Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 22:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2008, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
W dryfie ??? to utrata sterownosci, ostateczna ostateczność. Dyftkotwy już na jachtach nie ma, zresztą przydatność tego urządzenia jest problematyczna. Sztormowanie z wiatrem, to najlepsze rozwiązanie, doświadczyłem tego na oceanie w rejsie do Brazylii. Ale nie zawsze można (ląd), lub trzeba (oddalamy się od zamierzonego celu). Tak więc na wiatr z małym żaglem na dziobie, z małym bezanem (jak go mamy) i z silnikiem !!!. Da się płynąć pełnym bajdewindem, aczkolwiek dryf (silnik go znacznie zmiejsza) może spowodować, ze będziemy tracić wysokość. Tak, czy inaczej, jezeli jacht ma być sterowny (a to konieczność !!!) prędkość mamy znacznie większą, niż na pełnych żaglach przy 2B. Tak więc "milowocy" mogą być zadowoleni, a nad tym dyskutujemy.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Ostatnio edytowano 28 lis 2008, o 22:10 przez Cape, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2008, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Raz mi się zdażyło, że jacht niby płynął na wiatr ale dryf był taki, ze wychodziło równo półwiatrem, za to w środku była totalna katastrofa. Zatem postawiłem jacht w dryf i wychodziło nam ca 1 milę na godzine z wiatrem. Żeglowanie z wiatrem oddalało by nas totalnie od celu. Z pewnością więc jacht był "w drodze" :o

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2008, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Powracając do tematu dyskusji, czyli sposobu liczenia stażu mile, czy godziny, należy stwierdzić. Godzinowcy kochają stanie na żaglach w sztilu, staż "za darmo" w opinii i to na żaglach. Tego doświadczyłem. Milowcy w sztilu popłyna na silniku 8 w i po dobie zalicza 200 Mm. W Niemczech potrzeba 400 Mm na pierwszy stopień (nie obowiązkowy). Kiedy się już trochę popływa, to zachowuje się racjonalnie, dla przyjemności żeglowania, a nie wypełniania jakiś "pseudo-staży". W kazdym razie gdy ja dowodzę, ani godzinowiec, ani milowiec nie ma szans na realizację swoich pomysłów. A trudne warunki, to oddzielna bajka.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2008, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
cape napisał(a):
Milowcy w sztilu popłyna na silniku 8 w
Chyba jesteś optymistą :cry:

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2008, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Normalna prędkość na silniku dla jachtu 50 stóp, dla mniejszego 40 stóp 7 węzłów.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2008, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie wiem czym pływasz. Fakt, że nigdy nie piłowałem na full ahead, ale 6 kn nigdy na silniku nie przekraczałem.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2008, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Na różnych jachtach, najczęściej Bawarie bo tego najwięcej, ale też Gib Sea, Dufour, a w tym roku Delphia 40 ( S/Y Oak ) nie katując silnika ( 2000 obrotów, często 1800 ) te podane prędkości ( w sztilu i bez fali) osiągałem bez problemu. Decyduje długość lini wodnej. 6 w to prędkość Bawarii 34/36 przy obrotach 2200. Niesamowita była Delphia 40 dł 11,95 7 w przy 2000 obrotów, a na żaglach jeszcze lepiej. Wszystkie prędkości w/g GPS

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 140 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL