Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 05:49




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:32 

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 21:35
Posty: 27
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Jako skrytoczytacz, czytuję forum od dłuższego czasu i niezwykle dziwię się doświadczonym żeglarzom zaangażowanym w prace nad kształtem rozporządzenia. Do tego stopnia się dziwię, że postanowiłem się zarejestrować :-)

Droczy Społecznicy, czemu wypowiadacie się o rozporządzeniu ministry Muchy z takim zachwytem? Gdzie widzicie sukces liberalizacyjny?

Pierwsze co rzuca mi się w oczy to wymagania egzaminacyjne. Jaka to liberalizacja jeśli trzeba osiągnąć wynik na egzaminie 86,6%. Przekładając taki wynik na ocenę w szkole, to plasuje się on w okolicach "czwórki z plusem" a w słabszych liceach "piątki".

Czy dla Was, Szanowni Wojownicy o Liberalizację, urzędowe wymaganie "prawie piątki" z egzaminu na stopień żeglarza jachtowego jest liberalizacją? Dawniej było "po uważaniu" i generalnie 50% pozytywnych odpowiedzi zaliczało. Za dwa dni matura, 30% gwarantuje otrzymanie Świadectwa Dojrzałości a i tak wiele osób nie zdaje :-(

Kolejny kwiatek to dopuszczenie żeglarzy jachtowych do wód słonawych i dwumilowego pasa wód słonych. W efekcie w wymaganiach egzaminacyjnych pojawiły się zagadnienia związane z prawem drogi na morzu i zapewne punkt o oznakowaniu nawigacyjnym także obejmować będzie oznakowanie morskie.

Ilu żeglarzy jachtowych każdego roku wypoczywa na śródlądziu, a ilu prowadzi jachty po wodach morskich? Teraz, dzięki iluzorycznej liberalizacji, wszyscy będą musieli uczyć się MPDM, bo pojęcie "podstawowe informacje" jest pojęciem płynnym i zapewne znajdą się takie komisje egzaminacyjne, które uważać będą, że znajomość Prawidła 19 wraz z diagramem Cockcrofta jest informacją podstawową.

Dzięki Waszej Ciężkiej Pracy, zliberalizowany żeglarz nie tylko będzie musiał włożyć więcej energii w nauczenie się mało przydatnych na śródlądziu informacji, ale także, realnie, będzie miał trudniejszy dostęp do samodzielnego prowadzenia jachtu.

Gdzie tu widzicie liberalizację? Dla mnie, rozporządzenia z 16 kwietnia 2013 nie ma nic wspólnego z liberalizacją :-(

Mam nadzieję, że zielony listek w avatarze spowoduje, że mnie nie rozjedziecie na miazgę :-D Pozdrawiam, Krzysztof.

ps. Jeśli kogoś uraziłem, to przepraszam. Nie było moim zamiarem obrażanie kogokolwiek.

_________________
Stopy wody,
Krzysztof



Za ten post autor krzysztofz otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Minusy wypisales. A plusy tez widzisz?



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:55 

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 21:35
Posty: 27
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
plitkin napisał(a):
Minusy wypisales. A plusy tez widzisz?
Widzę, ale uważam, że minusy w sposób zdecydowany przysłaniają plusy :-(

_________________
Stopy wody,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:56 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Znajomosc MPDM jest konieczna. Wiedza i doswiadczenie, tego nikt Ci nie zabierze. Dziewczyny i chlopaki sie napracowali . Nikt nie zliczy tych godzin, ktore spedzili na walce z betonem _lol.gif


Pzdr

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 22:07 

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 21:35
Posty: 27
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
AJKC napisał(a):
Znajomosc MPDM jest konieczna. Wiedza i doswiadczenie, tego nikt Ci nie zabierze. Dziewczyny i chlopaki sie napracowali . Nikt nie zliczy tych godzin, ktore spedzili na walce z betonem _lol.gif


Pzdr

Andrzej JKC

Do czego znajomość MPDM, jest konieczna człowiekowi żeglującemu pomiędzy Węgorzewem a Rucianym? Oświeć mnie, bo nie potrafię wymyślić powodu.

To, że osoby zaangażowane w "walkę z betonem" się napracowały, to wiem, czytałem wątek o ich działaniach, ale z tej pracy to niezbyt dużo wyszło.
W szczególności mało dla najbardziej licznej grupy, jaką stanowią żeglarze śródlądowi.

Pod działaniem nowego, przywitanego brawami rozporządzenia, będzie trudniej dotrzeć do steru :-(

_________________
Stopy wody,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
krzysztofz napisał(a):
Pierwsze co rzuca mi się w oczy to wymagania egzaminacyjne. Jaka to liberalizacja jeśli trzeba osiągnąć wynik na egzaminie 86,6%. [...] Dawniej było "po uważaniu" i generalnie 50% pozytywnych odpowiedzi zaliczało.
Dawniej nie było po uważaniu. W przypadku testów, w których możliwe są trzy odpowiedzi, odpowiadając losowo średnio uzyskuje się 33% prawidłowych odpowiedzi. PZŻ wymagał więc, aby zaliczała ponad połowa z pozostałych 2/3 odpowiedzi. W najczęściej stosowanych testach 15 pytań z każdego przedmiotu, przedmiot ten był zaliczany przy uzyskaniu co najmniej 11 prawidłowych odpowiedzi, czyli 73,3%.

krzysztofz napisał(a):
zapewne znajdą się takie komisje egzaminacyjne, które uważać będą, że znajomość Prawidła 19 wraz z diagramem Cockcrofta jest informacją podstawową.
Po 2-3 egzaminach nikt do takiej komisji się nie zgłosi, a szkoły żeglarskie też przestaną je zapraszać i durni egzaminatorzy wymrą z głodu zgodnie z teorią Darwina.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 22:18 

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 21:35
Posty: 27
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Stara Zientara napisał(a):
Po 2-3 egzaminach nikt do takiej komisji się nie zgłosi, a szkoły żeglarskie też przestaną je zapraszać i durni egzaminatorzy wymrą z głodu zgodnie z teorią Darwina.
Masz zapewne rację, ale to nie zmienia mojego podejścia do wydanego przez Muchę prawa, bo wychodzi na to, że znajomość komisji ma walor liberalizacyjny a nie rozporządzenie.

_________________
Stopy wody,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 02:59 

Dołączył(a): 19 cze 2011, o 06:55
Posty: 18
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Szkoda tylko że nasze "ministry" nie mają władzy nad Neptunem,Eolem i Fulgorą.
Są to dość surowi egzaminatorzy choć niewątpliwie bezstronni.
Z mojego doświadczenia podam tylko dwa przykłady.1.parę lat temu ktoś,
chyba żeglarz wypłyną z przystani HOM Puck na jachcie "Puck" w rejs.Po północy trzeba Go było szukać na zatoce bo się zgubił i nie potrafił wrócić do portu.
2.Z tego samego ośrodka na dzielnym jachcie o dumnej nazwie "Sztorman" wypłyną niemniej dzielny żeglarz w rejs do Władysławowa.W drugim dniu rejsu zadzwonił do ośrodka , że wraca piechotą i ktoś musi wrócić jachtem z załogą do Pucka.
Jest jeszcze wiele podobnych żeglarskich wyczynów , ale szkoda miejsca na forum aby je opisywać.
Stanisław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 03:00 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
stanisław napisał(a):
Szkoda tylko że nasze "ministry" nie mają władzy nad Neptunem,Eolem i Fulgorą.
Są to dość surowi egzaminatorzy choć niewątpliwie bezstronni.
Z mojego doświadczenia podam tylko dwa przykłady.1.parę lat temu ktoś,
chyba żeglarz wypłyną z przystani HOM Puck na jachcie "Puck" w rejs.Po północy trzeba Go było szukać na zatoce bo się zgubił i nie potrafił wrócić do portu.
2.Z tego samego ośrodka na dzielnym jachcie o dumnej nazwie "Sztorman" wypłyną niemniej dzielny żeglarz w rejs do Władysławowa.W drugim dniu rejsu zadzwonił do ośrodka , że wraca piechotą i ktoś musi wrócić jachtem z załogą do Pucka.
Jest jeszcze wiele podobnych żeglarskich wyczynów , ale szkoda miejsca na forum aby je opisywać.
Stanisław



I co z tego wynika?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 03:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
plitkin napisał(a):
I co z tego wynika?
Pewnie to, że mieli patenty, które nie chciały podzielić się wiedzą. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Krzysztofie,

oczywiście masz rację, że nie wszystko udało się wywalczyć. Ministerstwo próbowało pogodzić różne grupy interesów. I wyszło coś, co jest zbliżone do standardów europejskich.

Masz oczywiście rację, że w tej układance, w kilku drobnych punktach utrudniono życie. Od siebie dodam dwa minusy nowej ustawy:

* Podniesiono wiek na żeglarza jachtowego z 12 do 14 lat. Ale tak naprawdę usankcjonowano stan faktyczny.
* Podniesiono wymagania na kapitana jachtowego. Poprzednio musiał mieć 600h. od j.s.m. Teraz musi mieć 1200h. od j.s.m.

W tym drugim przypadku najbardziej stracili obecni j.s.m. Natomiast Ci, którzy dopiero zaczynają przygodę żeglarską będą sumarycznie musieli zdobyć tyle samo godzin czyli 1400h. Obecni j.s.m. nim zdobą kapitana będą mieli 200h.+600h.+1200h.=2000h.

Jednak są to tak drobne minusy, że w żadnym stopniu nie mogą przesłonić cywilizacyjnego skoku, który zrobił MSiT.

Masz rację, że może troszkę na siłę uszczęśliwiliśmy żeglarzy jachtowych. Bo ja też byłem za 12m, na wodach wewnętrzych a poza do 6-7Nm (ostatecznie przyjęto 2Nm). Jednym z motywów było wyprowadzenie żeglarzy z Mazur. W pełni sezonu prawie nie da się tam pływać. Taki tłok tam jest. Wielu z tych żeglarzy chętnie popływałoby na Zatoce czy Zalewie Wiślanym. Teraz będą mieli taką możliwość. Ale strona 'betonowa', która była przeciw takiemu rozwiązaniu, użyła skądinąd słusznego argumentu, że skoro uprawnienia są większe, to trzeba zwiększyć wymagania egzaminacyjne.

Istotnie ciut więcej będą musieli się nauczyć na egzamin. Ale za to nie muszą przechodzić obowiązkowego szkolenia. Jak dla mnie jest to sukces.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kuracent napisał(a):
* Podniesiono wymagania na kapitana jachtowego. Poprzednio musiał mieć 600h. od j.s.m. Teraz musi mieć 1200h. od j.s.m.
Czytanie ze zrozumieniem nie jest łatwe, ale należy się starać. :)

Poprzednio musiał mieć 1200 godzin po uzyskaniu pierwszego stopnia morskiego, obecnie musi mieć 1200 godzin po uzyskaniu pierwszego stopnia morskiego.

Napisałeś, jakbyś nie zauważył, że została dokonana zmiana nazwy pierwszego stopnia morskiego.

BTW. Tak mniej-więcej wygląda klasyczna manipulacja medialna. Siadł i wstydził się. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kuracent napisał(a):
* Podniesiono wymagania na kapitana jachtowego. Poprzednio musiał mieć 600h. od j.s.m. Teraz musi mieć 1200h. od j.s.m.
W tym drugim przypadku najbardziej stracili obecni j.s.m. Natomiast Ci, którzy dopiero zaczynają przygodę żeglarską będą sumarycznie musieli zdobyć tyle samo godzin czyli 1400h. Obecni j.s.m. nim zdobą kapitana będą mieli 200h.+600h.+1200h.=2000h.


Wiesz o czym piszesz?
Staże uzyskane przez dotychczasowych st.j-otów po uzyskaniu patentu st.j. "liczą się" do stażu kapitańskiego.
Było łącznie 1200h po uzyskaniu st.j. a teraz jest tak samo - 1200h po uzyskaniu st.j. .
Poczytaj - ze zrozumieniem:
http://www.msport.gov.pl/article/stanow ... w-morskich
Kluczowe zdanie brzmi:
Nie ma żadnych przesłanek formalno-prawnych i merytorycznych do niezaliczania stażów uzyskanych w starym systemie do uzyskania nowych patentów.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Kuracent
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 13:58 

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 21:35
Posty: 27
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Macie to, co chcieliście i dobrze wam z tym?
viewtopic.php?f=73&t=15632

Ta wasza liberalizacja polega na tym, żeby było trudniej? Ciekawe rozumienie słowa liberalizacja :-)

Teraz turlać się można ze śmiechu, gdy się popatrzy na te wasze liberalizacyjne boje z formularzem na stronie PZŻ i koniecznością dostarczenia oryginału poprzedniego patentu.
Znowu rozumienie pojedynczego słowa, tym razem wymiana, jest dla liberalizatorów zbyt trudne?

Róbcie tak dalej, to wniosek o wymianę każdy będzie musiał sobie wymyślić sam i zgodnie z prawem będzie kilkakrotnie proszony o uzupełnienie danych a procedura będzie trwała i trwała, i trwała, i będzie bardziej liberalnie.

_________________
Stopy wody,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 14:57 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
W jednym się z Tobą zgodzę. Mnie chodzi własnie aby było trudniej różnej maści kapitanom wywyższać się nad maluczkimi ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 15:19 

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 21:35
Posty: 27
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Jacek Woźniak napisał(a):
Mnie chodzi własnie aby było trudniej różnej maści kapitanom wywyższać się nad maluczkimi ;)
To akurat wiem, że w tej całej waszej liberalizacji nie chodzi o to, żeby maluczkim było łatwiej, tylko o to, żeby dopieprzyć PZŻ i "kapitanom".

_________________
Stopy wody,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
krzysztofz napisał(a):
żeby dopieprzyć
Uderz w stół...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 15:37 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
krzysztofz napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Mnie chodzi własnie aby było trudniej różnej maści kapitanom wywyższać się nad maluczkimi ;)
To akurat wiem, że w tej całej waszej liberalizacji nie chodzi o to, żeby maluczkim było łatwiej, tylko o to, żeby dopieprzyć PZŻ i "kapitanom".


W czym czujesz sie "dopieprzony"? W czym problem by wiecej osob mialo takie uprawnienia jak Ty?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 15:50 

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 21:35
Posty: 27
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
plitkin napisał(a):
W czym czujesz sie "dopieprzony"? W czym problem by wiecej osob mialo takie uprawnienia jak Ty?
Mógłbyś zacytować zdanie, w którym stwierdzam, że czuję się dopieprzonym?
Ja natomiast mogę zacytować zdanie, w którym ubolewam, że liberalizacja nie ma na celu zwiększenie dostępu do żeglowania.

_________________
Stopy wody,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 16:20 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Zacytowalem powyzej. Podpisujesz sie stopniem kapitana, piszesz, ze liberalizatorzy chcieli dopieprzyc kapitanom. Pytam wiec, w czym sie czujesz dopieprzony?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 16:28 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
krzysztofz napisał(a):
Ta wasza liberalizacja polega na tym, żeby było trudniej?

Między innymi na tym, że teraz świat możesz opłynąć z jednym patentem, który jest prawie o 10 000 zł tańszy ze względu na same tylko staże (licząc po 700 PLN za tydzień) i dostępny szybciej o jakieś 4 miesiące.

krzysztofz napisał(a):
Pod działaniem nowego, przywitanego brawami rozporządzenia, będzie trudniej dotrzeć do steru :-(

Co do tego, żeby egzamin był bardziej rzetelny, to ja nie mam nic przeciwko.

krzysztofz napisał(a):
Macie to, co chcieliście i dobrze wam z tym?
viewtopic.php?f=73&t=15632

Czy te pytania układali liberalizatorzy, czy patologiczne twory pod nazwą "Związków"?
Co ma liberalizacja wspólnego ich z pazernością?

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
plitkin napisał(a):
w czym sie czujesz dopieprzony?
Może w tym, że prestiż mu spadnie. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 16:34 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Stara Zientara napisał(a):
plitkin napisał(a):
w czym sie czujesz dopieprzony?
Może w tym, że prestiż mu spadnie. :)


Ten nie od kwitu zalezy. Kilku zeglarzy, ktorych bardzo szanuje, nawet nie wiem czy jakiekolwiek kwity obowiazkowe posiada. Kilkoro opatentowanych kapitanow dla mnie jest pustym miejscem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
plitkin napisał(a):
Ten nie od kwitu zalezy.
Niektórzy w to nie wierzą. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
pierdupierdu napisał(a):
Wiesz o czym piszesz?


Wiem co jest napisane w Rozporządzeniu.
Dodam, że będąc w PZMiNW Pani upewniała się, czy moje Opinie z Rejsu i Karty Rejsów są po zrobieniu morsa.

Sprawy jednak idą szybko i okazuje się, że ukazała się wykładnia MSiT

pierdupierdu napisał(a):
Staże uzyskane przez dotychczasowych st.j-otów po uzyskaniu patentu st.j. "liczą się" do stażu kapitańskiego.
Było łącznie 1200h po uzyskaniu st.j. a teraz jest tak samo - 1200h po uzyskaniu st.j. .
Poczytaj - ze zrozumieniem:
http://www.msport.gov.pl/article/stanow ... w-morskich
Kluczowe zdanie brzmi:
Nie ma żadnych przesłanek formalno-prawnych i merytorycznych do niezaliczania stażów uzyskanych w starym systemie do uzyskania nowych patentów.


Moim zdaniem jest to słuszna wykładnia. Nie byłoby tego problemu, gdyby połączono stopnie s.j. i j.s.m. i nazwano go s.j. Albo tak jak postulowałem, żeby w Rozporządzeniu było, że prawo nie działa wstecz i uznaje się staż dotychczasowym j.s.m. od s.j.

W każdym razie wygląda na to, że sukces zwolenników liberalizacji jest jeszcze większy niż myśleliśmy parę tygodni temu. :-)

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kuracent napisał(a):
Dodam, że będąc w PZMiNW Pani upewniała się

A jak już stamtąd ta pani wyszła, to się nie upewniała?
Eeechh...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
plitkin napisał(a):
krzysztofz napisał(a):
żeby dopieprzyć PZŻ i "kapitanom".
w czym sie czujesz dopieprzony?
Może w tym, że prestiż mu spadnie. :)

No cóż...
Może ma tak jak na obrazku:


Załączniki:
patent.jpg
patent.jpg [ 72.28 KiB | Przeglądane 5963 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Kuracent napisał(a):
będąc w PZMiNW Pani upewniała się,

pierdupierdu napisał(a):
A jak już stamtąd ta pani wyszła, to się nie upewniała?
Jaromir, czepiasz siem!
Wiadomo wszak, że polska imiesłów - trudna imiesłów, więc idąc przez most spadła mu czapka.
Mu - znaczy temu Kuracentu :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 17:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kuracent napisał(a):
W każdym razie wygląda na to, że sukces zwolenników liberalizacji jest jeszcze większy niż myśleliśmy parę tygodni temu

Zawsze wypowiadam się za siebie, unikając wypowiedzi w imieniu innych "zwolenników liberalizacji".
Ja sukcesem nazwałbym tylko jednoznaczne ustalenie granicy bezpatencia na rozsądnym, znanym z zagranicznych przykładów poziomie. Zwłaszcza tam, gdzie mnie bezpatencie obchodzi, czyli na morzu.
To oznacza, że za liberalizację uznałbym brak wymogu posiadania formalnego "pozwolenia" na przyjemnościowe żeglowanie jachtami do 12m, do 15m, albo do 24m długości.
Jak w Szwecji, jak w Danii, jak w Wielkiej Brytanii.

A ostatnie zmiany w zakresie obowiązywania zamordyzmu - to nie liberalizacja tylko takie tam... leczenie kiły pudrem.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zbieraj napisał(a):
Kuracent napisał(a):
będąc w PZMiNW Pani upewniała się,

pierdupierdu napisał(a):
A jak już stamtąd ta pani wyszła, to się nie upewniała?
Jaromir, czepiasz siem!
Wiadomo wszak, że polska imiesłów - trudna imiesłów, więc idąc przez most spadła mu czapka.
Mu - znaczy temu Kuracentu :lol:

Ale nie zawsze się czepiam - przy stasiowym "żeglarz wypłyną z przystani" zacisnąłem zęby.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
pierdupierdu napisał(a):
przy stasiowym "żeglarz wypłyną z przystani" zacisnąłem zęby.
Ja rozumie. Ja czasem też siem bojam, że nie wytrzymie :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2013, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
stanisław napisał(a):
1.parę lat temu ktoś,
chyba żeglarz wypłyną z przystani HOM Puck na jachcie "Puck" w rejs.Po północy trzeba Go było szukać na zatoce bo się zgubił i nie potrafił wrócić do portu.
2.Z tego samego ośrodka na dzielnym jachcie o dumnej nazwie "Sztorman" wypłyną niemniej dzielny żeglarz w rejs do Władysławowa.W drugim dniu rejsu zadzwonił do ośrodka , że wraca piechotą i ktoś musi wrócić jachtem z załogą do Pucka.
Jest jeszcze wiele podobnych żeglarskich wyczynów , ale szkoda miejsca na forum aby je opisywać.
Stanisław


Wniosek jest prosty i nasuwa się sam. Ogrodzić morze, ogrodzić rzeki i ogrodzić jeziora.
Wtedy nikt nigdzie nie wypłynie i będzie święty spokój :-P Raz na zawsze :lol:

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL