Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 00:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lis 2011, o 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Za chwilę będę chwalił Marka - to wypadałoby wcześniej skrytykować. ;-)
Dla osób spoza Warszawy - czy wiecie na jakie jedno jedyne pytanie o MPDM nie odpowiedział wyczerpująco?

Kto ma pierwszeństwo albo lepiej, kto musi ustąpić drogi? Statek żaglowy, kajak, rower wodny, windsurfer itd.?
Przewodnią myślą MPDM jest, że statek w lepszej sytuacji ustępuje drogi statkowi w gorszej sytuacji.
Ale kto jest w gorszej sytuacji? Np. jacht czy kajak? Marek znający nie tylko wszystkie przepisy MPDM a także, co ważniejsze ich interpretacje - powiedział, że nie wie.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2011, o 08:06 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Rozważył bym ważniejszy problem: czy materac pompowany z racji ograniczonej zdolności manewrowej ma pierwszeństwo przed osobą pływającą w rękawnikach pompowanych? Oczywiście mówimy o skrzyżowaniu równorzędnym bez regulacji świetlnej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2011, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Moim zdaniem koleś na materacu jest kierującym /sternikiem?/ pojazdu natomiast ten w zarękawkach pieszym, więc winien znaleźć przejście - otwarte pozostaje pytanie którym poboczem toru wodnego powinien się poruszać?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2011, o 08:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Yigael napisał(a):
Moim zdaniem koleś na materacu jest kierującym /sternikiem?/ pojazdu natomiast ten w zarękawkach pieszym, więc winien znaleźć przejście - otwarte pozostaje pytanie którym poboczem toru wodnego powinien się poruszać?


Oczywiście lewym, żeby widzieć nadpływające materace.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2011, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A ja Kuracentowi odpowiem (trochę) poważnie i w dodatku, odpowiem mu pytaniem na pytanie ;-)

Kuracent napisał(a):
Statek żaglowy, kajak, rower wodny, windsurfer
Jędruś, prawidło 3 jest dość jasne. Jest tam coś o statkach napędzanych siłą mięśni?
I druga sprawa - także dotycząca definicji. Do jakiej grupy (ze względu na napęd) zakwalifikować tego widsurfera?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2011, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A ja też poważnie: rower dwukołowy ma pierwszeństwo przed trzykołowym. Albo odwrotnie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2011, o 19:37 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Kuracent napisał(a):
kto musi ustąpić drogi? Statek żaglowy, kajak, rower wodny, windsurfer itd.?

Jędruś proszę Cie, weź przeczytaj wstęp do MPDM i Prawidło 3:
- podstawowym celem m.p.d.m. jest zapobieganie zderzeniom statków na morzu
- wyraz "statek" oznacza wszelkiego rodzaju urządzenia pływające, nie wyłączając urządzeń bezwypornościowych, aeroplanów, oraz wodnosamolotów, używanych lub nadających się do użytku jako środek transportu wodnego.
Poproś Carla o interpretację, bo dla mnie Twoje rowery wodne, windsurfery, kajaki nie wchodzą w zakres MPDM w świetle sformułowania " nie wyłączając ... oraz.)
Pozdrawiam
Roman

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2011, o 00:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
3.2. Zasady pierwszeństwa jednostek nierównorzędnych
a) o dużej prędkości, czyli powyżej 40 km/h (wodoloty – mają światło błyskowe) ustępują
b) małe statki ustępują innym (ale nie wodolotom)
c) statki zarobkowe (pasażerskie) maja pierwszeństwo (wg przepisów lokalnych)
d) małe statki – kolejność: żaglowe, „pozostałe” (np. łodzie wiosłowe), o napędzie mechanicznym; wyjątek: statek płynący prawą stroną szlaku żeglownego powinien zachować swój kurs
e) wchodzący do portu ustępuje wychodzącemu
f) pierwszeństwo mają statki o mniejszej manewrowości – noszą znaki specjalne: utraciły manewrowość, o ograniczonej zdolności manewrowej, z pierwszeństwem przejścia, zajęte połowem
3.3. Zasady zachowania się jednostek równorzędnych
a) żaglowe
- różne halsy – płynący prawym halsem ma pierwszeństwo
- ten sam hals – zawietrzny (płynący ostrzejszym kursem względem wiatru) ma pierwszeństwo
- wyjątek: statek wyprzedany ma pierwszeństwo przed wyprzedzającym
- płynący lewym halsem nie ma pewności jakim halsem płynie inny statek – ustępuje
b) o napędzie mechanicznym
- przy kursach na wprost – oba w prawo
- mający z prawej strony inny – ustępuje mu; wyjątek: statek płynący prawą stroną szlaku żeglownego powinien zachować swój kurs
- płynący w górę rzeki (do źródeł) – ustępuje
Dodatkowo przy spotkaniu statków w wąskich przejściach
- statki powinny przechodzi przez wąskie przejście w możliwie krótkim czasie
- nadać sygnał dźwiękowy "jeden długi dźwięk"
- statki, dla których przeszkoda znajduje się z prawej burty albo gdy brzeg wypukły zakola wąskiego przejścia znajduje się z prawej burty, powinny udzielić pierwszeństwa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2019, o 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2018, o 06:39
Posty: 111
Podziękował : 158
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
Przepraszam za odkopanie

Cytuj:
d) małe statki – kolejność: żaglowe, „pozostałe” (np. łodzie wiosłowe), o napędzie mechanicznym;


Czyli kajak, rower wodny, łódź wiosłowa powinny ustąpić pierszeństwo żaglówce (idącej na żaglach)?

Z praktyki wolę jednak sam ich omijać - zakładam po prostu, że nie ogarniają ;)

_________________
"Ullamne subuculam geris" - fundamentalne pytanie filozofii


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2019, o 14:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Insza cytata, na wypadek niejasności ;)
"jeżeli dwa małe statki różnej kategorii idą kursami przecinającymi się, tak że może wyniknąć ryzyko zderzenia, to małe statki o napędzie mechanicznym powinny ustąpić drogi wszystkim innym małym statkom, a małe statki, które nie mają napędu mechanicznego ani nie płyną pod żaglami, powinny ustępować z drogi małym statkom żaglowym".
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 032072.pdf

Oczywiście na śródlądziu naszem (na wypadek niejasności :roll: ), gdyż na morzu MPZZM jakoś nie przewiduje "statków wiosłowych". Liczą się jako napęd mechaniczny :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2019, o 09:59 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 07:53
Posty: 219
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Siakieś to nielogiczne. W jaki sposób rower wodny czy kajak może ustąpić drogi szybkiej mieczówce idącej w ślizgu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2019, o 10:13 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2235
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 675
Uprawnienia żeglarskie: mam
jmper napisał(a):
W jaki sposób rower wodny czy kajak może ustąpić drogi szybkiej mieczówce idącej w ślizgu?

Bardzo prosto - nie pchać mu się przed dziób.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL