Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 14:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 mar 2020, o 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
Wojtek - ale wątek zaczął się od tego, że nasz Kolega wymyślił sobie robotę przewozu ludzi łodzią po Wiśle robiąc w danym czasie coś kompletnie innego.

Wyczerpałem dobre rady;)

Nie da się ot tak bez kwitów wozić ludzi na pontonie uzyskując przy tym korzyści finansowe.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojciech napisał(a):
Wyczerpałem dobre rady;)

Nie da się ot tak bez kwitów wozić ludzi na pontonie uzyskując przy tym korzyści finansowe.


Tak Wojciechu - bo system ten jest tak pomyślany, żeby nie dopuszczać do żeglugi komercyjnej osób bez doświadczenia.

Powiem szczerze - to w sumie jest chyba dobrze bo jak płyniesz jako pasażer i płacisz za to - to pewnie chcesz mieć pewność, że nie wiezie Cię osoba przypadkowa.

Ale może ja się nie znam na tym...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wojciech napisał(a):
Nie da się ot tak bez kwitów wozić ludzi na pontonie uzyskując przy tym korzyści finansowe.
bury_kocur napisał(a):
Powiem szczerze - to w sumie jest chyba dobrze bo jak płyniesz jako pasażer i płacisz za to - to pewnie chcesz mieć pewność, że nie wiezie Cię osoba przypadkowa.
A czym to się różni od wożenia pasażerów na "jachcie" wędkarskim albo takim jachcie komercyjnym jak Borchardt?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
A czym to się różni od wożenia pasażerów na "jachcie" wędkarskim albo takim jachcie komercyjnym jak Borchardt?


Ale chyba i tu i tu trzeba mieć papiery zawodowe ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
Ale chyba i tu i tu trzeba mieć papiery zawodowe ?
Patent jachtowy i kurs STCW.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Wojciech napisał(a):
Nie da się ot tak bez kwitów wozić ludzi na pontonie uzyskując przy tym korzyści finansowe.
bury_kocur napisał(a):
Powiem szczerze - to w sumie jest chyba dobrze bo jak płyniesz jako pasażer i płacisz za to - to pewnie chcesz mieć pewność, że nie wiezie Cię osoba przypadkowa.
A czym to się różni od wożenia pasażerów na "jachcie" wędkarskim albo takim jachcie komercyjnym jak Borchardt?

Stara Zientara napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Ale chyba i tu i tu trzeba mieć papiery zawodowe ?
Patent jachtowy i kurs STCW.

Dla ułatwienia, jak obecnie uzyskać patent jachtowy i kurs STCW? ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wojciech napisał(a):
jak obecnie uzyskać patent jachtowy i kurs STCW? ;)

Na pewno nie trzeba pływać 10 miesięcy. Przypominam, że mowa o stermotorzyście, więc należy go porównywać ze sternikiem morskim.
Cytuj:
§ 6. 1. Patent jachtowego sternika morskiego uzyskuje osoba, która:
1) ukończyła 18. rok życia;
2) odbyła co najmniej dwa rejsy po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 200 godzin żeglugi;
3) zdała egzamin z wymaganej wiedzy i umiejętności.
Do tego kurs STCW - 4 dni.

Razem 3 tygodnie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
więc należy go porównywać ze sternikiem morskim.


ale chyba poniższym sprzętem nie powozi się na jachtowego sternika morskiego ? :rotfl:

Wojciech napisał(a):
na "jachcie" wędkarskim albo takim jachcie komercyjnym jak Borchardt?


To chyba > 18 metrów, więc chyba coś więcej trzeba .

Poza tym jesteś pewny, że na taki 20 metrowy kuter połowowy nie potrzeba papierów zawodowych szypra ?

Coś mi się tak kołacze w głowie...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Na statek śródlądowy wielkości Borchardta potrzebny kapitan śródlądowy. Aby go uzyskać potrzeba 48 miesięcy stażu na stanowiskach, na których wymagane są już papiery zawodowe, więc łącznie można liczyć ok. 6 lat.

Ale mowa była o stermotorzyście. Proszę:

statek śródlądowy:
Załącznik:
f58033-Hydruś.jpg
f58033-Hydruś.jpg [ 322.73 KiB | Przeglądane 9735 razy ]

Długość 4 m. Potrzebny patent stermotorzysty - czas uzyskania 10 miesięcy.

jacht komercyjny:
Załącznik:
Athlon_POL-8083.jpg
Athlon_POL-8083.jpg [ 242.46 KiB | Przeglądane 9735 razy ]

Długość 17,5 m. Potrzebny patent sternika morskiego - czas uzyskania 3 tygodnie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
Długość 17,5 m. Potrzebny patent sternika morskiego - czas uzyskania 3 tygodnie.


Chcesz Wojtek powiedzieć, że wg Ciebie prowadzący taką jednostkę pływając jako rybak idąc na łowisko może taką jednostkę prowadzić na w/w papiery ?

Bo ja znalazłem na taką okoliczność w sieci takie papiery :

https://www.prawo.pl/akty/dz-u-1964-12-74,16785977.html

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jednostka jest zarejestrowana jako jacht o numerze POL-8093.
Jaki miałby być powód, aby do prowadzenia jachtu wymagano papierów niezbędnych na statku rybackim?

Czy chcąc wędkować z Burego Kocura (POL-8888 ;) ) musisz mieć papiery zawodowego rybaka?

:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
Jednostka jest zarejestrowana jako jacht o numerze POL-8093.
Jaki miałby być powód, aby do prowadzenia jachtu wymagano papierów niezbędnych na statku rybackim?


Oczywiście, że do prowadzenia jachtu motorowego tak zarejestrowanego nie są niezbędne inne papiery.

Kłopot polega na czym innym - taka sama jednostka służąca do zawodowego polowy ryb musi mieć rejestrację chyba w UM a do jej prowadzenia potrzebne są w/w papiery zawodowe.

Proste pytanie - z czego wynika taka różnica i dlaczego ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
z czego wynika taka różnica i dlaczego ?
Z biurokracji.

Ktoś musi utrzymywać 3 Urzędy Morskie i 8 Urzędów Żeglugi Śródlądowej.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 16:52 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Stara Zientara napisał(a):
Z biurokracji.

https://www.youtube.com/watch?v=AgZ1CUFtp7A
a na serio to z charakteru działalności. Pływanie z wędkarzami to morskie wędkarstwo rekreacyjne a nie rybołówstwo. Jednak jedno i drugie jest komercyjne. Bezpieczeństwo ludzi nie tłumaczy różnic w wymogach. Dla rybaków to chyba było 6 miesięcy stażu na starszego rybaka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
Ktoś musi utrzymywać 3 Urzędy Morskie i 8 Urzędów Żeglugi Śródlądowej.


Idąc Twoim tokiem rozumowania to inspektorom UM pływającym jednostką kapitanatu < 18m też powinno wystarczyć posiadanie patentu j.st.m + SRC i STCW ?

I też tak Wojtku mają ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

adzik napisał(a):
Pływanie z wędkarzami to morskie wędkarstwo rekreacyjne a nie rybołówstwo. Jednak jedno i drugie jest komercyjne.


I na tym polega bzdura.

Owo morskie wędkarstwo rekreacyjne chwilowo nie działa, ale z innego powodu.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
Idąc Twoim tokiem rozumowania to inspektorom UM pływającym jednostką kapitanatu < 18m też powinno wystarczyć posiadanie patentu j.st.m + SRC i STCW ?

I też tak Wojtku mają ?
Tak by mieli, gdyby tą jednostkę zarejestrowano jako jacht. Ale jest zarejestrowana jako statek morski i prowadzący musi mieć dyplom oficera wachtowego żeglugi przybrzeżnej.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 17:53 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
I jacht ze zdjęcia z pewnością wcześniej był zarejestrowany jako rybacki i też wymagał uprawnień zawodowych. Teraz jako jacht wymaga rekreacyjnych papierów+STCW chociaż na pokład może zabrać kilkanaście osób.
Co ciekawe w drugą stronę szyper (czy też stermotorzysta) nie może bez biurokracji kierować jachtem - musi wymienić papier na plastik :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2020, o 17:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
adzik napisał(a):
jacht ze zdjęcia z pewnością wcześniej był zarejestrowany jako rybacki
Ten konkretny akurat nie w Polsce. Jako rybacki pływał pod banderą Niemiec.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2023, o 11:35 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Wątek się wyciszył a prawo w tym czasie się zmieniło. Do komercyjnego prowadzenia jednostek <10m wprowadzono patent młodszego stermotorzysty, który jest łatwiej uzyskać:

12. Do uzyskania patentu żeglarskiego młodszego stermotorzysty żeglugi śródlądowej jest wymagane spełnienie
jednego z poniższych wymagań:
1) odbycie praktyki pływania w służbie pokładowej na statkach z napędem mechanicznym wynoszącej co najmniej 90 dni oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu z zakresu wiedzy i umiejętności wymaganych na tym
stanowisku albo
2) posiadanie dokumentu kwalifikacyjnego, o którym mowa w art. 37a ust. 3, potwierdzającego posiadanie uprawnień do uprawiania turystyki wodnej na jachtach motorowych lub przedstawienie dokumentu potwierdzającego posiadanie doświadczenia zawodowego wynoszącego co najmniej 180 dni, które wnioskodawca zdobył na statku
morskim w charakterze członka załogi pokładowej, a także odbycie praktyki pływania w służbie pokładowej na statkach z napędem mechanicznym wynoszącej co najmniej 30 dni oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu z zakresu wiedzy i umiejętności wymaganych na tym stanowisku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2023, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
adzik napisał(a):
przedstawienie dokumentu potwierdzającego posiadanie doświadczenia zawodowego wynoszącego co najmniej 180 dni, które wnioskodawca zdobył na statku
morskim w charakterze członka załogi pokładowej,
Przy czym interpretacja jest taka, że dokument musi wystawić Urząd Morski na podstawie wpisów w Książeczce Żeglarskiej. Ale nie na podstawie Sportowej Książeczki Żeglarskiej, więc nawet staż na jachtach komercyjnych, np. Borchardt, musi być w zawodowej książeczce.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2023, o 16:16 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
1.skąd masz informacje o takiej interpretacji?
2.te 180 dni to w przypadku braku patentu (występuje po słowie LUB)

Bez wątpienia czas na uzyskanie m.stermotorzysty jest zdecydowanie krótszy (90 dni albo 30 dni + patent) w odniesieniu do tego co było (10 miesięcy)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2023, o 16:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
adzik napisał(a):
1.skąd masz informacje o takiej interpretacji?
sprawdzone na własnej skórze. Ponad 400 dni na komercyjnych żaglowcach poszło się jeb.... :twisted:
Aha, i zaświadczenie od armatora też nie działa.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2023, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
Ponad 400 dni na komercyjnych żaglowcach poszło się jeb....


nie masz stermotorzysty ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2023, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
nie masz stermotorzysty ?
Nie mam.
Mam młodszego marynarza śródlądowego i kapitana motorowodnego.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 196 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL