Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 18:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 cze 2013, o 22:32 

Dołączył(a): 2 cze 2013, o 21:53
Posty: 12
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: już niedługo
Dowiedziałem się, że oficerem mojej wachty będzie dziewczyna starsza ode mnie tylko o 2 lata. Nie lubię słuchać się dziewczyn.
Czy mogę wystąpić do kapitana o zmianę oficera wachtowego albo o przeniesienie mnie do innej wachty?
Co grozi za nieposłuszeństwo wobec oficera?

Paweł


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2013, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
karamustafa napisał(a):
Dowiedziałem się, że oficerem mojej wachty będzie dziewczyna starsza ode mnie tylko o 2 lata. Nie lubię słuchać się dziewczyn.
Czy mogę wystąpić do kapitana o zmianę oficera wachtowego albo o przeniesienie mnie do innej wachty?
Co grozi za nieposłuszeństwo wobec oficera?

Paweł

to niestety możesz mieć problem... Co zrobisz, jak kapitanem będzie dziewczyna młodsza od Ciebie?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: Były user, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2013, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeżeli będzie wiedziała, ta dziewczyna, więcej od Ciebie, to jaki widzisz problem, żeby się słuchać?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2013, o 22:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A ja bym się cieszył, najmilej wspominam rejsy jako załogant pod pięknemi panny... :D

Waść takiś zniewieściały? :rotfl:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2013, o 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
karamustafa napisał(a):
Czy mogę wystąpić do kapitana o zmianę oficera wachtowego albo o przeniesienie mnie do innej wachty?
Prosić możesz. Na skutek nie licz.

karamustafa napisał(a):
Co grozi za nieposłuszeństwo wobec oficera?
Według King's Regulations trzykrotne przeciąganie pod kilem. Wg Ordynacji Morskiej Zygmunta III - wyrzucenie za burtę. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 00:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Stara Zientara napisał(a):
.

karamustafa napisał(a):
Co grozi za nieposłuszeństwo wobec oficera?
Według King's Regulations trzykrotne przeciąganie pod kilem. Wg Ordynacji Morskiej Zygmunta III - wyrzucenie za burtę. :rotfl:

z którego roku? :D
http://www.pbenyon1.plus.com/KR&AI/Discipline.html
- to jedyne co formalnie sie nazywało King's regulations ;) i jest z 1913 roku...
Wcześniej nazywany sie nieco inaczej - King's Rules and Admiralty Instructions ;) a i tak w nich przeciąganie pod kilem już nie występowało, bo zaprzestano go w latach 20tych osiemnastego wieku a pierwsze były w 1731 :)
A wcześniej były Articles of War.

http://www.hmsrichmond.org/rnarticles.htm
Cytuj:
LAWS OF THE SEA AND PUNISHMENTS

The punishment listed in the Admiralty Black Book for sleeping on watch, a very serious offence because it endangered the ship, was at first humiliating and for repeated offences brutal. A bucket of sea-water was poured over the head of a first offender. A second time the offender's hands were tied over his head and a bucket of water was poured down each sleeve. For a third offence the man was tied to the mast with heavy gun chambers secured to his arms, and the captain could order as much additional pain to be inflicted as he wished. The fourth offence was inevitably fatal; the offender was slung in a covered basket hung below the bowsprit. Within this prison he had a loaf of bread, a mug of ale and a sharp knife. An armed sentry ensured that he did not return aboard if he managed to escape from the basket. Two alternatives remained -- starve to death or cut himself adrift to drown in the sea.

The Articles of War, a purely naval code of discipline, stem from this source. These were first written in 1661 in the reign of Charles II. The punishments listed were brutal, but the principle has remained to present times: "For the good of all, and to prevent unrest and confusion."

The King's Rules and Admiralty Instructions (K.R. & A.I.), which made their first appearance in 1731, contain general regulations, including discipline, governing the naval service.

A punishment which was particularly harsh and usually fatal was keel-hauling, awarded for serious offences, and discontinued in the Royal Navy about 1720. It was still practised in the Dutch and French navies until 1750.

Execution by hanging at the yardarm was the normal punishment for mutiny in the fleet. The last execution was carried out in 1860. As a capital punishment it was by no means instantaneous as is said to be with the case with our modern practice. The prisoner's hands and feet were tied, and with the noose about his neck a dozen or so men, usually boats' bowmen (the worst scoundrels in the ship) manned the whip and hoisted him to the block of an upper yard, to die there by slow strangulation.

The most common type of punishment, inflicted for almost any crime at the discretion of the captain, was flogging with a cat-o'-nine-tails (1). This was carried out "according to the customs of the service", namely at the gangway. The indicted was given twenty-four hours in which to make his own cat. He was kept in leg-irons on the upper deck while awaiting his punishment. When the cat was made the boatswain cut out all but the best nine tails. If the task was not completed in time the punishment was increased.

With heads uncovered to show respect for the law, the ship's company heard read the Article of War the offender had contravened. The prisoner was then brought forward, asked if he had anything to say in mitigation of punishment, then removed his shirt and had his hands secured to the rigging or a grating above his head. At the order "Boatswain's mate, do your duty" a sturdy seaman stepped forward with the cat -- a short rope or wooden handle, often red in colour, to which was attached nine waxed cords of equal length, each with a small knot in the end. With this the man was lashed on the bare back with a full sweep of the arm. After each dozen lashes a fresh boatswain's mate stepped forward to continue the punishment. Each blow of the cat tore back the skin and subsequent cuts bit right into the flesh so that after several dozen lashes had been inflicted the man's back resembled raw meat. After each stroke the cords were drawn through the boatswain's mates fingers to remove the clotting blood. Left-handed boatswain's mates were especially popular with sadistic captains because they would cross the cuts and so mangle the flesh even more.

After the man was cut down he was taken to the sick berth, there to have salt rubbed into his wounds. This was done not so much to increase the pain as for its antiseptic qualities.

From 1750 into the 19th century twelve lashes were the maximum authorised for any one offence.

Until the end of the 18th century the punishment for theft, a hateful crime against one man or many in a ship at sea, was for the thief to run the gauntlet (or gantlope). The offender first received a dozen lashes in the normal manner with a thieves' cat, with knots throughout the length of the cords, and while still stripped to the waist passed through two lines of all the ship's company, to be flogged with short lengths of rope. Lest he move too fast to benefit fully from this ordeal the master-at-arms marched backwards a pace ahead of him with the point of his cutlass against the thief's chest. And to prevent him stopping a ship's corporal followed him in a similar manner. On completion of the course the thief was given a further dozen lashes.

Another form of punishment was flogging around the fleet. The offender was secured to an upright timber in a ship's boat, and when it pulled alongside each gangway a boatswain's mate entered the boat and inflicted a certain number of lashes. For added effect the boat was accompanied on its rounds of the fleet by other boats, each with a drummer in the bows beating a roll on his drum.

Flogging was not abolished in the British forces until 1881 in response to strong public opinion.

Until suppressed in 1811, it was a common practice for boatswains' mates to carry and use on their men colts or starters, small whips somewhat like knouts or knotted ropes, which they carried concealed in their hats. The boatswain's mark of authority was the bamboo cane or rattan he always carried, and with which he summarily executed punishment.

A punishment awarded by messdeck court martial for cooks who spoiled a meal was to be cobbed and firked, that is beaten with stockings full of sand or bung staves of a cask. This practice was officially disallowed after 1811.

A form of corporal punishment, i.e. "birching or caning on the bare breach" (K.R. & A.I.) remained until recent years as a punishment for boys. Birching was suspended in the service in 1906, but caning is still administered occasionally as a punishment for boys, cadets and midshipmen.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 00:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Chodziło mi o KR&AI, ale nie miałem czasu szukać w źródłach.

PS. Chyba zapamiętałem z Borchardta, ale tam było Queen's Regulations.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
karamustafa napisał(a):
Dowiedziałem się, że oficerem mojej wachty będzie dziewczyna starsza ode mnie tylko o 2 lata. Nie lubię słuchać się dziewczyn.
Czy mogę wystąpić do kapitana o zmianę oficera wachtowego albo o przeniesienie mnie do innej wachty?
Co grozi za nieposłuszeństwo wobec oficera?
ł

W pierwszym momencie mialem ochotę Cie obśmiać. Ale zobaczyłem, że debiutujesz w żeglarstwie i na morzu, więc odpowiem Ci poważnie, jak facet facetowi.
W opisanej przez Ciebie sytuacji liczy się nie płeć i nie wiek, a wiedza i umiejętności żegalrskie (i decyzja kapitana). Oczywiście zawsze możesz prosic o zmianę przydziału do wachty ale namawialbym Cię na nie czynienie tego. Jeśli stosunkowo młoda dziewczyna zostala wyznaczona na oficera, to prawdopodobnie oznacza, że jest dobrą żeglarką i masz szanse w pierwszym swoim rejsie dużo sie dowiedzieć. Z natury rzeczy jej ofiicerowanie nie bedzie też powodowało głupiej rywalizacji między wami i tak naprawdę to taki skład wachty moze byc dużo fajniejszy od np. czysto męskiej.
Wybacz, że napiszę coś jeszcze ale jako bardzo duuuuzo starszy uważam, że mam prawo. Prawdziwą męska siłe charakteru możesz pokazac udowadniając, że umiesz sie podporządkować dziewczynie. Oczywiście wielu młodych chłopaków miewa kompleksy wobec dziewczyn, jest to naturalne ale czas przychodzi na pewną dojrzalość, na pokazanie, że nie musisz jej niczego udowadniać. A pamietaj, ze żegalrsko jest prawdopodobnie cały kosmos przed Tobą. Ty wchodzisz na ścieżke zdobywania umiejętności żeglarskich, ona z racji wieku jest przed Toba.
Więc życżę Ci, byś pogodnie sie wpisał w proponowaną wachtę i byc mial radość z zeglowania.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 2: pough, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 13:26 

Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:11
Posty: 159
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 68
Uprawnienia żeglarskie: plastikowe
karamustafa napisał(a):
Dowiedziałem się, że oficerem mojej wachty będzie dziewczyna starsza ode mnie tylko o 2 lata

Pływałem cztery razy Zawiszą, trzy razy w wachcie której oficerem była kobieta młodsza ode mnie. Była zdecydowanie lepszym oficerem aniżeli niektórzy faceci.
Najważniejsze jest to żeby oficer znał swoje obowiązki i znał jacht, jeśli będzie sprawiedliwy i sumiennie wykonywał swoje obowiązki, to płeć się nie liczy.
Wiem, że jeśli "moja oficer" będzie potrzebowała mnie jako załoganta, to w każdej chwili popłynę u Niej w wachcie. Liczy się zaufanie, a ja ufam umiejętnościom i wiedzy Kajki, mam nadzieję że podczas wrześniowego rejsu Zawiasem będę mógł być z Nią w jednej wachcie, nawet jeśli Kajka nie będzie pełniła funkcji oficera czy starszego wachty.

_________________
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 13:48 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
adames, wszyscy ludzie sa rowni. Morze nie znosi brawury i glupoty. Masz racje, liczy sie wiedza i doswiadczenie. Najwazniejsze, jest zgranie zalogi i spokoj oficera.



Pzdr

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 13:57 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Masz problemy z rejsem jeszxz przed rejsem. Moze sobie odpusc? Dla dobra zalogi i dobrej atmosfery.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 12:43
Posty: 469
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 35
Uprawnienia żeglarskie: Plastikowe beztalencie
plitkin napisał(a):
Masz problemy z rejsem jeszxz przed rejsem. Moze sobie odpusc? Dla dobra zalogi i dobrej atmosfery.

Spoko. Wyrobi się chłopak jeszcze.
Jak popłynie to sie przekona że tytuł oficera na takim zwykłym jachcie to jedynie proforma jest.

_________________
"Szkoda wielka, kiedy czyjeś wyższe aspiracje zostają stłumione prozą życia codziennego."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Należy się dostosować do załogi i takiemu delikwentowi można przypisać wachtę kambuzową na cały rejs :) "Baba" rozkazywać mu nie będzie, a jak będzie dobrze gotował to i cała załoga będzie mu wdzięczna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 15:50 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ejdzej napisał(a):
... takiemu delikwentowi można przypisać wachtę kambuzową na cały rejs :)
tak zaraz Karać Mustafę? :mrgreen:

Pawle - imię skojarzenie nasuwa: niegdyś gdym pierwszy raz... itd, usłyszałem najlepszy Regulamin Służby Morskiej :lol: jaki znam.
Pan Pafcio Kapitan zarządził - " Panie i Panowie: ma być Miło! "
:kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zastanawia mnie, że problemy naszego greenhorna wynikają z jakiegoś sztywnego podziału na wachty, z widma obowiązkowych godzin snu i czuwania, z wyznaczania oficerów i podwładnych...
Może rozsądną radą byłoby zacząć przygodę z żeglarstwem od innych jednostek, niż ten promil jachtów, na których podobnymi, dzikimi zwyczajami straszy się chętnych do żeglarskiej przygody - i to na długo przed wypłynięciem?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Ryś, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 18:31 

Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:11
Posty: 159
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 68
Uprawnienia żeglarskie: plastikowe
pierdupierdu napisał(a):
Może rozsądną radą byłoby zacząć przygodę z żeglarstwem od innych jednostek, niż ten promil jachtów, na których podobnymi, dzikimi zwyczajami straszy się chętnych do żeglarskiej przygody

Zamknąłem oczy i spróbowałem sobie wyobrazić rejs Zawiasem bez podziału na wachty, bez oficerów i starszych wacht.
Jestem chyba człowiekiem małej wiary, bo nie mogłem sobie tego wyobrazić. Ale może Kapitan Zbieraj podczas wrześniowego rejsu spróbuje takiego rozwiązania?

_________________
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
promil jachtów
adames napisał(a):
rejs Zawiasem
Karamustafa nie napisał, na jakim jachcie będzie ten rejs.

A jeśli to np. Carter lub coś podobnej wielkości?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 18:38 

Dołączył(a): 7 gru 2012, o 19:15
Posty: 61
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: typowy trzciniak mazurski
@pierdupierdu - jakbyś mógł mnie nie mieszać w ten wątek? ;)

Natomiast jeśli chodzi o rejs - mam za sobą kilka rejsów (co prawda) na Mazurach pod kobietami i problemu nie widzę. Wręcz przeciwnie, są istotami rozumiejącymi pewne sytuacje i lepiej wyczuwającymi to, czego inni nie widzą lub nie chcą zobaczyć.

Aczkolwiek w życiu zawodowym miałem pecha i trafiłem 3 lata temu pod babę (prawdopodobnie choleryczkę). No i przez nią zmieniłem pracę, na lepszą, bardziej rozwojową, lepiej płatną w lepszym towarzystwie.

P.S
@Adames - to byłoby SUPER doświadczenie :D
Aczkolwiek sądzę, że wśród normalnych, dorosłych osób na pewno by się sprawdziło i wszyscy by się sami jakoś podzielili i wiedzieli co mają robić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 18:39 

Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:11
Posty: 159
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 68
Uprawnienia żeglarskie: plastikowe
Nie napisałem że Karamustafa ma płynąć Zawiasem :-P
Ponieważ ja się ponownie wybieram na rejs Zawiasem, to oczyma mojej wyobraźni próbowałem sobie taką sytuację tylko wyobrazić. Jakoś nie dałem rady :rotfl:
Ale przecież wszystko się może zdarzyć ;)

_________________
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
co to jest "oficer na jachcie morskim"?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
skipbulba napisał(a):
co to jest "oficer na jachcie morskim"?

Jak odwiedzi Cię na jachcie porucznik rezerwy, albo młodszy brygadier czy podkomisarz... :rotfl:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Ostatnio edytowano 3 cze 2013, o 18:54 przez Wojtek Bartoszyński, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 18:53 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Wychowanek harcerskiej lubo 'trzebieskiej' szkoły.
Bo na pewno nie "oficer".
Jakem porucznik :mrgreen:


Ostatnio edytowano 3 cze 2013, o 18:55 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
skipbulba napisał(a):
co to jest "oficer na jachcie morskim"?

Jesli jest to oficer Marynarki Wojennej, to wg znanego powiedzenia z Wysp jest to najbardziej zbędne wyposażenie na jachcie :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Cytuj:
The three most useless objects on a sailing boat are A: an umbrella, B: A racing bicycle, and C: a serving naval officer.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 19:04 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
skipbulba napisał(a):
co to jest "oficer na jachcie morskim"?

Jak to było?
- Kto to kierownik?
- już świnia a jeszcze nie dyrektor

;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
To jest bardzo częste u młodych chłopców na rejsach:) Ja się z tym spotkałam niejeden raz już;) Mężczyźni mają z tym problem by się podporządkować kobiecie... Tak już mają oni...
W sumie ciężko jest kobiecie dowodzić facetami. Z tym chyba trzeba się urodzić żeby umieć tak nimi manipulować, żeby robili to co Ty chcesz a myśleli, że robią to ze swojej inicjatywy;) Wg mnie bardzo pomaga powiedzenie na koniec "proszę" i spojrzenie prosto w oczy;) Wtedy bardzo rzadko ktoś stawia opór;) np. "10 stopni w prawo, proszę"

Miałam tylko raz taką sytuacje, że zrobiło się niebezpiecznie poprzez zbędne dyskusje ale też wiele mnie ona nauczyła;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak to jednak jest miło, gdy się pływa w maksymalnie kilka osób. Np trzy, albo pięć (ale to już musi być duży jacht) ;) Nie ma problemu z oficerami, wachtami, podwładnymi(!) i "naczelnymi szyszkownikami" ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
adames napisał(a):
Zamknąłem oczy i spróbowałem sobie wyobrazić rejs Zawiasem bez podziału na wachty, bez oficerów i starszych wacht.
Jestem chyba człowiekiem małej wiary, bo nie mogłem sobie tego wyobrazić. Ale może Kapitan Zbieraj podczas wrześniowego rejsu spróbuje takiego rozwiązania?


Tak tylko chciałam powiedzieć, że jak byłam ze Zbierajem na Zawiasie to nie było podziału na wachty, nie było oficerów i były jeszcze dzieci niepełnosprawne...:)

I daliśmy radę nawet nie było sytuacji stresującej;)

Zbieraj pokazywał palcem jak to Zbieraj a Jaromir kręcił kołem raz w prawo, raz w lewo i potem znowu w prawo i zawsze idealnie staliśmy przy betonie potem ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 19:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Katrine napisał(a):
To jest bardzo częste u młodych chłopców na rejsach :)
Mężczyźni mają z tym problem by się podporządkować kobiecie... Tak już mają oni...
To młodzi chłopcy czy mężczyźni?
Jak bowiem oni mężczyźni to nie mają problemu oni...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Moniia napisał(a):
Jesli jest to oficer Marynarki Wojennej

Protestuję, od jakiegoś czasu mam załoganta, który jest porucznikiem rezerwy MW, jak sam mawia pierwszej flotylli kajaków opancerzonych
Super facet.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Cape napisał(a):
Moniia napisał(a):
Jesli jest to oficer Marynarki Wojennej

Protestuję, od jakiegoś czasu mam załoganta, który jest porucznikiem rezerwy MW, jak sam mawia pierwszej flotylli kajaków opancerzonych
Super facet.

Hihi, No właśnie, clue jest w tym stwierdzeniu - "rezerwy". Jak pewnie zauważyłeś w powiedzeniu jest mowa o "serving" Officer :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL