Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 04:57




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2009, o 12:36 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
ix1 napisał(a):
Jakby się wpakować dużą cięzką barką w pomost i stojące obok jachty ;] to może być nie fajnie.

Ale sterty dymiącej blachy i stosu trupów to chyba byś się nie spodziewał?
Cytuj:
Swoją drogą ciekawe jak będzie to wyglądało wśród stopni żeglarskich..... 12m;] bez patentu ? z dużym silnikiem ? To jak tramwaj vel. przecinak

Spodziewałbym się raczej że w tej sytuacji większe jachty wyniosą się na morze, natomiast kilkunastoosobowe pękate "koromysła" zdatne do pływania tylko po Mazurach zanikną.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2009, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
OC jest po to by chronic tego co narobil szkod przed utrata domu, samochodu, i zeby nie musial do konca zycia pracowac na odszkodowanie ktore moze byc zasadzone z powodu przypadkowe zdarzenia.

Cape pisal jak Jego syn pomylil w sluzie kierunki... Wypadek, zdarza sie, wypadki sie zdarzaja co jest normalne. W podobnej sytuacji gdyby byly ofiary (potracona osoba, uszkodzenie dajmy na to glowy czy kregoslupa) i astronomiczne odszkodowanie...

Dlatego OC zawsze warto miec DLA SIEBIE. A obowiazkowe? A po co? Jak sie nie ubezpieczy to bedzie do konca zycia pamietal ze zle zrobil.

Co do predkosci, niektorzy slabo rozumieja co to jest inercja, dlatego na szybsze rzeczy powinny byc szkolenia (moze nie egzaminy, ale szkolenia). Tak zeby kazdy mial pogadanke na temat co i jakk sie je. Jak cos napsuje to i tak mu sad dosoli odszkodowanie.

Raczej jestem za dowolnoscia certyfikacji i odpowiedzialnoscia przed sadem za bledy, glupoty i wypadki.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2009, o 19:19 

Dołączył(a): 4 lip 2007, o 18:30
Posty: 317
Lokalizacja: Świdnik
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Macie Panowie racje, bo przecież w każdym środowisku są ludzie normalni i taborety... Tylko jedyną niepokojącą mnie myślą jest to, że jak ktoś sobie wpakuje taki 100 konny silnik do małej motoróweczki to będę spie..... ze szlaku dla przezorności, żeby za blisko sie nie znaleźć, bo co mi po jego OC jak w jedzie mi rufę tak że znajdę się za sterem drugiej łódki... Na Mazurach to poważnie staje się problemem jak pisał Maar. Każdy lubi sobie pozap..... tylko nie każdy baczy przy tym na żeglarzy... I chyba skończą się moje rodzinne-męskie rejsy po Mazurach, trza będzie uciekać na Bałtyk albo inne jeziorka...

_________________
www.ycpl.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2009, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Konrad.Śwd napisał(a):
I chyba skończą się moje rodzinne-męskie rejsy po Mazurach, trza będzie uciekać na Bałtyk albo inne jeziorka

Dokładnie, taborety zatoną koło Helu, a potem spokój, ja z Mazur wyniosłem się ok 200O roku (a pływałem) od 1968. Powody znasz.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2009, o 21:41 

Dołączył(a): 4 lip 2007, o 18:30
Posty: 317
Lokalizacja: Świdnik
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Hmmm... no nie można w sumie narzekać na wszystko co nowe na Mazurach, ale kiedy słyszę opowieści starszych kolegów o dawnym klimacie na WJM to czuję, że coś mnie ominęło i ten spokój i klimat, który człowiek chce uzyskać płynąc sobie na wypoczynek niestety jest coraz mniej realny na mazurach. Ale i tak w tym roku płynę jeszcze raz na jachtostradę i może gdzieś zboczę, bo mazury dla mnie zawsze były super i jakoś trudno mi o nich zapomnieć.

_________________
www.ycpl.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2009, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Konrad.Śwd napisał(a):
Hmmm... no nie można w sumie narzekać na wszystko co nowe na Mazurach, ale kiedy słyszę opowieści starszych kolegów o dawnym klimacie na WJM to czuję, że coś mnie ominęło

I tak i nie, mnie ominęła atmosfera filmu Nóż w wodzie, widziałeś ??? Ale skoro mieszkasz w Świdniku, to np oba Zalewy, ale również szkiery Bałtyku, klimat mazurski z lat....Znam je dobrze, czarter w cenach mazurskich, tylko promem z Gdańska trzeba za ca 300 zł popłynąć.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2009, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2006, o 17:25
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Konrad.Śwd napisał(a):
Tylko jedyną niepokojącą mnie myślą jest to, że jak ktoś sobie wpakuje taki 100 konny silnik do małej motoróweczki to będę spie..... ze szlaku dla przezorności, żeby za blisko sie nie znaleźć


Jeśli chodzi Ci o ten przepis znoszący patenty na houseboaty to szybko sp... nie będziesz musiał, bo one bedą pływały max 15 km/h.
Chyba niedokładnie przeczytałeś tej projekt. Tu nie chodzi o to, że każdy będzie mógł wziąć wielką motorówkę byleby nie przekraczał 15, tylko o to że bez patentów będzie moża pływać takimi które nie mogą (konstrukcyjnie) pływać szybciej. Być może umknęło Ci sformułowanie "jednostki wypornościowe"

_________________
Pozdrawiam
Misiek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2009, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Chlopaki-z tym plywac szybciej niz 15km/h to bedzie tak samo jak ze skutermi, pomontuja se dresy blackboxy i tak sie skonczy;

Dla przykladu ja mam skuter ktory wg papieru jezdzi do 30km/h... Policja mnei skontrolowala na trzezwozc na trasie szybkiego ruchu, gdzie nei moge nim wjezdzac przy 90km/h... jak powiedzieli-gdyby jechal tak po trasie w miescie to bym dostal 3msc na panstowwym wikcie, ale tutaj... dorosly jestem, najwyzej sam sie zabije... rozum swoj mam, gdybym byl niepelnoletni to by mi skonfiskowali skuter, a tak... your fun-your risk-you know what You r doing;

I mysle ze tego sie trzeba trzymac, Tam gdzie morze samo pokara idiotow to niech sobie plwyaja cyzm chca, bo bez silnika nie wroca, koneic paliwa dla nich oznacza flare, a na trasach dla ludzi-powolutku niec plywaja i neich ich sluzba sciga...

W koncu to ma byc rekreacyjne plywanie a nei wyscigi.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2009, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2006, o 17:25
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
vv3k70r napisał(a):
Chlopaki-z tym plywac szybciej niz 15km/h to bedzie tak samo jak ze skutermi, pomontuja se dresy blackboxy i tak sie skonczy;


Nic nie zamontują, przed sekundką napisałem - chodzi o jednostki wypornościowe No cudów nie ma, takiej na "dresomotorówkę" nie przerobisz nijak. No dobra zdejmie ewentualny ogranicznik, to popłynie... 20. No szpan i szaleństwo . Pomijając drobiazg, że najpierw musiałby sobie kupić, bo na wypożyczanie to tak średnio.
(zakładam że pojęcia "pływanie wypornościowe" i "pływanie w ślizgu" są powszechnie znane? ;) )

_________________
Pozdrawiam
Misiek


Ostatnio edytowano 23 lut 2009, o 22:53 przez Misiek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2009, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Misiek-zamontuje silnik 250km i wstawie back boxa ze bedzie plywal do 15km/h, oczywiscie do rpzelaczenia pstryczka, kiedy to polynie szybciej :D
wlasnie o to chodzi z bb

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2009, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2006, o 17:25
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
vv3k70r napisał(a):
Misiek-zamontuje silnik 250km i wstawie back boxa ze bedzie plywal do 15km/h, oczywiscie do rpzelaczenia pstryczka, kiedy to polynie szybciej :D
wlasnie o to chodzi z bb


Widzę dresa który inwestuje w w barkę (cena w setkach tys. zapewne) żeby sobie zdjąć ogranicznik i o 5km szybciej płynąć.
Poza tym 250KM to złamanie przepisów. Po co taka kombinacja? Nie prościej wsiąść na dresomotorówkę (taką przystosowaną do ślizgu, a nie do pyr-pyr-pyr) 250 KM bez patentu teraz? Takie samo złamanie przepisów a o ile mniej zachodu :)

_________________
Pozdrawiam
Misiek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2009, o 08:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Misiek-rozwiazanie teoretyczne, nie wiem jaka logika kieruja sie dresy, mysle ze one zostana blizej jezdni i chodnikow.

Byloby dobrze gdyby na niektorych akwenach zwyczajnie zostawic silniki wylacznie sluzba ratunkowym i zrobic jakas kaluze dla szpanerwo, zeby mogli tam ptaki straszyc.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2009, o 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2006, o 17:25
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
vv3k70r napisał(a):
Misiek-rozwiazanie teoretyczne, nie wiem jaka logika kieruja sie dresy, mysle ze one zostana blizej jezdni i chodnikow.


Zrozum wreszcie, jachtów o których mowa w tym projekcie nie da się przerobić na "dresomotorówkę" Tu chodzi o coś takiego a nie o motorówkę ślizgową.

vv3k70r napisał(a):
Byloby dobrze gdyby na niektorych akwenach zwyczajnie zostawic silniki wylacznie sluzba ratunkowym i zrobic jakas kaluze dla szpanerwo, zeby mogli tam ptaki straszyc.


A co mają w ogóle tzw. strefy ciszy do tych przepisów? Tu się nic nie zmienia, jak nie wolno było pływać tak nadal nie wolno będzie.

_________________
Pozdrawiam
Misiek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2009, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Misiek, a to widze ze spokojnie jest, speedbotami nie ganiaja jeszcze to tragedi nie ma :)

Ja myslalem ze oni tam szaleja na strumieniowkach. To jeszcze w miare normalnie jest nad Wisla. Cieszyc sie pozostaje.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2009, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2008, o 13:58
Posty: 283
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: JSM
A wkleje sobie tutaj link do mojego ulubionego filmiku z motorowymi jachtami wypornościowymi http://www.youtube.com/watch?v=5lwo3wps8Ig
W dodatku po polsku :twisted:

_________________
"Na świecie nie ma nic bardziej giętkiego ani delikatnego niż woda;
a jednak nie ma też niczego, co przewyższa ją twardością i siłą"
Lao-tse, chiński mistrz tao


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2009, o 21:46 

Dołączył(a): 4 lip 2007, o 18:30
Posty: 317
Lokalizacja: Świdnik
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
p=m*V :D

_________________
www.ycpl.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2009, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Ladnie sie wbili, straszna fujara musiala byc na kole, tloku to tam nie bylo...

Ciekawe jak tacy robia keje :D

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2009, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2006, o 17:25
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Mirko napisał(a):
A wkleje sobie tutaj link do mojego ulubionego filmiku z motorowymi jachtami


Właśnie widać - nawet w przypadku zupełnie skrajnej jełopowatości i całkiem sporych jednostkach jakoś "krawej jatki" nie było

_________________
Pozdrawiam
Misiek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2009, o 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2008, o 13:58
Posty: 283
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Tak, farta napewno miała osoba która zorientowała się w pore i uciekła z dziobu jachtu z którego jest nagrywany filmik. Pozatym nie widać co się działo w kabinie jachtu 2giego. No ale link wkleiłem tylko jako ciekawostkę.

_________________
"Na świecie nie ma nic bardziej giętkiego ani delikatnego niż woda;
a jednak nie ma też niczego, co przewyższa ją twardością i siłą"
Lao-tse, chiński mistrz tao


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2009, o 00:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Zwroccie uwage ze woda byla jak stol... pogoda moze byc tylko gorsza... to wogole jest neidopuszczalne zeby sie tak stuknac, rozumialbym sailbotem przy utracie sterownosci z powodu wiatru, zdarza sie przy swirowaniu, ale tutaj?

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2009, o 00:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2008, o 13:58
Posty: 283
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Dokładnie, lepszych warunków chyba nie można sobie wyobrazić i być może to to było przyczyną incydentu, żaden ze sterników w jakikolwiek sposób nie zareagował... może obaj leżeli i sie opalali... a może obaj spanikowali... można sobie tu długo gdybać, ale jasnym jest że wina jest po obu stronach.

_________________
"Na świecie nie ma nic bardziej giętkiego ani delikatnego niż woda;
a jednak nie ma też niczego, co przewyższa ją twardością i siłą"
Lao-tse, chiński mistrz tao


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2009, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 349
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Mirko napisał(a):
ale jasnym jest że wina jest po obu stronach.

Wina jest dokładnie po jednej stronie.
Oba jachty były statkami o napędzie mechanicznym w drodze.
Jak myślicie, który powinien ustąpić...???

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2009, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Po jednej stronie jest "bardziej", ale statek który dostał w burtę, powinien ustąpić, gdy ryzyko zderzenia przeszło w niebezpieczeństwo zderzenia. Jak znam się na geografii, to zaraz Maar to uściśli.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2009, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2008, o 13:58
Posty: 283
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Wg mnie oba powinny "skręcić" w prawą stronę żeby zapobiec zdarzeniu, ale chętnie się dowiem jak naprawde wyglada sprawa winy :roll:

_________________
"Na świecie nie ma nic bardziej giętkiego ani delikatnego niż woda;
a jednak nie ma też niczego, co przewyższa ją twardością i siłą"
Lao-tse, chiński mistrz tao


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2009, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Winny jest ten co dziobem sie wbil, bo obaj byli na mechanicznym, a jakiegos szczegolnego, procz ludzkiego ograniczenia manewrownosci nie bylo. Natomiast ze obaj nie odpadli to trwoga... Tu raczej pytanie ktory byl glupszy.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2009, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Mirko napisał(a):
Wg mnie oba powinny "skręcić" w prawą stronę żeby zapobiec zdarzeniu, ale chętnie się dowiem jak naprawde wyglada sprawa winy

Ustąpić powinien ten co się dziobem wbił ( zasada prawej strony), ale ten drugi ma współwinę, bo nie reagował. Powinien w odpowiednio dużej odległości reagować. Wtedy, gdy ryzyko zderzenia, przeszło w niebezpieczeństwo zderzenia. W takiej sytuacji statek, który ma pierszeństwo, powinien ustąpić. Czyli prawo pierszeństwa nie jest tak jednoznaczne, jak w ruchu drogowym.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2009, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 349
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Prawidło 15:
Jeżeli dwa statki o napędzie mechanicznym przecinają swoje kursy w taki sposób, że powoduje to ryzyko zderzenia, wówczas statek, który ma drugi statek ze swej prawej burty, powinien ustąpić mu z drogi, i jeżeli okoliczności na to pozwalają, unikać przecinania kursu przed jego dziobem.
cape napisał(a):
ale statek który dostał w burtę, powinien ustąpić, gdy ryzyko zderzenia przeszło w niebezpieczeństwo zderzenia

prawidło 17:
- Jeżeli jeden z dwóch statków ma ustapić z drogi, to drugi statek powinien zachować swój kurs i prędkość.
ale:
Ten drugi statek może jednak podjąć działanie w celu uniknięcia zderzenia jedynie własnym manewrem, skoro tylko stanie się oczywiste dla niego, że statek obowiązany do ustąpienia z drogi, nie podejmuje właściwego działania stosownie do niniejszych prawideł.
Zwracam tu uwagę na słowa: może jednak podjąć działanie

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2009, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Tyle ze tam nie bylo zadnych dzialan. To jest zagadka.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2009, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Nigdy nie czytałem konwencji o unikaniu zderzeń na morzu w orginale, ale w omówieniach zapamiętałem nie słowo "może", a "powinien". Czyli, gdy ryzyko zderzenia przechodzi w niebezpieczeństwo zderzenia, statek, który pierszeństwo ma, powinien zmienić kurs, lub szybkość, lub oba te parametry zmienić jednocześnie, celem uniknięcia zderzenia. Róznica między słowem "może", a "powinien" jest duża. I na koniec rada praktyczna dla jachtu, nie zawsze płynąc pod żaglami mamy pierszeństwo, zawsze zderzenie z "dużym", to.... i kto ma rację, ten stawia kolację. W kwietniu wezmę udział w kursie o MPDM (prowadzi Szklarski), to będę "profesor".

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2009, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2008, o 13:58
Posty: 283
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Rolfok napisał(a):
może jednak

A ja bym zwrócil uwage na słowo "jednak", które mówi o tym że powninien. Tak ja to rozumiem. Czytałem MPZZM, ale nie chciałbym do końca rozstrzygać bo prawa nie studiuje, jednak na morzu rzadko wina jest po jednej stronie.

_________________
"Na świecie nie ma nic bardziej giętkiego ani delikatnego niż woda;
a jednak nie ma też niczego, co przewyższa ją twardością i siłą"
Lao-tse, chiński mistrz tao


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 217 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL