitów, to jest konkret i że to, co w kieszeni jest pewniejsze, niż wpis w ustawach.

Jaromir napisał(a):
mam jednak wrażenie, że widoczne powyżej zdanie jest ciutek zbyt długie... :roll:

A to insza inszość. :)

Autor:  Jaromir [ 28 lis 2016, o 15:31 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

panwac napisał(a):
Ale biorę pod uwagę, że ktoś kiedyś przekona kogoś, że ten dotąd nieuregulowany "właściwie" (a może "właściwie nieuregulowany") ugór zwany "żeglarstwo komercyjne" to może być góra dodatkowych środków na różne pomysły+ i że należy tylko odpowiednio przyciąć tu i tam, a gdzie indziej ustalić "adekwatne" stawki za wydawanie czasowych kwitów na węgiel do kotłowni jachtów...

Piotr - wybacz, ale mam silne wrażenie, że jakby tracisz wątek...
Zauważasz jakiś związek pomiędzy Twoim wieszczeniem pozbawiania kojotów uprawnień na Pogorię - a tym, że ktoś komuś kiedyś wskaże górę dodatkowych środków na różne pomysły+ ???

Autor:  panwac [ 28 lis 2016, o 16:29 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Jaromir napisał(a):
Piotr - wybacz, ale mam silne wrażenie, że jakby tracisz wątek...
Zauważasz jakiś związek pomiędzy Twoim wieszczeniem pozbawiania kojotów uprawnień na Pogorię - a tym, że ktoś komuś kiedyś wskaże górę dodatkowych środków na różne pomysły+ ???

Tak. To kwestia motywacji.
Jaka jest wedle Ciebie motywacja podmiotów lobbujących w tym procesie legislacyjnym (niektórych szkół)? Dobro społeczne, wrażliwość na ortografię, czy chęć zarobku? A jak najsprawniej przekonać urzędnika do wykonania dodatkowej pracy i zmian w prawie korzystnych "dla podmiotu zainteresowanego"? Wskazując jakąś korzyść, choćby możliwość wykazania się?

Zobaczymy. Wszystkie argumenty, jak te regulacje napisać zdroworozsądkowo padły w ostatnich kilku latach. Osoba odpowiedzialna za projekt jest ta sama. Tylko sam projekt nowy.

Autor:  Garda [ 12 maja 2017, o 18:41 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Ten projekt to już historia?

Autor:  Colonel [ 12 maja 2017, o 19:57 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Pre... ale może wrócić

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  zsakul [ 28 maja 2017, o 12:46 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Tak nieco odgrzebując temat z innej strony. Od znajomego co ma firmę czarterową czasem biorę jacht jak ma coś wolnego. W kartach bezpieczeństwa jachtów czarterowych (jachty udostępniane bez załogi) zaczęły się pojawiać ciekawe zapisy.
W wymogach odnośnie minimalnej obsady nic się nie zmieniło tzn. JSM+ŻJ ale w dodatkowych pojawiły się zapisy wymagające posiadania certyfikatów STCW od wszystkich, którzy tym jachtem będą pływać... Czyli znów radosna twórczość UM... ehhh i jak ja teraz mam załatwić dla 8 letniej córki STCW żeby legalnie ją na Hel do fokarium wziąć...
--
Łukasz Szmajduch

Strona 17 z 30 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/