Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 lis 2019, o 14:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lut 2018, o 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12343
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Witajcie.

Na tapecie kategorie projektowe jachtów.

Niby wszystko jest jasne i znane - mamy A, B, C i D i wszyscy wiemy co literki owe oznaczają ale ... jednak pojawiają się wątpliwości ...

Bierzemy do ręki najbardziej chyba poczytne w PL czasopismo żeglarskie czyli "Żagle" - numer lutowy - i w danych technicznych jednostek czytamy:

- strona 9 - jacht Antila 24,4 - kategoria projektowa C6
- strona 10 - jacht Dragonfly 28 Sport - kategoria projektowa B5/C7
- strona 11 - jacht Elan GT5 - kategoria projektowa A9
- strona 12 - jacht Parker 750 - kategoria projektowa C7
- strona 13 - jacht Jeanneau Leader 33 - kategoria projektowa B8/C10
- strona 37 - jacht Aquatic 28 - kategoria projektowa C/B
- strona 45 - jacht Terhi 445C - kategoria projektowa C5/D7
- strona 46 - jacht Silver Eagle BRX - kategoria projektowa C8
- strona 47 - jacht Bell 620C - kategoria projektowa C7

Czy ktoś mądry w temacie umie wyjaśnić jak interpretować powyższe oznakowania bo w przepisach takich dziwactw nie znajduję ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 09:37 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 5759
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 618
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Niech zgadnę. Kategoria projektowa zmienia się w zależności od ilości ludzi na pokładzie.
Powszechnie spotykana rzecz. Jacht mający kategorię A przy 10 ludziach zaokrętowanych taka np 45 ", może nawet tych ludziów mieć na pokładzie 14, ale wówczas z A przechodzi na C. Dzięki temu takie jachty zarabiają na dziennych wycieczkach .

Popatrz dokładnie na tabliczkę lub na dokumenty Twojego jachtu.

Przykład z Oceanisa 48
Cytuj:
ec certificate • attestation ce • attestato certificazione ce
certificado ce • ce fahrtgebietszertifikat A11/B12/C14

http://www.beneteau.com/sites/default/f ... web_en.pdf

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12343
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Popatrz dokładnie na tabliczkę lub na dokumenty Twojego jachtu.


Patrze i widzę po ludzku A.
Załącznik:
Tabliczka CE Kocura.JPG
Tabliczka CE Kocura.JPG [ 38.69 KiB | Przeglądane 1963 razy ]


A prócz tego A jest ilość osób 10.

Bez żadnych uwarunkowań - jest A dla osób 10.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 12 lut 2018, o 09:46 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 09:46 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 5759
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 618
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
Popatrz dokładnie na tabliczkę lub na dokumenty Twojego jachtu.


Patrze i widzę po ludzku A.
Załącznik:
Tabliczka CE Kocura.JPG


Ale nie A ileś tam ...

To przyjrzyj się raz jeszcze, bo ja tam widzę jak byk napisane 10 osób max.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 09:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 2244
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 633
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Patrze i widzę po ludzku A.
Spytaj Jurka Klawińskiego... Ale to co pisze ins ma sens...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12343
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
To przyjrzyj się raz jeszcze, bo ja tam widzę jak byk napisane 10 osób max.


Piotrek - patrzę i widzę - jest A i osób 10.

Bez żadnych A10/B12/C17 itd ....

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ale to co pisze ins ma sens...


Nie ma sensu bo jak jest A dla osób 10 to jest A dla osób 10.

A nie jakieś A10/B12/C17 itd ....

Jakby tak miało być to by to było napisane a nie jest.

Może inaczej spytam - na jakiej podstawie miałbym mieć możliwość zaokrętowania większej ilości osób jak jest napisane A i osób 10 ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 09:52 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 5759
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 618
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
To przyjrzyj się raz jeszcze, bo ja tam widzę jak byk napisane 10 osób max.


Piotrek - ślepy nie jestem - jest A i osób 10.

Bez żadnych A10/B12/C17 itd ....

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ale to co pisze ins ma sens...


Nie ma sensu bo jak jest A dla osób 10 to jest A dla osób 10.

A nie jakieś A10/B12/C17 itd ....

Jakby tak miało być to by to było napisane a nie jest.


Nie wiem czy sobie zdajesz sprawę, ale na świecie oprócz Twojego jachtu są chyba miliony innych i niekoniecznie to co Ty uważasz i zauważasz na swoim jachcie jest wyznacznikiem rzeczywistości.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12343
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
na świecie oprócz Twojego jachtu są chyba miliony innych i niekoniecznie to co Ty uważasz i zauważasz na swoim jachcie jest wyznacznikiem rzeczywistości.


Ja to zauważam - to Ty kazałeś mi spojrzeć w metryczkę mego jachtu więc do niej się odniosłem.

Ale OK - może i jakaś logika w tym co piszesz jest.

Znaczy - rozumiem, że wtedy na tabliczce danego jachtu jest takie oznakowanie ?

To jeszcze napisz mi Piotr do jakich przepisów ma to odniesienie ?

Bo takich nie znajduję i stąd moje pytanie...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 10:08 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 5759
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 618
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
na świecie oprócz Twojego jachtu są chyba miliony innych i niekoniecznie to co Ty uważasz i zauważasz na swoim jachcie jest wyznacznikiem rzeczywistości.


Ja to zauważam - to Ty kazałeś mi spojrzeć w metryczkę mego jachtu więc do niej się odniosłem.

Ale OK - może i jakaś logika w tym co piszesz jest.

Ale do jakich przepisów ma to odniesienie ?

Bo takich nie znajduję i stąd moje pytanie...


Proponuję byś zapoznał się z dokumentacją swego jachtu
http://www.uchimata.fr/wp-content/uploa ... ire-en.pdf
strona 5.

O ile ten opis dotyczy Twojego jachtu.

Przecież kategorie w wynikają w jakiejś mierze z obliczeń kątów, momentów etc w zależności od załadowanego ciężaru.
Stąd dla różnej ilości pasażerów różne kategorie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 2244
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 633
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
No i po coś to pokazywał... :-( Teraz Kucur nie będzie mógł spać spokojnie dopóki:
1. nie zdobędzie B14 dla swojego jachtu,
2. nie znajdzie odpowiedzi na pytanie czemu on ma A10 a nie A8? :rotfl: :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12343
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Proponuję byś zapoznał się z dokumentacją swego jachtu


Zrobiłem to już dawno - fragment mego manuala - całość jest za duża do zamieszczania:
Załącznik:
Manual Bavaria 40 - kategoria projektowa A.png
Manual Bavaria 40 - kategoria projektowa A.png [ 294.13 KiB | Przeglądane 1938 razy ]


oraz Certyfikat zgodności dla konkretnego jachtu:
Załącznik:
Certyfikat zgodności CE duplikat.pdf [83.74 KiB]
Pobrane 66 razy


Nadal mam tylko A i stąd moje wątpliwości.

Bo jak widzę z przesłanego przez Ciebie manualu mówimy widać o dwóch różnych jachtach o tej samej nazwie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
nie znajdzie odpowiedzi na pytanie czemu on ma A10 a nie A8?


Bo nawet nie będę szukał mając jednoznacznie A dla osób 10. :lol:

Niemniej sprawa się prawie wyjaśniła - prawie - bo jeszcze drążąc temat chętnie bym to zobaczył w naszych przepisach ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 10:33 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 5759
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 618
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Sądzę, że wystarczy wysłać papiery do tego teutońskiego Lloyda i bez problemu przyznają kategorię B lub C dla podwyższonej ilości osób na pokładzie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12343
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Sądzę, że wystarczy wysłać papiery do tego teutońskiego Lloyda i bez problemu przyznają kategorię B lub C dla podwyższonej ilości osób na pokładzie.


Nie zależy mi na tym bo wycieczek nie wożę. :rotfl:

Temat zacząłem, gdyż nigdzie nie mogę znaleźć w naszych przepisach zapisów o takich kategoriach projektowych.

Niemniej dzięki za wyjaśnienie bo z takim oznakowaniem się nie spotkałem.

Człek sie łuczy czas cały.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 2244
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 633
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Niemniej sprawa się prawie wyjaśniła

Ale tu mamy do czynienia z dwoma (albo i trzema) jachtami...
"Bavaria Cruiser 40" - tytuł manuala pokazanego przez insa, w tabliczce z tego manuala zaś występuje
"Bavaria C 40" - A8/B14
"Bavaria 40 Cruiser" - stoi w manualu Kocura, na jego tabliczce zaś:
"Bavaria 40 C" - A10
Kolejność MA znaczenie...?... :cool: :lol:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 12:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12343
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ale tu mamy do czynienia z dwoma (albo i trzema) jachtami...


Wojtek - to jest cały czas jeden i ten sam kadłub jachtu z lekkimi modyfikacjami zabudowy i wyposażenia.

Myślę, że w przypadku tego jachtu zmiany w tym podwójnym oznakowaniu CE nastąpiły po 2008 r. z racji jakiś nacisków - może firm czarterowych - aby - tak jak napisał Piotr - jednostka taka mogła zabierać przy jakiś okazjach więcej osób.

Bo w takim przypadku daje to możliwość w rejsach przybrzeżnych (kat B) zabrać 14 osób tyle, że o ile rozumiem (choć z trudem) te 8 osób dla kategorii A to bardzo chciałbym zobaczyć te 14 osób zabranych tym jachtem w rejs przybrzeżny (kat B) :rotfl:

Znaczy - nie mówię o spaniu w 14 osób, ale o samym pobycie na jachcie tej ilości ludzi ...

Choć czy ja wiem ...

Studenci potrafią wszystko :lol:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
"Bavaria 40 C" - A10


Nie Wojtuś - tam nie jest napisane A10.

Tam jest wyraźnie napisane kategoria A i pod spodem ilość osób 10 a to nie to samo.

Wiem - czepiam się, ale prawnicy żyją z takich właśnie drobiazgowych niedomówień.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 2244
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 633
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
tam nie jest napisane A10
To skrót, nie jest też nigdzie napisane "A8/B14" - chodziło o przejrzyste podsumowanie. :-P
bury_kocur napisał(a):
czepiam się
E-tam! Ja się czepiam pisząc że to co najmniej dwa jachty są. Ale formalnie "Bavaria 40 Cruiser" i "Bavaria Cruiser 40" (o "Bavarii C 40" nie wspominając) to całkiem inne łódki są... I nieistotne czy ta sama skorupa czy nie. :lol:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 14:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2931
Otrzymał podziękowań: 3330
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
do jakich przepisów ma to odniesienie ?

Do http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32013L0053

Tyle, że producent Twojego jachtu certyfikował go tylko dla kategorii "A".
A producenci innych jachtów - czasami certyfikują dla więcej niż jednej kategorii.

Określenie maksymalnej liczby osób jest cechą konieczną, wynikającą z przepisów i procesu certyfikacji oraz "nadawaną" w trakcie certyfikowania.
Nie widzę nic dziwnego w tym, że dla warunków mniejszego zafalowania siły wiatru producenci certyfikują jednostkę dla większej maksymalnej liczby osób, niż w przypadku warunków większego zafalowania /siły wiatru.

Nas - użytkowników najbardziej powinno interesować to, że Dyrektywa RCD określa wymagania wyłącznie w zakresie projektowania i wytwarzania wyrobów. A nie w zakresie ich użytkowania.
Z tym, że trzeba być świadomym, że niektórym biurokratom i ubezpieczycielom tego nie przetłumaczysz...

PS. "Nasi" biurwokraci właśnie wpadli na pomysł, aby kategorię projektową utożsamić z warunkami w których "można" użytkować jednostkę... I aby wpisywać to w jachtowe kwity.... rejestracyjne. Stąd już tylko krok, do mandatu za pływanie przy fali większej, niż ta, którą przewiduje proces certyfikacji... Alb w rejonie, w którym taa fala może wystąpić...
Dlatego, kiedy już uruchomiona zostanie (2020) "nowa, lepsza" rejestracja jachtów w Polsce, nieopłacalne będzie ujawnianie jaką klasę projektową projektową otrzymał nasz jacht. Powodów dla braku nadanej klasy projektowej może być sporo. Najprostsze to jacht wyprodukowany przed wprowadzaniem RCD, budowa jednostkowa bez wprowadzania na rynek w okresie 5 lat od zakończenia budowy albo utrata klasy na skutek przeróbek...
W przypadku jachtu, który nie posiada klasy projektowej - ograniczenia w formie "może pływać do wysokości fali xxm / siły wiatru xx°B" - zwyczajnie... nie będzie się bowiem w kwit rejestracyjny jachtu (rekreacyjnego, do 15m) wpisywało. ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 12 lut 2018, o 14:38 przez Jaromir, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 14:23 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 369
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
bury_kocur napisał(a):
Tam jest wyraźnie napisane kategoria A i pod spodem ilość osób 10 a to nie to samo.

Wiem - czepiam się, ale prawnicy żyją z takich właśnie drobiazgowych niedomówień.


Kategoria projektowa to jedno, jak chcesz mieć możliwość "wożenia" większej ilości załogi to zgłoś się do organiu który jacht zarejestrował gdyż on właśnie jest ostatecznie o0dpowiedzialny za ostateczną ilość załogi i może się okazać że w porze dziennej do 12 Mn możesz mieć e.g. 14 osób jeżeli zapewnisz im odpowiednie środki ratunkowe itd..

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2931
Otrzymał podziękowań: 3330
Uprawnienia żeglarskie: różne....
adaswa napisał(a):
zgłoś się do organiu który jacht zarejestrował gdyż on właśnie jest ostatecznie o0dpowiedzialny za ostateczną ilość załogi

Serio, serio? Czy tylko coś ci się wydawało?

Hmmm.... to poproszę uprzejmie - wytłumacz nam proszę na jakiej podstawie organ rejestrowy określać miałby obecnie maksymalną liczbę (bo przecież nie "ilość"...) członków załogi, za którą - jak twierdzisz - "jest ostatecznie odpowiedzialny"?
I jeszcze - w jakim dokumencie organ rejestracyjny ową liczbę maksymalną liczbę członków załogi miałby umieścić?

Dla ułatwienia - spis danych niezbędnych dla dokonania rjestracji jachtu morskiego w Polsce:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 050043.pdf

i wzór polskiego dokumentu rejestracyjnego:


Załączniki:
CJ.jpg
CJ.jpg [ 140.44 KiB | Przeglądane 1824 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12343
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adaswa napisał(a):
to zgłoś się do organiu który jacht zarejestrował gdyż on właśnie jest ostatecznie o0dpowiedzialny za ostateczną ilość załogi i może się okazać że w porze dziennej do 12 Mn możesz mieć e.g. 14 osób


Ale powiedz Adam - gdzie ów organ rejestracyjny ma dokonać owego wielkopomnego wpisu stanowiącego o ilości załogi bo nie widzę takiej kolumny ani w Certyfikacje ani w "Decyzji o Nadaniu Nazwy".

Czyli ilość ta nie występuje - poza tabliczką CE - nigdzie.

Na podstawie więc czego - jakikolwiek organ kontrolny (inna sprawa po co ma kontrolować ?) ma stwierdzić, że ilość załogi przekracza lub nie przekracza ... no właśnie - co przekracza lub nie ?

Jaromir napisał(a):
Dlatego, kiedy już uruchomiona zostanie (2020) "nowa, lepsza" rejestracja jachtów w Polsce, nieopłacalne będzie ujawnianie jaką klasę projektową projektową otrzymał nasz jacht. Powodów dla braku nadanej klasy projektowej może być sporo. Najprostsze to jacht wyprodukowany przed wprowadzaniem RCD, budowa jednostkowa bez wprowadzania na rynek w okresie 5 lat od zakończenia budowy albo utrata klasy na skutek przeróbek...
W przypadku jachtu, który nie posiada klasy projektowej - ograniczenia w formie "może pływać do wysokości fali xxm / siły wiatru xx°B" - zwyczajnie... nie będzie się bowiem w kwit rejestracyjny jachtu (rekreacyjnego, do 15m) wpisywało.


To akurat u mnie jest bez znaczenia bo mam "A" - a jest jeszcze jakiś inny powód nie podawania tego ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 17:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2931
Otrzymał podziękowań: 3330
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
To akurat u mnie jest bez znaczenia bo mam "A" - a jest jeszcze jakiś inny powód nie podawania tego ?

Tak - kolejne 3 litery alfabetu... i to:
Jaromir napisał(a):
. "Nasi" biurwokraci właśnie wpadli na pomysł, aby kategorię projektową utożsamić z warunkami w których "można" użytkować jednostkę... I aby wpisywać to w jachtowe kwity.... rejestracyjne. Stąd już tylko krok, do mandatu za pływanie przy fali większej, niż ta, którą przewiduje proces certyfikacji... Albo w rejonie, w którym taka fala może wystąpić...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12343
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jaromir napisał(a):
Stąd już tylko krok, do mandatu za pływanie przy fali większej, niż ta, którą przewiduje proces certyfikacji... Albo w rejonie, w którym taka fala może wystąpić...


I nagle okaże się, że nie ma problemu z miejscem na Helu w sobotni łykend, bo 80 % przypływających tam do tej pory jednostek zatokowych pływa po Zatoce wbrew przepisom bo np. na odcinku Gdynia - Hel przy wietrze 25 kn. z W fala pod Helem wypiętrza się o 25 cm większa, niż ta wpisana w dowód rejestracyjny.

Pytanie któż miałby wlepiać owe mandaty zmierzywszy najpierw ową falę jest pytaniem bez sensu oczywiście, albowiem zawsze można "ubrać w to którąś ze służb - straż graniczną, policję wodną itp.

Zacznie się ponownie czas zabawy w kotka i myszkę... :rotfl:

Będzie znaczy wesoło :lol:

Lub mało wesoło :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 22:33 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1214
Podziękował : 135
Otrzymał podziękowań: 282
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Jacht mający kategorię C ma wytrzymać 6B i falę do 2 m. Większa fala dla jakiejś Sasanki to i tak strach pływać. Kategoria B to wiatr do 8B włącznie i fala do 4m, też tej granicy większość sternkiów tych jachtów nie przekracza . Podsumowując: Kocur Szukaj problemów gdzie indziej.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze



Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: Szaman3
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12343
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Michal napisał(a):
Szukaj problemów gdzie indziej.


Ja nie szukam Michał problemów.

Nie widzisz sarkazmu do tych propozycji biurwokratów ? :rotfl:

PS - wiele jednostek na zatoce w teorii podpada na oko pod kategorie "D" a i tak pływają - bo w sumie czemu nie mają pływać - i tu kuriozalnym może okazać się starcie z ewentualnymi przepisami - tymi, cytowanymi przez Jarka .

A tu przyznasz, że może być śmiesznie.

Znaczy szykuje nam się powrót do czasów permanentnej inwigilacji :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1288
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 227
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Bury Kocurze, tam jest mowa nie o wysokosci fali a o znaczącej wysokości fali.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12343
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
reed napisał(a):
a o znaczącej wysokości fali.


A jaka jest definicja owej "znaczącej wysokości fali" ?

Pytam - bo szczerze powiedziawszy jako inżynier mechanik nie kojarzę takiej jednostki :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 07:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 10660
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1141
Otrzymał podziękowań: 2747
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A jacht nie mający żadnej kategorii?
Pytanie retoryczne, poczekamy i zobaczymy, jakie kretyństwa z tego wyjdą.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 07:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 2244
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 633
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
A jaka jest definicja owej "znaczącej wysokości fali" ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Significant_wave_height

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 08:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1288
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 227
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Odpowiem szczerze jak inżynier mechanik inżynierowi mechanikowi. Też nie wiedziałem ale przyszedł czas że już musiałem wiedzieć.
Otóż znacząca wysokość fali SWH (significant wave height) wg.

ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 3 sierpnia 2005 r. w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie)
to
§ 4. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
22)znaczącej wysokości fali - oznacza to średnią wysokość najwyższej 1/3 wysokości fal zaobserwowanych w ciągu danego okresu na danym obszarze;


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 08:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10459
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4507
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
bury_kocur napisał(a):
A jaka jest definicja owej "znaczącej wysokości fali" ?

Coś w tym stylu: Średnia amplituda jednej trzeciej najwikszych fal, które pojawiły się bodaj w okresie 20 minut.
Średnia fala w ogóle dobędzie 60 do 70% tej znaczącej, a najwyższe mogą być nawet dwa razy wyższe od znaczącej.
A jak chcesz badać pismo święte to poczytaj rozdział 2.2:
https://rules.dnvgl.com/docs/pdf/DNV/codes/docs/2012-01/RP-C104.pdf
:-P :-P :-P

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: pietras i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL