Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 wrz 2019, o 05:49




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lis 2015, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13435
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 549
Otrzymał podziękowań: 4548
Ministerstwo Wszelkiej Szczęśliwości Żeglarskiej konsultuje projekt nowego Rozporządzenia dotyczącego bezpieczeństwa jachtów morskich.
Czytajcie, podziwiajcie i komentujcie. Zwłaszcza załącznik, upstrzony didaskaliami, bo przecież bez wyjaśnienia, te armatorskie głąby nie zrozumieją, co autor miał na myśli.

Projekt jest tu:
(Uprzedzam, prawie 7 MB)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/166 ... ltacje.pdf

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 10:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Zbieraj napisał(a):
Ministerstwo Wszelkiej Szczęśliwości Żeglarskiej konsultuje projekt nowego Rozporządzenia dotyczącego bezpieczeństwa jachtów morskich.
Czytajcie, podziwiajcie i komentujcie. Zwłaszcza załącznik, upstrzony didaskaliami, bo przecież bez wyjaśnienia, te armatorskie głąby nie zrozumieją, co autor miał na myśli.

Projekt jest tu:
(Uprzedzam, prawie 7 MB)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/166 ... ltacje.pdf


Będzie co czytać jutro w pracy :D

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 21:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12323
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2852&page=0

tu chyba stanowisko Saj

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11846
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 209
Otrzymał podziękowań: 1827
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
projekt nowego Rozporządzenia dotyczącego bezpieczeństwa jachtów morskich.


Był niedawno taki czas, kiedy miałem chęć przeflagowania jachtu pod banderę polską.
Ale ta właśnie tfurczość pani Pyć oraz niejasna sytuacja po zmianie ekipy rządowej spowodowała, że pozostanę nadal pod kuratelą Jego wysokości Karola XVI Gustawa.
Jakoś tak śpię spokojniej :rotfl:
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
tu chyba stanowisko Saj


Nawet bez CHYBA :)
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 21:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12323
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
bury_kocur napisał(a):
Ale ta właśnie tfurczość pani Pyć


Nie chcę być złośliwy ale to PO jakby :D

bury_kocur napisał(a):
oraz niejasna sytuacja po zmianie ekipy rządowej s


gorzej być nie może, więcej wiary :)

bury_kocur napisał(a):
kuratelą Jego wysokości Karola XVI Gustawa.
Jakoś tak śpię spokojniej :rotfl:


no i tego zazdroszczę.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13435
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 549
Otrzymał podziękowań: 4548
piotr6 napisał(a):
Cytując klasyka: Znaczy, pan nie wiedział, ale pan powiedział. :D
To nie to.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10373
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1104
Otrzymał podziękowań: 2680
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Szczerze mówiąc, to bez przykładów nie bardzo bym wiedział, co autor miał na myśli i jak taka instrukcja bezpieczeństwa na moim jachcie miałaby wyglądać.
Płyniemy sobie na regaty, albo turystycznie, w 2-3 osoby... A tu najpierw każde z nas musi przeczytać książeczkę.

Za to, jak widzę, wartość świadectwa ORC może wzrosnąć, hłe hłe...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11846
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 209
Otrzymał podziękowań: 1827
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Nie chcę być złośliwy ale to PO jakby


Piotrek - nie musisz - nie było przez ostatnie 8 lat trudniejszej do rozmów osoby.
Nawet Pani min Namiotko dawała sie przekonać.
W obecnym przypadku jest to trudne.
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
tu najpierw każde z nas musi przeczytać książeczkę.


Nie tylko - na Tobie jako na Kapitanie wisi odpowiedzialność za fakt przeczytania tej książki oraz podpisania tego faktu przez czytających ...
Znaczy nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwie.
Znaczy - jest to tylko ochrona Twojej doopy na wypadek wypadku...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 22:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12323
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Tak sobie pomyślałem kiedy się wezmą za obce bandery na polskich jachtach, statkach i w cale mi nie śmieszno

_________________
pozdrowienia piotr


Ostatnio edytowano 5 lis 2015, o 22:25 przez piotr6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11846
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 209
Otrzymał podziękowań: 1827
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
kiedy się wezmę za obce bandery na polskich jachtach


Nie rozumiem - TY sie masz wziąć czy ktoś ?
Kocur
ps. Mój jacht jest zarejestrowany na obywatelkę SE.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 22:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12323
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
moja literówka, poprawiłem wezmą się, znaczy oni

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11846
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 209
Otrzymał podziękowań: 1827
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
wezmą się, znaczy oni


Wiesz - jak jednostka jest zarejestrowana na osobę mająca obywatelstwo innego kraju to jakby to powiedzieć ... wiesz co mogą ?
Znam jeszcze parę tak zarejestrowanych "polskich" jednostek.
Formalnie nie są polskie.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 22:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12323
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
niby racja ale . ..

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2852&page=0

tu chyba stanowisko Saj


To dotyczy innego rozporządzenia, podczas konsultacji którego ministerialni ani się zająknęli, że przygotowują kolejne rozporządzenie, dotyczące terminów, trybu i sposobu przeprowadzania inspekcji jachtów morskich oraz wzoru tzw. "kart bezpieczeństwa". Czyli to, o którym ten wątek jest...
A trochę im zeszło, bo inspekcje wydawanie tzw. "kart bezpieczeństwa" pozbawione jest podstawy prawnej od 13 grudnia 2012 roku...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 23:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12323
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
co to znaczy jacht regatowy, czy jak biorę udział w regatach to muszę mieć jakieś kwity?

W odniesieniu do jachtów regatowych, doprecyzowano, że chodzi o jachty
posiadającego ważne certyfikat jachtu regatowego wydawany przez
Offshore Racing Council
(ORC)

Radę Regat Morskich

którego przedstawicielem w Polsce jest Biuro Pomiarowe
IMS przy PZŻ. Doprecyzowanie ma zapobiec ewentualnemu nadużywaniu wyłączenia
jachtów regatowych z zakresu rozporządzenia

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10373
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1104
Otrzymał podziękowań: 2680
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W projekcie rozporządzenia jachtem regatowym jest jacht, który ma ważne świadectwo ORC.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Tak sobie pomyślałem kiedy się wezmą za obce bandery na polskich jachtach, statkach i w cale mi nie śmieszno

Zdefiniuj "wezmą się" - wraz z podstawą prawną "brania się"?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2015, o 00:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 2181
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 416
Otrzymał podziękowań: 608
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotr6 napisał(a):
Tak sobie pomyślałem kiedy się wezmą za obce bandery na polskich jachtach, statkach i wcale mi nie śmieszno
Jeżeli podnoszone nielegalnie - to mają obowiązek "się brać" na podstawie obowiązujących przepisów. Jeśli legalnie - to nie są to "polskie jachty"...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2015, o 01:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zbieraj napisał(a):
Ministerstwo Wszelkiej Szczęśliwości Żeglarskiej konsultuje projekt nowego Rozporządzenia dotyczącego bezpieczeństwa jachtów morskich.

Raczej dotyczący "inspekcji jachtów morskich, instrukcji bezpieczeństwa jachtu morskiego i wzoru karty bezpieczeństwa jachtu morskiego"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2015, o 09:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11846
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 209
Otrzymał podziękowań: 1827
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Jeżeli podnoszone nielegalnie - to mają obowiązek "się brać" na podstawie obowiązujących przepisów. Jeśli legalnie - to nie są to "polskie jachty"...


Wojtek

Wydaje mi się, że pozornie sytuacja jest prosta.

Jeżeli jednostka pływa pod banderą innego państwa i posiada prawną możliwość podnoszenia bandery tego państwa to nie jest to jednostka polska i podlega prawodawstwu państwa bandery z wyjątkiem konieczności stosowania się danej jednostki do lokalnych przepisów porządkowych.

Ale jeżeli sytuacja jest inna - np. obywatel PL zakupił daną jednostkę (np od szweda) i - będąc jej prawnym właścicielem - pływa pod banderą państwa trzeciego i nie rejestruje danej jednostki pod banderę PL w polskim rejestrze jednostek morskich (obojętnie kto go prowadzi) to pozostaje w sprzeczności z przepisami polskimi z wszelkimi tego konsekwencjami choć nie umiem na szybko powiedzieć jakie są owe konsekwencje.

Sytuacja jest analogiczna do przepisów drogowych tyle, że w tym akurat przypadku jest to prostsze - policja kontrolując auto na obcej rejestracji ma szybką możliwość oceny jego stanu prawnego tzn. do kogo należy, czy zostało zakupione i przez kogo a jeżeli tak to jeżeli - w ciągu chyba miesiąca - nie zostało ono zarejestrowane w PL są zatrzymywane jego dokumenty a auto zostaje wyłączone z ruchu do czasu uregulowania jego stanu prawnego (tzn. uzyskania polskiej rejestracji wraz ze stosownymi badaniami technicznymi).

W przypadku samochodów jest to proste do sprawdzenia bo w dokumentach widać kto jest właścicielem i kiedy została dokonana ewent. jego sprzedaż a sytuację ułatwia widok stosownej tablicy rejestracyjnej gdyż wszystkie pojazdy muszą być rejestrowane.

Wielokrotnie policja zatrzymuje do sprawdzenia taki pojazd gdyż już z zapisów na jego tablicy rejestracyjnej widać, iż nie ma on dokumentów pozwalających na poruszanie się po drodze.

W przypadku jachtu jest to o tyle trudniejsze, że np. w takiej Szwecji nie ma obowiązku rejestracji jednostek do określonej wielkości tzn do Lc 12m i Bc 4 i faktycznie widziałem wiele małych jednostek w SE bez numerów rejestracyjnych.

I powiedz - co ma wówczas wykonać polski organ kontrolny z taką jednostką na terenie PL nawet jeżeli prowadzi ją Polak ?

Czy ma ją zatrzymać do wyjaśnienia a jeżeli tak to na jakiej podstawie jeżeli jednostka taka znajduje się na terenie PL i spokojnie sobie żegluje nie popełniając żadnej kolizji z prawem polskim ?

Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2015, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8375
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3055
Otrzymał podziękowań: 2057
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A ja tak się zastanawiam... Co mnie obchodzi ta radosna tfurczość, skoro mój jacht ma w porywach 10.75 m?

I drugie - co wyście o tych banderach się nagle czepili, skoro nic w tym o banderach i przynależności jachtu nie ma?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2015, o 11:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10394
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4389
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
piotr6 napisał(a):
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2852&page=0

tu chyba stanowisko Saj

Nie.

Projekt przywołany przez Zbieraja dostaliśmy wczoraj do konsultacji. Termin 16 listopada.
Narazie czytamy.

Zwróćcie uwagę, że projekt nie dotyczy jachtów rekreacyjnych o długości do 15, które nie poddały się dobrowolnie inspekcji.
czemu jest groźny? Ano bo wystarczy tylko zmienić 15 na na przykład 5 m, żebyśmy wszyscy mieli kłopoty. Więc jednak projekt warto zanalizować dokładnie.

Co do bandery: Kodeks Morski zaraz na początku mówi o obowiązku podnoszenia polskiej bandery przez statki polskie. Sankcji nie znam. Realizacja: 3,5 mln flota PŻM pod banderami obcymi. ("tanimi").

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2015, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8375
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3055
Otrzymał podziękowań: 2057
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Andrzeju, póki nie wpłynę jachtem na polskie wody wymysł, że jednostka ma przynależność polską jesli jest własnością obywatela polskiego jest niesankcjonowalny.

A uważam to za wymysł, bo mój jacht jest zarejestrowany ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM PRAWEM w Zjednoczonym Królestwie. Którego od lat jestem rezydentką, w którym płacę swoje podatki. Z Polską obecnie łączy mnie paszport i wpis w rubryce narodowość oraz miejsce urodzenia. I z tego urzędnik w Polsce wywodzi, że mój jacht, który nigdy nie był bliżej niż 1500 mil od polskich wód, ma przynależność polską, negując a priori to co na rufie i w dokumentach... Ciekawe podejście....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2015, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
Co do bandery: Kodeks Morski zaraz na początku mówi o obowiązku podnoszenia polskiej bandery przez statki polskie.

- Kodeks Morski w art 23 ustala, że:
§ 3. Statek morski stanowiący polską własność, używany wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 24 m, podlega obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru jachtów prowadzonego przez polski związek sportowy, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857, z późn. zm.1)
- Czym jest polska własność statku Kodeks Morski definiuje w art 73. §1 i §2.
- Kodeks Morski przewiduje możliwość nakładania kary grzywny w wysokości od 500 do 10 000 PLN w celu spowodowania zgłoszenia do Rejestru Okrętowego statku, który podlega obowiązkowi wpisu do Rejestru Okrętowego, prowadzonego przez Izby Morskie - art. 33 §2.
- Kodeks Morski przewiduje możliwość wpisania do Rejestru Okrętowego z urzędu - statku, który podlega obowiązkowi wpisu do Rejestru Okrętowego - art. 33 §4.
- Kodeks Morski nie przewiduje jednak możliwości nałożenia kary za brak zgłoszenia do rejestru statku, który podlega obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru jachtów prowadzonego przez polski związek sportowy.
- Nie funkcjonuje również w Kodeksie Morskim formalna możliwość dokonania wpisu takiego statku do polskiego rejestru jachtów z urzędu.


Colonel napisał(a):
Sankcji nie znam.

W Kodeksie Morskim jej nie znajdziesz.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2015, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Moniia napisał(a):
Andrzeju, póki nie wpłynę jachtem na polskie wody wymysł, że jednostka ma przynależność polską jesli jest własnością obywatela polskiego jest niesankcjonowalny.

A uważam to za wymysł, bo mój jacht jest zarejestrowany ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM PRAWEM w Zjednoczonym Królestwie. Którego od lat jestem rezydentką, w którym płacę swoje podatki. Z Polską obecnie łączy mnie paszport i wpis w rubryce narodowość oraz miejsce urodzenia. I z tego urzędnik w Polsce wywodzi, że mój jacht, który nigdy nie był bliżej niż 1500 mil od polskich wód, ma przynależność polską, negując a priori to co na rufie i w dokumentach... Ciekawe podejście....


Po pierwsze - OT.
Po drugie - ciut uprościłaś Kodeks i namieszałaś w kwestiach formalnych - i tylko dlatego wychodzi Ci jakiś "wymysł".
Polska przynależność statku jest zdefiniowana "kodeksowo" - w art. 10.
Ograniczę go do tej części, co do której mylisz się, że dotyczy Ciebie:
Art. 10. § 1. Statkiem o polskiej przynależności jest:
1) statek stanowiący polską własność, o którym mowa w art. 73 § 1 i 2;
2) statek uważany za stanowiący polską własność, o którym mowa w art. 73 § 3;


Teraz - dlaczego się mylisz, wyrzekając na "wymysł" i "ciekawe podejście".
Otóż - kodeksowa definicja "przynależności" odsyła do kodeksowej definicji "statku stanowiącego polską własność" oraz "statku uważanego za stanowiący polską własność". Czyli wzmiankowany art 73 .
Ja zacytuję go w całości - a Ty przeczytaj uważnie.
Założę się, że nie znajdziesz przypadku, w którym "polska własność" a zatem i "polska przynależność" mógłby dotyczyć Twojej łódki - ale dla ułatwienia słowa kluczowe pozwoliłem sobie podkreślić:
Art. 73. § 1. Statek stanowi polską własność, jeżeli jest własnością:
1) Skarbu Państwa;
2) osoby prawnej mającej siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej;
3) obywatela polskiego zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 2. Statkiem stanowiącym polską własność jest również statek wchodzący w skład majątku spółki osobowej wpisanej do polskiego rejestru przedsiębiorców.
§ 3. Statkiem uważanym za stanowiący polską własność jest statek:
1) będący co najmniej w połowie własnością podmiotów wymienionych w § 1, jeżeli armator tego statku ma w Rzeczypospolitej Polskiej miejsce zamieszkania albo siedzibę swojego zakładu głównego lub oddziału, a statek, na wniosek wszystkich współwłaścicieli, został wpisany do polskiego rejestru okrętowego w księdze rejestru stałego;
2) będący własnością spółki kapitałowej mającej siedzibę za granicą, w której jeden z podmiotów wymienionych w § 1 ma udział kapitałowy, jeżeli armator tego statku ma w Rzeczypospolitej Polskiej miejsce zamieszkania albo siedzibę swojego zakładu głównego lub oddziału, a statek, na wniosek właściciela, został wpisany do polskiego rejestru okrętowego w księdze rejestru stałego.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2015, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10373
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1104
Otrzymał podziękowań: 2680
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
3) obywatela polskiego zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej.


Wychodzi na to że trudno się z tego wymiksować...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2015, o 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 2181
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 416
Otrzymał podziękowań: 608
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
waliant napisał(a):
Wychodzi na to że trudno się z tego wymiksować...
Monii? Raczej łatwo. :lol:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2015, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
waliant napisał(a):
Jaromir napisał(a):
3) obywatela polskiego zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej.


Wychodzi na to że trudno się z tego wymiksować...

Z czego "tego"?
Z posiadania "statku stanowiącego polską własność"?
- Można nie zamieszkiwać w Rzeczpospolitej (przypadek Monii).
- Można ustanowić współwłasność z osobą zamieszkałą za granicą (np w stosunku 1:1000), nie zgłosić do Rejestru Okrętowego (przypadek art.73 &3) i zarejestrować w dowolnym normalnym wobec jachtów państwie EU (lub poza EU, jak kto lubi studiować przepisy i cłach i podatkach).
- Można się w ogóle nie przejmować KM i rejestrować w dowolnym państwie EU bez w/w kombinacji - bo obowiązek rejestracji w Polsce statku, który posiada "polską własność" i który podlega obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru jachtów nie jest obwarowany ani sankcjami karnymi, ani żadnym bezpośrednim "aparatem przymusu".

IMHO jak najbardziej warto jednak posiadać podczas pływania jachtem po morzu jakąś poprawną formalnie rejestrację, potwierdzającą jednoznacznie przynależność państwową jachtu. Bo jest jeszcze konwencja UNCLOS, która wymaga aby każdy statek posiadał tylko jedną przynależność państwową - nabywaną przez rejestrację i wydanie mu dowodu jego przynależności.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 6 lis 2015, o 15:54 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2015, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 2181
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 416
Otrzymał podziękowań: 608
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Wydaje mi się, że pozornie sytuacja jest prosta.
Bo jest prosta. Wiadomo kiedy jacht ma być zarejestrowany w PL (co w swym mailu opisujesz) . Problemem jest weryfikacja i egzekwowania tego obowiązku, co jednak nie powoduje, że sytuacja jest bardziej skomplikowana - przynajmniej dla właściciela.
Być może dla funkcjonariuszy jakichś służb to trudniejsze... ale - tak szczerze: co mnie (czy właścicieli jachtów) to obchodzi? :cool:
bury_kocur napisał(a):
I powiedz - co ma wówczas wykonać polski organ kontrolny z taką jednostką na terenie PL nawet jeżeli prowadzi ją Polak ?
Nie powiem (usiąść i płakać?*)) - bo to zupełnie nie moje zmartwienie... :rotfl:


---
*) płaczący polski organ - to byłby oryginalny widok... :-)

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Ostatnio edytowano 6 lis 2015, o 15:55 przez Wojtek Bartoszyński, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2015, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11846
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 209
Otrzymał podziękowań: 1827
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
obywatela polskiego zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej.
Wychodzi na to że trudno się z tego wymiksować...


Nie masz kogoś bliskiego (rodziny lub kumpla) mieszkającego na stałe poza PL, na kogo mógłby być zarejestrowany Twój jacht ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL