Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=15124
Strona 21 z 30

Autor:  Ryś [ 13 lut 2018, o 17:25 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

SIRK napisał(a):
jak zweryfikowanymi umiejętnościami należy się wykazać, aby dla przykładu zabrać na żeglarską przygodę grupę szkolną kolegów twojego potencjalnego wnuczka?
A to Waszmość urodziłeś siem wczoraj? :rotfl:
- Dyplomem nauczyciela (studia); względnie wykształcenie średnie wraz z ukończonymi specjalnemi kursami ("wychowawcy wypoczynku dzieci i młodzieży") i trzyletnim stażem pracy opiekuńczo-wychowawczej;
- oraz zaświadczoną niekaralnością;
- w przypadku żeglarstwa najlepiej jeszcze uprawnienia instruktora/trenera sportowego.

Acz w szczegółach mogę być nie na bieżąco, słyszałem że wymogi zaostrzono ;)
A tu siem martwią jakimś prostym papierkiem, do zrobienia w sezon :rotfl:

Autor:  bury_kocur [ 13 lut 2018, o 17:31 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

panwac napisał(a):
W połowie sceny pojawia się pytanie i odpowiedź odnośnie kwalifikacji


Piękne :mrgreen:

Wytłumaczyłeś - dzięki Piotr :lol:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryś napisał(a):

- Dyplomem nauczyciela (studia); względnie wykształcenie średnie wraz z ukończonymi specjalnemi kursami ("wychowawcy wypoczynku dzieci i młodzieży") i trzyletnim stażem pracy opiekuńczo-wychowawczej;

- oraz zaświadczoną niekaralnością;

- w przypadku żeglarstwa najlepiej jeszcze uprawnienia instruktora/trenera sportowego.


No to mam Rysiu dylemat ...

Ad 1 - mam zrobiony ten kurs wychowawcy wypoczynku ale jestem tylko inż od silników

Ad 2 - chyba mam ale nie wiem bo nigdy nie występowałem o to :oops:

Ad 3 - nie mam

To co mi grozi jak woziłem czasem udką mą dziecko me i jej przyjaciółkę - a czasem dwie ? :oops:

Autor:  Ryś [ 13 lut 2018, o 17:40 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Od niedawna, po nowelizacji, nie popełniasz przestępstwa jeśliś krewnym lub znasz rodziców osobiście. :mrgreen:
USTAWA o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym
- art. 92a otrzymuje brzmienie:
Art. 92a.
2. Przepisom ustawy nie podlega wypoczynek organizowany dla dzieci własnych lub dzieci znajomych przez rodzinę lub osoby znane rodzicom osobiście.
3. Przez rodzinę, o której mowa w ust. 2, należy rozumieć osoby spokrewnione albo osoby niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie zamieszkujące i gospodarujące. :cool:

Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2016 r. [...]

Ale czyny sprzed długo jeszcze nie podlegają przedawnieniu :-P

Autor:  Wojtek Bartoszyński [ 13 lut 2018, o 18:52 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Ryś napisał(a):
Od niedawna, po nowelizacji, nie popełniasz przestępstwa jeśliś krewnym lub znasz rodziców osobiście. :mrgreen:
A tu nie obowiązuje prawo bandery? Kocur na Kocurze podnosi ZTCW szwedzką...

Autor:  bury_kocur [ 13 lut 2018, o 19:02 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Kocur na Kocurze podnosi ZTCW szwedzką...


Stare dzieje Wojtuś - znudziło mi się ciągłe - mimo posiadania rodziny w SE - odpowiadanie na upierdliwe pytania szwedów czemu ja Polak noszę taką banderę a nie noszę polskiej.

Nowy jacht ma już rejestrację POL 8888.

Autor:  SIRK [ 14 lut 2018, o 15:59 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

bury_kocur napisał(a):
Więc poproszę o pytania jak chłop krowie na granicy bo inaczej słabe szanse na odpowiedź

Przykład pierwszy.
Stary kuter rybacki tzw. KFK (24m/100GT) przerobiony na jednostkę żaglową mogącą zabrać do 20os. Właściciel organizuje odpłatne rejsy dla młodzieży i dorosłych.

Pytania;
1. Jakie dokumenty musi posiadać jednostka?
2. Jak prawnie jest rozgraniczona załoga stała, szkoleniowa oraz pasażerowie?
3. Jakie wymagania musi spełniać załoga stała a jakie szkoleniowa?
4. Jak wygląda drabinka uprawnień zawodowych na jednostki poza konwencyjne?

W opcji możesz spytać o uprawnienia na jednostkę poza konwencyjną powyżej 24m LOA i/lub powyżej 200GT

Przykład drugi.
Podmiot prawny organizuje kilkugodzinne(-dniowe) odpłatne wycieczki turystyczne na pokładzie małej jednostki pływającej. Usługa dedykowana jest dla każdego a organizator zapewnia obsługę jednostki.

Pytania;
1.Jakie dokumenty musi posiadać jednostka?
2.Jakie dokumenty musi posiadać osoba odpowiedzialna za prowadzenie jednostki?

W opcji możesz podać wymagania dla jednostki żaglowej oraz motorowej do 15m lub powyżej.

@ Colonel
Czy nadal uważasz, że wszystkim zabierającym głos w dyskusji zależy na rozsądnym kompromisie? Po raz wtóry proszę o wyjaśnienie terminu „repolonizacja żeglarstwa”.

Autor:  bury_kocur [ 15 lut 2018, o 14:28 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

SIRK napisał(a):
Pytania;
1. Jakie dokumenty musi posiadać jednostka?
2. Jak prawnie jest rozgraniczona załoga stała, szkoleniowa oraz pasażerowie?
3. Jakie wymagania musi spełniać załoga stała a jakie szkoleniowa?
4. Jak wygląda drabinka uprawnień zawodowych na jednostki poza konwencyjne?


SIRK napisał(a):
Przykład drugi.
Podmiot prawny organizuje kilkugodzinne(-dniowe) odpłatne wycieczki turystyczne na pokładzie małej jednostki pływającej. Usługa dedykowana jest dla każdego a organizator zapewnia obsługę jednostki.

Pytania;
1.Jakie dokumenty musi posiadać jednostka?
2.Jakie dokumenty musi posiadać osoba odpowiedzialna za prowadzenie jednostki?


Przeceniłeś wiedzę mojej rodziny - przeforwardowałem im Twoje pytania ale odpowiedzieli mi, że sorka - to nie jest do znalezienia w 5 minut i wymaga głębokiego grzebania w przepisach o pływaniu zawodowym, o którym nie mają oni zielonego pojęcia i nie podejmują się tego znaleźć.

Oni pływają turystycznie i w zakresie takiego pływania mogą pomóc bo przepisy dotyczące takiego pływania są w ich Klubie dostępne.

Klub, w którym trzymają jacht nie prowadzi pływań typu wymienionego przez Ciebie powyżej więc nie pomogą Ci.

Autor:  SIRK [ 18 lut 2018, o 15:05 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

bury_kocur napisał(a):
Przeceniłeś wiedzę mojej rodziny

A czy twoją także?
Od kilku lat aktywnie uczestniczysz w dyskusji o certyfikacji pływających jednostek komercyjnych a także ewentualnych zmianach w naszym systemie uprawnień dla żeglarzy komercyjnych a tak naprawdę to nie wierz jak takie systemy funkcjonują w innych krajach?
Jak pamiętam to krytykowałeś propozycje zmian powołując się na rozwiązania kraju którego banderę podnosiłeś. Ty nawet firmowałeś własnym nazwiskiem bardzo krytyczne stanowisko SAJ w procesie konsultacji społecznych a teraz tak po prostu stwierdzisz, że nie masz własnego zdania gdyż materia jest zbyt skomplikowana i ciebie oraz twoich znajomych takie pływanie nie interesuje.

Doprawdy słowa naszego kolegi o powodach dla którego niektórzy z nas wypowiadają się w tym wątku nabierają innego znaczenia.

Autor:  waliant [ 18 lut 2018, o 15:10 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

SIRK napisał(a):
a tak naprawdę to nie wierz


PAC!

od wiedzieć - wiesz
od wierzyć - wierz

Autor:  bury_kocur [ 18 lut 2018, o 16:15 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

SIRK napisał(a):
Od kilku lat aktywnie uczestniczysz w dyskusji o certyfikacji pływających jednostek komercyjnych a także ewentualnych zmianach w naszym systemie uprawnień dla żeglarzy komercyjnych


Na pewno komercyjnych ?

Autor:  bury_kocur [ 18 lut 2018, o 16:26 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

bury_kocur napisał(a):
A tak na poważnie ...
"Przyjemniaczki" o swoje walczą sami.
O swoje a nie o komercyjne !!!
Mnie osobiście sprawy żeglarzy komercyjnych kalafiorem wiszą i generalnie temat "wali" mnie bo to nie mój ogródek.
Powołane zostało kiedyś Stowarzyszenie Armatorów Jachtów KOMERCYJNYCH (które wiele lat nie robiło NIC !!!) więc niech to stowarzyszenie walczy o swoje.
Byłem raz na spotkaniu w MI w sprawie owych przepisów dla komercji i więcej nie pójdę.
Nie nasz biznes i nie moje przepychanki ...
Wysuwanie pretensji do armatorów jednostek rekreacyjnych o to, że coś komuś nie wychodzi w jego biznesie komercyjnym przypomina mi pretensje do garbatego o proste dzieci


Masz rację Krzysztofie - "aktywnie uczestniczę w dyskusji o certyfikacji pływających jednostek komercyjnych" - powiedziałbym - niezwykle "aktywnie" :rotfl:

Przeszukałem cały ten wątek i na 21 podstron tej dyskusji - powyżej zacytowana moja wypowiedz była chyba najbardziej "konstruktywną" ze wszystkich moich wypowiedzi na temat żeglarstwa komercyjnego ...

Ze szczególnym uwzględnieniem fragmentu wyboldowanego :lol:

Nie wkręcaj mnie więc w coś, co mnie osobiście średnio interesuje.

Poszukaj sobie znaczy odpowiedzi na Swoje pytania sam.

Autor:  Jaromir [ 18 lut 2018, o 16:46 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

SIRK napisał(a):
firmowałeś własnym nazwiskiem
Serio? A pokażesz, gdzie konkretnie odnalazłeś to "firmowanie"?

SIRK napisał(a):
bardzo krytyczne stanowisko SAJ w procesie konsultacji społecznych

Mógłbyś podkreślić w którym miejscu stanowisko SAJ wyrażone w procesie konsultacji jest Twoim zdaniem "bardzo krytyczne"? Dla ułatwienia - tekst masz tu:
http://www.saj.org.pl/pobierz/188/2016- ... j-pdf.html
Czy Ty w ogóle przeczytałeś, czego konkretnie dotyczyło krytyczne stanowisko SAJ a czego nie dotyczyło? W tym - dlaczego nowego systemu uprawnień komercyjnych - nie dotyczyło wcale?

Ja widzę, że SAJ zaproponował ujednolicenie nazewnictwa uprawnień z innymi aktami prawnymi, rezygnację z restrykcji, jaką miał być zakaz przebywania na jednostce komercyjnej "załogi turystycznej" w trakcie trwania rejsu stażowo-szkoleniowego oraz wnioskował o ograniczenie zakresu działania rozporządzenia wyłącznie do jachtów komercyjnych innych niż udostępniane odpłatnie bez załogi - bo przecież taka (i tylko taka) jest delegacja ustawowa. I to już wszystkie propozycje zawarte w stanowisku SAJ...
Która z tych propozycji SAJ stanowiła Twoim zdaniem wyraz "bardzo krytycznego stanowiska SAJ"?


BTW - czy nie zauważyłeś, że kilka potężnych idiotyzmów do z tego, co niegdyś - w latach 2011-2015 "konsultowano" - zniknęło - i że 'w międzyczasie" dopisano inne idiotyzmy, w tym takie, które naruszają porządek prawny ustanowiony ustawą?
Czy nie zastanowiło Cię, że tekst, który można przeczytać w najnowszej wersji projektu rozporządzenia, jest tak odmienny do tego, który niegdyś (nawet ostatnio - w 2016 roku...) "konsultowano"?
Czy nie zastanawia Cię, że mimo widocznego gołym okiem lobbowania niektórych firm i ludzi za konkretnymi zapisami, przekraczającymi stanowczo zakres delegacji ustawowej - żadnych zgłoszeń lobbystycznych w sprawie projektu tego rozporządzenia nigdy nie zarejestrowano...?

Autor:  bury_kocur [ 18 lut 2018, o 16:54 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Jaromir napisał(a):
Serio? A gdzie konkretnie odnalazłeś to "firmowanie"?


Wyprzedziłeś Jarku moje pytanie - ale - dziękuję :mrgreen:

Autor:  myszek [ 18 lut 2018, o 19:08 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

bury_kocur napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
A tak na poważnie ...
"Przyjemniaczki" o swoje walczą sami.
O swoje a nie o komercyjne !!!
Mnie osobiście sprawy żeglarzy komercyjnych kalafiorem wiszą i generalnie temat "wali" mnie bo to nie mój ogródek.
Powołane zostało kiedyś Stowarzyszenie Armatorów Jachtów KOMERCYJNYCH (które wiele lat nie robiło NIC !!!) więc niech to stowarzyszenie walczy o swoje.
Byłem raz na spotkaniu w MI w sprawie owych przepisów dla komercji i więcej nie pójdę.
Nie nasz biznes i nie moje przepychanki ...
Wysuwanie pretensji do armatorów jednostek rekreacyjnych o to, że coś komuś nie wychodzi w jego biznesie komercyjnym przypomina mi pretensje do garbatego o proste dzieci


[...]
Nie wkręcaj mnie więc w coś, co mnie osobiście średnio interesuje.


Hm.
O tutaj:
http://aukcje.wosp.org.pl/weekendowy-re ... 0-i5833000
wystawiłeś ofertę odpłatnego udziału w rejsie. Czy aby Twój jacht nie stał się w tym momencie jednostką komercyjną, a Ty sam - załogą jachtu komercyjnego?
Wszak przynależność do tej "gorszego sortu" kategorii zupełnie nie zależy od tego, na co komercyjny armator przeznaczy przychód.

I nadal Cię to nie obchodzi? Doprawdy?
Albo jesteś wyjątkowo krótkowzroczny, albo wciskasz kit.

pozdrowienia

krzys

Autor:  bury_kocur [ 18 lut 2018, o 19:20 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

myszek napisał(a):
Czy aby Twój jacht nie stał się w tym momencie jednostką komercyjną, a Ty sam - załogą jachtu komercyjnego?


Nie kolego Myszak bo nie wożę PASAŻERÓW.

Członkami załogi będą żeglarze a nie pasażerowie.

Co myślę kończy wątpliwości.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

myszek napisał(a):
na co komercyjny armator przeznaczy przychód.


To nie ja przeznaczam te środki tylko licytujący ów rejs.

Ja tych pieniędzy nie widzę na oczy.

Ja biorę z brzegu załogę i płyniemy w rejs.

myszek napisał(a):
I nadal Cię to nie obchodzi? Doprawdy?


Nadal - z powodów jw.

Autor:  piotr6 [ 18 lut 2018, o 19:34 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Jestem sobie wyobrazić,że można się będzie doczepic

Autor:  bury_kocur [ 18 lut 2018, o 20:24 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

piotr6 napisał(a):
Jestem sobie wyobrazić,że można się będzie doczepic


Nie można Piotrze bo:

a. biorę z kei osoby, które będę przez następne dwa dni członkami załogi a nie pasażerami.

Osoby te - jeżeli nawet za ów rejs zapłacili dla WOŚP - to ja nie jestem pośrednikiem owych opłat.

Ja tych środków na oczy nie widzę - mało - nie czerpię z tytułu owego rejsu żadnych korzyści co jest chyba podstawą do uznania, iż był to rejs odpłatny.

Ale dobrze - ktoś może powiedzieć - zapłacili za swój rejs inaczej.

OK - w takim razie podejdźmy do tematu inaczej...

b. znajdujemy w stosownym akcie prawnym:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 1368Lj.pdf

definicję jachtu komercyjnego:

Art.5. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
(...)
9) jachcie komercyjnym - należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów (...)

Tu zatrzymajmy się - gdyż, aby dokończyć interpretację powyższego aktu prawnego co to statusu przewożonych osób - tych wygrywających licytację dla WOŚP - w tym samym artykule nr 5 w podpunkcie 10c odnajdujemy definicję cóż to za stwór jest ów "pasażer":

10c) pasażerze – należy przez to rozumieć każdą osobę, z wyjątkiem:
a) kapitana i członków załogi lub innych osób zatrudnionych na statku lub wykonujących zadania na statku dla jego potrzeb.

Nie wiem jak u innych, ale na moim jachcie każda osoba płynąca w rejs jest członkiem załogi albowiem wykonuje ona zadania dla statku lub jego potrzeb.

Co myślę kończy rozważanie czy rejs, na który zapraszam osoby wygrywające licytacje dla WOŚP jest rejsem komercyjnym czy też nie.

Na koniec myślę, że mogę śmiało odpowiedzieć Kol. Myszak na jego pytanie:
myszek napisał(a):
Albo jesteś wyjątkowo krótkowzroczny, albo wciskasz kit.


Nie - nie jestem ani krótkowzroczny ani nie wciskam kitu - a jedynie czytam aktualne przepisy.


Masz kol.Myszak jakąś inną ich interpretację ?

Autor:  piotr6 [ 18 lut 2018, o 20:31 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Wlodek nie ważne jak Ty to interpretujesz ważne jak władza to będzie robić :D

Autor:  bury_kocur [ 18 lut 2018, o 20:36 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

piotr6 napisał(a):
Wlodek nie ważne jak Ty to interpretujesz ważne jak władza to będzie robić


Piotrze - wykładnia tych przepisów jest prosta i jasna jak pęczek drutu w kieszeni :rotfl:

A jeżeli jakaś władza zechce to podważyć to spotkamy się w sądzie - czego kompletnie się nie boję bo czytać po polsku proste definicje potrafię.

Autor:  piotr6 [ 18 lut 2018, o 20:44 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Żeby do tego nie doszło. Mam nadzieję że nowy projekt nie dotknie mojego pływania.

Autor:  bury_kocur [ 18 lut 2018, o 20:50 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

piotr6 napisał(a):
Żeby do tego nie doszło


Ja chętnie w tej materii mogę porobić za królika doświadczalnego...

Wygrałem przed NSA pięcioletnią batalię z Urzędem Skarbowym o niesłusznie wydaną na mnie decyzję podatkową - dostałem stosowne - nie małe - odszkodowanie od Skarbu Państwa - to mogę teraz powalczyć przed sądem o interpretację "jachtu komercyjnego" ...

Zahartowałem się i jakoś nie boję się tego - nie moja wina, że ustawodawca sam się wpuścił w kanał :rotfl:

Autor:  Colonel [ 18 lut 2018, o 21:30 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Widzę, że ktoś tu podpowiada waadzy jak znów walnąć Orkiestrę.

Autor:  bury_kocur [ 18 lut 2018, o 21:44 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

Colonel napisał(a):
ktoś tu podpowiada waadzy jak znów walnąć Orkiestrę.


kol. Myszak ?

Ale słabo mu idzie jednak ...

Autor:  SIRK [ 19 lut 2018, o 01:28 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

bury_kocur napisał(a):
Nie wkręcaj mnie więc w coś, co mnie osobiście średnio interesuje.

Poszukaj sobie znaczy odpowiedzi na Swoje pytania sam.

W nic nie zamierzałem ciebie wkręcać a jeżeli się pomyliłem i źle oceniłem twoje wypowiedzi to przepraszam.
Odniosłem jednak wrażenie, że bardzo często dawałeś się ponieść tej jakże przykrej manierze krytykowania wszelkich prób uregulowania tej niezdrowej sytuacji.

Co do prób wyjaśnienia sytuacji żeglarstwa komercyjnego oraz eksploatowania pod banderą Szwecji większych jednostek ale nadal poza konwencyjnych to dziękuje za dobre chęci. Osobiście wiem wystarczająco na ten temat a stawianie takich pytań miało tylko uzmysłowić czytającym, że nie jest tak jak niektórzy z naszych kolegów twierdzą.

Autor:  bury_kocur [ 19 lut 2018, o 01:57 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

SIRK napisał(a):
jeżeli się pomyliłem i źle oceniłem twoje wypowiedzi to przepraszam.


Nie gniewam się - nie ma ludzi idealnych - też wiele razy popełniam błędy.

SIRK napisał(a):
tej niezdrowej sytuacji.


Czy sytuacja pływania komercyjnego jest niezdrowa to ja nie do końca to czuję bo nie pływam komercyjnie, ale jest na pewno mocno niejednoznacznie uregulowana prawnie co wyszło choćby z powyższego mego tłumaczenia koledze Myszakowi, kiedy jacht rekreacyjny nie jest jachtem komercyjnym.

Co do pływania komercyjnego poza Polską to się też nie wypowiadam - za mało o tym wiem.

A i pływanie takie w PL także nie jest proste prawnie co widać powyżej.

Prosty przykład - płyniemy moim własnym jachtem do SE - biorę ze sobą przyjaciół.

Ponieważ ja mam czas to robię aprowizację i kupuję paliwo.

Koledzy na burcie zwracają mi solidarnie swoją część poniesionych przeze mnie powyższych kosztów.

Pytanie brzmi: jest to rejs komercyjny czy nie ?

Bo ktoś tu twierdził, że taki chyba UM chyba w Szczecinie traktuje taki rejs jako komercyjny.

To ja mam pytanie - a dlaczego ?

Przecież koszty ponosimy wspólnie i nikt na tym nie zarabia.

A to jest typowy przykład często odbywanego rejsu zrzutkowego ...

Autor:  pough [ 19 lut 2018, o 02:03 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

To rejs towarzyski z podziałem kosztów. Nie widzę nic komercyjnego w rejsie towarzyskim.

Autor:  bury_kocur [ 19 lut 2018, o 08:37 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

pough napisał(a):
To rejs towarzyski z podziałem kosztów. Nie widzę nic komercyjnego w rejsie towarzyskim.


Ja też nie widzę, ale ktoś z naszych Kolegów napisał, że szczeciński UM - a konkretnie jakaś pani inspektor bodajże od bezpieczeństwa z tegoż urzędu - klasyfikuje takie rejsy jako komercyjne.

Gdzie w nich komercja to ja nie wiem podobnie jak nie wiem gdzież miałby ona występować w takim rejsie ze zwycięzcami licytacji WOŚP.

Czepianie się jak dla mnie i tyle.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
Mam nadzieję że nowy projekt nie dotknie mojego pływania.


Przepraszam Piotr, ale jakoś właśnie doleciało do mnie to co wczoraj napisałeś - jaki projekt masz na myśli ?

Autor:  piotr6 [ 19 lut 2018, o 11:33 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

To jest tak.Zawsze jak centralna władza grzebie w przepisach to Automatycznie włącza mi się swiatelko,że to przeciwko mnie. Z jednej strony jestem gościem co nie stosował się do przepisów ale z drugiej strony chciałbym żyć w kraju gdzie one są jasne,proste i klarowne. Nie zamierzam pływać komercyjnie ale mam jakąś obawę że grzebienie w paragrafach mnie dotknie choćby rykoszetem.
Taki trochę jestem niedowiarek.

Autor:  Jaromir [ 19 lut 2018, o 13:31 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

piotr6 napisał(a):
To jest tak.
Jest tak, że waadza zamierza zmienić definicję jachtu komercyjnego - na jeszcze bardziej pogmatwaną i pozwalającą urzędnikom na całkowitą dowolność interpretacji.
Tyle że nie w tym projekcie, jaki jest tu omawiany, ale w ustawie o rejestracji jachtów, której projekt przewiduje zmianę definicji jachtu komercyjnego w ustawie o bezp. morskim, oraz wprowadza ją - ze znanych tylko jej twórcom powodów - do ustawy o żegludze śródlądowej, a nawet do... Kodeksu Morskiego. (art 22, 23 i 24 projektu ustawy o rejestracji jachtów, który trafił właśnie do Sejmu... http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/12 ... 329006.pdf )

Autor:  Bombel [ 19 lut 2018, o 14:00 ]
Tytuł:  Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych

bury_kocur napisał(a):
kolego Myszak

bury_kocur napisał(a):
kol. Myszak ?

Widzę Kocurze że bardzo pazurki Cię....swędzą :rotfl:
Albo zabrakło Ci po prostu/chwilowo....delikatności :-P
Poprawcie się Kocur :mrgreen:

Strona 21 z 30 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/