Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 wrz 2019, o 10:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 maja 2017, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4203
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 409
Otrzymał podziękowań: 1005
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ostatnio coraz częściej "władza" zaczyna egzekwować obowiązek zgłaszania wypłynięcia na wody Martwej Wisły :-( Wiec może by tak być praworządnym obywatelem i zgłaszać każde ale to każde wypłynięcie?
My mamy za małą siłę przebicia żeby zmienić ten durny przepis, ale wkur... Oficer Kapitanatu ma większą siłę rażenia:-)))


Załączniki:
zgłoszenie.jpg
zgłoszenie.jpg [ 248.56 KiB | Przeglądane 3216 razy ]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła

Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: bratanek65
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10336
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1094
Otrzymał podziękowań: 2667
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jurmak napisał(a):
Ostatnio coraz częściej "władza" zaczyna egzekwować obowiązek zgłaszania wypłynięcia na wody Martwej Wisły


A w praktyce jak to wygląda? Trafię do Górek pewnie za 2 tygodnie, ciekaw jestem, co nowego nas czeka...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 20:54 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 09:47
Posty: 631
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 176
Uprawnienia żeglarskie: morski
waliant napisał(a):
ciekaw jestem, co nowego nas czeka...

Ukf i telefonu nie musisz posiadać , więc się nie bój i pływaj :D
Pozdrawiam , Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 2179
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 416
Otrzymał podziękowań: 607
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
krzychuAPIA napisał(a):
Ukf i telefonu nie musisz posiadać , więc się nie bój i pływaj :D
Ale... Jurmakowi nie o to chodzi... :-?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10336
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1094
Otrzymał podziękowań: 2667
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
krzychuAPIA napisał(a):
więc się nie bój i pływaj

Ja się nie boję, tylko się pytam. No, ciekaw jestem, po prostu. ;)
Pamiętam czasy obowiązkowych corocznych przeglądów jachtów, wyrabiania KB zgodnie z listą. Pamiętam odprawy w bosmanatach przed każdym wyjściem na Zatokę i po powrocie, przy parszywych pomostach często. Pamiętam zakaz wpływania nocą do Górek, pamiętam nocne odprawy wtedy WOP przed dalszym rejsem. Jedynie z czym było lepiej, to brak komunikacji UKF-kowej, bo mało który jacht miał UKF-ki.
Pamiętam też mój tekst opublikowany u Kulińskiego ileś już lat temu, o tym że ta nasza wolność żeglowania jest dalej (wtedy) bardzo reglamentowana i ludzi którzy za to odpowiadają zwyczajnie nienawidzę, bo zabierają nam ileś lat życia, w imię albo swoich durnych przekonań (tak o nas dbają, także niektórzy tu na forum, błeeee!), albo dla kasy.
Idzie chyba czas przykręcania śruby, z różnych powodów, a winne temu są wszystkie poprzednie władze, bo zachowały sporo z dawnego systemu. Na to nałoży się nasza @#$%^& SG, która nie zmieniła się praktycznie nic przez 25 lat.

Wracając do tematu - już nie raz pisałem o tym, że można zorganizować akcję nękania kapitanatu portu, najlepiej podczas regat, bo wtedy będzie ciekawie. Choć nie wiem, czy to cokolwiek zmieni.
A tak serio, to może wtedy stać się tak, że oficer w kapitanacie, wkurzony, powie: nie pozwalam. I można mu będzie skoczyć. Ale oczywiście chętnie się dołączę, bo przecież mam UKF-kę, legalnie zarejestrowaną. No i mój jacht, po ostatniej akcji z rzekomym wejściem w strefę S13, jest SG znany.

Nawiasem mówiąc, żenada ze strony SG - zero informacji, zero przyznania się, że ktoś się pomylił i liczyli na frajera. Albo system nadzoru ruchu mają do bani, też możliwe...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 22:32 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 3865
Podziękował : 324
Otrzymał podziękowań: 483
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Cytuj:
wody Martwej Wisły

Co ci waliant do tej wody?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10336
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1094
Otrzymał podziękowań: 2667
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
vaginal napisał(a):
Co ci waliant do tej wody?

No, trochę jednak do niej mam. I tam się pływa, choćby do Sobieszewa lub Północnego.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13434
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 548
Otrzymał podziękowań: 4546
waliant napisał(a):
A tak serio, to może wtedy stać się tak, że oficer w kapitanacie, wkurzony, powie: nie pozwalam. I można mu będzie skoczyć.
Tomek, czytaj dokładnie, czego PT Władza chce od Ciebie.
Ty masz zgłosić wypłynięcie, a nie uzyskać pozwolenie. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10336
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1094
Otrzymał podziękowań: 2667
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
Ty masz zgłosić wypłynięcie, a nie uzyskać pozwolenie.

Fakt, zagalopowałem się trochę, miałem ogólnie na myśli, że władza portowa ma sporo sposobów na utrudnienie życia.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11810
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 208
Otrzymał podziękowań: 1825
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
można zorganizować akcję nękania kapitanatu portu,


Można - tylko tak naprawdę ...po co ?
Czy to Kapitanaty ustanawiają te bezsensowne przepisy ?
Nie strzela się przecież do pianistów ...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
władza portowa ma sporo sposobów na utrudnienie życia.


Tym bardziej należy z ową władzą portową dobrze żyć ... :)
Oni są tylko administracyjnymi wykonawcami "pomysłów" z ministerstwa ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 04:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4203
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 409
Otrzymał podziękowań: 1005
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
Czy to Kapitanaty ustanawiają te bezsensowne przepisy ?


Nie, ale nas "wadza" oleje, natomiast gdy Kapitanaty zaprotestują to może dotrze...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowania - 3: Colonel, gagaa_, PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 09:20 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 09:47
Posty: 631
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 176
Uprawnienia żeglarskie: morski
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ale... Jurmakowi nie o to chodzi...

To po co Jurek zamieścił zdjęcie na którym jak byk stoi , żeby meldować się wadzzzy gdy się wpływa na Martwą Wisłę a Tomek wyraża obawy co to będzie gdy za dwa tygodnie przypłynie do AKM u . To ja Tomkowi odpisuję żeby nie pękał a Kocur mądrze dodał żeby z nimi dobrze żyć i gitary nie zawracać. O to chodziło ?
Pozdrawiam , Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zbieraj napisał(a):
Ty masz zgłosić wypłynięcie, a nie uzyskać pozwolenie.

Ale jesteś pewien? W każdym przypadku?
Czym różni się Twoim zdaniem "uzyskanie pozwolenia" od "uzyskania zgody"?
Hmmmm... a może... przeczytamy przepisy? :) :) :)
Komu nie starczy cierpliwości na czytanie przepisów, niech zwróci chociaż uwagę na sposób sformułowania i zakres przepisów karnych "przypiętych" do opisu zasad formalnej meldunkomanii...
IMHO warto mieć świadomość, że stosowanie lub nie kar "za niezgłoszenie" albo "za nieuzyskanie zgody/pozwolenia" zależy obecnie tylko od nastawienia i humoru szeregowych przedstawicieli administracji morskiej... Podstawy do stosowania kar mają bowiem mocne!

I teraz coś wreszcie o tym, o czym w pierwszym rzędzie miał być ten wątek....
Otóż - za meldowanie się, choćby co trzy minuty, DOKŁADNIE w okolicznościach i w sposób opisany w przepisach - kary nakładać trudno, nieprawdaż?

No to może... meldujmy się na całego ;)
Warto wiedzieć, że meldunkowe idiotyzmy dotyczą jachtów głównie dlatego, że żadne z przepisów - od ustawy do rozporządzeń porządkowych zwanych "Przepisami Portowymi" - nie uwzględniają specyfiki naszej "żeglugi najmniejszej"...
Może już czas, by nas zauważono? :-P

------------
A bardziej serio... niewielu żeglarzom chce się przebić przez przepisy, czy choćby tylko przez te fragmenty przepisów, które tworzą formalne podstawy polskiej portowej meldunkomanii.
Ja je przeczytałem, ale świadom powszechnej niechęci do wgłębiania się w twórczość biurokratów - umieszczam je na końcu posta....
Kto znajdzie na nie czas, warto by miał świadomość, że jest to tylko skromny wybór (bo przecież nie komplet...) regulacji leżących u podstaw idiotycznego (w 99 przypadkach na 100...) wymogu "uzyskiwania zgody", "zezwolenia", "meldowania się", "zgłaszania", etc, etc... - w związku z wejściem/wyjściem do/z portu a także w związku z innymi czynnościami, które wykonujemy na jachtach.
Warto przy tym zauważyć, że polska meldunkomania znajduje swe źródło nie tylko w przepisach portowych, ale że w wielu przypadkach zapisana jest wprost w ustawie. A w zasadzie - z dwu ustawach co najmniej...
BTW - Januszu - jeżeli zechcesz, zauważysz na pewno w przepisach ewolucję - od "zgłaszania" do... "uzyskiwania zgody" ;)


------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
MELDUNKOMANIA POLSKA - O ŹRÓDŁACH W PRZEPISACH:

I. Najpierw główne źródło polskiej meldunkomanii, które bije w ustawie o bezpieczeństwie morskim:
http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 368&type=3
Zapisano w niej m.in:
Art 87 ust. 5. Kapitan statku, w tym także statku służby państwowej specjalnego przeznaczenia, statku rybackiego o długości do 24 m, statku o wartości historycznej o długości do 45 m, jachtu morskiego oraz statku żeglugi śródlądowej, jest obowiązany zgłosić kapitanowi portu wejście lub wyjście z portu wraz z informacją dotyczącą identyfikacji statku, celu podróży, portu zawinięcia oraz liczby osób na pokładzie, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 84 ust. 2.
..........
Art 127 ust.2 ...
dowódca jednostki pływającej Marynarki Wojennej, kapitan statku służby państwowej specjalnego przeznaczenia oraz prowadzący jacht morski, a także kierownik statku rybackiego o długości do 24 m, który przed wejściem do portu i przed jego opuszczeniem nie przekaże kapitanowi portu informacji o statku lub będzie manewrować statkiem niezgodnie z uzyskanym zezwoleniem na wejście lub wyjście;
...
podlega karze pieniężnej do wysokości nieprzekraczającej dwudziestokrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia za rok poprzedzający, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” dla celów emerytalnych i rentowych.
....
Art. 130. 1. Kary pieniężne, o których mowa w art. 126–128, wymierza dyrektor urzędu morskiego w drodze decyzji administracyjnej.
...
3. Decyzji, o której mowa w ust. 1, nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności
-------------------------------------------------

Ia. A teraz trochę o tym, skąd biorą się przepisy portowe - ale nadal tkwimy w ust. o bezp. morskim. Innym słowy - czytamy jak brzmi delegacja do wydawania przepisów portowych, zawarta w art 84 ust 2 ustawy o bezpieczeństwie morskim (przywołanej w art 87 wyżej):
....
Art. 84. 1. Ruch statków na morskich wodach wewnętrznych oraz korzystanie z portów morskich, red, kotwicowisk i torów wodnych oraz urządzeń infrastruktury portowej i infrastruktury zapewniającej dostęp do portów odbywa się z zachowaniem wymagań bezpieczeństwa morskiego.
2. Wymagania bezpieczeństwa morskiego, o których mowa w ust. 1, określa, w drodze zarządzenia, właściwy terytorialnie dyrektor urzędu morskiego.
3. W zarządzeniu, o którym mowa w ust. 2, określone zostaną w szczególności sprawy dotyczące:
1) bezpieczeństwa ruchu statków;
2) korzystania z usług portowych mających znaczenie dla bezpieczeństwa morskiego;
3) utrzymania porządku w portach.
4. Przepisy ust. 1–3 stosuje się do przystani morskich.

--------------------------------------------------------------------
II. No - to jesteśmy wreszcie na etapie "Przepisów Portowych".
Kłopot w tym, że Urzędów Morskich mamy w Polsce trzy. No i oczywiście każdy inaczej formułuje szczegóły wydawanych przez siebie przepisów portowych. Dodatkowo każdy Urząd Morski inaczej formułuje zasady dotyczące meldowania, zgłaszania i uzyskiwania zgody... w każdym osobno porcie....
Cytaty z przepisów, które znajdziecie poniżej to tylko... hmmm... "wyimki", czyli przepisy bezpośrednio dotyczące "odpytywanek" przewidzianych wobec jachtów.
Mówię o "wyimkach" - bo innych rzeczy idiotycznych wobec niewielkich jednostek, w tym jachtów jest przecież w tych przepisach niemało...


---------------------------
II a. Przepisy portowe GUM- źródełko:
edziennik.gdansk.uw.gov.pl/GetActPdf.ashx?year=2013&book=0&position=1314
......
§ 7. 1. Korzystanie z morskich portów dozwolone jest w granicach i na zasadach ustalonych w niniejszym zarządzeniu, zwanym dalej "przepisami portowymi" oraz w przepisach odrębnych.
...
§ 8. 1. Nadzór i kontrolę nad przestrzeganiem przepisów portowych sprawuje Kapitan Portu.
2. Ilekroć w przepisach portowych jest mowa o Kapitanie Portu lub kapitanacie portu należy przez to odpowiednio rozumieć również bosmana portu lub bosmanat portu
......
§ 60
...
3. O ile przepisy szczegółowe części II niniejszego zarządzenia nie stanowią inaczej, statek nie może wejść do portu bez uzyskania zgody kapitanatu portu, udzielanej przy użyciu radiowych środków łączności na właściwym kanale roboczym VHF.
4. W celu uzyskania zgody na wejście do portu kapitan (kierownik) statku, po przybyciu na redę, powinien nawiązać łączność z kapitanatem portu i zgłosić drogą radiotelefoniczną następujące dane:
1) nazwę statku, sygnał wywoławczy oraz nr IMO;
2) długość całkowitą statku, szerokość oraz zanurzenie, tonaż statku zgodnie z Międzynarodowym
Świadectwem Pomiarowym;
3) rodzaj i ilość ładunku, w tym ładunki niebezpieczne i zanieczyszczające;
4) upełnomocnionego agenta statku;
5) ostatni port zawinięcia statku;
6) ewentualnie inne dane wskazane przez kapitanat portu.......
.....
§ 61...
...
3. O ile przepisy szczegółowe części II zarządzenia nie stanowią inaczej, statek nie może odcumować i wyjść z portu bez uzyskania zgody kapitanatu portu, udzielanej przy użyciu radiowych środków łączności na właściwym kanale roboczym VHF.
4. W celu uzyskania zgody na odcumowanie i wyjście z portu kapitan (kierownik) statku, przed odcumowaniem, powinien nawiązać łączność z kapitanatem portu i zgłosić drogą radiotelefoniczną następujące dane:
1) nazwę statku, sygnał wywoławczy oraz nr IMO;
2) aktualne zanurzenie statku;
3) następny port zawinięcia statku;
4) liczbę wszystkich osób na pokładzie statku;
5) informacje o ładunkach niebezpiecznych i zanieczyszczających.
.....
§ 62. 1. Z obowiązku [b]pisemnego
zgłoszenia w kapitanacie portu przybycia i wyjścia z portu zwolnione są:
1) jednostki pływające Marynarki Wojennej ( z zastrzeżeniem ust.3 ), Straży Granicznej, Policji, Urzędu Celnego, Urzędu Morskiego;
2) statki pomocnicze o pojemności brutto poniżej 300 nieprzewożące ładunku lub pasażerów;
3) statki pasażerskie o pojemności brutto poniżej 300;
a) w żegludze krajowej – nieprzewożące pasażerów,
b) uprawiające regularną pasażerską żeglugę osłoniętą,
c) uprawiające regularną pasażerską żeglugę pomiędzy portami Zatoki Pomorskiej, lub Zatoki Gdańskiej, które uzyskały zwolnienia ze składania zgłoszenia wstępnego statku zgodnie z art.44 ustawy z dnia 4 września 2008 r. o ochronie żeglugi i portów morskich ( Dz.U Nr 171, poz.1055),
4) statki rybackie o długości do 45 m,
5) jachty morskie.
2. Statki, o których mowa w ust. 1 [u]obowiązane są powiadomić kapitanat portu przed każdym wyjściem i natychmiast po każdym wejściu do portu.[/b]
...
5. Postanowienia ust. 1 mają zastosowanie, jeżeli przepisy szczegółowe części II niniejszego zarządzenia nie stanowią inaczej.
----
Ufff.... Zapewne powinniśmy się cieszyć zwolnieniem z obowiązku składania zgłoszenia wejścia wyjścia na piśmie... Wszak jeszcze ze dwadzieścia lat temu... ;)
Niemniej - obowiązek powiadamiania zostaje - i na dodatek w szczegółach zależy od części II Przepisów Portowych, czyli od części opisującej procedury w każdym osobno porcie.
-----
No - to teraz sprawdźmy tę część II Przepisów Portowych... I poobserwujmy, jak wymagane ustawą powiadamianie zamienia się magicznie i powszechnie - w uzyskiwanie zgód i pozwoleń...
IIb Przepisy portowe GUM, część II, szczegółowa:
Przepisy dodatkowe dla portu Gdańsk...................
§ 102. 1. Kanałem roboczym kapitanatu portu Gdańsk jest kanał 14 VHF.
2. Wszystkie statki wchodzące/wychodzące na akwen Wisły Śmiałej oraz do przystani Sopot Molo obowiązane są do uzyskania zgody kapitanatu portu.
3. Z uzyskania zgody kapitanatu portu na wejście/wyjście statku zwolnione są holowniki i statki pilotowe zajęte czynnościami z wprowadzaniem i wyprowadzaniem statków.
§ 103. 1. Poruszanie się statków sportowych w porcie Gdańsk od wejścia głównego do mostu Zielonego, Stągiewnego, Kolejowego oraz w Porcie Północnym jest dopuszczalne po uzyskaniu zgody Służby Dyżurnej kapitanatu portu. Zgodę na wejście/wyjście można uzyskać drogą radiową na kanale 14 UKF lub telefonicznie.
2. Zgodę na poruszanie się jednostek pod żaglami mogą uzyskać wyłącznie statki wyposażone w UKF - kanał 14.

....
§ 117. 1. W porcie Gdańsk zabrania się cumowania burta w burtę statków i pływających urządzeń portowych bez zgody Kapitana Portu.
.....................
Przepisy dodatkowe dla portu Gdynia
§ 120. 1. Kanałem roboczym kapitanatu portu Gdynia jest kanał 12 VHF.
2. Z uzyskania zgody kapitanatu portu na wejście/wyjście statku zwolnione są holowniki i statki pilotowe zajęte czynnościami z wprowadzaniem i wyprowadzaniem statków oraz statki sportowe wchodzące i wychodzące do/z Basenu Żeglarskiego.
§ 121. 1. Poruszanie się statków sportowych po akwenach portu Gdynia jest dopuszczalnepo uzgodnieniu z kapitanem portu.
2. Jednostki sportowe poruszające się po akwenach portowych winny posiadać napęd mechaniczny w pogotowiu i stałą łączność radiową (kanał 12 UKF) chyba, że polecenia kapitanatu portu stanowią inaczej.
.....................
Przepisy dodatkowe dla portu Elbląg i portów Zalewu Wiślanego
§ 136. 1. Statki podążające do Portu Elbląg po minięciu stawy "ELBLĄG" powinny nawiązać łączność z kapitanatem portu na kanale 10 UKF celem uzyskania zezwolenia na wejście na rzekę Elbląg.
2. Statki wchodzące do portu z Zalewu Wiślanego i wychodzące na Zalew Wiślany obowiązane są meldować do kapitanatu portu trawers prawego i lewego światła wejściowego (PGW, LGW), mijanki Batorowo i przejście mostu pontonowego w Nowakowie.
3. Żegluga na rzece Elbląg ( od PGW do Jeziora Dróżno) jest dopuszczalna wyłącznie w porze dziennej.
4. Maksymalna ilość jednostek wchodzących lub wychodzących w konwoju - dwie. W szczególnych przypadkach Kapitan Portu w zależności od warunków pogodowych i sytuacji żeglugowych (siła i kierunek wiatru, stan wody, wielkości i zdolności manewrowe jednostki) może zmienić tę ilość.
5. Statek nie może opuścić portu bez zgody Kapitana Portu.
6. Postanowienia ust. 1, 2 nie dotyczą:[u/]
1) statków pilotowych i holowników wykonujących czynności związane z wprowadzeniem i wyprowadzeniem statków;
2) [u]statków sportowych.

7. Statki sportowe poruszające się po akwenie portowym powinny posiadać napęd mechaniczny i stałą łączność radiową na kanale 71 UKF, chyba że polecenia kapitanatu portu stanowią inaczej.
8. Statki sportowe poruszające się po akwenie portowym mają obowiązek ustąpienia drogi statkom wchodzącym / wychodzącym do/ z portu Elbląg.
........
§ 137. 1. Statki wchodzące do portu od strony Kanału Jagiellońskiego mają obowiązek zgłoszenia się przed wejściem na rzekę Elbląg do kapitanatu portu w celu uzyskania zezwolenia na wejście. Kapitanat portu udziela zezwolenia drogą radiową na kanale 71 UKF.
2. Statki wychodzące z portu przez Kanał Jagielloński obowiązane są również zameldować moment wejścia do kanału.
.....................
Przepisy dodatkowe dla portu Władysławowo
§ 144. 1. Do portu Władysławowo statek nie może wejść/wyjść bez zezwolenia kapitanatu portu wydanego za pomocą radiowych środków łączności UKF- kanał 10.
2. Przepis ust. 1 nie dotyczy jednostek nie posiadających radiowych środków łączności przypisanych w wyposażeniu, wówczas ma zastosowanie § 62 ust. 2 przepisów portowych. (dopiszę -."powiadomić kapitanat portu przed każdym wyjściem i natychmiast po każdym wejściu do portu").
3. Wszystkie jednostki pływające "w drodze" znajdujące się na akwenie portu i kotwicowiska posiadające na wyposażeniu radiotelefony UKF powinny prowadzić stały nasłuch na kanale 10
.....................
Przepisy dodatkowe dla Portu Hel i Portu Jastarnia
§ 145. Statki wchodzące/wychodzące z portu Hel i z portu Jastarnia są obowiązane do uzyskania zgody Kapitana Portu. Dyżur całodobowy pełnią: bosmanat portu Hel (UKF kanał 10) i bosmanat portu Jastarnia
(UKF-kanał-10).
---------------------------
Macie dość? No dobra - zostały już tylko dwa Urzędy Morskie ;)
---------------------------
III. a. Przepisy portowe Słupskiego UM - źródełko:
edziennik.gdansk.uw.gov.pl/GetActPdf.ashx?year=2014&book=0&position=2157
część ogólna:
§ 6. 1. Korzystanie z morskich portów dozwolone jest w granicach i na zasadach ustalonych w przepisach portowych i przepisach odrębnych.
....
§ 7. 1. Nadzór i kontrolę nad przestrzeganiem przepisów portowych sprawuje właściwy kapitan portu.
2. Ilekroć w przepisach portowych jest mowa o kapitanie portu lub kapitanacie portu należy przez to odpowiednio rozumieć również bosmana portu lub bosmanat portu.
....
§ 14. 1. Statek nie może wejść do portu ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu.
2. W celu uzyskania zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, statek powinien nawiązać łączność radiotelefoniczną na kanale 12 UKF lub telefoniczną z kapitanatem portu według zasad określonych w części II do zarządzenia.
3. Statek wyposażony w radiostację UKF, stanowiącą obowiązkowy element wyposażenia jednostki, zobowiązany jest do prowadzenia ciągłego nasłuchu na kanale 12 UKF w czasie gdy nawiguje, cumuje lub zamierza włączyć się do ruchu. Zaleca się jednocześnie prowadzenie takiego nasłuchu wszystkim jednostkom pływającym wyposażonym w radiostację.
............................
III. b Przepisy portowe Słupskiego UM, część II, szczegółowa:
............................
Przepisy dodatkowe dla portu Kołobrzeg
§ 128. ...
2. Zabrania się poruszania po torze wodnym na odcinku od Bosmanatu Portu do Portu Jachtowego - jednostkom wyłącznie pod żaglami.
3. Małe jachty żaglowe oraz łodzie wiosłowe mogą poruszać się na akwenach rzeki Parsęty od mostu kolejowego do Portu Jachtowego oraz Kanału Drzewnego od mostu do obrotnicy, w porze dziennej z zachowaniem szczególnej ostrożności i nie utrudniania żeglugi innym jednostkom poruszającym się w tym rejonie.
4. Jednostki nieposiadające łączności UKF mogą wejść do portu lub wyjść z portu po telefonicznym uzgodnieniu manewru z Kapitanatem Portu - telefon: (094) 3522799.
............................
Przepisy dodatkowe obowiązujące w porcie Darłowo
§ 132...
3. Zabrania się poruszania po torze wodnym na odcinku od Bosmanatu Portu do obrotnicy jednostkom wyłącznie pod żaglami.
...
§ 134. Most zwodzony czynny jest całą dobę i otwierany jest o każdej pełnej godzinie oraz na polecenie Kapitanatu Portu. Czas otwarcia mostu trwa aż do chwili przepuszczenia wszystkich jednostek oczekujących na przejście. Każde przejście przez most powinno być zgłoszone i ustalane z obsługa mostu drogą radiową UKF kanał 12 lub telefonicznie.
§ 135. 1. Przechodzenie przez statki pod mostami ruchomymi dozwolone jest dopiero po otrzymaniu od obsługi mostu zgody na przejście.
2. Statek żądający otwarcia mostu powinien nawiązać łączność radiową z obsługą mostu na kanale 12 UKF lub telefoniczna w celu uzyskania zgody na przejście. W przypadku braku UKF i możliwość kontaktu telefonicznego może dawać z odległości około 500 m powtarzany w miarę potrzeby sygnał: dwa krótkie, jeden długi i jeden krótki dźwięk (..-.)
................................
Przepisy dodatkowe obowiązujące w porcie Łeba
§ 141....
3. Każdorazowe wejście do portu jednostek o zanurzeniu przekraczającym 2,5m powinno być uzgodnione z kapitanatem portu drogą radiową na kanale 12 UKF.
4. Zabrania się poruszania na torze wodnym na odcinku od Mariny do obrotnicy jednostkom wyłącznie pod żaglami.
--------------------------
Przepisy portowe - Grande finale... UMS
--------------------------
IV.a Przepisy portowe Szczecińskiego UM źródełko:
http://www.ums.gov.pl/bezpieczenstwo-mo ... rtowe.html
rozdział pierwszy - przepisy ogólne:
§ 6. 1. Korzystanie z morskich portów dozwolone jest w granicach i na zasadach ustalonych w przepisach portowych i w przepisach odrębnych.
....
§ 7. 1. Nadzór i kontrolę nad przestrzeganiem przepisów portowych sprawuje właściwy terytorialnie kapitan portu.
2. Ilekroć w przepisach portowych jest mowa o kapitanie portu lub kapitanacie portu, należy przez to odpowiednio rozumieć również bosmana portu lub bosmanat portu, z wyłączeniem § 13 ust.1
...
§ 13. 1. Statek nie może wejść do portu ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu.
2. Z chwilą nadania komunikatu radiowego przez VTS na kanale 12 UKF, informującym o zbiornikowcu LNG nawigującym w obszarze redy lub portu Świnoujście, statek nie może wejść w obszar ani przecinać obszaru redy portów Świnoujście i Szczecin na Zatoce Pomorskiej bez zezwolenia VTS Świnoujście.
3. Statki o długości całkowitej 20 m i więcej oraz statki uprawnione do zarobkowego przewozu pasażerów w czasie ich przewozu, nie mogą uprawiać żeglugi w obszarze portu bez zgody kapitanatu portu lub VTS, tam gdzie system ten obowiązuje.
...
5. W celu uzyskania zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, statek powinien nawiązać łączność radiotelefoniczną lub telefoniczną z kapitanatem portu, na częstotliwościach i według zasad określonych w załączniku nr 5 do zarządzenia.
6. Statek wyposażony w radiostację UKF, stanowiącą obowiązkowy element wyposażenia jednostki, zobowiązany jest do prowadzenia ciągłego nasłuchu na kanale roboczym VTS lub portu w czasie gdy nawiguje, cumuje lub zamierza włączyć się do ruchu. Zaleca się jednocześnie prowadzenie takiego nasłuchu wszystkim jednostkom pływającym wyposażonym w radiostację.
............
IVb. - W pozostałych rozdziałach szczecińskich przepisów portowych żadnych zwolnień oraz "ułatwień w odpytywaniu" dla jachtów, w tym "ułatwień" dla jachtów nie posiadających VHF nie widzę...
Jest co prawda zwolnienie w rozdziale III, dla statków o długości całkowitej do 20m - z obowiązku uczestnictwa / komunikowania się ze służbą VTS Szczecin - Świnoujście. Uwaga - to jednak nie jest zwolnienie z zacytowanego powyżej § 13.1 z części ogólnej przepisów portowych...

-------------------------------
Jeżeli ktoś myślał, ze to koniec przepisów dotyczących bezpośrednio polskiej jachtowo-portowej meldunkomanii - mylił się srodze.
Z tematem zgłoszeń, obowiązku uzyskiwania zgody, pozwolenia i innych "odpytywanek" związane są niektóre (z wielu) przepisów karnych - wprowadzonych nowelą z 15 sierpnia 2015 - do ustawy o obszarach morskich Rzeczpospolitej i administracji morskiej. Te przepisy - z braku jakiegokolwiek zwolnienia - obowiązują również jachty...
Ustawa o obszarach morskich Rzeczpospolitej i administracji morskiej w wersji aktualnej tu:
http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 131&type=3
Przepisy brzmią:
Art. 60a.Kto na obszarze morskich wód wewnętrznych i morza terytorialnego:
...
2) przeprowadza próby statecznościowe lub testuje urządzenia napędowe statku bez zgody kapitana portu,
...
5) bez zgody kapitana portu spłukuje nadbudówki i pokłady statku,
...
– podlega karze grzywny.

Art. 60b. Kto na obszarze portu morskiego lub przystani morskiej, a także kotwicowisk położonych poza obszarem portów oraz torów wodnych łączących te kotwicowiska z wodami portowymi:
...
3) zacumował jednostkę burta w burtę bez zgody kapitana portu,
...
6) opuszcza na wodę łodzie ze statku bez zgody kapitana portu,
...
– podlega karze grzywny.
------------------------------------

Ileż tu okazji do wołania Kapitanatu - prawda?
Co prawda, kiedy znajdziemy sięna środku Zatoki, albo gdzieś za Rozewiem, to nie wiadomo który kapitanat portu wołać - celem uzyskania pozwolenia na spłukanie pokładu... Ale przecież w takim wypadku możemy zawołać kilka Kapitanatów, dla większej pewności, prawda?
:)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 3 maja 2017, o 14:11 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 4: krzychuAPIA, Stara Zientara, Wojciech, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 14:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Jurmak napisał(a):
Wiec może by tak być praworządnym obywatelem i zgłaszać każde ale to każde wypłynięcie?


W mim przypadku nie będę tego robił zwłaszcza w Swinoujściu. Nie będę utrudniał i truł dupy kapinatowi bo słychać w eterze że są bardzo niechętni słuchać czy wpływać czy wypływać. Równiez nie są stroną w sporze.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Jurmak napisał(a):
Wiec może by tak być praworządnym obywatelem i zgłaszać każde ale to każde wypłynięcie?


W mim przypadku nie będę tego robił zwłaszcza w Swinoujściu. Nie będę utrudniał i truł dupy kapinatowi bo słychać w eterze że są bardzo niechętni słuchać czy wpływać czy wypływać. Równiez nie są stroną w sporze.

To może niech się staną "stroną w sporze" - dzięki któremu uda się zmienić przepisy na... normalne - takie jak w Danii, Szwecji, Niemczech...
BTW - nazywasz przestrzeganie przepisów "truciem dupy"???

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 14:19 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Jaromir napisał(a):
BTW - nazywasz przestrzeganie przepisów "truciem dupy"???


gdzies to przeczytał?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12345
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1441
Otrzymał podziękowań: 1432
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
piotr6 napisał(a):
Jurmak napisał(a):
Wiec może by tak być praworządnym obywatelem i zgłaszać każde ale to każde wypłynięcie?


W mim przypadku nie będę tego robił zwłaszcza w Swinoujściu. Nie będę utrudniał i truł dupy kapinatowi bo słychać w eterze że są bardzo niechętni słuchać czy wpływać czy wypływać.


A ja zgłaszam zawsze. I nie spotkałem się z jakimiś oznakami zniecierpliwienia tudzież dupozawracania :)

Raz Pan Świnoujście Traffic kiedy wchodziłem po ciemku podał mi nawet nieproszony jakie warunki panują w rejonie portu, jakie statki są w pobliżu i ostrzegł wszystkie jednostki, że gdzieś w pobliżu główek pałęta się po ciemku jacht :D

Innym razem poinformował, żebym uważał - bo akurat jeden prom wychodzi a dwa inne będą wchodzić...

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Jaromir napisał(a):
BTW - nazywasz przestrzeganie przepisów "truciem dupy"???


gdzies to przeczytał?


Tu:
piotr6 napisał(a):
Nie będę utrudniał i truł dupy kapinatowi

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4203
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 409
Otrzymał podziękowań: 1005
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
gdzies to przeczytał?


"W mim przypadku nie będę tego robił zwłaszcza w Swinoujściu. Nie będę utrudniał i truł dupy kapinatowi..."

Czyli nie będziesz przestrzegał przepisów :-((((

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4203
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 409
Otrzymał podziękowań: 1005
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Kurczak napisał(a):
A ja zgłaszam zawsze.


Mycie pokładu też? :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 14:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jurmak napisał(a):
Kurczak napisał(a):
A ja zgłaszam zawsze.


Mycie pokładu też? :rotfl:

Spłukiwanie, spłukiwanie....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 14:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Jurmak napisał(a):
Czyli nie będziesz przestrzegał przepisów (((


Rozumiem że Wy się zawsze zgłaszacie? :D tylko Jurmak nie wiem skąd Twój apel

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak napisał(a):
A ja zgłaszam zawsze.


wchodząc do takiego Swinoujścia na którym kanale?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12345
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1441
Otrzymał podziękowań: 1432
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Bodajże 12. Mam na jachcie wykaz wszystkich portów polskiego wybrzeża z kanałami radiowymi i numerami telefonów.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 14:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Kurczak napisał(a):
Bodajże 12


i tu cię mam :D

a jak wplywasz do Trzebieży też się zgłaszasz?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4203
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 409
Otrzymał podziękowań: 1005
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
Rozumiem że Wy się zawsze zgłaszacie? tylko Jurmak nie wiem skąd Twój apel


Powiem tak, jak to u nas w Polsce bywa wszyscy to olewali ciepłym porannym... I radosna twórczość sobie kwitła... Przepisy sobie, życie sobie i tak sobie żyliśmy w tym matrixie...
Ale ostatnio co poniektórym zaczyna odbijać:-( No to skoro im odbija to może "pojedziemy" regulaminowo?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 15:07 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Jurmak napisał(a):
Ale ostatnio co poniektórym zaczyna odbijać:-( No to skoro im odbija to może "pojedziemy" regulaminowo?


Jurmak chcesz powiedzieć że też jednak nie przestrzegałeś przepisów?Może chociaż Jaromir dzielnie się wszędzie zgłaszał? :D

Jurmak napisał(a):
No to skoro im odbija to może "pojedziemy" regulaminowo


przedstawiłem tyko swoje stanowisko, oczywiście nie bronię nikomu innej postawy.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4203
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 409
Otrzymał podziękowań: 1005
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
Jurmak chcesz powiedzieć że też jednak nie przestrzegałeś przepisów?



Niech rzuci kamieniem ten co... Auć... Auć...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 15:19 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Jurmak napisał(a):
Niech rzuci kamieniem ten co... Auć... Auć...


dajmy już spokój specjaliście od przepisów ;)

ze wstydem się przyznam, że sporo przepisów złamałem, również .

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 15:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Może chociaż Jaromir dzielnie się wszędzie zgłaszał? :D

Miałem, mam i będę miał bezsensowne zgłaszanie, meldowanie i inne takie... głęboko w niepoważaniu.
Ale nie po raz pierwszy zauważam, że kilka (a cóż dopiero kilkanaście!) jachtów - żeglujących po wodach Gdańska i okolic (ze wskazaniem na Wisłę Śmiałą i Sopot) i zgłaszających, pytających o pozwolenie oraz korespondujących z Kapitanatem zawsze i wszędzie tam, gdzie wymagają tego przepisy - jest w stanie zablokować normalną pracę portu.
Skoro ani pan minister, ani przewodnicząca komisji morskiej w Sejmie nie są łaskawi reagować na wnioski o "Zwolnienie z obowiązku zgłaszania wejścia i wyjścia przez jachty morskie oraz ich ruchu po portach w duchu zgodnym z praktyką stosowaną na przykład w krajach skandynawskich i w Niemczech."... to może nadeszła pora na "włoski strajk"?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2017, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Brakuje komuś powodów do "wołania"... ;)
Wułala:
Statek powinien zająć wskazane miejsce postoju i nie może go zmienić bez zezwolenia Kapitana Portu, z wyjątkiem przypadku nakazanego bezpieczeństwem żeglugi. Dotyczy to również przeciągania się statków wzdłuż nabrzeża.
--------------
Zabrania się bez zgody Kapitana Portu:
...
2) wodowania statków;
3) dostawiania statku do burty statku stojącego przy nabrzeżu;
...
9) urządzania imprez sportowych oraz rozrywkowych na wodzie;
10) uprawiania sportu wioślarskiego i kajakarskiego w miejscach do tego nie przeznaczonych;
11) opuszczania na wodę łodzi ze statków;
...
14) wyjścia w próby morskie statków nowo wybudowanych lub po remoncie stoczniowym;
15) prowadzenia działalności reklamowej oraz innej działalności , nie związanej z normalną eksploatacją portu, na wodach w obszarze odpowiedzialności kapitanatu.

------------
Obracanie statku w obszarze portu morskiego można wykonywać wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych (na obrotnicach). W uzasadnionych przypadkach kapitanat portu może wyrazić zgodę na wykonanie obracania w innym miejscu.
------------
Zabrania się na obszarze portu przeprowadzania prób stateczności statku oraz urządzeń napędowych bez zgody Kapitana Portu.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL