Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=15124 |
Strona 24 z 30 |
Autor: | 666 [ 7 mar 2018, o 12:42 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
Andrzej Pochodaj napisał(a): po raz kolejny iść "własną drogą" Ciekawi mnie, że mamy wspólny europejski kształt banana, marchewkę jako europejski owoc i ślimaka jako europejską rybę, a nie mamy wspólnych ujednoliconych europejskich uprawnień żeglarskich i motorowodnych . Widocznie można zarobić zarówno na wspólnym kształcie banana jak i na zupełnie odrębnych regulacjach dot. żeglarstwa . I po raz kolejny nie my zarabiamy (a zarabiają MCA, RYA, IYT, ...) - to już taka nasza narodowa 123-letnia tradycja.
|
Autor: | AIKI [ 7 mar 2018, o 12:45 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
Cholera... numerację butów zdaje się też mamy nieujednoliconą - no zgroza po prostu. |
Autor: | Były_User 934585 [ 7 mar 2018, o 13:08 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
AIKI napisał(a): Cholera... numerację butów zdaje się też mamy nieujednoliconą - no zgroza po prostu. No PaczPan a mimo różnej numeracji nogi śmierdzą tak samo... Kolegom "komercyjnym" chcę powiedzieć sam tego chcialeś Grzegorzu Dyndało. |
Autor: | AIKI [ 7 mar 2018, o 13:36 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
Jacek, bo to trzeba myć, a nie wietrzyć |
Autor: | Były_User 934585 [ 7 mar 2018, o 14:14 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
AIKI napisał(a): Jacek, bo to trzeba myć, a nie wietrzyć Serio?! ...po co sandały...
|
Autor: | junak73 [ 7 mar 2018, o 14:18 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
Andrzej Pochodaj napisał(a): z góry uprzedzam, że nie prześledziłem wypowiedzi w wątku i nie będę się do nich odnosił. Zapoznałem się z projektem rozporządzenia i nie widzę w nim nic niezwykłego. Podobne czy nawet takie same wymagania dotyczą jachtów komercyjnych w większości krajów cywilizowanego świata. Ogólnie zmierza to do ujednolicenia przepisów dotyczących załóg jachtów komercyjnych z marynarzami handlówki zgodnie z konwencją STCW. I dobrze IMHO zawodowcy niech maja inne kwity niż przyjemniaczki. |
Autor: | bury_kocur [ 7 mar 2018, o 16:55 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
666 napisał(a): to już taka nasza narodowa 123-letnia tradycja. Hmmm.... A możesz wytłumaczyć owe cyferki ? Bo mnie nie wychodzi nic sensownego ... Jak od aktualnego roku odejmę owe 123 to daje rok 1895 Czy było coś w tym roku istotnego dla Polski poza datą urodzin mego dziadka to nie kojarzę. Bo tak: 1. rozbiór PL - 1772 - odejmowanie nie pasuje 2. rozbiór PL - 1793 - nie pasuje 3. rozbiór PL - 1795 - tez nie pasuje Wojna Rosyjsko Japońska 1905 - nie pasuje I Wojna światowa - nie pasuje. Szukam więc u wujka Googla: 1895 rok - kalendarium historii Polski Kazimierz Badeni zostaje premierem, Karol Olszewski skrapla i zestala argon, Henryk Sienkiewicz wydaje "Rodzinę Połanieckich", Julian Fałat zostaje rektorem Szkoły Sztuk Pięknych. Oto najważniejsze wydarzenia historyczne w 1895 roku. 5 stycznia 1895 roku samobójczą śmiercią ginie Władysław Podkowiński, pozostawiając nieukończony Marsz żałobny Chopina (obraz zaginął). W styczniu 1895 roku oficjalnym organem prasowym Ligi Narodowej staje się "Przegląd Wszechpolski", na łamach którego będzie publikował m.in. Roman Dmowski (pod pseudonimem ROKU Skrzycki). 28 lipca 1895 roku w Rzeszowie na zjeździe ludowców dochodzi do utworzenia Stronnictwa Ludowego; wśród założycieli byli m.in.: Bolesław Wysłouch, Jan Stapiński, Jakub Bojko; prezesem został Karol Lewakowski. Stronnictwo (w 1903 roku przybierze nazwę Polskie Stronnictwo Ludowe). 29 września 1895 roku premierem rządu austriackiego zostaje Kazimierz Badeni, dotychczasowy namiestnik Galicji. Największym osiągnięciem Badeniego będzie wprowadzenie do ordynacji wyborczej tzw. piątej kurii, w której głosowali wszyscy. Dzięki tej reformie w wyborach 1897 roku po raz pierwszy wezmą udział szerokie rzesze ludności. We wrześniu 1895 roku założona została w Warszawie Szkoła Techniczna Hipolita Wawelberga i Stanisława Rotwanda. W 1895 roku Karol Olszewski skrapla i zestala argon. We wrześniu 1895 roku Julian Fałat zostaje rektorem Szkoły Sztuk Pięknych, która za jego kadencji zostanie w 1900 roku przekształcona w Akademię. We wrześniu 1895 roku we Lwowie ukazuje się pierwszy numer "Przeglądu Wszechpolskiego", czasopisma społeczno-politycznego związanego z Ligą Narodową. We wrześniu 1895 roku Aleksander Gierymski kończy pracę nad obrazem "Trumna chłopska". We wrześniu 1895 roku ukazuje się kolejna powieść Henryka Sienkiewicza "Rodzina Połanieckich". We wrześniu 1895 roku Józef Mehoffer rozpoczyna pracę nad witrażami do kolegiaty we Fryburgu w Szwajcarii (ich realizacja potrwa do 1935 roku). Wytłumacz więc Kolego Trzyszóstkowy do czego odnosisz owe tajemnicze nawiązanie do naszej 123.letniej tradycji pisząc: 666 napisał(a): I po raz kolejny nie my zarabiamy (a zarabiają MCA, RYA, IYT, ...) - to już taka nasza narodowa 123-letnia tradycja. Jakieś Mickiewiczowskie tajemnicze 44 ? |
Autor: | Colonel [ 7 mar 2018, o 17:26 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
Jak widać niektórzy świętują rocznicę założenia Przeglądu Wszechpolskiego... |
Autor: | AIKI [ 7 mar 2018, o 17:29 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
A ten swoje... Andreju wątek jest o czymś innym! |
Autor: | bury_kocur [ 7 mar 2018, o 18:14 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
AIKI napisał(a): wątek jest o czymś inny Ależ nie ... Ponieważ jeden z dyskutantów napisał: 666 napisał(a): I po raz kolejny nie my zarabiamy (a zarabiają MCA, RYA, IYT, ...) - to już taka nasza narodowa 123-letnia tradycja To należy znaleźć powiązanie owych 123 lat z tematem wątku - stąd pytania ... |
Autor: | AIKI [ 7 mar 2018, o 19:04 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
Ale Andrzej nawiązał do niewielkiego (i wcale nie najważniejszego) fragmentu Twojego wywodu. |
Autor: | Były_User 934585 [ 7 mar 2018, o 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
bury_kocur napisał(a): quote="666"] I po raz kolejny nie my zarabiamy (a zarabiają MCA, RYA, IYT, ...) - to już taka nasza narodowa 123-letnia tradycja To należy znaleźć powiązanie owych 123 lat z tematem wątku - stąd pytania ...[/quote]123 lata zaborów...
|
Autor: | panwac [ 8 mar 2018, o 11:12 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
Jacek Woźniak napisał(a): bury_kocur napisał(a): Ponieważ jeden z dyskutantów napisał: 666 napisał(a): I po raz kolejny nie my zarabiamy (a zarabiają MCA, RYA, IYT, ...) - to już taka nasza narodowa 123-letnia tradycja To należy znaleźć powiązanie owych 123 lat z tematem wątku - stąd pytania ... 123 lata zaborów... Jeśli dobrze pamiętam, pierwsza propozycja systemu szkolenia i certyfikatów RYA została zaproponowana w 1968 roku (termin zbliżony do nowelizacji polskich przepisów dot. stopni żeglarskich, która miała miejsce w sierpniu 1969 roku). |
Autor: | junak73 [ 8 mar 2018, o 17:16 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
A tymczasem rozporządzenie podpisane 29 stycznia wczoraj zostało opublikowane. http://dziennikustaw.gov.pl/du/2018/490/1 Co cikawe rozporządzenie nie rozróżnia kapitanów żaglowych i motorowodnych. Jest jeden kapitan jachtowy.... Ciekawe. * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * 666 napisał(a): I po raz kolejny nie my zarabiamy (a zarabiają MCA, RYA, IYT, ...) - to już taka nasza narodowa 123-letnia tradycja. Wygląda na to że i My zaczniemy zarabiać. Rozporządzenie jest skopiowane z systemu Certyfikacji w "handlówce" |
Autor: | panwac [ 8 mar 2018, o 19:31 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
junak73 napisał(a): A tymczasem rozporządzenie podpisane 29 stycznia wczoraj zostało opublikowane. I jeżeli dobrze widzę (nie przeczytałem jeszcze całości), to poza zmianą ustawy o bezpieczeństwie morskim (w zakresie ograniczenia uprawnień osób posiadających tzw. kwalifikacje turystyczne) rozporządzenie wprowadza też pewną komplikację w zakresie uznania zagranicznych certyfikatów kompetencji, o ile nie wprowadza braku ich uznania na jachtach komercyjnych (przy definicji kwalifikacji turystycznych odwołuje się bowiem do konkretnego ustępu 3 art. 37a, pomijając tym samym ustęp 6). Skoro tak, to nie jestem pewien (Jaromirze, pomóż), czy zagraniczne certyfikaty będą uprawniały do uprawiania turystyki wodnej (pełnienia funkcji w ramach załogi stałej) na jachtach komercyjnych (w szczególności tych udostępnianych z załogą). Być może zapewni to art. 68 Ustawy o bezpieczenstwie morskim, a szczerze mówiąc, nie odświeżyłem sobie jeszcze jego zapisów ani treści wynikającego z niego rozporządzenia.
http://dziennikustaw.gov.pl/du/2018/490/1" |
Autor: | AIKI [ 8 mar 2018, o 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
Cytuj: poza zmianą ustawy o bezpieczeństwie morskim (w zakresie ograniczenia uprawnień osób posiadających tzw. kwalifikacje turystyczne) rozporządzenie wprowadza Jak może rozporządzenie zmieniać ustawę??? |
Autor: | Stara Zientara [ 8 mar 2018, o 20:41 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
AIKI napisał(a): Jak może rozporządzenie zmieniać ustawę??? Tak samo, jak ustawa może zmieniać konstytucję... PS. Bo to jest dobra zmiana. |
Autor: | panwac [ 8 mar 2018, o 20:47 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
AIKI napisał(a): Cytuj: poza zmianą ustawy o bezpieczeństwie morskim (w zakresie ograniczenia uprawnień osób posiadających tzw. kwalifikacje turystyczne) rozporządzenie wprowadza Jak może rozporządzenie zmieniać ustawę??? |
Autor: | Były_User 934585 [ 8 mar 2018, o 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
panwac napisał(a): Jak napisał Wojtek... no bo jeśli ustawa określa ramy prawa, a rozporządzenie te ramy zmienia, to chyba rozporządzenie zmienia ustawę. A jeśłi ingeruje w zapisy dwóch ustaw, to zmienia dwie... Rozporządzenie nie może zmienić ustawy, ma wypełnić delegacje w niej ustanowioną.Tylko nie wiem czy aby sobie jaj nie robicie. |
Autor: | panwac [ 8 mar 2018, o 21:52 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
Jacek Woźniak napisał(a): Tylko nie wiem czy aby sobie jaj nie robicie. Nie.
|
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 8 mar 2018, o 21:53 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
Jacek Woźniak napisał(a): Tylko nie wiem czy aby sobie jaj nie robicie. Niestety...
|
Autor: | SIRK [ 8 mar 2018, o 22:19 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
Jacek Woźniak napisał(a): Tylko nie wiem czy aby sobie jaj nie robicie. To nie „jaja” tylko tzw. „hejt internetowy”. Szampana nie mam ale „heinekenem” uczciłem długo oczekiwane zmiany i tu nie chodzi o „krzywe banany” tylko o normalizacje i przyłączenie się do cywilizowanych społeczności. |
Autor: | panwac [ 8 mar 2018, o 22:26 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
To nie hejt, tylko działania niezgodne z prawem. Atrapa udająca spójny i przejrzysty system brytyjski, nastawiona na dojenie kasy, a nie cywilizowanie rynku. |
Autor: | SIRK [ 8 mar 2018, o 22:33 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
panwac napisał(a): To nie hejt, tylko działania niezgodne z prawem. Hejtem nazwałem twoje wpisy. Czy mam rozumieć, że przyznajesz się do działania niezgodnego z prawem? Co prawda zarzucałem wam wiele ale nie aż tyle. |
Autor: | Stara Zientara [ 8 mar 2018, o 22:39 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
SIRK napisał(a): ... Jeśli nie rozumiesz zasad tworzenia i stosowania prawa, to powstrzymaj się od głupich uwag.
|
Autor: | SIRK [ 8 mar 2018, o 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
Stara Zientara napisał(a): SIRK napisał(a): ... Jeśli nie rozumiesz zasad tworzenia i stosowania prawa, to powstrzymaj się od głupich uwag.Niemądre to były zazwyczaj twoje wypowiedzi w tej materii ale tym razem masz racje, wstrzymam się do momentu poznania merytorycznych uwag. |
Autor: | ins [ 8 mar 2018, o 23:36 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
Czy mógłby ktoś potrafiący jasno i bez zbędnej ironizacji opisać czego i kogo mają dotyczyć ewentualne zmiany. I w jaki sposób mogą wpłynąć na warunki prawne żeglowania, na własnym jachcie pod polską banderą z załogą z keji i na jachcie wyczarterowanym też z załogą z keji. Wielkość jachtu.... niech będzie do 18 metrów po kadłubie. Piotr Siedlewski |
Autor: | bury_kocur [ 9 mar 2018, o 00:35 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
ins napisał(a): Czy mógłby ktoś potrafiący jasno i bez zbędnej ironizacji opisać czego i kogo mają dotyczyć ewentualne zmiany. Proś Jaromira... |
Autor: | ins [ 9 mar 2018, o 00:38 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
bury_kocur napisał(a): Proś Jaromira... ......proszę. Piotr Siedlewski |
Autor: | Babcia_Kundzi [ 9 mar 2018, o 06:52 ] |
Tytuł: | Re: Kwalifikacje załog jachtów komercyjnych |
AIKI napisał(a): A ten swoje... Andreju wątek jest o czymś innym! Oficer prowadzący wydał polecenie więc wykonuje. Tam nie ma że boli. |
Strona 24 z 30 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |